فوم شستشوی پوست
۲۸ آذر ۱۴۰۰ ۱۶ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

فوم شستشوی پوست چیست؟ +بررسی عملکرد و روش استفاده!

به این مطلب امتیاز دهید

شستشوی پوست صورت و رفع آن از انواع آلودگی، لوازم آرایشی، چربی‌های مضر و سلول‌های مرده پوست مهم‌ترین اقدام در جهت مراقبت از پوست حساس و لطیف صورت است. لازمه داشتن یک پوست شفاف و زیبا، داشتن روتین پوستی است و یک روتین پوستی کامل بدون استفاده از شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های صورت تکمیل نمی‌شود. فوم شستشوی پوست خشک همان چیزی است که شما برای ترمیم پوست حساس و افزایش نرمی و رطوبت پوست به آن نیاز دارید.

فوم شستشوی پوست چیست؟

در واقع لازم است روزی دو بار پوست صورت خود را از آلودگی‌ها پاک کنید تا در عمق منافذ صورتتان نفوذ نکنند و مشکلات پوستی را برایتان به همراه نداشته باشند. یکی از انواع شوینده‌های جدید، فوم‌های شستشوی صورت هستند که در فرمولاسیون مختلف برای انواع پوست‌ها از جمله چرب، خشک، مختلط، حساس و … تولید می‌شوند.

اگر پوست خشک و حساسی دارید، باید مراقبت بیشتری از آن انجام دهید. در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز در مورد فوم شستشوی پوست صورت را برایتان شرح دهیم.

بیشتر بخوانید: شستشوی صورت به روش صحیح را بیاموزید!

به پوستت جون تازه بده

چرا باید از فوم شستشوی پوست خشک استفاده کنیم؟

 باقی ماندن آلودگی‌ها و مواد آرایشی بر روی سطح پوست باعث بروز آکنه، لک، جوش‌های سر سیاه، جوش‌های سر سفید و در نهایت کدر شدن و از بین رفتن سلامت و شفافیت پوست صورت می‌شود. پس لازم است در روتین پوستی خود به استفاده از پاک‌کننده‌های متناسب با پوستتان توجه کنید.

انتخاب یک پاک‌کننده مناسب با جنس پوست بسیار اهمیت دارد و اگر این اقدام به درستی صورت نگیرد، مشکلات جبران‌ناپذیری برایتان به وجود می‌آید؛ زیرا پوست صورت بسیار حساس و در مقابل آسیب‌ها بسیار شکننده است.

اگر پوست چربی دارید باید شوینده‌هایی را انتخاب کنید که قدرت پاک‌کنندگی بسیار بالایی دارند و تا عمیق‌ترین لایه‌های پوستتان نفوذ می‌کنند و چربی‌ها و سلول‌های مرده صورتتان را از بین می‌برند.

در مقابل، اگر پوست صورتتان خشک و حساس است، باید از پاک‌کننده‌هایی استفاده کنید که قدرت شویندگی ملایم‌تری دارند و چربی‌های مفید پوستتان را از بین نمی‌برند؛ زیرا از بین رفتن تمام چربی‌های پوست باعث خشکی و التهاب بیشتر صورت این گونه افراد می‌شود و حساسیت و قرمزی بیشتر را به همراه دارد. پس لازم است از شوینده‌های مخصوص پوست خشک استفاده شود.

اگر پوست چربی دارید باید شوینده‌هایی را انتخاب کنید که قدرت پاک‌کنندگی بسیار بالایی دارند

فوم شستشوی پوست چیست؟

فوم شستشوی پوست صورت یکی از انواع شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های صورت است که برای تمام پوست‌ها اعم از چرب، خشک، مختلط، معمولی، آکنه‌دار و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد فوم شستشوی پوست پاک کردن عمیق پوست صورت، از بین بردن چربی‌های مضر و آلودگی‌های پوست است.

فوم شستشوی صورت قادر است بعد از یک روز سخت و کاری تمام آرایش‌های روی صورت شما را به نرمی پاک کند و آلودگی‌های نشسته بر پوستتان را بزداید و تمام منافذ آن را تمیز کند و در نهایت به شما پوستی نرم و عاری از آلودگی هدیه دهد.

بیشتر بخوانید: 11 نکته شستشوی صورت آرایش شده

اگر روزانه در معرض آلودگی‌های زیادی هستید می‌توانید روزی دو بار از فوم شستشوی صورت استفاده کنید و البته حواستان باشد که به دلیل قدرت پاک‌کنندگی بسیار بالای آن، از مرطوب‌کننده‌های مناسب استفاده کنید تا پوستتان دچار خشکی و التهاب نشود. همچنین بهتر است چشم‌هایتان را با فوم شستشو ندهید.

انواع فوم شستشوی پوست خشک، حساس و چرب

فوم‌های شستشوی صورت حاوی سولفات

در فرمولاسیون برخی فوم‌ها شستشو از سورفاکتانت‌های سولفاته مانند سدیم لوریل سولفات استفاده شده که از شوینده‌های بسیار قوی محسوب می‌شود و ممکن است پوست فرد را ملتهب، خشک و قرمز کند و کمی سوزش به همراه داشته باشد.

در مقابل، این نوع فوم‌های شستشوی حاوی سولفات برای پوست‌هایی که چربی بسیاری تولید می‌کنند و باعث بروز جوش و آکنه می‌شوند بسیار مؤثر و مفید است؛ زیرا این نوع از پوست نیاز است به‌صورت عمقی تمیز شود تا چربی‌های مضر و اضافه از پوست و منافذش پاک شود. پس این نوع شوینده‌های قوی انتخاب بسیار مناسبی برای این گونه افراد است.

این به آن معنی است که اگر پوستتان به سولفات و شوینده‌های حاوی این فرمولاسیون حساس است و دچار التهاب، خشکی، سوزش، قرمزی و … می‌شود، بهتر است از فوم‌های شستشویی که حالت صابونی دارند و اصطلاحاً سولفات‌دار هستند، اجتناب کنید و از فوم شستشوی پوست خشک استفاده نمایید.

فوم‌های بدون سولفات

نوعی دیگر فوم وجود دارد که در فرمولاسیون آن از شوینده‌های حاوی سورفاکتانت‌های ملایم‌تری استفاده می‌شود که از تحریک و التهاب پوست جلوگیری می‌کند.

این فوم‌ها که به فوم شستشوی پوست خشک و حساس معروف است، طرفداران بسیار زیادی دارد؛ زیرا فاقد مواد صابونی است و موجب تحریک و خشکی پوست نمی‌شود. این نوع فوم‌ها برای شستشوی انواع پوست خشک، معمولی، حساس و مختلط مناسب است.

فوم‌های شستشوی صورت بدون سولفات بافت بسیار سبک و نرمی دارند و در دو نوع کرمی یا کفی تولید می‌شوند. فوم‌های شستشوی کرمی وقتی بر روی پوست صورت قرار می‌گیرد و ماساژ داده می‌شود، در تماس با رطوبت کف می‌کند و حالت فومی به خود می‌گیرد. نتیجه استفاده از این فوم‌ها، پوستی مرطوب و نرم خواهد بود.

روش استفاده از فوم شستشوی پوست

پیش از استفاده از فوم شستشوی صورت بهتر است دستورالعمل آن را مطالعه فرمایید. برخی از فوم‌ها باید یک بار در روز استفاده شوند و برخی دیگر از فوم‌های شستشوی صورت را می‌توان دو بار در روز استفاده کرد. پس بهتر است پیش از استفاده از خصوصیات فوم شستشوی صورتتان مطلع شوید.

اما به‌طور کلی روش استفاده از فوم شستشوی پوست خشک مشخص است و نحوه استفاده افراد تفاوت خاصی ندارد. برای استفاده از فوم ابتدا باید دست‌های خود را از آلودگی‌ها پاک کنید، سپس موهایتان را از صورتتان کنار بزنید تا حین انجام شستشو مزاحمتان نشود. سپس کمی صورت خود را مرطوب کنید و فوم شستشوی صورت را در کف دست خود بریزید.

بهتر است دست‌های خود را به هم دیگر بمالید تا فوم در بین دستانتان پخش و اصطلاحاً گرم شود، سپس دستان خود را به صورت خود بکشید تا فوم به روی پوست صورتتان منتقل شود. حال لازم است تمام پوست صورت و منافذ آن را از بالای پیشانی تا پایین چانه با نوک انگشتانتان به‌صورت دایره‌ای ماساژ دهید تا فوم کاملاً روی پوست صورتتان پخش شود.

نیازی هم نیست که فوم شستشوی پوست خشک روی صورتتان به مدت طولانی قرار بگیرد. فقط کافی است ۳۰ تا ۶۰ ثانیه به آرامی آن را روی پوست خود ماساژ دهید تا تمام آلودگی‌ها از عمقی‌ترین منافذ پوستتان نیز پاک شود.

ماندن بیش از اندازه فوم صورت بر روی پوست به دلیل فرمولاسیون قوی‌اش می‌توان موجب بروز حساسیت و خشکی شود. در پایان باید صورت خود را با آب شسته و کف روی صورتتان را پاک کنید. سپس با یک حوله لطیف و تمیز صورت خود را خشک کنید و از پوست تمیز، نرم، مربوط و لطیف خود لذت ببرید.

روزهای سردتر مانند روزهای پاییز و زمستان، بروز خشکی پوست امری طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است

نکات مهمی که باید پیش از استفاده از فوم شستشوی صورت رعایت کنید

  • به فصلی که در آن قرار دارید توجه کنید. در روزهای سردتر مانند روزهای پاییز و زمستان، بروز خشکی پوست امری طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است و در کنار استفاده از فوم شستشوی پوست صورت باید از مرطوب‌کننده نیز استفاده کنید تا رطوبت پوستتان تأمین شود.
  • به‌طور کلی بروز خشکی پوست بعد از استفاده از فوم شستشو یک امر شایع است و با انجام برخی مراقبت‌ها مانند شستن سریع صورت بعد از ۶۰ ثانیه ماساژ، استفاده از مرطوب‌کننده و استفاده از حوله لطیف و تمیز می‌توانید تا حد زیادی از بروز خشکی، التهاب، قرمزی، سوزش و حساسیت بکاهید.
  • فوم‌های شستشویی که خواص ضد آکنه و ضد جوش دارند، در فرمولاسیونشان از بنزوئیل پروکساید استفاده شده و ممکن است باعث بروز آلرژی و حساسیت پوستی در برخی افراد شوند. جهت اطمینان خاطر می‌توانید قبل از استفاده فوم بر روی صورت، آن را بر روی بخشی از پوست بازویتان تست کنید و در صورتی که حساسیت خاصی پوستتان را تهدید نکرد، آن را بر روی صورت خود استفاده کنید.
  • تا می‌توانید از استفاده از فوم شستشوی پوست صورت در اطراف چشمتان اجتناب کنید؛ زیرا فوم‌ها شوینده‌های بسیار قوی هستند و قادرند باعث ایجاد سوزش و خارش در اطراف چشم که پوستی نازک دارد، بشوند.
  • از ماساژ با نوک ناخن و خراشیدن پوست خود پرهیز کنید؛ برای رفع تمام آلودگی‌های موجود بر روی سطح پوستتان، ماساژ صورت با نوک انگشتان به‌صورت آرام و نرم کفایت می‌کند.
  • از فوم شستشوی پوست خشک به اندازه کافی استفاده کنید و بیش از حد سعی در تمیز کردن صورتتان نداشته باشید. کافی است قبل و بعد از خواب و در صورت نیاز، بعد از ورزش یا آمدن به خانه پس از یک روز سخت کاری که در بیرون منزل بوده‌اید، صورت خود را با فوم شستشو تمیز کنید

بیشتر بخوانید: شستشوی پوست با گلاب + خواص و مزایا

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

تفاوت بین فوم و ژل شستشو چیست؟

ژل و فوم شستشوی صورت هر دو از پرکاربردترین شوینده‌ها هستند و هدف نهایی‌شان، تمیز کردن پوست از انواع آلودگی، لوازم آرایشی، چربی‌های مضر و سلول‌های مرده است؛ اما به هر حال تفاوت‌هایی هم در نحوه عملکرد و فرمولاسیون آن‌ها وجود دارد.

فوم‌های شستشو معمولاً حالت کف‌مانندی دارند و در تماس با پوست مرطوب و آب، به‌سرعت شکل فومی به خود می‌گیرند و شستشوی سریع‌تری را برای فرد به ارمغان می‌آورند؛ اما عملکرد ژل‌های شستشو این گونه نیست؛ برای استفاده از آن لازم است کمی صبر و حوصله بیشتری به خرج دهید و اجازه دهید ژل برای مدتی روی پوست صورت شما بماند تا بتواند آلودگی‌ها را به خود جذب کند.

ژل‌ها به دلیل اینکه زمان بیشتری بر روی پوست باقی می‌ماند، قادر هستند مواد مغذی موجود در ترکیبات خود را بیشتر به پوست منتقل کنند و خاصیت روشن‌کنندگی و ضد آکنه بیشتری دارند.

فوم‌ها معمولاً سبک‌تر هستند و بافت لطیف‌تری نسبت به ژل‌های شستشو دارند و در زمان استفاده از آن بر روی پوست خود احساس سنگینی نخواهید کرد. در مقابل، ژل‌ها بافت غلیظ‌تر و سنگین‌تری دارند و باید مقدار کمتری از آن به نسبت فوم بر روی پوست استفاده شود.

معرفی برخی فوم‌های شستشوی مخصوص پوست خشک موجود در بازار

فوم شستشوی اویدرم مدل اوی هیدرا

مشخصاً ترکیبات این مدل از فوم‌های شستشوی صورت اویدرم فاقد سولفات است و PH ای برابر با ۵.۵ که همان PH مناسب پوست است را دارد. از دیگر ویژگی‌های این فوم می‌توان به استفاده از مرطوب‌کننده‌ای حاوی گلیسیرین، عصاره میوه، عصاره توت و عصاره آلوئه ورا در فرمولاسیونش اشاره کرد.

این فوم مخصوص شستشوی پوست‌های خشک و حساس است که خاصیت پاک‌کنندگی، آبرسانی و جذب چربی خوبی دارد

فوم شستشوی ژنوبایوتیک مخصوص پوست حساس و خشک

این فوم مخصوص شستشوی پوست‌های خشک و حساس است که خاصیت پاک‌کنندگی، آبرسانی و جذب چربی خوبی دارد. از مواد تشکیل‌دهنده فوم شستشوی پوست خشک و حساس ژنوبایوتیک می‌توان به عصاره چای سبز، لیمو و BHA اشاره کرد.

فوم شستشوی پوندز

فوم شستشوی صورت پوندز مناسب پوست‌های حساس و خشک است. این فوم پس از استفاده موجب خشکی و التهاب نمی‌شود و پوستی شاداب، لطیف، نرم و مرطوب را برای شما به ارمغان می‌آورد. در فرمولاسیون این فوم از ویتامین B استفاده شده است. استفاده منظم از فوم شستشوی پوندز علاوه بر پاک کردن تمام منافذ پوستتان از آلودگی، مانع از ایجاد افتادگی و شل شدن صورتتان می‌شود و درخشش و شادابی را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: 6 پاک کننده طبیعی برای شستشوی صورت که در خانه همه یافت می‌شود!

فوم شستشوی نیوآ

نیوآ یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی است که محصولات بسیار باکیفیت و مرغوبی تولید می‌کند. فوم شستشوی پوست خشک مدل Soothing Face این برند قادر است علاوه بر تمیز کردن عمقی منافذ پوستتان از آلودگی و لوازم آرایشی، رطوبت طبیعی پوست صورت شما را حفظ کند و نرمی و لطافت را برایتان به ارمغان بیاورد.

نیوآ یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی است

فوم شستشوی سیوا لایف مدل هربال

برند سیوا یکی از برندهای بسیار باکیفیت ایرانی است که در زمینه تولید شوینده‌های پوستی امتحان خود را پس داده است. فوم شستشوی پوست خشک این برند یکی از محصولات بسیار کاربردی است که خاصیت پاک‌کنندگی مناسب، حفظ رطوبت و آبرسانی دارد و موجب شادابی و لطافت پوست شما می‌شود.

آلودگی و نشستن آن بر پوست صورت یک اتفاق اجتناب‌ناپذیر و ناخوشایند است که می‌تواند در طولانی مدت باعث کدر شدن و از دست رفتن لطافت و نرمی پوست شما بشود. قطعاً داشتن روتین پوستی تا حد زیادی جلوی این اتفاق را می‌گیرد و مهم‌ترین اقدام در جهت حفظ سلامتی پوست است.

پاک‌کننده‌ها و تمیزکننده‌های پوست عنصر جدانشدنی یک روتین پوستی کامل هستند و فوم‌های شستشوی صورت یکی از انواع بسیار پرطرفدار این پاک‌کننده‌ها است که توسط برندهای زیادی برای پوست‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود. همان‌طور که خواندید، اگر پوست خشک و حساسی دارید باید از فوم شستشوی پوست خشک استفاده کنید تا صورتتان تحریک نشود و التهابات ناشی از آن به شما آسیبی نرساند. در این مقاله همه چیز در مورد فوم‌های شستشو را دانستید. امیدواریم توانسته باشیم به شما کمک کنیم.

منبع +++

فوم شستشوی پوست چیست؟

فوم شستشوی پوست صورت یکی از انواع شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های صورت است که برای تمام پوست‌ها اعم از چرب، خشک، مختلط، معمولی، آکنه‌دار و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد فوم شستشوی پوست پاک کردن عمیق پوست صورت، از بین بردن چربی‌های مضر و آلودگی‌های پوست است.

تفاوت بین فوم و ژل شستشو چیست؟

ژل و فوم شستشوی صورت هر دو از پرکاربردترین شوینده‌ها هستند و هدف نهایی‌شان، تمیز کردن پوست از انواع آلودگی، لوازم آرایشی، چربی‌های مضر و سلول‌های مرده است؛ اما به هر حال تفاوت‌هایی هم در نحوه عملکرد و فرمولاسیون آن‌ها وجود دارد. فوم‌های شستشو معمولاً حالت کف‌مانندی دارند و در تماس با پوست مرطوب و آب، به‌سرعت شکل فومی به خود می‌گیرند و شستشوی سریع‌تری را برای فرد به ارمغان می‌آورند؛ اما عملکرد ژل‌های شستشو این گونه نیست؛

روش استفاده از فوم شستشوی پوست چگونه است؟

برای استفاده از فوم ابتدا باید دست‌های خود را از آلودگی‌ها پاک کنید، سپس موهایتان را از صورتتان کنار بزنید تا حین انجام شستشو مزاحمتان نشود. سپس کمی صورت خود را مرطوب کنید و فوم شستشوی صورت را در کف دست خود بریزید.
بهتر است دست‌های خود را به هم دیگر بمالید تا فوم در بین دستانتان پخش و اصطلاحاً گرم شود، سپس دستان خود را به صورت خود بکشید تا فوم به روی پوست صورتتان منتقل شود. حال لازم است تمام پوست صورت و منافذ آن را از بالای پیشانی تا پایین چانه با نوک انگشتانتان به‌صورت دایره‌ای ماساژ دهید تا فوم کاملاً روی پوست صورتتان پخش شود.

۲۸ آذر ۱۴۰۰ ۱۶ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی