10 کاری که خانم‌های زیبا انجام می‌دهند
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ۱۵ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

۱۰ کاری که خانم‌های زیبا انجام می‌دهند!

به این مطلب امتیاز دهید

بر کسی پوشیده نیست که بیشتر خانم‌ها به دنبال پوستی شفاف و درخشان هستند. حقیقت این است که خانم‌هایی با پوست زیبا خوش‌شانس نیستند بلکه برای زیبایی خود وقت می‌گذارند. می‌خواهید بدانید که آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند؟ با کیوت مگ همراه باشید تا ۱۰ کاری که خانم‌های زیبا صرف‌نظر از نوع پوست و فصل، برای مراقبت از پوست خود انجام می‌دهند را باهم مرور کنیم.

۱۰ نکته برای داشتن پوستی زیبا و درخشان

داشتن پوستی بی‌عیب و نقص می‌تواند غیرممکن به نظر برسد، از این‌ رو همیشه بر حفظ سلامت پوست تأکید می‌شود.

10 کاری که خانم‌های زیبا انجام می‌دهند!
داشتن پوستی بی‌عیب و نقص می‌تواند غیرممکن به نظر برسد، از این‌ رو همیشه بر حفظ سلامت پوست تأکید می‌شود.

اغلب ما همیشه به دنبال بهترین روتین مراقبت از پوست هستیم و این سؤالات برای ما باقی می‌ماند که “آیا باید کارهای بیشتری انجام دهیم تا منافذ پوست را از بین ببریم، چین‌وچروک را تحت کنترل داشته باشیم و برای همیشه از شر خشکی پوست خلاص شویم؟” در لیست زیر ۱۰ نکته که خانم‌های زیبا برای مراقبت از پوست خود انجام می‌دهند را ذکر کرده‌ایم:

حقیقت این است که خانم‌هایی با پوست زیبا خوش‌شانس نیستند بلکه برای زیبایی خود وقت می‌گذارند!

۱. آن‌ها هرگز بدون شستن صورت به رختخواب نمی‌روند

قطعاً بعضی از شب‌ها، آنقدر خسته‌اید که دلتان می‌خواهد بدون اینکه کاری انجام دهید، به رختخواب بپرید؛ فقط می‌خواهید لباستان را در بیاورید و بخوابید. اما اگر آرایشتان را پاک نکنید آلودگی و گردوخاک روی پوستتان باقی می‌ماند و منافذ پوستتان تمام طول شب این آلودگی‌ها را جذب می‌کند!

پاک کردن آرایش قبل از خواب می‌تواند تفاوت زیادی در داشتن پوستی زیبا و درخشان یا چهره‌ای کدر با منافذ مسدود شده که در معرض چین‌وچروک و شکستگی است، داشته باشد.

برای پاک کردن آرایش چشم از یک شوینده مناسب استفاده کنید. پوست اطراف چشم نازک‌ترین و ظریف‌ترین پوست صورت شماست بنابراین زمان پاک کردن آرایش چشم خیلی محتاط باشید، ممکن است پوست شما به‌مرور کشیده شود و خطوط ریز بیشتر به چشم بیایند.

از حرکات آرام و رو به پایین برای پاک کردن سایه، خط چشم و ریمل استفاده کنید. بهتر است یک پاک‌کننده بدون چربی را انتخاب کنید تا باعث تحریک پوست نشود و حاوی مواد شناخته‌شده‌ای برای تسکین پوست مثل ویتامین E و B5 باشد.

هیدراته نگه‌داشتن بدن
بهتر است یک پاک‌کننده بدون چربی را انتخاب کنید تا باعث تحریک پوست نشود و حاوی مواد شناخته‌شده‌ای برای تسکین پوست مثل ویتامین E و B5 باشد.

۲. آن‌ها از صبح تا شب بدنشان را هیدراته نگه می‌دارند

هیدراته نگه‌داشتن بدن یکی از کلیدهای حفظ درخشندگی پوست است؛ نه اینکه فقط به هنگام ورزش یا تشنگی شدید آب بخورید( که اگر به این مرحله رسیده‌اید به‌احتمال‌زیاد پیش از آن بدنتان کم آب شده است.) اگر هنوز نمی‌دانید که چه مقدار باید آب بخورید، حداقل ۸ لیوان آب در روز می‌تواند برای آبرسانی و حفظ درخشندگی پوست کافی باشد.

۳. آن‌ها از سرم­های حاوی آنتی‌اکسیدان به‌عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست استفاده می‌کنند

آیا می‌دانید حتی اگر از ضدآفتاب هم استفاده کنید باز هم نور ماوراءبنفش خورشید می‌تواند به پوستتان آسیب برساند؟! برای مبارزه با آن سعی کنید یک لایه سرم حاوی آنتی‌اکسیدان به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید. می‌توانید از سرم­هایی که حاوی روغن نارگیل، روغن ماکادمیا و عصاره گل ساعتی است، استفاده کنید. با پیشگیری از بروز لکه‌های قهوه‌ای و خطوط ریز، احتمال آسیب‌دیدگی پوست نیز کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: پوست صورت سالم: 

۴. آن‌ها هر ۳ روز یک‌بار روبالشتی خود را عوض می‌کنند

خب یک قدم دیگر برای رسیدن به پوست زیبا تعویض روبالشتی است. زیرا چه بخواهیم چه نخواهیم باکتری‌ها و مواد باقی‌مانده از محصولات مراقبت از مو، روی روبالشتی جمع می‌شوند بنابراین یکی از کلیدهای جلوگیری از پیری زودرس پوست، عوض کردن روبالشتی است.

برای شستن روبالشتی نیز از شوینده‌های بدون رایحه استفاده کنید و از مصرف نرم‌کننده‌ها- به‌خصوص اگر پوست حساسی دارید- خودداری کنید.

توجه به مواد تشکیل دهنده مراقبت از پوست
مواد مضر موجود در محصولات مراقبتی با همه‌چیز، از اختلالات هورمونی گرفته تا سرطان ارتباط دارند و از همه بدتر اینکه وقتی روی پوست یا مو قرار می‌گیرند مستقیماً وارد جریان خون می‌شوند.

۵. آن‌ها به مواد تشکیل‌دهنده محصولات مراقبت از پوست خود توجه می‌کنند

خرید شوینده‌های نامناسب صورت، شامپوها، لوسیون‌­ها و سایر محصولاتی که برای مراقبت از پوست خود می‌خریم می‌تواند به پوستمان آسیب برساند. مواد مضر موجود در محصولات مراقبتی با همه‌چیز، از اختلالات هورمونی گرفته تا سرطان ارتباط دارند و از همه بدتر اینکه وقتی روی پوست یا مو قرار می‌گیرند مستقیماً وارد جریان خون می‌شوند.

اگرچه مطالعات زیادی با دیدگاه‌های متفاوت در این مورد انجام شده است اما خانم‌هایی با پوست زیبا همواره به دنبال محصولات طبیعی و ایمن هستند. ۱۰ ماده اصلی مضر که ممکن است در محصولات مراقبت از پوست وجود داشته باشند عبارت‌اند از سدیم لوریل سولفات، هیدروکسی آنیزول بوتیله، تریکلوزان و تریکلوکاربان، آمینوفنول، دیامینوبنزن و فنیلن دی آمین، پارابن، پلی‌اتیلن، عصاره‌های نفتی، پروپیلن گلیکول، هیدروکینون و فتالات­ها

۶. آن‌ها ورزش می‌کنند

رفتن به کلاس باله یا زومبا می‌تواند تأثیر مثبتی روی پوست بگذارد زیرا ورزش کردن باعث افزایش گردش خون و به‌موجب آن باعث درخشندگی و سلامت پوست می‌شود. یک امتیاز دیگر ورزش کردن این است که باعث کاهش هورمون استرس(کورتیزول) در بدن می‌شود، هورمونی که نه‌تنها با پیری پوست، بلکه با شکستگی و مسدود شدن منافذ پوست نیز در ارتباط است.

۷. آن‌ها از خوردن مواد غذایی بی‌ارزش پرهیز می‌کنند

ما نمی‌گوییم مواد غذایی بی‌ارزش مثل شکر، نان سفید، ماکارونی، کیک و آب‌نبات را کاملاً حذف کنید، فقط هر روز آن را نخورید چراکه ممکن است باعث افزایش سرعت فرایند گلیکاسیون در پوست شود. گلیکاسیون زمانی اتفاق می‌افتد که مولکول‌های قند به سلول‌ها ازجمله سلول‌های پوستی متصل و باعث ناهنجاری در آن‌ها می‌شود، همچنین تجزیه کلاژن را سرعت می‌بخشد.

خوردن مواد غذایی بی‌ارزش علاوه بر ایجاد جوش و بروز خطوط چشمگیر، باعث از بین رفتن درخشندگی پوست می‌شود. اگر می‌خواهید از داشتن پوست زیبا لذت ببرید ۸۰ درصد رژیم غذایی خود را از مواد غذایی باارزش پر کنید. سبزیجات سبز رنگ، میوه‌های تازه، ماست یونانی، پروتئین‌های بدون چربی، مغزها و دانه‌ها این اطمینان را به شما می‌دهند که پوستتان بدون چروک، لطیف و درخشنده باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید: 50 مواد غذایی مفید برای پوست سالم

لایه‌برداری هفتگی
اگر می‌خواهید از داشتن پوست زیبا لذت ببرید ۸۰ درصد رژیم غذایی خود را از مواد غذایی باارزش پر کنید.

۸.حداقل یک تا دو بار در هفته لایه‌برداری می‌کنند

یکی از دلایل ضرورت لایه‌برداری هفتگی این است که بتوانید از حداکثر مزایای محصولات مراقبت از پوست بهره‌مند شوید. لایه‌برداری را با حرکات ملایم شروع کنید و به‌جای مالش بالا به پایین از حرکات دایره‌ای استفاده کنید. هنگام لایه‌برداری لب بیشتر مراقب باشید زیرا ماساژ دادن زیاد لب باعث ترک خوردن و خونریزی لب می‌شود.

پس از اتمام لایه‌برداری، از یک سرم یا کرم مرطوب‌کننده برای رطوبت ­رسانی پوست استفاده کنید. زمانی که متعهد به لایه‌برداری ‌شوید شادابی و درخشندگی را در پوستتان خواهید دید. بهترین راهکار برای یک لایه‌برداری اصولی استفاده از فیس‌براش و میکرودرم است.پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه کیوت اسکین سر بزنید و با محصولات لایه‌بردار ما آشنا شوید.

۹.آن‌ها به روتین مراقبت از پوست پایبند هستند

خانم‌های زیبا با پوست زرق‌وبرق­دار، نه‌تنها یک روتین مراقبت از پوست را دنبال می‌کنند بلکه به انتخاب یک محصول مناسب به‌ویژه زمان تغییر فصل، اهمیت می‌دهند. اگر از فرمول اشتباهی برای پوست خود استفاده می­کنید بهتر است بدانید که می‌تواند اثر نامطلوبی روی پوست داشته باشد و منجر به چربی بیش‌ازحد، حساسیت، مسدود شدن منافذ و موارد دیگر شود.

آیا می‌دانید با داشتن یک روتین مراقبتی خوب می‌توانید در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کنید؟! اگر اکنون روی یک روتین مراقبت از پوست سرمایه‌گذاری کنید در آینده به متخصص پوست یا جراح پلاستیک نیازی نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: راز زیبایی اسکارلت جوهانسون؛

۱۰.هفته‌ای یک‌بار از ماسک صورت استفاده می‌کنند

برای تهیه یک ماسک خانگی می‌توانید نصف قاشق چای‌خوری آب لیمو را با نصف قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین و ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. این ماسک پوست را از شر سبوم اضافی خلاص کرده و مانع شکستگی و بروز چین‌وچروک می­شود؛ همچنین منافذ را از آلودگی‌ها پاک می‌کند.

عسل یک تسکین‌دهنده و مرطوب‌کننده طبیعی است و با غلظتی که دارد می‌تواند به از بین بردن سبوم اضافی پوست کمک کند. لیمو خاصیت ضدباکتریایی دارد و جوش‌شیرین نیز ضدالتهاب و ضدباکتری است. زمان استفاده از این ماسک دقت کنید که آب لیمو وارد چشمانتان نشود. ماسک را به‌آرامی روی صورت بمالید و پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورتتان را بشویید.

کلام آخر اینکه تا زمانی که برنامه‌ای برای مراقبت از پوست نداشته باشید و به آن پایبند نباشید نمی‌توانید از داشتن پوست زیبا لذت ببرید! پوستی درخشان و بدون نقص یک شبه به دست نمی‌آید بلکه داشتن یک روتین منظم مراقبت از پوست و ترکیب آن با بهترین محصولات طبیعی می‌تواند پوستی سالم و درخشان را در آینده به شما هدیه دهد.

اگر آرایشمان را نشوریم چه میشود؟

اگر آرایشتان را پاک نکنید آلودگی و گردوخاک روی پوستتان باقی می‌ماند و منافذ پوستتان تمام طول شب این آلودگی‌ها را جذب می‌کند! پاک کردن آرایش قبل از خواب می‌تواند تفاوت زیادی در داشتن پوستی زیبا و درخشان یا چهره‌ای کدر با منافذ مسدود شده که در معرض چین‌وچروک و شکستگی است، داشته باشد.

چرا باید روبالشتی خود را بشوریم؟

زیرا چه بخواهیم چه نخواهیم باکتری‌ها و مواد باقی‌مانده از محصولات مراقبت از مو، روی روبالشتی جمع می‌شوند بنابراین یکی از کلیدهای جلوگیری از پیری زودرس پوست، عوض کردن روبالشتی است. برای شستن روبالشتی نیز از شوینده‌های بدون رایحه استفاده کنید و از مصرف نرم‌کننده‌ها- به‌خصوص اگر پوست حساسی دارید- خودداری کنید.

لایه برداری برای پوست چه فایده ای دارد؟

پس از اتمام لایه‌برداری، از یک سرم یا کرم مرطوب‌کننده برای رطوبت ­رسانی پوست استفاده کنید. زمانی که متعهد به لایه‌برداری ‌شوید شادابی و درخشندگی را در پوستتان خواهید دید. بهترین راهکار برای یک لایه‌برداری اصولی استفاده از فیس‌براش و میکرودرم است.پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه کیوت اسکین سر بزنید و با محصولات لایه‌بردار ما آشنا شوید.

۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ۱۵ دیدگاه
اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی