پاک کننده طبیعی برای شستشوی صورت
۷ آبان ۱۴۰۰ ۱۳ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

6 پاک کننده طبیعی برای شستشوی صورت که در خانه همه یافت می‌شود!

به این مطلب امتیاز دهید

شستشوی صورت در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد! مقداری آب روی صورت خود می‌پاشیم، کمی پاک کننده استفاده می‌کنیم و بعد می‌شوییم. ولی برای مراقبت از پوست خود، بهتر است نکات دیگری را هم در نظر داشته باشید و رعایت کنید.پاک کننده  زیادی در بازار موجود است و زمانی که قصد خرید دارید، گزینه‌های زیادی جلو روی شما قرار خواهد داشت. خبرای داشتن پوست نرم و صاف و زیبا نیاز به محصولات گران قیمت ندارید، کافیست از این راه‌های طبیعی و ساده برای داشتن صورتی زیبا و شفاف استفاده کنید.  تمام این تمیزکننده‌ها طبیعی هستند، و استفاده از آنها به طور روزانه هیچ خطری ندارد.در این مقاله شما را با 6 پاک کننده طبیعی برای شستشوی صورت آشنا خواهیم کرد. با کیوت مگ همراه باشید.

بیشتر بخوانید: 11 نکته شستشوی صورت آرایش شده؛ روش صحیح شستن صورت آرایش شده را بیاموزید

لزوم شستن صورت:

 پوست ما در طول روز در معرض آلودگی و سموم مختلفی قرار ‌می‌گیرد. آلودگی ناشی از هوای گرم، فعالیت فیزیکی، تعریق و آرایش روزانه باید به یک وسیله از صورت پاک شود. 

نخستین پاک کننده طبیعی برای شستشوی صورت آب است اما علاوه بر آن لوسیون‌ها و محصولات فراوان دیگری نیز در بازار وجود دارد که عملکرد آن‌ها پاک کردن صورت است. اگر محصولات صنعتی و شیمیایی را نمی‌پسندید، خودتان ‌می‌توانید در منزل به راحتی انواع پاک‌کننده‌ها را تهیه کرده و پوستتان را تغذیه کنید. در اینجا چند نمونه از این پاک‌کننده‌ها که به راحتی در منزل تهیه ‌می‌شود معرفی می‌شود:

به پوستت جون تازه بده

پاک کننده طبیعی برای شستشوی صورت که جاذب چربی باشد!

یک قاشق چایخوری پاک‌کننده کائولسن(گل سرشور که سبزرنگ است)، یک قاشق غذاخوری آب گرم، یک قاشق چایخوری جو دوسر(چاودار) یا جوی معمولی کوبیده شده( برای پوست چرب و مستعد آکنه)، ۲ قطره اسانس اسطوخودوس، چند قطره روغن(زیتون و…).

 گل سرشوی را با آب مخلوط کرده تا به صورت خمیر در آید. بعد پودر جو و اسانس روغنی را اضافه کرده و خوب هم زده، موها را خوب پوشانده و خمیر را روی پوست گذاشته، بگذارید یک تا دو دقیقه بماند. بعد با نوک انگشتان به صورت دورانی شروع به ماساژ دادن کنید. پس از آن صورت را با آب ولرم شسته واز یک مرطوب¬کننده استفاده کنید. 

شیرپاک کن کاسنی و بابونه و شیر

۱۴۰ گرم آب جوش، ۲ قاشق غذاخوری برگ کاسنی خرد شده، ۱۴۰ گرم شیر، ۲ قاشق غذاخوری گل بابونه خرد شده.

آب جوش را بر روی گل بابونه و برگ کاسنی ریخته خوب هم بزنید و بگذارید ۱۲ ساعت بماند. سپس صاف کنید. شیر را در آن ریخته و مجددا ۱۲ ساعت دیگر بگذارید بماند. پس از آن دوباره آن را صاف نموده و در ظرفی بریزید و در یخچال نگهداری کنید. این شیر پاک¬کن به عنوان یک پاک کننده طبیعی برای شستشوی صورت برای پوست‌های چرب و خشن مناسب است و پوست را بشّاش و نرم ‌می‌کند و هر روز ‌می‌توان از آن استفاده کرد.

کرم پاک کننده مایونز

یک عدد زرده تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری سرکه، یک دوم قاشق چایخوری شکر، هشت قاشق روغن زیتون. 

زرده تخم مرغ، شکر و سرکه را با یکدیگر خوب هم زده، کم کم روغن را بدان اضافه کنید. مخلوط را خوب هم زده تا غلیظ و نرم شود و کرم زرد رنگی حاصل شود. کرم را در ظرفی ریخته در یخچال نگهداری کنید.

پوست ما در طول روز در معرض آلودگی و سموم مختلفی قرار ‌می‌گیرد.
پوست ما در طول روز در معرض آلودگی و سموم مختلفی قرار ‌می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: ۵ اشتباه در شستن صورت؛ حین شستشوی صورت مراقب پوست خود باشید!

کرم پاک کننده دوغ و آبلیمو

دو قاشق غذاخوری دوغ، سه قاشق چایخوری آب لیمو (تازه).

دوغ و آبلیمو را خوب مخلوط کرده و در ظرف در بسته‌ای ریخته در یخچال نگه دارید. در موقع مصرف آن را به گردن و صورت مالیده و پس از مدتی صورت خود را بشویید و با پنبه پاک کنید.

آب و عسل را مخلوط نموده در حین گرم کردن هم بزنید تا به حالت مایع روان در بیاید.
آب و عسل را مخلوط نموده در حین گرم کردن هم بزنید تا به حالت مایع روان در بیاید.

پاک کننده پرخاصیت شیر و عسل

۲ قاشق چایخوری آب، ۱۴۰ گرم شیر، ۱ قاشق چایخوری عسل صاف، ۱ عدد زرده تخم مرغ. 

آب و عسل را مخلوط نموده در حین گرم کردن هم بزنید تا به حالت مایع روان در بیاید. از روی حرارت برداشته پس از سرد شدن، شیر و زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. همه مواد را خوب هم زده در ظرفی ریخته و نام مخلوط را بر روی ظرف بنویسید. در یخچال نگهداری کنید. در این شیرپاک¬کن مواد طبیعی زیباکننده بسیار خوبی وجود دارد. پوست را تمیز کرده و آن را تغذیه ‌می‌کند. این لوسیون برای انواع پوست‌ها مناسب است.

کرم جوانه گندم تمیزکننده پوست:

۸ قاشق پودر جوانه گندم، ۸ قاشق غذاخوری شیر.

شیر را ولرم کرده و جوانه را درون آن بریزید تا به صورت خمیر کشدار در آید. صورت را تمیز کرده و کرم را به طور یکسان به صورت بمالید. مراقب زیر چشمان باشید که کرم مالیده نشود. در حین ماساژ( به صورت دایره مانند) به آرامی کرم را روی چروک‌های کنار بینی و اطراف زیر چانه بمالید. پس از ۳ – ۲ دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. این کرم شاداب‌کننده و تمیزکننده و دورکننده عمیق سلول‌های مرده پوست است.

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

کرم پاک‌کننده لیسیتین(پودر زرده تخم مرغ و عسل):

یک قاشق چایخوری عسل، یک قاشق غذاخوری پودر لیسیتین، ۵/۱ قاشق نمک، ۵/۲ قاشق غذا خوری شیر.

 عسل را گرم کرده تا روان شود سپس شیر را داخل آن بریزید. قابلمه را از حرارت برداشته و به هم زدن ادامه دهید تا کاملا سرد شود. پس از آن پودر لیسیتین(یک عدد زرده تخم مرغ) و نمک را وارد کرده، هم بزنید تا مخلوط جذب هم شود و به صورت خمیر سفتی درآید. کرم را به صورت لایه¬ای نازک به مدت ۳ – ۲ دقیقه روی صورت بمالید. 

نکته مهم این است که همیشه باید پیش از استفاده از لوسیون‌ها و پاک کننده طبیعی برای شستشوی صورت خود را به خوبی شست و شو دهید تا منافذ پوست باز شود و برای جذب لوسیون‌ها و تقویت کننده‌ها آماده شود.

بیشتر بخوانید:شستشوی صورت به روش صحیح را بیاموزید! آشنایی با روش‌های نوین شستن صورت

ما برای این کار وسیله‌ای به نام فیس براش را به شما معرفی می‌کنیم. فیس براش که وسیله‌ای دستی و کوچک است که ۶ برابر بهتر از دست، صورت را شستشو داده یا ماساژ می‌دهد. به شدت نرم و ملایم است. وسیله‌ای کاملا مناسب برای ماساژ صورت، ریلکس کردن عضلات زیر پوست، آرایش و پخش مواد آرایشی روی پوست، پاک کردن صورت از جوش‌های سرسیاه، کثیفی و جلوگیری از چین و چروک زودرس است. برای آشنایی با این پدیده بهداشت صورت و پوست اینجا را کلیک کنید.

فیس براش چیست و چه کاربردی دارد؟

ما برای شستشو صورت وسیله‌ای به نام فیس براش را به شما معرفی می‌کنیم. فیس براش که وسیله‌ای دستی و کوچک است که ۶ برابر بهتر از دست، صورت را شستشو داده یا ماساژ می‌دهد. به شدت نرم و ملایم است. وسیله‌ای کاملا مناسب برای ماساژ صورت، ریلکس کردن عضلات زیر پوست، آرایش و پخش مواد آرایشی روی پوست، پاک کردن صورت از جوش‌های سرسیاه، کثیفی و جلوگیری از چین و چروک زودرس است.

بهترین پاک کننده صورت چیست؟

نخستین پاک کننده طبیعی برای شستشوی صورت آب است اما علاوه بر آن لوسیون‌ها و محصولات فراوان دیگری نیز در بازار وجود دارد که عملکرد آن‌ها پاک کردن صورت است. اگر محصولات صنعتی و شیمیایی را نمی‌پسندید، خودتان ‌می‌توانید در منزل به راحتی انواع پاک‌کننده‌ها را تهیه کرده و پوستتان را تغذیه کنید.

چگونه از مایونز برای پاکسازی صورت استفاده کنیم؟

زرده تخم مرغ، شکر و سرکه را با یکدیگر خوب هم زده، کم کم روغن را بدان اضافه کنید. مخلوط را خوب هم زده تا غلیظ و نرم شود و کرم زرد رنگی حاصل شود. کرم را در ظرفی ریخته در یخچال نگهداری کنید.

۷ آبان ۱۴۰۰ ۱۳ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

13 دیدگاه برای 6 پاک کننده طبیعی برای شستشوی صورت که در خانه همه یافت می‌شود!

سفیده تخم مرغ ب تنهایی هم عالیه

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی