روش های آرایش روزانه
۱۷ آبان ۱۴۰۱ ۱ دیدگاه admin

آرایش روزانه؛ بایدها و نبایدها، روش‌ها، نکات ضروری و حساس!

به این مطلب امتیاز دهید

آرایش روزانه یکی از انواع آرایش‌های روزانه می‌باشد که بسیاری از خانم‌ها به صورت روزانه آن را بر روی صورت خود انجام می‌دهند. یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که آرایش روزانه باید داشته باشد و شما هم آن را در آرایش خود رعایت کنید این است که به صورت ساده و ملایم باشد. همچنین دقت داشته باشید که آرایش شما به صورت روزانه، نباید به گونه‌ای باشد که پوست شما را در معرض خطر قرار دهد و به بافت‌های پوست آسیب وارد سازد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به صورت روزانه، آرایش روزانه خود را انجام می‌دهید باید به سلامت پوست خود اهمیت بسیاری دهید. برخی از نکات بسیار مهم در آرایش‌های روزانه وجود دارد که در ادامه توضیحاتی بیشتری را ارائه می‌دهیم تا آشنایی شما با این موضوع بیشتر شود.

نکاتی در مورد آرایش روزانه

آرایش روزانه یکی از دغدغه ها و مشکلات جدّي بعضی زنان است و معمولاً اکثر خانم‌ها موقع بیرون رفتن حتماً باید آرایش داشته باشند، پس باید آرایشی سبک و ملایم انتخاب کنید تا پوست و صورتتان آسیبی نبیند و به خطر نیفتد. بهتر است در آرایش های روزانه از آرایش غلیظ خودداری کنید و به طرف میکاپ ساده و طبیعی بروید.

آرایش روزانه
بهتر است در آرایش های روزانه از آرایش غلیظ خودداری کنید و به طرف میکاپ ساده و طبیعی بروید.

همانطوری که بیان نمودیم برای آرایش روزانه شما باید به برخی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد توجه داشته باشید تا بر این اساس همیشه پوست زیبا و سالمی داشته باشید. بسیاری از خانم‌ها به صورت روزانه آرایش صورت انجام می‌دهند، به همین دلیل بسیار باید مراقب سلامت پوست و زیبایی خود باشند برخی از نکاتی که در آرایش‌های روزانه خود باید انجام دهید عبارت می‌باشد از :

۱. استفاده از مرطوب کننده

اولین مرحله برای شروع آرایش، زدن یک مرطوب کننده در تمام سطح صورت شماست. مرطوب کننده باعث می‌شود که کرم‌های شما بهتر روی پوستتان بنشیند. دقت کنید که حتما مرطوب کننده را متناسب با پوست صورتتان انتخاب کنید (چرب، خشک یا معمولی)

مرطوب کننده را خیلی آرام روی تمام صورت خود پخش کنید. حواستان باشد که پلک‌ها، لب و بینی را از قلم نیاندازید و همه جا را خوب ماساژ دهید.

پس از انجام این مرحله چند دقیقه‌ای صبر کنید تا مرطوب کننده به طور کامل جذب پوست شما بشود و رطوبت آن به خورد پوست برود. چراکه در غیر این صورت آرایش شما خوب روی چهره نمی‌نشیند و چسبندگی کرم مرطوب‌کننده اذیتتان خواهد کرد.

۲. استفاده کردن از بی بی کرم ها 

شما برای آرایش روزانه خود به هیچ عنوان نباید از کرم پودرهایی که پوشش دهی بالایی دارند استفاده کنید، بلکه باید از بی بی کرم‌ها استفاده کنید تا به سلامت پوست شما آسیبی وارد نشود.

بی بی کرم‌ها در انواع متفاوتی می‌باشند و هر یک از آنها ویژگی‌های گوناگونی دارد، برخی از آنها برای پوست‌های خشک و برخی دیگر از آنها برای پوست‌های چرب مناسب می‌باشند. خانم‌هایی که عادت دارند به صورت آرایش کنند به هیچ عنوان نباید کرم پودرها را انتخاب کنند، چرا که بعد از مدت مرور زمان پوست آنها چروک می‌شود و جوش‌های زیادی روی صورت خود می‌زنند.

. بی بی کرم‌ها در انواع متفاوتی می‌باشند و هر یک از آنها ویژگی‌های گوناگونی دارد، برخی از آنها برای پوست‌های خشک و برخی دیگر از آنها برای پوست‌های چرب مناسب می‌باشند.

بیشتر بخوانید: بی بی کرم چیست؟

ضد آفتاب بزنید

استفاده از کرم ضدآفتاب، این کار مخصوصا در فصل تابستان اهمیت زیادی دارد، اما فقط مختص این فصل نیست و باید در تمام طول سال نیز از ضد آفتاب استفاده کنید. از ضد آفتابی با SPF حداقل 15 استفاده کنید و آن را به صورت، گردن و گوش هایتان بمالید.

زدن ضد آفتاب و به عمل آوردن محافظت صحیح از پوست در برابر آفتاب، از پوست شما در برابر سرطان، کک و مک، چین و چروک و پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

۳. رژگونه کمرنگ و ملایم

همانطوری که بیان نمودیم در آرایش روزانه همه چیز باید به صورت ملایم و کمرنگ باشد تا هم زیبایی خود را داشته باشد و همی صورت شما را زیباتر نشان دهد. شما باید برای آرایش‌های روزانه خود رژگونه‌ای را انتخاب کنید که ملایم و سبک می‌باشد.

دقت داشته باشید باید رنگ آن با پوست شما تناسب داشته باشد و رنگ آن هم بسیار ملایم باشد. رژگونه هایی که رنگ آنها هلویی می‌باشد بهترین انتخابی است که می‌توانید برای آرایش‌های روزانه خود داشته باشید و از آنها استفاده کنید.

یا از یک براش تمیز برای استفاده از رنگ روشن‌تر روی گونه‌ها استفاده کنید. سپس زیر گونه از برنزر تیره‌تر استفاده کنید. از یک قلمو برای ترکیب کردن دو برنزر استفاده کنید تا آرایش شما یکدست و طبیعی به نظر برسد.

رژگونه هایی که رنگ آنها هلویی می‌باشد بهترین انتخابی است که می‌توانید برای آرایش‌های روزانه خود داشته باشید و از آنها استفاده کنید.

۴. آرایش چشم ساده

در آرایش روزانه به هیچ عنوان نباید از سایه‌های متنوع چشم و خط چشم استفاده کنید، شما برای اینکه چشم‌هایتان زیبا شود تنها کافی است مقداری ریمل بزنید و یا اینکه از مداد چشم هم استفاده کنید. اگر شما یک ریمل خوب و پرپشت کننده به مژه‌های خود بزنید، مژه‌های خود را می‌توانید بسیار زیبا و پر کنید. در واقع ریمل یکی از بهترین لوازم آرایشی می‌باشد که شما می‌توانید در آرایش روزانه خود از آن استفاده کنید تا زیباتر شود و چشم‌های زیبایی داشته باشید.

ریمل را بسته به مژه‌های خود انتخاب کنید. اگر مژه‌های پرپشت و ضخیمی دارید، یک ریمل بلند کننده کافی است و در این حالت ریمل حجم‌دهنده کمی تا قسمتی شما را ترسناک نشان می‌دهد. اما اگر مژه‌های شما نازک و کم‌حجم است، استفاده از ریمل حجم‌دهنده گزینۀ خوبی برای شماست.

  ۵. سایه بزنید

برای آرایش ساده صورت از یک پالت با رنگ‌های متمایل به طبیعی استفاده کنید. قهوه‌ای، طلایی، خاکستری و آبی همه گزینه‌های مناسبی برای انتخاب رنگ‌های سایه هستند. رنگ سایه را متناسب با رنگ چشمان خود انتخاب کنید. رنگ‌های طلایی و براق اصلا مناسب روز و فضاهایی مانند خرید و سرکار رفتن نیستند. 

۶. رژلب مناسب

همه ما به خوبی می‌دانیم رژلب در انواع گوناگونی می‌باشد و هر یک از آنها رنگ های متنوعی دارند، ولی اگر شما از آن دسته افرادی هستید که آرایش روزانه روی صورت خود انجام می‌دهید، باید بدانید که رنگ‌های رژلب برای آرایش های روزانه کمرنگ و ملایم باشد.

رژلب هایی که رنگ تیره دارند بهترین انتخابی می‌باشد که شما می‌توانید داشته باشید. اگر می‌خواهید آرایش شما در صورت تان زیباتر نشان داده شود، می‌توانید رنگ رژلب خود را با رنگ رژگونه‌تان هماهنگ انتخاب کنید تا زیباتر شوید.  

بیشتر بخوانید: مضرات آرایش صورت را بشناسید 

آرایش صورت
اگر می‌خواهید آرایش شما در صورت تان زیباتر نشان داده شود، می‌توانید رنگ رژلب خود را با رنگ رژگونه‌تان هماهنگ انتخاب کنید تا زیباتر شوید.  

سعی کنید پیش از استفاده از رژ لب دور لبتان را با استفاده از خط لب دور گیری کنید. بهتر است در آرایش روزانه خود از رژ لبی استفاده کنید که تا حد زیادی رنگ لب است چرا‌که سایر آرایش صورت شما بسیار ملایم و طبیعی است. پس از استفاده می توانید از یک برق لب به مقدار خيلي کم نیز استفاده کنید.

۷. استفاده از کانسیلر 

تاکنون در مورد برخی از لوازم آرایش‌هایی که در آرایش روزانه باید مورد استفاده قرار بگیرد صحبت کردیم، در واقع کسانی که ایرادی در صورت خود ندارند باید طبق 4 گزینه اولی که بیان کردیم به صورت روزانه آرایش خود را انجام دهند. اما برخی از افراد هستند که در صورت خود بخش‌های تیره ویا جوش‌هایی دارند که نمی‌خواهند آنها را افراد دیگری مشاهده نمایند.

این دسته از افراد به دنبال بهترین مواد و لوازم آرایشی هستند که تیرگی و یا جوش‌های صورت آنها را از بین ببرد. استفاده کردن از کانسیلر بهترین لوازم آرایشی می‌باشد که آنها می‌توانند از آن به صورت روزانه استفاده کنند.

شما باید مقداری از کانسیلر را بر روی آن نواحی که می‌خواهید بپوشانید بمالید و دقیقا مانند کرم پودر آن را روی آن ناحیه پخش کنید. شما اگر می‌خواهید از کانسیلر در آرایش روزانه خود استفاده کنید، باید بهترین برند آن را که با پوست‌تان سازگاری دارد را انتخاب کنید، در غیر این صورت به بافت‌های صورت شما آسیب جدی وارد می‌شود.

۸. آرایش ابروها

امروزه روش‌های متعددی وجود دارد که ابروها را زیباتر می‌کند و به همین دلیل دیگر استفاده از مداد ابرو در آرایش روزانه مانند گذشته رایج نیست. برخی از افراد هستند که در صورت خود ابروهای زیادی ندارند و ابروهای آنها پرپشت نمی‌باشد، این دسته از افراد روش‌های متعددی را برای زیبایی ابروهای خود انتخاب می کنند تا ابروهای خود را پرپشت کنند.

اما برخی از افراد که ابروهای پرپشت دارند نیازی به این روش‌های زیبایی نخواهند داشت و بهترین راهی که می‌توانند از این طریق ابروهای زیبایی داشته باشند، این است که دور ابروهای خود کادر نکشند و ابروهای خود را به حالت طبیعی خود نگه دارند.

اگر شما ابروهای خود را به صورت مرتب آرایش کنید، بعد از مدتی زیبایی خود را از دست می‌دهد و همچنین پرپشت بودن خود را به طور کلی از دست می‌دهد.

۹. شستشوی صورت 

یکی از نکات دیگر یکه در آرایش روزانه باید به آن دقت و توجه ویژه‌ای داشته باشیم این است که هر روز صورت خود را دو الی سه بار شستشو دهیم. زمانی که شما از لوازم‌های آرایشی استفاده می‌کنید، بدون شک باید بدانید که مواد شیمیایی با پوست شما در ارتباط خواهند بود و به همین دلیل بافت‌های پوست شما اگر به طور مداوم با این مواد شیمیایی در ارتباط باشد، امکان دارد که جوش بزنید و یا چروک‌های زیادی روی پوستت‌تان ایجاد شود.

به همین دلیل شما باید بهترین مواد شوینده را انتخاب کنید و از آن برای شستشوی صورت خود استفاده کنید.

آرایش صورت
به همین دلیل شما باید بهترین مواد شوینده را انتخاب کنید و از آن برای شستشوی صورت خود استفاده کنید.

همیشه سعی کنید از مارک خوب لوازم آرایش استفاده کنید، چراکه بسیاری از مارک‌های ارزان و تقلبی، آسیب‌های جبران ناپذیری به پوست شما وارد می‌کنند. به جای اینکه ۱۰ رنگ رژ ارزان‌قیمت بخرید، دو رنگ بخرید، اما با جنس خوب و قابل اطمینان. 

بیشتر بخوانید: تاثیر فرم صورت در آرایش

چه افرادی می توانند به سرعت صورت خود را آرایش کنند؟

شاید فکر کنید که شما توانایی و مهارت لازم برای آرایش سریع را ندارید، اما اینطور نیست. برای این کار فقط به کمی تمرین نیاز دارید. یک زمان کوتاه مثلا 15 دقیقه را انتخاب کنید و سعی کنید تا آرایش خود را در این بازه زمانی به اتمام برسانید.

پس از چند بار تمرین متوجه خواهید شد که سرعت شما تا میزان زیادی افزایش یافته است. بعد از این که سرعت آرایش کردن شما زیاد شد، می توانید اقدامات بیشتری برای آرایش روزانه خود انجام دهید، به عنوان مثال رژ گونه زدن را هم به مراحل آرایشی خود بیافزایید.

هرگز با آرایش روزانه خود به رختخواب نروید و این نکته مهم را فراموش نکنید آنچه که اهمیت دارد و باید برای آن ارزش قائل شوید این است که پوست زیبا و سالمی داشته باشید، به همین دلیل از مواد شوینده‌ای که برای شستشو صورت مناسب است باید استفاده کنید و هر شب پیش از اینکه به رختخواب می‌روید از آن استفاده کنید. همچنین صبح زود بعد از اینکه از خواب بیدار شدید هم باید با استفاده از این مواد شوینده صورت خود را تمیز کنید.

آیا استفاده از ضد آفتاب مهم است؟

استفاده از کرم ضدآفتاب، این کار مخصوصا در فصل تابستان اهمیت زیادی دارد، اما فقط مختص این فصل نیست و باید در تمام طول سال نیز از ضد آفتاب استفاده کنید. از ضد آفتابی با SPF حداقل 15 استفاده کنید و آن را به صورت، گردن و گوش هایتان بمالید.

برای رایش لب بهتر است چه کنیم؟

سعی کنید پیش از استفاده از رژ لب دور لبتان را با استفاده از خط لب دور گیری کنید. بهتر است در آرایش روزانه خود از رژ لبی استفاده کنید که تا حد زیادی رنگ لب است چرا‌که سایر آرایش صورت شما بسیار ملایم و طبیعی است. پس از استفاده می توانید از یک برق لب به مقدار خيلي کم نیز استفاده کنید.

آیا استفاده از مارک خوب لوازم آرایشی مهم است؟

همیشه سعی کنید از مارک خوب لوازم آرایش استفاده کنید، چراکه بسیاری از مارک‌های ارزان و تقلبی، آسیب‌های جبران ناپذیری به پوست شما وارد می‌کنند. به جای اینکه ۱۰ رنگ رژ ارزان‌قیمت بخرید، دو رنگ بخرید، اما با جنس خوب و قابل اطمینان. 

۱۷ آبان ۱۴۰۱ ۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

1 دیدگاه برای آرایش روزانه؛ بایدها و نبایدها، روش‌ها، نکات ضروری و حساس!

نکته هاتون عالیه

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی