کراتین مو برای موخوره
۶ شهریور ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه zohre.kh

کراتین مو برای موخوره؛ درمان موخوره با کراتین!

به این مطلب امتیاز دهید

پیشرفت دنیای مد و فشن هرچند مزایای بسیار زیادی داشته و باعث شده این صنعت به یک تجارت بزرگ و کاربردی تبدیل شود، اما همین تجارت سبک جدیدی از زندگی را به وجود آورده است که در راستای آن مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی، رنگ مو، اتو مو و دیگر وسایلی که می‌تواند به پوست و مو آسیب برساند، افزایش پیدا کرده است. یکی از ابتدایی‌ترین راه‌ها برای حل این مشکل، کوتاه‌کردن موها است؛ اما قطعا این تصمیم آسان نیست. خصوصا اگر شخصی که می‌خواهد موهای آسیب‌دیده‌اش را درمان کند، سال‌ها برای رشدشان انتظار کشیده باشد. مشخصا چنین فردی اصلا دوست ندارد موهای خود را را از دست بدهد. راهگشای این مشکل، کراتین مو است. در حقیقت کراتین‌کردن مو باعث می‌شود ساختار بهم ریخته، متلاشی‌شده و خشک شده مو بهبود پیدا کند و با بالا‌بردن میزان رطوبت موجود در موها، جلوه زیباتری به آن‌ها بدهد. اگر شما هم موهایتان آسیب‌دیده، دچار موخوره شده و با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنید، در ادامه با ما همراه شوید تا در رابطه با انجام کراتین مو برای موخوره اطلاعاتی به شما بدهیم.

چرا کراتین مو برای موخوره انجام می‌شود؟

در دنیای درگیر با عرصه مد و صنعت، کنار‌گذاشتن رنگ مو، اتو مو، سشوار، بابلیس و وسایل این‌چنینی اصلا آسان نیست. مشخصا استفاده‌کردن از این دستگاه‌های گرمازا یا رنگ‌های شیمیایی آسیب شدید به موهای شما وارد می‌کند. راه‌حل بی‌دردسر و کاربردی، کراتین مو است.

خصوصا اگر شخصی که می‌خواهد موهای آسیب‌دیده‌اش را درمان کند، سال‌ها برای رشدشان انتظار کشیده باشد.

اگر بخواهید موهای آسیب‌دیده خود را از ته کوتاه کنید، باید سال‌ها منتظر بمانید تا کمی رشد کند و دوباره یکی از عناصر زیبایی چهره‌تان شود. درحالی‌که می‌توانید با کراتین‌کردن، مجددا حال موهای خود را به‌راحتی بهبود ببخشید.

کراتین ماده‌ای است که به شکل طبیعی در ساختار موهای شما وجود دارد و هرچقدر میزان آن بیشتر باشد، موهایتان جنس نرم‌تر و صاف‌تری خواهد داشت. شما با کراتین مو، این ماده را به ساختار موهایتان اضافه می‌کنید و این فرصت را به آن‌ها می‌دهید که مجددا خود را احیا کنند.

هر زمانی که احساس کردید آسیب موهایتان به حدی رسیده است که دیگر به خودی خود نمی‌تواند خود را ترمیم کند، باید برای انجام کراتین مو اقدام کنید. پیشنهاد می‌کنیم به سراغ دیگر روش‌های صاف‌کردن مو نروید، چراکه در طولانی‌مدت آسیب بیشتری به بافت موهایتان می‌رسد.

در مقابل روش کراتین یک روش کاملا درمانی به‌شمار می‌آید و اگر توسط یک فرد ماهر با مواد درجه یک انجام شود، نتایج بی‌نظیری برایتان خواهد داشت.

به پوستت جون تازه بده

کراتین چیست؟

همان‌طور که گفتیم کراتین یک نوع پروتئین اساسی است که در مو، پوست و ناخن انسان و همچنین در شاخ، پر پشم و سم حیوان به شکل طبیعی وجود دارد و باعث درخشش، نرمی و صافی موها می‌‌شود.

اگر موهایتان فر یا وز است و لطافتی در بافت آن احساس نمی‌کنید، مطمئن باشید به میزان مناسبی از این ماده نیاز دارید تا کمبود آن در ساختار موهایتان را جبران کنید. در این بین برخی از انواع کراتین‌ها فعالیت حیاتی سلول‌ها مانند تولید پروتئین و رشد سلولی را نیز تنظیم می‌کنند.

به‌طور کلی دو نوع پروتئین کراتین وجود دارد؛ نوع آلفا کراتین و نوع بتا کراتین. کراتینی که در پوست و موی انسان وجود دارد، از نوع آلفا است. کراتین موجود در مو به علت وجود ماده سیستئین، نوعی از آمینو اسید حاوی گوگرد به‌شمار می‌آید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید در موی انسان حدودا 14 درصد از همین ماده سیستئین وجود دارد و کمبود آن، جلوه ظاهری و ساختار داخلی موها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: کراتینه مو چیست؟

در این بین برخی از انواع کراتین‌ها فعالیت حیاتی سلول‌ها مانند تولید پروتئین و رشد سلولی را نیز تنظیم می‌کنند.

انواع کراتین مو برای موخوره

به‌طور کلی دو روش متفاوت برای انجام کراتین مو وجود دارد؛ کراتین صافی و کراتین احیا. اما تفاوت این دو روش در چیست؟ در مواقعی ممکن است فرد مایل باشد موهایی صاف و درخشان داشته باشد، اما به علت دکلره مداوم یا استفاده نامناسب از لوازم گرمازا، موهایش به‌شدت آسیب‌دیده است.

در این موارد باید از کراتین احیا استفاده شود تا در کنار صاف‌شدن موها، فرایند احیا و بهبود وضعیت آن هم انجام گیرد. روش دیگر کراتین مو که با عنوان کراتین صافی شناخته می‌شود، هدفش صاف‌کردن موهای شما است.

البته این‌گونه نیست که در این روش تمرکز تنها روی صاف‌شدن موها باشد و هیچ بهبودی در روند رشد موهایتان حاصل نشود؛ بلکه میزان صافی و درخشان‌شدن مو در این روش بیشتر از کراتین احیا است و سرعت روند بهبود وضعیت موها کمی کندتر از آن روش است.

این روش که به نام کراتین برزیلی هم شناخته می‌شود، قادر است علاوه‌بر از بین‌بردن وزهای مو که جلوه بدی به چهره شما داده است، درخشندگی و جذابیت موهای شما را افزایش دهد. دوام این نوع کراتین مو برای موخوره حدود ۶ ماه است و بعد از آن باید مجددا تمدید شود. اما با رعایت مراقبت‌هایی خاص می‌توانید مدت ماندگار اثر کراتین صافی را بیشتر کنید. در حقیقت تا زمانی موهایتان رنگ یا دکلره نشود، صافی حاصل از کراتین باقی می‌ماند.

دوام کراتین مو به چه مواردی بستگی دارد؟

همان‌طور که در بخش پیشین اشاره کردیم، کراتین مو یک فرایند زیبایی و درمانی نیمه‌دائمی به‌شمار می‌آید. ماندگاری کراتین مو به چهار عامل کیفیت مواد استفاده‌شده، کیفیت ابزار، میزان مهارت فرد و رعایت مراقبت‌های بعد از انجام کراتین بستگی دارد.

برای اطمینان از کیفیت مواد مورد استفاده، باید شناخت لازم و کافی از این حوزه داشته باشید. درواقع آن‌قدر مواد تقلبی مشابه با اصلی در بازار وجود دارد که تشخیص را سخت کرده است.

بهترین راه، پرس‌وجو‌کردن از فردی است که اطلاعات کامل دارد و می‌تواند شما را راهنمایی کند. معیار شناخت کیفیت هم واضح است.

مواد کراتین مو انواع و اقسام متنوعی دارند. همان‌طور که گفتیم کراتین مو به دو هدف صافی و احیا انجام می‌شود. بنابراین مشاهده کیفیت درنتیجه هر کدام از این دو روش متفاوت است. اگر هدف شما از انجام کراتین، احیای موهای آسیب‌دیده‌است، مشخصا نمی‌توانید خط‌کش خود را بر اساس درجه صافی مو تنظیم کنید؛

چراکه در این روش موهای شما کاملا احیا می‌شوند، اما درصد صافی آن با کراتینی که برای صاف و درخشان‌کردن موها انجام می‌شود، متفاوت است.

اگر هدف شما از انجام کراتین، احیای موهای آسیب‌دیده‌است، مشخصا نمی‌توانید خط‌کش خود را بر اساس درجه صافی مو تنظیم کنید؛

عامل مهم و موثر دیگر در ماندگاری نتایج کراتین مو، ابزار مورد استفاده است. این ابزار شامل سشوار و اتو مو می‌شود که کیفیت آن‌ها مستقیما بر نتیجه کار تاثیر دارد. مهارت فرد در انجام فرایند کراتین مو، عامل مهم دیگر است. در حقیقت اگر آن شخص مهارت کافی نداشته باشد و نتواند آن‌طور که باید این کار را روی موهای شما انجام دهد، نه تنها نتایج آن ماندگارتر نخواهد شد که از همان ابتدا به موهای شما چند برابر بیشتر آسیب خواهد زد و هزینه گزاف ترمیم را روی دست‌تان خواهد گذاشت.

بنابراین باید به دنبال مرکزی برای کراتین موهای خود باشید که متخصصان آن مهارت کافی داشته باشند و تجهیزاتشان از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار باشد. عامل نهایی، رعایت مراقبت‌های پس از انجام کراتین مو است. این مراقبت‌ها را در ادامه مفصل توضیح داده‌ایم. رعایت این موارد باعث می‌شود نه‌تنها در ماه‌های اول کراتین، که در ادامه هم بالاترین کیفیت ظاهری و ساختاری را از نتیجه کار ببینید.

سپس باید خیسی مو با یک حوله تمیز و نرم گرفته شده و این مرحله تا جایی پیش برود که مقداری نم روی سطح موها باقی بماند.

مراحل انجام کراتین مو

فرایند کراتین مو با شست‌و‌شوی کامل و تمیز موها با استفاده از شامپوی پیش از کراتین شروع می‌شود. سپس باید خیسی مو با یک حوله تمیز و نرم گرفته شده و این مرحله تا جایی پیش برود که مقداری نم روی سطح موها باقی بماند. اگر آسیب موهای شما به شکلی باشد که نیاز به اکسیژن‌تراپی و آبرسانی داشته باشید، باید در این مرحله انجام شود تا بهبود وضعیت موهایتان را درنتیجه کار مشاهده کنید.

بعد از این کار، نوبت به اصلی‌ترین مرحله کراتین می‌رسید. در این مرحله مواد کراتین توسط فردی متخصص به موهایتان تزریق می‌شود. طبق دستورالعمل کلی این مواد باید بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه روی موهایتان باقی بماند تا بتواند اثر خود را بگذارد. در این مرحله فرمالدهید موجود در ماده کراتین ممکن است باعث سوزش چشم یا آسیب به مجاری تنفسی‌تان بشود.

می‌توانید در مقابل یک پنکه قرار بگیرید و پروسه را انجام دهید تا شدت این عارضه به حداقل ممکن برسد. در زمان استراحت مواد روی موهایتان باید از سشوارهای قدرتمند سالنی استفاده کمک بگیرید تا عملکرد ماده روی موها تقویت شود. بعد از این مرحله نوبت به اتو‌کردن موها با یک اتوی مخصوص، قوی و با درجه حرارت بالا می‌رسد.

این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه فرم نهایی موهای شما از دل این مرحله بیرون خواهد آمد. سپس به مرحله قرنطینه موها خواهید رسید که در بخش‌های بعدی در رابطه با آن توضیحاتی خواهیم داد.

می‌توانید در مقابل یک پنکه قرار بگیرید و پروسه را انجام دهید تا شدت این عارضه به حداقل ممکن برسد.

مزایای کراتین مو برای موخوره

گفتیم کراتین یکی از پروتئین‌های طبیعی درون بدن انسان‌ها و حیوانات است و درحقیقت ضامن سلامت موها و ناخن‌های بدن شما محسوب می‌شود. در برخی از مواقع، مقدار این پروتئین در بدن کاهش پیدا می‌کند و مشخصا بدن به هر شکلی که شده، باید این کمبود را جبران کند، وگرنه وز‌شدن موها و آسیب‌های بیشتر به ساختار مو را در پی خواهد داشت.

امروزه در بسیاری از شامپوها مقداری از این ماده وجود دارد، اما یقینا نمی‌تواند عملکردی که کراتین صافی یا احیا بر موهای شما دارد را داشته باشد. در ادامه می‌خواهیم بخشی از مزایای کراتین مو را برایتان شرح دهیم.

امروزه در بسیاری از شامپوها مقداری از این ماده وجود دارد، اما یقینا نمی‌تواند عملکردی که کراتین صافی یا احیا بر موهای شما دارد را داشته باشد.

نگهداری راحت‌تر از موها

جالب است بدانید موهای شما بعد از کراتینه‌کردن نیاز به نگهداری کمتری خواهد داشت؛ خصوصا اگر پیش از انجام کراتین موهای وز و فر آسیب‌دیده‌ای داشته باشید. موهای وز نیازمند نگهداری و انجام روتین‌های پیش و پس از حمام بسیار زیادی است، درحالی‌که بعد از کراتین، موهای شما به حالتی نرم و صاف می‌رسد و دیگر لازم نیست تکنیک‌های مراقبت از مو را روی آن‌ها اجرا کنید.

در حقیقت شما با استفاده از کراتین احیا یا صافی در وقت و هزینه‌های لوازم مراقبتی جانبی صرفه‌جویی می‌کنید. همچنین با این روش میزان شانه‌کردن، سشوار‌کردن و استفاده از اتو مو هم در روتین روزانه و هفتگی کمتر می‌شود و در درازمدت، قطعا موهای سالم‌تر و شفاف‌تری خواهید داشت.

داشتن موهایی صاف و درخشان

از لحاظ ساختاری، کراتین‌کردن مو تداخل بین سلول‌‌های مو را از بین خواهد برد و با این کار موهایی صاف، نرم، درخشان و سالم را برایتان به ارمغان خواهد آورد. علاوه‌بر این، تکنیک کراتین مو باعث آبرسانی به موهای شما شده و خشکی که موجب وز‌شدن و بدفرم‌شدن موهای شما می‌شود را درمان می‌کند.

این چنین است که کراتین مو در درمان موخوره نیز موثر واقع می‌شود. فراموش نکنید که بعد از انجام این تکنیک، حتما موهای خود را نوک‌گیری کنید. تا زمانی که نتایج کراتین مو باقی بماند، به علت صاف‌بودن موهایتان دیگر گره‌خوردن مو و موخوره را مشاهده نخواهید کرد.

علاوه‌بر این، تکنیک کراتین مو باعث آبرسانی به موهای شما شده و خشکی که موجب وز‌شدن و بدفرم‌شدن موهای شما می‌شود را درمان می‌کند.

تاثیر طولانی‌مدت آن

با انجام مراقبت‌های پس از کراتین مو می‌توانید تا مدت زیادی موهایی صاف، نرم، قابل کنترل و زیبا داشته باشید. این مراقبت‌ها بسیار آسان است و شامل استفاده از شامپوهای مخصوص کراتین مو، رعایت تعادل در استحمام، خشک‌کردن مو با باد ملایم سشوار و عدم استفاده از لوازم گرمازا و آسیب‌زننده مانند اتو مو خواهد بود. رعایت تعادل در استحمام به معنی ۲ تا ۳ بار شستشوی هفتگی موها با شامپوی مخصوص است.

رشد بهتر موها

پیش از این اشاره کردیم که کراتین مو مزایای درمانی هم دارد و باعث تقویت تار موهای شما می‌شود. بعد از انجام این فرایند استحکام موهای شما بیشتر شده و میزان شکنندگی آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. درنتیجه اگر ساقه موهایتان کمتر آسیب ببیند، می‌تواند رشد سریع‌تری را هم تجربه کند.

مراقبت‌های بعد از انجام کراتین مو

اگر می‌خواهید ماندگاری کراتین موهایتان افزایش پیدا کند و پس از چند ماه کیفیت اولیه خود را از دست ندهد، باید مراقبت‌هایی را انجام دهید. اولین کار، رعایت مدت زمان قرنطینه بعد از انجام کراتین است. قرنطینه‌کردن به این معنی است که پس از جلسه کراتین مو نباید تا دو سه روز موهای خود را بشویید.

حواستان باشد در زمان قرنطینه اگر احساس کردید بخشی از موهایتان خیس شده است، باید با استفاده از درجه حرارت مناسب اتو آن را خشک کنید و تا زمانی که مواد روی سطح موهایتان قرار دارد، اصلاحات فرمی لازم را انجام دهید.

حواستان باشد در سه روز قرنطینه به هیچ وجه نباید اجازه دهید موهایتان حالت خاصی به خود بگیرد. هنگام خواب نیاز است موهای خود را کاملا روی بالشت پهن کنید و تا شکسته نشوند و فرم صافی اولیه خود را از دست ندهند. توصیه می‌شود در این مدت از کش سر یا گیره مو استفاده نکنید.

همچنین اگر شال یا روسری‌تان باعث ایجاد حالت روی موهایتان شد، سریعا با اتو مو این مشکل را برطرف کنید. بعد از گذراندن دوران قرنطینه لازم است با ماسک‌های مخصوص کراتین موهای خود را بشویید و کاملا آب‌کشی کنید. توجه داشته باشید بهتر است اولین آب‌کشی موها با آب سرد باشد.

از روز پنجم به بعد می‌توانید از شامپوهای مخصوص کراتین و بدون سولفات استفاده نمایید و ماده کراتین را از سطح موهای خود پاک کنید. پس از شستشو هم باید ابتدا مقداری از خیسی موها را با حوله بگیرید و سپس با باد ملایم سشوار خشک کنید. باد تند سشوار و مچاله‌کردن مو با استفاده از حوله به ساختار موهایتان آسیب خواهد زد.

همچنین فراموش نکنید میزان استخر رفتن یا آب‌تنی در دریا را نیز باید کاهش دهید، چراکه کلر موجود در آب استخر و شوری آب دریا ماندگاری کراتین را کاهش می‌دهد.

اگر مجبور به انجام این کار هستید، باید از کلاه شنا استفاده کنید تا نفوذ آب به حداقل برسد. رعایت این مراقبت‌ها بسیار ضروری است و باعث افزایش ماندگاری کراتین و داشتن فرمی زیبا در طول دوره می‌شود.

هنگام خواب نیاز است موهای خود را کاملا روی بالشت پهن کنید و تا شکسته نشوند و فرم صافی اولیه خود را از دست ندهند.

معایب کراتین‌کردن مو

به‌طور مفصل از مزایای کراتین مو صحبت کردیم. وقت آن رسیده معایب آن را هم بررسی کنیم تا بتوانید انتخابی آسان و با آگاهی کامل داشته باشید. معایب کراتین مو عبارتند از:

کراتین مو و مواد سرطان‌زا

لازم است بدانید در فرایند کراتین احیای مو از موادی شیمیایی موسوم به فرمالدهید استفاده می‌شود که اگر استنشاق شود و به ریه‌هایتان برسد، می‌تواند آسیب بسیار زیادی داشته باشد. علاوه‌بر این در طول انجام تزریق کراتین، همین فرمالدهید منجر به سوزش چشم‌ها می‌شود. از این مسئله هم گریزی نیست، چراکه فرمالدهید همان ماده‌‌ای است که باعث درخشان‌شدن و صافی تارهای موی شما می‌‌شود و نمی‌توان آن را از ساختار مواد کراتین حذف کرد.

بنابراین اگر دیدید کسی استفاده از فرمالدهید را در ترکیبات ماده کراتین در کلینیک یا آرایشگاهش انکار می‌کند، مطمئن باشید سعی در فریب شما دارد. تنها می‌توانید با انجام مراقبت‌هایی اجازه نفوذ این ماده به ریه و چشم‌هایتان را ندهید. همچنین اگر در دوره بارداری بسر می‌برید، بهتر است کراتین‌کردن را به بعد از آن موکول کنید.

البته که روش‌های کراتین‌کردن مو بدون فرمالدهید هم وجود دارد که در ترکیبات ماده آن از اسید گلیوکسیلیک استفاده می‌شود؛ اما مشخصا این روش‌ها به اندازه کراتین با ماده اصلی موثر نیستند و ماندگاری پایین‌تری هم دارند.

کراتین مو و هزینه بالا

تکنیک کراتین‌کردن نسبت به دیگر روش‌های صافی مو هزینه بیشتری به شما تحمیل می‌کند. البته در این بین، محصولات اقتصادی‌تری هم برای صاف‌کردن موها مانند بوتاکس و نانوگلوبال وجود دارد، اما هیچ‌کدام تاثیر و ماندگاری کراتین را نخواهند داشت.

در حقیقت هزینه‌ای که برای کراتین مو می‌شود، ارزش دارد و نیاز نیست آن را ماهی یک‌بار تمدید کنید. هم می‌توانید ماندگاری بالاتری از نتایج این روش نسبت به دیگر روش‌ها ببینید و هم از مزایای درمانی آن استفاده نمایید.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

بیشتر بخوانید: فرق کراتینه مو با پروتئین تراپی

کراتین مو و محدودیت در استفاده

پیش از انجام این فرایند لازم است بدانید استفاده مکرر از روش کراتین مو باعث تحمیل آسیب به تار موهایتان شده و به همین علت توصیه می‌کنیم نهایتا دو بار در سال آن را انجام دهید. همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، اگر کراتین موی شما با استفاده از مواد باکیفیت توسط یک فرد متبحر و حرفه‌ای انجام شود، می‌توانید تا ۶ ماه نهایت صافی و درخشانی مو را تجربه نمایید و لازم نیست در این میان به فکر تمدید‌کردن بیفتید.

تکنیک کراتین‌کردن نسبت به دیگر روش‌های صافی مو هزینه بیشتری به شما تحمیل می‌کند.

کراتین مو و استفاده از شامپوهای مخصوص

در بخش مراقبت‌های پس از انجام کراتین گفتیم که باید برای شستشوی موهایتان از شامپوهای مخصوص کراتین استفاده نمایید. همچنین نباید استحمام روزانه داشته باشید و باید میزان آن را به ۲ تا ۳ بار در هفته کاهش دهید.

لازم است از شامپوها و نرم‌کننده‌های بدون سولفات و کلرید استفاده نمایید تا سولفات موجود در شامپوهای معمولی ماندگاری کراتین را کاهش ندهد. این محدودیت در استفاده از شامپو ممکن است برایتان سخت باشد، اما منطقا دلیلی نیست که بخواهید به‌خاطر آن از انجام کراتین مو منصرف شوید.

در این مطلب با لزوم انجام کراتین مو برای موخوره، مراحل، مزایا و معایب آن آشنا شدید. برای مشاهده بهترین نتایج از این فرایند لازم است به یک کلینیک تخصصی مراجعه کنید تا اطمینان لازم از کیفیت مواد و مهارت در استفاده از آن‌ها را داشته باشید. فصل تابستان به علت شرجی‌بودن هوا و تاثیر آن بر وز‌شدن موها، بهترین زمان ممکن برای کراتین مو خواهد بود.

منبع ++++

کراتین چیست؟

همان‌طور که گفتیم کراتین یک نوع پروتئین اساسی است که در مو، پوست و ناخن انسان و همچنین در شاخ، پر پشم و سم حیوان به شکل طبیعی وجود دارد و باعث درخشش، نرمی و صافی موها می‌‌شود.

کراتین برزیلی چیست؟

این روش که به نام کراتین برزیلی هم شناخته می‌شود، قادر است علاوه‌بر از بین‌بردن وزهای مو که جلوه بدی به چهره شما داده است، درخشندگی و جذابیت موهای شما را افزایش دهد. دوام این نوع کراتین مو برای موخوره حدود ۶ ماه است و بعد از آن باید مجددا تمدید شود. اما با رعایت مراقبت‌هایی خاص می‌توانید مدت ماندگار اثر کراتین صافی را بیشتر کنید. در حقیقت تا زمانی موهایتان رنگ یا دکلره نشود، صافی حاصل از کراتین باقی می‌ماند.

مضرات کراتین چیست؟

لازم است بدانید در فرایند کراتین احیای مو از موادی شیمیایی موسوم به فرمالدهید استفاده می‌شود که اگر استنشاق شود و به ریه‌هایتان برسد، می‌تواند آسیب بسیار زیادی داشته باشد. علاوه‌بر این در طول انجام تزریق کراتین، همین فرمالدهید منجر به سوزش چشم‌ها می‌شود. از این مسئله هم گریزی نیست، چراکه فرمالدهید همان ماده‌‌ای است که باعث درخشان‌شدن و صافی تارهای موی شما می‌‌شود و نمی‌توان آن را از ساختار مواد کراتین حذف کرد

۶ شهریور ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی