مقایسه کربوکسی تراپی و فیلر و مزوتراپی
۸ شهریور ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

مقایسه کربوکسی تراپی و فیلر و مزوتراپی

به این مطلب امتیاز دهید

فناوری‌های مدرن زیبایی‌شناسی، طیف گسترده‌ای از درمان‌های موثر را برای جوان‌سازی پوست ارائه می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به کربوکسی تراپی، فیلر و مزوتراپی اشاره نمود. این روش‌ها به مبارزه با تغییرات مرتبط با افزایش سن کمک می‌کنند، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشند، چین‌وچروک‌ها و رنگدانه‌ها را از بین می‌برند و با آکنه مبارزه می‌کنند. مقایسه کربوکسی تراپی و فیلر و مزوتراپی نشان می‌دهد که این سه روش با وجود هدف مشترک، یعنی جوان‌سازی و زیبایی پوست، تفاوت‌های زیادی در فرایند، بازدهی و نتیجه موردانتظار دارند. در این مقاله سعی داریم تا با معرفی هریک از این روش‌ها، به مقایسه دقیق آن‌ها بپردازیم تا تصمیم‌گیری درباره انتخاب هریک از آن‌ها برای جوان‌سازی دور چشم یا لاغری و موارد مشابه، ساده‌تر شده و احتمال اشتباه و هدررفتن منابع مالی یا زمان به حداقل برسد.

فیلر چیست؟

فیلرها برای روشن‌کردن ناحیه زیر چشم استفاده می‌شوند. آن‌ها این ناحیه را پُرتر و روشن‌تر نشان می‌دهند. انواع مختلفی از فیلر چشم وجود دارد.

تصمیم‌گیری درباره انتخاب هریک از آن‌ها برای جوان‌سازی دور چشم یا لاغری و موارد مشابه، ساده‌تر شده و احتمال اشتباه و هدررفتن منابع مالی یا زمان به حداقل برسد.

البته توجه به این نکته مهم است که در حال حاضر هیچ فیلری توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای ناحیه زیر چشم تایید نشده است. بااین‌حال، برخی از آن‌ها به‌طور معمول و بدون نیاز به برچسب تایید استفاده می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک به‌طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شود. پرکننده‌ها (فیلرها)ی اسید هیالورونیک از یک ژل مصنوعی ساخته شده‌اند که این ماده طبیعی بدن را تقلید می‌کند. ثابت شده است فیلرهای اسید هیالورونیک از تولید کلاژن در پوست حمایت می‌کنند. لیدوکائین، یک بی‌حس‌کننده است که به برخی از انواع پرکننده‌های هیالورونیک اسید اضافه می‌شود.

از آن‌جایی که پرکننده‌های اسید هیالورونیک شفاف هستند، به‌راحتی زیر پوست، صاف و یکنواخت می‌شوند و احتمال تجمع آن‌ها کمتر است. پرکننده‌های اسید هیالورونیک، رایج‌ترین نوع فیلر مورداستفاده در ناحیه زیر چشم هستند. اسید هیالورونیک کوتاه‌ترین نتیجه را بین تمام فیلرها ارائه می‌دهد، اما طبق نظر بعضی پزشکان، طبیعی‌ترین ظاهر را ایجاد می‌کند.

پلی ال-لاکتیک اسید

پلی-ال-لاکتیک اسید، یک ماده زیست‌سازگار و مصنوعی است که می‌تواند از طریق فرآیندی به‌نام ترید لاین تزریق شود. این ماده به‌طور قابل توجهی، تولید کلاژن را تقویت می‌کند.

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

این فیلر پوستی زیست‌سازگار از فسفات و کلسیم ساخته شده است و می‌تواند تولید کلاژن را در پوست تحریک نموده، به حمایت و حفظ بافت همبند کمک کند و به این ناحیه حجم دهد. کلسیم هیدروکسیل آپاتیت، غلیظ‌تر از اسید هیالورونیک است و اغلب قبل از تزریق با یک ماده بی‌حس‌کننده رقیق می‌شود.

برخی از پزشکان به دلیل نگرانی از این‌که ناحیه زیر چشم بیش از حد سفید شود، از مصرف این فیلر اجتناب می‌کنند و برخی دیگر نیز نگران ایجاد گره در زیر چشم هستند.

انتقال چربی (پیوند چربی، میکرولیپواینژکتور یا انتقال اتولوگ چربی)

اگر در جایی که پلک پایینی و گونه به‌هم می‌رسند، پارگی عمیقی وجود داشته باشد، ممکن است پزشک، استفاده از تزریق چربی بدن خود فرد را برای ترمیم این ناحیه توصیه کند. چربی معمولاً از نواحی زیر گرفته می‌شود:

  • شکم
  • پهلو
  • باسن
  • ران
کلسیم هیدروکسیل آپاتیت، غلیظ‌تر از اسید هیالورونیک است و اغلب قبل از تزریق با یک ماده بی‌حس‌کننده رقیق می‌شود.

درهرحال، اگر فکر می‌کنید چشم‌هایتان خسته و فرسوده به‌نظر می‌رسند (حتی زمانی که استراحت خوبی دارید)، پرکننده‌های چشم ممکن است گزینه‌ مناسبی برای شما باشند. تصمیم‌گیری در مورد این‌که آیا باید عمل پرکننده چشم را انجام دهید یا نه، یک تصمیم بزرگ است. در این تصمیم، عوامل زیر مهم هستند:

  • هزینه
  • نوع پرکننده
  • انتخاب پزشک ماهر
  • زمان بهبودی
  • عوارض جانبی بالقوه

در مقایسه کربوکسی تراپی و فیلر و مزوتراپی، مشخص شد که فیلرها برای رفع بعضی از نواقص صورت موثر هستند، اما راه حل معجزه‌آسایی به‌شمار نمی‌روند. به‌عنوان مثال، آن‌ها دائمی نیستند و به رفع چروک‌های پنجه کلاغی کمک نمی‌کنند. درهرحال، صحبت‌کردن با یک پزشک درباره نتایج موردانتظار، اولین قدم مهم در انتخاب بهترین روش ممکن است.

بیشتر بخوانید: مقایسه مزوتراپی و پی آر پی

به پوستت جون تازه بده

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی روشی نوآورانه برای جوان‌سازی اپیدرم بر‌اساس خواص دی‌اکسیدکرین است. در این روش، دی‌اکسیدکرین به داخل یا زیر پوست وارد می‌شود.

در پاسخ به CO2 اضافی (hypercapnia) در بافت، مقدار زیادی اکسیژن به آن نقطه نفوذ می‌کند. این گردش خون موضعی، متابولیسم سلولی و سنتز کلاژن را فعال می‌کند، وضعیت پوست را بهبود می‌بخشد و به درمان روزاسه، کوپروز، آکنه، پسوریازیس و سایر بیماری‌های پوستی نیز کمک می‌کند.

بسیاری از پزشکان از کربوکسی تراپی به‌دلیل اثر جوان‌کننده آن روی پوست و به‌حداکثر رساندن فرآیندهای ایجاد شده در بافت‌ها قدردانی می‌کنند. دی‌اکسیدکرین دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضدعفونی‌کننده و احیاکننده است. به‌همین دلیل است که بیش از 50 سال است که در پزشکی استفاده می‌شود، اما عمر آن در عمل‌های زیبایی چندان زیاد نیست.

اپیدرم با افزایش گردش خون و تحریک تولید فعال کلاژن (ماده اصلی ساختمان سلول‌ها) به وجود دی‌اکسیدکرین به‌عنوان یک عامل استرس‌زا پاسخ می‌دهد.

 فلسفه کربوکسی تراپی این است که علت اصلی پیری اپیدرم پوست، کمبود اکسیژن در بافت‌هاست. اما بااین‌حال، اثربخشی کربوکسی تراپی ممکن است مشکوک به‌نظر برسد، زیرا دی‌اکسیدکرین باعث کمبود بیشتر اکسیژن می‌شود. ولی آن‌چه مشهود است اینکه وجود CO2 پوست را به‌نحوی بسیار موثرتر از اکسیژن اشباع می‌کند.

اپیدرم با افزایش گردش خون و تحریک تولید فعال کلاژن (ماده اصلی ساختمان سلول‌ها) به وجود دی‌اکسیدکرین به‌عنوان یک عامل استرس‌زا پاسخ می‌دهد.

مقایسه کربوکسی تراپی و فیلر و مزوتراپی نشان می‌دهد که کربوکسی تراپی برای رفع سلولیت، ترک‌های پوستی و سیاهی زیر چشم مفید است. این درمان را می‌توان برای پلک‌ها، گردن، صورت، بازوها، باسن، معده و پاها نیز انجام داد.

باید توجه داشت که اگرچه بسیاری از وب‌سایت‌ها یا پزشکان ادعا می‌کنند کربوکسی‌تراپی بی‌خطر و مورد تأیید FDA است، اما این درمان هنوز برای این اهداف، مورد آزمایش بالینی یا تأیید FDA قرار نگرفته است. ازسوی‌دیگر، کربوکسی تراپی یک روش سریع 15 تا 30 دقیقه‌ای است.

پس از درمان سلولیت یا کاهش چربی، می‌توانید بلافاصله به روال عادی خود بازگردید، اما باید از شنا و حمام‌کردن در وان به‌مدت 24 ساعت خودداری کنید.

اکثر افراد به 7 تا 10 جلسه کربوکسی تراپی برای دیدن نتیجه عالی نیاز دارند. در مطالعه‌ای در سال 2016 افراد تحت این درمان، با کاهش سلولیت از درجه III به درجه II مواجه شدند. افرادی که تحت این روش قرار می‌گیرند، در موارد زیر بهبود پیدا می‌کنند:

  • گردش خون
  • خاصیت ارتجاعی پوست
  • خطوط ظریف و چین‌وچروک
  • ترمیم کلاژن و از بین‌بردن رسوبات چربی
  • کاهش حلقه‌های زیر چشم
  • اختلال نعوظ
  • آرتریت حاد
  • سندرم رینود
  • آلوپسی ناشی از گردش خون ضعیف
آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

برای کاهش چربی و سلولیت، این روش اغلب به روش‌های تهاجمی‌تر و پرخطرتر مانند لیپوساکشن ترجیح داده می‌شود. کربوکسی تراپی در این اعضای بدن، قابل استفاده است:

  • صورت
  • پلک‌ها
  • گردن
  • معده
  • بازوها
  • پاها
  • باسن

کربوکسی تراپی چگونه انجام می‌شود؟

این روش براساس قسمتی از بدن که تحت درمان قرار می‌گیرد، متفاوت بوده، اما فرایند مکانیکی آن یکسان است. در کربوکسی تراپی، یک مخزن گاز دی‌اکسیدکرین به یک تنظیم‌کننده جریان با لوله پلاستیکی متصل است. پزشک با دقت میزان جریان گاز مخزن را تنظیم می‌کند.

گاز از طریق تنظیم‌کننده جریان وارد لوله‌های استریلی – که یک فیلتر در انتهای آن نصب شده است – می‌شود. این فیلتر هرگونه ناخالصی را قبل از رسیدن به بدن حذف می‌کند. سپس گاز از طریق یک سوزن بسیار کوچک در طرف مقابل فیلتر عبور کرده و پزشک گاز زیر پوست را از طریق سوزن به بافت تزریق می‌کند.

این روش تقریباً بدون درد است. برخی از پزشکان قبل از وارد‌کردن سوزن، از کرم بی‌حس‌کننده روی محل موردنظر استفاده می‌کنند.

سپس گاز از طریق یک سوزن بسیار کوچک در طرف مقابل فیلتر عبور کرده و پزشک گاز زیر پوست را از طریق سوزن به بافت تزریق می‌کند.

مکانیسم کربوکسی تراپی

گردش خون ضعیف تا حدی مسئول سلولیت، ترک‌های پوستی و سیاهی زیر چشم است. سلول‌های بدن، دی‌اکسیدکرین مازاد را آزاد می‌کنند و گلبول‌های قرمز، اکسیژن را از ریه‌ها می‌گیرند و به بافت‌ها می‌برند و سپس دی‌اکسیدکرین را جذب می‌کنند. در نهایت، دی‌اکسیدکرین توسط بازدم از ریه‌ها آزاد می‌شود.

پزشک با تزریق دی‌اکسیدکرین به بافت، باعث هجوم گلبول‌های قرمز خون به آن ناحیه می‌شود. هنگامی که سلول‌های خونی به محل موردنظر می‌رسند، گردش خون را افزایش می‌دهند و به ترمیم خاصیت ارتجاعی پوست و رفع سیاهی حلقه‌های زیر چشم کمک می‌کنند. سایر مواردی که با کمک کربوکسی تراپی قابل رفع هستند، عبارتند از:

  • علائم کشش: علائم کششی که روی بدن خود می‌بینید (مانند ترک‌های دوران بارداری)، ناشی از پارگی کلاژن پوستی است. کربوکسی تراپی، کلاژن جدیدی ایجاد می‌کند که پوست را ضخیم نموده و ظاهر آن را بهبود می‌بخشد.
  • سلولیت: تزریق گاز دی‌اکسیدکرین به سلول‌های چربی باعث می‌شود سلول‌ها ترکیده و در بدن دفع شوند. سلولیت زمانی ایجاد می‌شود که چربی زیر پوستی از روی پوست بیرون بزند. برخی مطالعات نشان داده‌اند کربوکسی تراپی در صورت استفاده برای درمان سلولیت، بی‌خطر و موثر است.
  • آلوپسی: آلوپسی (ریزش مو) ناشی از گردش خون ضعیف را می‌توان با این روش درمان کرد.

عوارض کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یک روش نسبتاً ایمن است که تقریباً هیچ عارضه جانبی ندارد. گاهی ممکن است در محل تزریق، به‌ویژه در بازوها و پاها کبودی دیده شود که ظرف یک هفته برطرف خواهد شد. ازسوی‌دیگر، هنگامی که کربوکسی تراپی برای درمان علائم کشش و اسکار استفاده می‌شود، نسبتاً بدون درد است.

اما به این دلیل که بافت اسکار عصب ندارد، ممکن است احساس خارش داشته باشید، زیرا علائم کشش در طول عمل، باز و متسع می‌شوند. خارش باید عرض 5 دقیقه برطرف شود.

افرادی که از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت و رسوبات چربی استفاده می‌کنند نیز ممکن است حین تزریق احساس فشار کنند که ناشی از انبساط گاز است. مناطق تحت درمان تا 24 ساعت احساس گرما و گزگز خواهند داشت، زیرا گاز دی‌اکسیدکرین باعث افزایش و بهبود گردش خون می‌شود.

افرادی که از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت و رسوبات چربی استفاده می‌کنند نیز ممکن است حین تزریق احساس فشار کنند.

بیشتر بخوانید: بلافیل چیست؟

کدام‌یک بهتر است: کربوکسی تراپی زیر چشم یا فیلر زیر چشم؟

مقایسه کربوکسی تراپی و فیلر و مزوتراپی نشان می‌دهد که هردو روش برای بهبود تیرگی دور چشم قابل استفاده هستند. کربوکسی تراپی، خاصیت ارتجاعی پوست و گردش خون را بهبود می‌بخشد، ترمیم کلاژن را تشویق می‌کند، خطوط ریز و چین‌وچروک صورت را کاهش می‌دهد و رسوبات چربی موضعی را از بین می‌برد.

این روش به تزریق پوستی و زیر جلدی گاز دی‌اکسیدکرین برای اهداف درمانی اشاره دارد. درمان با دی‌اکسیدکرین، 15 تا 30 دقیقه 6 تا 10 جلسه‌ای طول می‌کشد و 4 الی 6 ماه ماندگاری دارد. درمقابل، فیلرها به 1 الی 2 جلسه درمان نیاز دارند و از ماندگاری طولانی‌تری در حد 9 تا 12 ماه برخوردارند، اما اثرات عمقی کربوکسی تراپی کمی بیشتر از فیلرهاست.

مقایسه کربوکسی تراپی با مزوتراپی

اغلب در مورد این‌که آیا کربوکسی تراپی با مزوتراپی متفاوت است یا خیر، سردرگمی وجود دارد. اما مقایسه کربوکسی تراپی و فیلر و مزوتراپی نشان می‌دهد این دو روش تفاوت‌های زیادی دارند. کربوکسی تراپی از نظر روش، شرایط درمان و پیامدها بسیار شبیه مزوتراپی است، اما نتایج متفاوتی را ایجاد می‌کند.

در درمان با دی‌اکسیدکرین از سوزن‌های مزوتراپی استفاده می‌شود، اما به جای ترکیبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و داروها که در مزوتراپی کاربرد دارد، دی‌اکسیدکرین وجود دارد و به‌جای تزریق در مزودرم پوست، گاز دی‌اکسیدکرین به لایه زیرین پوست تزریق می‌شود. علاوه‌براین، روش کربوکسی تراپی سریع و موثر است و نیازی به زمان استراحت ندارد.

گاز دی‌اکسیدکرین برای تحریک جریان خون در پوست استفاده می‌شود و اثرات مختلفی، از جمله افزایش رنگ پوست، بهبود ظاهر سلولیت و از بین‌بردن چربی در یک ناحیه خاص دارد. روش کربوکسی تراپی دارای دو فرآیند متفاوت است.

در مرحله اول، با روشی به‌نام «تروماتیسم فشاری» سلول‌های چربی را مستعد شکستن می‌کند و در مرحله دوم، دی‌اکسیدکرین رگ‌های خونی را برای شل شدن و گشاد شدن در ناحیه موضعی که به آن تزریق شده است، تحریک می‌کند. این موضوع، باعث افزایش میزان اکسیژنی که می‌تواند به پوست برسد و همچنین تسریع کاهش چربی می‌شود.

وضعیت‌هایی که توسط کربوکسی تراپی درمان می‌شود تقریبا شامل همان مواردی است که با مزوتراپی نیز درمان می‌شوند. مانند مزوتراپی، برای دستیابی به نتایج مطلوب، باید چندین جلسه کربوکسی تراپی انجام شود. شباهت دیگر در این مورد این است که تعداد دقیق جلسات مورد نیاز به بیمار و نوع درمان بستگی دارد.

بولتن ائتلاف پزشکان درباره کربوکسی تراپی و مزوتراپی

ائتلاف پزشکان ایمنی تزریق، گروهی متشکل از 7 تیم از پزشکان جراح آمریکایی، کانادایی و سایر ملل، شامل جراحان پلاستیک، جراحان پلاستیک صورت و جراحان چشم است که آخرین و بهترین روش‌ها را در مورد محصولات زیبایی تزریقی بررسی و مطالعه می‌کنند.

این گروه، مزوتراپی و کربوکسی تراپی را به‌دلیل عدم اثربخشی اثبات شده توصیه نمی‌کنند. آن‌ها هشدار می‌دهند این محصولات، از درمان سلولیت گرفته تا کاهش وزن، مورد تایید FDA نیستند و داده‌های بالینی مشخصی که نتایج یا ایمنی درمان‌ها را نشان ‌دهند، گزارش نشده است.

این گروه، مزوتراپی و کربوکسی تراپی را به‌دلیل عدم اثربخشی اثبات شده توصیه نمی‌کنند.

کربوکسی تراپی که از گاز دی‌اکسیدکرین تزریق شده به زیر پوست برای کاهش ظاهر سلولیت، درمان حلقه‌های تیره زیر چشم و علائم کشش استفاده می‌کند، برای تزریق چربی روی صورت و بدن نیز تبلیغ می‌شود، درصورتی‌که برای استفاده در اطراف چشم بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید: مزوتراپی زیر چشم؛

به‌طور بالقوه، درمان با دی‌اکسیدکرین می‌تواند حباب‌های گاز را در رگ‌های خونی آزاد کند و باعث کوری شود. علاوه بر این، خطرات تزریق دی‌اکسیدکرین به بدن، در حال حاضر ناشناخته است. مزوتراپی نیز که به‌عنوان لیپولیز تزریقی شناخته می‌شود، مخلوطی از ویتامین‌ها، داروها و آنزیم‌هایی است که برای ساختن ماده تزریقی ترکیب می‌شوند.

درباره این درمان نیز هیچ اطلاعات قطعی و معتبری وجود ندارد که مانند مطالعات بالینی بی‌طرفانه، کارایی و ایمنی مزوتراپی را اندازه‌گیری کند. این ائتلاف می‌گوید ما از ایمنی یا اثربخشی این ترکیبات اطلاعی نداریم و تا زمانی که شواهد معتبری وجود نداشته باشد، به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کنیم این تزریق‌ها را انجام ندهند.

ائتلاف از مصرف‌کنندگان می‌خواهد که در مورد درمان‌های زیبایی و افرادی که آن‌ها را انجام می‌دهند، کاملا تحقیق کنند و فقط درمان تجویز شده توسط یک پزشک واجد شرایط و دارای مجوز را بپذیرند. مقایسه کربوکسی تراپی و فیلر و مزوتراپی نشان می‌دهد قبل از بکارگیری هریک از این روش‌ها باید با پزشک مشورت شود.

برای لاغری، کربوکسی تراپی را انتخاب کنیم یا مزوتراپی؟

مزوتراپی مجموعه‌ای از تزریقات هومیوپاتی است که حاوی ویتامین‌ها، موادمعدنی و اسیدهای آمینه هستند. تزریق به‌طور مستقیم در لایه چربی زیر پوست به‌نام مزودرم انجام می‌شود. پس از تزریق، سلول‌های چربی قبل از این‌که به‌طور طبیعی دفع شوند، شروع به ذوب شدن و کوچک شدن می‌کنند.

مزوتراپی برای اهداف کاهش وزن و کمک به روند لاغری با اصلاح سلول‌های چربی در ناحیه تحت درمان استفاده می‌شود. این روش، ظاهراً از تجمع چربی جلوگیری می‌کند و علاوه‌براین، چربی موجود در بدن را نیز تشویق می‌کند تا از طریق متابولیسم به‌عنوان سوخت برای بدن استفاده شود.

این درمان فقط در نواحی موضعی موثر است. بااین‌وجود، مزوتراپی جایگزین مناسبی برای لیپوساکشن شناخته شده است. مزایای مزوتراپی نسبت به لیپوساکشن، شامل درد کمتر و تهاجمی نبودن روش درمان است. همچنین زمان بهبودی بسیار سریع‌تری در این روش وجود دارد و افراد می‌توانند بدون از دست‌دادن رویدادهای کاری یا اجتماعی به نتایج مشابهی دست یابند.

مزوتراپی برای کاهش وزن را می‌توان در هر جایی که نیاز به کاهش چربی بود، انجام داد، اما برای دستیابی به نتایج مطلوب، باید این روش را با رژیم غذایی مناسب و همچنین ورزش منظم تکمیل کنید. بزرگ‌ترین مزیت مزوتراپی این است که هیچ جای زخمی باقی نمی‌گذارد و حداقل درد و کبودی را پس از درمان دارد.

مزوتراپی راه‌حل مناسبی برای کاهش چشمگیر چربی‌های ناخواسته و سلولیت است. بااین‌حال، اگر هیچ‌یک از ترفندهای رژیمی یا ورزشی به کاهش وزن کمک نکرده باشد، می‌توان کربوکسی تراپی را نیز امتحان کرد. این روش غیرتهاجمی که شامل تزریق گاز دی‌اکسیدکرین به بدن است، ادعا می‌کند می‌تواند چربی اطراف شکم و پهلو را کاهش دهد.

اعتقاد بر این است که تزریق دی‌اکسیدکرین باعث تغییراتی در میکروسیرکولاسیون می‌شود و به سلول‌های چربی آسیب می‌رساند. یک مطالعه نشان می‌دهد تکنیک تزریق گاز دی‌اکسیدکرین به بدن، می‌تواند چربی اطراف معده را کاهش دهد، اما این تغییرات ناچیز هستند و منجر به کاهش طولانی‌مدت چربی نمی‌شوند.

بنابراین، اگرچه کربوکسی تراپی به‌طور بالقوه می‌تواند ابزاری جدید و موثر برای کاهش چربی باشد، اما بااین‌حال هنوز باید بهینه‌سازی شود. مزایای این روش غیرتهاجمی، کاهش زمان از کارافتادگی، اجتناب از ایجاد اسکار و احساس ایمنی است.

استفاده از روش‌های مختلف و مد روز برای جوان‌سازی پوست و لاغری موضعی، از جمله موضوعات بحث‌برانگیز دنیای عمل‌های زیبایی است.

استفاده از روش‌های مختلف و مد روز برای جوان‌سازی پوست و لاغری موضعی، از جمله موضوعات بحث‌برانگیز دنیای عمل‌های زیبایی است. در این میان، روش‌های مختلف تزریق نیز جای خود را در بین طرفداران اکسیر جوانی باز کرده‌اند و از استقبال زیادی برخوردار بوده‌اند.

مقایسه کربوکسی تراپی و فیلر و مزوتراپی نشان می‌دهد فیلرها از تاثیر کمتر اما ماندگاری بالاتری نسبت به کربوکسی تراپی برخوردارند و مزوتراپی نیز برای لاغری موضعی، بهتر از کربوکسی تراپی است. اما کربوکسی تراپی نیز روشی جدید است که نتایج خوبی را درخصوص افزایش حالت ارتجاعی پوست، کاهش چین‌وچروک‌ها و کاهش تیرگی دور چشم نشان داده است.

منبع ++++++++

فیلر چیست؟

فیلرها برای روشن‌کردن ناحیه زیر چشم استفاده می‌شوند. آن‌ها این ناحیه را پُرتر و روشن‌تر نشان می‌دهند. انواع مختلفی از فیلر چشم وجود دارد.

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی روشی نوآورانه برای جوان‌سازی اپیدرم بر‌اساس خواص دی‌اکسیدکرین است. در این روش، دی‌اکسیدکرین به داخل یا زیر پوست وارد می‌شود.

کربوکسی تراپی چگونه انجام می‌شود؟

این روش براساس قسمتی از بدن که تحت درمان قرار می‌گیرد، متفاوت بوده، اما فرایند مکانیکی آن یکسان است. در کربوکسی تراپی، یک مخزن گاز دی‌اکسیدکرین به یک تنظیم‌کننده جریان با لوله پلاستیکی متصل است. پزشک با دقت میزان جریان گاز مخزن را تنظیم می‌کند.

۸ شهریور ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی