عوارض استفاده از قرص های لاغری برای پوست و مو
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱ دیدگاه admin

عوارض استفاده از قرص‌های لاغری برای پوست و مو

به این مطلب امتیاز دهید

بسیاری از افرادی که از قرص‌های لاغری استفاده می‌کنند در مورد عوارض استفاده از قرص‌های لاغری اطلاعاتی ندارند. در واقع از آنجایی که امروزه افراد زیادی به دنبال لاغر کردن خود هستند دست به هر کاری می‌زنند و یکی از این کارها استفاده کردن از قرص‌‌های لاغری می‌باشد، در صورتی که عوارض استفاده از قرص‌های لاغری بسیار خطرناک است و بدون شک اگر از عوارض آن آگاهی داشته باشند از آنها استفاده نمی‌کنند. برای اینکه با عوارض استفاده از قرص‌های لاغری آشنایی بیشتری داشته باشید و از خوردن آنها پرهیز کنید باید با برخی از عوارض قرص‌های لاغری آن آشنایی داشته باشید، به همین دلیل در ادامه برخی از عوارض آن‌ها را نام می‌بریم.

برای مصرف اینگونه قرص‌ها، حتما باید درباره برند قرص، برخوردار بودن از گواهی سیب سلامت و عوامل دیگری مانند تاریخ مصرف قرص مطلع باشید. با رعایت این موارد، احتمال بروز عوارض پس از مصرف قرص لاغری مد نظر شما به حداقل کاهش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است قرص‌های لاغری مزایای زیادی هم دارند که باعث ترغیب شما به استفاده از آن‌ها می‌شوند. 

قرص لاغري چيست؟

قرص‌هاي لاغري همان داروهايي هستند که از داروخانه، با نسخه پزشک و يا به صورت آنلاين قابل تهيه هستند. به دليل سهولت دسترسي به قرص لاغري از طريق آنلاين يا تهيه آن از فروشگاه‌ها، اغلب افراد وسوسه مي‌شوند مصرف اين قرص‌ها با نام‌هاي مختلف را تجربه کنند.

در واقع از آنجایی که امروزه افراد زیادی به دنبال لاغر کردن خود هستند دست به هر کاری می‌زنند و یکی از این کارها استفاده کردن از قرص‌‌های لاغری می‌باشد

برخي از قرص‌هاي چربي‌سوز هستند که از نوعي حلزون صدف‌دار به نام کيتوسان ساخته شده‌اند. هنگامي که اين ماده وارد بدن شما مي‌شود، به چربي‌هاي موجود در غذاي شما مي‌چسبد، و به اين ترتيب از جذب آن توسط بدن جلوگيري مي‌کند.

مسدودکننده‌هاي چربي نيز با عوارض جانبي خاصي همراه هستند. آن‌ها نه تنها از جذب چربي جلوگيري مي‌کنند بلکه از ديگر ورود مواد مغذي حياتي به بدن نيز جلوگيري مي‌کنند. ثانيا، آن‌ها فقط از جذب چرب جلوگيري مي‌کنند، اما چربي در بدن باقي مي‌ماند و باعث درد معده، اسهال و ترشح از مقعد مي‌شود.

به پوستت جون تازه بده

آیا قرص‌های لاغری بی اثر هستند؟

بسیاری از قرص‌های رژیم غذایی صرفا ترکیبی از کافئین و سایر داروهای ادرار آور دیگر می‌باشند که فقط باعث از بین رفتن آب می‌شوند؛ در این میان از بین بردن چربی درست نیست و وزن آب به بدن بر میگردد. علاوه بر این، ریزش شدید آب به دلیل قرص‌های رژیم غذایی می‌تواند باعث کمبود آب در بدن بشود و این بسیار خطرناک هست.

معرفی عوارض استفاده از قرص‌های لاغری

همانطوری که بیان کردیم بسیاری از افراد در مورد عوارض استفاده از قرص‌های لاغری اطلاعاتی ندارند و اگر در مورد عوارض قرص‌های لاغری اطلاعات کاملی داشته باشند از آنها استفاده نمی‌کنند. برخی از این عوارض عبارتند از :

اعتیاد آور بودن برخی از آنها 

بر اساس تحقیقاتی که بر روی قرص‌های لاغری انجام شده است، بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده‌اند که فوایدی را که در مورد قرص‌های لاغری تبلیغ می‌کنند واقعیت ندارد، به همین دلیل باید به خوبی در مورد عوارض قرص‌های لاغری اطلاعات کاملی داشته باشند.

یکی از مهمترین عوارض استفاده از قرص‌های لاغری این است که برخی از آن‌ها اعتیاد آور می‌باشد. شما به جای اینکه رژیم غذایی خود را رعایت کنید، عادت می‌نمایید که از این قرص‌ها استفاده کنید و این قرص‌ها هیچ فایده ای برای شما ندارند بلکه به بدن شما آسیب جدی وارد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: فواید و عوارض آسپرین برای پوست صورت

یکی از مهمترین عوارض استفاده از قرص‌های لاغری این است که برخی از آن‌ها اعتیاد آور می‌باشد.

بروز مشکلات کبدی 

به دنبال تولید کردن قرص‌های لاغری، سازمان غذا و دارو اعلام کرد که این قرص‌ها عوارض بسیاری دارند و باید افراد به طور جدی از خوردن آنها جلوگیری کنند.

از جمله دیگر عوارض استفاده از قرص‌های لاغری این است که به کبد آسیب جدی وارد می‌کند و اگر شما استفاده از آنها را ادامه دهید کم کم کبد خود را از دست می‌دهید. بر این اساس اگر دچار زردی چشم، مدفوع تیره، خارش و ادرار تیره شدید باید سریعا مصرف آنها را متوقف کنید.

همچنین یکی دیگر از عوارض مهم استفاده کردن از آنها و اینکه دچار نارسایی کبد می‌شوید این است که اشتهای خود را از دست می‌دهید.

بر این اساس اگر تبلیغ هایی را به عنوان اینکه اشتهای شما کم می‌شود، در یک هفته لاغر می‌شوید و … را مشاهده کردید به هیچ عنوان به آنها اعتماد نکنید، چرا که این تبلیغ ها همه دروغ است و در صورت استفاده از آنها بدون شک به بدن شما آسیب جدی وارد می‌شود.

به دنبال تولید کردن قرص‌های لاغری، سازمان غذا و دارو اعلام کرد که این قرص‌ها عوارض بسیاری دارند و باید افراد به طور جدی از خوردن آنها جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: تاثیر چاقی بر پوست؛

دچار افسردگی، سکته مغزی و … می‌شوید 

از آنجایی که عوارض قرص‌های لاغری بسیار خطرناک می‌باشد، سازمان غذا و دارو در سال 2008 مصرف آن‌ها را ممنوع کرد تا هیچ کس از آن‌ها استفاده نکند. سازمان غذا و دارو نگرانی بسیاری در مورد ترکیبات غیرمجاز درون قرص‌های لاغری دارد و به همین دلیل در مورد عوارض استفاده از قرص‌های لاغری هشدار جدی داده است.

سیبوترامین یکی از ماده‌های بسیار خطرناکی می‌باشد که در این داروها وجود دارد، چرا که این ماده فشار خون را بسیار بالاتر می‌برد و همچنین فرد دچار تشنج، حمله قلبی، تپش قلب و سکته مغزی می‌شود. یکی دیگر از ماده‌هایی که در این محصولات وجود دارد و بسیار خطرناک می‌باشد ریمونوبانت است که فروش این دارو در ایالت متحده آمریکا ممنوع است، چرا که موجب افسردگی و بیماری‌های روانی در فرد می‌شود.

عوارض استفاده از قرص‌های لاغری
از آنجایی که عوارض قرص‌های لاغری بسیار خطرناک می‌باشد، سازمان غذا و دارو در سال 2008 مصرف آن‌ها را ممنوع کرد

بی خوابی و بی قراری 

یکی دیگر از عوارض استفاده از قرص‌های لاغری که بسیار خطرناک می‌باشد، بی‌خوابی است، این عوارض قرص لاغری جانبی است، و فرد در صورت استفاده از آنها در سیستم خوابش مشکلاتی به وجود می‌آید و به خوبی نمی‌تواند در ساعت‌های مشخصی که قبلا می‌خوابیده است بخوابد.

افرادی که در ساعات معینی می‌خوابند و بیدار می‌شوند باید بدانند که با مصرف این داروها بدون شک در سیستم خواب آنها مشکلاتی به وجود می‌آید. بی قراری کردن یکی دیگر از عوارض استفاده از قرص‌های لاغری می‌باشد که به این مورد هم بسیار باید دقت داشته باشید. در واقع عوارضی که این قرص ها دارند بسیار زیاد می‌باشد و اگر از آنها مصرف کنید شک نداشته باشید که برایتان هیچ سودی نخواهد داشت.

قرص‌های لاغری
در واقع عوارضی که این قرص ها دارند بسیار زیاد می‌باشد و اگر از آنها مصرف کنید شک نداشته باشید که برایتان هیچ سودی نخواهد داشت.

اسهال، سردرد، خشکی دهان و …. 

عوارض جانبی که در مصرف قرص‌های لاغری وجود دارد بسیار زیاد می‌باشد و شما زمانی که این عوارض را مشاهده کردید بدون شک باید مصرف آنها را قطع کنید.

اسهال، خشکی دهان، سردرد و …. از جمله عوارض استفاده از قرص‌های لاغری می‌باشد که شما باید به این موارد دقت بسیاری داشته باشید و اگر نمی‌خواهید این عوارض را در خود احساس کنید از مصرف این قرص ها به طور جدی خودداری کنید.

استرس

بیشتر داروهای لاغری میزان کورتیزول (هورمون استرس) را در بدن بالا می‌برند. از این رو، اگر از اضطراب های همیشگی رنج می‌برید، قرص لاغری آن را تشدید خواهد کرد. قرص چربی سوز افدرین اگر با دوز بالا مصرف شود، می‌تواند آسیب‌های جدی را وارد نماید؛ آسیب هایی همچون اضطراب، بی خوابی، تپش قلب، سرگیجه و استفراغ.

عوارض استفاده از قرص‌های لاغری
اسهال، خشکی دهان، سردرد و …. از جمله عوارض استفاده از قرص‌های لاغری می‌باشد

سرطان زا

قرص‌های لاغری می‌توانند سرطان زا باشند؛ برای مثال در قرص‌های لاغری مجیک اسلیم، ماده‌ای به نام فنل فتالین وجود دارد. دارویی که ثابت شده سرطان زاست و مصرف آن در کشورهای اروپایی ممنوع است.

حتی این ماده می‌تواند روی DNA تاثیر بگذارد و سرطان زایی خود را به نسل‌های آینده منتقل کند. در این میان می‌توان به قرص لاغری بلویک هم اشاره کرد که به دلیل احتمال بروز سرطان‌های لوزه المعده، روده و ریه در آمریکا ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید: عوارض لاغری بیش از حد؛

کم آبی بدن

قرص های چربی سوز همچنین خطر کم آبی بدن را به خصوص در فصول گرما یا هنگام فعالیت های فیزیکی افزایش می‌دهند. در بیشتر موارد، کافئین و افدرین به عنوان عاملین اصلی کم آبی بدن در طول افزایش سرعت کاهش وزن شناخته شده‌اند. خود کم آبی بدن عوارضی مثل سردرد و در موارد شدید، افتادن بر روی زمین در حین فعالیت های سنگین را در پی دارد.

تاثیر قرص چربی سوز روی ریزش مو صحت دارد ؟

وقتی صحبت از قرص‌های چربی‌سوز می‌شود، باید ببینیم دقیقا چه قرصی مد نظر است و چه ترکیباتی را شامل می‌شود! اگر ترکیباتی طبیعی شامل مواد مغذی در آن بکار رفته باشد، مسلما موجب ریزش مو نخواهد شد اما در برخی از قرص‌ها از تستوسترون و استروئیدهای آنابولیزان استفاده می‌شود که عاملی برای ریزش مو به شمار می‌آیند.

هر نوع قرص یا کپسولی که به طور اختصاصی روی تعادل هورمون‌های بدن تاثیر بگذارد می‌تواند به ریزش مو منجر شود. در غیر این صورت قرص‌های چربی‌سوز مثل قرص ال-کارنیتین ریزش مو به وجود نخواهند آورد. داروهایی که روی هورمون‌های بدن تاثیر می‌گذارند می‌توانند رویش موهای زاید را در بدن خانم‌ها زیاد کرده و منجر به کلفت شدن صدا نیز شوند. ترکیبات ذکر شده در این قرص‌ها می‌تواند به طور مستقیم روی سلامت بیضه آقایان نیز تاثیر بگذارد.

از طرف دیگر هر چیزی که متابولیسم را به سرعت تغییر دهد خود می‌تواند عاملی برای نوسان هورمون‌ها در بدن بوده و ریزش مو را حاصل کند.

اگر در پی کاهش وزن سریع و غیر اصولی باشید، بعید نیست که دچار ریزش مو شوید زیرا در این صورت بر اثر رژیم‌های سخت کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن به وجود می‌آید و همان‌طور که حتما می‌دانید کمبودهای تغذیه‌ای عاملی مهم برای ریزش مو به شمار می‌آیند.

هر نوع قرص یا کپسولی که به طور اختصاصی روی تعادل هورمون‌های بدن تاثیر بگذارد می‌تواند به ریزش مو منجر شود.

عوارض استفاده از قرص‌های لاغری تحت نظر کدام سازمان مشخص می‌شود ؟

بسیاری از افرادی که در مورد عوارض قرص‌های لاغری اطلاعاتی ندارند و تبلیغ آنها را می‌شنوند، بر این باور هستند که این قرص‌ها تاییده خود ار از سازمان غذا و دارو گرفته‌اند و مجاز می‌باشند. در صورتی که این دسته از افراد باید بدانند سخت در اشتباه هستند و این قرص‌ها به هیچ عنوان تاییده خود را دریافت نکرده‌اند.

در واقع اگر می‌خواهید در مورد عوارض استفاده از قرص‌های لاغری اطلاعات بیشتری داشته باشید و مطمئن شوید که آیا واقعا این قرص‌ها را سازمان غذا و دارو تایید کرده‌اند باید به اثر گذاری و بی‌خطر بودن آن که در درون جعبه‌های آنها ارائه شده است توجه بسیاری نشان دهید.

شرکت های تولید کننده این قرص‌ها شواهدی را از اثر گذاری داروها را بیان می‌کند که این شواهد را سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار می‌دهد تا مشخص کند آیا این محصول خطری دارد و یا اینکه بی خطر است و می‌توان به آن اعتماد کرد.

به طور کلی مصرف این داروها تاییده کاملی ندارد، چرا که عوارض استفاده از قرص‌های لاغری نسبت به فواید آن بسیار بیشتر است و شما باید با عوارض قرص‌های لاغری آشنایی کاملی داشته باشید که در بالا برخی از مهمترین آن‌ها را بیان کردیم. افرادی که سازنده این قرص‌ها هستند ادعا می‌کنند که آن‌ها فواید بسیاری دارند، در صورتی که باید بدانید شواهد محکمی در مورد این ادعاها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: عوارض چاقی بیش از حد

عوارض استفاده از قرص لاغری بسیاری از کسانی که می‌خواهند در مورد عوارض استفاده از قرص‌های لاغری اطلاعات بیشتری داشته باشند باید در مورد تاییده آنها از سازمان غذا و دارو مطمئن شوند، ولی باید بدانید که سازمان غذا و دارو این قرص‌ها را چندان تایید نمی‌کند و به افراد در مورد عوارض آنها هشدار جدی می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید وزن خود را کم کنید با به نزد افرادی که در زمینه لاغری تخصص دارند مراجعه کنید.

در صورتی که این دسته از افراد باید بدانند سخت در اشتباه هستند و این قرص‌ها به هیچ عنوان تاییده خود را دریافت نکرده‌اند.

آیا قرص های لاغری واقعا مؤثرند؟

سازندگان قرص های لاغری ادعاهای زیادی درمورد محصولات‌شان دارند، اما متأسفانه شواهد چندانی در دفاع از این ادعاها وجود ندارد. در ۱۵ فوریه ۲۰۱۲ مجله‌ی بین‌المللی «تغذیه‌ی ورزشی» و «متابولیسم ورزش» گزارش داد مدرک قابل استنادی درمورد میزان تأثیرگذاری قرص های لاغری رایج وجود ندارد. این گزارش ادامه داد مصرف چای سبز به همراه سبک زندگی سالم می‌تواند در درازمدت موجب کاهش کمی از وزن شود.

خرید قرص های لاغری مستلزم پرداخت هزینه‌هایی است. شاید پس از مدتی به خودتان بیایید و ببینید پول زیادی را صرف خرید این داروها کرده‌اید و در ازای این هزینه نه‌تنها نتیجه‌ی مثبتی دریافت نکرده‌اید، بلکه به مشکلاتی هم دچار شده‌اید. اگر واقعا قصد کاهش وزن دارید، بهتر است به‌جای پرداخت هزینه‌ برای این قرص‌ها، پول‌تان را صرف خرید غذاهای سالم‌تر کنید.

نکاتی که درباره شیوه مصرف قرص‌های لاغری باید بدانید

  • قرص لاغری بدون نسخه نخرید.
  • داروی خود را از داروخانه و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.
  • از دستورالعمل پزشک در مورد نحوه مصرف دارو، پیروی کنید.
  • قرص لاغری را جایگزین رژیم غذایی سالم و ورزش نکنید.
  • عوارض و خطرات هر دارو را بررسی کنید.
  • از دکترتان درباره توقف قرص در صورت نتیجه‌ نگرفتن پس از ۱۲ هفته بپرسید.

نظر ما این است برای درمان چاقی و کاهش وزن، روش انتخابی باید در نهایت باعث سلامتی شود و هیچ خطری نباید سلامتی را مورد تهدید قرار دهد.

بهترین روشی که می‌تواند به شما کمک کند، داشتن برنامه غذایی و رژیم سالم است و از طرفی باید در کنار تغذیه و رژیم خود، ورزش کردن را در اولویت کار خود قرار دهید. برای جلوگیری از این عوارض به شما پیشنهاد می‌کنیم که از رژیم غذایی لاغری طبیعی استفاده کنید.

آیا قرص‌های لاغری بی اثر هستند؟

بسیاری از قرص‌های رژیم غذایی صرفا ترکیبی از کافئین و سایر داروهای ادرار آور دیگر می‌باشند که فقط باعث از بین رفتن آب می‌شوند؛ در این میان از بین بردن چربی درست نیست و وزن آب به بدن بر میگردد. علاوه بر این، ریزش شدید آب به دلیل قرص‌های رژیم غذایی می‌تواند باعث کمبود آب در بدن بشود و این بسیار خطرناک هست.

آیا قرص چربی سوز موجب کم آبی بدن میشود؟

قرص های چربی سوز همچنین خطر کم آبی بدن را به خصوص در فصول گرما یا هنگام فعالیت های فیزیکی افزایش می‌دهند. در بیشتر موارد، کافئین و افدرین به عنوان عاملین اصلی کم آبی بدن در طول افزایش سرعت کاهش وزن شناخته شده‌اند. خود کم آبی بدن عوارضی مثل سردرد و در موارد شدید، افتادن بر روی زمین در حین فعالیت های سنگین را در پی دارد.

عوارض استفاده از قرص لاغری چیست؟

عوارض استفاده از قرص لاغری بسیاری از کسانی که می‌خواهند در مورد عوارض استفاده از قرص‌های لاغری اطلاعات بیشتری داشته باشند باید در مورد تاییده آنها از سازمان غذا و دارو مطمئن شوند، ولی باید بدانید که سازمان غذا و دارو این قرص‌ها را چندان تایید نمی‌کند و به افراد در مورد عوارض آنها هشدار جدی می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید وزن خود را کم کنید با به نزد افرادی که در زمینه لاغری تخصص دارند مراجعه کنید.

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

1 دیدگاه برای عوارض استفاده از قرص‌های لاغری برای پوست و مو

سلام بنده دیشب قرص ال کارنتین دو عدد استفاده کردم …افت قندخون …سرگیجه شدید..حالت تهوع داشتم ساعت 4 صبح با تشنگی شدید بیدار شدم و الان از خشکی گلو شدید خوابم نمیبره …خواهش میکتم مراقب باشید

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی