رشد سریع مو
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه admin

رشد سریع مو؛ برای سریع تر شدن رشد طبیعی مو چه باید کرد؟

1.5/5 - (2 امتیاز)

مو نقش مهمی در زیبایی و جذابیت شما دارد، به همین دلیل است که بیشتر خانم‌ها دوست دارند موهای بلند، درخشان و زیبایی داشته باشند. موی بلند تداعی‌کننده‌ی سرزندگی، جوانی و برای برخی نشانه‌ای از سلامتی است. بیشتر زنان، اگر نه همه‌ی آنها، بسیار علاقه‌مند هستند بتوانند موهایی بلند و افشان داشته باشند. این مطلب از کیوت مگ را به رشد سریع مو و هر آنچه که باید راجع به آن بدانید اختصاص داده‌ایم، در ادامه با ما همراه باشید.

اصولا رشد سریع مو هر فرد به ژنتیک، جنسیت، سن و سطح هورمون‌های او بستگی دارد. با این وجود تحقیقات ثابت کرده‌اند که عوامل محیطی مانند حفظ یک رژیم غذایی سالم، ماساژ پوست سر، استفاده از محصولات گیاهی تقویت‌کننده و ضد ریزش مو و استفاده از روغن‌های اساسی نیز می‌توانند به بهبود ظاهر و رشد سریع مو کمک کنند زیرا باعث افزایش خون‌رسانی پوست سر و انتقال بیشتر اکسیژن و مواد مغذی به ریشه‌های مو در پایین فولیکول‌ها می‌شوند.

رشد سریع مو راهکار دارد!

اگر احساس می‌کنید که رشد طبیعی مو شما کم است، باید بدانید که نرخ رشد سریع مو هر فرد با بالا رفتن سن، کاهش پیدا می‌کند. استرس، تغییرات هورمونی (سلامتی بارداری!)، سن، ویژگی‌های موروثی می‌تواند سلامت موی ما را تحت تاثیر قرار دهد. در این مقاله چندین راه آسان و همه راه‌کارهای رشد طبیعی مو از طریق تغذیه سالم و راه‌کارهای رشد طبیعی مو با رعایت نکات مراقبتی، برای تقویت و افزایش رشد طبیعی موهای خود را به شما آموزش می‌دهیم.

رشد طبیعی مو
اگر احساس می‌کنید که رشد طبیعی مو شما کم است، باید بدانید که نرخ رشد موی هر فرد با بالا رفتن سن، کاهش پیدا می‌کند.

موی افراد در مدت یک ماه، بین ۶ میلی‌متر تا ۱٫۳ سانتی‌متر رشد می‌کند. گرچه، عوامل ژنتیکی در تفاوت‌ میزان رشد موها نقش دارند، اما این تفاوت‌ها کمتر از آن است که به نظر می‌رسد. 

به پوستت جون تازه بده

راه‌کارهای رشد طبیعی مو از طریق تغذیه سالم

شاید شست‌وشو، خشک کردن، استفاده از شامپوها و نرم‌کننده‌ها برای سلامت مو ضروری باشند، اما این عوامل به تنهایی نمی‌توانند سلامت موها را تضمین کنند. موهای شما هر ماه حدود ۴/۱ اینچ رشد می‌کنند و مهم‌ترین عامل رشد، چه در مورد مو و چه پوست و ناخن، تغذیه مناسب است. هر چه سالم‌تر غذا بخورید، موها و سلول‌ها محکم‌تر و به‌طور کلی بدن قوی‌تر می‌شود.

چربی‌های سالم

چربی‌های سالم علاوه‌ بر تاثیر مثبت بر روی عملکرد قلب شما، برای متابولیسم، هضم، پوست و موی شما نیز مفید هستند. امگا ۳ (موجود در دانه‌های کتان، دانه‌های چیا، ماهی و روغن ماهی، گردو و ریحان) باعث تقویت، براق شدن و رشد طبیعی موهای شما  می‌شود.

ویتامین D

کمبود ویتامین D باعث کاهش رشد طبیعی مو می‌شود، بنابراین اگر شما کمبود ویتامین D داشته باشید، و ساکن مناطق سردسیر باشید (به ویژه در فصل زمستان) می‌توانید از آفتاب به‌اند ازه کافی ویتامین D بگیرید. گوشت آرگان، زرده تخم مرغ، ماهی تن و ماهی آزاد، منابع خوبی برای تامین این ویتامین هستند.

 اگر شما گیاهخوار هستید، احتمالا می‌خواهید مکمل‌های گیاهی را بشناسید؛ برخی از قارچ ها، و همچنین غلات و حبوبات غنی شده، جایگزین‌های مناسبی  هستند.

سویا

در این دانه‌های روغنی  فاکتور IGF-I (فاکتور رشد انسولین) یافت می‌شود. که این فاکتور رشد تاثیر زیادی در رشد طبیعی مو دارد.البته مصرف سویا برای کسانی که بیماری تیروئید دارند توصیه نمی‌شود زیرا باعث تشدید بیماری و کاهش رشد مو می‌شود.

غذاهای تند

علت اصلی تند بودن فلفل‌ وجود ماده ی Capsaicin در آن است که این ماده به رشد سریع مو نیز کمک می‌کند. پس در مصرف فلفل‌ها تردید نداشته باشید، حتی مصرف فلفل دلمه‌ای هم در تامین این ماده می‌تواند موثر باشد.

بیوتین

کراتین یک ماده‌ی پروتئینی است که از اجزای اصلی تشکیل دهنده‌ی پوست، مو و ناخن محسوب می‌شوند و بیوتین(ویتامین B ) نیز وظیفه اصلی پشتیبانی آن را به عهده دارد. اگر گاهی با خشکی و شکستگی مو، مواجه می‌شوید، یک مکمل بیوتین را امتحان کنید.

من برای چند ماه گذشته مکمل‌ها را مصرف کردم و متوجه تفاوت چشم‌گیری در رشد موهایم شدم. شما همچنین می‌توانید با خوردن شکلات، زرده تخم مرغ، آجیل، و یا گوشت، بیوتین را در رژیم غذایی خود دریافت کنید، اما کارشناسان توصیه می‌کنند که  مصرف بیش از ۲٫۵ میلی گرم بیوتین در روز مجاز نمی‌نباشد

نگه‌داری از پوست سر به شما کمک خواهد کرد که شما  موهای سالم تری داشته باشید

راه‌کارهای رشد طبیعی مو با رعایت نکات مراقبتی

  • مراقبت از پوست سر خود

نگه‌داری از پوست سر به شما کمک خواهد کرد که شما  موهای سالم تری داشته باشید. برای اینکار بهتر است پوست سر خود را ماساژ دهید تا خون در آن به گردش در آید  و از اسکراب برای پوست سر خود استفاده کنید  تا رشد طبیعی موهایتان را سرعت ببخشید.

ماسک موهای روغن موز و روغن زیتون و کدو تنبل می‌تواند موها و پوست سر شما را  تغذیه کند.

بیشتر بخوانید: فواید گلاب برای پوست و مو

  • سشوار و اتو کردن مو را کنار بگذارید

از خشک کردن موهایتان با سشوار و یا صاف کردن با اتوی مو اجتناب کنید ، زیرا باعث افزایش شکستگی و صدمه به موهای شما می‌شوند.  اگر به طور معمول برای حالت دادن به موهایتان نیازمند گرما هستید، نگران نباشید؛ شما می‌توانید بدون حرارت نیز به موهای خود حالت دلخواه را بدهید.

  • در برابر عناصر محیطی از موهای خود حفاظت کنید

در مقابل عواملی مثل گرمای بیش از حد، رطوبت زیاد و اشعه ماوراء بنفش از موهای خود مراقبت کنید.

  • از برس‌ها و شانه‌های تمیز استفاده کنید

از برس‌های فیبر طبیعی و شانه‌های چوبی استفاده کنید تا از بریدن موهایتان در حین برس کردن جلوگیری کنید.از برس‌های چوبی با دانه‌های بلند برای ماساژ کف سر خودتان استفاده کنید.

اگر نکات بالا را با جدیت و بصورت مستمر انجام دهید حتما شاهد رشد چشم‌گیری برای موهایتان خواهید بود.

اگر نکات بالا را با جدیت و بصورت مستمر انجام دهید حتما شاهد رشد چشم‌گیری برای موهایتان خواهید بود. در ادامه مواد غذایی که باعث زیبایی موهایتان می‌شوند را به شما معرفی خواهیم کرد:

بهترین مواد غذایی برای زیبایی مو

غذایی که می‌خوریم تاثیرات زیادی بر روی مو هایمان میگذارد و مو و ناخن‌هایمان را مستعد تغییراتی قرار میدهد. ممکن است متوجه شده باشید که موهای شما در تابستان سریعتر رشد می‌کنند، زیرا مصرف میوه و سبزی تازه شما در این فصل  بیشتر است. مطمئنا دلایل دیگری نیز در رشد مو دخالت دارند اما موادغذاهایی برای موهای شما بهتر از دیگر عوامل  است.

  • ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا سرشار از  پروتیئن و ویتامین D است که مصرف آن برای استحکام مو لازم و ضروری بنظر می‌رسد. بیشتر از آن، اسیدهای چرب امگا ۳ که در این ماهی خوشمزه یافت می‌شوند، بطور طبیعی در بافت مو نیز وجود دارند که باعث سلامت و هیدراته نگه‌داشتن موهای شما می‌شوند.

  • ذغال اخته

مراقبت از مو بهانه‌ای برای خوردن بسیاری از این میوه‌های خوشمزه مانند ذغال اخته است. ویتامین C موجود در ذغال اخته باعث تولید کلاژن می‌شود، که این کلاژن‌ باعت تقویت ساقه مو می‌شود. ذغال اخته همچنین دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند. مقادیر قابل توجه روی موجود در زغال اخته برای تقویت فولیکول مو مفید بوده و به درمان ریزش مو کمک می‌کند. علاوه بر این آهن موجود در زغال اخته با بهبود گردش خون در پوست سر از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

  • عدس

عدس ماده غذایی دوست‌داشتنی و  غنی از آهن است که در رشد سلول‌های مو تاثیر دارد. عدس می‌تواند منبع غنی برای گیاهخواران که امکان استفاده از گوشت گاو،ب وقلمون و مرغ ندارند، باشد.

عدس حاوی آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند از پوست بدن در برابر تاثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت کند. رادیکال‌های آزاد موادی مضر هستند که می‌توانند به سلول‌های بدن به ویژه سلول‌های پوست آسیب برسانند.

اسکین اسکرابر کیوت اسکین، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست
  • سیب زمینی شیرین

کمبود بتا کاروتن می‌تواند منجر به خشکی و شوره سر شود. شما می‌توانید بتا کاروتن را در سیب زمینی شیرین پیدا کنید که باعث افزایش رشد طبیعی مو می‌شود.

  • گردو

این گیاهان حاوی بیوتین، ویتامین E و اسیدهای چرب امگا ۳ است، گردو از مو در مقابل اشعه‌های خورشید محافظت می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

گردوها همچنین حاوی مس هستند که رنگ موهای شما را ثابت نگه می‌دارد.

  • اسفناج

اسفناج مغذی و پر از ضد اکسیدان است و همچنین یک منبع آهن است که از کمبود آهن که موجب ریزش مو می‌شود، جلوگیری می‌کند.

  • کدو تنبل

کدو تنبل حاوی ویتامین A است که مسئول تولید صمغ ریشه مو است. کدو تنبل به عنوان یک نرم کننده طبیعی برای مو عمل می‌کند و موجب تقویت پوست می‌شود. کمبود این ویتامین باعث  خشکی و خارش پوست سر می‌شود.

  • تخم مرغ

سفیده تخم مرغ دارای بیوتین است، که از ریزش و خشکی مو جلوگیری می‌کند. تخم مرغ‌ها همچنین غنی از سیتستین هستند که باعث افزایش ضخامت ساقه مو می‌شوند.

  • جو

سعی کنید در میز صبحانه خود حتما از جو دو سر استفاده کنید، زیرا  غنی از سیلیس است. این کانی باعث می‌شود که موهایی سالم ،خوش حالت و مقاوم داشته باشید.

  • ماست یونانی

ویتامین B5، اغلب بر روی برچسب‌های محصولات مو یافت می‌شود. این ویتامین در ماست یونانی، همراه با ویتامین D یافت می‌شود که هر دو در رشد فولیکول مو نقش دارند.

  • بادام

بادام سرشار از ویتامین E است، که این ماده مغذی برای فعال کردن رشد و تقویت مو نیاز است. مصرف ۲۰ بادام در روز برای تامین ۷۰ درصد از مقدار مصرف توصیه شده ویتامین E کفایت می‌کند. همچنین، بادام سرشار از دیگر مواد مغذی ضروری برای رشد و محافظت است، که می‌توان به بیوتین، اسیدهای چرب و ویتامین B اشاره کرد.

  • صدف چروک

صدف‌های چروک  سرشار از ماده معدنی روی هستند که به رشد سریع‌تر مو و درخشش هرچه بیشتر آن کمک می‌کنند. تنها با مصرف یک صدف چروک می‌توانید مقدار مصرف توصیه شده روزانه از ماده معدنی روی را تامین کنید.

اگر هر روز نمی توانید صدف چروک مصرف کنید، از دیگر گزینه‌های سرشار از روی مانند گندم، انجیر، و گوشت گاو که رشد طبیعی مو را بهبود می‌بخشند، می‌توانید استفاده کنید.

صدف‌های چروک  سرشار از ماده معدنی روی هستند که به رشد سریع‌تر مو و درخشش هرچه بیشتر آن کمک می‌کنند

مواد غذایی که مصرف آنها توصیه نمی‌شود

همان گونه که برخی مواد غذایی به رشد قوی‌تر و سریع‌تر مو کمک می‌کنند، برخی مواد غذایی دیگر می‌توانند سلامت مو را به خطر بیاندازند. مواد غذایی پالایش شده و آنهایی که از محتوای بالای قند و کربوهیدارت‌ها برخوردار هستند از آن جمله محسوب می‌شوند. برخی محصولات غذایی که موجب نفخ، تغییر در سطوح هورمونی و افزایش احتمال عفونت‌های قارچی می‌شوند، به طور مستقیم در توانایی رشد طبیعی مو اختلال ایجاد می‌کنند.

قند و استرس از بزرگترین عوامل موثر در ریزش محسوب می‌شوند. این شرایط شامل آسیب دیدن فولیکول‌های مو می‌شود، که از رشد طبیعی مو جلوگیری می‌کند. البته، این به معنای آن نیست که تمام قندها را از رژیم غذایی خود به طور کامل حذف کنید، زیرا ویژگی‌های دیگری را ارائه می‌کنند، اما باید نسبت به مصرف بیش از‌اند ازه توجه داشته باشید.

تکنیک‌های رشد سریع مو 

ماساژ کف سر با روغن‌های مخصوص

شاید اگر بگوئیم برای رشد سریع مو موها را نوازش کنید قدری تعجب کنید! اما ماساژ موها از آنجا که به خون‌رسانی پوست سر کمک می‌کند، در تغذیه موها موثر بوده و رشد آنها را سریع‌تر می‌کند.

برای انجام این ماساژ فقط نیاز به کف سر و انگشتان دستتان دارید. حالا اگر کمی وازلین و یا روغن نارگیل هم به این ماساژ اضافه کنید که فوق‌العاده می‌شود. برای انجام ماساژ، کافی است کمی روغن نارگیل داخل قاشق غذاخوری بریزید و آن را روی شعله گاز گرم کنید.

بعد هم با انگشتان خود، روغن را روی کف سرتان دایره‌وار ماساژ دهید. با همین راهکار ساده، خون‌رسانی به فولیکول‌ها بیشتر می‌شود و در نتیجه ریشه موهایتان محکم‌تر خواهد شد.

سعی کنید روزانه 2 تا 5 دقیقه سر خود را به آرامی با نک پنجه‌ها نه ناخن ماساژ دهید تا زمانی که سرتان گرم شود، اینکار را 2 مرتبه در روز تکرار کنید زیرا باعث افزایش جریان خوش در بافتهای سلولی سر شده و این جریان خون به ریشه‌های مو رسیده و موجب قدرتمند شدن ریشه و پیاز مو و در نتیجه جلوگیری از ریزش مو یا در صورتی که ریزش مو داشته باشید، کاهش ریزش مو همچنین رشد سریع‌تر موی سر شما خواهد شد این یکی از موثرترین راههای رشد سریع مو، جلوگیری از ریزش مو و درمان ریزش مو است که اگر به موقع اینکار را انجام دهید از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد.

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل روی موهای شما شگفتی می‌آفریند. واقعیت این جمله را موهای بلند و زیبای زنان هندی اثبات می‌کند. شما هم می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار روغن نارگیل روی کف سر خود بمالید و به‌آرامی ماساژ دهید و سپس در حمام موهای خود را بشویید. موهای شما به زودی براق، قوی و بلند خواهد شد! البته از فواید روغن نارگیل برای پوست هم غافل نشوید. این روغن طبیعی، در بهبود بسیاری از بیماری‌های پوستی موثر است.

روغن نارگیل روی موهای شما شگفتی می‌آفریند. واقعیت این جمله را موهای بلند و زیبای زنان هندی اثبات می‌کند.

شست‌وشوی اصولی مو

اگر عادت دارید که هرروز دوش بگیرید کار خیلی خوبی می‌کنید. اما یادتان باشد که لازم نیست هر روز موهایتان را با شامپو بشویید. درست است که برای رشد بهتر موها باید نظافت را رعایت کنید، ولی همیشه نیاز به استفاده از شامپو نیست. همچنین تا حد ممکن از شامپوهای قوی استفاده نکنید.

البته باز هم اگر عادت دارید که هر روز موهایتان را بشویید، پیشنهاد می‌کنیم از شامپو بچه استفاده کنید. استفاده از نرم‌کننده یا ماسک مو بعد از حمام را هم فراموش نکنید. این محصولات از خشکیِ بیش‌ازحد موها جلوگیری کرده و مواد مغذیِ مورد نیاز را به موها می‌رساند.

خشکی بیش از حد موها از عوامل اصلی ضعیف شدن و کاهش موها می‌باشد. هر چیزی که باعث خشکی مو شود اعم از مصرف بیش از حد شامپو، کمبود آب بدن، پیچیدن موها در حوله و… در سبک زندگی خود تغییر دهید. استفاده زیاد از شامپوها باعث از بین رفتن چربی مورد نیاز موها شده و آنها را خشک و شکننده می‌سازد. پس زیاد از شامپوها استفاده نکنید.

شستن مو با آب داغ

یکی از اشتباهات شایعی که ممکن است مرتکب شوید، آبکشیِ موها با آب داغ و جوش است. مثل بچگی‌ها که اکثرا با آب گرم و یا داغ بدنمان را می‌شستند و موقع برگشت از حمام مثل لبو قرمز می‌شدیم! این کار باعث خشک و شکننده‌شدنِ موهایتان شده و خیلی زود نرمی و لطافت را از موهای شما می‌گیرد. در نتیجه از رشد سریع موهایتان هم جلوگیری می‌کند.

خشک‌کردن موها با حوله

خشک‌کردنِ موها با حوله بلافاصله بعد از حمام، به نظر کاری منطقی می‌آید، اما حقیقت چیز دیگری است. بعد از شست‌وشو، موهای شما در شکننده‌ترین حالت ممکن قرار دارد. پس باید چه کار کرد؟ بهترین کار این است که موهایتان را اصلا خشک نکنید، یا این کار را فوق‌العاده آرام و با احتیاط انجام دهید.

شانه‌کردن و برس‌کشیدن

وسواس شانه‌کردن و برس‌کشیدنِ بیش‌ازحد دارید؟ نیازی نیست هر ۵ یا ۱۰ دقیقه موهایتان را برس بکشید! خیلی از خانم‌ها و آقایان به اشتباه تصور می‌کنند که راز بلند شدن و رشد موها، برس کشیدنِ پشت سرهم است. اما یادتان باشد که در بسیاری از مواقع، برس‌کشیدن باعث ریزش مو می‌شود.استفاده از برس‌های چوبی و شانه زدن مو‌ها در حد اعتدال در طول هفته انجام شود.

البته فکر نکنید که می‌گوییم به کلی موهایتان را شانه نزنید و بگذارید. چون برس کشیدن باعث تحریک رشد سریع مو و آزادسازیِ روغن‌های طبیعی در کف سر می‌شود. پس برس بکشید؛ اما این کار را با احتیاط انجام دهید و به هیچ‌وجه در هنگام خیس‌بودنِ موها اقدام به شانه کردن و برس‌کشیدن نکنید.

استفاده از برس‌های چوبی و شانه زدن مو‌ها در حد اعتدال در طول هفته انجام شود

استفاده از کش موی سفت

مدل موی دم اسبی همیشه زیبا و محبوب است و قشنگی‌های خودش را دارد؛ اما همین مدل ساده بستنِ موها اگر با کش‌های سفت در بالای سر بسته و کشیده شود، باعث کم‌پشتی و شکسته‌شدنِ موهایتان می‌شود، و یکی از دشمنان خاموش موها خواهد شد.

محکم بستن موها می‌تونه اون‌ها رو مستعد شکنندگی و موخورده کنه از طرفی استفاده از گرما برای حالت دادن موها باعث می‌شه روغن‌های طبیعی پوست سر و رطوبت مو از بین بروند و موها آسیب‌پذیر بشوند در نتیجه با یه توقف در روند رشد موهای خود مواجه خواهید شد.

در نتیجه بهتر است که از کش‌های آزادتر و راحت‌تر استفاده کنید و به هیچ‌وجه موهایتان را سفت نبندید و نبافید. درعوض، موهایتان را در پایین سر خود ببندید تا در ناحیه جلوی سر خیلی شکننده نشود و نریزد.

بیشتر بخوانید: درمان ريزش مو با ليزر؛ 

سخن پایانی

متاسفانه عدم رشد سریع موها، ریزش مو، کم‌پشتی، کدری مشکلاتی هستن‎ که امروزه اکثر افراد با افزایش استرس روزانه و آلاینده‌های هوا با اون‌ها مواجه‌ شدند وقتی ریزش مو بیش‌ ازحد باشه می‎تونه باعث نازک شدن مو و کاهش سرعت رشد اون بشه که وضعیت نگران‌کننده‌ای هستش.

آنچه که می‌خورید می‌تواند تاثیر زیادی در سلامت موهایتان داشته باشد. فقدان مواد مغذی از جمله ویتامین A ، C ، D و E، روی، ویتامین‌های B، آهن، بیوتین، پروتئین و اسیدهای چرب ضروری ممکن است رشد سریع مو را کاهش دهند و یا حتی منجر به ریزش مو شوند.

در پایان در نظر داشته باشید، تمام توصیه‌های طبیعی ذکر شده در مقاله فوق در تمام افراد موثر نیست و یا ممکن است در بعضی از افراد با حساسیت، ایجاد واکنش یا عارضه نماید، به همین منظور خواهشمند است حتما جهت درمان تحت نظر پزشک باشید.

برای رشد سریع مو چه غذاهایی را در رژیم غذایی بگنجانیم؟

یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی گزینه خیلی خوبی برای رشد موهاست. خوردنِ سبزی‌جات فراوان و پروتئین برای پوست و موی شما مفید و ضروری است! غذاهای غنی از بیوتین مثل تخم‌مرغ، بادام، گل کلم، پنیر، قارچ، سیب‌زمینی شیرین و اسفناج را وارد برنامه غذایی خود کنید.

سرعت رشد سریع مو به چه عواملی بستگی دارد؟

سرعت رشد مو به آیتم‌هایی مثل ژنتیک و نژاد، سن، وضعیت هورمونی، سلامت موها و وضعیت تغذیه‌ای فرد بستگی دارد. با توجه به این عوامل، سرعت رشد موهای شما ممکن است با دوستتان متفاوت باشد؛ یعنی حتی شاید بسیار بیشتر از نیم میلی‌متر در روز باشد! اما به طور میانگین نیم میلی‌متر در روز عدد میانگین رشد موی هر فرد است.

آیا موخوره‌ها از رشد مو جلوگیری می‌کنند؟

رشد مو‌ها در نتیجه تحریک فولیکول‌های سر اتفاق می‌افتد و ربطی به موخره‌ها ندارد و اگرچه که این مشکل می‌تواند صدمه‌های دیگری به رشد مو بزند.

هر ماه موی ما چند سانت رشد می‌کند؟

موی ما معمولا هر ماه حدود دو الی سه سانت رشد می‌کند اما با روش‌های بالا می‌توانید این میزان رشد را افزایش دهید.

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

11 دیدگاه برای رشد سریع مو؛ برای سریع تر شدن رشد طبیعی مو چه باید کرد؟

بسیار متن مفید و جالبی بودد..کاش طرز استفاده از کانتور هم مینوشتین

سلام
وقتتون بخیر
تو متن های بعدی حتما آموزش داده می شن

سلام وقت بخیر

موهامو چتری زدم میخوام واس اینکه زود رشد کنه تا یه ماه از چی چیزی استفاده کنم

روغن نارگیل خوبع یا بادام یا کرچک؟

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی