۴ فروردین ۱۳۹۹ ۰ دیدگاه admin

ساده‌ترین راه حل‌ها برای پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری

3.4/5 - (5 امتیاز)

بدون شک بسیاری از شما به دنبال راه حلی برای پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری هستید تا همیشه بدن سالم و سلامتی داشته باشید، چرا که سلامتی یکی از بهترین اهدافی است که هر انسانی به دنبال آن می‌باشد. برای پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری روش ها و راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد که اگر شما آنها را به خوبی رعایت کنید همیشه سلامت و تندرست خواهید بود، بر همین اساس در ادامه برخی از روش‌هایی که برای جلوگیری از بیماری وجود دارد و شما با رعایت کردن آنها همیشه سلامت خواهید بود را معرفی می‌کنیم تا اطلاعات شما در این زمینه بیشتر شود.

روش های پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری

همانطوری که بیان نمودیم روش های پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری بسیار زیاد است و اگر شما برخی از آنها را بر اساس سیستم ایمنی بدن خودتان انجام دهید و جدی بگیرید همیشه سلامت خواهید بود. برخی از آنها که بسیار اهمیت دارد و بسیاری از ازپزشکان آنها را توصیه می‌کنند عبارت است از :

  1. استفاده کردن از مکمل هایی که دارای ویتامین c هستند

[su_panels panels_color=”#ffffff” border_color=”#df556b” text_color=”#000000″]بسیاری از پزشکان بعد از تحقیقاتی که روی سیستم ایمنی افراد انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که سیستم ایمنی بدن با مصرف این ویتامین بسیار بهبود بخشیده می‌شود و قوی می‌گردد ولی با این وجود باز هم هستند افرادی که به این مسئله اهمیت زیادی نمی‌دهند و از مصرف این ویتامین خودداری می‌کنند. شما باید بدانید که این ویتامین از جمله ویتامین‌هایی می‌باشد که برای پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری بسیار مورد استفاده قرار می گرد و اکثر پزشکان مصرف آن را به هر فردی در هر رده سنی توصیه می‌کنند.[/su_panels]
  1. خواب کافی

یکی از روش‌های پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری که دارای اهمیت بسیاری می‌باشد و افراد زیادی به آن اهمیت می‌دهند داشتن خواب کافی است. در واقع اگر افراد 8 الی 10 ساعت در طول شبانه روز خواب کافی داشته باشند، سیستم ایمنی بدن آنها بسیار قوی تر می‌شود و در برابر بسیاری از بیماری ها مقاوم می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که خواب کافی دارند بیمار نمی‌شوند و انرژی بیشتری از افراد دیگر را در خود افزایش می‌دهند. بسیاری از مطالعاتی که محققان روی خواب کافی انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که، اگر افراد خواب کافی نداشته باشند، بدون شک هر ویروسی می‌تواند به بدن آنها وارد شود و سریع به سرماخوردگی دچار شوند.

پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری

  1. تقویت قدرت ذهنی و روانی

بدون شک یکی از مسائل دیگری که موجب پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری می‌باشد و تاثیر بسیاری دارد، این است که شما قدرت باور و فکر خود را قوی کنید. برخی از افراد زمانی که در یک جمع نشسته‌اند و در مورد بیماری صحبت می‌کنند، اگر شما از آن دسته افرادی باشید که در ذهن خود بگویید هرگز بیمار نمی‌شوید، باید بدانید که قدرت باور شما بر بیماری پیروز می‌شود، بر این اساس شما باید همیشه در مورد سلامتی خود باور قوی داشته باشد و به آن انرژی مثبت بدهید تا بیمار نشوید. بر این اساس اگر شما می‌خواهید همیشه سالم و ایمن باشید، باید قدرت باور و انرژی خود را بسیار قوی تر کنید و به خودتان ایمان داشته باشید که هرگز بیمار نخواهید شد.

  1. کنترل استرس و مدیریت آن

استرس یکی از مهمترین مواردی می‌باشد که قدرت بدنی را بسیار ضعیف تر می‌کند و به همین دلیل بسیاری از افرادی که استرس دارند، قدرت بدنی کمی هم دارند. بر این اساس اگر شما از آن دسته افرادی هستید که استرس دارید باید بدانید که بیمار می‌شوید و سیستم ایمنی بدنتان در برابر بیماری‌ها نمی‌تواند مقاومت کند. بنابراین برای پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری باید استرس های درونی خود را کنترل کنید و در برابر هر مسئله بیهوده ای استرس را در خود پرورش ندهید و بتوانید آن را سرکوب نمایید.

  1. مرتب و تمیز بودن

بدون شک همه شما به خوبی می‌دانید که آلودگی بیماری‌های زیادی را به بار می‌آورد و به همین دلیل است که بسیاری از آلودگی ها در سراسر جهان در حال سرکوب شدن است و با آن مقابله می‌کنند. یکی از روش‌های پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری این است که شما همیشه تمیز و مرتب باشید، پاکیزه بودن همیشه شما را سالم نگه می‌دارد. به همین دلیل هر باری که شما به منزل خود وارد می‌شوید، بهتر است دست و صورت خود را به خوبی شستشو دهید و حتی اگر می‌توانید روزی یک بار به حمام بروید. همچنین باید لباس‌های خود را به طور دائم تمیز و مرتب نمایید تا بوی بدی نگیرد. از زمان های گذشته اولین دلیل بیماری آلودگی بوده است و بر همین اساس باید به این مورد توجه بسیار زیادی داشته باشید.

سیستم ایمنی

  1. ورزش کردن

سیستم ایمنی بدن با ورزش کردن بسیار قوی تر می‌شود، به همین دلیل ورزش کردن را هرگز فراموش نکنید. اگر شما زمان کافی در طول روز برای ورزش کردن ندارید، بهتر است در خانه خود تمرین های ورزشی زیادی را انجام دهید تا از این طریق بتوانید سیستم ایمنی بدن خود را بسیار قوی تر کنید. بسیاری از پزشکان و متخصصان که در زمینه سیستم ایمنی بدن تجربه زیادی دارند ورزش کردن را یکی از بهترین روش های پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری می‌دانند و به همین دلیل به تمامی افراد توصیه می‌کنند که ورزش کردن را هرگز فراموش نکنند.

  1. ارتباط از راه دور

بدون شک بسیاری از شما برای اینکه به محل کار خود بروید، مجبور هستید از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایید، قرار گرفتن شما در کنار بسیاری از افراد امکان دارد که وارد شدن بیماری ها و میکروب ها را در شما پرورش دهد. به همین دلیل بهترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید این است که کاری را در نزدیکی منزل خود پیدا کنید و از این طریق دیگر مجبور نیستید از وسایل نقلیه که بسیار شلوغ هستند استفاده کنید، همچنین شما اگر مجبور هستید وارد وسایل نقلیه شلوغ شوید و از آنها استفاده کنید بهتر است برای پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری از ماسک و دستکش استفاده نمایید تا از ورود میکروب ها و ویروس ها به درون بدن خود جلوگیری نمایید.

بیماری

  1. داشتن استراحت کافی

زمانی که شما احساس می کنید حالتان خوب نیست و قدرت ایمنی بدن شما کم است باید استراحت کنید، هیچ چیزی مانند استراحت کردن حال شما را خوب نمی‌کند. شما نباید تا دیروقت کار کنید و هرگز شب ها دیر نخوابید چرا که در این صورت سیستم ایمنی بدن شما بسیار ضعیف می‌شود. برای پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری شما باید زمانی را برای استراحت خود در طول روز قرار دهید و در آن زمان استراحت نمایید.

۴ فروردین ۱۳۹۹ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی