ماساژ صورت با روغن زیتون
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

ماساژ صورت با روغن زیتون

به این مطلب امتیاز دهید

یکی از دغدغه‌هایی که امروزه میان افراد، به ویژه زنان وجود دارد، داشتن پوستی زیبا و صاف است. پوست به عنوان اولین سد دفاعی بدن در برابر تهاجم میکروب‌ها و همچنین اولین عامل زیبایی ظاهری در افراد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. گسترش صنعت و بازارهای لوازم و محصولات آرایشی از یک طرف و مواجهه پوست با انواع آلودگی‌های محیطی سبب شده تا امروزه بیش از پیش به فکر سلامت و تمیزی پوست خود باشیم.

از زمان‌های گذشته، استفاده از ماسک‌های طبیعی برای زیباسازی پوست و از بین بردن آلودگی‌ها امری رایج بوده است. در ابتدا استفاده از محصولات طبیعی و انواع میوه‌ها مرسوم بود، اما امروزه ترکیبات بهتر و مؤثرتر بعضی محصولات مثل ماسک‌ها باعث شده طرفداران بیشتری به سمت این محصول گرایش پیدا کنند.

روغن زیتون یکی از مواد بسیار مغذی و مهم برای سلامت پوست افراد است. استفاده از ماسک صورت، علاوه ‌بر خواص پر شماری که برای پوست افراد دارد، هیچ‌گونه عوارضی در پی ندارد. در کنار استفاده از ماسک، ماساژ صورت با روغن زیتون نیز از دیگر راهکارهای سلامتی و پاکیزگی پوست است. در این مطلب قصد داریم هر آنچه در خصوص ماسک روغن زیتون، ماساژ صورت با روغن زیتون و فواید آن برای پوست و مو نیاز است بدانید، در اختیار شما بگذاریم.

ماساژ صورت با روغن زیتون

عموما در فصل سرما، پوست افراد دچار خشکی و ترک‌های بعضا ریز و درشت می‌شود. در بعضی موارد این ترک‌ها به قدری عذاب‌آور و اذیت‌کننده می‌شوند که حتی توانایی لبخند زدن هم نخواهید داشت، چرا که با کشیدگی پوست این ترک‌ها بازتر شده و سبب خونریزی‌های جزئی در سطح پوست می‌شود.

متخصصان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از این اتفاق، باید از مرطوب‌کننده‌ها و روغن‌های مناسب پوست استفاده کرد. روغن زیتون به عنوان یکی از غنی‌ترین و مغذی‌ترین ترکیبات برای پوست شناخته می‌شود. شما به راحتی می‌توانید شامپوهایی را پیدا کنید که حاوی این روغن هستند.

روغن زیتون یکی از مواد بسیار مغذی و مهم برای سلامت پوست افراد است.

روغن زیتون سرشار از چربی‌های غیراشباع سالم و آنتی اکسیدان‌ها است. بسیاری افراد از روغن زیتون برای کمک به بهبود استحکام، درخشندگی و سلامت موهای خود استفاده می‌کنند. اگر موهای شما زبر، خشک یا آسیب دیده است، ممکن است ماسک روغن زیتون برای شما بسیار مفید باشد. بسیاری روغن زیتون را با سایر مواد، مانند: تخم مرغ، آووکادو و عسل استفاده می‌کنند تا تأثیر بیشتری را بر پوست و موی خود ببینند.

امروزه بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی، از جمله: شامپوها، صابون‌ها و لوسیون‌ها‌ در ترکیبات خود از روغن زیتون استفاده می‌کنند. همچنین ماسک‌های حاوی روغن زیتون، یکی از پرطرفدارترین انواع ماسک‌های مرطوب‌کننده سطح پوست بوده که معمولا یا به صورت مجزا یا همراه با مواد دیگر روی سطح پوست صورت استفاده می‌شوند.

ماسک روغن زیتون حاوی ویتامین E، پلی فنول‌ها و اولئوروپین بوده که باعث شادابی و ایجاد رطوبت مناسب در سطح پوست می‌شود.

البته بسیاری علاوه بر استفاده روغن زیتون برای سطح پوست خود، از این ماده برای ترمیم و رشد مو‌های سر خود استفاده می‌کنند. روغن زیتون با داشتن موادی مغذی، باعث تحریک مو برای رشد بیشتر، جلوگیری از ریزش مو و موخوره می‌شود.

از آنجایی که روغن زیتون روغنی سنگین است، استفاده روزانه از آن به عنوان ماسک صورت، ممکن است باعث مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد لک روی آن شود؛ بخصوص اگر پوستتان مستعد چرب شدن باشد. استفاده هفته‌ای دو بار روغن زیتون به عنوان ماسک برای صورت بسیار مناسب است.

روغن زیتون به عنوان یکی از مهم‌ترین موادی است که افراد برای سلامت پوست و موی خود استفاده می‌کنند.
به پوستت جون تازه بده

5 فایده شگفت‌انگیز ماساژ صورت با روغن زیتون

روغن زیتون به عنوان یکی از مهم‌ترین موادی است که افراد برای سلامت پوست و موی خود استفاده می‌کنند. این ماده با داشتن انواع پرشماری از ویتامین‌ها و مواد معدنی، علاوه بر مصرف خوراکی، در صنعت بهداشتی و آرایشی نیز بسیار کاربرد دارد.

امروزه برندهای بهداشتی و آرایشی بسیاری وجود دارند که در محصولات خود از این روغن استفاده می‌کنند. وجود همین فواید است که سبب شده بسیاری از افراد به فکر استفاده از این محصولات، به ویژه شامپو و ماسک‌های صورت بیفتند. در این قسمت قصد داریم برخی از مهم‌ترین فواید روغن زیتون را برای شما بازگو کنیم.

مرطوب‌کننده قوی پوست

یکی از مغذی‌ترین روغن‌های جهان، روغن زیتون است که سرشار از امگا 3 و پلی فنول‌هایی با خاصیت ضدپیری است. این روغن باعث آب‌رسانی بسیار قوی به سطح پوست می‌شود. عمده افرادی که از این روغن برای پوست خود استفاده می‌کنند، سطح پوست خشک و ترک‌خورده‌ای دارند که به دنبال ترمیم آن هستند.

شما به راحتی می‌توانید با استفاده از ماساژ صورت با روغن زیتون، پوست خود را از حالت خشک خارج کرده و رطوبت مناسب و مطلوبی برای آن ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر روغن جوانه گندم بر مو

وجود مواد مغذی برای سطح پوست

پوست هر فرد مانند دیگر اعضای بدن او نیازمند مواد و ترکیبات معدنی و ویتامین‌هاست. پوست اولین خط دفاعی بدن در برابر هجوم انواع میکروب‌ها و مواد آلاینده موجود در هواست.

پس لازم است به وسیله ترکیبات مفید تغذیه شده و از آن محافظت شود. روغن زیتون علاوه بر داشتن آنتی‌اکسیدان‌های قوی و ویتامین K، اسیدهای چرب مفید و اسکالون‌ها را نیز دارا بوده که همگی به تقویت و آبرسانی بهتر به سطح پوست کمک می‌کنند.

بسیاری از متخصصان پوست و مو معتقد هستند که ماسک روغن زیتون، خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی دارد. به همین جهت هم توصیه می‌کنند افراد حداقل ماهی یک بار یا از ماسک روغن زیتون استفاده کنند یا اقدام به ماساژ صورت با روغن زیتون کنند.

جوان‌سازی پوست با ماساژ صورت با روغن زیتون

یکی از دلایل مهم برای افراد در استفاده از انواع ماسک‌ها به ویژه ماسک روغن زیتون، جلوگیری از ایجاد چروک‌ و پیری پوست است. بسیاری به دنبال آن هستند که با افزایش سن، همچنان پوست زیبا، جوان، لطیف و شاداب داشته باشند.

روغن زیتون با داشتن خاصیت مرطوب‌کنندگی بالا و آبرسانی قوی، پوست را شادب‌تر و جوان‌تر می‌کند. عموما متخصصان امر توصیه می‌کنند مقداری از روغن زیتون را در شامپو یا لوسیون‌های بدن بریزید و سپس از آن‌ها استفاده کنید تا تأثیر بیشتری را روی پوست و موی خود مشاهده کنید.

کاهش جوش‌های سطح پوست با ماساژ صورت با روغن زیتون

یکی از دغدغه‌هایی که افراد در مورد پوست خود دارند، وجود پر تعداد انواع جوش‌ها در سطح پوست است. زیبایی و تمیزی پوست، به شدت به عدم وجود این جوش‌ها وابسته است، لذا افراد به دنبال ترکیباتی هستند تا بتوانند به راحتی از شر جوش‌ها خلاص شوند.

کارشناسان حوزه سلامت پوست و زیبایی توصیه می‌کنند برای از بین بردن این جوش‌ها شما می‌توانید از ترکیباتی مانند روغن زیتون که یک مرطوب‌کننده قوی و حاوی آنتی‌اکسیدان است، استفاده کنید.

اسیدهای چرب مفید در این روغن و وجود انواع ویتامین‌ها به شما کمک می‌کند راحت‌تر این جوش‌ها را از بین ببرید. همچنین شما می‌توانید طی فواصل زمانی مشخص و بعد از استحمام یا قبل از خواب، صورت خود را با روغن زیتون ماساژ دهید تا این جوش‌ها و لک‌های صورت به مرور از سطح پوست شما پاک شوند.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

بهبود زخم‌های سطح پوست با ماساژ صورت با روغن زیتون

در بسیاری از افراد مشاهده شده‌ که هنگام ایجاد زخم روی سطح پوستشان، روند بهبود طولانی شده و حتی در مواردی، جای زخم اثر نازیبایی در صورت آنها بر جای گذاشته است.

متخصصان عقیده دارند برخی از ترکیبات طبیعی می‌تواند امر بهبود زخم‌ها را سرعت بخشد و هیچگونه اثری را بعد از التیام بر جای نگذارند. روغن زیتون یکی از ترکیباتی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

فایده روغن زیتون برای مو چیست؟

امروزه سلامتی و نگه داشتن سالم و تمیز مو برای افراد، به یک معضل بسیار پیچیده تبدیل شده ‌است. متخصصان حوزه مراقبت مو و پوست معتقدند که استفاده از برخی ترکیبات می‌تواند برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن و همچنین تمیزی و سلامت مو تأثیرگذار باشد. در ادامه می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین فواید روغن زیتون برای مو را بازگو کنیم.

تغذیه و حالت‌دهنده مو

روغن زیتون به عنوان یک مرطوب‌کننده عالی برای مو عمل می‌کند و از خشکی و ایجاد موخورگی جلوگیری می‌کند. مواد مغذی داخل روغن زیتون، به راحتی این امکان را برای مو فراهم می‌کنند تا بهتر حالت بگیرند و مواد بسیار مغذی را دریافت کنند.

رشد مناسب مو

وجود ماده محرک آنتی اکسیدان در روغن زیتون، می‌تواند به از بین بردن التهاب مزمن در فولیکول‌ها و بهبود و تسریع رشد مو کمک کند.

ضدشوره

روغن زیتون یک ترکیب عالی برای شوره سر است. وجود آنتی‌اکسیدان و اسیدهای چرب مفید و غیراشباع در روغن زیتون سبب می‌شود شوره‌هایی که از گذشته در بین موها وجود داشته کاهش پیدا کند و به مرور زمان از بین برود.

یکی از بهترین فواید روغن زیتون برای مو، درمان شوره سر است. در بسیاری از موارد، خشکی کف سر و به وجود آمدن قارچ‌ها می‌تواند منجر به بروز عارضۀ شوره سر شود. یک راهکار طبیعی برای درمان شوره‌سر، تقویت فولیکول مو با ماساژ روغن زیتون به کف سر است.

روغن زیتون یک ترکیب عالی برای شوره سر است.

ضد موخوره

موخوره در اغلب موهای بلند، خشک و آسیب‌دیده شایع بوده و دلیل عمده‌ی آن، استفاده از رنگ به شکل مداوم است. استفاده از روغن زیتون برای مو، در رفع موخوره نیز مؤثر است. این ماده با حفظ رطوبت موها، باعث کاهش آسیب‌دیدگی و چند شاخه شدن مو می‌شود. از طرفی این ماده به دلیل خاصیت ضدالتهابی خود می‌تواند در مواردی مانع ریزش مو شود.

افزایش ضخامت مو

روغن زیتون به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خود، می‌تواند باعث تقویت موها و افزایش ضخامت آن‌ها شود. مشکلی که در بسیاری از افراد وجود دارد، نازک بودن بیش از حد مو است.

آموزش ماساژ صورت با روغن زیتون

امروزه استفاده از ماسک‌ها با ترکیبات طبیعی برای زیبایی پوست و مراقبت از آن، به امری رایج میان مردم تبدیل شده است. با گذشت زمان افراد تصمیم گرفتند تا ترکیب اصلی در ماسک‌ها را به صورت مستقیم روی سطح پوست خود امتحان کنند.

به همین جهت افراد امروزه روغن زیتون را به صورت مستقیم برای پوست خود استفاده می‌کنند. نکته مهم در استفاده از آن، نحوه و طرز صحیح قرار دادن این روغن بر سطح پوست است. در ادامه همراه ما باشید تا نحوه درست ماساژ صورت با روغن زیتون را به شما آموزش دهیم تا تأثیر بیشتری را برای شما به همراه داشته ‌باشد.

شستشوی دست‌ها و صورت در ماساژ صورت با روغن زیتون

مهم‌ترین نکته‌ای که باید قبل از ماساژ صورت با روغن زیتون در نظر داشته ‌باشید، تمیز نگه داشتن صورت و دست‌ها از هر گونه آلودگی و میکروب است. پس حتما لازم است که دست‌ها و صورت به صورت کامل تمیز و خشک شده‌ باشند.

ماساژ پیشانی

بهتر است ماساژ صورت با روغن زیتون را از مرکز پیشانی شروع کنید و به تدریج آن را به سمت بالا ادامه دهید. توجه داشته باشید که چشم‌های خود را هنگام ماساژ بسته نگه دارید و سعی کنید چندین بار حین ماساژ نفس عمیق بکشید تا احساس آرامش بیشتری در طول ماساژ داشته ‌باشید.

این کار را 8 الی 9 بار تکرار کنید. با استفاده از انگشت حلقه و در جهت عقربه‌های ساعت، اطراف چشم و پلک‌ها را ماساژ بدهید. این کار را 4 تا 5 بار انجام دهید.

ماساژ بینی

ماساژ بینی را باید از روی پل بینی و از پایین به بالا شروع کنید و بعد کناره‌های بینی را به سمت بالا ماساژ بدهید. این کار را 6 الی 7 بار تکرار نمایید.

ماساژ گونه‌ها

برای ماساژ دادن قسمت گونه بهتر است از سه انگشت استفاده کنید. انگشت‌های خود را را با فاصله روی گونه‌ها قرار داده و بعد انگشت‌ها را به آرامی به سمت گوش و محل رویش موها ببرید. این کار را 4 تا 5 بار تکرار کنید.

ماساژ لب‌ها و اطراف دهان

ماساژ دادن اطراف لب‌ها باید با دو انگشت و به شکل دایره‌ای دور تا دور لب انجام شود. این کار را 4 تا 5 بار تکرار کنید.

ماساژ گردن

ماساژ گردن را هم باید از پایین گردن شروع کرده و تا بالا ادامه دهید. این کار را 8 تا 9 بار تکرار کنید.

امروزه استفاده از ماسک‌ها با ترکیبات طبیعی برای زیبایی پوست و مراقبت از آن، به امری رایج میان مردم تبدیل شده است.

روش مصرف روغن زیتون برای پوست و مو

قطعا پیش از استفاده از هر ماده، لازم است اطلاعات و نکاتی را در خصوص نحوه و میزان مصرف آن در نظر بگیرید. در ادامه برخی از نکاتی که لازم است قبل از مصرف روغن زیتون برای پوست و مو بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  • ممکن است برخی افراد پوستی حساس به روغن زیتون داشته ‌باشند. پس حتما قبل از مصرف این روغن، آن را امتحان کنید یا با مشاوری مشورت نمایید.
  • متخصصان توصیه می‌کنند به هیچ عنوان از روغن‌های زیتون صنعتی و حاوی افزودنی‌های شیمیایی استفاده نکنید.
  • به افرادی که موهای چرب دارند توصیه می‌کنیم اصلا از این روغن استفاده نکنند.
  • افرادی که موهای بسیار نازکی دارند، نباید از روغن‌ زیتون استفاده کنند.
  • از روغن زیتون برای تقویت موهای ابرو و مژه‌ها استفاده می‌شود.

استفاده از روغن‌های گیاهی برای پوست و مو، یکی از بهترین و قابل اعتمادترین روش‌های درمان است. روغن زیتون معروف‌ترین نوع روغن در جهان است که برای کاربردهای آرایشی، بهداشتی و مراقبتی بسیار محبوب می‌باشد.

این روغن طبیعی، سرشار از ویتامین های E، D، A، K و آنتی اکسیدان است. دلیل آن هم وجود اسکوالن در روغن زیتون بوده که برای پوست بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: فواید روغن زیتون برای رشد مو

روغن زیتون به علت داشتن اسیدهای چرب مفید، پوست سفت و خشک را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند. این روغن سلول‌های خشک پوست را با رطوبت رسانی مناسب تغذیه می‌کند.

در نتیجه، پوست شما نرم و صاف می‌شود. روغن زیتون چربی‌های مفیدی دارد که نیاز پوست ( نرمی، صافی و یکنواختی) را مهیا می‌کند. پس می‌توانید از روغن زیتون به عنوان یک کرم دور چشم طبیعی استفاده کنید. امروزه افراد روش دیگری را برای استفاده از روغن زیتون به کار می‌گیرند و آن ماساژ صورت با روغن زیتون است. البته پیش از انجام این عمل، حتما باید دستورالعمل‌های لازم را بدانید و به درستی به آن‌ها عمل کنید.

منبع +++++

پنج فایده ماساژ با روغن زیتون چیست؟

1. مرطوب‌کننده قوی پوست 2. جوان‌سازی پوست با ماساژ صورت با روغن زیتون 3. وجود مواد مغذی برای سطح پوست 4. کاهش جوش‌های سطح پوست با ماساژ صورت با روغن زیتون 5. بهبود زخم‌های سطح پوست با ماساژ صورت با روغن زیتون

فایده روغن زیتون برای مو چیست؟

1. تغذیه و حالت‌دهنده مو 2. رشد مناسب مو 3. ضدشوره 4. ضد موخوره 5. افزایش ضخامت مو

با روغن زیتون چگونه پیشانی را ماساژ دهیم؟

ماساژ صورت با روغن زیتون را از مرکز پیشانی شروع کنید و به تدریج آن را به سمت بالا ادامه دهید. توجه داشته باشید که چشم‌های خود را هنگام ماساژ بسته نگه دارید و سعی کنید چندین بار حین ماساژ نفس عمیق بکشید تا احساس آرامش بیشتری در طول ماساژ داشته ‌باشید. این کار را 8 الی 9 بار تکرار کنید. با استفاده از انگشت حلقه و در جهت عقربه‌های ساعت، اطراف چشم و پلک‌ها را ماساژ بدهید. این کار را 4 تا 5 بار انجام دهید.

چه ویتامین هایی در روغن زیتون وجود دارد؟

این روغن طبیعی، سرشار از ویتامین های E، D، A، K و آنتی اکسیدان است. دلیل آن هم وجود اسکوالن در روغن زیتون بوده که برای پوست بسیار مفید است.

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی