ابرسانی پوست با خیار
۶ آذر ۱۴۰۰ ۱۰ دیدگاه zohre.kh

آبرسانی به پوست با خیار؛ مزایا و روش‌های تهیه انواع ماسک خیار!

2/5 - (1 امتیاز)

96 درصد خیار آب است. این ویژگی، آن را به یک آبرسان قوی برای درمان مشکلات پوستی تبدیل کرده است. همچنین به‌دلیل عدم وجود مواد تحریک‌کننده و حساسیت‌زا، برای پوست‌های حساس، بی‌خطر و بدون عوارض است. آبرسانی به پوست با خیار از جمله کارهای مراقبتی پوست است که به‌سادگی می‌توان آن را انجام داد.

آن‌چه خواهید خواند...

این میوه خوشبو، علاوه‌بر خاصیت رطوبت‌رسانی، دارای اثرات تسکین‌دهنده و ضدالتهابی بوده و استفاده از آن برای همه انواع پوست مناسب است. ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری موجود در خیار به تسکین التهاب، کاهش قرمزی و جلوگیری از بروز لک‌های پوستی کمک می‌کند.

هنگامی که از برش‌های این میوه مستقیماً روی پوست خود و به‌عنوان ماسک استفاده می‌کنید مانند یک گیاه شگفت‌انگیز برای درخشان‌شدن پوست شما عمل می‌کند. با این مطلب همراه باشید تا به‌طور کامل با آبرسانی به پوست با خیار، خواص مختلف خیار برای پوست و نحوه استفاده از ماسک‌های مختلف آن برای طراوت و زیبایی پوست خود، آشنا شوید.

آبرسانی به پوست با خیار

یکی از میوه‌های دوست‌دار سلامت و زیبایی پوست، خیار است. این میوه، با داشتن درصد بالایی از آب در ترکیبات خود، به‌عنوان آبرسانی عالی برای پوست موردتوجه قرار گرفته است. همچنین آبرسانی پوست با خیار، یکی از پرطرفدارترین روش‌های رفع خشکی پوست در بین افراد در سراسر جهان است.

یکی از میوه‌های دوست‌دار سلامت و زیبایی پوست، خیار است

این اقبال جهانی به این دلیل است که آبرسانی به پوست و هیدراته نگه‌داشتن همیشگی آن، به بهبود خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست کمک می‌کند. این درحالی‌ست که عدم توجه به رطوبت‌رسانی، عامل اصلی خشکی و پوسته‌پوسته‌شدن پوست است که در ظاهر آن نیز بسیار تاثیرگذار است. همچنین پوست خشک بیشتر مستعد ایجاد خطوط و چین‌و‌چروک می‌باشد.

 مشابه آلوئه‌ورا، خیار نیز حاوی پلی ساکارید است که به جذب و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. محتوای آب بالا یکی از مزایای کلیدی خیار است زیرا این خاصیت به آن اجازه می‌دهد عالی‌ترین سطح آبرسانی را به پوست ارائه دهد. باید گفت که خیارعلاوه‌بر آبرسانی، دارای فوائد بسیار زیاد دیگری است که بهتر است با آن‌ها آشنا باشید و در لیست محصولات و روش‌های مراقبت از پوست خود، جای ویژه‌ای را برای آن درنظر بگیرید.

به پوستت جون تازه بده

مهم‌ترین فواید خیار برای پوست

همان‌طور که به آن اشاره شد، فوائد میوه خیار را در بهبود سلامت پوست نمی‌توان نادیده گرفت. آبرسانی به پوست با خیار و تاثیر آن در طراوت و درخشندگی پوست شگفت‌انگیز است. در این قسمت با دیگر مزایای این میوه خوش‌عطر برای پوست آشنا شوید.

خیار، سرشار از موادمغذی موردنیاز پوست

 خیار حاوی مقدار زیادی ویتامین و موادمغذی‌ است که در مراقبت از پوست به آن جایگاه ویژه‌ای بخشیده است. ویتامین‌ها نقش کلیدی در سلامت کلی بدن ایفا می‌کنند، اما زمانی که به‌صورت هدفمند استفاده شوند، به‌ویژه در حمایت از سلامت پوست بسیار موثر عمل می‌کنند.

خیار سرشار از آنتی‌اکسیدان است. این میوه همچنین سرشار از ویتامین C، اسیدکافئیک و اسیدفولیک است. ویتامین C  آنتی‌اکسیدانی‌ست که پوست را شفاف و روشن می‌کند. اسیدکافئیک و اسیدفولیک نیز به افزایش تولید کلاژن کمک کرده و در برابر علائم پیری زودرس محافظت خوبی را از پوست انجام می‌دهد.

تولید کلاژن معمولاً با گذشت زمان کاهش می‌یابد، به‌همین منظور قراردادن میوه‌ها و سبزیجاتی که حاوی این ترکیبات است در برنامه روزانه مراقبت از پوست مفید است.

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

آبرسانی به پوست با خیار التهاب پوستی را تسکین می‌دهد

 خیار دارای اثرات تسکین‌دهنده و خنک‌کننده برروی پوست است، این خاصیت خیار به‌ویژه برای افرادی که پوست حساس یا تحریک‌پذیری دارند بسیار مفید است.

خیار، به کاهش آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند

 زمانی که مدت طولانی زیر نورخورشید باشید و یا استفاده از ضدآفتاب را فراموش کنید، قطعا دچار آفتاب‌سوختگی خواهید شد. در این زمان آبرسانی به پوست با خیار برای کاهش اثرات و التهابات آفتاب‌سوختگی بسیار توصیه می‌شود. این میوه به‌دلیل خواص خنک‌کنندگی خود، به کاهش آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند.

خیار، برای پوست‌های مستعد آکنه عالی است

 خیار، یک قابض ملایم است. به‌این معنی که منافذ را سفت و محکم کرده، به تنظیم تولید روغن و همچنین کاهش اندازه منافذ کمک می‌کند. چربی اضافی، منافذ بزرگ و بسته اغلب به ایجاد جوش می‌انجامد. بنابراین اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، برش‌های خیار مراقب خوبی برای سلامت و زیبایی پوست شما خواهد بود.

فوائد ماسک خیار وآبرسانی به پوست با خیار برای پوست خشک

برای استفاده از خواص مختلف خیار و آبرسانی به پوست با خیار، می‌توانید ماسک‌های مختلفی را به‌سادگی تهیه و روی پوست خود استفاده کنید. گاهی اوقات استفاده از موادساده و مغذی که توانایی تقویت سلامت پوست شما را به طرق مختلف دارند می‌تواند بهترین راهکار باشد.

همان‌طور که می‌دانید پوست خشک به دلیل کم‌آبی و خشکی زیاد بیشتر مستعد بروز چروک‌های ریز و کاهش جوانی و طراوت پوست است. این خود عاملی برای پیری زودرس است. برای مبارزه با این عوارض، آبرسانی به پوست تاثیر زیادی دارد.

طبق یک مطالعه در سال 2011، خاصیت آنتی‌اکسیدانی موجود در خیار، آن را به یک ماده بسیار مفید برای کاهش چروک پوست تبدیل کرده است. همچنین ویتامینC موجود در این میوه، توانایی تحریک رشد سلول‌های جدید را افزایش می‌دهد.

آبرسانی به پوست با خیار، به پوست خشک شما کمک می‌کند تا سفت‌تر، باطراوت‌تر و سالم‌تر به‌نظر برسد.  برای رفع خشکی پوست توصیه می‌شود آب خیار را با سایر مواد مرطوب‌کننده مانند عسل یا آلوئه‌ورا مخلوط  و استفاده کنید تا پوست شما به‌خوبی و به‌طور طبیعی آبرسانی شود.

ماسک صورت خیار و آلوئه‌ورا به‌دلیل داشتن آلوئه‌ورا که می‌تواند هیدراتاسیون را افزایش دهد، برای پوست خشک مفید است.

  • نصف خیار پوست‌کنده را در مخلوط‌کن یا غذاساز مخلوط یا پوره کنید تا به حالت خمیر آبکی دربیاید.
  • آب را از تکه‌های جامد جدا کنید و مخلوط را در یک صافی بریزید.
  • دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا را به مخلوط اضافه کنید.
  • ماسک را روی صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید.
  • ماسک را به‌مدت 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.
  • ماسک خیار را با آب خنک بشویید.
  • صورت خود را با یک پارچه نرم و لطیف خشک کنید.

تاثیر ماسک خیار در پرشدن و سفت‌شدن پوست

باتوجه به خواص موجود درخیار که به آن اشاره شد، این میوه در سفت‌شدن و پرشدن پوست شما تاثیر زیادی دارد. برای رسیدن به این منظور بهتر است از ماسک‌های خیار ترکیب‌شده با مواد طبیعی دیگر استفاده کنید.

درست‌کردن ماسک صورت برای آبرسانی به پوست با خیار، زمان زیادی نمی‌برد و بسیار آسان است. اگر به دنبال راهی سریع و آسان برای طراوت یا جوان‌سازی پوست خود هستید، این دستورالعمل ممکن است گزینه خوبی باشد.

  • نصف خیار پوست‌کنده را در مخلوط‌کن یا غذاساز مخلوط کنید تا به حالت خمیر آبکی دربیاید.
  • آب را از تکه‌های جامد جدا کنید و مخلوط را در یک صافی بریزید.
  • آب خیار را به پوست صورت تمیز و تازه شسته‌شده خود بمالید.
  • توصیه می‌شود ماسک به‌مدت 15 دقیقه روی پوست شما بماند.
  • ماسک خیار را با آب خنک یا ولرم شست‌شو دهید.
می‌توانید از خیار برای کاهش بسیاری از ناراحتی‌های پوستی و افزایش درخشندگی آن استفاده کنید

بیشتر بخوانید: آبرسانی به پوست زیر چشم

5 ماسک موثربرای آبرسانی به پوست با خیار و رفع پف زیر چشم

شما می‌توانید از خیار برای کاهش بسیاری از ناراحتی‌های پوستی و افزایش درخشندگی آن استفاده کنید. نکات زیر را به خاطر بسپارید.

از خاصیت خنک‌کننده‌گی خیار برای کاهش پف چشم استفاده کنید

 همه ما زندگی پرمشغله ای داریم و بسیاری از ما کمتر از آنچه نیاز داریم می‌خوابیم. به‌همین دلیل، پف‌کردن چشم‌ها چیزی است که همه ما در بسیاری موارد آن را تجربه می‌کنیم.

باید بدانید که آب خیار نه تنها می‌تواند تورم ناحیه چشم را کاهش دهد، بلکه پوست آسیب‌دیده را نیز تسکین داده و چشمان شما را شاداب می‌کند. برای کمک به افزایش تاثیرات خیار در کاهش پف چشم، باید درمان چشم خیار خود را با کرم دور چشم انتخابی و مناسب خود دنبال کنید.

یک تونر خیار برای تسکین پوست سوخته یا آسیب‌دیده درست کنید

 برای کاهش آفتاب‌سوختگی و آبرسانی به پوست با خیار، تونر خنک‌کننده خود را بسازید. برای این‌کار موارد زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا خیار را بشویید، پوست گرفته و ورقه کنید .
  • حدود 5 تا 7 دقیقه آن را در تابه‌ای روی شعله ملایم حرارت دهید.
  • ورقه‌های میوه را در مخلوط‌کن ریخته تا یکدست شود.
  • مخلوط را در یک الک توری ریز بریزید یا با یک پارچه فشار دهید تا تکه‌های مخلوط نشده ازبین برود.
  • مایع باقیمانده را به یک بطری اسپری یا ظرف استریل‌شده دیگر منتقل کنید.
  • یک قاشق چای‌خوری گلاب یا فندق به آن اضافه کنید.
  • مواد را روی پوست خود بمالید و به‌خوبی ماساژ دهید.

با آبرسانی به پوست با خیار به پوست مستعد آکنه و جوش کمک کنید

 خیار همچنین برای افرادی که پوست تحریک‌شده و مستعد آکنه دارند بسیار مفید است. آب خیار می‌تواند به تنظیم چربی پوست شما پرداخته و به این ترتیب بدون خشک‌شدن یا سوزش‌پوست با جوش‌ها مبارزه کند. برای این‌کار خیار را مستقیماً روی لکه‌های آکنه قرارد داده و به‌آرامی ماساژ دهید.

صورت خود را روزانه با آب خیار بشویید

 برای یک شستشوی ساده صبحگاهی، آب خیار را با سایر مواد مفید مانند آلوئه‌ورا یا چای سبز مخلوط کنید. اسپری کردن روزانه آب خیار روی پوست احساس شادابی و زیبایی را در شما زنده می‌کند.

یک ماسک مرطوب‌کننده خیار بسازید

 از آنجایی که خیار دارای 96 درصد آب است، می‌توانید آن را با سایر موادطبیعی مخلوط کنید تا ماسکی بسازید که به لایه‌برداری پوست و جذب ویژگی‌های تسکین‌دهنده آن کمک کند. آبرسانی به پوست با خیار در حفظ رطوبت پوست شما بسیار موثر است. مخلوطی از خیار، عسل و ماست را باهم ترکیب کرده تا ماسکی آبرسان و مرطوب‌کننده خوشبو ایجاد کنید.

این میوه سرشار از موادمغذی مانند ویتامین A، K، ویتامین C، پتاسیم، منیزیم، روی، سولفات و… است

۱۲ خاصیت آبرسانی به پوست با خیار برای شادابی و زیبایی پوست

خیلی از افراد در سراسر دنیا از خیار برای حفظ شادابی پوست خود استفاده می‌کنند. علاوه‌بر مصرف خوراکی آن، استعمال این میوه خوش‌عطر بر روی پوست می‌تواند بسیاری از مشکلات و علائم پوستی را کاهش داده و درعین حال به سرزندگی آن بیفزاید. در این قسمت با خواص مختلف این میوه و نقش مهم آبرسانی به پوست با خیار آشنا شوید.

از بین‌برن تیرگی ناشی از برنزه‌کردن

تیره و برنزه‌شدن پوست یکی از دغدغه‌های اصلی مراقبت از پوست است. خیار حاوی ویتامین C است که فواید روشن‌کننده‌گی بالایی دارد و برای ازبین‌بردن رنگ تیره پوست بسیار مفید است.

آبرسانی به پوست با خیار، جوان‌کننده و احیاکننده پوست

 این یکی از بزرگترین فواید خیار برای پوست است. این میوه سرشار از موادمغذی مانند ویتامین A، K، ویتامین C، پتاسیم، منیزیم، روی، سولفات و… است که به تغذیه و شادابی پوست کمک می‌کنند.

آبرسانی به پوست با خیار ازبین‌برنده آکنه و جوش

 اگر با آکنه مشکل دارید و تا به حال در درمان آن به نتیجه دلخواه خود نرسیده‌اید، خیار را امتحان کنید. آب خیار منافذ را تمیز کرده و به سفت‌شدن پوست می‌پردازد. این میوه حاوی ویتامین C است که نقش مهمی در کنترل آکنه و جوش دارد. همچنین روی موجود در آن، به کنترل آکنه کمک می‌کند.

آبرسانی به پوست با خیار برای کاهش پف چشم

 خیار بهترین درمان طبیعی برای پف چشم است. خیار حاوی اسیاسکوربیک و اسیدکافئیک است که برای محدودکردن احتباس مایعات زیرچشم و در نتیجه کاهش پف‌کردگی بسیار موثر است. خواص قابض خیار همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و از پف زیر چشم جلوگیری می‌کند. علاوه‌براین، خواص تسکین‌دهنده و خنک‌کننده خیار باعث کاهش سوزش و جوان‌سازی چشم‌های خسته می‌شود.

تسکین پوست خشک

یکی از مهمترین فواید خیار توانایی آن در تسکین پوست خشک است. آبرسانی به پوست با خیار داشتن پوستی شاداب را تضمین می‌کند. این میوه همچنین حاوی سیلیس است که برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست مفید است.

تسکین آفتاب‌سوختگی

خیار عاملی در کاهش آفتاب‌سوختگی پوست است. این امر به‌دلیل میزان آب بالای موجود در این میوه و دیگر موادمغذی موجود در آن است.

فواید سفت‌کننده پوست خیار

 خیار حاوی سیلیس است که برای سفت‌کردن پوست افتاده بسیار مفید است. ویتامین C و کافئیک اسید موجود در خیار آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و به ازبین‌بردن چین‌وچروک و خطوط کمک می‌کنند.

آبرسانی به پوست با خیار برای کاهش لک صورت

 آبرسانی به پوست با خیار پوست را نرم، لطیف و مرطوب نگه می‌دارد بدون اینکه آن را چرب کند. همچنین فواید قابض طبیعی خیار تولید سبوم را به‌خوبی کنترل می‌کند. خواص سفیدکنندگی خفیف خیار به محوشدن جوش‌ها و لکه های پوستی کمک می‌کند.

کاهش سیاهی دور چشم

 خیار یک داروی عالی برای کاهش سیاهی دور چشم است. میزان بالای آنتی اکسیدان و وجود سیلیس در خیار به محوشدن سیاهی دورچشم می‌پردازد.

مبارزه با کم‌آبی بدن

 آب به‌عنوان یک مایع حیات‌بخش درنظر گرفته می‌شود که برای بدن شما ضروری است. گنجاندن خیار در رژیم‌غذایی روزانه، آب ازدست‌رفته بدن شما را جبران می‌کند. به یاد داشته باشید که بعد از یک دور تمرینی شدید یا فعالیت بدنی طاقت‌فرسا، به خصوص در اوج تابستان، چند تکه خیار بخورید.

کمک به داشتن موهایی زیبا

 گوگرد و سیلیکون موجود در خیار تقویت و شادابی موهای شما را به‌همراه دارد. با نرم و ابریشمی‌شدن موها، رشد آن‌ها نیز بهبود می‌یابد.

داشتن پوستی سالم با آبرسانی به پوست با خیار

 درمان‌های گران‌قیمت پوست را با استفاده از لوسیون‌ها و روغن‌های گران قیمت فراموش کنید. به جای آن از خیار استفاده کنید تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید که بدون لک باقی می‌ماند و به‌طور موضعی به روشن‌کردن و احیای پوست می‌پردازد.

خیار نه تنها یک میان وعده عالی و کم‌کالری است. این میوه همچنین می‌تواند پوست شما را تسکین داده، پف و قرمزی را کاهش دهد و به مبارزه با علائم پیری کمک کند. خیار با داشتن خواص ضدالتهابی و همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی مانند ویتامین C و اسیدفولیک، یک ماده‌مغذی برای ماسک صورت می‌باشد. آبرسانی به پوست با خیار، بهترین رطوبت‌رسان پوست است. اگر مطمئن نیستید که ماسک صورت خیار برای پوست شما مناسب است، حتما با پزشک یا متخصص پوست خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: آبرسانی پوست در خانه؛

منبع +++++

مهم‌ترین فواید خیار برای پوست چیست؟

خیار سرشار از آنتی‌اکسیدان است. این میوه همچنین سرشار از ویتامین C، اسیدکافئیک و اسیدفولیک است. ویتامین C آنتی‌اکسیدانی‌ست که پوست را شفاف و روشن می‌کند. اسیدکافئیک و اسیدفولیک نیز به افزایش تولید کلاژن کمک کرده و در برابر علائم پیری زودرس محافظت خوبی را از پوست انجام می‌دهد.

آیا خیار به کاهش آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند؟

زمانی که مدت طولانی زیر نورخورشید باشید و یا استفاده از ضدآفتاب را فراموش کنید، قطعا دچار آفتاب‌سوختگی خواهید شد. در این زمان آبرسانی به پوست با خیار برای کاهش اثرات و التهابات آفتاب‌سوختگی بسیار توصیه می‌شود. این میوه به‌دلیل خواص خنک‌کنندگی خود، به کاهش آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند.

تاثیر ماسک خیار در پرشدن و سفت‌شدن پوست چیست؟

باتوجه به خواص موجود درخیار که به آن اشاره شد، این میوه در سفت‌شدن و پرشدن پوست شما تاثیر زیادی دارد. برای رسیدن به این منظور بهتر است از ماسک‌های خیار ترکیب‌شده با مواد طبیعی دیگر استفاده کنید.

۶ آذر ۱۴۰۰ ۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی