لیفت صورت با نخ
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

لیفت صورت با نخ؛ بررسی مزایا، هزینه‌ها و معایب

1/5 - (1 امتیاز)

با افزایش سن، پوست به‌طور طبیعی استحکام خود را به‌دلیل کاهش تولید کلاژن و الاستین از دست می‌دهد. ایجاد خطوط ریز، چین‌وچروک‌ها و شلی پوست صورت، از نتایج اولیه از دست‌دادن استحکام پوست محسوب می‌شود. همچنین عوامل مختلفی مانند ژنتیک، قرارگرفتن مداوم در هوای آلوده و عدم مراقبت صحیح از پوست نیز در افتادگی و پیری آن موثر است. این درحالی است که ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که اکثر افراد روی زیبایی و شادابی چهره خود وسواس دارند. لیفت صورت با نخ ازجمله درمان‌های رایج و پرطرفدار برای ازبین‌بردن افتادگی قسمت‌های مختلف صورت است که در کمترین زمان ممکن، بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می‌آورد. از این روش درمانی کاربردی و موثر می‌توان برای قسمت‌های مختلف صورت و بدن استفاده کرد. در این مطلب به بررسی کامل روش لیفت با نخ، کاربردها، مزایا و معایب و مراقبت‌های قبل و بعد از انجام لیفت پوست با نخ می‌پردازیم.

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یک روش درمانی زیبایی است که در آن از نخ برای افزایش استحکام و کشیدگی پوست استفاده می‌شود. این درمان، کم‌تهاجمی بوده و نخ‌های استفاده شده قابل جذب هستند. درواقع لیفت با نخ نوعی روش است که در آن از بخیه‌های موقت برای ایجاد لیفت ظریف اما قابل مشاهده در پوست استفاده می‌شود که بهترین جایگزین برای درمان‌های مبتنی‌بر جراحی محسوب می‌شود.

این درحالی است که ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که اکثر افراد روی زیبایی و شادابی چهره خود وسواس دارند.

با این درمان زیبایی، پوست کمی به عقب کشیده شده و درنتیجه صورت لیفت و سفت خواهد شد. نخ‌های به‌کاررفته در این درمان، علاوه‌بر ایده‌آل‌بودن برای لیفت پوست، به روش دیگری با پیری مبارزه می‌کنند. آن‌ها با تحریک کلاژن و ایجاد پاسخ درمانی، بدن را وادار به هدایت موج‌های زیادی از کلاژن به مناطق تحت‌درمان کرده و به این شکل روند طبیعی تولید کلاژن را احیا می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانید، کلاژن نقش حیاتی و موثری در روند پیری و کاهش و افزایش آن دارد. این درحالی است که کلاژن به حمایت از عوامل رشد که تا حد زیادی بر وضعیت پوست ما تأثیر می‌گذارد نیز کمک می‌کند. همچنین تولید به‌اندازه کلاژن علاوه‌بر ترمیم زخم‌ها، به قوی، حجیم و انعطاف‌پذیر نگه‌داشتن پوست نیز می‌پردازد. این درحالی است که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های لیفت صورت با نخ، تحریک تولید طبیعی کلاژن توسط بدن است.

با افزایش سن، بدن ما به‌تدریج کلاژن کمتر و کمتری تولید می‎کند که این روند، منجربه کاهش 80 درصدی ضخامت پوست در حدود 70 سالگی می‌شود. حجم و قدرت، عامل بزرگی در ایجاد پوست اضافی و چین‌وچروک است. با ضعیف‌تر شدن پوست، دیگر قادربه حمایت کافی از بافت‌های زیر آن نخواهد بود، به این معنی که جاذبه آن را به سمت پایین می‌کشد و پوست افتاده و کشیده می‌شود.

تزریق کلاژن تازه به پوست صورت در زمانی که نشانه‌های شلی پوست هنوز خفیف است، می‌تواند به کاهش روند افتادگی (با ضخیم‌شدن و آبرسانی پوست) و جلوگیری از شدیدشدن آن (با تقویت پوست) کمک کند. بیمارانی که لیفت با نخ را به‌منظور تحریک کلاژن انجام می‌دهند، متوجه بهبود تدریجی رنگ و استحکام پوست خود خواهند شد.

در این روش درمانی زمانی‌که نخ‌ها زیرپوست قرار می‌گیرند، پاسخ درمانی بدن به‌طور مداوم فعال می‌شود، زیرا بدن می‌خواهد نواحی بخیه‌شده را درمان کند. بدن از نظر بیولوژیکی طوری برنامه‌ریزی شده که وقتی هر جسم خارجی موجود در درم(لایه زیرپوست) را حس می‌کند، به این شکل واکنش نشان دهد. به این صورت علاوه‌بر کشیدن نقاط افتاده پوست، روند بازسازی طبیعی پوست توسط بدن نیز فعال شده و آثار مفیدی به‌همراه خواهد داشت.

لیفت با نخ یک عمل زیبایی غیرجراحی است که به‌منظور لیفت طبیعی صورت طراحی شده است و اغلب برای از بین بردن افتادگی پوست غبغب و گونه، خطوط لبخند و چین‌وچروک اطراف فک به کار می‌رود.

با ضعیف‌تر شدن پوست، دیگر قادربه حمایت کافی از بافت‌های زیر آن نخواهد بود، به این معنی که جاذبه آن را به سمت پایین می‌کشد و پوست افتاده و کشیده می‌شود.
به پوستت جون تازه بده

کاربردهای لیفت با نخ

لیفت با نخ برای برخی قسمت‌های افتاده پوست صورت و بدن کاربرد دارد. رایج‌ترین قسمت‌های صورت که برای صاف‌شدن آن از روش لیفت با نخ استفاده می‌شود، ابروها، چانه و گونه است. اما به‌طور کلی این روش برای نواحی از پوست که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده‌اند، کاربرد دارد.

با کشیدن پوست در این قسمت‌ها، ظاهر جوان، محکم و قوی پوست بازمی‌گردد و چهره فرد شاداب و درخشان خواهد شد. با انجام لیفت پوست با نخ در کمترین زمان و با مطمئن‌ترین روش به درمان پیری و چروک پوست می‌رسید.

لیفت صورت با نخ برای چه کسانی مفید است؟

با توجه‌به اثرات این روش درمانی، بهترین کاندید برای لیفت پوست با نخ، افراد با پوست نسبتاً شل و افتاده بوده که به‌دنبال روشی کوتاه‌مدت و در عین‌حال موثر هستند. همچنین بهترین سن برای انجام لیفت صورت با نخ برای مردان یا زنان، 35 سال یا بیشتر است که در اکثر موارد به‌دنبال لیفت قسمت‌های یک سوم میانی یا پایینی صورت و افزایش جوان‌سازی چهره خود هستند.

توجه‌به این نکته خالی از لطف نیست که بهترین کاندیدها برای لیفت با نخ، بیمارانی هستند که به تازگی متوجه کاهش کلاژن پوست خود شده و می‌خواهند ساختار پوست خود را تقویت کنند.

همچنین این روش درمانی برای بیمارانی که احساس می‌کنند پوست‌شان درحال ازدست‌دادن بخشی‌از کشش طبیعی خود است نیز ایده‌آل است. برای آن دسته از افرادی که پوست آن‌ها به‌طور مشهودی افتاده است و نیاز‌به کشش پوستی عمیق دارند، ممکن است پزشک درمان‌های دیگری را که با جراحی همراه است، تجویز کند.

اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

بیشتر بخوانید:‌ لیفت ابرو با بوتاکس؛ 

مزایای لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با استفاده‌از نخ یک روش کاربردی و موثر در درمان افتادگی پوست است که مزایای زیادی را به‌همراه دارد. شما با لیفت پوست با نخ علاوه‌بر سفت و صاف‌شدن پوست، از برخی امتیازات جانبی آن نیز بهره‌مند خواهید شد. برخی از مهم‌ترین مزایای لیفت صورت با نخ شامل موارد زیر است:

  • مشاهده نتایج درمان و اثر لیفت بلافاصله بعد از درمان
  • افزایش تولید طبیعی کلاژن بدن و بهبود طولانی‌مدت در کیفیت پوست
  • مقرون‌به‌صرفه‌بودن نسبت‌به لیفت صورت به‌شکل جراحی و تهاجمی
  • تجربه عوارض جانبی کم نسبت‌به سایر درمان‌های افتادگی پوست
  • در این روش نیازی به بی‌هوشی عمومی ندارید و بلافاصله پس از عمل می‌توانید به خانه بازگردید.
  • نسبتا بدون درد
  • دارای اثر بازسازی‌کننده طبیعی پوست
  • روشی مناسب برای اکثر پوست‌ها با شدت افتادگی متفاوت
  • نخ‌ها به‌هیچ‌وجه قابل‌مشاهده و لمس نیستند.
  • این روش در مقایسه با روش سنتی لیفت، درد، تورم و کبودی کمتری دارد.
  • هیچ برش و زخمی روی پوست برجای نمی‌گذارد.
  • برای پوست‌های حساس مناسب است.
لیفت صورت با استفاده‌از نخ یک روش کاربردی و موثر در درمان افتادگی پوست است که مزایای زیادی را به‌همراه دارد.

معایب لیفت صورت با نخ

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، بالاکشیدن پوست و درمان افتادگی و شلی پوست با استفاده از نخ، یک روش درمانی کم‌ریسک بوده که با انجام آن، کمترین زمان بهبودی را با حداقل عوارض جانبی تجربه خواهید کرد. اما باید درنظر داشته باشید با برخی عوارض جانبی خفیف لیفت صورت با نخ مواجه خواهید شد که در صورت رعایت درست مراقبت‌های بعداز درمان، به زودی از بین خواهند رفت.

همچنین برخی از این عوارض به نوع انجام درمان و میزان تبحر دکتر انتخابی شما نیز بستگی دارد. بنابراین توصیه می‌شود در انتخاب پزشک برای انجام این روش درمانی تحقیق کرده و دقت کنید. برخی از رایج‌ترین معایب و عوارض لیفت با نخ شامل موارد زیر است:

  • درصورتی که نخ‌ها بیش‌ازحد سطحی قرار گیرند یا پوست بیمار فوق‌العاده نازک باشد، قابل مشاهده هستند.
  • با کشیده‌شدن پوست، امکان جمع‌شدن پوست اضافی وجود دارد، چراکه پوست اضافی را نمی‌توان برداشت و درصورت تجمع آن‌ها، نیازبه جراحی وجود دارد.
  •  در برخی موارد نادر احتمال عفونت وجود دارد. در استفاده‌از هر دو گزینه نخ‌های دائمی و موقت، گزارش‌هایی از عفونت، واکنش جسم خارجی، بیرون کشیدن بخیه (جایی که بخیه از پوست خارج می‌شود) و چروکیدگی پوست ارائه شده است.
  • همچنین موارد نادری از درد یا ناراحتی طولانی‌مدت لیفت با نخ دائمی وجود دارد.
  • کبودی، تورم، جای‌زخم و فرورفتگی نیز ازجمله عوارض لیفت با نخ است که درصورت شدیدشدن این علائم حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • لیفت با نخ برای چین‌وچروک‌های عمیق و افتادگی زیاد مناسب نیست و فقط برای رفع اولین علائم پیری نتایج مطلوبی به دنبال دارد.
  • بعضی از نواحی صورت به دلیل وجود رگ‌های اصلی، عروق یا اعصاب، بیشتر در معرض خطر قرار دارند به این دلیل لازم است که پزشک معالج از دانش آناتومی پیشرفته برخوردار باشد.
  • عدم تقارن صورت به دلیل حرکت نخ‌ها در طول زمان یکی دیگر از معایب لیفت صورت با نخ است.
  • صرف‌نظر از اینکه از داروهای بی‌حسی موضعی هنگام لیفت استفاده می‌شود اما بعضی از افراد ممکن است حین عمل یا بعد از آن درد داشته باشند.
  • اگرچه خطر این روش از جراحی سنتی لیفت صورت کمتر است اما همچنان باید دوره نقاهت را سپری کنید.
. اما باید درنظر داشته باشید با برخی عوارض جانبی خفیف لیفت صورت با نخ مواجه خواهید شد که در صورت رعایت درست مراقبت‌های بعداز درمان، به زودی از بین خواهند رفت.

لیفت با نخ برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت با نخ بیشتر مناسب بیمارانی است که به دنبال لیفت طبیعی صورت هستند و نگرانی‌های خاصی در مورد قسمت پایینی صورت دارند. افرادی که قبلاً از روش‌های دیگر برای لیفت صورت استفاده کرده‌اند و اکنون پوستشان افتاده شده است می‌توانند از این روش برای لیفت طبیعی صورت استفاده کنند.

به‌طور کل نامزدهای ایده­آل برای درمان لیفت با نخ عبارت‌اند از:

  • افرادی که علائم پیری قابل‌مشاهده مثل افتادگی پوست، چین‌وچروک، خط لبخند، غبغب آویزان، افتادگی پلک زیر چشم و گردن بوقلمونی دارند.
  • زنان و مردان در محدود سنی ۳۵ تا ۵۵ سال
  • افرادی که به روش‌های تهاجمی و سنتی لیفت صورت علاقه ندارند.

نحوه انجام لیفت

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای انجام لیفت با نخ، این است که اساسا این روش درمانی چگونه انجام می‌شود؟ در پاسخ باید گفت مدت زمان انجام این عمل زیبایی بسیار محدود است و زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد. به‌همین خاطر، مراحل انجام آن نیز ازقبل برای شما مشخص و واضح خواهد بود.

قبل از انجام لیفت صورت با نخ، ابتدا در یک جلسه مشاوره با دکتر، نوع پوست و نقاط موردنیاز برای درمان شما تعیین می‌شود. سپس در روز درمان و قبل از شروع لیفت، ناحیه درمان تمیز، ارزیابی و علامت‌گذاری شده تا مشخص شود که نخ‌ها کجا قرار می‌گیرند. پس از این مرحله، کرم یا آمپول بی‌حس‌کننده موضعی برای کاهش درد ناشی‌از درمان برای شما اعمال می‌شود.

در مرحله بعد، نخ‌ها زیرپوست شما قرار گرفته و پوست کشیده و صاف می‌شود. برخی‌از انواع نخ‌ها یک دم انتهایی دارند که پس‌از درگیر‌شدن بافت‌ها با نخ باید قطع شوند. پس‌از قراردادن تمام نخ‌ها، ناحیه تحت‌درمان به‌آرامی تمیز می‌شود و بیمار می‌تواند به انجام فعالیت‌های نسبتاً عادی روزانه خود بپردازد، اما باید از فعالیت‌های شدید اجتناب شود. به‌طور معمول، کل جلسه درمان حدود یک ساعت طول می‌کشد.

توجه داشته باشید با توجه‌به محصولات مختلف بالابر با نخ، ممکن است تفاوت‌های فنی مختلفی بین فرآیندهای اجرایی درمان وجود داشته باشد. هدف اصلی لیفت با نخ این است که بافت‌های آویزان و افتاده را به ناحیه مرجع قوی‌تر و بدون افتادگی متصل کند. لیفت با نخ با بی‌حسی موضعی انجام می‎شود و پس‌از عمل نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست.

قبل از انجام لیفت صورت با نخ، ابتدا در یک جلسه مشاوره با دکتر، نوع پوست و نقاط موردنیاز برای درمان شما تعیین می‌شود.

آیا لیفت صورت با نخ درد دارد؟

با توجه‌به اینکه در لیفت با نخ، بخیه‌ها پوست را به عقب کشیده و صاف می‌کنند، ممکن است تصور کنید که این روش درمانی فوق‌العاده دردناک است. اما باید بدانید که جای نگرانی وجود ندارد، چراکه نخ‌ها معمولاً با استفاده‌از بی‌حسی موضعی زیرپوست قرار می‌گیرند، بنابراین بیماران احساس زیادی ندارند.

همچنین برای تزریق داروهای بی‌حس‌کننده از سوزن‌های ریز (از نظر اندازه مشابه سوزن‌های بوتاکس) استفاده می‌شود که پوست اطراف را بی‌حس می‌کند. به همین منظور شما در طول درمان خود، کمترین میزان درد را تجربه خواهید کرد.

اقدامات مورد نیاز قبل از لیفت

درصورتی که تصمیم خود را برای انجام لیفت پوست با نخ گرفته‌اید، قبل از جلسه درمان، باید به رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی ارائه شده توسط پزشک خود بپردازید. آمادگی شما برای لیفت صورت با نخ در رسیدن‌به بهترین نتایج و کوتاه‌ترین زمان بهبودی بسیار موثر است. برخی از مهم‌ترین این اقدامات عبارت است از:

  • از مصرف هرنوع رقیق‌کننده‌های خون، مکمل‌ها، ویتامین‌های رقیق‌کننده خون، NSAIDS و چای سبز به‌مدت دو هفته قبل از عمل خودداری کنید، زیرا همه این موارد ممکن است باعث افزایش خونریزی و کبودی شوند.
  • کاهش مصرف الکل می‌تواند همان اثر جلوگیری از کبودی را داشته باشد.
  • اگر یک عفونت فعال در صورت و پوست خود یا یک جراحی دندانپزشکی اخیر یا آتی دارید، بهتر است درمان را برای زمان دیگری به تعویق بیندازید.
درصورتی که تصمیم خود را برای انجام لیفت پوست با نخ گرفته‌اید، قبل از جلسه درمان، باید به رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی ارائه شده توسط پزشک خود بپردازید.

هزینه لیفت صورت با نخ

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب روش درمانی لیفت با نخ و کلینیکی که می‌خواهید این‌کار را در آن انجام دهید، هزینه لیفت صورت با نخ است. عوامل مختلفی در تعیین هزینه پرداختی شما تاثیر دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

  • گستردگی نقاط موردنظر شما برای درمان
  • نوع مواد و برندهای به‌کاررفته در درمان
  • میزان سابقه کاری کلینیک و نرخ مشخص آن‌ها
  • حرفه‌ای بودن و تبحر دکتر
  • میزان افتادگی و پیری پوست

مراقبت‌های بعد از لیفت

درصورتی که از دستورالعمل‌های مراقبتی بعد از لیفت با نخ که پزشک به شما ارائه می‌کند پیروی نمایید، زمان بهبودی سریع‌تر و عوارض جانبی کمتری را مشاهده خواهید کرد. رعایت این نکات بعد از لیفت صورت با نخ در رسیدن‌به بهترین و موثرترین نتیجه درمان بسیار مهم است:

  • از کمپرس یخ برای به حداقل‌رساندن کبودی و تورم استفاده کنید. بهتر است یخ را به‌طور مستقیم روی نقاط تحت‌درمان قرار ندهید. بهترین روش استفاده از کمپرس یخ در اطراف محل موردنظر است.
  • توصیه می‌‌شود با سر رو‌به بالا و به پشت بخوابید تا از واردشدن هرگونه فشار به صورت خود جلوگیری کنید. به‌طورکلی این یک توصیه خوب برای کسانی است که می‌خواهند چین‌وچروک و عدم تقارن صورت خود را کاهش دهند.
  • بیماران باید حداقل به مدت 24 ساعت از شستن یا حتی لمس ناحیه درمان خودداری کنند.
  • پس از گذشت مدت زمان مشخص‌شده توسط پزشک، پاکسازی بسیار ملایم صورت مجاز است.
  • به مدت دو تا سه هفته بعداز درمان نباید مالش شدید صورت یا ماساژ صورت انجام شود تا احتمال کنده‌شدن بخیه یا از دست‌دادن چسبندگی آن محدود شود.
  • انجام ورزش‌های شدید باید برای یک تا دو هفته محدود شود. توجه داشته باشید محدودیت‌های فعالیت بدنی برای نخ‌های لیفتینگ بسیار سخت‌تر است که باید به‌خوبی آن را رعایت کنید.
لیفت با نخ تولید کلاژن را تحریک کرده که به کاهش یا به تاخیرانداختن پیری پوست کمک می‌کند

بیشتر بخوانید: لیفت ابرو با نخ؛

لیفت صورت با نخ یک جایگزین کم‌تهاجمی برای جوان‌سازی صورت است. درطول این عمل، جراح زیبایی از بخیه‌های موقتی برای کشیدن و سفت‌کردن بخش‌هایی از پوست استفاده می‌کند. لیفت با نخ تولید کلاژن را تحریک کرده که به کاهش یا به تاخیرانداختن پیری پوست کمک می‌کند.

باید بدانید برای لیفت با نخ نیازی‌به بیهوشی عمومی وجود ندارد. این مزیت باعث کوتاه‌ترشدن زمان بهبودی و کاهش خطر عوارض جانبی مرتبط‌ با بیهوشی عمومی می‌شود. به‌طورکلی لیفت با نخ جایگزین مطمئن‌تر، کم‌ریسک‌تر و ارزان‌تری برای جراحی‌های لیفت صورت است و تقریباً هیچ خطری برای ایجاد زخم ندارد. ماندگاری لیفت با نخ دائمی نبوده و ممکن است فرد بعد از چند سال متوجه از بین‌رفتن اثرات آن شود.

منبع +++

لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ یک روش درمانی زیبایی است که در آن از نخ برای افزایش استحکام و کشیدگی پوست استفاده می‌شود. این درمان، کم‌تهاجمی بوده و نخ‌های استفاده شده قابل جذب هستند. درواقع لیفت با نخ نوعی روش است که در آن از بخیه‌های موقت برای ایجاد لیفت ظریف اما قابل مشاهده در پوست استفاده می‌شود که بهترین جایگزین برای درمان‌های مبتنی‌بر جراحی محسوب می‌شود.

لیفت صورت با نخ برای چه کسانی مفید است؟

با توجه‌به اثرات این روش درمانی، بهترین کاندید برای لیفت پوست با نخ، افراد با پوست نسبتاً شل و افتاده بوده که به‌دنبال روشی کوتاه‌مدت و در عین‌حال موثر هستند. همچنین بهترین سن برای انجام لیفت صورت با نخ برای مردان یا زنان، 35 سال یا بیشتر است که در اکثر موارد به‌دنبال لیفت قسمت‌های یک سوم میانی یا پایینی صورت و افزایش جوان‌سازی چهره خود هستند.

آیا لیفت صورت با نخ درد دارد؟

با توجه‌به اینکه در لیفت با نخ، بخیه‌ها پوست را به عقب کشیده و صاف می‌کنند، ممکن است تصور کنید که این روش درمانی فوق‌العاده دردناک است. اما باید بدانید که جای نگرانی وجود ندارد، چراکه نخ‌ها معمولاً با استفاده‌از بی‌حسی موضعی زیرپوست قرار می‌گیرند، بنابراین بیماران احساس زیادی ندارند.

۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی