لیفت ابرو با بوتاکس
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

لیفت ابرو با بوتاکس؛ حساسیت‌های بالا بردن ابرو با بوتاکس!

2/5 - (1 امتیاز)

به نظر می‌رسد که دیگر نمی‌توان به سادگی منکر تأثیر لیفت ابرو با بوتاکس در زیبایی افراد شد. استفاده از بوتاکس برای ایجاد تغییر واقعی در چهره، در دنیای زیبایی طوفان به‌پا کرده است. لیفت ابرو با بوتاکس به‌عنوان مناسب‌ترین جایگزین برای روش‌های سنتی از جمله جراحی است. استفاده از بوتاکس به افراد مختلف این امکان را می‌دهد که بتوانند تغییر اساسی در چهره خود را با قیمتی معقولانه انجام بدهند. به‌صورت کلی، لیفت ابرو با بوتاکس به مجموعه‌ای از روش‌های مدرن جراحی زیبایی گفته می‌شود که خطرات بسیار کمتری را به همراه دارد. این جراحی مدرن، شامل برش‌هایی در ابرو و نواحی اطراف آن است. ناگفته نماند لیفت ابرو با بوتاکس هم نیازمند گذر زمان است تا نتایج مطلوب خود را بروز دهد. در ادامه این مقاله به بررسی این روش زیبایی خواهیم پرداخت و اثرات آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

لیفت ابرو با بوتاکس چیست؟

لیفت ابرو با بوتاکس یک روش مدرن است که به ترمیم و زیباسازی خطوط اخم بین ابروها کمک می‌کند. در بوتاکس از تزریق ماده‌ای با عنوان بوتولینوم نوع A استفاده می‌شود؛ این تزریق کمک خواهد کرد ارتفاع بین ابروها به طرز قابل توجهی افزایش یابند.

لیفت ابرو با بوتاکس به‌عنوان مناسب‌ترین جایگزین برای روش‌های سنتی از جمله جراحی است.

به‌صورت مشخص‌تر، لیفت ابرو با بوتاکس باعث شل‌شدن ماهیچه‌های زیرین و عضلات بین دو ابرو می‌شود. تزریق بوتاکس در ادامه منجربه بالا‌بردن ابروها و باز‌شدن چشم‌ها خواهد شد.

درنهایت، این عضلات پیشانی هستند که ماهیچه‌های شل‌شده بین دو ابرو را به سمت بالا می‌کشند و تغییرات موردنظر را برآورده می‌کنند. تزریق بوتاکس بیشتر از حد مطلوب می‌تواند به شل‌شدن عضلات انتهای ابرو هم منجر شود. این روش به ماهیچه‌های پیشانی اجازه می‌دهد تا نواحی مربوط به ابروها را به نقطه‌ای بالاتر بکشند.

لیفت ابرو با بوتاکس با توجه به سن، سال و جوانی ماهیچه‌ها متفاوت خواهد بود. این تفاوت بیشتر به دلیل آن است که انرژی لازم برای بالا‌بردن ماهیچه‌های شل‌شده وجود داشته باشد.

بوتاکس عموماً به‌عنوان یک جراحی مدرن شناخته می‌شود. این جراحی بدون خونریزی است و عملاً با همه جراحی‌هایی که تاکنون با آنها آشنا شده‌اید، فرق دارد.

اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم که لیفت با بوتاکس دقیقاً چه تأثیری دارد، باید به نواحی اخم هم اشاره‌ای داشته باشیم. این روش می‌تواند منجربه صاف‌کردن چین‌وچروک‌های عمیق شود و نیاز به جراحی‌های گران‌تر را از بین ببرد.

تزریق بوتاکس بیشتر از حد مطلوب می‌تواند به شل‌شدن عضلات انتهای ابرو هم منجر شود. این روش به ماهیچه‌های پیشانی اجازه می‌دهد تا نواحی مربوط به ابروها را به نقطه‌ای بالاتر بکشند.
به پوستت جون تازه بده

لیفت ابرو با بوتاکس چگونه کار می‌کند؟

موقعیت ابرو در صورت و روی پیشانی، توسط فعل‌وانفعالات عضلات این ناحیه حفظ می‌شود. در این ناحیه ماهیچه‌هایی وجود دارند که بین ابروها قرار گرفته‌اند و عامل اصلی ایجاد خطوط اخم به شمار می‌روند. به‌طور کلی، ماهیچه‌های بین ابروها اثر کششی و روبه‌ پایینی روی ابروها می‌گذارند و آنها را به انواع مختلفی شکل می‌دهند.

تزریق دقیق بوتاکس به نواحی مشخص و خاصی از ابروها، ماهیچه‌ها را شل می‌کند و اجازه کشش بیشتر را به ماهیچه‌ها خواهد داد. درنهایت، قوس ابروی بیشتری در این وضعیت شکل خواهد گرفت که نتایج لیفت ابرو با بوتاکس را در پی دارد. علاوه‌بر همه اتفاقاتی که حین لیفت ابرو به این روش اتفاق می‌افتند، محو‌شدن خطوط چین‌وچروک پیشانی و ایجاد ظاهر جوان و درخشان هم خالی ‌از لطف نخواهد بود.

لیفت ابرو با بوتاکس یک جراحی زیبایی ایمن، سریع و بدون خطر است که چهره افراد را دچار دگرگونی‌های اساسی می‌کند. نکته جالب در اینجا نهفته شده است که بسیاری از افراد دوست دارند، با استفاده از این روش به چشمانشان، ظاهری گربه‌ای ببخشند! استفاده از بوتاکس برای لیفت ابرو هرچه باشد، نیازمند شناخت بیشتر است؛ به همین منظور در ادامه این مقاله به اثرات این روش خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: لیفت صورت با نخ؛

اثرات تزریق بوتاکس به ابرو

طبق تجارب به‌دست‌آمده از طریق تحقیقات مختلف، افراد می‌توانند اثرات بوتاکس را 3 تا 4 روز پس از تزریق مشاهده کنند. جراح پلاستیک در مرکز پزشکی ایروینگ دانشگاه کلمبیا، نکته خوبی را در این مورد بیان می‌کند. او می‌گوید: “اکثر بیماران عرض 10 الی 14 روز شاهد نتایج بوتاکس خواهند بود.”

اظهارات دکتر در حالی است که او می‌گوید: “برای مشاهده نتایج کامل این روش، باید 14 روز کامل را پشت سر گذاشت تا حداکثر اثرات مورد بررسی قرار بگیرند.”

اثرات و نتایج لیفت ابرو با بوتاکس با توجه به ناحیه تحت درمان و تعداد دفعات تزریق، قابل تغییر خواهند بود؛ او اضافه کرده است که: “نتایج بوتاکس معمولاً تا 3 ماه پابرجا خواهند بود.” علاوه‌بر ناحیه درمان و تعداد تزریق، نباید از فاکتور مهمی با عنوان «مدت‌زمان اثربخشی» هم غافل شد.

پزشکی دیگر اظهار کرده است: “هرقدر دوز تجویزشده برای تزریق بوتاکس بیشتر باشد، تأثیر بیشتری هم رخ خواهد داد.” این متخصص پوست و جراح زیبایی می‌گوید: “دوز بیشتر بوتاکس برای تزریق باعث می‌شود تا عضلات نواحی مورد نظر، بیشتر تحت تأثیر قرار بگیرند.”

اثرات و نتایج لیفت ابرو با بوتاکس با توجه به ناحیه تحت درمان و تعداد دفعات تزریق، قابل تغییر خواهند بود؛

چه میزان دوز برای اثربخشی کامل نیاز است؟

دوزهای سبک‌تر بوتاکس که طبیعی‌تر به نظر می‌رسند، ممکن است نیازمند یک دوره درمانی 6 تا 8 هفته‌ای باشند. این در حالی است که دوزهای سنگین‌تر در بازه‌های زمانی 6 ماه و بالاتر قرار می‌گیرند و واحدهای تزریق بیشتری را می‌طلبند. البته ناگفته نماند دوزهای سنگین و دوره‌های درمان طولانی، توانایی فلج گردن، خطوط اخم و سایر ماهیچه‌های این نواحی را دارند.

با توجه به این‌که نه دوزهای بسیار سنگین و نه دوزهای سبک دارای تعادل نیستند، باید فکری در این رابطه اندیشید. جراح پیشین در این رابطه گفته است: “تعادل بین دوزهای تزریق بوتاکس، همان راز استفاده از آن است.” تعادل هوشمندانه بین دوزهای تزریقی باعث ایجاد ظاهر دلخواه و دستیابی به نتایج مطلوب این روش مطمئن است.

پیش‌ از این‌که بخواهید از این روش استفاده کنید، با درمانگر یا پزشک خود مشورت کنید تا دچار آسیب نشوید. آنچه در کنار تعادل دوز حائز اهمیت است، میزان دوره درمانی است که توسط پزشکتان تعیین می‌شود. حتماً در این رابطه با متخصص مشورت کنید تا انتظارات مناسب و مورد نظرتان پس از اتمام دوره حاصل شوند.

حذف خطوط اخم

حتماً در این لحظه از مطالعه مقاله به این پرسش اندیشیده‌اید که امکان از بین‌بردن خطوط اخم چگونه وجود خواهد داشت. شاید هم در این اندیشه هستید که خطوط اخم را می‌توان بدون استفاده از هیچ روشی از بین برد.

لطفاً روی کاناپه‌تان دراز بکشید و ادامه این مقاله را مطالعه کنید، چراکه برای آشنایی با دو روش اصلی حذف خطوط اخم، نیازمند کمی مطالعه هستید. برای این‌که بتوانید از شر خطوط اخم در چهره خود خلاص شوید، باید بین جراحی لیفت ابرو و استفاده از بوتاکس، یکی را انتخاب کنید. در ادامه به هرکدام از آنها خواهیم پرداخت.

حذف خط اخم با جراحی لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو یک راه‌حل دائمی برای تغییر موقعیت فعلی ابروهاست. این روش باعث بالاتر‌رفتن ابروها و درنهایت، زیباتر‌شدن چهره خواهد شد. آنچه جراحی لیفت ابرو از نظر زیبایی‌شناسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، دلپذیرتر‌شدن صورت و جذاب‌تر‌شدن فُرم آن است. استفاده از روش جراحی لیفت ابرو نسبت به تزریق بوتاکس، با مواد پرکننده پوستی بیشتری همراه خواهد بود.

در حالت کلی باید به این نکته توجه داشت که جراحی لیفت ابرو باعث ایجاد تورم روی صورت می‌شود و برای بهبود آثار پس از آن، باید یک مرخصی یک‌هفته‌ای گرفت! آنچه لیفت ابرو را نسبت به تزریق بوتاکس برجسته‌تر می‌سازد، اصلاح خطوط اخم به‌صورت جدی‌تر است.

همان‌طور که اشاره کردیم، لیفت ابرو به‌عنوان یک روش برای ایجاد تغییرات دائمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این بابت، بیمار مورد نظر باید به دردهای پس از آن و همچنین، پشت سر گذشتن یک دوره نقاهت نسبتاً طولانی واقف باشد.

آنچه جراحی لیفت ابرو از نظر زیبایی‌شناسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، دلپذیرتر‌شدن صورت و جذاب‌تر‌شدن فُرم آن است.

بیشتر بخوانید: خطوط پنجه کلاغی؛ 

بررسی تزریق بوتاکس در حذف خطوط اخم

استفاده از بوتاکس برای از بین‌بردن خطوط اخم، عوارض بسیار کمتری در پی خواهد داشت. این روش به قدرتمندی لیفت ابرو نیست و نیاز به زمان خاصی برای بهبودی ندارد.

تزریق بوتاکس را می‌توان در یک وقت استراحت معمولی هم انجام داد و شاهد نتایج مطلوب آن بود. سال 2002 بود که بوتاکس موفق به دریافت تأییدیه FDA شد. پس از این تاریخ، بیش از 11 میلیون مرد و زن آمریکایی از آن استقبال کردند. تزریق بوتاکس در حال حاضر به‌عنوان یک روش مناسب برای از بین‌بردن چین‌وچروک‌ها و همچنین محو‌کردن خطوط اخم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وقتی بوتاکس به نواحی اخم و ابروها تزریق می‌شود، ارتباط بین اعصاب و عضلات نواحی مشخص‌شده ابرو موقتاً قطع می‌شود. این عمل، شل‌شدن عضلات و ماهیچه‌ها را در پی خواهد داشت. اگر تزریق بوتاکس توسط یک پزشک حاذق و باتجربه‌صورت بپذیرد، می‌توان نتایج مورد انتظار آن را مشاهده کرد، چراکه این کار نیاز به تخصص و دقت بسیار بالا دارد و بدون آن نمی‌توان به نتایج حاصله خوش‌بین بود.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

زمان مورد انتظار برای حذف خط اخم

طبیعی است باید یک دوره درمان را برای دریافت نتایج مطلوب در نظر داشت؛ برای مثال اگر شما می‌خواهید از روش تزریق بوتاکس برای از بین‌بردن خط اخم استفاده کنید، باید یک دوره کوتاه و بلند را برای آن در نظر داشته باشید. بوتاکس می‌تواند نتایج طبیعی و مطلوب خود را کمتر از 24 الی 48 ساعت و حتی تا 4 ماه پس از تزریق هم نشان بدهد. این نتایج به شرایطی که پیش‌ازاین در مقاله ذکر شدند، بستگی خواهند داشت.

درمان عدم تقارن ابروها

در الفبای زیبایی‌شناسی چهره، تقارن و هماهنگی ابروها یکی از حروف اساسی است. به عبارت ساده‌تر اگر ابروها ناهموار یا نامتقارن باشند، حتماً در ایجاد تعادل در زیبایی و جذابیت صورت ایجاد مشکل خواهند کرد. در ادامه این بخش به این موضوع خواهیم پرداخت که آیا با لیفت ابرو با بوتاکس می‌توان به هماهنگ‌شدن ابروها کمک کرد یا خیر.

به‌طور کلی، همه ما می‌توانیم نمونه‌های متعددی از نامتقارنی‌ها را در بدن خود مشاهده کنیم؛ همه این ناهماهنگی‌ها زمانی مورد توجه بیش از اندازه قرار می‌گیرند که زیر ذره‌بین قرار گرفته باشند.

با توجه به اینکه عدم تقارن ابروها درست در مرکزی‌ترین نقطه چهره نمایان می‌شود، باید فکری به حالشان کرد. مهم‌ترین عاملی که در عدم تقارن ابروها وجود دارد، قدرت عضلانی این نواحی از صورت است. همان‌طور که یکی از دست‌هایمان از دیگری قوی‌تر یا ضعیف‌تر است، عضلات پیشانی و ابرو هم ممکن است به همان شیوه باشد.

همان‌گونه که دست راست (دست غالب) نسبت به دست چپم قدرتمندتر و کاراتر است، عضله ابروی چپم به نسبت جفتش فعال‌تر عمل می‌کند.

برای مثال، همان‌گونه که دست راست (دست غالب) نسبت به دست چپم قدرتمندتر و کاراتر است، عضله ابروی چپم به نسبت جفتش فعال‌تر عمل می‌کند. این طبیعی است که بعضی افراد دارای خطوط ابروی فعال‌تری نسبت به آن طرف صورت خود باشند و یکی از ابروهای آنها بالاتر یا پایین‌تر از دیگری قرار بگیرد.

بوتاکس و عدم تقارن ابروها

بوتاکس می‌تواند عضله ابروی افراد بیمار را شل کند و تقارن را بین هر جفت به وجود بیاورد. نکته جالبی که در رابطه با این موضوع وجود دارد، این است که بسیاری از بیماران اذعان داشته‌اند، چند روز پس از تزریق بوتاکس، ناگهان دچار عدم تقارن ابروها می‌شوند. این اتفاق، احتمالاً به سبب آن است که آنها پیش از تزریق، دچار یک نوع عدم تقارن پنهان بوده‌اند. خبر خوش این است که تنها پس از گذشت 14 روز پس از تزریق، اثرات بوتاکس قابل مشاهده است و دیگر خبری از عدم تقارن ابروها نخواهد بود.

لازم است پیش از تزریق بوتاکس، در جلسات مشاوره با پزشک، همه عوامل را در نظر بگیرید تا دچار عوارض جانبی آن نشوید. از آنجایی که افراد، واکنش‌های مختلفی به داروها دارند، بهتر است وضعیت خود را در رابطه با عوارض بوتاکس مورد بررسی قرار دهید.

مزایای بوتاکس برای متقارن‌کردن ابرو

برجسته‌ترین مزیت بوتاکس برای رفع عدم تقارن ابرو، تکنیک‌های غیر تهاجمی است که درنهایت به آسودگی خاطر بیمار منجر می‌شود. استفاده از این روش به‌طور کلی مزایای زیر را در پی خواهد داشت:

  • سریع‌ترین روش برای متقارن‌کردن ابروها، استفاده از بوتاکس است. اثرات قرینه‌شدن ابروها در صورت، پس از گذشت 14 روز قابل مشاهده خواهند بود.
  • هیچ دوره نقاهتی برای مدت‌زمان پس از تزریق وجود ندارد و افراد می‌توانند مشغول کار و زندگی خود شوند.
  • تأثیر مستقیم تزریق بوتاکس به عضلات صورت باعث می‌شود بیمار با یک تیر 2 نشان را هدف‎گیری کند.
  • بهبود عملکرد بینایی در بیمارانی که بوتاکس به آنها تزریق می‌شود، بسیار قابل توجه است.
برجسته‌ترین مزیت بوتاکس برای رفع عدم تقارن ابرو، تکنیک‌های غیر تهاجمی است که درنهایت به آسودگی خاطر بیمار منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید:‌ لیفت ابرو با نخ؛

چه کسی کاندیدای لیفت ابرو با بوتاکس است؟

تزریق بوتاکس فقط برای افراد بزرگسال بالای 18 سال مناسب است. تمامی مردان و زنان درگیر با مشکلاتی از قبیل: خطوط اخم، می‌توانند از لیفت ابرو با بوتاکس بهره‌مند شوند. این روش برای درمان افتادگی پوست و اصلاح حرکات عضلات ابرو ایده‌آل است.

پیش از اینکه از تزریق بوتاکس استفاده کنید، از پزشک خود مشورت بگیرید و عوامل خطرساز برای سلامتی خود را بشناسید. اگر باردار هستید تا دوران شیردهی را سپری می‌کنید، احتمالاً کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس نیستید. سموم مورد استفاده در بوتاکس، می‌توانند به سمی‌شدن شیر تغذیه نوزادان و آسیب‌رسانی به جنین‌های نارس منجر شوند.

بوتاکس به دلیل تأثیرات مثبتی که دارد، مورد تایید سازمان FDA ایالات متحده آمریکاست. تزریق بوتاکس معمولاً با ایمنی و سلامتی قابل توجهی همراه خواهد بود. این نکته برای بیمارانی که دائماً در حال تعویض روش درمان هستند، بسیار مشهود است.

توجه داشته باشید بوتاکس دارای عوارض خاص خود است و پیش از هر کاری باید از شرایط پزشکی آن مطلع شوید. پس از لیفت ابرو با بوتاکس یا هرگونه استفاده از آن، هرگونه آلرژی را گزارش دهید و درمان آن را بخواهید. نتایج مطلوب و قابل انتظار باید پس از حدود یکی دو روز حاصل شوند و حداقل تا 4 ماه دوام بیاورند.

منبع +++

لیفت ابرو با بوتاکس چیست؟

لیفت ابرو با بوتاکس یک روش مدرن است که به ترمیم و زیباسازی خطوط اخم بین ابروها کمک می‌کند. در بوتاکس از تزریق ماده‌ای با عنوان بوتولینوم نوع A استفاده می‌شود؛ این تزریق کمک خواهد کرد ارتفاع بین ابروها به طرز قابل توجهی افزایش یابند.

لیفت ابرو با بوتاکس چگونه کار می‌کند؟

تزریق دقیق بوتاکس به نواحی مشخص و خاصی از ابروها، ماهیچه‌ها را شل می‌کند و اجازه کشش بیشتر را به ماهیچه‌ها خواهد داد. درنهایت، قوس ابروی بیشتری در این وضعیت شکل خواهد گرفت که نتایج لیفت ابرو با بوتاکس را در پی دارد. علاوه‌بر همه اتفاقاتی که حین لیفت ابرو به این روش اتفاق می‌افتند، محو‌شدن خطوط چین‌وچروک پیشانی و ایجاد ظاهر جوان و درخشان هم خالی ‌از لطف نخواهد بود.

چه کسی کاندیدای لیفت ابرو با بوتاکس است؟

تزریق بوتاکس فقط برای افراد بزرگسال بالای ۱۸ سال مناسب است. تمامی مردان و زنان درگیر با مشکلاتی از قبیل: خطوط اخم، می‌توانند از لیفت ابرو با بوتاکس بهره‌مند شوند. این روش برای درمان افتادگی پوست و اصلاح حرکات عضلات ابرو ایده‌آل است.

۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی