نکات خرید لوازم آرایشی
۳ دی ۱۴۰۱ ۲ دیدگاه admin

نکاتی که هنگام خرید لوازم آرایش باید بدانید!

به این مطلب امتیاز دهید

امروزه اغلب خانم‌ها هنگام بیرون رفتن از خانه و یا در مهمانی‌ها آرایش دارند. لازم است بدانید که ناآگاهی در انتخاب لوازم آرایش و نحوه استفاده از آن‌ها می‌تواند به پوست و چشم‌ها آسیب برساند. پس اگر از لوازم آرایش زیاد استفاده می‌کنید حتما ادامه این مطلب را بخوانید.

چرا باید در انتخاب لوازم آرایش دقت نمود؟

لوازم آرایش برای مدت طولانی روی صورت افراد باقی می‌ماند. کرم ها به راحتی از طریق منافذ پوست جذب می‌شوند و وارد بدن می‌شوند. رژلبی که روی لب‌ها زده می‌شود می‌تواند مواد سمی مثل سرب را وارد بدن کند. ریمل و خط چشم هم که در ناحیه حساس چشم مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین باید در انتخاب آن‌ها و نوع به کارگیری آن‌ها بسیار دقت کرد تا هم سلامت پوست و هم سلامت کل بدن به خطر نیفتد.

بنابراین باید در انتخاب آن‌ها و نوع به کارگیری آن‌ها بسیار دقت کرد تا هم سلامت پوست و هم سلامت کل بدن به خطر نیفتد.
به پوستت جون تازه بده

نکات مهم در خرید لوازم آرایشی

مواد اولیه

اولین عاملی که قرار است هنگام خرید محصول زیبایی به آن توجه کنید، اجزایی است که در ساخت آن محصول مورد استفاده قرار می‌گیرند. رعایت این نکته به این دلیل بسیار مهم است که اطمینان حاصل می‌کنید کالاهایی که قصد خرید آن‌ها را دارید، حاوی ترکیباتی نباشند که به شما آسیب برسانند.

برخی از مواد اولیه مورد استفاده در تهیه لوازم آرایشی باعث ایجاد حساسیت می‌شوند. گاهی استفاده زیاد از آنها خشکی پوست را به شکل زیاد و غیرقابل کنترلی افزایش می‌دهند.

نوع و رنگ پوست

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر بگیرید این است که لوازم آرایشی که می‌خواهید خریداری کنید برای رنگ و نوع پوست شما بهترین عملکرد را داشته باشند. 

همچنین بررسی این موضوع مهم است که آیا شما به هر یک از مواد اولیه‌ی مورد استفاده در محصول زیبایی حساسیت دارید یا خیر. برای اطمینان از انتخاب صحیح محصول ابتدا مطمئن شوید که نوع پوست خود را می‌شناسید.

برندهای معتبر تولید لوازم آرایشی محصولات خود را برای انواع پوست عرضه می‌کنند؛ به همین دلیل موقع خرید حتما باید محصول مناسب با پوست خود را تهیه کنید. مثلا اگر پوست چرب دارید، لوازم آرایشی مخصوص پوست چرب غالبا بدون چربی هستند و بهترین گزینه برای پوست شما می‌باشند. یا اگر پوست خشکی دارید نباید در لوازم آرایشی مورد استفاده شما از مواد اولیه‌ای استفاده شده باشد که خشکی پوست را دوچندان کند.

انتخاب ریمل

به یاد داشته باشید که لوازم آرایش را از فروشگاه‌های آرایشی- بهداشتی معتبر و یا از داروخانه ها خریداری نمایید. حتما به تاریخ تولید ریمل دقت کنید. هرچه ریمل تازه‌تر باشد بهتر است.

از ریمل‌های تستر در مغازه‌ها به هیچ وجه استفاده نکنید. چون افرادی دیگر هم قبل از شما استفاده کرده‌اند و ممکن است سلامت چشم شما به خطر بیفتد. به طور کلی هر چه ترکیبات ریمل و دیگر مواد آرایش طبیعی تر باشد بهتر است. ریمل‌هایی که دارای پایه پترولیوم هستند هم برای سلامتی مضرند و هم به مرور زمان باعث کم پشت شدن مژه‌ها می‌شوند.

لوازم آرایش
ریمل‌هایی که دارای پایه پترولیوم هستند هم برای سلامتی مضرند و هم به مرور زمان باعث کم پشت شدن مژه‌ها می‌شوند.

ریمل انواع مختلفی دارد، ریمل پودری که به شکل پودر است و مژه هایتان را مانند مژه مصنوعی زیبا و جذاب می‌کند. ریمل کرمی که حجم و عمق زیادی به مژه ها می‌دهد و برای افرادی که مژه های بور و نازکی دارند بسیار مناسب می‌باشد اما این نوع ریمل ها ممکن است خیلی زود زیر چشمتان را کثیف کند.

همیشه از ریمل ضد آب استفاده نکنید چون با گذشت زمان می‌تواند به مژه‌های شما آسیب برساند. این نوع ریمل را برای موارد خاص کنار بگذارید. لوازم آرایشی معمولا مستعد آلودگی‌های میکروبی هستند و بنابراین نباید در طولانی مدت از آن‌ها استفاده شود. به ویژه ریمل در میان لوازم آرایشی حساسیت بیشتری دارد و لازم است که بیشتر از دو سه ماه استفاده نشود.

برای پرپشت کردن مژه‌ها و براق کردن آن یک راه غیر شیمیایی هم وجود دارد. هفته‌ای دو تا سه بار به مژه‌های خود وازلین بزنید و تغییر فوق العاده آن را ببینید. ریمل زدن مانع رشد مژه‌ها شده و در عوض محیطی مرطوب برای رشد میکروب‌ها فراهم می‌آورد. پس سعی کنید زیاد از ریمل استفاده نکنید و یا از ریمل‌های استاندارد استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لوازم آرایشی خانگی؛

انتخاب کرم ضد آفتاب

  • هنگام خرید یک ضد آفتاب مناسب به جنس و رنگ پوستتان و میزان قرارگیری در معرض آفتاب توجه داشته باشید. افرادی که پوست تیره دارند و یا زیاد در معرض نور آفتاب قرار نمی گیرند می‌توانند از ضد آفتاب SFP15 استفاده نمایند. اگر پوست روشنی دارید یا در طول روز بین نیم تا یک ساعت در معرض نور شدید آفتاب قرار دارید از ضد آفتاب های SFP30  استفاده نمایید. افرادی که پوست خیلی روشن یا حساسی دارند، می‌تواند با تجویز پزشک از ضد آفتاب‌های SFP50 استفاده نمایند. ضد آفتاب‌های بالاتر از SFP50 تفاوتی با SFP50 در محافظت در برابر اشعه خورشید ندارند.هنگام خرید یک ضد آفتاب مناسب به جنس و رنگ پوستتان و میزان قرارگیری در معرض آفتاب توجه داشته باشید.
  • افرادی که پوست تیره دارند و یا زیاد در معرض نور آفتاب قرار نمی گیرند می‌توانند از ضد آفتاب SFP15 استفاده نمایند. اگر پوست روشنی دارید یا در طول روز بین نیم تا یک ساعت در معرض نور شدید آفتاب قرار دارید از ضد آفتاب های SFP30  استفاده نمایید. افرادی که پوست خیلی روشن یا حساسی دارند، می‌تواند با تجویز پزشک از ضد آفتاب‌های SFP50 استفاده نمایند. ضد آفتاب‌های بالاتر از SFP50 تفاوتی با SFP50 در محافظت در برابر اشعه خورشید ندارند.
  • اگر پوستتان خشک است ضد آفتابی انتخاب نمایید که حاوی مرطوب کننده باشد.
  • برای کودکان باید از ضد آفتاب‌های مخصوص کودکان استفاده شود.
  • در افراد مبتلا به بیماری های پوستی و آلرژی، انتخاب ضد آفتاب باید حتما با مشورت پزشک انجام بگیرد.
  • هنگام انتخاب ضد آفتاب دقت کنید که در برابر هر دو اشعه UVA و UVB محافظت ایجاد کند.

انتخاب کرم پودر مناسب

به طور کلی کرم پودر به صورت یک لایه خارجی و غیر طبیعی روی پوست می‌نشیند و اگر فردی زیاد آرایش کند و این آرایش در طولانی مدت روی صورت او باقی بماند، پوست صورتش دچار پیری زودرس می‌شود. چون آرایش زیاد منافذ پوست را می‌پوشاند و اجازه تنفس به آن‌ها نمی‌دهد.

کرم پودر باید با توجه به جنس پوست شما انتخاب شود. کرم پودرهایی که حاوی چربی هستند اگر بروی پوست چرب امتحان شوند باعث جوش زدن پوست می‌شوند. تا حد امکان از کرم پودرهای سنگین استفاده نکنید. به ویژه در سنین نوجوانی و جوانی که طراوت و شادابی طبیعی صورت خود را با استفاده طولانی مدت از کرم پودر سنگین از دست می‌دهید.

بیشتر بخوانید: آرایش صورت در بارداری؛ 

انتخاب لوازم آرایش
. کرم پودرهایی که حاوی چربی هستند اگر بروی پوست چرب امتحان شوند باعث جوش زدن پوست می‌شوند.

اگر سنتان بالا است و از کرم پودر برای پوشاندن چین و چروک‌هایتان استفاده می‌کنید، از کرم پودرهای حاوی چربی استفاده کنید.

اگر بر روی بسته بندی کرم‌پودر خود با واژه SFP مواجه شدید تصور کنید که کرم پودر می‌تواند در مقابل اشعه خورشید از شما محافظت کن. شما همچنان به ضد آفتاب نیازمندید. کرم پودر‌های روشن کننده و ضد لک اثر موقتی دارند و در صورتی که پس از مدت طولانی، مصرف آن‌ها را قطع کنید پوست شما خشک می‌شود و آسیب می‌بیند.

کرم پودرهایی که مواد اضافی مثل عطر و اسانس دارند ممکن است باعث بروز حساسیت‌های پوستی شوند. اگر به دلیل جوش یا جای جوش تمایل دارید از کرم پودر استفاده کنید، تحت نظر پزشک کرم پودرهای درمانی را انتخاب نمایید تا همزمان صورت خود را نیز درمان نمایید.

انتخاب رژ لب

رژلب هم یکی از لوازم آرایش و پرطرفدار است که در جعبه لوازم آرایشی همه خانم ها چند رنگ از آن یافت می‌شود. هنگام خرید رژلب باید دقت بالایی داشته باشید. زیرا رژلب علاوه بر آن که مانند دیگر لوازم آرایش می‌تواند از طریق پوست جذب شود، می‌تواند هنگام غذا خوردن یا آب نوشیدن یا حتی صحبت کردن وارد دهان شود.

بسیاری از خانم ‌ها تمایل دارند از رژلب‌هایی استفاده کنند که ماندگاری بالایی دارند. اما بدانید هرچه ماندگاری رژلب بیشتر باشد سرب بیشتری در آن وجود دارد و سرب یک فلز سنگین و سمی است که می‌تواند سلامت مغز، کلیه‌ها، قلب و مفاصل را تحت تأثیر قرار دهد.

برای آن که متوجه شوید رژلبی که خریداری می‌کنید سرب دارد یا نه، آن را روی دستتان بکشید و سپس با قطعه‌ای طلا مثل انگشتر روی ناحیه رژلبی دستتان بکشید. اگر رنگ رژ به سیاه تغییر کرد بدانید که در ترکیبات رژلب انتخابی شما سرب وجود دارد.

خرید اینترنتی لوازم آرایشی

خرید لوازم آرایشی از فروشگاه های معتبر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چونکه با کوچکترین اشتباهی در انتخاب لوازم آرایش مناسب و استاندارد ممکن است موجب آسیب های جدی و گاهی جبران ناپذیر به پوست شما شود.

امروزه فروشگاه های اینترنتی معتبری وجود دارند که عرضه کننده انواع لوازم آرایشی از معتبر ترین برندها می‌باشند، که بر این اساس خیال شما را از کیفیت و اصالت محصول آسوده می‌کند.

چگونه آرایش چشم خود را پاک کنیم

شستشوی همیشگی چشم‌ها برای پاک کردن آرایش چشم مناسب نیست و سلامت چشم را به خطر می‌اندازد. می‌توانید برای پاک کردن آرایش چشم از روغن  نارگیل استفاده نمایید. سپس با آب ولرم بشویید. متأسفانه ریمل‌های ضد آب را فقط با شستشو با آب و صابون می‌توان حذف کرد.

هنگام پاک کردن آرایش چشم، از وارد کردن فشار بیش از حد به آن، خودداری کنید. برای اینکه به سرعت و بدون درد آرایش خود را پاک کنید، پد پنبه‌ای خود را در محلول پاک کننده آرایش دو فاز (با پایه آب و روغن) قرار داده و سپس با ملایمت و در یک حرکت سریع آن‌را روی پلک‌های خود بکشید؛ هیچ فشاری وارد نکنید و چشم‌های خود را نمالید.

بیشتر بخوانید: شستشوی آرایش چشم؛ 

چونکه با کوچکترین اشتباهی در انتخاب لوازم آرایش مناسب و استاندارد ممکن است موجب آسیب های جدی و گاهی جبران ناپذیر به پوست شما شود.

نکات کلی برای خرید و استفاده از  لوازم آرایشی

  • لوازم آرایش را حتما از فروشگاه‌های معتبر و داروخانه‌ها تهیه نمایید. متأسفانه در تولید لوازم آرایش نظارت خوبی وجود ندارد و ترکیبات سمی و مضر در بعضی از لوازم آرایش می‌تواند به پوست شما آسیب برساند.
  • هرچه میزان و مدت استفاده شما از لوازم آرایشی کمتر باشد، پوست سالم تر و جوان‌تری خواهید داشت
  • از لوازم آرایشی استفاده نمایید که تولید داخل باشد یا برچسب فارسی معرفی ترکیبات داشته باشد و مورد تأیید سازمان غذا و دارو باشد.
  • برای قرار دادن لوازم آرایش درون کیفتان و بردن آنها همراه خود شما به یک کیف لوازم آرایش مناسب نیاز دارید.
  • دقت کنید که بسته بندی لوازم آرایشی کاملا پلمپ باشد و اصل باشد.
  • هر چه ماندگاری لوازم آرایش کمتر باشد برای حفظ سلامت پوست شما مناسب تر است.
  • برای آرایش گونه ها از فرچه های پرمو استفاده کنید، فرچه های دایره ای و تخم مرغی بهترین نوع فرچه ها هستند که تراکم زیادی از مو ایجاد می کنند.
  • در رژلب جامد، توجه داشته باشید که به راحتی بالا و پایین شود و به اصطلاح گیر نکند.
  • دقت کنید مداد چشم‌هایی با سری نرم و با کیفیت بالا را بخرید که از آسیب به چشم های شما جلوگیری کند.

اگر نکات بالا را به‌خوبی رعایت کنید، این امکان وجود دارد که از خرید محصولات زیبایی خود لذت ببرید و از محصولات باکیفیتی بهره‌مند شوید که برای شما بهترین گزینه هستند.

هنگام خرید محصولات زیبایی عجله نکنید، زیرا این کار ممکن است به قیمت از دست دادن زیبایی‌تان تمام شود. آنچه برای دوست شما خوب است به این معنی نیست که به‌طور خودکار برای شما هم خوب عمل می‌کند. قبل از تهیه‌ی محصول زیبایی مناسب برای خود، نظرات دیگران در مورد محصولات زیبایی را بررسی کنید.

چرا کرم پودرها باعث بروز حساسیت پوستی می‌شوند؟

کرم پودرهایی که مواد اضافی مثل عطر و اسانس دارند ممکن است باعث بروز حساسیت‌های پوستی شوند. اگر به دلیل جوش یا جای جوش تمایل دارید از کرم پودر استفاده کنید، تحت نظر پزشک کرم پودرهای درمانی را انتخاب نمایید تا همزمان صورت خود را نیز درمان نمایید.

چرا نباید همیشه از ریمل ضدآب استفاده کرد؟

همیشه از ریمل ضد آب استفاده نکنید چون با گذشت زمان می‌تواند به مژه‌های شما آسیب برساند. این نوع ریمل را برای موارد خاص کنار بگذارید. لوازم آرایشی معمولا مستعد آلودگی‌های میکروبی هستند و بنابراین نباید در طولانی مدت از آن‌ها استفاده شود.

از کجا بفهمیم رژ لبی که میخریم سرب دارد یا خیر؟

برای آن که متوجه شوید رژلبی که خریداری می‌کنید سرب دارد یا نه، آن را روی دستتان بکشید و سپس با قطعه‌ای طلا مثل انگشتر روی ناحیه رژلبی دستتان بکشید. اگر رنگ رژ به سیاه تغییر کرد بدانید که در ترکیبات رژلب انتخابی شما سرب وجود دارد.

۳ دی ۱۴۰۱ ۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

2 دیدگاه برای نکاتی که هنگام خرید لوازم آرایش باید بدانید!

مقالات پر محتواي داريد به مقالات ماهم رجوع کنيد
https://jazirehnail.com

کرم پودر فلورمارشارپ هم خیلی خوبه ممنون بابت اطلاعات خوبتون

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی