فواید ژل شستشوی صورت؛
۹ دی ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

فواید ژل شستشوی صورت؛ ویژگی‌ها و نحوه استفاده از آن

به این مطلب امتیاز دهید

تمام افراد در طول روز درحال انجام فعالیت‌های مختلف در داخل و خارج از منزل هستند. تعرق و احساس چربی اضافی برروی پوست درنتیجه فعالیت بیشتر، شدت می‌گیرد. همچنین انواع آلودگی‌های محیطی نیز پوست را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. به همین منظور، شستشوی صورت، یکی از کارهای ضروری برای هر فرد در طول روز و یا در پایان یک روز پرکار است و صد البته مرور فواید ژل شستشوی صورت در این مقوله بسیار حائز اهمیت است!

با توجه به اهمیت این موضوع، بهتراست انواع شوینده‌های مختلف را که در شکل‌ها و با برندهای مختلف وجود دارند به‌خوبی بشناسید. همچنین برای انتخاب و استفاده مناسب‌ترین محصول شوینده، باید با ویژگی‌ها و نوع پوست خود آشنایی داشته باشید. 

در این راستا، فواید ژل شستشوی صورت و نتایج خوب آن برروی پوست را نمی‌توان نادیده گرفت.  درصورتی که تمایل دارید که برای نظافت و مراقبت صحیح از پوست خود، از ژل شستشوی صورت استفاده کنید، برای کسب آگاهی بیشتر با این مطلب همراه باشید.

بسیاری از افراد هنوز و با وجود انواع مختلف محصولات پاک‌کننده پوست، تمایل به شیوه شستشوی سنتی و استفاده از صابون‌های کف‌کننده و آب دارند

ژل شستشوی صورت چیست؟

بسیاری از افراد هنوز و با وجود انواع مختلف محصولات پاک‌کننده پوست، تمایل به شیوه شستشوی سنتی و استفاده از صابون‌های کف‌کننده و آب دارند. این درحالی‌ است که این نوع از محصول در طولانی‌مدت به پوست آسیب زده و باعث خشکی و کم‌آبی آن می‌شود.

یکی از محصولاتی که امروزه برای شستشوی پوست بسیار طرفدار پیدا کرده است، ژل شستشوی صورت است. پاک‌کننده ژل، درست مانند نامش، یک پاک‌کننده صورت با بافتی ژل‌مانند است.

اگر جزو افرادی هستید که به شوینده‌های کف‌دار و صابونی عادت دارید، ممکن‌ است کمی طول بکشد تا به احساس لغزنده ظاهری پاک‌کننده‌های ژلی عادت کنید. حتی ممکن‌ است تردید داشته باشید که آیا پوست شما به‌درستی تمیز شده است یا خیر. زیرا پاک‌کننده‌های ژل، شفاف هستند و به‌طور معمول حباب‌های صابون کمی، تولید می‌کنند. اما باید بدانید که فقط به این دلیل که شما ویژگی‌های قابل مشاهده حباب‌های صابون یا کف را روی صورت خود ندارید و پس از استفاده از فواید ژل شستشوی صورت، احساس خشکی و صافی برروی پوست خود نمی‌کنید، به‌این معنا نیست که پاک‌کننده‌های ژلی نسبت به شوینده‌های کف‌دار مؤثر نیستند.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

اگر به پاکسازی عمیق نیاز دارید، پاک‌کننده ژل شستشو یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. این محصول با بازکردن منافذ پوست با فرمول ملایمی که به کاهش تحریک پوست کمک می‌کند ، با پاکسازی کامل منافذ تمام آلودگی‌ها و چربی اضافی را همزمان از سطح پوست پاک می‌کند.

همچنین ژل صورت یک داروی ترکیبی است که برای درمان آکنه نیز بسیار مفید است. شوینده ژل صورت تولید بیش‌ازحد چربی توسط پوست را به حداقل می‌رساند و التهاب را کاهش می‌دهد. همچنین از رشد میکروارگانیسم‌هایی که باعث آکنه می‌شوند جلوگیری می‌کند.

این‌کار همچنین به جلوگیری از جوش، دانه‌های سرسیاه و سرسفید روی پوست کمک می‌کند. بهتر است برای استفاده از این محصول با فواید ژل شستشوی صورت آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: ژل شستشوی پوست چیست؟ 

به پوستت جون تازه بده

مزایا و فواید ژل شستشوی صورت

پاک‌کننده‌های پوست صورت، در اشکال مختلف ژل، کرم، فوم یا روغن با مجموعه‌ای از فواید و ویژگی‌های خاص خود تولید می‌شوند. این درحالی‌ست که یک پاک‌کننده مبتنی‌بر ژل برای اکثر انواع پوست از جمله پوست چرب، پوست حساس، پوست مستعد آکنه و پوست مختلط مناسب است.

فواید ژل شستشوی صورت شامل ازبین‌بردن چربی‌ها و کثیفی‌های اضافی روی سطح پوست، بازکردن منافذ پوست که مانع از بروز باکتری‌ها و آکنه برروی سطح پوست صورت شما می‌شود. باید بدانید که این محصول امکان پاکسازی عمیق‌تری را نسبت به سایر گزینه‌ها فراهم می‌کند.

برخی از مهم‌ترین مزایای ژل شستشوی صورت عبارتند از:

  • دارای ترکیبی عالی برای ازبین‌بردن چربی‌های اضافی و بازگرداندن نشاط و شادابی به پوست است.
  • این محصول برای محافظت و نرم‌کردن پوست فرموله شده است.
  • به کاهش جوش‌ها و ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند.
  • سرشار از AHA بوده که سطح پوست را لایه‌برداری کرده و به حجیم و سفت‌شدن پوست برای شادابی بیشتر کمک می‌کند.
  • ‌به حفظ تعادل آب و چربی موجود برروی سطح پوست کمک می‌کند.
  • به شما پوستی تمیز و هیدراته و درعین‌حال خوشبو هدیه می‌دهد.

از مهم‌ترین فواید ژل شستشوی صورت، مبارزه با آکنه و جوش برای آن دسته از افرادی‌ است که پوست بسیار چرب و مستعد جوش دارند. این به دلیل نوع عملکرد این محصول است.

زیرا به‌طور مستقیم باکتری‌های باقی‌مانده روی پوست و منافذ را درمان کرده و به این صورت از ایجاد آکنه روی پوست شما جلوگیری می‌کند. از دیگر مزایای ژل شستشوی صورت خاصیت تسکین‌دهنده‌گی و مرطوب‌کننده‌گی آن است. این نوع از شوینده‌ها حاوی کپسول‌های مرطوب‌کننده بوده که به آبرسانی پوست پرداخته و در عین‌حال مانع از قرمزی و تحریک پوست می‌شوند.

از مهم‌ترین فواید ژل شستشوی صورت، مبارزه با آکنه و جوش برای آن دسته از افرادی‌ است که پوست بسیار چرب و مستعد جوش دارند.

ویژگی‌های بهترین ژل شستشوی صورت

برای استفاده از ژل شستشوی صورت به‌عنوان پاک‌کننده روزانه، بهتر است ویژگی‌های آن را به‌خوبی بشناسید تا بهترین استفاده را از ویژگی‌ها و فواید ژل شستشوی صورت داشته باشید.

اگر پوست چرب شما مستعد آکنه و یا جوش است، توصیه می‌شود از پاک‌کننده‌های ژلی به‌جای دیگر انواع پاک‌کننده‌ها استفاده کنید. زیرا این محصولات دارای وزن سبکی بوده و درعین‌حال به عمق منافذ نفوذ می‌کنند.

ویژگی‌های ژل شستشوی صورت عبارتند از:

  • مفید برای بازکردن منافذ پوست
  • پاک‌کردن عمیق چربی اضافی و باکتری‌های موجود در سطح پوست
  • دارای خاصیت ضدعفونی‌کنندگی، ضدجوش و ضدآکنه

بهتراست بدانید که بهترین نوع ژل شستشوی صورت آن است که دارای عملکردی چندجانبه بوده و علاوه‌بر شستشوی باکیفیت و عمیق پوست، آبرسانی، رطوب‎رسانی و لایه‌برداری ملایم را نیز برای پوست صورت شما انجام دهد. پس بهتراست به‌هنگام خرید، به دنبال یک شوینده صورت چندکاره و موثر باشید.

پس از صرف زمان کافی برای تمیزکردن ناحیه T و اطراف بینی، صورت خود را با آب بشویید

طریقه استفاده از ژل شستشوی صورت

بعد از آشنایی با مزیت‌ها و ویژگی‌های یک ژل شستشوی صورت و انتخاب مناسب‌ترین آن با توجه به نوع پوست خود، نوبت آن است که با نحوه استفاده صحیح از آن آشنا شوید. زیرا نوع استفاده شما از این محصول و رعایت برخی نکات، اثربخشی آن را مضاعف می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا از فواید ژل شستشوی صورت، به‌شکل حداکثری بهره ببرید.

ابتدا صورت خود را با آب‌گرم بشویید. استفاده از آب با دمای ولرم مناسب برای کمک به بازکردن منافذ پوست بسیار مهم است. توجه داشته باشید که دمای آب به‌گونه‌ای زیاد نباشد که به پوست شما آسیب برساند. مقدار کمی از ژل را روی نوک انگشتان خود قرار داده و به‌آرامی صورت خود را با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. توصیه می‌شود که این‌کار را از مرکز صورت خود شروع کنید و به طرفین و به سمت بالا ادامه دهید.

پس از صرف زمان کافی برای تمیزکردن ناحیه T و اطراف بینی، صورت خود را با آب بشویید. اگرچه فواید ژل شستشوی صورت به‌خودی‌خود بسیار زیاد است، اما با استفاده مناسب از آن و همچنین استفاده از دیگر محصولات مراقبت از پوست در کنار آن، بهترین عملکرد را مشاهده خواهید کرد.

به عنوان مثال، می‌توانید پس از استفاده از پاک‌کننده‌های ژل، آب میسلار را به برنامه پاکسازی خود اضافه کنید. آب میسلار نیازی به شستشو ندارد.

بنابراین به‌جای شستشوی صورت خود با آب پس از پاکسازی ژل، می‌توانید برای اطمینان از پاکسازی خوب، آن را با آب میسلار به پایان برسانید. اگر هیچ میسلار واتری ندارید، می‌توانید از یک تونر بدون روغن یا تونر با بافت بسیار سبک و آبکی به‌عنوان جایگزین استفاده کنید.

برندها و مارک‌های مختلفی برای انواع فیس واش‌های ژله‌ای وجود دارد که بسیاری از آن‌ها محصول ایرانی بوده و کیفیت بالایی نیز دارند

معرفی بهترین برندهای فیس واش

برندها و مارک‌های مختلفی برای انواع فیس واش‌های ژله‌ای وجود دارد که بسیاری از آن‌ها محصول ایرانی بوده و کیفیت بالایی نیز دارند. بهتر است در انتخاب ژل شستشوی مناسب با برخی برندهای معروف آشنا باشید و همچنین نوع پوست خود را نیز بشناسید و متناسب با آن بهترین گزینه را برای پوست خود انتخاب کنید.

توجه به این نکته بسیار مهم است که هر محصول گران‌قیمتی، لزوما بهترین نیست. بلکه با شناخت انواع مختلف محصولات مراقبت از پوست موجود در بازار، می‌توانید درعین پرداخت هزینه‌ای معقول، از محصولی باکیفیت نیز استفاده کنید. در این قسمت به چند نمونه از محصولاتی که در زمینه توجه به فواید ژل شستشوی صورت موفق عمل کرده‌اند، اشاره می‌کنیم.

  1. ژل شستشوی صورت برند ایوروشه: این محصول، یکی از بهترین گزینه‌ها برای اطمینان از پاک‌کردن صحیح و عمیق منافذ باز پوست است. سابقه موفق انواع مختلف محصولات مراقبتی و شوینده پوست این برند، عامل مهمی در محبوبیت آن نیز بوده است. ژل شستشوی صورت ایوروشه، یک پاک‌کننده پوست عمقی محسوب می‌شود که آرایش، آلودگی و چربی اضافی پوست را به خوبی ازبین برده و درعین حال مانع از خشکی پوست بر اثر شستشو می‌شود. پایه محصولات این برند گیاهی بوده و این امر، عاملی برای قیمت بالای آن نیز شده است.
  2. ژل شستشوی صورت برند سینره: استفاده از شوینده‌های مخصوص پوست صورت، یک روتین روزانه برای هر فرد محسوب می‌شود. زیرا افراد مختلف با توجه به نوع فعالیت خود، در معرض انواع آلودگی‌های محیطی، تعرق و همچنین چربی اضافی و طبیعی پوست بوده که نیاز فرد را به یک پاک‌کننده متناسب با نوع پوست او بالا می‌برد. از فواید ژل شستشوی صورت سینره، علاوه‌بر پاک‌کنندگی عمیق، ایجاد لایه محافظتی برروی پوست، خاصیت ترمیم‌کنندگی بالا، کیفیت بالا و قیمت مناسب را می‌توان نام برد.
  3. ژل شستشوی صورت برند کامان: کامان، یک برند ایرانی باکیفیت در زمینه تولید محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست است که در سال‌های اخیر بسیار موفق عمل کرده و طرفداران زیادی نیز دارد. ژل شستشوی صورت این مارک، برای انواع پوست خشک، چرب و مختلط مناسب است. همچنین حجم زیاد محصول فیس واش کامان، در مقابل قیمت عرضه شده آن در بازار، خرید این محصول را بسیار باصرفه می‌کند. میزان پاک‌کنندگی آن نیز در بین مصرف‌کنندگان آن رضایت بالایی را ایجاد کرده است.
  4. ژل شستشوی صورت برند هربکس: این شوینده قوی پوست، گزینه بسیار مناسبی برای انواع پوست‌های حساس و تحریک‌پذیر است. افراد با پوست حساس به‌هنگام انتخاب و خرید پاک‌کننده مناسب خود، باید به ترکیبات و بویژه نوع و میزان آنزیم‌های موجود در آن بسیار توجه داشته باشند. زیرا پوست این افراد به‌دلیل حساسیت بالا، واکنش شدیدتری را به انواع آنزیم‌ها دارند. این درحالی‌ست که درصورت انتخاب و استفاده از محصول نامناسب، پوست دچار عوارض مختلفی مانند التهاب، جوش و یا آکنه خواهد شد. از فواید ژل شستشوی صورت هربکس، می‌توان به خاصیت ضدجوش و ضدآکنه آن اشاره کرد. همچنین این محصول در زمینه ترمیم پوست نیز موفق عمل می‌کند. فیس واش هربکس را می‌توان با قیمت مناسب در انواع فروشگاه‌ها تهیه کرد.
  5. ژل شستشوی صورت برند گارنیر: این پاک‌کننده، یک محصول سه‌کاره برای پوست‌های چرب است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها و فواید ژل شستشوی صورت گارنیر که آن را به محصولی خاص تبدیل کرده، خاصیت لایه‌برداری آن است. در ترکیبات این محصول، اکالیپتوس و زینک وجود دارد. گیاه اکالیپتوس قادراست منافذ باز را بهبود بخشیده و حس خنکی را به آن اضافه کند. این عامل مانع از ایجاد جوش و یا آکنه برروی پوست چرب می‌شود. سه‌کاره بودن این محصول به این معنی‌ست که علاوه‌بر پاک‌کنندگی قوی پوست، به‌عنوان یک ماسک صورت و همچنین یک اسکراب ضدجوش نیز عمل می‌کند. کیفیت بالای این محصول، عامل مهمی در بالابودن قیمت آن محسوب می‌شود.

حفظ پاکیزگی و مراقبت از پوست، از جمله کارهایی‌ است که باید به‌صورت روزانه انجام شود. زیرا هر فردی در طول روز در معرض انواع آلودگی‌های محیطی قرار دارد. همچنین چربی اضافی پوست و تعرق زیاد نیز عامل مهمی در بسته‌شدن منافذ پوست شما محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: چرا ژل شستشوی صورت پوست چرب مهم است!؟

یکی از مهم‌ترین فواید ژل شستشوی صورت به‌عنوان محصولی پاک‌کننده برای پوست، بازکردن و تمیزکردن منافذ پوست بدون آسیب به تعادل چربی آن است. در این مقاله سعی داشتیم علاوه‌بر معرفی ویژگی‌ها، مزایا و نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت، انواع برندهای موفق در این زمینه را نیز شرح دهیم.

منبع ++

ژل شستشوی صورت چیست؟

یکی از محصولاتی که امروزه برای شستشوی پوست بسیار طرفدار پیدا کرده است، ژل شستشوی صورت است. پاک‌کننده ژل، درست مانند نامش، یک پاک‌کننده صورت با بافتی ژل‌مانند است.

مهم‌ترین مزایای ژل شستشوی صورت چیست؟

‌1. به حفظ تعادل آب و چربی موجود برروی سطح پوست کمک می‌کند. 2. به شما پوستی تمیز و هیدراته و درعین‌حال خوشبو هدیه می‌دهد. 3. این محصول برای محافظت و نرم‌کردن پوست فرموله شده است. 4. به کاهش جوش‌ها و ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند

طریقه استفاده از ژل شستشوی صورت چگونه است؟

ابتدا صورت خود را با آب‌گرم بشویید. استفاده از آب با دمای ولرم مناسب برای کمک به بازکردن منافذ پوست بسیار مهم است. توجه داشته باشید که دمای آب به‌گونه‌ای زیاد نباشد که به پوست شما آسیب برساند. مقدار کمی از ژل را روی نوک انگشتان خود قرار داده و به‌آرامی صورت خود را با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. توصیه می‌شود که این‌کار را از مرکز صورت خود شروع کنید و به طرفین و به سمت بالا ادامه دهید.

۹ دی ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی