ماسک مو با آووکادو
۵ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه zohre.kh

10 ماسک مو با آووکادو؛ طرز تهیه + دستورالعمل استفاده

به این مطلب امتیاز دهید

مشخصا هیچ‌کس دوست ندارد موهای خشک، آسیب‌دیده، وز و شکننده‌ای داشته باشد؛ اما داشتن موهای زیبا و لطیف هم تنها با خواست شما محقق نمی‌شود. در حقیقت شما برای اینکه موهای زیبا و خوش‌حالتی داشته باشید، باید به‌طور مداوم به آن‌ها رسیدگی کنید و اجازه ندهید دچار آسیب و مشکلات گفته‌شده شده شوند. یکی از ساده‌ترین روش‌های ممکن، استفاده از ماسک‌های خانگی و بسیار ساده با انواع مواد غذایی و گیاهی موثر و مفید است. آووکادو را می‌توان از همین مواد غذایی پرخاصیت و سرشار از مواد معدنی مختلف دانست. شما می‌توانید در منزل خود به کمک ترکیبات در دسترس و موجود، ماسک مو با آووکادو را تهیه کرده و از آن در جهت بهبود و ترمیم وضعیت موهایتان استفاده کنید. با ما همراه باشید تا چند ماسک مفید و ساده را به شما معرفی کنیم.

آیا آووکادو برای موها فایده‌ای دارد؟

اگر قصد دارید از آووکادو به‌عنوان یک ماسک طبیعی و بسیار قدرتمند برای موهای خود استفاده کنید، ابتدا باید بدانید آیا این ماسک می‌تواند خاصیتی برای موهایتان داشته باشد؟ پاسخ این پرسش مثبت است.

یکی از ساده‌ترین روش‌های ممکن، استفاده از ماسک‌های خانگی و بسیار ساده با انواع مواد غذایی و گیاهی موثر و مفید است.

آووکادو یکی از قدرتمندترین و مناسب‌ترین میوه‌ها برای درمان خشکی و انواع آسیب‌دیدگی‌های مو به شمار می‌آید که شما می‌توانید به روش‌های مختلف از مزایای آن بهره ببرید،

چرا که آووکادو سرشار از اسید‌های چرب مفید امگا 3 و اسیدهای آمینه ضروری بدن است و می‌تواند رطوبت از دسته رفته موهایتان را به شما بازگرداند. علاوه‌ بر این، روغن طبیعی که در این میوه وجود دارد باعث آب‌رسانی بسیار عمیق به بافت موهای شما می‌شود.

جالب است بدانید آووکادو یک منبع غنی از ویتامین‌هایA ، B2، D، E، بتاکاروتن و دیگر مواد معدنی مثل مس و آهن بوده و این مواد مغذی با رساندن تغذیه مناسب به پوست سر و ریشه موهایتان به شما کمک خواهد کرد موهایی تقویت‌شده و مستحکم داشته باشید.

جالب است بدانید ویتامین E موجود در آووکادو خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و با مهار کردن رادیکال‌های آزاد از آسیب‌های مختلف مو جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این آووکادو حاوی مقادیر فراوانی از بیوتین است که با تحریک فولیکول‌های مو باعث رشد سریع‌تر موهایتان خواهد شد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم نحوه آماده‌سازی چند ماسک مو با آووکادو و ترکیبات دیگر را شرح دهیم.

به پوستت جون تازه بده

طرز تهیه ماسک مو با آووکادو و تخم‌مرغ

یکی از ماسک‌های مرطوب‌کننده و ضد خشکی که می‌توانید برای موهای خشک و آسیب‌دیده‌تان تهیه کنید، ماسک آووکادو و تخم‌مرغ است. خواص تخم‌مرغ برای رشد و تقویت موها از دیرباز تا کنون ثابت شده است و در بخش پیشین هم در ارتباط با فواید فراوان آووکادو صحبت کردیم.

ترکیب این دو ماده معجزه می‌کند! برای تهیه این ماسک مو به یک آووکادوی رسیده و یک زرده تخم‌مرغ نیاز دارید. آووکادو را از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و گوشت داخل آن را با قاشق تخلیه کنید. آن را در ظرفی بریزید و به کمک میکسر یا چنگال به خوبی له کنید.

 در این مرحله می‌توانید برای افزایش رطوبت‌رسانی ماسک از روغن نارگیل که یک مرطوب‌کننده و آب‌رسان طبیعی است هم استفاده نمایید. زرده تخم‌مرغ را به ترکیب اضافه کرده و آن‌قدر هم بزنید تا کرمی و پف‌دار شود. سرتان را کمی مرطوب کنید و با استفاده از یک قلم‌مو موهایتان را از ریشه تا ساقه به این ماسک آغشته کنید. با سر انگشتانتان ۲ تا ۳ دقیقه موهایتان را ماساژ دهید تا ماسک کاملا جذب شود.

۲۰ تا ۳۰ دقیقه اجازه دهید ماسک روی سرتان باقی بماند. می‌توانید موهایتان را با آب ولرم و شامپوی معمولی شستشو دهید. به هیچ عنوان از آب گرم استفاده نکنید، چرا که زرده تخم‌مرغ با قرار گرفتن در معرض گرما خودش را می‌گیرد و در این وضعیت تمیز کردن موهایتان بسیار سخت خواهد شد. سپس موها را با شامپوی ملایم شسته و به روش معمول خشک کنید. به لطف ترکیب آووکادو و زرده تخم‌مرغ ، موها آبرسانی و تقویت می‌شود.

بیشتر بخوانید: ماسک مو با زرده تخم مرغ؛

یکی از ماسک‌های مرطوب‌کننده و ضد خشکی که می‌توانید برای موهای خشک و آسیب‌دیده‌تان تهیه کنید، ماسک آووکادو و تخم‌مرغ است.

طرز تهیه ماسک با آووکادو، روغن زیتون و عسل

یکی دیگر از در دسترس‌ترین ماسک‌های ممکن، ماسک آووکادو، روغن زیتون و عسل است. این ماسک به علت وجود روغن زیتون خاصیت نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی فوق‌العاده قوی دارد و می‌تواند سرعت رشد موهایتان را افزایش دهد. همچنین عسل موجود در این ماسک درخشندگی و لطافت موهایتان را افزایش می‌دهد.

یک عدد آووکادو متوسط را از وسط برش دهید و گوشت آن را تخلیه کنید. ۲ قاشق غذاخوری عسل را به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون به این ترکیب اضافه کنید. می‌توانید برای تاثیر بیشتر ۳ قطره روغن زیتون را هم در ترکیبات این ماسک بریزید. تمامی مواد را تا جایی با یکدیگر مخلوط کنید که به یک ماسک نرم و یکدست برسید. آن را روی کف سر و ساقه موهایتان بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید. به کمک یک کلاه رنگ و حوله سرتان را بپوشانید و برای ۱۵ دقیقه با درجه ملایم سشوار موهایتان را حرارت دهید. سپس می‌توانید با آب خنک و شامپوی معمولی سر خود را بشویید و اجازه دهید با قرار گرفتن در مجاورت هوای آزاد موهایتان خشک شود. هفته‌ای یک دفعه از این ماسک جادویی استفاده کنید تا نتایجش را ببینید.

طرز تهیه ماسک مو با آووکادو، روغن نارگیل و رزماری

یکی از ماسک‌هایی که می‌توانید برای افزایش رشد مو و داشتن موهایی لطیف و نرم تهیه کنید، ماسک آووکادو و روغن نارگیل است. یک آووکادوی رسیده را از وسط نصف کنید و قسمت داخلی آن را با قاشق خارج کنید. ۵ قطره روغن رزماری را برای تحریک فولیکول‌ مو به همراه یک قاشق روغن نارگیل به آن اضافه کرده و این ترکیب را خوب هم بزنید.

می‌توانید برای چسبندگی و تاثیر بیشتر یک تخم‌مرغ را هم بشکنید، کاملا هم بزنید تا یکدست شود و به این ماسک اضافه کنید. این ماسک موی قوی و کاربردی خاصیت نرم‌کنندگی فوق‌العاده بالایی دارد و باعث افزایش سرعت رشد موهایتان می‌شود.

بهتر است پیش از استعمال موهایتان را کمی مرطوب کنید. ماسک را با نوک انگشتان خود روی تمام قسمت‌های موهایتان بمالید و کمی ماساژ دهید.

به کمک کلاه رنگ و حوله سر خود را بپوشانید تا گرم شود. اجازه دهید ۲۰ دقیقه ماسک روی سرتان باقی بماند. سپس با استفاده از شامپوی ملایم و آب ولرم سر خود را بشویید. استفاده مداوم و هفتگی از این ماسک نتایج فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

۵ قطره روغن رزماری را برای تحریک فولیکول‌ مو به همراه یک قاشق روغن نارگیل به آن اضافه کرده و این ترکیب را خوب هم بزنید.

بیشتر بخوانید: ماسک ورقه ای را در خانه بسازید!

ماسک با روغن آووکادو و روغن نارگیل

آووکادو یک میوه بسیار چرب است که می‌توان روغنی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی را از آن گرفت. روغن آووکادو سرشار از پروتئین، ویتامین‌های گروه ب و اسید آمینه است. این روغن قادر است در درمان خشکی سر و حفظ حالت و درخشندگی موها به شما کمک کند.

خصوصا که بسیاری از افراد علاقه‌ای به استفاده مستقیم از میوه آووکادو ندارند. ماسک موی روغن آووکادو در کمترین زمان ممکن شما را از شر شوره‌های سرتان خلاص کرده و نرمی و لطافت را به شما هدیه خواهد داد؛ چرا که ساختار مولکولی روغن آووکادو اجازه نفوذ به ساقه مو را به این ماده می‌دهد و با تغذیه شدن ساقه موها به شکل صحیح شما می‌توانید موهایی لطیف و مستحکم داشته باشید.

برای تهیه این ماسک قوی لازم است یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل در ظرفی مناسب ترکیب کنید. ماسک خانگی شما به همین سادگی آماده می‌شود.

آن را روی موهایتان بزنید و از ریشه تا ساقه را ماساژ دهید. پس از ۲۰ دقیقه می‌توانید سرتان را با آب سرد بشویید و با یک حوله مناسب و نرم آب‌گیری کنید. توصیه می‌کنیم اجازه دهید موهایتان در برخورد با هوای آزاد خشک شود.

بیشتر بخوانید: ماسک سویا؛ 

طرز تهیه ماسک مو با آووکادو و آلوئه‌ورا

اصولا آلوئه‌ورا در اکثر ماسک‌های درمانی و ترمیمی پوست و مو قرار می‌گیرد. دلیل این امر هم وجود آنزیم‌های کاربردی در این گیاه است که با از بین بردن سلول‌های مرده پوست نرمی و لطافت را به موهای شما هدیه می‌دهد. علاوه بر این آلوئه‌ورا قادر است از بروز آسیب‌هایی مانند ریزش مو جلوگیری کرده و حجم و تراکم موهایتان را افزایش دهد.

برای تهیه این ماسک کافی است گوشت یک آووکادو متوسط را با قاشق تخلیه کرده و به آن ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا، ۲ قاشق غذاخوری عسل، چند قطره روغن نارگیل و آب نصف یک لیموترش تازه را اضافه کنید. این ترکیب را آن‌قدر هم‌ بزنید تا یک مخلوط یکدست و خمیری‌شکل داشته باشید.

آن را روی موهایتان بمالید و سرتان را با کلاه رنگ یا کلاه حمام بپوشانید. اجازه دهید موهایتان ۲۰ دقیقه در همین حالت باقی بماند. سپس با یک شامپوی معمولی و آب خنک سرتان را بشویید. با یک حوله نرم موهایتان را آب‌گیری کنید و در مجاورت هوای آزاد قرار بگیرید تا سرتان خشک شود. هر دو هفته یک‌بار می‌توانید از این ماسک استفاده کنید.

علاوه بر این آلوئه‌ورا قادر است از بروز آسیب‌هایی مانند ریزش مو جلوگیری کرده و حجم و تراکم موهایتان را افزایش دهد.

طرز تهیه ماسک مو با آووکادو و ماست

ماست یک نرم‌کننده بسیار موثر برای موهای شما محسوب می‌شود که ترکیب آن با آووکادو می‌تواند اثرش را چند برابر کند. این ماسک برای درمان و ترمیم شکنندگی و آسیب‌ موهای خشک بسیار مفید است. افزودن مقداری عسل و روغن زیتون به این ترکیب فرایند آب‌رسانی به موها را سرعت خواهد بخشید.

یک فنجان ماست را با نصف یک آووکادو در ظرفی بریزید. ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به این ترکیب اضافه کرده و به‌خوبی هم بزنید.

کلاه رنگ یا کلاه حمام را روی سرتان بگذارید تا گرم شود. پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه می‌توانید موهایتان را با آب خنک و شامپو شستشو دهید. استفاده مداوم و هفتگی از این ماسک توصیه می‌شود.

طرز تهیه ماسک با آووکادو و بلغور جو

اگر از خشکی و خارش کف سرتان رنج می‌برید، توصیه می‌کنیم از ماسک موی آووکادو و بلغور جو استفاده کنید. این ترکیب یک ترکیب معجزه‌آسا و فوق‌العاده قوی است. کافی است ۲ فنجان بلغور جو دوسر را روی حرارت مستقیم با کمی آب قرار دهید تا نرم و حجیم شود.

هنگامی که آب آن تمام شد، از روی حرارت بردارید و گوشه‌ای بگذارید تا کمی خنک شود. سپس نصف یک آووکادو رسیده را به آن اضافه کنید تا ترکیبات به خورد یکدیگر بروند. کف سر و ساقه موهایتان را به این ماسک مقوی آغشته کنید.

بهتر است موهایتان کمی مرطوب باشد تا اثرگذاری ماسک بیشتر شود. بعد از استحمام که کوتیکول مو متورم می‌شود، بهترین زمان استفاده از این ماسک است.

سرتان را با کلاه رنگ و حوله بپوشانید تا ماسک به‌ شکل حداکثری جذب موهایتان بشود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه می‌توانید موهایتان را با آب گرم آبکشی کنید. نتایج استفاده از این ماسک شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

سپس نصف یک آووکادو رسیده را به آن اضافه کنید تا ترکیبات به خورد یکدیگر بروند.

طرز تهیه ماسک مو با آووکادو و موز

موز سرشار از پتاسیم است و پتاسیم می‌تواند یک ماده مغذی و پرفایده برای موهایتان باشد. اگر در خانه موز رسیده دارید، می‌توانید آن را با آووکادو ترکیب کرده و یک ماسک فوق‌العاده مفید و کاربردی تهیه کنید. این ماسک به شما در رفع و ترمیم شوره سر، خارش، ریزش و شکنندگی موها به شما کمک خواهد کرد.

نصف یک موز رسیده را با نصف یک آووکادو متوسط، یک قاشق روغن نارگیل و یک تخم‌مرغ (به دلخواه) ترکیب کنید. این مواد را می‌توانید در میکسر بریزید تا راحت‌تر باهم ترکیب شوند. ماسک خمیری شما آماده است. با انگشتان خود آن را روی بخش‌های مختلف موهایتان بمالید و کمی ماساژ دهید.

۳۰ دقیقه صبر کنید تا مواد کاملا جذب موهایتان شوند و اثرشان را بگذارند. می‌توانید موهای خود را با شامپو و آب خنک بشویید. تاثیر فوق‌العاده این ماسک در همان دفعه اول استفاده هم واضح است، اما می‌توانید برای اثرگذاری بیشتر هر دو هفته یک‌بار از آن استفاده کنید.

این مواد را می‌توانید در میکسر بریزید تا راحت‌تر باهم ترکیب شوند.

طرز تهیه ماسک با آووکادو و مایونز

شاید باورتان نشود، اما سس مایونز یکی از بهترین نرم‌کننده‌هایی است که می‌توانید برای بهبود وضعیت موهای خشک و وزتان از آن استفاده کنید. دستور تهیه این ماسک کمی سخت‌تر از ماسک‌های قبلی است، اما تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

شما به یک عدد آووکادو رسیده، دو قاشق سس مایونز، یک عدد موز کوچک، ۳ قطره روغن کرچک، یک قاشق غذاخوری عسل، ۲ عدد تخم‌مرغ و ۵ قطره روغن آرگان نیاز دارید. تمام این مواد را به کمک هم‌زن یا میکسر مخلوط کنید تا خمیری یکدست داشته باشید. آن را روی موهایتان بمالید و کاملا ماساژ دهید.

بیشتر بخوانید: ماسک مو با سس مایونز؛

۳۰ دقیقه بعد می‌توانید با یک نرم‌کننده معمولی و آب ولرم موهایتان را شستشو دهید. استفاده هفتگی از این ماسک تاثیر فوق‌العاده‌ای روی موهای آسیب‌دیده‌تان خواهد داشت.

در این مطلب به شما طرز تهیه چند ماسک مو با آووکادو و ترکیبات دیگر را آموزش دادیم. بسته به حجم موها و میزان آسیب می‌توانید از این ماسک‌ها بهره ببرید.

منبع +++++

آیا آووکادو برای موها فایده‌ای دارد؟

آووکادو یکی از قدرتمندترین و مناسب‌ترین میوه‌ها برای درمان خشکی و انواع آسیب‌دیدگی‌های مو به شمار می‌آید که شما می‌توانید به روش‌های مختلف از مزایای آن بهره ببرید،

آووکادو چه خاصیتی دارد؟

چرا که آووکادو سرشار از اسید‌های چرب مفید امگا 3 و اسیدهای آمینه ضروری بدن است و می‌تواند رطوبت از دسته رفته موهایتان را به شما بازگرداند. علاوه‌ بر این، روغن طبیعی که در این میوه وجود دارد باعث آب‌رسانی بسیار عمیق به بافت موهای شما می‌شود.

ترکیب آووکادو با تخم مرغ برای مو مناسب است؟

یکی از ماسک‌های مرطوب‌کننده و ضد خشکی که می‌توانید برای موهای خشک و آسیب‌دیده‌تان تهیه کنید، ماسک آووکادو و تخم‌مرغ است. خواص تخم‌مرغ برای رشد و تقویت موها از دیرباز تا کنون ثابت شده است.ترکیب این دو ماده معجزه می‌کند! برای تهیه این ماسک مو به یک آووکادوی رسیده و یک زرده تخم‌مرغ نیاز دارید.

۵ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی