سایه زدن زیر چشم
۲۴ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه zohre.kh

سایه زدن زیر چشم؛ نکات، آموزش و پاسخ پرسش‌های پرتکرار

4/5 - (2 امتیاز)

آرایش‌کردن یکی از جذاب‌ترین ترندهای عرصه مد در سرتاسر جهان محسوب می‌شود. در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند یوتیوب و اینستاگرام، بیوتی‌بلاگرهای بسیار زیادی وجود دارند که کارشان میکاپ‌کردن است. این توجه روزافزون به عرصه میکاپ باعث شده جوانان زیادی بخشی از وقت خود را صرف تحقیق در این حوزه و استفاده از لوازم آرایشی مختلف کنند. در این بین یکی از جذاب‌ترین بخش‌های میکاپ، آرایش چشم است. چشم‌ها معمولا زیباترین بخش صورت هستند و رسالت میکاپ هم زیباتر‌کردن نقاط مختلف صورت است. از این جهت آرایش چشم عموما با استقبال بیشتری مواجه می‌شود. سایه‌ها را می‌توان اصلی‌ترین لوازم آرایشی برای میکاپ چشم دانست. اما آیا فرایند سایه زدن کار آسانی است و می‌توان بدون داشتن مهارت و اطلاعات خاصی آن را انجام داد؟ پاسخ این سوال قطعا منفی است. به همین جهت در ادامه این مطلب ما قصد داریم صفر تا صد سایه زدن زیر چشم و پشت پلک را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

نکاتی که در سایه زدن زیر چشم باید به آن‌ها توجه کنید

از براش‌های ارزان‌قیمت استفاده نکنید

براش‌ها ابزار کشیدن سایه زیر چشم و روی پلک هستند. کیفیت این ابزار اهمیت بسیار زیادی در جلوه نهایی سایه دارد. شما به هنگام خرید براش به هیچ وجه نباید دنبال براش‌های ارزان‌قیمت و معمولی باشید. توصیه ما این است که یک ست براش سایه حرفه‌ای و باکیفیت را خریداری کنید.

از این جهت آرایش چشم عموما با استقبال بیشتری مواجه می‌شود.

ست براش سایه شامل انواع براش‌های ترکیب‌کننده و دارای زوایای متفاوتی است که براش‌های معمولی ابدا چنین ویژگی‌هایی ندارند.

مشخصا با استفاده از یک براش حرفه‌ای فرایند ترکیب‌کردن سایه بسیار آسان‌تر می‌شود. بنابراین این توصیه را جدی بگیرید و سعی کنید برای ترکیب‌کردن رنگ‌های مختلف پالت سایه‌تان از براش‌های موی طبیعی استفاده کرده و در نهایت هم از یک براش تمیز و مناسب برای فید‌کردن لبه‌های آن استفاده کنید.

به‌طور کلی شما نیاز به چند براش دارید؛ یک براش متوسط برای سایه‌های بی‌رنگی که می‌خواهید استفاده کنید، یک براش دیگر برای محو‌کردن چین‌وچروک‌ها، یک براش کوچک‌تر برای سایه‌های براق و اکلیلی و یک براش زاویه‌دار برای تنظیم مرز خط چشم و سایه.

دیده‌شده برخی از افراد در این مرحله از یک گوش‌پاک‌کن استفاده می‌کنند تا مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای براش نشوند؛ اما این اصلا ترفند مناسبی نیست و می‌تواند کیفیت و جلوه نهایی کار را تحت‌تاثیر قرار دهد. گوش پاک‌کن تنها برای پاک‌کردن سایه‌های اضافی که از محل اصلی خود بیرون زده‌اند، مناسب هستند.

همچنین در هیچ شرایطی نباید از انگشتان خود برای کشیدن و پخش‌‌کردن سایه استفاده کنید، چرا که هم این کار بسیار غیر بهداشتی است، هم به ترکیب رنگ سایه‌تان آسیب می‌زند و هم دستانتان رنگی می‌شود.

زدن پرایمر را فراموش نکنید

بسیاری از افراد پیش از زدن سایه هیچ ماده آرایشی روی پلک‌هایشان نمی‌زنند. این یک اشتباه بسیار بزرگ است! مشخصا سایه چشم چه از نوع مایع باشد و چه از نوع پودری، برای فیکس شدن روی پلک نیاز به ماده‌ای زیرین دارد. این ماده همان پرایمرهای آرایشی است.

حتما پیش از زدن سایه زیر چشم یا روی پلک از پرایمر استفاده کنید وگرنه سایه چشم‌تان در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌ریزد و پاک می‌شود. پس فراموش نکنید که فونداسیون زیر سایه در جلوه نهایی و ماندگاری آن روی چشم اهمیت فوق‌العاده بالایی دارد.

به هنگام خرید، حواستان به لیبل سایه و اطلاعات درج‌شده روی آن باشد

دیده‌شده که بسیاری از افراد به هنگام خرید سایه تنها به تست رنگ آن اکتفا می‌کنند و هیچ توجهی به اطلاعات درج‌شده روی لیبل آن ندارند. این کار یک اشتباه بزرگ به حساب می‌آید و ممکن است بعدها شما را دچار مشکلات پوستی بزرگی کند.

شما هنگام خرید سایه برای حفظ سلامت پوست خود موظف هستید که مواد تشکیل‌دهنده سایه را از روی لیبل مطالعه کنید. متخصصان پوست و زیبایی توصیه می‌کنند سایه‌هایی که در مواد تشکیل‌دهنده‌شان از پودر تالک استفاده شده است را خریداری نکنید، زیرا این ماده باعث شکل‌گیری انواع توده‌های سرطانی می‌شود.

هرچند مقدار کم این ماده آسیبی به شما نمی‌رساند، اما به هر حال شما باید به این لیبل توجه کنید و اگر به ماده خاصی حساسیت دارید و از آن ماده در ساخت سایه استفاده شده است، به سراغ خرید محصولی دیگر بروید. رعایت این نکته باعث می‌شود نه تنها سلامت پوست خود را در اولویت قرار دهید، که در نهایت هم یک آرایش چشم فوق‌العاده زیبا و طبیعی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: ماساژ دور چشم؛ 

چشمان خود را به هنگام سایه زدن باز بگذارید

شاید شما هیچ وقت از این روش استفاده نکرده باشید و تصور کنید فرایند سایه زدن زیر چشم یا روی پلک به هنگام باز بودن چشم‌ها سخت می‌شود و یا به‌طور کلی امکان‌پذیر نیست؛ اما اشتباه می‌کنید. توصیه ما این است که حتما سایه زدن با چشم باز را تمرین کنید.

شاید در ابتدای کار این فرایند برایتان سخت باشد، اما با کمی تمرین و کسب تجربه می‌توانید بهترین نتایج را کسب کنید. به هر حال وقتی با چشمانی باز کار را انجام می‌دهید، دقت و تمرکزتان افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید بسیاری از اشتباهات همیشگی را انجام ندهید.

اما اشتباه می‌کنید. توصیه ما این است که حتما سایه زدن با چشم باز را تمرین کنید.

استفاده از رنگ سفید به‌عنوان پایه رنگ‌های دیگر، کیفیت کارتان را بالاتر می‌برد

توصیه می‌کنیم از سایه سفیدرنگ به‌عنوان پایه رنگ‌های دیگر استفاده نمایید. این فرایند باعث می‌شود سایه‌های رنگی دیگری که می‌زنید جلوه جذاب‌تر‌ و زیباتری داشته باشد.

به هنگام آرایش‌کردن از چشم‌هایتان شروع کنید

رعایت ترتیب آرایش‌کردن شاید خیلی واجب نباشد، اما به شما توصیه می‌کنیم این کار را به ترتیبی انجام دهید که کارتان راحت‌تر شود و طی انجام فرایند به آرایش بخش‌های دیگر صورت خود آسیب وارد نکنید. بهترین ترتیب برای انجام این کار، آرایش چشم‌ها، آرایش صورت، آرایش لب و آرایش ابرو است.

از آن جهت که سایه چشم ممکن است به علت تعریق یا هر چیز دیگری در صورتتان پخش شود، بهتر است ابتدا آن را انجام دهید که اگر در دیگر مراحل سایه‌تان پخش شد یا پایین ریخت، بتوانید آن را با کرم‌پودر و دیگر وسایل فید کنید و مجددا ترمیم آن را انجام دهید.

به‌هارمونی رنگ سایه با رنگ چشم توجه داشته باشید

هارمونی رنگ‌ها در آرایش‌کردن هر قسمت از صورت اهمیت زیادی دارد. بهتر است اصول اولیه ترکیب رنگ‌ها را بدانید تا بتوانید با آرایش‌کردن چهره خود را زیباتر کنید.

در ابتدا باید بدانید چه رنگ‌هایی با رنگ چشمتان هماهنگ است و سپس اقدام به خرید همان رنگ‌ها کنید. رنگ‌هایی که تناژ آبی یا سورمه‌ای دارند، برای چشم‌های قهوه‌ای مناسب‌اند و رنگ‌های تیره چشم‌های سبز و آبی را زیباتر نشان می‌دهند.

اهمیت تناسب رنگ پوست با سایه را جدی بگیرید

بهتر است برای سایه زدن زیر چشم، رنگ سایه را متناسب با رنگ پوستتان انتخاب کنید با به آرایش و چهره‌تان جلوه‌ای دو چندان بدهد. همین نکته کوچک باعث می‌شود چهره‌ای دلنشین‌تر و جذاب‌تر داشته باشید و از میکاپ خود لذت بیشتری ببرید.

اگر پوست تیره‌ای دارید، باید از سایه‌هایی استفاده کنید که تناژ رنگی روشن‌تری نسبت به پوستتان دارند. برای مثال سایه‌های نقره‌ای، طلایی و سفید جلوه‌ فوق‌العاده جذابی به پوستتان می‌دهند.

در مقابل، اگر پوست صورتتان روشن است، باید به دنبال سایه‌هایی باشید که تناژ رنگی تیره‌تری از رنگ پوستتان دارند. می‌توانید رنگ دلخواه خود را پشت پلکتان بزنید و در پایان کار خارجی‌ترین قسمت پلک از رنگ تیره استفاده کنید.

فراموش نکنید رنگ‌های جیغی مانند سبز فسفری، صورتی جیغ و…، ممکن است جذابیت چندانی نداشته باشند و آرایش صورت شما را غیرطبیعی کنند.

اگر پوست گندم‌گون دارید، شما خوش‌شانس‌ترین افراد در انتخاب رنگ سایه هستید. همه رنگ‌های پالت سایه به پوست شما می‌آیند و می‌توانید به سلیقه خودتان با توجه به استایل و رنگ مو و لباستان مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید برای جلوه و جذابیت بیشتر از سایه‌هایی با تناژ جواهری استفاده کنید.

سایه‌های اکلیلی چاقوی دولبه‌اند

بسیاری از افراد علاقه‌مند به استفاده از سایه‌های اکلیلی هستند؛ این یک موضوع طبیعی است، چرا که باعث جذابیت و درخشش فوق‌العاده‌ آرایش چشم می‌شود. اما در مقابل هم این سایه‌ها پلک را سنگین‌تر می‌کنند و موجب فراهم آمدن موقعیتی می‌شوند که چین‌وچروک‌های اطراف چشم مشخص‌تر شود.

اگر هنوز دچار چین‌وچروک پوستی نشده‌اید می‌توانید با خیال راحت از این سایه‌های جذاب استفاده کنید. اما اگر اطراف چشمتان چین‌وچروک دارید، توصیه ما استفاده از سایه‌های معمولی است که بتواند این چین‌وچروک‌ها را تا حد امکان محو کند.

سایه‌ها خط چشم نیستند، اما می‌توانند به شما کمک کنند

دیده‌شدهبرخی افراد از سایه به‌عنوان خط چشم هم استفاده می‌کنند. این کار در برخی موارد می‌تواند به کمک شما بیاید، اما سعی کنید در اکثر اوقات از خط چشم مخصوص استفاده نمایید. به هر حال اگر قصد استفاده از سایه به‌عنوان خط چشم را دارید، باید چند نکته مهم را رعایت کنید.

یک نکته مهم این است که باید از رنگ‌های تیره‌تر پالت سایه‌تان برای کشیدن خط چشم استفاده نمایید. یک براش گرد، نرم و کوچک را انتخاب کرده و آن را آغشته به رنگ مورد نظرتان کنید. سپس براش را به‌آرامی زیر مژه‌های پایینی چشم‌ خود بکشید.

اگر از رنگ و شکل آن راضی بود، انگشت خود را روی آن بکشید تا کمی فید شود. همان‌طور که گفتیم، در ست براش‌های خود باید یک براش زاویه‌دار داشته باشید. این نوع براش در این مرحله به کار شما می‌آید. براش را در این مرحله کمی مرطوب کنید و روی سایه بکشید. به این صورت سایه شما شبیه به خط چشم مایع شده و مرز آن با سایه چشم‌تان مشخص می‌شود.

به این صورت سایه شما شبیه به خط چشم مایع شده و مرز آن با سایه چشم‌تان مشخص می‌شود.
به پوستت جون تازه بده

پرسش‌های متداول در رابطه با سایه زدن زیر چشم و روی پلک

در این بخش می‌خواهیم به برخی از پرسش‌های متداولی که در ارتباط با سایه زدن زیر چشم و روی پلک وجود دارد پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

استفاده از سایه چشم دودی در چه نقاطی از چشم متداول است؟

کشیدن سایه چشم دودی یک سبک کلاسیک در میکاپ محسوب می‌شود. اگر قصد استفاده از این نوع سایه شیک و جذاب را دارید، باید این رنگ را فقط در روی پلک و زیر مژه‌های پایینی چشمتان استفاده کنید.

چگونه با استفاده از سایه می‌توان چشم‌ها را درشت‌تر و جذاب‌تر نشان داد؟

هدف از میکاپ‌کردن و سایه زدن زیر چشم، افزایش جذابیت چهره و تمرکز بر نقاط قوت آن است. یکی از متداول‌ترین ترفندهای آرایشی برای داشتن چشمانی درخشان‌تر و درشت‌تر، کشیدن کمی سایه‌ با رنگ روشن در گوشه داخلی چشم‌ها است.

این فرایند باعث درشت‌تر شدن چشم‌ها شده و جلوه نهایی آرایش را جذاب‌تر می‌کند. همچنین می‌توانید از یک مداد چشم سفید نرم هم برای افزایش درخشش چشم‌ها استفاده کنید.

بهترین سایه کدام نوع آن است؟

عالی‌ترین و بهترین سایه‌ای که می‌توانید انتخاب کنید، یک سایه باکیفیت و مرغوب است؛ نه یک سایه ارزان. شاید فکر کنید خرید یک سایه ارزان به‌صرفه‌تر است، اما سخت در اشتباهید. سایه‌های ارزان قیمت از مواد باکیفیتی تشکیل نشده‌اند و علاوه بر آسیب رساندن به پوست صورت شما، در همان ساعات اولیه پاک می‌شوند.

این یعنی شما هم باید هزینه‌ای برای درمان مشکلات پوستی‌تان کنار بگذارید و هم مقدار بیشتری از سایه را مصرف کنید و به‌سرعت مجبور به خرید مجدد شوید. می‌بینید که استفاده از سایه‌های ارزان‌تر چندان هم صرفه‌جویی محسوب نمی‌شود! در مقابل می‌توانید یک پالت سایه باکیفیت و مرغوب را خریداری کنید.

این پالت‌ها هم تنوع رنگی بالاتری دارند، هم به پوستتان آسیب نمی‌رسانند و هم ماندگاری بیشتری خواهند داشت. توصیه دیگر ما استفاده از لوازم آرایشی معدنی است. بسیاری از افراد به طبیعت و حیوانات آن اهمیت بسیار زیادی می‌دهند.

همان‌طور که می‌دانید تعداد زیادی از برندها از تست حیوانی برای محصولات آرایشی خود استفاده می‌کنند. در این تست‌ها حیوانات مورد بهره‌کشی انسانی قرار می‌گیرند و تحت آزمایش‌های سنگین و سخت جان خود را از دست می‌دهند. این موضوع اصلا خوشایند نیست. اما چاره چیست؟

همان‌طور که می‌دانید تعداد زیادی از برندها از تست حیوانی برای محصولات آرایشی خود استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: کانسیلر دور چشم؛

نگران نباشید. بسیاری از برندهای دوست‌دار محیط زیست تست حیوانی را در خط تولید خود حذف کرده‌اند و شما می‌توانید این برندها را پیدا کرده و محصولات مورد نیاز خود را از آن‌ها خریداری کنید. اگر برایتان مهم است سایه چشم‌تان آزمایش حیوانی نداشته باشد، باید به دنبال سایه‌های آرایشی معدنی بگردید. این‌گونه لوازم آرایشی از مواد معدنی و طبیعی تشکیل شده‌اند و هم به محیط زیست آسیبی نمی‌رسانند و هم پوست شما را در معرض خطر قرار نمی‌دهند.

در این مطلب شما با هر آنچه‌ که باید در رابطه با سایه زدن زیر چشم و انتخاب لوازم آرایشی مناسب بدانید، آشنا شدید. توصیه می‌کنیم حتما تکنیک‌های گفته‌شده را هنگام انجام میکاپ چشم رعایت کنید.

منبع ++++

آیا رعایت ترتیب آرایش مهم است؟

رعایت ترتیب آرایش‌کردن شاید خیلی واجب نباشد، اما به شما توصیه می‌کنیم این کار را به ترتیبی انجام دهید که کارتان راحت‌تر شود و طی انجام فرایند به آرایش بخش‌های دیگر صورت خود آسیب وارد نکنید. بهترین ترتیب برای انجام این کار، آرایش چشم‌ها، آرایش صورت، آرایش لب و آرایش ابرو است.

استفاده از سایه چشم دودی در چه نقاطی از چشم متداول است؟

کشیدن سایه چشم دودی یک سبک کلاسیک در میکاپ محسوب می‌شود. اگر قصد استفاده از این نوع سایه شیک و جذاب را دارید، باید این رنگ را فقط در روی پلک و زیر مژه‌های پایینی چشمتان استفاده کنید.

بهترین سایه کدام نوع آن است؟

عالی‌ترین و بهترین سایه‌ای که می‌توانید انتخاب کنید، یک سایه باکیفیت و مرغوب است؛ نه یک سایه ارزان. شاید فکر کنید خرید یک سایه ارزان به‌صرفه‌تر است، اما سخت در اشتباهید. سایه‌های ارزان قیمت از مواد باکیفیتی تشکیل نشده‌اند و علاوه بر آسیب رساندن به پوست صورت شما، در همان ساعات اولیه پاک می‌شوند.

۲۴ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی