کربوکسی تراپی برای لک صورت
۳ مهر ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

کربوکسی تراپی برای لک صورت

به این مطلب امتیاز دهید

جوان‌سازی پوست با کمک درمان‌های کم تهاجمی و استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر انرژی که عوارض جانبی، درد و از کار افتادگی چندانی ندارند، یک روش ایمن و جذاب برای افرادی است که به لکه‌ها یا چروک‌های زودرس دچار شده‌اند. البته مراقبت‌های پس از درمان نیز برای به حداقل رساندن هرگونه عوارض جانبی بالقوه و واکنش‌های پوستی، مانند اریتمی، خشکی یا دیسکرومی، بسیار مهم و کلیدی است. یکی از روش‌های جدید و موثر برای جوان‌سازی صورت، استفاده از کربوکسی تراپی برای لک صورت است که در بین همتایان خود، روشی سریع و موثر محسوب می‌شود، زیرا نتایج آن پس از اولین ویزیت قابل مشاهده است. کربوکسی تراپی روشی آسان، ایمن، ساده و نسبتا موثر برای جوان‌سازی صورت با حداقل زمان استراحت است و در ترکیب با لیزر CO2 فراکشنال نتایج بهتری ایجاد می‌کند. در این مقاله به‌طور اختصاصی به توضیحاتی درباره انواع کربوکسی تراپی برای کاهش لکه‌های صورت، فواید و عوارض آن، تعداد جلسات موردنیاز و سوالات متداول درباره این روش درمانی پرداخته‌ایم.

کربوکسی تراپی برای لک صورت

کربوکسی تراپی برای درمان بیماری‌هایی مانند سلولیت، سیاهی زیر چشم و ترک‌های پوستی استفاده می‌شود که به‌علت گردش خون ضعیف ایجاد شده‌اند.

کربوکسی تراپی روشی آسان، ایمن، ساده و نسبتا موثر برای جوان‌سازی صورت با حداقل زمان استراحت است و در ترکیب با لیزر CO2 فراکشنال نتایج بهتری ایجاد می‌کند.

در این روش، گاز دی‌اکسید کربن را به ناحیه درمان تزریق می‌کنند تا این گاز، جریان خون را برای بهبود ظاهر و انعطاف‌پذیری پوست تحریک کند. باید توجه داشت کربوکسی تراپی یک روش موقتی با حداقل تهاجم و تزریق است که با استفاده از یک سوزن ظریف گاز دی‌اکسید را مستقیماً در بافت زیرجلدی (سلول‌های چربی) قرار می‌دهد و دی‌اکسید کربن، بدن را تشویق می‌کند تا خون اضافی را به بافت موردنظر بفرستد.

سپس عملکرد عروق در بافت به‌شدت تشدید می‌شود، رگ‌های خونی منبسط می‌شوند و در نتیجه، جریان خون بیشتری به بافت‌های عضلانی و چربی می‌رسد. این روش درمانی، به افزایش متابولیسم پوست و تولید طبیعی اکسیژن کمک می‌کند و آبرسانی عمیقی به پوست می‌دهد.

پوست پس از اولین استفاده از کربوکسی تراپی برای لک صورت، به‌طور چشم‌گیری روشن‌تر، شاداب‌تر، یکنواخت‌تر، دارای خطوط کمتر و انعطاف‌پذیرتر به‌نظر می‌رسد. فواید کربوکسی تراپی برای پوست، عبارتند از:

  • توقف فرآیندهای پیری زودرس
  • کاهش چین‌وچروک‌های عمیق
  • بهبود فرآیندهای بازسازی پوست
  • کاهش رنگدانه‌ها و حلقه‌های سیاه زیر چشم
  • کوچک‌شدن منافذ
  • کانتور صورت برجسته‌تر
  • کاهش تورم پوست، به‌ویژه در ناحیه زیر چشم
  • کاهش مویرگ‌های قابل مشاهده پوست
به پوستت جون تازه بده

اثرات کربوکسی تراپی بر روشن‌شدن لکه‌های پوست

با کمک کربوکسی تراپی برای لک صورت، یک دگرگونی قابل مشاهده در پوست اتفاق می‌افتد که در آن، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و شفاف‌شدن صورت، تنها پس از یک بار درمان به‌وضوح قابل مشاهده است. درمان با گاز CO2 به روشن‌شدن، حجیم‌شدن و سفت‌شدن پوست، پاکسازی منافذ و حذف سموم کمک می‌کند.

درواقع، در این روش گاز CO2 به یک وازوپرسور فعال تبدیل می‌شود و با فعال‌کردن واکنش گردش خون می‌تواند بر روشن‌شدن پوست صورت اثرات مفیدی بگذارد. این درمان می‌تواند لکه‌های قهوه‌ای مانند کک و مک را محو کند و یکنواختی رنگ پوست را افزایش دهد.

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

در یک مطالعه برای ارزیابی کارایی و رضایت مراجعان، از یک ماسک ژل کربوکسی تراپی به‌همراه لیزر فرکشنال RF در مقایسه با پماد حاوی لانولین مبتنی بر چربی، برای تسریع در بهبود زخم و لک‌های صورت استفاده شد. نتایج این مطالعه، رضایت مراجعان از کاهش رنگدانه و چین‌وچروک‌های روی پوست پس از استفاده از ماسک ژل کربوکسی تراپی را نشان داد.

در این مطالعه هیچ‌کدام از مراجعان، عوارض جانبی را تجربه نکردند. به این ترتیب، نتایج نشان داد کربوکسی تراپی ارائه شده از طریق ماسک ژل همراه با سایر روش‌های جوان‌سازی پوست، مانند دستگاه RF، یک استراتژی ایمن و موثر برای بهبود نتایج بالینی و کاهش عوارض پس از درمان است.

مکانیسم کربوکسی تراپی برای کاهش لک صورت

کربوکسی تراپی غیرتهاجمی صورت، درمانی است که در آن دی‌اکسید کربن به پوست تزریق می‌شود تا جریان اکسیژن را افزایش دهد. CO2 یک گاز طبیعی است که در بدن وجود دارد، بنابراین نمی‌تواند واکنش‌های آلرژیک یا ناخواسته ایجاد کند. هنگامی که CO2 بین ژل و ماسک تولید می‌شود، ژل آن را به پوست منتقل می‌کند.

با تزریق CO2 به پوست، این گاز به بدن ما سیگنال می‌دهد که اکسیژن را به بافت ناحیه تحت درمان برساند و با این ترفند، فاکتورهای رشد طبیعی را افزایش می‌دهد. طی روزهای پس از درمان، توزیع طبیعی اکسیژن و تخلیه لنفاوی افزایش می‌یابد و لکه‌های پوست به‌تدریج روشن‌تر می‌شود.

بسته به نتایج موردنظر، چند جلسه درمانی برای فرد توصیه می‌شود که ممکن است هر 7-14 روز یا یک‌بار در ماه تمدید شود. این درمان می‌تواند بهبودهای طولانی مدت پوست، مانند موارد زیر را به دنبال داشته باشد:

  • تحریک الاستین
  • سفت‌کننده و روشن‌کننده بافت
  • بازسازی پوست
  • کاهش سیاهی دور چشم
  • بهبود گردش خون
  • بهبود تخلیه لنفاوی
با تزریق CO2 به پوست، این گاز به بدن ما سیگنال می‌دهد که اکسیژن را به بافت ناحیه تحت درمان برساند و با این ترفند، فاکتورهای رشد طبیعی را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: لکه پوست چیست؟ 

کاربردهای کربوکسی تراپی

در سراسر جهان، کربوکسی تراپی (درمان دی‌اکسید کربن) به‌عنوان درمان پیشرو برای جوان‌سازی پوست شناخته می‌شود و کاربردهای زیر را دارد:

  • رسوبات چربی مقاوم را کاهش می‌دهد
  • ناحیه دور چشم را روشن و محکم می‌کند
  • پوست‌های شل را سفت می‌کند
  • محو‌کردن علائم کشش ناشی از تحریک کلاژن جدید و بازسازی و انقباض
  • سلولیت با بهبود گردش خون در ناحیه آسیب‌دیده به‌طور چشم‌گیری کاهش می‌یابد
  • کاهش تیرگی حلقه‌های دور چشم با افزایش اکسیژن‌رسانی به پرفیوژن بافت ضعیف
  • کاهش پف کیسه‌های زیر چشم با سفت‌کردن پوست و کاهش چربی
  • بازسازی و جوان‌سازی چین‌وچروک‌های ناحیه دکلته، به‌دلیل کلاژن‌سازی جدید
  • رفع افتادگی پلک به‌دلیل تحریک کلاژن‌سازی جدید
  • رفع افتادگی زانوها با کمک به تحریک تولید کلاژن جدید و بازسازی و انقباض در خط مچ پا
  • کاهش ریزش مو یا آلوپسی با تحریک فاکتورهای رشد مو
  • کاهش آکنه با از بین‌بردن باکتری‌های ایجاد‌کننده آکنه
  • کاهش اسکار آکنه که باعث تحریک ساخت کلاژن جدید می‌شود.
  • رفع تیرگی آرنج، به‌دلیل تحریک به تولید کلاژن جدید و بازسازی و انقباض در پایین خط آرنج
  • رفع شل‌شدگی پوست بازوها به‌دلیل تحریک تولید کلاژن جدید و بازسازی پوست
  • بهبود چشم‌گیر زخم (مانند زخم‌های دیابتی)
  • کاهش نارسایی وریدی با بهبود گردش خون در ناحیه آسیب‌دیده که با دور‌کردن خون از نواحی مشکل‌دار، منجر به بهبود رگ‌های واریسی و رگ‌های عنکبوتی می‌شود.
  • بهبود و کاهش بی‌نظمی‌های چربی پس از لیپوساکشن
  • کمک به بهبود زخم و پرفیوژن بافت، قبل از یک عمل جراحی مانند لیفت صورت؛ این موضوع به‌ویژه برای افراد سیگاری که بافت‌های پرفیوژن ضعیفی دارند، بسیار مهم است.

همان‌طور که گفته شد، درمان شامل تزریق مقادیر کمی دی‌اکسید کربن به زیر پوست برای شکستن رسوبات چربی و تحریک تولید کلاژن استفاده می‌شود. کربوکسی تراپی برای لک صورت، بدون توقف انجام می‌شود و یک جلسه آن، می‌تواند بین 15 دقیقه تا 1 ساعت طول بکشد.

کربوکسی تراپی CO2 را درست در زیر سطح پوست تزریق می‌کند. بدن این موضوع را به‌عنوان کمبود اکسیژن تعبیر می‌کند و با ارائه موجی از اکسیژن و موادمغذی به ناحیه تحت درمان به آن پاسخ می‌دهد. سپس به‌طور دفاعی و سریع، گردش خون را بهبود می‌بخشد و در نتیجه سلول‌ها را بازسازی می‌کند.

این افزایش غلظت اکسیژن، باعث بهبود احتباس آب یا ادم در ناحیه می‌شود. برای افزایش اثرات پوستی که خطوط ریز، چین‌وچروک و علائم کشش را کاهش می‌دهند، افزایش جریان خون باعث تحریک کلاژن می‌شود که چین‌وچروک‌های ریز را محو می‌کند و حلقه‌های تیره زیر چشم را کاهش می‌دهد.

در طولانی‌مدت، کلاژن با ورقه‌های منظم‌تری تحریک می‌شود و سلولیت و رسوبات مقاوم زیر پوست را کاهش می‌دهد. درمجموع، این روش موارد و مسائل زیر را رفع می‌کند:     

  • پیری و خستگی ناحیه اطراف چشم: تزریق گاز دی‌اکسید کربن در کربوکسی تراپی، گردش خون را در ناحیه تزریق شده تقویت می‌کند تا آسیب بافتی (به‌ویژه سیاهی دور چشم) را کاهش دهد و ناحیه را جوان‌تر و روشن‌تر کند.
  • سلولیت: کربوکسی تراپی را می‌توان برای کاهش سلولیت از طریق تزریق گاز دی‌اکسید کربن به بافت‌های زیر جلدی استفاده کرد که باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و تغییر در سلول‌های چربی ایجاد‌کننده سلولیت می‌شود.
  • علائم کشش: تزریق CO2 می‌تواند به تحریک جریان خون برای بهبود ظاهر و قابلیت ارتجاعی پوست کمک کند.
  • روشن‌شدن پوست: کربوکسی تراپی برای لک صورت، با حذف سموم زیر پوست می‌تواند در روشن و شفاف‌شدن پوست نقش داشته باشد.
کربوکسی تراپی برای بهبود شبکه مویرگی پلک پایین و همچنین افزایش لایه کلاژن پوست پلک پایین مفید است

کربوکسی تراپی برای تیرگی زیر چشم چگونه عمل می‌کند؟

یکی از دلایل اصلی سیاهی زیر چشم، تجمع عروق در آن ناحیه است. شبکه مویرگی پلک پایین به دلایل مختلفی ممکن است دچار گرفتگی شود. به‌طور معمول، اشک از پلک‌ها به داخل بینی می‌ریزد، اما اگر به‌دلیل احتقان مزمن بینی ناشی از حساسیت‌های فصلی، شکستگی قبلی بینی، پولیپ یا انحراف تیغه بینی، انسدادی وجود داشته باشد، کانال‌های زه‌کشی به خوبی عمل نمی‌کنند و جریان خون به‌سمت بینی برمی‌گردد.

در نتیجه، پلک‌های پایین تنبل می‌شوند و نوعی رنگ آبی باتلاقی تشکیل می‌دهند که به‌عنوان «براق‌کننده‌های آلرژیک» نیز شناخته می‌شود. عدم اکسیژن‌رسانی مناسب به پوست پلک پایین، باعث می‌شود رنگ گچی مایل به آبی از طریق پوست نازک پلک خود را نشان دهد.

کربوکسی تراپی برای بهبود شبکه مویرگی پلک پایین و همچنین افزایش لایه کلاژن پوست پلک پایین مفید است. با تزریق مقدار کمی گاز دی‌اکسید کربن به نواحی آسیب‌دیده، جریان خون افزایش می‌یابد و شبکه‌های مویرگی بهبود یافته برای بهبود گردش خون طولانی‌تر تشکیل می‌شوند.

در این زمان، کم کم رنگ گچی مایل به آبی با رنگ صورتی سالم جایگزین می‌شود. پس از تکمیل جلسات درمان، پوست این ناحیه ظاهری درخشان‌تر پیدا می‌کند که ماندگاری آن تقریباً شش ماه طول می‌کشد. اما یکی از انتقاداتی که به این روش وارد است، احتمال خطر کور‌شدن در اثر تزریق دی‌اکسید کربن به بافت بسیار حساس زیر چشم است. این مساله‌ای است که هنوز دنیای علم نتوانسته جواب قابل قبولی برای آن پیدا کند.

آیا می‌توان کربوکسی تراپی را با سایر روش‌های درمانی ترکیب کرد؟

درمان با CO2 یک فناوری جدید اصلاح‌کننده و ضدپیری پوست است که با یک فرمول اختصاصی و عجیب، حباب‌های فعال‌کننده‌ای تولید می‌کند که برای بازگرداندن زیبایی، انرژی و سلامت پوست، ضروری است. حباب‌های فعال، جذب پوست می‌شوند تا اکسیژن‌رسانی و توانایی پوست در جذب مواد مغذی لازم و از بین‌بردن سموم مخرب افزایش یابد.

درمان کربوکسی CO2 یک گزینه عالی برای افرادی است که به‌دنبال درمان‌هایی هستند که نتایج آنی ایجاد می‌کنند، اما هرچه بیشتر برای کربوکسی تراپی مراجعه کنید، پوست‌تان نیز نرم‌تر، لطیف‌تر، روشن‌تر و صاف‌تر خواهد شد.

  • گاهی کربوکسی تراپی برای لک صورت با درمان‌های لیفت ترکیب می‌شود تا نتایج بهتر و موثرتری ایجاد کند.
  • برای بیماران مبتلا به استرچ مارک، درمان با کربوکسی تراپی باعث تحریک تولید کلاژن در ترک‌های پوستی می‌شود که استرچ مارک را بازسازی و کوچک می‌کنند تا ظاهر پوست را بهبود بخشند. در این مورد، نتایج چشمگیرتری در صورت استفاده از کربوکسی تراپی در ترکیب با درماپن (میکرونیدلینگ) حاصل می‌شود.
  • برای سلولیت، کربوکسی تراپی را می‌توان به‌طور ایمن با درمان سلولیت سیلوئت مشابه اندرمولوژی ترکیب کرد.
  • برای پیکرتراشی، کربوکسی تراپی را می‌توان با تزریقات حل‌کننده چربی برای کاهش دور کمر ترکیب کرد.
  • چربی‌های نامنظم با کمک کربوکسی تراپی پس از لیپوساکشن یکنواخت می‌شوند.
  • برای درمان ریزش مو، کربوکسی تراپی با مزوتراپی برای تحریک فاکتورهای رشد و پپتیدها و تقویت رشد مو ترکیب می‌شود.

آیا می توان انواع پوست را با کربوکسی تراپی به‌طور ایمن درمان کرد؟

کربوکسی تراپی، به‌طور ایمن همه انواع پوست را بدون درد قابل توجه یا از کار افتادگی درمان می‌کند و ظاهر سلولیت یا لک و چروک صورت، در 6 تا 12 جلسه درمانی به فاصله یک‌هفته به‌طور محسوسی بهبود می‌یابد.

حباب‌های فعال، جذب پوست می‌شوند تا اکسیژن‌رسانی و توانایی پوست در جذب مواد مغذی لازم و از بین‌بردن سموم مخرب افزایش یابد

عوارض احتمالی کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی، یک روش نسبتاً ایمن است که تقریباً تا کنون هیچ عارضه جانبی ایجاد نکرده است، اما برخی افراد بسته به نوع پوست خود، ممکن است در محل تزریق، کمی تورم یا کبودی داشته باشند که باید ظرف یک هفته برطرف شود. تورم نیز به‌طور معمول تنها 4 ساعت ادامه دارد، اما در مواردی که فرد دچار احتقان باشد، تورم ناحیه چشم می‌تواند تا 2 روز ادامه پیدا کند.

استفاده از یخ فشرده لابه‌لای یک حوله نازک می‌تواند به تسکین این مشکل در ناحیه موردنظر کمک کند. افرادی که برای کاهش چربی یا سلولیت از طریق کربوکسی تراپی اقدام می‌کنند نیز نباید به مدت 24 ساعت به استخر یا دریا بروند و یا از وان حمام استفاده کنند.

تعداد جلسات مورد نیاز برای کربوکسی تراپی

نتایج کربوکسی تراپی برای لک صورت و بهبود خاصیت ارتجاعی، رنگ، بافت و ظاهر کلی پوست به‌تدریج از طریق یک سری درمان طی چهار تا هشت هفته متوالی یا بیشتر (بسته به نظر پزشک و نیاز مراجع) قابل مشاهده است. تمدید این جلسات معمولاً هر 8 الی 12 ماه، یک‌بار باید انجام شود.

آیا کربوکسی تراپی درد دارد؟

تزریق‌ها در کربوکسی تراپی برای لک صورت، از نظر شدت و درد، بسیار شبیه به درمان الکترولیز هستند و شاید نسبت به سایر درمان‌های سلولیت شدیدتر دیده شوند. اما در مجموع، کربوکسی تراپی درد زیادی ندارد و زمانی که برای درمان لک‌ها، چین‌وچروک‌ها، علائم کشش و اسکار استفاده می‌شود، نسبتاً بدون درد است. این روش نهایتا در پوست‌های حساس ممکن است علائمی مانند خارش یا گزگز ایجاد کند که طی مدت بسیار کوتاهی رفع می‌شود.

کاندیدای ایده‌آل برای روش کربوکسی تراپی لک صورت چه کسی است؟

کاندیدای ایده‌آل برای کربوکسی تراپی لک صورت، باید به‌طور کلی از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد و برای درمان سیاهی زیر چشم، سلولیت، علائم کشش، لکه‌ها یا کک و مک‌های ناشی از آفتاب یا افزایش سن و یا سایر اختلالات در بافت پوست به مطب مراجعه کرده باشد. کربوکسی تراپی برای بیماران مبتلا به بیماری پوستی یا عفونت فعال توصیه نمی‌شود.

اکثر بیماران پس از انجام کربوکسی تراپی، احساس ضعف، ناتوانی یا ازکارافتادگی مرتبطی را تجربه نمی‌کنند. مراجعان معمولاً حدود 15 دقیقه پس از عمل مطب را ترک می‌کنند و می‌توانند بلافاصله تمام فعالیت‌های روزمره را از سر بگیرند. این درمان برای همه انواع پوست عالی است، اما کسانی که دچار اگزما، پوست‌های شکسته و ترک خورده یا آکنه فعال هستند، باید از آن اجتناب کنند.

کربوکسی تراپی، احساس ضعف، ناتوانی یا ازکارافتادگی مرتبطی را تجربه نمی‌کنند. مراجعان معمولاً حدود 15 دقیقه پس از عمل مطب را ترک می‌کنند

بیشتر بخوانید: درمان لک پوست 

چقدر طول می‌کشد تا نتایج درمان کربوکسی تراپی روی لک صورت و پوست مشخص شود؟

ممکن است پس از اولین جلسه درمان، نتایج کربوکسی تراپی برای لک صورت، بهبودی قابل توجهی را در ظاهر نشان دهد، اما معمولاً برای ماندگاری بیشتر نتایج، یک دوره 4 تا 6 جلسه‌ای درمان توصیه می‌شود.

برای درمان ترک‌های پوستی نیز باید مراجع به‌مدت 5 یا 6 هفته متوالی، هفته‌ای یک‌بار تحت درمان قرار بگیرد و هر درمان حدود 15 دقیقه طول بکشد. برای افرادی که علائم کشش بیشتری را تجربه می‌کنند، پزشکان توصیه می‌کنند یک دوره درمانی مشابه، طی ۶ ماه انجام شود تا نتیجه مطلوب‌تری ایجاد گردد.

در حال حاضر، طیف گسترده‌ای از درمان‌های کم تهاجمی برای کاهش روند پیری پوست و جلوگیری از پیشرفت لک‌ها و چروک‌های پوست وجود دارد. یکی از این درمان‌ها درمان دی‌اکسید کربن یا کربوکسی تراپی برای لک صورت است که در بسیاری از نشانه‌های زیبایی پوست از جمله جوان‌سازی صورت مداخله می‌کند.

کربوکسی تراپی یک درمان زیبایی است که به سفت‌شدن پوست پلک‌ها، متراکم‌شدن پوست صورت، رفع لکه‌ها، روشن‌شدن پوست و کاهش سیاهی دور چشم کمک می‌کند. روش کار آن به‌صورت تزریق دی‌اکسید کربن در بافت زیر پوست است تا در نتیجه تجمع اکسیژن در آن ناحیه، انعطاف‌پذیری و قابلیت ارتجاعی پوست بازگردد و سموم و آلودگی‌های زیر پوست رفع شود.

طرفداران این روش، زنان و مردانی هستند که با افتادگی پوست صورت و پلک‌ها، علائم کشش روی شکم، باسن یا ران‌ها، سلولیت مقاوم، تیرگی و لک پوست در اثر نور آفتاب یا افزایش سن، چین‌وچروک و زخم‌های دیابت یا اسکار مواجه هستند. کربوکسی تراپی درد ندارد و برای رسیدن به نتیجه طولانی مدت، لازم است یک چرخه 6 الی 10 جلسه‌ای درمان (یک‌بار در هفته) انجام شود و نتیجه آن به مدت 8-12 ماه ماندگاری خواهد داشت.

منبع ++++++

اثرات کربوکسی تراپی بر روشن‌شدن لکه‌های پوست چیست؟

با کمک کربوکسی تراپی برای لک صورت، یک دگرگونی قابل مشاهده در پوست اتفاق می‌افتد که در آن، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و شفاف‌شدن صورت، تنها پس از یک بار درمان به‌وضوح قابل مشاهده است. درمان با گاز CO2 به روشن‌شدن، حجیم‌شدن و سفت‌شدن پوست، پاکسازی منافذ و حذف سموم کمک می‌کند.

کاندیدای ایده‌آل برای روش کربوکسی تراپی لک صورت چه کسی است؟

کاندیدای ایده‌آل برای کربوکسی تراپی لک صورت، باید به‌طور کلی از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد و برای درمان سیاهی زیر چشم، سلولیت، علائم کشش، لکه‌ها یا کک و مک‌های ناشی از آفتاب یا افزایش سن و یا سایر اختلالات در بافت پوست به مطب مراجعه کرده باشد. کربوکسی تراپی برای بیماران مبتلا به بیماری پوستی یا عفونت فعال توصیه نمی‌شود.

آیا کربوکسی تراپی درد دارد؟

تزریق‌ها در کربوکسی تراپی برای لک صورت، از نظر شدت و درد، بسیار شبیه به درمان الکترولیز هستند و شاید نسبت به سایر درمان‌های سلولیت شدیدتر دیده شوند. اما در مجموع، کربوکسی تراپی درد زیادی ندارد و زمانی که برای درمان لک‌ها، چین‌وچروک‌ها، علائم کشش و اسکار استفاده می‌شود، نسبتاً بدون درد است. این روش نهایتا در پوست‌های حساس ممکن است علائمی مانند خارش یا گزگز ایجاد کند که طی مدت بسیار کوتاهی رفع می‌شود.

۳ مهر ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی