راز مراقبت از پوست
۱۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

۱۰ راز مراقبت از پوست که احتمالا قبلا هرگز نشنیده‌اید!

به این مطلب امتیاز دهید

همه همیشه به دنبال توصیه‌های خوب مراقبت از پوست هستند، اما با شنیدن پیشنهادات تکراری که قدیمی هستند، گوشمان پر شده است.  به ما گفته شده است که آب بیشتری بنوشید، قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید و روزانه ضدآفتاب بزنید، اما ما بیشتر کنجکاو هستیم که نکات دیگری را بدانیم که افراد با پوست شفاف و درخشان در واقع آنها را انجام میدهند.

راز های مراقبت از پوست

من با تعدادی از متخصصان دارای پوست زرق و برق دار صحبت کردم تا منحصر به  فردترین نکات مربوط به مراقبت از پوست را که در هیچ جای دیگر پیدا نخواهید کرد به شما بگویم. در اینجا ۱۰ مورد از رازهای مراقبت از پوست آنها آورده شده است.‌‌‌

۱. از زرده تخم مرغ به عنوان ماسک صورت استفاده کنید

پاسخ به پوست خوب می‌تواند در یخچال و فریزر شما باشد: زرده تخم مرغ یک ماسک عالی برای سفت شدن پوست هست. دکتر ویلیام کوان، متخصص پوست می‌گوید: “وقتی کوچک بودم، مادرم زرده تخم مرغ زده شده را روی صورت خود قرار می‌داد تا خشک شود.”

همه همیشه به دنبال توصیه‌های خوب مراقبت از پوست هستند، اما با شنیدن پیشنهادات تکراری که قدیمی هستند، گوشمان پر شده است.

در آن زمان، فکر می کردم ماسک خانگی عجیب است، اما اکنون متوجه شدم که زرده تخم مرغ سرشار از لیپید و کلسترول است، که باعث بهبود قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود. “این ماسک همچنین به آبرسانی پوست کمک می‌کند و می‌تواند تحریک پوست را تسکین دهد.

۲. با گلاب مرطوب کنید

مرطوب کردن به وضوح یک قسمت اساسی از برنامه‌های خوب مراقبت از پوست است، اما لازم نیست فقط به کرم‌های ضد آفتاب خود بچسبید. می توانید از چیزی کمی منحصر به فردتر مانند گلاب استفاده کنید. كوان می گوید: “یكی از مرطوب كننده های طبیعی مورد علاقه من گلاب است.” “ارزان است و بوی خوبی نیز دارد. گلاب به تنهایی قابل استفاده است یا می‌توانید مقداری را با مرطوب کننده صورت یا بدن مورد علاقه خود مخلوط کنید. “

مرطوب کردن به وضوح یک قسمت اساسی از برنامه‌های خوب مراقبت از پوست است، اما لازم نیست فقط به کرم‌های ضد آفتاب خود بچسبید

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست صورت در سنین مختلف

۳.از ماسک های ورقه‌ای خود بیشترین بهره را ببرید.

با استفاده بیشتر از ماسک های ورقه‌ای، در خانه پوست خود را بهبود ببخشید. زیبایی شناس مشهور، جینا ماری ماسک های ورقه‌ای خود را به صورت نوارهایی برش می دهد و آنها را مستقیماً زیر چشمش قرار می دهد.

او می گوید: “این یک روش بی‌عیب و نقص برای تقویت زیر چشم شما است و هرگونه مانده آرایش چشم شما را تمیز می‌کند.”

۴. مصرف قند را کاهش دهید.

علاوه بر توجه به آنچه روی صورت خود قرار می‌دهید، همیشه باید به آنچه در بدن خود قرار می دهید نیز توجه کنید. هر چقدر قند بیشتری بخورید، پوست شما بیشتر رنج می برد. ” سیستم ایمنی بدن ما به طور معمول پلاک های کلسترول را در رگ های ما تجزیه می‌کند، اجازه می‌دهد جریان خون بلامانع به صورت طبیعی ادامه یابد”

دکتر متخصص پوست ،امی اسپیزوکو می گوید: «جریان خون امکان تحویل بهینه اکسیژن و مواد مغذی به بزرگترین اندام بدن را فراهم می‌کند، یعنی پوست شما. زنجیره‌های قند به عنوان نوعی پوسته محافظ روی آن پلاک‌های کلسترول عمل می‌کنند و تجزیه آن‌ها را برای سیستم ایمنی بدن ما بسیار دشوارتر می‌کند، و این ممکن است دلیل بد بودن پوست باشد.»

۵.روزانه ویتامین D خود را دریافت کنید.

البته قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب باعث آسیب رساندن به پوست و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست می‌شود، اما این بدان معنا نیست که شما باید تا آنجا که ممکن است در داخل خانه مخفی شوید. دکتر بابی بوکا، متخصص پوست می گوید: «همه اشعه ماورا بنفش بد نیستند.»

«در مقداری کم، قبل از استفاده روزانه از ضد آفتاب، کمی اشعه ماورا بنفش باعث آزاد شدن اندورفین‌ها و همچنین رشد باکتری در سطح پوست می‌شود. و گرچه روش های غذایی زیادی برای دریافت ویتامین D وجود دارد، کمی آفتاب نیز می تواند به آن کمک کند.»

در مقداری کم، قبل از استفاده روزانه از ضد آفتاب، کمی اشعه ماورا بنفش باعث آزاد شدن اندورفین‌ها و همچنین رشد باکتری در سطح پوست می‌شود.

۶. از مکعب یخ برای کاهش پف کردن استفاده کنید

زیبایی‌شناس بیبا دی سوزا، یک مکعب یخ را در بسته‌بندی پلاستیکی می‌پیچد و هنگامی که احساس گرما، پف کردگی یا خستگی می کند، صورتش را یخ می‌زند. او می‌گوید: «یخ گرمای التهابی را کاهش می دهد و پوست را سفت می کند، و او احساس احیا و شادابی می‌کند.»

«نکته مهم در مورد این نوع یخ این است که می توان آن را در هر کجا انجام داد، در یک اتاق هتل، در هواپیما، در دفتر. فقط یک تا دو دقیقه طول می کشد تا مراحل آن انجام شود.»

۷. ویتامین C را به صورت درونی و بیرونی استفاده کنید

د سوزا می گوید: «من واقعاً به استفاده از ویتامین  C  درونی و بیرونی قسم می‌خورم.» «من در مطب طب سنتی ویتامین  C / گلوتاتیون IV می‌خورم. گلوتاتیون به پاکسازی کبد کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست روشن، براق و سفت شود.» از آنجا که ویتامین C یک آنتی اکسیدان است، می‌تواند به محافظت در برابر آسیب UV نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید: تاثیر ویتامین سی بر پوست! 

۸.کرم دور چشم خود را نیز به دور لب خود بمالید.

دکتر مارینا پرد، متخصص پوست می‌گوید: «برخی از بهترین اسرار من محصولاتی است که می‌تواند در بیش از یک جا استفاده شود.» وی افزود: «این امر زیبایی را ساده کرده و محصولات زیادی را در کابینت‌های دارویی شما کاهش می‌دهد. دکتر مارینا پرد از ترمیم چشم TNS در اطراف چشم و دهان نیز استفاده می‌کند. او می‌گوید: «این کرم لوکس در اطراف چشم شما عالی است، زیرا حاوی TNS است، اما فقط به یک ناحیه محدود نمی‌شود.» «می‌توان آن را برای خطوط ظریف اطراف دهان در مقادیر کم استفاده کرد تا ظاهر شما را زیبا کند.»

۹.اسکراب لایه بردار خود را بسازید.

از لایه بردا‌رهای شدید خودداری کنید و لایه بردار خود را در خانه تهیه کنید. وبلاگ نویس زیبایی، امبر استنفیلد می گوید: «من فهمیدم که راز پوست درخشان را می توان در آشپزخانه خود یافت.» «من دوست دارم یک لایه بردار با استفاده از آب لیمو تازه و قهوه خوب درست کنم، که آنها را با هم مخلوط می‌کنم و به صورت خمیر» درآورم.

دیوانگی به نظر می رسد، اما به جذابی کار می کند! آب لیمو به مرور به رنگ پریدگی محو شده کمک می کند و آنزیم‌های موجود در آب‌ لیمو با حل شدن ملایم در سلول‌های مرده پوست باعث افزایش درخشندگی پوست می‌شوند. آسیاب‌های قهوه به عنوان یک لایه بردار ملایم کار می‌کنند. “

۱۰.محصولی که به شما امکان می‌دهد آرام باشید و جوان شوید.

چه چیزی برای کمک به شما در آرامش و جوان سازی همزمان پوست وجود دارد؟ کلودیا ماتلز، پزشک جامع سلامت می گوید: «حمام های روزانه با نمک حمام پوست را نرم و کمک می‌کند تا پوست من کاملا سالم باشد، همچنین بخار آرام وان به پوست صورت کمک می‌کند تا جوان تر شوند.»

در کلام اخر اینکه اگر به دنبال پوست شفاف و درخشان هستید، می‌توانید از این نکات طلایی استفاده کنید و تجربه های جدیدی کسب کنید. خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تخم مرغ چه خاصیتی دارد؟

در آن زمان، فکر می کردم ماسک خانگی عجیب است، اما اکنون متوجه شدم که زرده تخم مرغ سرشار از لیپید و کلسترول است، که باعث بهبود قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود. “این ماسک همچنین به آبرسانی پوست کمک می‌کند و می‌تواند تحریک پوست را تسکین دهد.

از یخ برای چه مواردی میتوان استفاده کرد؟

زیبایی‌شناس بیبا دی سوزا، یک مکعب یخ را در بسته‌بندی پلاستیکی می‌پیچد و هنگامی که احساس گرما، پف کردگی یا خستگی می کند، صورتش را یخ می‌زند. او می‌گوید: “یخ گرمای التهابی را کاهش می دهد و پوست را سفت می کند، و او احساس احیا و شادابی می‌کند.”

آیا مصرف قند برای پوست خوب است؟

علاوه بر توجه به آنچه روی صورت خود قرار می‌دهید، همیشه باید به آنچه در بدن خود قرار می دهید نیز توجه کنید. هر چقدر قند بیشتری بخورید، پوست شما بیشتر رنج می برد. ” سیستم ایمنی بدن ما به طور معمول پلاک های کلسترول را در رگ های ما تجزیه می‌کند، اجازه می‌دهد جریان خون بلامانع به صورت طبیعی ادامه یابد”

۱۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی