شستشوی صورت آرایش شده
۸ آبان ۱۴۰۰ ۲۳ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

11 نکته شستشوی صورت آرایش شده؛ روش صحیح شستن صورت آرایش شده را بیاموزید

به این مطلب امتیاز دهید

اگر فکر می‌کنید تنها کسی هستید که به شستن صحیح و پاک کردن آرایش صورت خود اهمیت می‌دهید مطمئناً تنها نیستید، زیرا روزانه جستجوی بسیار زیادی در اینترنت بابت نحوه صحیح شستشوی آرایش صورت انجام می‌شود.در مقابل عده­ای نیز هستند که این کار را ساده می­بینند، در صورتی که این موضوع به همین سادگی نیست و نکات زیادی برای شستشوی صحیح صورت وجود دارد که باید بدانید.

شستشوی صورت آرایش شده

نکاتی مانند تکرار شستشو، زمان شستشو، مدل شستشو و نوع مواد شستشودهنده همگی موارد مهمی هستند که در نحوه شستشوی صورت آرایش شده تأثیرگذار بوده و عدم اجرا صحیح آن‌ها باعث صدمه به پوست صورت می‌شود. در ادامه چند روش صحیح شستشوی آرایش صورت را بیان می‌کنیم تا به کمک آن‌ها بتوانید سلامت پوست خود را تضمین کرده و از ابتلا به مواردی مانند آکنه یا التهاب پوستی رهایی یابید.

  • بهترین مواد برای پاک کردن آرایش صورت
  • نحوه شستشوی پوست آرایش شده
  • بهترین زمان‌های شستن صورت آرایش شده و آرایش نشده
به پوستت جون تازه بده

بهترین مواد برای پاک کردن و شستشوی صورت آرایش شده

یکی از مواد پر مصرف برای پاک کردن آرایش صورت دستمال مرطوب است و به علت راحتی کار اغلب افراد تمایل زیادی برای استفاده از آن دارند. باید بدانید که استفاده از دستمال مرطوب در بلندمدت برای پوست مناسب نیست و می‌تواند صدماتی مانند خشکی پوست را به همراه داشته باشد. استفاده از دستمال مرطوب در شرایط اضطراری و یا شب‌هایی که بسیار خسته‌اید و تنبلی مانع از شستشوی کامل صورت می‌شود، راهکار مناسبی است در غیر این صورت استفاده زیاد آن موجب صدمه به پوست می‌شود.

یکی از مواد پر مصرف برای پاک کردن آرایش صورت دستمال مرطوب است
یکی از مواد پر مصرف برای پاک کردن آرایش صورت دستمال مرطوب است

در نظر داشته باشید که مواد شوینده با آب بهترین تأثیر را در پاک کردن آرایش صورت دارند، استفاده از آب و صابون، میسلار واتر، ژل شستشو و همچنین دیگر مواد شوینده صورت می‌تواند جزء بهترین انتخاب‌ها برای شستشو آرایش صورت باشد.اگر برای پاک کردن آرایش از صابون استفاده می­کنید بهتر است هر صابونی را انتخاب نکنید و در این مورد با پزشک و متخصص پوست مشورت کنید. صابونی که برای شستشو استفاده می­کنید نباید پوست را بعد از شستشو خشک کند زیرا پوست آرایش شده به اندازه کافی در معرض مواد آرایشی بوده و صابون مورد استفاده باید بتواند منافذ پوست را به‌خوبی باز کند و آنها را مرطوب سازد.

میسلار واتر چیست؟

[su_panels panels_color=”#ffffff” border_color=”#a25159″ text_color=”#000000″]میسلار واتر نوعی تمیز کننده پوست است که علاوه بر حذف آلودگی‌ها و چربی‌ها می‌تواند تا حدودی آب‌رسانی به پوست را انجام دهد. میسلار واتر باید تا حدودی روی پوست بماند تا تأثیر نهایی خود را به بهترین شکل بر پوست بگذارد.[/su_panels]

در شستشوی صورت آرایش شده حتماً به این موضوع دقت داشته باشید که شستشودهنده صورت را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. کسانی که پوست عادی و طبیعی دارند پاک کننده‌ای با پایه آب برایشان بسیار مفید است، همچنین می‌توانند از روغن پاک کننده نیز استفاده کنند. کسانی که پوست صورتشان چرب است بهتر است از آب و صابون یا ژل‌های شستشو استفاده کنند و در نهایت کسانی که پوست خشک دارند می‌توانند با پاک‌کننده‌های کرمی و ملایم صورتشان را شستشو دهند.

در نظر داشته باشید که مواد شوینده با آب بهترین تأثیر را در پاک کردن آرایش صورت دارند، استفاده از آب و صابون، میسلار واتر، ژل شستشو می‌تواند جز بهترین انتخاب‌ها برای شستشو آرایش صورت باشد.

بیشتر بخوانید: شستشوی پوست با گلاب

نحوه شستشوی پوست آرایش شده

[su_panels panels_color=”#dce0f7″ border_color=”#2a4772″ text_color=”#000000″]زمان گذاشتن و دقت در از بین بردن کامل آرایش صورت مهم‌ترین نکات در نحوه شستشوی آرایش صورت است، به طور مثال هرچه در پاک کردن آرایش چشم کندتر پیش بروید بهتر خواهد بود. با یک امتحان ساده می‌توانید تأثیر زمان بر شستشوی پوست آرایش شده را ببینید، ابتدا کمی ژل شوینده یا هر ماده پاک کننده‌ای که استفاده می‌کنید را روی صورت بمالید و چند دقیقه صبر کنید و سپس برای شستن اقدام نماید.

در شستشوی صورت آرایش شده خواهید دید که ریمل، سایه و دیگر مواد آرایشی نرم‌تر شده و راحت‌تر پاک می‌شوند. اگر بلافاصله بعد از مالیدن مواد پاک­کننده شروع به شستشو کنید مطمئناً فشار و اصطکاک زیادی را به پوست خود وارد می‌کنید، همچنین مطمئن باشید که مواد آرایشی به خوبی پاک نمی‌شوند.[/su_panels]

حتماً لبه‌های پلک خود را پاک کنید زیرا این نقطه جزء جاهایی است که به خوبی مورد شستشو قرار نمی‌گیرد و به همین دلیل به مرور زمان باعث چین‌وچروک اطراف چشم می‌شود؛ چه بسا در مواردی موجب سوزش چشم نیز شده است. موهای خود را به عقب دهید و خط موی خود را تمیز کنید. اغلب خانم‌ها باقیمانده‌های آرایش خود را در اطراف مو جمع می‌کنند و این ناحیه از پوست صورت همیشه در معرض شدیدترین صدمات است. همچنین عدم شستشوی مناسب در این ناحیه باعث می‌شود تا موی فرد نیز دچار صدمات جدی شود.

پدهای آرایشی

استفاده از پدهای آرایشی برای شستشوی آرایش صورت بسیار بهتر از گلوله‌های پنبه‌ای است.
استفاده از پدهای آرایشی برای شستشوی آرایش صورت بسیار بهتر از گلوله‌های پنبه‌ای است.

استفاده از پدهای آرایشی برای شستشوی آرایش صورت بسیار بهتر از گلوله‌های پنبه‌ای است. زیرا امکان باقی ماندن پرزهای پنبه در زمان پاک کردن آرایش بر روی صورت وجود دارد و این موضوع باعث باقی ماندن آلودگی بر پوست صورت می‌شود.

هر چه مواد آرایشی به واسطه ابزارهای مناسب راحت‌تر پاک شوند به پوست شما فشار کمتری وارد شده و از طرفی آن مواد به صورت کامل از روی پوست پاک می‌شوند. فراموش نکنید که همواره پس از شستشو پوست آرایش شده، آن را مرطوب نگه دارید تا کمترین آسیب به سراغ پوستتان بیاید.

[su_panels panels_color=”#f6cec8″ border_color=”#c41f20″ text_color=”#000000″]

نکته مهم:

آب داغ برای پاک کردن آرایش صورت مناسب نیست، اغلب افراد به دلیل اینکه می‌دانند آب داغ باعث انحلال راحت‌تر مواد آرایشی شده و بهتر مواد آرایشی را از پوست صورت پاک می‌کند از آن استفاده می‌کنند اما آب داغ به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود زیرا باعث خشکی پوست می‌شود. آب ولرم بهترین گزینه برای شستشوی صورت است. حرارت بالای آب می‌تواند باعث سوزش، خارش و خشکی پوست شود.

[/su_panels]

بهترین زمان‌های شستن صورت آرایش شده و آرایش نشده

بهترین زمان‌ها برای شستشوی صورت آرایش شده شب قبل از خواب و صبح بعد از بیدار شدن از خواب است. حتی صورت‌های آرایش نشده هم باید این موضوع مهم را رعایت کنند زیرا در طول روز پوست در معرض انواع آلودگی‌ها قرار دارد و از طرف دیگر به مرور پوست صورت چرب می‌شود.

شب‌ها در خواب نیز پوست صورت شما مدت‌زمان زیادی را روی بالشت قرار دارد و انواع باکتری‌های روی بالشت می‌تواند موجب آلودگی پوست شود. همچنین عرق زدن و نرسیدن هوا به قسمتی از صورت که روی بالشت قرار دارد سبب آلودگی بیشتر آن می‌شود.

بهترین زمان‌ها برای شستشوی صورت، شب قبل از خواب و صبح بعد از بیدار شدن از خواب است.
بهترین زمان‌ها برای شستشوی صورت، شب قبل از خواب و صبح بعد از بیدار شدن از خواب است.

به طور کلی هر زمان که لازم بود صورت خود را بشویید؛ دو بار در روز حداقل شستشویی است که فرد باید انجام دهد. ورزش کردن، گرمای هوا، خشکی هوای سرد، آرایش کردن صورت و بسیاری از موارد دیگر می‌تواند موجب شود تا شما تعداد دفعات بیشتری صورت خود را مورد شستشو قرار دهید.

[su_panels panels_color=”#f6f2c1″ border_color=”#fcfade” text_color=”#000000″ radius=”7″]پاک کردن آرایش صورت کاری روتین برای خانم‌هاست که اغلب به درستی انجام نمی‌شود، بهترین نحوه شستشوی پوست با آرایش، ملایمت در شستن و وقت گذاشتن است. هرچه زمان شستشوی آرایش صورت بیشتر باشد دقت آن بیشتر شده و پوستی تمیزتر خواهید داشت. از نظر شما بهترین مواد برای شستشوی صورت کدام است؟ خوشحال می­شویم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.[/su_panels]

عرق کردن در سونا یا حمام‌های داغ همیشه از روش‌های پاکسازی و مراقبت از پوست بوده است. اما خشک شدن عرق روی صورت و اینکه اجازه دهید مواد شور روی صورت شما باقی بماند می‌تواند اثری برعکس داشته باشد و باعث تحریک و قرمزی پوست یا  آلودگی آکنه‌ها و مسدود شدن منافذِ صورت شود.  پس حتماً بعد از اتمام حرکات ورزشی در سالن‌های یوگا، ژیمناستیک و…  به‌جای گشت‌زنی صورت خود را شستشو دهید.

تحقیقات نشان می‌دهد که در اکثر سالن‌های ورزشی پس از اتمام تمرینات دوش  نمی‌گیرند. دبرا جلیمن متخصص پوست در نیویورک می‌گوید: «با دوش نگرفتن پس از تمرینات ورزشی، به معنای واقعی کلمه باکتری‌ها روی بدن و پوست می‌نشینند». بنابراین حتماً حتماً باید پس از ورزش صورت خود را بشویید.

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

برای راهنمایی در مورد چگونگی شستن عرق صورت و جلوگیری از خشک شدن عرق بعد از تمرین نکات زیر را بخوانید:

مراقبت از پوست پیش از ورزش

دکتر جلیمن می‌گوید بسیاری از افراد با آرایش ورزش می‌کنند. این وحشتناک‌ترین اتفاق برای پوست است. شما باید پیش از شروع تمرینات ورزشی صورتتان را بشویید، در غیر این صورت باکتری‌ها به پوست مرده روی صورت شما می چسبند و منافذ را مسدود می‌کنند».

مراقبت از پوست پس از ورزش

بلافاصله پس از تمرین قبل از ترک سالن ورزش یا هر کجا که عرق کردید صورت خود را بشویید.

 این نکته یکی از قوانین مهم مراقبت از پوست است که حتماً باید رعایت شود. بدون‌شک دوست ندارید روغن یا مایعات کثیف بدن به پوستتان بچسبند. این موضوع روی  پوست تاثیر می‌گذارد و منافذ آن را مسدود می‌کند. 

نبودن سینک روشویی برای شست و شوی صورتتان بهانه خوبی نیست. اگر آب همراهتان ندارید، مثلاً در پارک هستید یا می‌دانید که نمی‌توانید سریع دوش بگیرید، دستمال مرطوبِ تمیز‌کننده صورت همراه خود داشته باشید.

بلافاصله پس از تمرین قبل از ترک سالن ورزش یا هر کجا که عرق کردید صورت خود را بشویید.
بلافاصله پس از تمرین قبل از ترک سالن ورزش یا هر کجا که عرق کردید صورت خود را بشویید.

چگونگی شستن صورت پس از عرق کردن

نکته اصلی در شستشوی صورت آرایش شده این است که کثیفی، چرک و عرق را از پوست خود پاک کنید. از پاک‌کننده‌های ملایم استفاده کنید.

از پاک‌کننده‌هایی که حاوی سدیم لوریل یا لورث سولفات هستند، پرهیز کنید (به محتویات روی بسته بندی پاک‌کننده توجه کنید) چون ممکن است بیش از حد پوست را خشک کنند. سعی کنید از پاک‌کننده‌های ضد باکتری و حاوی روغن چای استفاده کنید.

 پاک‌کننده هایی که بر پایه ژل شستشوی ملایم  صورت و یا پاک‌کننده‌ای شیری و ملایم که حاوی عصاره بابونه یا اسطوخودوس ملایم باشد، بهتر است. 

پس از آن آب شیرین را امتحان کنید و در آخر با چند اسپری آب خنک (نه سرد) شستشو را پایان دهید (آب را به پوست صورت خود بپاشید).

البته دمای پایین‌تر  پوست شما را خنک می‌کند، اما ممکن است منافذ شما را مسدود کند و مانع تعریق راحت در تمرین‌های ورزشی بعدی شود. پس آب ولرم بهتر است.

پوست را آهسته نوازش کنید

پوست خود را با حوله خشک نکنید. گاهی اوقات حوله‌ها پوست را تحریک می‌کنند، به‌خصوص اگر هنگام تمرین، صورت شما قرمز شده باشد. پوست خود را به‌طور کامل خشک نکنید. اجازه دهید ۹۰ درصد خیسی روی صورتتان بماند و در معرض هوا خشک شود.

پوست خود را با مایع صورت یا اسپری toning آرام کنید. درست مثل این‌که زیر باران راه می‌روید. دکتر جلیمن پَد های  Arcona Triad (سه گانه آرکونا) را ترجیح می‌دهد. این پدها دارای تونر toner زنجبیلی و ضد میکروبی هستند.

التهاب را درمان کنید

دکتر جلیمن می‌گوید: اگر پوستی حساس دارید، برای مراقبت از پوست از ژل چای سبز یا سرم یا مرطوب‌کننده سبک برای تسکین التهاب استفاده کنید. پس از آن کرم‌های ضد‌آفتاب و آرایش خود را به‌کار ببرید.

محصولات درمانی سنگین را ترجیحاً در وقت خواب استفاده کنید.

 حتی پوست‌های  نرمال هم ممکن است  بعد از یک تمرین ورزشی حساس‌تر  شوند، بنابراین بهتر است منتظر بمانید تا قرمزی صورتتان رفع شود یا زمان خواب از داروهای ضد آکنه و ضد پیری استفاده کنید. 

اما حالا که صحبت از شست و شوی صورت شد بگذارید بگوییم یکی از بهترین روش ها برای شست و شوی صورت و پاکسازی آن چیست؟

این روش استفاده از دستگاه فیس براش است. این دستگاه می تواند تا شش برابر به بهبود مکانیزم شست و شوی صورت شما کمک کند ضمن اینکه وسیله ای مناسب برای ماساژ پوست صورت شماست تا عضلات صورت را ریلکس کرده و خون را زیر پوست به جریان بندازد. این کار باعث جوان ماندن عضلات صورت و دوری آن از پیر و چین و چروک هم خواهد شد. پس می بینید که با یک تیر می توانید دو نشان را بزنید. ببخشید سه نشان. چرا که این وسیله برای آرایش و پخش کردن مواد آرایشی بر روی صورت هم استفاده می شود و بلکه بسیار به این کار به شما کمک می کند.

بیشتر بخوانید: بخور صورت و پاکسازی صورت

فیس براش کیوت اسکین تمام این موارد را در یک دستگاه به شما هدیه می کند. شما می توانید با مطالعه دقیق کاربردهای این دستگاه آن را از ما خریداری نمایید. برای این کار اینجا را کلیک کنید.

بهترین مواد برای پاک کردن و شستشوی صورت آرایش شده چیست؟

یکی از مواد پر مصرف برای پاک کردن آرایش صورت دستمال مرطوب است و به علت راحتی کار اغلب افراد تمایل زیادی برای استفاده از آن دارند. باید بدانید که استفاده از دستمال مرطوب در بلندمدت برای پوست مناسب نیست و می‌تواند صدماتی مانند خشکی پوست را به همراه داشته باشد. استفاده از دستمال مرطوب در شرایط اضطراری و یا شب‌هایی که بسیار خسته‌اید و تنبلی مانع از شستشوی کامل صورت می‌شود، راهکار مناسبی است در غیر این صورت استفاده زیاد آن موجب صدمه به پوست می‌شود.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر نوعی تمیز کننده پوست است که علاوه بر حذف آلودگی‌ها و چربی‌ها می‌تواند تا حدودی آب‌رسانی به پوست را انجام دهد. میسلار واتر باید تا حدودی روی پوست بماند تا تأثیر نهایی خود را به بهترین شکل بر پوست بگذارد.

یکی از بهترین روش ها برای شست و شوی صورت و پاکسازی آن چیست؟

این روش استفاده از دستگاه فیس براش است. این دستگاه می تواند تا شش برابر به بهبود مکانیزم شست و شوی صورت شما کمک کند ضمن اینکه وسیله ای مناسب برای ماساژ پوست صورت شماست تا عضلات صورت را ریلکس کرده و خون را زیر پوست به جریان بندازد. این کار باعث جوان ماندن عضلات صورت و دوری آن از پیر و چین و چروک هم خواهد شد.

۸ آبان ۱۴۰۰ ۲۳ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی