برنزه کردن با قهوه
۲۰ آبان ۱۴۰۰ ۱۵ دیدگاه zohre.kh

برنزه کردن با قهوه را بیاموزید! همه روش‌های برنزه کردن پوست با قهوه در خانه

به این مطلب امتیاز دهید

قهوه جزو آن دسته از موادغذایی ا‌ست که در اکثر خانه‌ها وجود دارد. توجه به این موضوع که می‌توان از این ماده، برای برنزه و تیره کردن پوست استفاده کرد، بسیار جالب است. روش‌های خاصی برای استفاده از انواع مختلف قهوه برای برنزه‌کردن پوست در خانه وجود دارد که همگی نتایج بسیار خوبی دارند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های برنزه کردن با قهوه این است که یک ماده طبیعی است که به پوست شما آسیب نمی‌رساند و در عین حال دارای خواص فوق‌العاده‌ای نیز هست که برای تغذیه و مراقبت از پوست بسیار مفید است. این مقاله راهنمای کاملی در مورد نحوه استفاده از قهوه به‌عنوان برنزه‌کننده، معرفی انواع قهوه و انتخاب نوع مناسب آن با توجه به ویژگی‌های پوستی شما است.

برنزه کردن طبیعی با قهوه

برنزه کردن با قهوه، زیبایی و سلامت پوست شما را به‌همراه دارد. با این روش به رنگ پوست دلخواه و برنزه ملایم بدون نیاز به ساعت‌ها قرارگرفتن زیر نور خورشید، و اجتناب از آسیب‌های احتمالی به پوست می‌رسید.

قهوه جزو آن دسته از موادغذایی ا‌ست که در اکثر خانه‌ها وجود دارد.

نکات مهم برای برنزه کردن با قهوه

درست مانند زمانی که از برنزه‌کننده‌های شیمیایی استفاده می‌کنید، در تیره کردن پوست با استفاده از قهوه نیز باید برخی اقدامات احتیاطی را رعایت کنید. همچنین از راه‌های مختلف برای آماده‌سازی پوست قبل از انجام آن نیز آگاه باشید. به نکات زیر توجه کنید.

  • پوست خود را لایه‌برداری کنید: بسیار مهم است که قبل از استفاده از هر نوع برنزه‌کننده، حتی نوع قهوه، پوست خود را لایه‌برداری کنید. این کار به پوست شما کمک می‌کند تا صاف و یکدست شود. با انجام یک لایه‌برداری ملایم قبل از برنزه کردن با قهوه، رنگ پوست شما طبیعی و صاف به نظر می‌رسد.
  • پوست تمیز و بدون چربی: قبل از استفاده از قهوه، مطمئن شوید که پوست شما کاملا تمیز و عاری از روغن است. هر گونه مانع روی پوست شما مانند روغن‌ها، دئودورانت‌ها یا کرم‌ها مانع از تاثیر تغییر رنگ یکنواخت روی پوست شما می‌شود و در صورت رعایت نکردن آن ممکن است رگه‌ها و لکه‌هایی را روی پوست خود مشاهده کنید که باعث نارضایتی شما شود.
  • قبل از استفاده کلی، آن را تست کنید: فرقی نمی‌کند که از برنزه‌کننده شیمیایی استفاده می‌کنید یا مواد طبیعی مانند قهوه را برای برنزه کردن خود انتخاب می‌کنید، باید قبل از آن یک تست انجام دهید تا ببینید آیا به هر یک از مواد تشکیل‌دهنده آن واکنش آلرژیک دارید یا خیر. این کار همچنین به شما کمک می‌کند تا بدانید که برنزه شدن نهایی چگونه خواهد بود.
  • از حرکات دایره ای استفاده کنید: برای این منظور که بتوانید قهوه را به‌طور یکنواخت روی پوست خود بمالید، بهتر است از حرکات دایره‌ای استفاده کنید. برای رسیدن به یکدستی رنگ بر روی پوست خود، به رنگ‌هایی که در نواحی خشک‌تر مانند مچ پا، زانو، آرنج و انگشتان ایجاد می‌شود توجه کنید.
  • مراقب لکه شدن دست و لباس خود باشید: برنزه کردن با قهوه این توانایی را دارد که لباس، کتانی و حتی ظروف را لکه‌دار کنند. قبل از پوشیدن لباس سفید یا هر لباس رنگ روشن دیگر مطمئن شوید که موادبرنزه روی پوست خشک شده است یا اینکه دوش گرفته‌اید و مواد اضافی را شسته‌اید.
  • برنزه کردن با قهوه را تکرار کنید: باید بدانید که قهوه به اندازه برنزه کننده‌های شیمیایی ماندگاری ندارد، بنابراین باید صبور باشید و برنزه قهوه را در طی چند روز استفاده و تکرار کنید. متوجه خواهید شد که رنگ ممکن است در زیر حمام کمی از بین برود، اما با استفاده منظم از آن، می‌توانید برنزه‌ای زیبا و لطیف ایجاد کنید.
  • پوست خود را مرطوب نگه دارید:  به یاد داشته باشید که پس از استفاده از برنزه‌کننده قهوه، پوست خود را مرطوب کنید. قهوه به اندازه برنزه‌کننده‌های شیمیایی پوست شما را خشک نمی‌کند، اما پوست مرطوب، رنگ زیبای ناشی از برنزه مصنوعی را بهتر و زیباتر محافظت می‌کند. همچنین با رعایت آن، با پوستی روبه‌رو هستید که به ماندگاری بیشتر رنگ برنزه کمک می‌کند.
قهوه به اندازه برنزه‌کننده‌های شیمیایی پوست شما را خشک نمی‌کند

برنزه کردن با قهوه و لوسیون بدن

همان‌طور که می‌دانید برنزه‌کردن با نور خورشید و یا استفاده از محصولات برنزه‌کننده می‌توانند وقت‌گیر باشند. همچنین با توجه به مضر بودن اشعه ماورابنفش و مواد شیمیایی موجود در محصولات برنزه‌کننده، بسیاری از افراد از روش‌های خانگی و طبیعی مانند برنزه کردن با قهوه برای تیره‌کردن رنگ پوست خود استفاده می‌کنند. این شکل از برنزه‌شده علاوه بر سریع بودن نتیجه آن، آسیب‌های ناشی از برنزه‌شدن با روش‌های دیگر را نیز کم می‌کند.

یکی از روش‌هایی که بسیار طرفدار دارد، استفاده از قهوه و لوسیون بدن برای ایجاد مواد تیره‌کننده پوست است. باید بدانید که تمام برنزه‌کننده‌ها حاوی ماده‌ای هستند که با سلول‌های لایه بالایی پوست شما واکنش نشان می‌دهد. هنگامی که از لوسیون، موس یا آب در مراحل مختلف برنزه‌شدن خود استفاده می‌کنید، فرمول آن در معرض اکسیژن قرار می‌گیرد و پوست شما تیره می‌شود.

این گزینه برای کسانی است که به دنبال درخشش تابستانی بسیار تیره‌تر هستند، عالی است. تنها کاری که برای رسیدن به این سطح از تیرگی پوست بدون دردسر و آسیب باید انجام دهید این است که قهوه فوری را در یک کاسه کوچک بریزید، آن را به صورت پودر استفاده کنید. سپس  آن را به لوسیون موردعلاقه خود اضافه کنید. اگر رنگ مواد بدست آمده خیلی تیره بود، جای نگرانی نیستف چراکه مواد روی پوست شما بسیار روشن‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: روش صحیح آفتاب گرفتن:

برنزه کردن با روغن زیتون قهوه

قهوه برای پوست شما عالی است. همچنین ترکیب آن با روغن زیتون، آن را به یکی از بهترین گزینه‌های برنزه کردن پوست تبدیل می‌کند. برای این کار بهتر است با مراحل و روش‌های برنزه کردن با قهوه آشنا باشید.

  1. تفاله قهوه و روغن زیتون را مخلوط کنید. 250 میلی‌لیتر تفاله قهوه را اندازه بگیرید، ترجیح شما با قهوه‌هایی باشد که تازه و گرم هستند. تفاله‌های قهوه را در یک کاسه حاوی 250 میلی‌لیتر روغن زیتون مخلوط کنید. آن‌ها را هم بزنید تا کامل مخلوط شوند.
  2. مخلوط بدست آمده را به مدت 5 دقیقه استراحت دهید. این زمان به قهوه اجازه می‌دهد تا رنگ داده و با خواص روغن‌زیتون ترکیب شود.
  3. مخلوط قهوه را روی پوست خود ماساژ دهید و آن را به مدت 5 دقیقه روی پوست خود بمالید. روی هر ناحیه مستعد سلولیت تمرکز کنید. دستکش بپوشید تا قهوه دستان شما را خیلی تیره نکند.
  4. در برنزه کردن با قهوه و روغن زیتون، مواد باید به مدت 10 دقیقه روی پوست شما بماند. سعی کنید در صورت امکان زیر دوش بمانید.
  5. دوش بگیرید. مواد را از روی پوست خود پاک کنید. مطمئن شوید که تفاله‌های قهوه را از شکاف‌های بدن خود مانند زیر بغل، کشاله‌ران و پاها جدا کرده‌اید. در طول دوش گرفتن، پوست خود را اطلاح نکرده و یا اسکراب نکنید، زیرا برنزه شدن پوست شما را از بین می‌برد.
  6. روش‌های ذکر شده را دو بار در هفته تکرار کنید. تکرار این کار برای حفظ ماندگاری رنگ برنزه و زیبایی آن لازم است. نگران استفاده چندباره از این مواد نباشید، زیرا آسیبی به پوست شما نمی‌رسانند.
مخلوط قهوه را روی پوست خود ماساژ دهید و آن را به مدت 5 دقیقه روی پوست خود بمالید.

برنزه کردن با قهوه جوشانده شده

یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توان به پوستی زیبا و درخشان با تیرگی جذاب رسید، استفاده از قهوه جوشانده شده است. مانند قهوه پودر شده، استفاده از قهوه دم‌کرده برای تهیه یک برنزه‌کننده در خانه نیز نسبتاً آسان است. برای رسیدن به این منظورشما فقط باید چند مرحله ساده را دنبال کنید که در این قسمت از مقاله به آن می‌پردازیم. توصیه می‌شود تمام مراحل را به‌خوبی رعایت کنید تا به رنگ پوستی یکنواخت و لطیف برسید.

  • ابتدا با استفاده از قهوه‌ساز، یک فنجان قهوه را با 250 میلی‌لیتر آب دم کنید. توصیه می‌شود که قهوه را غلیظ درست کنید تا به اندازه کافی برای رنگ‌کردن پوست موثر عمل کند.
  • از قهوه کافئین‌دار استفاده کنید. کافئین به کاهش ظاهر سلولیت کمک می‌کند.
  • به قهوه تازه دم‌شده اجازه دهید تا به دمای محیط برسد. فقط آن را در قهوه جوش بگذارید تا به دمای مناسب برسد. به این صورت رنگ خود را بهتر حفظ می‌کند.
  • 250 میلی لیتر لوسیون را به یک کاسه اضافه کنید. بهتر است از لوسیون غلیظ استفاده کنید، زیرا قهوه لوسیون را کمی رقیق می‌کند. با این ترکیب مواد بدست آمده به‌راحتی روی پوست قرار می‌گیرد.
  • قهوه را اضافه کنید. قهوه را در کاسه بریزید و هم بزنید تا لوسیون و قهوه با هم ترکیب شوند و قوام یکنواختی ایجاد کنند. رنگ حاصل به قدرت قهوه بستگی دارد، اما باید قهوه ای روشن یا بژ تیره باشد. برای رسیدن به رنگ دلخواه و مناسب پوست خود، دقت کنید که مواد با هر غلظت رنگی، روی پوست شما روشن‌تر خواهد بود.
  • یک ظرف مناسب برای ریختن مخلوط پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که ظرف تمیز است و مواد به‌آسانی از آن خارج می‌شود.
  • برای برنزه کردن با قهوه، مواد را با استفاده از حرکات دایره‌ای محدود و به‌طور یکنواخت به پوست خود بمالید. برنزه شدن باید بلافاصله روی پوست شما ظاهر شود. دستان خود را در اسرع وقت پس از استفاده بشویید تا از تیره‌شدن بیشتر آن نسبت به بقیه قسمت های بدن خود جلوگیری کنید.
  • صبر کنید تا مواد روی بدن شما خشک شود. قهوه می‌تواند لباس‌ها، ملحفه‌ها و اثاثیه خانه را رنگ و لکه‌دار کند و پس از ایجاد لکه پاک‌کردن آن دشوار باشد. برای جلوگیری از تیره شدن کف دست‌های خود حتما از دستکش استفاده کنید.
  • برای اینکه درخشش برنزی خود را حفظ کنید، باید از لوسیون خود هر روز و ترجیحاً بعد از حمام استفاده کنید. سعی کنید مواد بدست آمده از ترکیب قهوه را در یخچال نگهداری کنید. به این شکل می‌توانید با یک‌بار درست کردن مواد برنزه کردن با قهوه، چندین بار از آن استفاده کنید.
یکی از ساده‌ترین روش‌های خانگی تیره‌کردن پوست، استفاده از قهوه است.

برنزه کردن با چای و کاکائو و قهوه

هدف برنزه‌کننده‌های خانگی، درست مانند محصولات آماده فروشگاهی، تیره‌کردن و مرطوب‌کردن پوست است. موادطبیعی که برای این کار ایده‌آل هستند، شامل قهوه، چای، کاکائو و انواع روغن‌ها می‌باشد.

شاید این سوال از ذهن اکثر افرادی که به تیره‌کردن پوست خود علاقه‌مند هستند، گذشته باشد که چگونه یک برنزه‌کننده خانگی بسازیم؟ برای کشف دستورالعمل‌های مربوط به رسیدن به ترکیبات برنزه‌کننده خانگی به خواندن ادامه مطلب بپردازید.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت
به پوستت جون تازه بده

هشدارهای استفاده از قهوه

در مورد اثرات قهوه بر روی پوست تحقیقات زیادی صورت گرفته است. باید توجه داشته باشید که کافئین مانند الکل و سدیم دارای خاصیت آب‌گیری است. به این معنی که آب بدن را خشک می‌کنند.

در صورتی که بعد از مصرف آن‌ها، آبرسانی لازم به بدن انجام نشود، خشکی حاصله می‌تواند روی پوست شما نیز ظاهر شود. همچنین متخصصان پوست معتقدند، در حالی که قهوه باعث آکنه نمی‌شود، اما می‌تواند آن را تشدید کرده و طول درمان آن را افزایش دهد.

کافئین به شما احساس هوشیاری و بیداری می‌دهد، اما همچنین منجر به افزایش پاسخ استرس در بدن می‌شود. هورمون‌های استرس، مانند کورتیزول، ممکن است میزان چربی تولید شده توسط غدد چربی را افزایش دهند، به این معنی که شما با استفاده بیش از حد از کافئین برای برنزه کردن با قهوه بیشتر در معرض جوش زدن باشید.

علاوه بر کافئین، ترکیبات کلیدی و مکمل یک فنجان قهوه یا چای شامل شیر و شکر است، دو مورد از چهار عامل اصلی بروز آکنه در رژیم غذایی که پوست را مستعد جوش می‌کند.

توصیه می‌شود در صورتی که قهوه زیاد می‌نوشید و یا از روش‌های مختلف برنزه کردن با قهوه برای رسیدن به رنگی زیبا و تیره برای پوست خود بهره می‌برید، برای جلوگیری از خشکی و حساسیت پوست و حفظ طراوت آن، مصرف روزانه مایعات و بویژه آب را افزایش دهید. زیرا نوشیدن بیش از ۲ فنجان قهوه در روز می‌تواند سلول‌های پوست شما را کم آب کند.

مزایای محصولات برنزه کننده خانگی چیست؟

  • برنزه‌شدن زیر نور خورشید و یا تخت‌های برنزه‌کننده باعث تغییر رنگ و پیری پوست می‌شود.
  • تجربه رنگی پوستی دلخواه به‌طور طبیعی با کمترین ریسک
  • امکان تهیه مواد برنزه‌کننده با کمترین امکانات و هزینه
  • تضمین سلامت و طراوت پوست با مواد طبیعی
  • برنزه‌شدن در مدت زمانی کوتاه
  1. دستورالعمل برای اسپری برنزه‌کننده خانگی با قهوه: یکی از ساده‌ترین روش‌های خانگی تیره‌کردن پوست، استفاده از قهوه است. این ماده خوراکی در کمد آشپزخانه اکثر افراد وجود دارد. شاید به ذهن کمتر کسی رسیده باشد که علاوه بر نوشیدن یک قهوه لذت‌بخش، می‌توان از آن در تیره‌کردن رنگ پوست نیز استفاده کرد.
    برای برنزه کردن با قهوه ابتدا باید  2.5 لیوان قهوه سرد، 2 لیوان آب، 1/4 لیوان روغن بادام را با هم مخلوط کنید. سپس قهوه، آب و روغن بادام را در ظرفی با دستگاه اتومایزر بریزید و خوب تکان دهید. این کار را قبل از هر بار مصرف تکرار کنید. بلافاصله پس از حمام، ترکیب بدست آمده را روی پوست تمیز بمالید. پس از اسپری روی پوست، مواد را با حرکات دایره‌ای دست روی تمام قسمت‌های بدن خود پخش کنید.
  2. دستورالعمل تهیه اسپری برنزه‌کننده خانگی با چای:  قبل از شروع هرکاری، ابتدا باید 4 کیسه چای سیاه و 2 لیوان آب را تهیه کنید. سپس آب را بجوشانید و چای را حدود یک ربع در آن دم کنید. اجازه دهید تا چای دم‌کشیده شده کمی خنک شود.
    چای سردشده را در ظرفی با اتومایزر قرار دهید. بعد از آن، مواد را با دقت روی پوست خود اسپری کنید و صبر کنید تا خشک شود. برای ماندگاری بالا و ایجاد رنگ پوستی یکنواخت این مراحل را 3-4 بار تکرار کنید. توصیه می‌شود که مواد برنزه‌کننده با چای بعد از حمام و روی پوست تمیز استفاده شود.
  3. دستورالعمل تهیه برنزه‌کننده خانگی با کاکائو: یکی از روش‌هایی که برای تیره‌کردن پوست بدون قرارگرفتن زیر نورخورشید و یا تحمل ریسک استفاده از تخت‌های برنزه‌کننده استفاده می‌شود، برنزه‌کردن با کاکائو است. این مواد طبیعی در خانه اکثر افراد پیدا می‌شود و با کمی دقت می‌توان از آن برای داشتن رنگ پوستی زیبا و تیره بهره برد.
  4. برای رسیدن به ترکیبات درست آن به 2 قاشق غذاخوری موم زنبور عسل، 2 قاشق غذاخوری کره ، 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 1 قاشق چای‌خوری کاکائو، 1/2 قاشق چای‌خوری جوزهندی رنده‌شده، 1 قاشق چای‌خوری دارچین نیاز دارید.

روش درست‌کردن آن نیز مانند روش درست کردن مواد مربوط به برنزه کردن با قهوه بسیار ساده است. ابتدا موم زنبور عسل، کره و روغن نارگیل را در یک کاسه بریزید، سپس آن‌ها را با استفاده از بخار آب حل کنید. مخلوط ایجاد شده را خنک کنید و بقیه مواد گفته شده را به میزان استاندار آن اضافه کنید. دقت کنید مواد مختلف را تا جایی با هم مخلوط کنید که ترکیب بدست آمده کاملا یکنواخت و یکدست باشد.

 بعد از انجام مراحل گفته شده، مواد را در قالبی به اندازه یک تکه صابون یا قالب یخ بریزید. چند ساعت در یخچال قرار دهید و سپس مواد برنزه‌کننده خانگی را از قالب خارج کرده و روی پوست خود بمالید. به این شکل به رنگ پوست دلخواه خود در کمترین زمان و بدون آسیب‌رساندن به پوست خود می‌رسید.

بیشتر بخوانید: آفتاب گرفتن در هوای ابری!

آیا می‌توان با استفاده از برخی روغن‌های طبیعی و مواد مختلفی که در اطراف ما وجود دارد به برنزه‌کردن پوست پرداخت؟    این سوالی‌ست که برای اکثر علاقه‌مندان به داشتن پوست تیره پیش می‌آید. با توجه به خطراتی که ممکن است با آفتاب گرفتن با آفتاب و یا سولاریوم برای سلامت پوست شما ایجاد شود، استفاده از روش‌های برنزه‌کردن خانگی مانند برنزه کردن با قهوه بسیار توصیه می‌شود. در این مقاله سعی داشتیم به بررسی مراحل مختلف تیره کردن پوست با استفاده از قهوه و روش‌های صحیح آن بپردازیم.

منبع +++

برنزه کردن طبیعی با قهوه چگونه است؟

برنزه کردن با قهوه، زیبایی و سلامت پوست شما را به‌همراه دارد. با این روش به رنگ پوست دلخواه و برنزه ملایم بدون نیاز به ساعت‌ها قرارگرفتن زیر نور خورشید، و اجتناب از آسیب‌های احتمالی به پوست می‌رسید.

مزایای محصولات برنزه کننده خانگی چیست؟

1. برنزه‌شدن زیر نور خورشید و یا تخت‌های برنزه‌کننده باعث تغییر رنگ و پیری پوست می‌شود. 2. تجربه رنگی پوستی دلخواه به‌طور طبیعی با کمترین ریسک 3. امکان تهیه مواد برنزه‌کننده با کمترین امکانات و هزینه 4. تضمین سلامت و طراوت پوست با مواد طبیعی

آیا می‌توان با استفاده از برخی روغن‌های طبیعی که وجود دارد به برنزه‌کردن پوست پرداخت؟

این سوالی‌ست که برای اکثر علاقه‌مندان به داشتن پوست تیره پیش می‌آید. با توجه به خطراتی که ممکن است با آفتاب گرفتن با آفتاب و یا سولاریوم برای سلامت پوست شما ایجاد شود، استفاده از روش‌های برنزه‌کردن خانگی مانند برنزه کردن با قهوه بسیار توصیه می‌شود.

۲۰ آبان ۱۴۰۰ ۱۵ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی