بهترین اسکراب بدن
۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

بهترین اسکراب بدن، برای داشتن پوستی سالم و بانشاط

به این مطلب امتیاز دهید

قطعا همه شما برای مراقبت از پوست خود، یک روتین پوستی دارید؛ اما چیزی که احتمالا نسبت به آن بی‌توجه هستید، لایه‌برداری پوست است. شما با انتخاب بهترین اسکراب بدن، لطف بزرگی به پوست خود خواهید کرد. در گذشته افراد از روش‌های سنتی، مثل استفاده از کیسه و سفیدآب، پوست خود را لایه‌برداری می‌کردند و باعث شادابی و حس لطافت پوست خود می‌شدند. امروزه، با وجود انواع اسکراب، می‌توانید سلول‌های مرده را از پوست خود جدا کنید و به تنفس پوست‌تان کمک کنید. در این راستا، ما در این مقاله سعی داریم به معرفی و بررسی بهترین اسکراب بدن بپردازیم و به شما کمک کنیم تا پوستی لطیف و سالم داشته باشید. پس همراه ما باشید.

اسکراب بدن چیست؟

اسکراب بدن یک لایه‌بردار است که سلول‌های مرده پوست را با مواد ساینده، مانند شکر یا نمک، به‌طور فیزیکی از لایه بیرونی پوست شما پاک می‌کند. این کار باعث تحریک گردش سلولی پوست و در نتیجه داشتن پوستی صاف‌تر و روشن‌تر می‌شود و احتمالا از بروز آکنه در آینده جلوگیری می‌کند.

شما با انتخاب بهترین اسکراب بدن، لطف بزرگی به پوست خود خواهید کرد. در گذشته افراد از روش‌های سنتی، مثل استفاده از کیسه و سفیدآب، پوست خود را لایه‌برداری می‌کردند
به پوستت جون تازه بده

انواع اسکراب بدن

با توجه به اینکه پوست افراد می‌تواند چرب، خشک و یا مختلط باشد، باید بر اساس نوع پوست‌شان بهترین اسکراب بدن را انتخاب کنند. اکثر اسکراب‌های بدن، از شکر یا نمک برای لایه‌برداری پوست استفاده می‌کنند؛ البته غیر از اسکراب شکر و نمک، امروزه اسکراب‌های دیگری هم وجود دارند. هر کدام از این‌ اسکراب‌ها مزایای منحصربه‌فردی برای پوست شما دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

اسکراب شکر

دانه‌های شکر نسبت به نمک گردتر و ساینده‌تر هستند و باعث می‌شوند پوست شما لایه‌برداری ملایم‌تری داشته باشد. قند، منبع طبیعی اسید گلیکولیک (یک AHA)، لایه‌های مرده پوست را می‌شکند و سطح پوست را صاف می‌کند. همچنین باعث آبرسانی به پوست می‌شود و پوست را نرم و مرطوب نگه می‌دارد. به همین دلیل اسکراب‌های شکر، یک انتخاب فوق‌العاده برای پوست خشک و انواع پوست کم آب (dehydrated) هستند.

اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

اسکراب نمک

اسکراب‌های نمک ذراتی مانند شن دارند و به‌ویژه در صاف کردن نواحی ناهموار مانند پا و آرنج مفید هستند. نمک همچنین دارای خواص سم‌زدایی است. مواد معدنی کمیاب موجود در نمک، تصفیه‌کننده‌های طبیعی هستند که سموم مسدودکننده منافذ پوست را از بین می‌برند. این عمل باعث تقویت پوست و گردش خون کارآمدتر می‌شود و گردش سلولی پوست را بهبود می‌بخشد.

اسکراب قهوه

قهوه فواید زیادی دارد و این فواید به اسکراب‌های بدن نیز منتقل می‌شوند. اسکراب قهوه نه تنها دارای خواص لایه‌برداری طبیعی و ضدالتهابی است، بلکه گردش خون را هم بهبود می‌بخشد و پوستی صاف به شما هدیه می‌کند. همچنین کافئین موجود در قهوه باعث جوان‌سازی پوست شما می‌شود.

بیشتر بخوانید: اسکراب بدن خانگی؛

قهوه فواید زیادی دارد و این فواید به اسکراب‌های بدن نیز منتقل می‌شوند.

اسکراب اسطوخودوس

اسکراب‌های بدن بر پایه اسطوخودوس می‌توانند برای تسکین پوست تحریک‌شده، التیام پوست ملتهب و آرام کردن و تسکین پوست شما عالی باشند. دقیقا قبل از خواب، برای استفاده از اسکراب بدن اسطوخودوس، زمان بسیار خوبی است.

اسکراب زغالی

زغال چوب یک ماده کاربردی و ضروری برای تولید بسیاری از محصولات زیبایی و بهداشتی است. زغال چوب بسیار جاذب است؛ به این معنی که تمام کثیفی‌ها، آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست را می‌گیرد و به شما کمک می‌کند تا به راحتی از شر آن‌ها خلاص شوید.

اسکراب صورت چیست؟

اسکراب صورت یک محصول لایه‌برداری است و همانطور که از نام آن پیداست، به‌طور خاص برای استفاده در ناحیه پوست صورت طراحی شده است. پوست صورت نسبت به سایر قسمت‌های بدن ظریف‌تر است و در نتیجه به مراقبت و توجه ویژه‌ای نیاز دارد. به همین علت، باید از اسکراب‌هایی که مخصوص مراقبت از صورت هستند، به جای اسکراب‌های لایه‌بردار عمومی استفاده کنید؛ زیرا برخی از آن‌ها ممکن است برای استفاده روی پوست صورت خیلی خشن باشند.

 اسکراب‌های صورت با یک ساینده ملایم ساخته می‌شوند که برای از بین بردن پوست مردۀ روی صورت، طراحی شده‌اند. برخی از افراد اسکراب صورت را با دست استفاده می‌کنند، به این صورت که مقدار کمی از اسکراب را روی انگشتان قرار می‌دهند و به آرامی صورت را ماساژ می‌دهند. در حالی که برخی دیگر اسکراب را روی یک پد آرایشی قرار می‌دهند و پد را روی صورت می‌مالند.

در هر صورت، باید از ماساژ ملایم و حرکات دایره‌ای منظم استفاده کرد تا اطمینان حاصل شود که اسکراب، بدون سفت شدن بیش از حد، کل صورت را می‌پوشاند. پس از استفاده از اسکراب می‌توان صورت را شسته و سپس مرطوب کرد.

انواع اسکراب صورت و بدن باید باعث شادابی و شفافیت پوست از طریق لایه‌برداری سطحی شوند. بهترین اسکراب بدن و صورت، باید مزایا و خواص زیر را به همراه داشته باشد:

  • منجر به بازسازی پوست صورت و بدن از طریق حذف سلول‌های مرده شود.
  • باعث شادابی و جوانی پوست صورت و بدن شود.
  • باعث رطوبت‌رسانی و تغذیه بهتر به پوست صورت شود.
  • باعث جلوگیری از بروز چین‌وچروک روی پوست شود.
  • رسیدن مواد مغذی و ترمیم‌کننده به پوست را تسهیل کند.
 اسکراب‌های صورت با یک ساینده ملایم ساخته می‌شوند که برای از بین بردن پوست مردۀ روی صورت، طراحی شده‌اند.

انتخاب بهترین اسکراب بدن برای لایه‌برداری و روشن‌ کردن انواع پوست

حذف لایه‌های مرده پوست از روی بدن با استفاده از روش‌های شیمیایی و فیزیکی زیادی انجام می‌شود، اما می‌توان گفت بهترین و سریع‌ترین روش، استفاده از اسکراب بدن برای لایه‌برداری است. لایه‌برداری از طریق اسکراب بدن به صورت فیزیکی انجام می‌شود.

در این روش چین‌وچروک‌ها، لکه‌ها و جوش‌هایی که در اثر تجمع چربی زیر بافت مرده پوست به وجود آمده‌اند، از بین می‌روند. در نتیجه نفوذ انواع کرم‌های آبرسان به پوست بیشتر می‌شود و همین، موجب روشن‌تر شدن پوست شما می‌شود.

پس به عبارتی می‌توان گفت بهترین اسکراب بدن برای لایه‌برداری، منجر به از بین رفتن سلول‌های مرده و صاف و روشن شدن پوست می‌شود؛ البته به شرطی که اسکراب مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید. پس برای این منظور، لازم است با انواع پوست، یعنی چرب، خشک و مختلط آشنا شوید.

  • پوست چرب: این نوع پوست، به دلیل داشتن چربی بالا، یا بیش از حد کدر است یا براق. یکی از نشانه‌های داشتن پوست چرب، جوش‌های سرسیاه روی بینی و اطراف آن است.
  • پوست خشک: کسانی که پوستی خشک دارند، به دلیل نداشتن هیچ منفذی در سطح پوست، ظاهری غیرمنعطف و خشک دارند. به همین دلیل ممکن است در برخی افراد، قسمت‌های مختلف پوست، قرمز و ملتهب به نظر برسد.
  • پوست مختلط: پوست مختلط، نشانه‌های پوست چرب و خشک را، خصوصا روی پیشانی و در اطراف بینی دارد.

بعد از شناختن نوع پوستتان، می‌توانید بهترین اسکراب بدن یا صورت را انتخاب کنید و پوستی شفاف و روشن داشته باشید. به این نکته هم بسیار دقت کنید که اگر پوست حساسی دارید، در انتخاب اسکراب باید نهایت دقت را داشته باشید تا دچار عوارض نشوید. پوست حساس معمولا بعد از اصلاح و شست‌وشو، ملتهب یا اینکه در آب و هوای سرد، خشک می‌شود و به خارش می‌افتد. در صورتی که پوست حساسی دارید، بهتر است قبل از استفاده از اسکراب آن را امتحان کنید. به این صورت که برای تست محصول مقدار کمی از اسکراب را پشت گوش خود بمالید. اگر بعد از 24 ساعت هیچ واکنش خاصی نسبت به آن نداشتید، می‌توانید از اسکراب برای سایر قسمت‌های بدن خود استفاده کنید.

بهترین اسکراب بدن چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که برای انتخاب بهترین اسکراب بدن، ابتدا باید با نوع پوست خود آشنایی داشته باشید تا بتوانید اسکراب مخصوص پوست خود را انتخاب کنید. هر کدام از اسکراب‌ها دارای خواص و ویژگی‌های خاصی هستند. هنگام انتخاب و خرید اسکراب، باید دقت کنید تا اسکراب مورد نظرتان ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  • خاصیت لایه‌برداری داشته باشد.
  • ضدآکنه باشد.
  • نرم‌کننده و درخشان‌کننده پوست باشد.
  • مناسب نوع پوست‌تان (چرب، خشک، مختلط) باشد.
  • منشأ گیاهی طبیعی داشته باشد.
  • تا جایی که ممکن است مواد شیمیایی که در ترکیبات آن به کار رفته است، حداقل و رو به صفر باشد.
  • عاری از هرگونه عطر شیمیایی و اسانس باشد.
  • پروانه بهداشت داشته باشد.
  • دارای بسته‌بندی مناسب و تاریخ تولید باشد.

مزایای اسکراب بدن

پوست دائما در حال چرخش است، به این صورت که پوست مرده به سطح بالا می‌رود، به طور طبیعی می‌ریزد و پوست نرم جایگزین آن می‌شود. این روند با گذشت زمان کند می‌شود و به تجمع سلول‌های مرده روی سطح پوست منجر می‌شود. آلودگی و سایر موارد مثل استرس‌های محیطی را هم اضافه کنید، نتیجه آن پوستی کدر و خشن می‌شود.

بعد از شناختن نوع پوستتان، می‌توانید بهترین اسکراب بدن یا صورت را انتخاب کنید و پوستی شفاف و روشن داشته باشید.

نتیجه استفاده از اسکراب بدن، حذف سلول‌های مرده پوست و تولید سلول‌های جدید و سالم است. استفاده از بهترین اسکراب بدن، نه تنها پوست را صاف و صیقلی می‌کند؛ بلکه آلودگی‌ها را هم از بین می‌برد. به‌طورکلی می‌توان مزایای اسکراب بدن را به شرح زیر دانست:

  • ترویج گردش خون کارآمد و گردش سلولی پوست
  • جوان‌سازی و از بین بردن سلول‌های مرده از سطح پوست
  • صاف و نرم‌کننده پوست‌های زبر و خشک
  • حذف سموم و ناخالصی‌ها و رفع گرفتگی
  • از بین بردن موهای زیرپوستی و صاف‌ کردن برجستگی‌های به وجود آمده در اثر استفاده از تیغ و ژیلت
  • جلوگیری از رشد موهای زائد
  • کمک به کاهش استرس
  • داشتن پوستی مرطوب و شاداب، از طریق باز کردن منافذ پوست و کمک به جذب رطوبت

بیشتر بخوانید:‌اسکراب بدن چیست؟

نحوه استفاده از اسکراب بدن

بهتر است دو تا سه بار در هفته از اسکراب بدن استفاده کنید تا پوست بدن شما نرم و صاف بماند. نحوه صحیح استفاده از اسکراب بدن به شرح زیر است:

  • 5 تا 10 دقیقه زیر آب ولرم بمانید تا پوست‌تان نرم شود.
  • آب جاری را ببندید و اسکراب را با حرکات دایره‌ای روی پوست بمالید. از پاهای خود شروع کنید و به سمت بالا، به طرف قلب حرکت کنید تا گردش خون را تقویت کنید.
  • سعی کنید با فشار ملایم اسکراب را روی پوست بمالید (بیش از حد محکم نمالید!)
  • به‌طور کامل آب‌کشی کنید.
  • در حالی که پوست شما هنوز کمی مرطوب است، از روغن یا لوسیون بدن موردعلاقه خود استفاده کنید.
بهتر است دو تا سه بار در هفته از اسکراب بدن استفاده کنید تا پوست بدن شما نرم و صاف بماند.

مراقبت‌های لازم بعد از استفاده از اسکراب بدن

بعد از اینکه بهترین اسکراب بدن را انتخاب نموده و آن را استفاده کردید، برای رسیدن به نتیجه مطلوب، لازم است مراقبت‌های زیر را انجام دهید:

  • از کندن جوش‌ها یا دست زدن به آن‌ها پرهیز کنید.
  • پوست خود را به صورت مناسب شست‌وشو دهید.
  • از هیچ نوع تونری استفاده نکنید.
  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب، تا حد امکان خودداری کنید.
  • لیزر یا وکس انجام ندهید.
  • بلافاصله بعد از استفاده از اسکراب بدن، ورزش نکنید.
  • بعد از استفاده از اسکراب صورت، به‌هیچ‌وجه صورت خود را ماساژ ندهید.
  • از انجام آرایش‌های سنگین و استفاده از لوازم قوی مراقبتی پرهیز کنید.
  • بعد از استفاده از اسکراب، از داروهای ضدآکنه استفاده نکنید.

داشتن پوستی سالم و زیبا یک امر ضروری برای هر شخص است. لایه‌برداری و استفاده از اسکراب بدن، شاید جزو مواردی باشد که هنوز به اندازه سایر مراقبت‌های پوستی در بین افراد اهمیت پیدا نکرده است. این در حالی است که لایه‌برداری از طریق اسکراب بدن، باعث حذف سلول‌های مرده پوست و باز شدن منافذ می‌شود. در نهایت، شما پوستی سالم، روشن و درخشان خواهید داشت که همین امر اثری مثبت بر روحیه شما دارد.

پس می‌توان گفت استفاده از اسکراب بدن جزو ضروریات است. به همین علت ما در این مقاله سعی کردیم به بررسی بهترین اسکراب بدن و هرچیزی که لازم است درباره یک اسکراب بدانید، بپردازیم. اگر شما هم تجربه مفیدی در زمینه استفاده از اسکراب بدن دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع +++++

اسکراب صورت و بدن باید چه مزایایی داشته باشد؟

1. باعث شادابی و جوانی پوست صورت و بدن شود. 2. باعث رطوبت‌رسانی و تغذیه بهتر به پوست صورت شود. 3. باعث جلوگیری از بروز چین‌وچروک روی پوست شود. 4. رسیدن مواد مغذی و ترمیم‌کننده به پوست را تسهیل کند.

چگونه بهترین اسکراب را انتخاب کنیم؟

بعد از شناختن نوع پوستتان، می‌توانید بهترین اسکراب بدن یا صورت را انتخاب کنید و پوستی شفاف و روشن داشته باشید. به این نکته هم بسیار دقت کنید که اگر پوست حساسی دارید، در انتخاب اسکراب باید نهایت دقت را داشته باشید تا دچار عوارض نشوید.

بعد از استفاده از اسکزاب بدن چه کنیم؟

1. پوست خود را به صورت مناسب شست‌وشو دهید. 2. از هیچ نوع تونری استفاده نکنید. 3. از قرار گرفتن در معرض آفتاب، تا 4. حد امکان خودداری کنید. 5. لیزر یا وکس انجام ندهید. 6. بلافاصله بعد از استفاده از اسکراب بدن، ورزش نکنید.

۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی