رژیم غذایی لاغری مناسب پوست
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه admin

رژیم غذایی لاغری مناسب پوست و مو

به این مطلب امتیاز دهید

امروزه لاغری در جامعه به مسئله‌ای تبدیل شده است که افراد نه تنها برای زیبایی ظاهرشان بلکه برای سلامتی جسمانی و روحی بیشتر به آن روی آورده‌اند و شما افراد زیادی را در اطراف خود مشاهده می‌کنید که دیگر به رژیم غذایی لاغری به چشم یک رژیم غذایی نگاه نمی‌کنند بلکه به آن طرز صحیح مصرف مواد غذایی و یا سالم خواری می‌گویند. بسیاری از افراد به دلیل اینکه معده خود را با غذاهای چرب و پر کالری پر نکنند و احساس نشاط، انرژی بیشتر و سبکی را جایگزین کسلی و سنگینی کنند، به سمت رژیم غذایی لاغری و یا رژیم غذایی سالم می‌روند. در این مقاله به بررسی رژیم غذایی لاغری مناسب برای بهبود پوست می‌پردازیم. کیوت مگ را دنبال کنید.

دید خود را به رژیم غذایی لاغری عوض کنید

رژیم غذایی در تصور بعضی‌ها کار بسیار سخت و زجرآوری می‌باشد و به همین دلیل یا با سختی فراوان آن را اجرا می‌کنند و یا اجرای آن را به شنبه‌ی هفته‌های بعد می‌اندازند پس بهتر است دیگر به این سبک از مصرف مواد غذایی به چشم یک رژیم غذایی لاغری نگاه نکنیم و با دیدی مانند سبک غذایی سالم‌تر و پرانرژی‌تر، اجرای آن را برای خودمان راحت‌تر کنیم و از آنجایی که ما می‌توانیم با باور‌های خود، دیدمان را به مسائل عوض کنیم پس با این دید از رژیم غذایی لاغری به خودمان می‌فهمانیم که این کاری سخت و طاقت‌فرسا نیست و می‌توانیم با اشتیاق بیشتر آن را در عادات غذایی خود پیاده سازی و بعد از مدتی آن را جزء عادات خوراکی لذت بخش خود کنیم.

بسیاری از افراد به دلیل اینکه معده خود را با غذاهای چرب و پر کالری پر نکنند و احساس نشاط، انرژی بیشتر و سبکی را جایگزین کسلی و سنگینی کنند، به سمت رژیم غذایی لاغری و یا رژیم غذایی سالم می‌روند.

بیشتر بخوانید: 10 استراتژی برای کاهش وزن و سوزاندن چربی شکم

به پوستت جون تازه بده

هرگز مواد زیر را از رژیم غذایی لاغری خود کم نکنید

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که اگر مواد غذایی بیشتری را از رژیم غذایی لاغری خود حذف کنند سریعتر به وزن و اندام دلخواه و ایده آل خود می‌رسند؛ اما باید به شما بگوییم درست است که حذف مواد غذایی می‌تواند باعث شود شما کالری کم‌تری را مصرف کنید، اما این کار باعث کم شدن مواد مورد نیاز بدنتان می‌شود که ممکن است بعد از مدتی برای سلامت جسمانی شما مشکل ایجاد کنند و سلامت شما را به خطر بیندازد به طوریکه جبران آن کاری آسانی نباشد.

سوء تغذیه به معنی کمبود پروتئین، انرژی و ریز مغذی ها مثل آهن، ید و ویتامین ها در رژیم غذایی است. سوء تغذیه باعث خشکی پوست، ریزش مو و شکنندگی ناخن ها می‌شود. با برگشت به یک تغذیه صحیح می‌توان کلیه این عوارض سوء را جبران کرد اما اگر سوء تغذیه مدت طولانی طول بکشد گاهی ریزش موی آن غیر قابل برگشت می‌شود. سوء تغذیه طولانی مدت می‌تواند باعث رویش موهای کرکی به عنوان یک مکانیسم دفاعی در سرتاسر پوست شود.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی ضد جوش؛ 

انرژی بیشتر با جای دادن کربوهیدرات مناسب در رژیم غذایی لاغری

یکی از مواد غذایی که بسیاری از افراد هنگام تصمیم به لاغری از رژیم غذایی لاغری خود حذف می‌کنند کربوهیدرات‌ها می‌باشند درست است که با مصرف نکردن کربوهیدرات وزن شما سریع‌تر پایین می‌آید اما بدن شما انرژی لازمه را نیز دریافت نخواهد کرد؛ پس شما می‌توانید با مصرف کربوهیدرات‌هایی مانند نان سبوس دار، برنج قهوه‌ای و … علاوه بر دریافت کربوهیدرات و انرژی مورد نیاز بدنتان، وزن خود را نیز کم کنید.

رژیم غذایی لاغری
ما در بدن دو نوع چربی داریم که یک نوع آن برای بدن مضر است و نوع دیگر برای بدن لازم است.

رژیم غذایی لاغری مناسب با مصرف چربی‌های مناسب

ما در بدن دو نوع چربی داریم که یک نوع آن برای بدن مضر است و نوع دیگر برای بدن لازم است. شما می‌توانید با استفاده از روغن‌های سالم مانند روغن زیتون، روغن موجود در آجیل‌ها، روغن موجود در بادام زمینی و … در رژیم غذایی لاغری خود و جایگزین آن با روغن‌های جامد و حیوانی علاوه بر داشتن اندامی زیبا و متناسب، سلامتی بدن خود را نیز تضمین کنید.

 با حذف وعده‌های غذایی، خود را گرسنه نگه ندارید

ممکن است شما به این فکر کرده باشید که هرچه وعده‌های غذایی کمتری در رژیم غذایی لاغری خود داشته باشید سریع‌تر وزن کم خواهید کرد؛ اما باید به شما بگوییم که در صورتی که شما به بدن خود گرسنگی بدهید، بدن نیز برای دریافت انرژی خود از عضله‌های شما استفاده خواهد کرد و بعد از مدت زمان کوتاه عضلات شما از بین خواهد رفت؛ پس برای حفظ سلامتی بیشتر و داشتن اندامی بهتر هرگز وعده غذایی را حذف نکنید.

رژیم غذایی لاغری
ممکن است شما به این فکر کرده باشید که هرچه وعده‌های غذایی کمتری در رژیم غذایی لاغری خود داشته باشید سریع‌تر وزن کم خواهید کرد؛

نکته‌ای دیگر که باید شما را در جریان آن قرار دهیم این است که در صورتی که بدن شما گرسنگی بکشد و قند خون شما پایین بیاید، باعث می‌شود که بدن برای به تعادل رساندن قند خونتان مقداری انسولین ترشح کند تا قند خون را بالا بیاورد و همین امر باعث می‌شود در آزمایش‌ها، قند خون شما نسبت به حالت عادی بالا نشان داده شود.

چه مواد غذایی را بیشتر در رژیم غذایی لاغری قرار دهیم؟

در رژیم غذایی لاغری به دلیل اینکه می‌خواهیم بیشترین مواد مغذی را با مصرف کمترین میزان کالری به بدن برسانیم بهتر است همیشه از مواد غذایی تازه و طبیعی استفاده کنیم. شما می‌توانید با استفاده از سبزیجات تازه و میوه های تازه‌ی هر فصل این کار را انجام دهید زیرا سبزیجات و میوه‌ها به دلیل فیبر بالایی که دارند می‌توانند سریعتر معده‌های شما را پر کنند و احساس سیری را به شما بدهند.

همه می‌دانیم که مصرف بیش از حد هر چیزی ممکن است برای سلامت بدن مفید نباشد که این قضیه حتی در مصرف مواد غذایی سالم نیز صدق می‌کند پس بهتر است در استفاده از میوه‌ها و سبزیجات نیز اعتدال را رعایت کنیم و موضوع دیگر این است که بدن به املاح، ویتامین، پروتئین، کلسیم و مواد دیگری نیز نیاز دارد که می‌بایست توسط مواد غذایی سالم دیگر به بدن برسد؛ پس بهتر است رژیم غذایی لاغری خود را فقط از سبزیجات و میوه‌ها پر نکنید و تنوع را در مواد غذایی که استفاده می‌کنید، در نظر بگیرید.

ورزش در کنار رژیم غذایی لاغری

اگر که می‌خواهید علاوه بر این که وزن خود را کم می‌کنید اندامی زیبا و تراشیده شده داشته باشید باید در کنار بهترین و کامل‌ترین رژیم لاغری، ورزش را نیز قرار دهید. ممکن است شما از رژیم غذایی لاغری استفاده کنید که به عنوان رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو به شما داده شده باشد، اما باید توجه داشته باشید که چربی‌های موجود در شکم و پهلو و یا ناحیه‌های دیگر از بدن به سادگی و تنها با رعایت رژیم غذایی مناسب از بین نمی‌روند و برای از بین‌بردن سریعتر و راحت‌تر آن‌ها حتما ورزش را نیز به برنامه‌های لاغری خود اضافه کنید.

رژیم غذایی لاغری
اگر که می‌خواهید علاوه بر این که وزن خود را کم می‌کنید اندامی زیبا و تراشیده شده داشته باشید باید در کنار بهترین و کامل‌ترین رژیم لاغری، ورزش را نیز قرار دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین و بدترین غذا برای پوست شما

چگونه رژیم غذایی لاغری مناسب می‌تواند به بهبود پوست شما کمک کند؟

پوست یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است و حفظ سلامت آن بسیار اساسی است. اما عوامل مختلفی مانند تغذیه نامناسب، استرس، عوامل محیطی و … می‌توانند باعث آسیب به پوست شوند. بدن با داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب، با تأمین نیازهای لازم برای پوست، باعث بهبود سلامت پوست می‌شود. رژیم غذایی لاغری مناسبی که بیشتر از سبزیجات، میوه‌ها، مواد پروتئینی با کمترین مقدار چربی، آب و ویتامین‌های مورد نیاز پوست تشکیل شده باشد، می‌تواند بسیار مفید باشد.

رژیم غذایی لاغری مناسب برای بهبود پوست باید شامل موارد زیر باشد:

میوه‌ها و سبزیجات

سبزیجات و میوه‌ها حاوی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی هستند که به پوست شما کمک می‌کنند تا به شکل بهتری جوان و سالم باقی بماند. سعی کنید روزانه حداقل ۵ بار سرویس سبزیجات و میوه مختلف مصرف کنید.

سبزیجات در رژیم غذایی  به دلیل داشتن ویتامین‌ها، مواد‌ معدنی و فیبر برای سلامت انسان مهم است. به‌ ویژه آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E که نقش مهمی در سلامت بدن دارند. مصرف کافی سبزیجات می‌تواند از بروز برخی بیماری‌های مزمن مانند دیابت، سرطان، چاقی و بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کند. خوردن طیف وسیعی از سبزیجات در رژیم لاغری به شما کمک می‌کند تا فیبر و پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید.

مصرف کافی سبزیجات می‌تواند از بروز برخی بیماری‌های مزمن مانند دیابت، سرطان، چاقی و بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کند.

مواد پروتئینی

مواد پروتئینی مانند مرغ، گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ و … باید به صورت معتدل در رژیم غذایی شما حضور داشته باشند. پروتئین‌ها به ساختن بافت‌های جدید پوست کمک می‌کنند.

اگر می‌خواهید لاغر شوید پس گنجاندن منابع پروتئین در وعده‌های غذایی بسیار مهم است. غذاهای پروتئین دار علاوه بر ایجاد احساس سیری، متابولیسم را افزایش می‌دهند و همچنین مانع از پرخوری می‌شوند. اگر رژیم غذایی شما سرشار از مواد غذایی پروتئین دار باشد به دریافت کالری کمتر و کاهش وزن کمک می‌کند.

آب

برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از خشکی و کدری آن، نباید از مصرف آب کم‌تر از حد معمول خودداری کرد. روزانه باید حداقل ۸ لیوان آب مصرف کنید. همچنین می‌توانید از میوه‌هایی مانند هندوانه، خربزه، خیار و… استفاده کنید.

در کنار فیبر، آب نیز برای کسانی که رژیم دارند مهم است. آب سیستم گوارشی بدن را تصفیه می‌کند. زمانی که بدن کم آب شود، روده بزرگ خشک‌شده و درنتیجه روند تصفیه مشکل می‌شود. آب، ادرار، نمک و مواد معدنی بدن را رقیق کرده و موجب عدم تشکیل سنگ کلیه تشکیل می‌شود؛ پس با خوردن آب کافی این خطر را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: دهیدراته شدن بدن یا کم آبی؛ 

چربی‌های ناسالم

چربی‌های ناسالم مانند چیپس، فست‌فود و غذاهای چربی دار می‌توانند به شدت بر روی پوست تأثیر منفی بگذارند. بهتر است از مصرف این نوع غذاها کمتر شود.

انواع مختلفی از چربی‌ها وجود دارد که برخی از آنها مفید و برخی برای بدن مضر هستند. چربی های مضر مانند کلسترول ممکن است موجب بیماری هایی مثل: بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان و چاقی مفرط شوند. اما همه چربی ها یکسان نیستند؛ برخی از آنها برای بدن شما بهتر از سایرین بوده و حتی به سلامت شما نیز کمک می‌کنند. اطلاع از این تفاوت ها و دانستن انواع آن می‌تواند به شما کمک کند تا چربی های مفید را انتخاب و در حد لازم مصرف کنید.

انواع مختلفی از چربی‌ها وجود دارد که برخی از آنها مفید و برخی برای بدن مضر هستند.

ویتامین C

مصرف مواد حاوی ویتامین C مانند پرتقال، لیموترش و گیلاس به پوست شما کمک می‌کند تا با شرایط نامطلوبی مانند آفتاب سوختگی و مادرزادی مقابله کند. ویتامین C خواص و فواید درمانی بسیاری دارد و  بودن آن برای بدن ضروری است.

برخی از فواید ویتامین سی برای سلامت ما شامل مواردی از جمله جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی، محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی، محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی، محافظت در برابر بیماری‌های چشم، پیشگیری از چروک شدن پوست هستند.

ویتامین E

مواد حاوی ویتامین E مانند تخم مرغ، بادام، فندق و … به پوست شما کمک می‌کند تا از آسیب‌های زیادی که به دلیل استفاده از محصولات شیمیایی و یا افتاب بر آن وارد می‌شود، بهبود یابد.

همچنین نشان داده شده که روغن ویتامین E سرعت بهبود زخم‌ها را بالا می‌برد و سایر مشکلات پوستی مانند خارش، اگزما، جای زخم (اسکار)، سوختگی و پسوریازیس را درمان می‌کند. این ویتامین از طریق کمک به پوست در به دست آوردن رطوبت طبیعی، از خشکی پوست پیشگیری می‌کند.

به طور کلی، یک رژیم غذایی سالم و متعادل باعث بهبود سلامت پوست شما می‌شود. با توجه به نکات فوق و دریافت کمک از پزشک یا متخصص تغذیه، می‌توانید رژیم غذایی مناسب برای پوست خود را تعیین کرده و به سلامت پوست خود رسیدگی کنید. همچنین توصیه می‌شود برای حفظ سلامت پوست، از استفاده از محصولات طبیعی و بدون مواد شیمیایی استفاده کنید.

برای درخشان تر شدن پوستمان چه بخوریم؟

یکی از بهترین رژیم های غذایی برای داشتن پوستی زیبا و آیینه ای پیروی از رژیمی است که سر شار از میوه و سبزیجات باشد. بهتر است برای کسب نتیجه بهتر و درخشانی بیشتر پوست، از میوه های رنگی بیشتر استفاده کنید و هر روز سعی کنید آب یکی از سبزیجات را میل کنید. این توصیه مدل های زیبایی معروف و مشهور جهان است، پس مطمئن باشید اگر به آن عمل کنید، نتیجه آن را خواهید دید.

بهتر است برای کسب نتیجه بهتر و درخشانی بیشتر پوست، از میوه های رنگی بیشتر استفاده کنید و هر روز سعی کنید آب یکی از سبزیجات را میل کنید.

بیشتر بخوانید: عوارض لاغری بیش از حد؛

خوراکی دیگری که تاثیر زیادی روی درخشانی پوست شما دارد، آووکادو است. یکی دیگر از توصیه هایی که مدل های زیبایی می‌کنند، این است که روز خود را با خوردن آواکادو شروع کنید و سالاد آواکادو را هیچ وقت از وعده های غذایی تان حذف نکنید. آووکادو به شما کمک می‌کند پوستی شفاف و سالم داشته باشید. پزشکان معمولا برای زیبایی و آینه ای شدن پوست توصیه می‌کنند سبزیجاتی که به رنگ قرمز (خصوصا گوجه)، زرد و سبز هستند را میل کنید.

گوجه از بسیاری از آسیب های پوستی جلوگیری می‌کند و به دلیل آنتی اکسیدان های زیادی که دارد از پوست شما در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می‌کند. یادتان باشد اگر از گوجه پخته شده استفاده کنید، جذب آنتی اکسیدان های آن برای شما ساده تر می‌شود و مصرف آن در کنار چربی های سالم مانند آواکادو و روغن زیتون، می‌تواند تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

اگر که می‌خواهید اندام متناسب داشته باشید بهتر است در برنامه غذایی و یا رژیم غذایی لاغری خود مواد غذایی سرشار از پروتئین را نیز قرار دهید.

در بسیاری از باشگاه‌ها افرادی هستند که قرص‌ها و یا پودر‌های خوراکی را به عنوان پروتئین به افراد معرفی می‌کنند اما از آنجایی که عوارض این گونه داروها مشخص نیست بهتر است با استفاده از مواد طبیعی مانند سفیده تخم مرغ و … پروتئین لازمه بدنتان را تهیه کنید و در کنار آن به کمک ورزش اندام ایده آل خود را بدون ضرر رساندن به سلامتی‌تان بسازید.

سوء تغذیه چیست و باعث چه چیزی میشود؟

سوء تغذیه به معنی کمبود پروتئین، انرژی و ریز مغذی ها مثل آهن، ید و ویتامین ها در رژیم غذایی است. سوء تغذیه باعث خشکی پوست، ریزش مو و شکنندگی ناخن ها می‌شود. با برگشت به یک تغذیه صحیح می‌توان کلیه این عوارض سوء را جبران کرد اما اگر سوء تغذیه مدت طولانی طول بکشد گاهی ریزش موی آن غیر قابل برگشت می‌شود.

برای درخشان تر شدن پوستمان چه بخوریم؟

یکی از بهترین رژیم های غذایی برای داشتن پوستی زیبا و آیینه ای پیروی از رژیمی است که سر شار از میوه و سبزیجات باشد. بهتر است برای کسب نتیجه بهتر و درخشانی بیشتر پوست، از میوه های رنگی بیشتر استفاده کنید و هر روز سعی کنید آب یکی از سبزیجات را میل کنید. این توصیه مدل های زیبایی معروف و مشهور جهان است.

فواید ویتامین سی چیست؟

برخی از فواید ویتامین سی برای سلامت ما شامل مواردی از جمله جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی، محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی، محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی، محافظت در برابر بیماری‌های چشم، پیشگیری از چروک شدن پوست هستند.

۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی