درمان جوش کمر
۲۲ تیر ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

درمان جوش کمر؛ دلایل و 13 روش درمان خانگی سریع!

3/5 - (1 امتیاز)

اگر شما هم فکر می‌کنید جوش‌ها تنها روی نواحی مختلف صورت ایجاد می‌شوند، سخت در اشتباهید. جوش‌ها ممکن است در تمام نواحی بدن به وجود بیایند و این یقینا برای شما ناراحت‌کننده است. یکی از نقاطی که بسیار مستعد ایجاد جوش است، کمر و سر شانه‌ها هستند و باید بگوییم ایجاد جوش در این نقاط به دلیل این‌که عموما با لباس برخورد دارند، دردناک‌تر خواهند بود. اما چاره چیست؟ درمان جوش کمر چگونه ممکن است؟ با ما همراه باشید تا علت ایجاد جوش کمر و راه‌های درمان آن را برایتان شرح دهیم.

دلایل ایجاد جوش کمر

ایجاد جوش روی شانه یا کمر همچون جوش صورت زمانی اتفاق می‌افتد که پوست مرده کمر روغن طبیعی بیش‌ازحد داشته باشد و دیگر ناخالصی‌های فولیکول مو روی شانه و کمر باقی بمانند. علاوه‌براین باکتری‌ها ممکن است در منافذ باز پوست جمع شوند و جوش‌های ملتهب و دردناکی را ایجاد کنند.

باید بگوییم ایجاد جوش در این نقاط به دلیل این‌که عموما با لباس برخورد دارند، دردناک‌تر خواهند بود.

باید بدانید جوش‌های شانه می‌توانند بسیار دردناک باشد، چراکه منافذ موجود در این قسمت از بدن بزرگ‌تر از دیگر نواحی هستند و جوش‌ها با علائم دیگری مثل تورم و قرمزی همراه خواهند بود. عوامل داخلی و خارجی بسیاری عامل اصلی ایجاد جوش شانه و کمر هستند.

عمده‌ترین این علت‌ها شامل نوسانات هورمونی در بدن، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، زندگی در مناطق گرم و خشک، استفاده از لوازم آرایشی بی‌کیفیت، مصرف داروهای خاص و عدم استفاده از محصولات مراقبت پوستی می‌شود. در بسیاری از افراد دیده شده پس‌از لیزر، شیو یا اپیلاسیون، جوش‌های کوچک و بزرگی را روی شانه‌های خود مشاهده می‌کنند. در این بین آن‌هایی که مبتلابه دیابت، چاقی و ضعف سیستم ایمنی هستند، بیشتر مستعد ایجاد جوش خواهند بود.

به پوستت جون تازه بده

انواع جوش‌ سرشانه و کمر

جوش‌ها انواع مختلفی دارند و شکل برخورد با هر کدام از آن‌ها متفاوت است. انواع جوش‌هایی که ممکن است روی کمر یا سرشانه خود مشاهده کنید، عبارتند از:

جوش‌های سر سفید

این شکل از جوش‌ها اصولا بر اثر کمدون‌های بسته پوست ایجاد می‌شوند. درحقیقت زمانی‌که چربی به شکل یک برآمدگی سر سفید زیر پوست شما انباشته شود، شاهد تشکیل این نوع جوش خواهید بود.

جوش‌های سر سیاه

این جوش‌ها زمانی‌که فولیکول‌های متصل در سطح پوستتان باز شوند مشاهده می‌شوند. علت سیاهی قسمت بیرونی این جوش، اثر واکنش غدد چربی با هوای محیط است و نمی‌توان علت آن را چرک‌کردن یا آلودگی غده‌های چربی دانست.

کورک‌ها

آکنه‌های برجسته‌ای که به شکل برآمدگی‌های کوچک صورتی رنگ در پوست شما به وجود می‌آیند، کورک نام دارند و اصولا درد و التهاب خاصی ایجاد نمی‌کنند.

جوش‌های چرکی

این نوع از جوش‌ها در دسته آکنه‌های دردناک قرار دارند. چرک‌دانه‌ها برجستگی‌هایی پر از چرک سفید یا زرد رنگ هستند که پایه‌ای قرمز رنگ دارند و در اثر دست‌کاری‌شدن یا برخورد با سطح می‌ترکند و درد زیادی دارند.

ندول‌ها

ندول‌ها هم جز جوش‌های دردناک به شمار می‌آیند. این شکل از جوش در ناحیه عمیق‌تر پوست ایجاد می‌شود و سطح آن کمی سخت‌تر از دیگر انواع جوش‌ها است.

کیست‌ها

کیست‌ها را می‌توان بزرگ‌ترین شکل آکنه دانست. این عارضه پر از چرک‌های عفونی و دردناک است و باعث ایجاد زخم‌های کوچک و بزرگ در سطح پوست می‌شود.

بیشتر بخوانید: درمان جوش زیرپوستی؛

راه‌های درمان جوش کمر

متاسفانه برخی‌از علل بروز جوش روی کمر مانند نوسانات هورمونی همیشه قابل کنترل نیست، اما شما با مراجعه به پزشک در زمان مناسب و تشخیص سریع می‌توانید با درمان دارویی از پیشرفت آکنه‌ها جلوگیری کند. به جز آن، راه‌های درمانی ساده و خانگی دیگری نیز وجود دارد که در ادامه برایتان شرح می‌دهیم.

درمان جوش کمر با مراقبت درست از پوست

مشاهده جوش و آکنه در کمر، می‌تواند نشانه مراقبت نامناسب از پوست باشد. بنابراین مراقبت صحیح از پوست مهم‌ترین اقدام پیشگیرانه در درمان جوش کمر محسوب می‌شود. جهت حفظ سلامت پوست باید به شکل منظم دوش بگیرید. این مهم است که برای پاک‌کردن منافذ پوست خود از چربی اضافه و آلودگی‌ها، از یک پاک‌کننده ملایم و مناسب استفاده کنید. زمان مناسب دوش‌گرفتن هم بسیار اهمیت دارد. پس‌از فعالیت‌های سنگین کاری یا ورزشی، برای جلوگیری از باز‌شدن منافذ پوست لازم است سریع دوش بگیرید. همچنین می‌توانید هفته‌ای یک‌بار با اسکراب‌های ملایم کمر و شانه خود را از پوست مرده پاک کنید. محصولات بهداشتی خود را با دقت بررسی نمایید و هنگام خرید توجه داشته باشید در فرمولاسیون آن‌ها از ترکیبات روغنی استفاده نشده باشد، زیرا این ترکیبات باعث بسته‌‌شدن منافذ و ایجاد جوش می‌شوند.

جهت حفظ سلامت پوست باید به شکل منظم دوش بگیرید.

درمان جوش کمر با استفاده‌از کمپرس گرم

یک کمپرس گرم به خلاص‌شدن از شر جوش و آکنه‌های کمر و شانه به شما کمک می‌کند. دمای بالای این کمپرس‌ها می‌تواند باکتری‌هایی که در منافذ باز پوست گیر کرده‌اند را از بین ببرد و روند بهبود و خشک‌شدن جوش را سرعت ببخشد. علاوه‌بر این، استفاده از کمپرس گرم باعث کاهش درد و التهاب نواحی کمر و شانه شما خواهد شد. اگر دسترسی به جوش‌های کمرتان برایتان امکان‌پذیر نیست، می‌توانید از یکی از اطرافیانتان کمک بگیرید. برای‌گرفتن نتیجه بهتر از کمپرس آب گرم، باید یک فاشق چا‌ی‌خوری نمک را در دو فنجان آب گرم حل کرده و یک حوله مناسب را در آن بخیسانید. پس‌از‌گرفتن آب اضافه حوله، آن را روی ناحیه ملتهب قرار دهید. زمانی‌که حس کردید حوله در حال خنک‌شدن است، مجددا آن را خیس کرده و استفاده نمایید. توصیه می‌شود این کار را چند بار در روز انجام دهید تا تاثیر آن را ببینید.

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

درمان جوش کمر با جو دو سر 

اگر جوش‌هایتان هنوز تبدیل به کیست‌ و آکنه‌های بزرگ و ملتهب نشده است، جو دو سر می‌تواند در درمان آن موثر باشد. قرار‌گرفتن در آب حاوی جو دو سر، باعث خلاص‌شدن شما از شر سلول‌های مرده پوست، چربی‌های باقی‌مانده و بهبود بافت پوست شانه و کمر شما می‌شود. همچنین جو دوسر دارای خواص ضد‌التهابی است و به کاهش درد و التهاب ناحیه آسیب‌دیده کمک می‌کند.

برای دستیابی به نتایج این ماده غذایی کافی است یک فنجان پودر جو دو سر را درون وان حمام خود بریزید و آن را از آب گرم پر کنید. به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در این آب قرار بگیرید و بعد از آن، یک پد خشک مناسب را روی پوستتان بکشید. فراموش نکنید استفاده از کرم مرطوب‌کننده متناسب با پوست شما بعد از خشک‌کردن کمرتان ضروری است، زیرا ممکن است نواحی آسیب‌دیده دچار خشکی و حساسیت شوند. سعی کنید برای‌گرفتن نتایج بهتر، این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

ماسک دیگری که می‌توانید از این محصول تهیه کنید، ماسک جو دوسر و ماست است. یک قاشق غذاخوری پودر جو دو سر را با یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق چای‌خوری زردچوبه ترکیب کنید. این مخلوط را هم بزنید تا به یک خمیر سفت تبدیل شود. سپس آن را بر نواحی شانه و کمر خود بزنید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه با آب گرم شستشو دهید. از این ماسک یک‌بار در هفته استفاده کنید تا جوش‌هایتان سریع‌تر بهبود پیدا کند.

همچنین جو دوسر دارای خواص ضد‌التهابی است و به کاهش درد و التهاب ناحیه آسیب‌دیده کمک می‌کند.

درمان جوش کمر با سرکه سیب

سرکه سیب به علت داشتن اسید لاکتیک و اسید مالیک بالا، یک راه درمانی اثرگذار و طبیعی برای از بین‌بردن آکنه‌های شانه و کمر به‌شمار می‌آید. ماهیت اسیدی سرکه باعث می‌شود پوست کمر شما سم‌زدایی شده و با یک لایه‌برداری ملایم، سطح PH آن تنظیم شود. همچنین خواص ضد‌باکتریایی و ضدعفونی‌کننده این سرکه، التهابات ناشی از جوش کمر و شانه شما را کاهش می‌دهد. کافی است سرکه سیب و آب را با نسبت یک به سه ترکیب کرده و این محلول را روی نواحی آسیب‌دیده خود بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه باقی بماند. در مرحله آخر، کمر خود را کاملا با آب ولرم شستشو دهید. این کار را روزی دو بار تکرار کنید تا نتایج آن را سریع‌تر ببینید.

درمان جوش کمر با آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا خواص بسیار زیاد و ثابت‌شده‌ای برای پوست دارد. می‌توان سرعت این گیاه نسبت به دیگر روش‌های درمانی در بهبود جوش‌ و آکنه را اصلی‌ترین مزیت آن دانست. آلوئه‌ورا قادر است با خواص ضد‌میکروبی و ضدالتهابی خود جوش‌ها را در کمترین زمان ممکن بدون ایجاد هیچ‌گونه درد و التهاب خاصی خشک کند. نوشیدن آب یا شربت آلوئه‌ورا نیز در این فرایند موثر خواهد بود. کافی است یک عدد برگ آلوئه‌ورا را از محل مناسب برش بزنید و ژل آن را خارج کنید. این ژل را به آرامی روی محل جوش و آکنه‌های کمر خود بمالید و پس‌از چند دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. برای‌گرفتن بهترین نتیجه توصیه می‌شود ۲ تا ۳ بار در روز این کار را تکرار کنید.

درمان جوش کمر با روغن درخت چای

روغن درخت چای با خواص فراوان خود توانسته درمیان راهکارهای درمانی خانگی جای خود را پیدا کند. این روغن دارای خواص ضد‌باکتریایی، ضدعفونی‌کننده و ضد‌التهابی است و باعث از بین بردن باکتری‌های ایجادکننده جوش کمر و سرشانه می‌شود. علاوه‌بر این روغن درخت چای قادر است قرمزی، درد و التهاب ناحیه آسیب‌دیده را کاهش دهد. تحقیقات انجام‌شده نشان داده است این روغن تاثیر چشم‌گیر و قابل توجهی روی جوش‌های خفیف تا متوسط دارد. کافی است یک یا دو قطره روغن درخت چای را روی یک تکه پنبه بریزید و آن را روی قسمت آسیب‌دیده کمر و شانه خود بگذارید. اجازه دهید یک ساعت کمرتان استراحت کند و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. حتما این روش درمانی را روزی دو بار تا بهبودی کامل تکرار کنید. همچنین می‌توانید چند قطره روغن درخت چای را با یک قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کرده و آن را به‌عنوان یک ماسک چسبناک روی قسمت آسیب‌دیده بگذارید. پس‌از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، آن را با آب ولرم شستشو داده و کاملا خشک کنید.

درمان جوش کمر با زردچوبه

زردچوبه یکی دیگر از راه‌های درمان خانگی موثر و سریع برای مشکلات پوستی، خصوصا آکنه‌ها و جوش‌های موجود بر شانه و کمر است. این ماده خواص ضد‌باکتریایی بسیار قوی دارد و باعث ازبین‌رفتن عامل ایجاد جوش‌های شما می‌شود. علاوه‌بر این زردچوبه یک ضدعفونی‌کننده کاملا طبیعی است که از پیشرفت جوش‌ها به سایر نقاط بدنتان جلوگیری کرده و روند ایجاد آن را متوقف می‌کند. برای استفاده از این ادویه معجزه‌آسا کافی است یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را با کمی روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک ماسک غلیظ و یک‌دست داشته باشید. این ماسک را روی نقاط آسیب‌دیده بدن خود قرار داده و پس‌از یک ساعت شستشو دهید. تکرار این روش درمانی دو بار در روز تا بهبود کامل جوش‌ها توصیه می‌شود.

علاوه‌بر این زردچوبه یک ضدعفونی‌کننده کاملا طبیعی است که از پیشرفت جوش‌ها به سایر نقاط بدنتان جلوگیری کرده و روند ایجاد آن را متوقف می‌کند.

بیشتر بخوانید: درمان جوش در خانه؛ 

درمان جوش کمر با چای سبز

چای سبز مزایای فراوانی دارد و استفاده موضعی و خوراکی آن در درمان جوش‌ها موثر است، زیرا در ترکیبات خود از پلی‌فنول‌ها بهره می‌برد که به کاهش ترشح چربی کمک می‌کند. یک قاشق چای‌خوری چای سبز را در یک فنجان پنبه حل کرده و پس‌از ۵ دقیقه از صافی رد کنید تا تکه‌های چای سبز با بافتی مرطوب داشته باشید. اجازه دهید این ترکیب کمی خشک شود. سپس آن را روی نواحی آسیب‌دیده بگذارید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر نمایید. بافت مرطوب چای باعث کاهش التهاب پوست شما خواهد شد. مصرف روزانه چای سبز به شکل خوراکی را فراموش نکنید.

درمان جوش کمر با هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید به خواص فراوان خود در کاهش آکنه و لایه‌برداری ملایم معروف است. کافی است مقدار مناسبی از هیدروژن پراکسید ۳ درصد را با یک تکه پنبه روی نواحی آسیب‌دیده بمالید و اجازه دهید خشک شود. از این روش درمانی یک یا دو بار در روز استفاده کنید.

درمان جوش کمر با سیر

سیر خواص ضد‌باکتریایی و ضد‌قارچی بسیار زیادی دارد و دلیل آن وجود ماده آلیسین در این محصول غذایی است. آلیسین باعث کشتن باکتری‌های مولد جوش می‌شود، التهاب ناحیه را کاهش داده و گردش خون در نواحی مربوطه را افزایش می‌دهد. مقداری سیر را روی یک پنبه بمالید و پس‌از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید. استفاده از کرم مرطوب‌کننده فراموش نشود.

درمان جوش کمر با اسکراب شکر

بافت درشت و سخت شکر به لایه‌برداری نواحی مختلف پوست کمک می‌کند. لایه‌برداری باعث می‌شود سلول‌های مرده پوستی که در منافذ باز جمع‌ شده‌اند، از بین بروند. نصف فنجان شکر را با روغن زیتون یا روغن نارگیل ترکیب کنید تا خمیری یک‌دست داشته باشید. این خمیر را یک روز درمیان روی نواحی آسیب‌دیده بمالید تا لایه‌برداری انجام گیرد.

درمان جوش کمر با جوش‌شیرین

جوش‌شیرین یک لایه‌بردار طبیعی و ملایم محسوب می‌شود که با خواص ضد‌باکتریایی و ضد‌التهابی خود یک روش درمانی سریع و مناسب برای آکنه‌های کمر و شانه به شمار می‌آید. جوش‌شیرین قادر است در کوتاه‌ترین زمان ممکن از گسترش باکتری‌های مولد جوش جلوگیری کرده و آن‌ها را از بین ببرد. شما می‌توانید مقداری از جوش‌شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا یک ماسک طبیعی به دست آورید. سپس این ماسک را روی شانه ‌و کمر خود قرار دهید و پس‌از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید. روزانه تا بهبود التهاب نواحی آسیب‌دیده از این ماسک استفاده کنید.

ترکیب ۲ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین، یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین، ۵ قاشق چای‌خوری عسل و نصف قاشق چای‌خوری آبلیمو نیز یک ماسک تاثیرگذار به شما خواهد داد. این ماسک را روی محل آکنه‌های خود بگذارید و پس‌از چند دقیقه آن را شستشو دهید.

بافت درشت و سخت شکر به لایه‌برداری نواحی مختلف پوست کمک می‌کند.

درمان جوش کمر با استفاده از لباس‌های مناسب و باکیفیت

انتخاب عاقلانه لباس از لحاظ جنس و کیفیت تاثیر زیادی در بهبود وضعیت جوش‌های کمر شما خواهد داشت. لباس‌هایی که بافت خشن، زبر و سنگین دارند، باعث تحریک پوست شما شده و التهاب ناحیه آسیب‌دیده را بیشتر می‌کنند. شما می‌توانید از لباس‌های سبک‌تری مانند پنبه، نخ‌پنبه و ابریشم استفاده کنید و اگر در دوره درمان جوش‌های کمر خود هستید، حتما لباس‌های خنک و گشاد بپوشید؛ چرا که لباس‌های تنگ بافت پوست شما را تحریک خواهد کرد. توجه داشته باشید شستشوی لباس با موادی مانند سفیدکننده‌های شیمیایی خشن موجب خارش پوست شما شده و موضع آکنه‌هایتان را ملتهب می‌کند. استفاده از نرم‌کننده‌ها منجر به نرم‌شدن بافت لباس می‌شود و احتمال سایش با آکنه‌های شما را کاهش می‌دهد.

درمان جوش کمر با یک رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالم نقش مهم در جلوگیری و درمان جوش‌های نواحی مختلف بدن دارد و جوش کمر و شانه هم از این قاعده مستثنا نیست. اگر فکر می‌کنید ایجاد جوش‌ها به علت رژیم غذایی ناسالم شما است، ابتدا باید فست‌فودها، غذاهای پر ادویه، شیرین‌کننده‌های مصنوعی و فرآورده‌های صنعتی را از برنامه روزانه خود حذف کنید و به‌جای آن مصرف سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات و غلات کامل را افزایش دهید. مواد غذایی که در ترکیبات خود آهن، روی، آنتی‌اکسیدان، ویتامین E و ویتامین D دارند، باعث کاهش التهاب نواحی آسیب‌دیده شما خواهند شد. بنابراین بهتر است در رژیم غذایی خود هویج، پرتقال، اسفناج، زردآلو، لوبیا، نخود فرنگی، عدس، سیب‌رمینی شیرینی، گوجه‌فرنگی، نان سبوس‌دار، زغال‌‌اخته، برنج قهوه‌ای، ماهی، آجیل و انواع میوه‌ها و سبزیجات دیگر را بگنجانید.

مواد غذایی که در ترکیبات خود آهن، روی، آنتی‌اکسیدان، ویتامین E و ویتامین D دارند، باعث کاهش التهاب نواحی آسیب‌دیده شما خواهند شد.

دیگر نکات مفید در درمان جوش کمر و شانه

  • استفاده از خمیر دندان سفید‌کننده بدون فلوراید در نواحی آسیب‌دیده، می‌تواند باعث خشک‌شدن جوش‌های شما شود.
  • مصرف مکمل روی، شما را از شر جوش‌های کمر و شانه خلاص خواهد کرد. حتما پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.
  • استفاده از ضد‌آفتاب با SPF مناسب، تحریک پوست شما را کاهش خواهد داد.
  • سعی کنید درصورت استفاده از کوله‌پشتی تا زمان بهبود کامل جوش‌ها آن را روی شانه‌های خود قرار ندهید تا اصطکاک آن باعث تحریک جوش‌هایتان نشود.
  • حتی‌الامکان طی طول درمان خود به پشت نخوابید؛ زیرا وارد‌شدن فشار به کمر التهاب جوش‌های شما را افزایش می‌دهد.
  • از مواد شوینده مناسب برای شستن بدن و شستن لباس‌های خود استفاده کنید و لباس‌هایتان را به‌ شکل مرتب شستشو دهید.
  • از کرم‌های آنتی‌آکنه، صابون‌های مناسب و فوم‌های شستشو مخصوص پوست‌های آکنه‌دار استفاده نمایید.
  • به تجویز پزشک خود اعتماد کنید و تا پایان طول درمان، تمام داروها و کرم‌هایی که تجویز کرده است را مصرف کنید.
  • برخی‌از داروهای خاص مانند آندروژن و لیتیوم باعث افزایش آکنه می‌شوند. درصورت مصرف داروهای این‌چنینی، پزشک خود را مطلع سازید.
  • محصولات پوستی که در فرمولاسیون خود از ترکیبات روغنی استفاده کرده‌اند را کاملا کنار بگذارید. این محصولات می‌تواند شامل ضد‌آفتاب و مرطوب‌کننده‌ها باشد.
از کرم‌های آنتی‌آکنه، صابون‌های مناسب و فوم‌های شستشو مخصوص پوست‌های آکنه‌دار استفاده نمایید.

تا به اینجا قطعا متوجه شده‌اید درمان جوش کمر با روش‌های ساده خانگی و رعایت مراقبت‌های پوستی امکان‌پذیر است. مراجعه به پزشک درصورت افزایش و پیشرفت جوش‌ها ضروری است و در کنار درمان‌های دارویی، می‌توانید از ماسک‌های خانگی که به شما آموزش دادیم، استفاده کنید.

منبع +++++

دلایل ایجاد جوش کمر چیست؟

ایجاد جوش روی شانه یا کمر همچون جوش صورت زمانی اتفاق می‌افتد که پوست مرده کمر روغن طبیعی بیش‌ازحد داشته باشد و دیگر ناخالصی‌های فولیکول مو روی شانه و کمر باقی بمانند. علاوه‌براین باکتری‌ها ممکن است در منافذ باز پوست جمع شوند و جوش‌های ملتهب و دردناکی را ایجاد کنند.

جوش‌های سر سیاه در کمر چگونه به وجود میایند؟

این جوش‌ها زمانی‌که فولیکول‌های متصل در سطح پوستتان باز شوند مشاهده می‌شوند. علت سیاهی قسمت بیرونی این جوش، اثر واکنش غدد چربی با هوای محیط است و نمی‌توان علت آن را چرک‌کردن یا آلودگی غده‌های چربی دانست.

جوش کمر با هیدروژن پراکسید چگونه درمان میشود؟

هیدروژن پراکسید به خواص فراوان خود در کاهش آکنه و لایه‌برداری ملایم معروف است. کافی است مقدار مناسبی از هیدروژن پراکسید ۳ درصد را با یک تکه پنبه روی نواحی آسیب‌دیده بمالید و اجازه دهید خشک شود. از این روش درمانی یک یا دو بار در روز استفاده کنید.

۲۲ تیر ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

10 دیدگاه برای درمان جوش کمر؛ دلایل و 13 روش درمان خانگی سریع!

روغن نباتی رو هم گفتند خوبه حالا رابطش با چربی چیه ؟البته برای صورت تست شده

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی