ژل-شستشوی-صورت
۲۶ دی ۱۴۰۰ ۱۵ دیدگاه zohre.kh

ژل شستشوی صورت چیست؟ فواید، عوارض، انواع و روش صحیح استفاده!

5/5 - (1 امتیاز)

اطراف ما پر از آلودگی‌ها، آلاینده‌ها و عوامل بسیار مضر برای پوست است. از ابتدای صبح که روز کاری هر فرد آغاز می‌شود، ذرات خاک، باکتری، میکروب، آلودگی و… بر روی پوست می‌نشینند و سلول‌های آن را تحت تأثیر قرار می‌دهند. از ابتدای صبح تا انتهای شب صورتمان از ذراتی مثل خاک، باکتری، سلول‌های مرده پوست و چربی تولید شده توسط پوست پوشیده می‌شود. این مقاله از کیوت مگ را به ژل شستشوی صورت اختصاص داده‌ایم در ادامه با ما همراه باشید.

بنابراین پاک‌سازی و شست‌وشوی صحیح پوست صورت یکی از مهم‌ترین بخش‌های روتین پوستی یکی انسان است و برای حفظ سلامت پوست لازم است. انتخاب یک پاک‌کننده صورت متناسب با جنس پوست بسیار حائز اهمیت است. باید شوینده‌ای را انتخاب کنید که با فرمولاسیون خود بتواند در عمیق‌ترین منافذ پوست نفوذ پیدا کند و آن را از هر گونه آلودگی پاک نماید.

ژل شستشوی صورت چیست؟

از بین بردن سلول‌های مرده پوست و چربی‌های اضافی از دیگر وظایف یک شوینده قوی و خوب است. باقی ماندن آلودگی‌ها بر روی منافذ پوست باعث آزاد شدن و فعالیت بیشتر رادیکال‌های آزاد می‌شود. این اتفاق آسیب جدی به سطح کلاژن پوست می‌رساند. نتیجه این فرآیند چیزی جز پیری زودرس پوست نخواهد بود.

یکی از بهترین انواع شوینده‌های موجود در بازار، ژل شستشوی صورت است. ژل‌ها با فرمولاسیون ملایم، قدرت پاک‌کنندگی مناسب و خاصیت آبرسانی بالای خود می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما به‌عنوان یک پاک‌کننده روزانه باشند. در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز در مورد این شوینده‌های کاربردی، روش استفاده و تفاوت مدل‌های مختلف آن را برایتان شرح دهیم.

باید شوینده‌ای را انتخاب کنید که با فرمولاسیون خود بتواند در عمیق‌ترین منافذ پوست نفوذ پیدا کند و آن را از هر گونه آلودگی پاک نماید.
به پوستت جون تازه بده

چرا باید از ژل شستشوی صورت برای پاکسازی پوست استفاده کنید؟

هنگام شب پوست فرصتی پیدا می‌کند تا مثل تمامی اعضای بدن استراحت کند و در حین این استراحت خود را ترمیم نماید. سرعت گردش جریان خون هنگام خواب و در طول شب بیشتر از حالت معمول است.

باقی ماندن ذرات آلودگی و همچنین مواد آرایشی، از ضد آفتاب معمولی گرفته تا کرم پودرهای سنگین بر روی سطح پوست صورت انسان در درجه اول باعث کدر شدن و از دست رفتن شفافیت پوست می‌شود. این فرآیند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که بر روی پوست انسان آکنه، لک، انواع جوش سر سفید، جوش سر سیاه و … به وجود بیاید.

همه این موارد باعث می‌شود که فرد دیگر از دیدن صورت خود لذت نبرد، سلامت پوست خود را از دست بدهد و اعتماد به نفسش نیز کاهش پیدا کند. جلوگیری از بروز این مشکلات کار چندان سختی نیست. کافی است که یک شوینده مناسب با پوست خود ماندد ژل شستشوی صورت پیدا کنید.

پوست صورت هر شخص با دیگری متفاوت است. ممکن است شما پوست چربی داشته باشید. ترشح بیش از اندازه چربی بر روی سطح پوست باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شود. همچنین اجازه نمی‌دهد لوازم آرایشی به آسانی بر روی صورتتان بنشینند و در نهایت چهره‌تان به دلیل چربی زیاد جلوه خود را از دست می‌دهد.

در مقابل، اگر پوست خشکی دارید، یقیناً از التهاب و قرمزی صورتتان خسته شدید. پوست خشک رطوبت لازم را ندارد، دائماً پوسته پوسته می‌شود و پس از مدتی زیبایی خود را از دست می‌دهد. راه رفع این مشکلات پوستی مشخص است. باید شوینده‌ای را برای پوست صورتتان خریداری کنید که سطح PH پوستتان را تنظیم کند و به حد تعادل برساند.

همچنین با افزایش سطح رطوبت پوستتان، به شفافیت، لطافت و نرمی آن کمک کند. اگر پوست نرمالی دارید، باید تلاش کنید که سطح PH صورتتان را در همین حالت نگه دارید.

عدم توجه به مراقبت‌های پوست باعث می‌شود پوست صورت شما به سمت ترشح کردن چربی یا بروز التهاب و حساسیت حرکت کند. در خرید ژل شستشوی صورت باید به این نکته توجه کنید که ژل مناسب پوست شما باشد تا نتیجه دلخواه را از مصرف آن بگیرید.

قطعاً انواع ژل شستشوی صورت می‌توانند مناسب‌ترین جایگزین برای صابون‌ها باشند؛

چرا استفاده از ژل برای شستن صورت اهمیت دارد؟

یقیناً شستن صورت با آب فایده چندانی ندارد. تنها فایده این اتفاق، خنک شدن پوست و افزایش شادابی لحظه‌ای آن خواهد بود. برای زدودن آلودگی‌ها و باقی‌مانده لوازم بهداشتی به مواد دیگری نیاز است که بتواند با کمک آب به عمیق‌ترین منافذ پوستت نفوذ پیدا کند.

همان‌طور که گفتیم، شب بهترین فرصت است که پوست صورت استراحت کند و با تمیز شدن منافذش بتواند کمی تنفس راحت داشته باشد. اگر پیش از خوابیدن صورت خود را کاملاً پاک‌سازی نکنید، این اتفاق نمی‌افتد و سلول‌های مرده پوست روزبه‌روز بیشتر می‌شوند و در نهایت، پیری زودرس به سراغ صورت شما می‌آید و پوستتان استحکام، شفافیت و لطافت خود را از دست می‌دهد.

هر چقدر سن شما بالاتر برود، این مراقبت‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ زیرا کلاژن سازی پوست تحریک‌پذیرتر شده و با هر تلنگری ممکن است سطح آن کاهش پیدا کند. حتی اگر در طول روز از منزل بیرون نرفته و آرایشی نکرده‌اید، توصیه می‌شود باز هم هنگام خواب صورت خود را کاملاً با ژل شستشوی صورت و آب ولرم بشویید.

قطعاً انواع ژل شستشوی صورت می‌توانند مناسب‌ترین جایگزین برای صابون‌ها باشند؛ زیرا این پاک‌کننده‌ها درست برخلاف صابون‌ها ساختار بسیار ملایم و سازگار با پوست دارند و چربی‌های مفید پوست را حفظ می‌کنند. این محصولات فاقد مواد صابونی و الکلی هستند و استفاده از آن‌ها آسیبی به پوست صورت شما وارد نمی‌کند. علاوه بر این، ترکیبات بسیار مفید و ارزشمند این محصولات سعی در مراقبت از پوست شما دارد و سلامت آن را حفظ می‌کند.

 استفاده از ژل شستشو چه مزیت‌هایی دارد؟

 آشنایی با مزیت‌های استفاده از ژل شستشوی صورت به شما کمک می‌کند بدانید که چرا باید ژل شستشو را به‌عنوان پاک‌کننده پوست صورت خود انتخاب کنید. مزایای استفاده از این ژل‌ها عبارتند از:

  • توان بالا در پاکسازی پوست صورت
  • تأمین رطوبت مورد نیاز پوست صورت
  • افزایش شفافیت، نرمی و لطافت پوست
  • از بین بردن آلودگی‌ها و چربی‌های مضر و اضافی روی پوست صورت
  • نفوذ کردن مواد مفید، مغذی و ضد جوش به عمیق‌ترین منافذ پوست
  • تنظیم سطح PH صورت و رساندن آن به حالت تعادل
  • رفع کامل خشکی پوست صورت
  • آب‌رسانی به پوست و افزایش سطح رطوبت آن
  • متعادل کردن چربی پوست صورت
  • جلوگیری از بروز جوش، آکنه و لک

بیشتر بخوانید: فواید ژل شستشوی صورت

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

خرید بهترین انواع ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش چشم

ژل شستشو مخصوص پوست خشک

اگر پوست خشکی دارد، یقیناً باید مراقبت‌های بیشتری انجام دهید؛ زیرا استفاده از محصولاتی که مناسب پوست شما نیستند، موجب خشکی بیشتر، التهاب، سوزش، قرمزی و پوسته پوسته شدن صورت شما می‌شوند.

این اتفاق به هیچ وجه خوش‌آیند نیست و باید به دنبال محصولاتی باشید که PH پوست شما را به حالت اعتدال می‌رساند و از خشک شدن بیشتر آن جلوگیری می‌کند. شرکت‌های تجاری مختلف برای انواع پوست‌ها محصولات مختلفی تولید می‌کنند.

ژل شستشوی صورت مخصوی پوست خشک قدرت پاک‌کنندگی ویژه‌ای دارد و بدون ایجاد هیچ گونه التهاب و حساسیتی، تمام منافذ پوست شما را ضدعفونی می‌کند. این ژل حاوی هیالورونیک اسید است که باعث می‌شود در صورت استفاده منظم و صحیح، پس از چند روز سطح رطوبت پوست به ۹۸ درصد برسد و از خشکی همیشگی آن کاسته شود.

علاوه بر آن، خاصیت آنتی اکسیدان این محصول روند پیر شدن صورت و از دست رفتن استحکام پوست را به تأخیر می‌اندازد. این ژل خوش‌بو حاوی عصاره توت وحشی است که قدرت جوان‌سازی پوست را دارد و لطافت و شفافیت زیادی به صورت شما می‌بخشد.

در ترکیبات برخی محصولات عصاره بابونه وجود دارد که این ژل‌ها را با دیگر ژل‌های موجود در بازار متفاوت می‌کند. بابونه خاصیت ضد التهاب، ضد حساسیت و ضد باکتریال دارد که باعث پاک‌سازی و لطافت پوستتان می‌شود. ژل شستشوی صورت توانایی این را دارد که رادیکال‌های آزاد پوست را خنثی کند و باعث تقویت کلاژن‌سازی پوست شما بشود.

ژل مخصوص پوست نرمال

اگر پوست نرمالی دارید، معمولاً سختی‌های داشتن پوست حساس و خشک یا چرب را درک نکرده‌اید. اگر پوست نرمالی دارید، باید سعی کنید همیشه آن را در همین وضعیت نگه دارید و اجازه ندهید چربی و رطوبت آن بیشتر یا کمتر از حد معمول شود. برای تحقق این امر لازم است از محصولات پوستی باکیفیت و مخصوص استفاده کنید.

باید بدانید اگر حواستان به تعادل PH پوست نباشد، ممکن است به سمت خشکی و التهاب یا چربی و آکنه حرکت کند. پس در مراقبت‌های پوستی و روتین روزانه‌تان باید شوینده‌ها و محصولاتی را بگنجانید که مخصوص پوست نرمال و معمولی تولید شده است و شرایط پوستتان را در حالت طبیعی و تعادل نگه می‌دارد.

ژل شستشوی صورت مخصوص پوست نرمال یکی از این محصولات است. این ژل سبک و کاربردی فاقد پارابن، مواد صابونی و الکل است. در این ژل از هیالورونیک اسید استفاده شده که باعث بسته شدن منافذ باز پوست، از بین رفتن جوش‌ها، لطافت، نرمی و شفافیت پوست شما خواهد شد.

این ژل قدرت پاک‌کنندگی و شویندگی مناسبی دارد و می‌تواند پوست شما را از تمام آلودگی‌ها و چربی‌های مضر بزداید. فرمولاسیون این ژل قادر است PH پوست صورت شما را کاملاً تنظیم نماید و با قدرت شویندگی ملایم خود، اجازه بروز خشکی و التهاب را به پوستتان ندهد. استفاده منظم و مداوم از ژل شستشوی صورت مخصوص پوست‌های نرمال برای شما پوستی سالم، شفاف، جوان و زیبا را به ارمغان خواهد آورد.

 افرادی که پوست صورتشان چرب است دائماً جوش‌های پوستی سر سفید، سر سیاه، ریز و درشت می‌زنند و این برایشان قطعاً خوش‌آیند نیست

ژل شستشوی مخصوص پوست چرب

 افرادی که پوست صورتشان چرب است دائماً جوش‌های پوستی سر سفید، سر سیاه، ریز و درشت می‌زنند و این برایشان قطعاً خوش‌آیند نیست. مسئله فقط بروز جوش‌ها نیست، باقی ماندن جای آن‌ها خود یک مشکل جداگانه است و رفع آن‌ها برای فرد هزینه می‌تراشد.

اگر پوست چربی دارید، یقیناً با این مشکلات مواجه شده‌اید؛ اما جای نگرانی نیست. قطعاً راهی برای جلوگیری از آن وجود دارد. شما باید در مراقبت‌های پوستی خود محصولاتی را انتخاب و استفاده کنید که PH پوستتان را متعادل کند و چربی‌های مضر پوست صورتتان را کاملاً از بین ببرد.

ژل شستشوی صورت مخصوص پوست چرب محصولی است که تمام این انتظارات را برآورده می‌کند. این ژل مخصوص کسانی است که پوست چربی دارند و دائماً از بروز جوش‌های پوستی شکایت می‌کنند. اسن ژل خاصیت جوان‌کنندگی، روشن‌کنندگی، نرم‌کنندگی و شاداب‌کنندگی دارد و موجب تعدیل چربی پوست می‌شود.

کاربردی و سبک است و قدرت پاک‌کنندگی بسیار خوبی دارد و تمام منافذ پوستی شما را عاری از آلودگی‌های جذب شده خواهد کرد. برخی از ژل‌های مخصوص پوست چرب باکیفیت، کاملاً فاقد مواد صابونی و الکل هستند و از مواد اولیه تماماً گیاهی و طبیعی تولید شده‌اند.

در فرمولاسیون برخی از ژل‌های پوست چرب از گیاهی به نام مورینگا استفاده شده است. مورینگا نام یک گیاه بومی است که در مناطق آسیا و آفریقا رشد می‌کند و تمام بخش‌های زنده آن مانند دانه، پوست، ریشه، ساقه، برگ و گل آن حاوی مواد مغذی دارویی بسیار و آنتی اکسیدانی قوی است. مواد مغذی که در این گیاه وجود دارد موجب آب‌رسانی به پوست و پاک‌سازی بسیار عمیق منافذ آن می‌شود. همچنین روغن چای موجود در فرمولاسیون برخی از محصولات ژلی قدرتمند از بروز چین و چروک پوستی و از دست رفتن استحکام پوست صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: فوم شستشوی پوست چیست؟

ژل صورت مخصوص پوست آقایان

اگر روزانه ساعات زیادی را بیرون از خانه می‌گذرانید، یقیناً از آلاینده‌های محیطی رنج می‌برید. باقی ماندن این آلودگی‌ها بر روی پوست باعث می‌شود پس از مدتی پوست صورتتان کدر شود و شفافیت خود را کاملاً از دست بدهد. همچنین این اتفاق مشکلات پوستی نظیر جوش، التهاب، سوزش و خارش را در درازمدت به همراه خواهد داشت.

یقیناً پیشگیری از بروز مشکلات آسان‌تر از درمان کردن آن‌ها است و شما با استفاده از ژل شستشوی صورت مخصوص آقایان می‌توانید از بروز این مشکلات پوستی به‌طور کامل جلوگیری کنید. این ژل علاوه بر قدرت پاک‌کنندگی بسیار مطلوب خود، خاصیت آبرسانی قوی دارد و رطوبت پوست شما را در همان روزهای ابتدایی مصرف تا حد زیادی افزایش می‌دهد و تأثیرات آن در جوان‌سازی و شفافیت پوست شما قابل مشاهده است.

نحوه استفاده از ژل چگونه است؟

استفاده از این ژل‌ها بسیار آسان است و هنگام استفاده از آن به دلیل رایحه خوش و دمای پایینش، به شما احساس خوبی دست می‌دهد. ابتدا باید صورت خود را کمی با آب خیس کنید. سپس مقدار مناسبی از ژل را کف دست خود بریزید و کمی آن را بین دست‌هایتان ماساژ دهید تا گرم شود.

سپس آن را به پوست صورت خود مالیده و چند ثانیه آن را ماساژ دهید تا جذب پوستتان شود. بعد از این کار می‌توانید آن را با ولرم بشویید. بهتر است صورت خود را پس از شستشو با حوله مناسب و نرم خشک کنید و با یک کرم مرطوب‌کننده مناسب چرب نمایید. این کار باعث می‌شود میزان رطوبت پوست صورت شما دوچندان شود.

سپس مقدار مناسبی از ژل را کف دست خود بریزید و کمی آن را بین دست‌هایتان ماساژ دهید تا گرم شود.

نکات مهم استفاده از ژل پاک کننده پوست

  • پیش از استفاده از ژل شستشوی صورت آن را بر روی پوست گردن یا پشت گوشتان تست کنید تا اگر حساسیت پوستی به مواد اولیه آن محصول دارید، مشخص شود.
  • پس از استفاده، مطمئن شوید که صورتتان کاملاً آب‌کشی شده و ژل شستشو روی آن باقی نمانده است. باقی ماندن ژل بر روی پوست باعث مسدود شدن منافذ آن می‌شود.
  • از آب ولرم استفاده کنید زیرا آب خیلی سرد یا خیلی گرم باعث ایجاد خشکی و یا رنگ پریدگی پوستتان می‌شود.
  • در زمستان می‌توانید روزی دو بار و در تابستان روزی سه بار صورت خود را با ژل شستشوی صورت بشویید.
  • اگر لازم است پس از شستشوی صورت منزل خود را ترک کنید یا در برابر نور آفتاب قرار بگیرید، بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا پوستتان لک نشود.
  • حتماً پس از استفاده صورت خود را با یک حوله مناسب خشک کنید.
  • اگر پوست چربی دارید، بعد از شستشوی صورت و خشک کردن آن، صورت خود را با کرم مرطوب‌کننده و آب‌رسان بدون چربی و اگر پوست خشکی دارد، صورت خود را با مرطوب‌کننده و آبرسان معمولی یا چرب، مرطوب کنید.

بیشتر بخوانید: پن شستشوی پوست چیست؟ 

همان‌طور که خواندید، انتخاب یک شوینده مناسب و ملایم تأثیر بسیار زیادی در حفظ سلامت پوست صورت دارد. ژل شستشوی صورت یکی از انواع پاک‌کننده‌هایی است که می‌توانید آن را با توجه به نوع پوستتان انتخاب و استفاده کنید.

استفاده از یک ژل متناسب با پوست صورتتان در بهبود وضعیت آن بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله همه چیز در مورد ژل شستشوی صورت را برایتان شرح دادیم. امیدواریم توانسته باشیم به شما کمک کنیم.

منبع ++

ژل شستشوی صورت چیست؟

ژل‌ها با فرمولاسیون ملایم، قدرت پاک‌کنندگی مناسب و خاصیت آبرسانی بالای خود می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما به‌عنوان یک پاک‌کننده روزانه باشند.

چرا استفاده از ژل شستشو بهتر از صابون هست؟

زیرا این پاک‌کننده‌ها درست برخلاف صابون‌ها ساختار بسیار ملایم و سازگار با پوست دارند و چربی‌های مفید پوست را حفظ می‌کنند. این محصولات فاقد مواد صابونی و الکلی هستند و استفاده از آن‌ها آسیبی به پوست صورت شما وارد نمی‌کند.

استفاده از ژل شستشو چه مزیت‌هایی دارد؟

1. توان بالا در پاکسازی پوست صورت 2. تأمین رطوبت مورد نیاز پوست صورت 3. افزایش شفافیت، نرمی و لطافت پوست 4. آب‌رسانی به پوست و افزایش سطح رطوبت آن 5. متعادل کردن چربی پوست صورت 6. جلوگیری از بروز جوش، آکنه و لک

نحوه استفاده از ژل شستشو چگونه است؟

ابتدا باید صورت خود را کمی با آب خیس کنید. سپس مقدار مناسبی از ژل را کف دست خود بریزید و کمی آن را بین دست‌هایتان ماساژ دهید تا گرم شود. سپس آن را به پوست صورت خود مالیده و چند ثانیه آن را ماساژ دهید تا جذب پوستتان شود.
 

۲۶ دی ۱۴۰۰ ۱۵ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

15 دیدگاه برای ژل شستشوی صورت چیست؟ فواید، عوارض، انواع و روش صحیح استفاده!

وقتی از شوینده استفاده میکنم صورت جوش میزنه ، صورت چرب دارم و از شوینده مخصوص پوست چرب استفاده میکنم، احتمال داره چون تازه شروع به زدن شوینده کردم چربی ها داره خارج میشه یا حساسیت دارم ، ممنون میشم جواب بدین؟

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی