آرایش صورت اروپایی
۲۲ فروردین ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه zohre.kh

آرایش صورت اروپایی ?بررسی و آموزش آرایش لایت اروپایی

به این مطلب امتیاز دهید

از حدود پنج هزار سال پیش یعنی زمان مصر باستان، استفاده از آرایش برای بهبود بخشیدن به ظاهر و زیبایی چهره رواج داشته است. در آن زمان برای لطافت پوست از انواع روغن‌ها استفاده می‌کردند. رنگ سفید به عنوان ضد‌آفتاب برای محافظت از پوست صورت مصرف می‌شد و از رنگ سیاه برای آرایش چشم بهره می‌بردند. در واقع آرایش برای اولین بار در مصر رواج پیدا کرد و از آن زمان تا کنون تکامل و ادامه یافته است. به دنبال این تکامل و پیشرفت، آرایش صورت اروپایی و مراقبت‌های بهداشتی و زیبایی پوست و مو در جوامع امروزی خیلی بیشتر از گذشته، توسط افراد مختلف اعم از زن و مرد مورد توجه قرار گرفت. در این میان، آرایش ساده و لایت از محبوبیت فراوانی در بین افراد برخوردار است. اگر شما هم به سبک آرایش اروپایی و زیبایی طبیعی علاقه‌مند هستید، در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

آرایش صورت اروپایی چیست؟

در گذشته آرایش‌های غلیظ و سنگین با استفاده از رنگ‌های متنوع، شاین و براق جذابیت بسیاری بین افراد داشت و سبک‌های متفاوتی از این نوع آرایش با متدهایی خاص در سالن‌های زیبایی روی چهره افراد پیاده می‌شد. این سبک از آرایش، چهره افراد را به طور کلی تغییر می‌داد و حالتی غیر طبیعی به آن می‌بخشید. با گذشت زمان افراد تمایل بیشتری به سبک‌های آرایشی ساده‌تر و طبیعی‌تر پیدا کردند و روش‌های قدیمی محبوبیت خود را از دست دادند. در این میان، آرایش صورت اروپایی یک سبک ویژه و منحصر به فرد به شمار می‌آید که در آن بیشتر به مینیمال و طبیعی بودن چهره و پرهیز از مصرف مواد آرایشی سنگین روی پوست توجه می‌گردد.

در واقع آرایش برای اولین بار در مصر رواج پیدا کرد و از آن زمان تا کنون تکامل و ادامه یافته است.

بیشتر بخوانید: آرایش صورت را چگونه پاک کنیم؟

با پیشرفت و تغییر جوامع، سطح و سبک سلیقه افراد جامعه هم تغییر می‌کند و این یک امر کاملا طبیعی به شمار می‌رود. امروزه افراد علاقه بیشتری به آرایش‌های سبک و ساده نشان می‌دهند و این سبک از آراستگی را ستایش می‌کنند.

مردم اروپا نگاه خاص و ویژه‌ای نسبت به استانداردهای آرایشی و زیبایی پیدا کرده‌اند. آن‌ها با به حداقل رساندن استفاده از مواد آرایشی غلیظ و سنگین و توجه ویژه نسبت به استفاده از مواد آرایشی طبیعی و ارگانیک، به ترکیب جذابی در سبک آرایش لایت اروپایی رسیده‌اند.

در این شیوه بیشتر به درخشش هرچه تمام‌تر زیبایی‌های طبیعی چهره افراد پرداخته می‌شود. استفاده از رنگ‌های مات و کرم کاربرد فراوانی در این نوع از آرایش دارد و رنگ‌های تند و براق کم‌ترین کاربرد را پیدا کرده‌اند.

زنان اروپایی ظاهر ساده و بدون آرایش را می‌پسندند و ترجیح می‌دهند به جای استفاده از محصولات آرایشی سنگین و رنگارنگ کردن چهره خود، از مرطوب‌کننده‌ها و رنگ‌دهنده‌های طبیعی استفاده کنند و درخشش طبیعی پوست خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

در این شیوه بیشتر به درخشش هرچه تمام‌تر زیبایی‌های طبیعی چهره افراد پرداخته می‌شود.
به پوستت جون تازه بده

ویژگی‌های میکاپ اروپایی

آرایش صورت اروپایی یکی از شناخته‌شده‌ترین و برجسته‌ترین سبک‌های آرایش و زیبایی در جهان محسوب می‌شود. این نوع از آرایش در عین سادگی، زیبایی خاص و چشم‌نوازی به چهره می‌بخشد و روز به روز بر تعداد علاقه‌مندان به این سبک آرایشی افزوده می‌شود. در ادامه این مطلب، تعدادی از ویژگی‌های میکاپ اروپایی را بررسی خواهیم‌کرد.

  • در آرایش اروپایی ابتدا از مرطوب‌کننده‌های مخصوص روی پوست استفاده می‌شود. در مرحله بعد پرایمر و کانسیلر روی صورت می‌نشیند و پوست آن را صاف و یک‌دست می‌سازد. این یکنواختی و پوشانندگی تا حدی است که گاهی استفاده از کرم پودر هم لزومی نخواهد‌ داشت.
  • آرایش چشم‌ها در سبک اروپایی به سادگی هر چه بیش‌تر انجام می‌شود. خط چشم‌های پهن و کشیده در این شیوه وجود ندارد و چشم‌ها با یک خط نازک و بدون دنباله آراسته می‌شوند. سایه‌هایی با رنگ‌های ملایم و روشن، جایگزین سایه‌های شاین و براق می‌شوند و به صورت یک هاله کم‌رنگ در پشت پلک‌ها قرار می‌گیرند. در آرایش لایت اروپایی از مژه‌های مصنوعی پر و بلند استفاده نمی‌شود. مژه‌ها کوتاه و طبیعی هستند و با اندکی ریمل به سمت بالا متمایل می‌شوند.
  • در آرایش لایت، مرز مشخصی بین سایه‌های رنگی ایجاد شده روی صورت وجود ندارد. تمامی رنگ‌ها کاملا محو می‌شوند و از یک‌دیگر قابل تشخیص نخواهند بود.
  • رنگ‌های استفاده شده در آرایش لایت اروپایی تنوع زیادی ندارند و معمولا سه رنگ با تناژهای شبیه به هم هستند. این رنگ‌ها بیشتر شامل رنگ‌های هلویی، گوشتی و صورتی ملایم و روشن می‌شوند.
  • ابروها در سبک اروپایی پهن و طبیعی هستند. در این شیوه آرایشی خبری از ابروهای باریک و کوتاه شده نیست. برای مرتب کردن ابروها می‌توان از ریمل ابرو استفاده کرد و آن‌ها را به سمت بالا نگه‌داشت.
  • رژ لب استفاده شده در این سبک، متناسب با رنگ‌های ملایم سایه چشم و رژ گونه است. خط لب استفاده نمی‌شود و مرزی در بخش خارجی لب‌ها ایجاد نمی‌گردد.

مهم‌ترین ویژگی سبک آرایشی لایت اروپایی سادگی و طبیعی بودن آن است. در واقع وجه تمایز این روش نسبت به سایر سبک‌های آرایشی در این است که افراد با کم‌ترین میزان تغییر، به زیباترین حالت چهره خود دست می‌یابند.

ترفندهای آرایش لایت اروپایی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، آرایش صورت اروپایی جزو آرایش‌های ساده و طبیعی به شمار می‌رود که با وجود این سادگی، طرفداران فراوانی دارد. این سبک از آرایش زیبایی‌های طبیعی چهره افراد را برجسته‌تر می‌سازد و باعث می‌شود جوان‌تر از سن واقعی خودشان به نظر برسند.

در این شیوه، توجه و تمرکز بیش‌تر روی زیرسازی‌های پوست صورت و یک‌دست نشان دادن آن است. در آرایش اروپایی با استفاده از پرایمرها و انواع کانسیلر سطح پوست پوشش مناسبی پیدا می‌کند و تمامی عیوب آن محو می‌گردد.

در این شیوه، توجه و تمرکز بیش‌تر روی زیرسازی‌های پوست صورت و یک‌دست نشان دادن آن است.

رنگ‌های تیره و جیغ به هیچ عنوان در آرایش لایت مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. تمامی رنگ‌های استفاده شده در صورت اعم از سایه چشم و رژگونه، از یک تناژ خاص و شبیه به هم پیروی می‌کنند. تعداد رنگ‌ها در آرایش سبک اروپایی از سه عدد تجاوز نمی‌کند و تمامی آن‌ها از بین رنگ‌های روشن و لایت انتخاب می‌شوند. رنگ‌های ملایم و گرم بهترین انتخاب‌ها برای داشتن آرایش لایت اروپایی است.

از آن‌جایی که در آرایش لایت از کرم‌های میکاپ سنگین و پوشاننده استفاده نمی‌شود، سلامت طبیعی پوست اهمیت ویژه‌ای دارد. استفاده از شوینده‌ها و آبرسان‌های مناسب پوست، اصلاح سبک تغذیه، نوشیدن آب زیاد و ورزش کردن می‌تواند به شما برای داشتن پوستی سالم و شفاف کمک کند.

همان‌طور که اشاره شد در سبک اروپایی تنوع رنگی چندانی وجود ندارد و رنگ‌های محدود استفاده شده، همگی در یک تناژ هستند. در واقع در آرایش لایت اروپایی تضادی در چهره به وجود نمی‌آید. محو کردن سایه‌های رنگی در میکاپ اروپایی یکی از ترفندهای اصلی محسوب می‌شود، به طوری که هیچ مرزی بین نقاط سایه خورده و نخورده وجود نخواهد‌ داشت.

در سبک اروپایی استفاده از مژه‌های مصنوعی و بلند کاربرد ندارد. در واقع ابرو و مژه در حالت طبیعی خود هستند. رنگی که برای ابروها استفاده می‌شود باید با رنگ اصلی آن‌ها هم‌خوانی داشته ‌باشد. ابروهای پهن و طبیعی بر جذابیت آرایش لایت شما می‌افزاید.

بیشتر بخوانید: آرایش صورت تپل و گرد؛

تاثیر میکاپ اروپایی بر چهره

همان‌طور که می‌دانید تاکید آرایش صورت اروپایی بر هرچه طبیعی‌تر بودن چهره است. در این سبک از میکاپ، چهره افراد در طبیعی‌ترین و زیباترین حالت خود قرار می‌گیرد و در واقع زیبایی‌های طبیعی چهره برجسته‌تر می‌شود. به همین دلیل اغلب خانم‌های جوان و دختران، علاقه زیادی به این سبک از آرایش دارند.

در میکاپ اروپایی، زیرسازی پوست و صاف و یک‌دست کردن سطح آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. استفاده از رنگ‌های ملایم و طبیعی روی پوست صاف و یک‌دست کردن سطح آن، از مهم‌ترین مراحل اجرای این سبک آرایشی به شمار می‌رود.

رنگ‌های استفاده شده در آرایش اروپایی معمولا رنگ‌های گرم و ملایم مانند نود، گوشتی و صورتی روشن هستند. همچنین برای آرایش چشم‌ها از رنگ قهوه‌ای بهره می‌برند. برجسته کردن گونه‌ها، کوچک کردن بینی و درشت نشان دادن چشم‌ها با استفاده از سایه‌های محو و ملایم، از خصوصیات بارز آرایش لایت اروپایی محسوب می‌شود.

در این شیوه برخلاف آرایش‌های غلیظ و سنگین، چهره شخص تغییر محسوسی نمی‌کند. تنها چیزی که به چشم می‌آید، زیباتر و جذاب‌تر شدن صورت نسبت به قبل از میکاپ است.

رنگ‌های استفاده شده در آرایش اروپایی معمولا رنگ‌های گرم و ملایم مانند نود، گوشتی و صورتی روشن هستند.

آرایش لایت یکی از سبک‌های مناسب آرایشی در فصول گرم است که به همراه تعریق و گرمای محیط ریزش پیدا نمی‌‌کند و در صورت استفاده از تثبیت کننده‌ها، برای مدت طولانی پایداری خود را حفظ خواهد کرد.

در کنار تمامی سبک‌های شناخته شده برای داشتن یک چهره زیبا و شاداب، رعایت مواردی که به سلامت پوست و موی شما کمک کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خوب است بدانید آرایش لایت و ساده در صورتی زیبا و جذاب است که پوست شما زیبا و سالم باشد.

اولین نکته برای داشتن پوست سالم و شفاف، اصلاح رژیم غذایی و بهبود سبک تغذیه است. نوشیدن زیاد آب، مصرف فیبر، میوه و سبزیجات در وعده‌های غذایی، یکی از موارد مهم در تغذیه سالم است. کاهش مصرف قند و شیرینی در طول روز هم می‌تواند به شما برای داشتن پوست سالم کمک کند.

سخن آخر این‌که، آرایش صورت اروپایی یکی از پرطرفدارترین سبک‌های آرایشی در دنیا به شمار می‌رود که در عین سادگی و طبیعی بودن، زیبایی خاصی به چهره شما می‌بخشد. در آرایش لایت اروپایی، سلامت پوست در درجه اول اهمیت قرار دارد.

بهتر است بدانید قبل از انجام هر نوع میکاپی، مراقبت از پوست و انجام روتین‌های پوستی در اولویت است. هر چه پوست شما سالم‌تر و شفاف‌تر بماند، به آرایش کم‌تر و ملایم‌تری نیاز دارد. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما مفید واقع گردد.

منبع +++

آرایش صورت اروپایی چیست؟

با گذشت زمان افراد تمایل بیشتری به سبک‌های آرایشی ساده‌تر و طبیعی‌تر پیدا کردند و روش‌های قدیمی محبوبیت خود را از دست دادند. در این میان، آرایش صورت اروپایی یک سبک ویژه و منحصر به فرد به شمار می‌آید که در آن بیشتر به مینیمال و طبیعی بودن چهره و پرهیز از مصرف مواد آرایشی سنگین روی پوست توجه می‌گردد.

رنگ‌های استفاده شده در آرایش اروپایی چه رنگایی است؟

رنگ‌های استفاده شده در آرایش اروپایی معمولا رنگ‌های گرم و ملایم مانند نود، گوشتی و صورتی روشن هستند. همچنین برای آرایش چشم‌ها از رنگ قهوه‌ای بهره می‌برند. برجسته کردن گونه‌ها، کوچک کردن بینی و درشت نشان دادن چشم‌ها با استفاده از سایه‌های محو و ملایم، از خصوصیات بارز آرایش لایت اروپایی محسوب می‌شود.

برای داشتن پوست سالم باید چه کرد؟

اولین نکته برای داشتن پوست سالم و شفاف، اصلاح رژیم غذایی و بهبود سبک تغذیه است. نوشیدن زیاد آب، مصرف فیبر، میوه و سبزیجات در وعده‌های غذایی، یکی از موارد مهم در تغذیه سالم است. کاهش مصرف قند و شیرینی در طول روز هم می‌تواند به شما برای داشتن پوست سالم کمک کند.

۲۲ فروردین ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی