گلاب و درمان جوش‌های صورت
۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۹ دیدگاه zohre.kh

روش صحیح آبرسانی به پوست با گلاب در خانه را بیاموزید!

2/5 - (1 امتیاز)

یکی از کارهایی که بویژه بانوان بسیار به آن اهمیت می‌دهند، مراقبت از پوست و حفظ زیبایی و سلامت آن است. علاوه‌بر وجود تنوع در محصولات مختلف مراقبت از پوست، آبرسانی به پوست با گلاب بسیار طرفدار دارد. گلاب به‌دلیل خواص متفاوت و زیادی که دارد مزیت‌های مختلفی را برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست شما ایجاد می‌کند. با این مطلب همراه باشید تا به‌طور کامل با مزایا و روش استفاده از آن آشنا شوید.

 خواص گلاب برای پوست و آبرسانی به پوست با گلاب

گلاب، عصاره گل محمدی است که به‌طور معمول از طریق عمل تقطیر به‌دست می‌آید. کاربردهای فراووان این عصاره خوشبو، آن را بسیار محبوب کرده است. یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن آبرسانی به پوست با گلاب است که تاثیرات چشم‌گیری بر روی سلامت و زیبایی پوست دارد. اما آبرسانی و رطوبت‌رسانی تنها فایده گلاب نیست. در این قسمت به اصلی‌ترین مزایای آن برای پوست می‌پردازیم.

گلاب، عصاره گل محمدی است که به‌طور معمول از طریق عمل تقطیر به‌دست می‌آید.

تسکین التهاب پوست از فواید آبرسانی به پوست با گلاب

گلاب برای بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس عالی است. خواص ضد التهابی موجود در گلاب خالص، خارش و تحریک ناشی از این شرایط را تسکین می‌دهد.

گلاب پف چشم را کاهش می‌دهد

با آغشته‌کردن پنبه با مقداری از گلاب خالص و مالیدن آن بر روی چشم‌ها، می‌توانید پف آن را کاهش دهید. شما همچنین می‌توانید از گلاب برای سیاهی دور چشم استفاده کنید. در صورتی که به‌طور منظم از آن استفاده کنید، بعد از 3 تا 4 هفته نتیجه آن را مشاهده خواهید کرد.

گلاب ضدعفونی‌کننده و آنتی‌باکتریال است

گلاب دارای خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی است که آن را به یک ماده فعال در برابر عفونت‌ها تبدیل می‌کند. بهتر است گلابی که استفاده می‌کنید خالص و بدون مواد افزودنی باشد، تا اثرات بهتری را از آن مشاهده کنید. خاصیت پاک‌کنندگی گلاب به‌همراه توانایی حذف چربی و کثیفی، آن را به یکی از محصولات مراقبتی پوست که بسیار طرفدار دارد، تبدیل کرده است.

حفظ تعادل pH طبیعی پوست از فواید آبرسانی به پوست با گلاب

صابون‌ها و پاک‌کننده‌های تولیدشده با موادشیمیایی، تعادل pH پوست را مختل می‌کنند. پوست در این شرایط مستعد بروز بیماری‌های مختلف مانند جوش و آکنه می‌شود. گلاب دارای سطح pH متوسط ​​5.5 است. این خاصیت به گلاب کمک می‌کند تا پوست را به سطح pH طبیعی خود بازگرداند.

آبرسانی به پوست با گلاب و تضمین شادابی پوست

گلاب یک تونر پوست کاملا طبیعی بدون هیچ ماده شیمیایی اضافه شده است. آبرسانی به پوست با گلاب، در حفظ طراوت پوست بسیار موثر است. این عصاره طبیعی و خوشبو پوست شما را به خوبی هیدراته نگه می‌دارد و احساس طراوت را به شما هدیه می‌دهد.

به پوستت جون تازه بده

تاثیر گلاب بر درخشندگی و لطافت پوست

گلاب می‌تواند بهترین درخشندگی را برای پوست شما به ارمغان آورد. بهتر است قبل از استفاده از مرطوب‌کننده یا لوسیون، پوست خود را با یک پد پنبه‌ای آغشته به گلاب تمیز کنید. آبرسانی به پوست با گلاب، یکی از روش‌های متداول برای رسیدن به درخشندگی و لطافت پوست است.

برای روشن‌کردن پوست خود، می‌توانید گلاب و عسل را با هم مخلوط کرده و با یک پدآغشته به گلاب روی تمام پوست صورت و گردن خود بمالید. بعد از 15 دقیقه با آب‌گرم بشویید.

چگونه گلاب را به برنامه زیبایی خود اضافه کنیم

1-تونر

 تونر جزء اصلی هر روال مراقبت از پوست است. برای انواع پوست‌های چرب و مستعد آکنه، تونر گلاب به پاک‌کردن سلول‌های مرده پوست و ناخالصی‌ها از منافذ شما کمک می‌کند. برای انواع پوست‌های خشک، گلاب پوست شما را هیدراته می‌کند و رنگ کلی پوست شما را بهبود می‌بخشد.

2-پاک‌کننده آرایش

 خواص آبرسانی و ضدباکتریایی گلاب، آن را به یک پاک‌کننده به‌ویژه برای پوست‌های تحریک‌شده تبدیل کرده است. پاکسازی با گلاب به معنای بازگرداندن سطح رطوبت پوست، درمان قرمزی پوست و پاک‌کردن هرگونه آلودگی یا آرایش است.

3-ماسک آبرسان

آبرسانی به پوست با گلاب را فراموش نکنید. استفاده از گلاب با مزایای مرطوب‌کنندگی بالای آن، درخشندگی و لطافت را به پوست شما می‌بخشد.

4- تسکین‌دهنده

چه پوست مستعد آکنه داشته باشید و چه پوست حساس، گلاب می‌تواند به کاهش پف، قرمزی و تسکین سوزش کمک کند. همچنین در سوزش ناشی از استفاده از تیغ نیز معجزه می‌کند.

5-ماسک ضدپیری

خواص آنتی‌اکسیدانی طبیعی گلاب به محافظت از پوست دربرابر اثرات پیری ناشی از قرارگرفتن در معرض اشعه ماوراء‌بنفش و آلودگی کمک می‌کند، استفاده مداوم از ماسک ترکیبی گلاب و روغن بنفشه  در این مورد، بسیار توصیه می‌شود.

همان‌طور که به آن اشاره شد، گلاب آبرسان موثری برای پوست است.

بیشتر بخوانید: آبرسانی به پوست دست؛ 

خواص فوق العاده گلاب برای پوست

همان‌طور که به آن اشاره شد، گلاب آبرسان موثری برای پوست است. آبرسانی به پوست با گلاب به‌ویژه هنگامی که با سایر مواد مرطوب‌کننده مانند سرامیدها یا گلیسیرین ترکیب شود، موثرتر خواهد بود. در این قسمت به برخی از خواص مهم گلاب برای پوست اشاره می‌کنیم.

گلاب برخی بیماری‌های پوستی را درمان می‌کند

گلاب دارای خواص ضدالتهابی قوی است. یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که گلاب به کاهش قرمزی و تحریک ناشی از روزاسه کمک می‌کند. این نوعی بیماری پوستی است که باعث قرمزی صورت، برجستگی‌های قرمز و بروز رگ‌های خونی قابل مشاهده می‌شود. همچنین گلاب به درمان آکنه خفیف، اگزما، پسوریازیس و پوست خشک و پوسته پوسته نیز کمک می‌کند.

گلاب سرشار از آنتی‌اکسیدان است

یکی از بزرگترین فواید گلاب این است که آنتی‌اکسیدان بالایی دارد. این به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. این امر در ترمیم بافت‌های سلولی پوست بسیار موثر است.

خواص گلاب برای بهبود برخی بیماری‌ها

گلاب به‌عنوان عاملی برای التیام زخم‌ها و بریدگی‌ها شناخته می‌شود. براساس تحقیقات انجام شده، در طب سنتی ایران به‌عنوان ادرارآور برای درمان مسائل مختلف سلامت استفاده می‌شده است. همچنین برای تسکین تب و همچنین دردسینه و مشکلات مربوط به قاعدگی نیز به‌کار برده می‌شده است.

اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

 ۶ کاربرد اسپری گلاب

آیا تا به حال برای بیدارشدن در صبح دچار مشکل شده‌اید؟ اگر چنین است، می‌توانید با اسپری گلاب، پوست خود را بیدار کنید. اسپری‌کردن گلاب به پوست صورت، روشی مدرن برای پاشیدن آب‌سرد روی صورت برای بیدارشدن است. این روش بسیار آرامش‌بخش است. آبرسانی به پوست با گلاب، در رسیدن به پوستی زیبا و باطراوت بسیار موثر است. در ادامه به دیگر کاربردهای اسپری گلاب می‌پردازیم.

آبرسانی به پوست با گلاب و اسپری گلاب

آب‌رسانی به پوست و حفظ رطوبت آن، از مهم‌ترین فاکتورهای حفظ شادابی پوست است. با استفاده همیشگی از اسپری گلاب از داشتن پوستی باطراوت لذت ببرید.

از اسپری گلاب برای تکمیل اسفنج آرایشی خود استفاده کنید

 اگر در استفاده از اسفنج‌های آرایشی با مشکل و یا نارضایتی مواجه شدید، ممکن است مشکل از نحوه آماده‌کردن اسفنج باشد. آنها اغلب زمانی که مرطوب هستند بهترین عملکرد را دارند. برای این‌کار از اسپری گلاب استفاده کنید تا کارکرد بهتر و موثرتری را از آن مشاهده کنید.

از اسپری گلاب برای نرم‌کردن ظاهر آرایش خود استفاده کنید

علاوه‌بر آبرسانی به پوست با گلاب، می‌توانید از آن برای نرم و لطیف نشان دادن آرایش خود استفاده کنید. با استفاده از اسپری گلاب بر روی پوست خودکه می‌تواند به‌عنوان یک تونر مرطوب‌کننده یا اسپری تنظیم‌کننده آرایش مورداستفاده قرار گیرد، به ظاهر بهتری برسید.

از اسپری گلاب برای طراوت پوست در طول روز استفاده کنید

ما معمولاً مراحل مراقبت از پوست را به‌عنوان چیزی که به بهترین شکل در خانه انجام می‌شود درک کرده‌ایم، اما استفاده از اسپری گلاب همه این باورها را تغییر داده است. شما در هر زمان و مکانی، به‌راحتی می‌توانید از اسپری گلاب برای آب‌رسانی و طراوت پوست خود استفاده کنید.

از اسپری گلاب برای تکمیل روتین روزانه خود استفاده کنید

فرقی نمی‌کند صبح باشد یا شب، همیشه می‌توانید روتین مراقبت از پوست خود را با اسپری گلاب پایان دهید. پس از استفاده از انواع محصولات مراقبت از پوست مانند سرم‌ها، روغن‌ها و مرطوب‌کننده‌ها با آبرسانی به پوست با گلاب آخرین مرحله را به پایان برسانید.

برای حفظ رطوبت پوست خود، از اسپری گلاب استفاده کنید

آبرسانی به پوست با گلاب یک روش بسیار مناسب

برای حفظ رطوبت پوست خود، از اسپری گلاب استفاده کنید. یکی از توصیه‌های مهم و کلیدی ما برای مراقبت از پوست، استفاده از مرطوب‌کننده بلافاصله پس از شستن صورت است. به این خاطر که تا زمانی که پوست شما پس از شست‌وشو هنوز رطوبت دارد، باید با استفاده از نرم‌کننده مناسب با ویژگی‌های پوست خود، رطوبت موجود را حفظ کرده و طراوت آن را تضمین کنید.

 اما اگر از طرفداران استفاده از پاک‌کننده‌های بدون شست‌وشو مانند آب میسلار هستید، ممکن است این ترفند کمتر مفید باشد. در این صورت شما گزینه دیگری دارید. به جای خیس کردن صورت خود از آبرسانی به پوست با گلاب  استفاده کنید. در این شرایط تنها کافی‌ست گلاب را روی پوست خود اسپری کنید و پس از آن برای به حداکثر رساندن مراحل آبرسانی به پوست، از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید. این‌کار باعث رطوبت‌رسانی طولانی‌مدت به پوست می‌شود.

آیا نگران این هستید که پوست شما در یک روز طولانی زیر نور خورشید دچار کم‌آبی و خشکی شود؟ ساده‌ترین راه حل، به‌همراه داشتن یک بطری اسپری حاوی گلاب است. استفاده از اسپری آبرسانی به پوست با گلاب هر دو ساعت یکبار، پوست شما را برای مدت طولانی هیدراته و شاداب نگه می‌دارد!

گلاب و درمان جوش‌های صورت

در حال حاضر، هیچ مطالعه‌ای وجود ندارد که ثابت کند گلاب یک درمان موثر برای جوش‌های صورت‌ است. با این حال، به‌دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی  آن می‌تواند در کاهش آن بسیار موثر باشد. در واقع آنتی‌اکسیدان‌ها موادی هستند که با رادیکال‌های آزادی که به سلول‌های بدن آسیب می‌رسانند، مبارزه می‌کنند. یک بررسی در سال 2021 اشاره می‌کند که گلاب دارای اثر ضد رادیکال‌های آزاد است.

یک مطالعه آزمایشگاهی قدیمی‌تر در سال 2011 نشان داد که خواص موجود در گلاب سلول‌های مسئول تولید کلاژن را تقویت و محافظت می‌کند. کلاژن بخش مهمی از ساختار پوست است.

با افزایش سن، میزان کلاژن در پوست کاهش می‌یابد، به این معنی که پوست استحکام خود را از دست می‌دهد. مهار آنزیم‌هایی که کلاژن را تجزیه می‌کنند ممکن است ظاهر پوست را بهبود بخشد. آبرسانی به پوست با گلاب، می‌تواند به حفظ طراوت پوست شما کمک کند.

همچنین شواهد متفاوتی در مورد توانایی گلاب در کشتن یا مهار میکروب‌ها وجود دارد. در یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2014، محققان دریافتند که وقتی پس از تماس دست‌ها با باکتری‌ها، از گلاب استفاده می‌شود، فعالیت ضدباکتریایی افزایش می‌یابد.

در صورتی که قصد آبرسانی به پوست با گلاب را دارید و می‌خواهید از آن برای جلوگیری از جوش‌زدن و آکنه استفاده کنید، با پیروی از این مراحل، آن را در یک برنامه روتین برای کمک به صافی پوست خود بگنجانید:

  • ابتدا صورت خود را با استفاده از یک پاک‌کننده ملایم و متعادل با pH بشویید.
  • صورت خود را با یک پارچه نرم و تمیز خشک کنید.
  • مقداری گلاب را روی یک پد پنبه‌ای بمالید و به آرامی اطراف صورت را پاک کنید. به نواحی چرب و یا آسیب‌دیده از جوش بیشتر توجه کنید.
  • در یک روش دیگر، می‌توانید چشم‌ها را ببندید و مقداری گلاب روی پوست خود اسپری کنید.
  • به پوست خود فرصت دهید تا گلاب کاملا جذب آن شده و خشک شود.
  • یک مرطوب‌کننده سبک را انتخاب کرده و به پوست خود بزنید.
  • اگر بعد از انجام این مراحل قصد خارج‌شدن از منزل را دارید، از کرم ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.
  • می‌توانید آبرسانی به پوست با گلاب را با توجه بهمراحل ذکرشده، صبح و عصر هر روز تکرار کنند.

روش استفاده از گلاب به عنوان تونر صورت

تونر یک محصول مراقبت از پوست است که پس از پاکسازی پوست صورت و گردن استفاده می‌شود. این محصول برای از بین‌بردن هر گونه اثر کثیفی و سلول‌های مرده پوست پس از پاکسازی کاربرد دارد. همچنین به آماده‌سازی پوست برای جذب اثر محصولات مراقبتی مانند مرطوب‌کننده‌ها و سرم‌ها کمک می‌کند.

تونرها در گذشته برای کمک به بازگرداندن pH اسیدی طبیعی پوست و از بین‌بردن چربی پوست‌های خیلی چرب و براق استفاده می‌شد. اما این اغلب نتیجه معکوس داشت و عاملی برای کم‌آبی و تحریک پوستی محسوب می‌شد. امروزه از تونرها اغلب برای آبرسانی به پوست، کاهش جوش‌های سرسیاه و بازگرداندن تعادل pH به پوست استفاده می‌شود.

درباره اهمیت آبرسانی به پوست با گلاب باید گفت که، گلاب یک تونر طبیعی است و از تقطیر گلبرگ‌های گل محمدی با بخار آب ایجاد می‌شود. این تونر طبیعی منافذ پوست شما را تمیز می‌کند، چربی اضافی را از بین می‌برد و امکان بروز حساسیت پوستی، جوش و آکنه را کاهش می‌دهد. این ماده، به از بین‌بردن باکتری‌های مولد جوش و آکنه کمک می‌کند و در عین حال در بهبود جای آکنه نیز موثر است.

دلایل مهمی وجود دارد که قرن‌ها از گلاب استفاده می‌شود. آبرسانی به پوست با گلاب به‌عنوان یک تونر طبیعی، فواید پوستی زیادی دارد که مربوط به خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی و آنتی‌اکسیدانی آن است. برای رسیدن به پوستی سالم و درخشان بهتر است در کنار دیگر سرم‌ها و کرم‌های مراقبتی خود، از اسپری و عصاره گلاب استفاده کنید. در این مقاله به ارائه راهنمای کامل در استفاده درست از گلاب برای زیبایی و سلامت پوست پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: آبرسانی به پوست خشک 

منبع +++++

خواص گلاب برای پوست چیست؟

گلاب، عصاره گل محمدی است که به‌طور معمول از طریق عمل تقطیر به‌دست می‌آید. کاربردهای فراووان این عصاره خوشبو، آن را بسیار محبوب کرده است. یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن آبرسانی به پوست با گلاب است که تاثیرات چشم‌گیری بر روی سلامت و زیبایی پوست دارد. اما آبرسانی و رطوبت‌رسانی تنها فایده گلاب نیست. در این قسمت به اصلی‌ترین مزایای آن برای پوست می‌پردازیم.

آیا گلاب بر درخشندگی و لطافت پوست تاثیر دارد؟

گلاب می‌تواند بهترین درخشندگی را برای پوست شما به ارمغان آورد. بهتر است قبل از استفاده از مرطوب‌کننده یا لوسیون، پوست خود را با یک پد پنبه‌ای آغشته به گلاب تمیز کنید. آبرسانی به پوست با گلاب، یکی از روش‌های متداول برای رسیدن به درخشندگی و لطافت پوست است.

آیا گلاب جوش‌های صورت را درمان میکند؟

در حال حاضر، هیچ مطالعه‌ای وجود ندارد که ثابت کند گلاب یک درمان موثر برای جوش‌های صورت‌ است. با این حال، به‌دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی آن می‌تواند در کاهش آن بسیار موثر باشد. در واقع آنتی‌اکسیدان‌ها موادی هستند که با رادیکال‌های آزادی که به سلول‌های بدن آسیب می‌رسانند، مبارزه می‌کنند. یک بررسی در سال 2021 اشاره می‌کند که گلاب دارای اثر ضد رادیکال‌های آزاد است.

۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۹ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی