لب های صورتی سالم
۲۳ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

16 نکته برای داشتن لب های صورتی و جذاب!

2.5/5 - (4 امتیاز)

لب‌های صورتی نرم می توانند چهره هر فرد را روشن کنند و لبخند را به لب اضافه کنند. رنگ صورتی روی لب ها نشانه سلامتی است،بنابراین باید مراقبت های مناسبی انجام شود. همچنین لب ها ظریف ترین قسمت صورت ما هستند که هیچ غده چربی برای خود ندارند و از این رو رطوبت خارجی برای نرم نگه داشتن لب ها بسیار مهم است. اگر میخواهید لب های زیبا داشته باشید کیوت مگ رو دنبال کنید.

بهترین نکات زیبایی برای لب‌های صورتی

لب‌ها عضوی بسیار مهم در صورت به شمار می‌روند و نقش مهمی در زیبایی دارند. این عضو معمولا پوست بسیار نازکی دارد و به سرعت دچار شکاف و یا ترک می‌شود.

لب های صورتی سالم
رنگ صورتی روی لب ها نشانه سلامتی است،بنابراین باید مراقبت های مناسبی انجام شود.

به همین دلیل کارشناسان زیبایی بر این امر تاکید می‌ورزند که مراقبت از لب موضوع مهمی است که تمامی افراد باید به آن توجه داشته باشند. به ویژه بانوان که از رژ لب استفاده می‌کنند، باید بیشتر از دیگران به حفظ سلامت این عضو زیبا در بدن خود اهمیت بدهند.

۱- لب های خود را مرطوب کنید

خشکی و پارگی لب ها اگر در زمان مناسب درمان نشوند، باعث ایجاد لبهای تیره می‌شوند. استفاده از بالم لب به صورت مداوم مفید هست و مرتباً در طول روز از آن استفاده کنید. استفاده از بالم لب اعتیاد آور است، بنابراین آنها را عاقلانه انتخاب کنید.

از بالم لب های حاوی Petroleum (مواد نفتی) خودداری کنید. مواد تشکیل دهنده ای مانند عسل طبیعی، گلیسیرین، روغن بادام و ویتامین E را در بالم لب خود بررسی کنید. یا بسیار ساده از روغن ویتامین E قبل از خواب استفاده کنید. این از اولین نکته، از داشتن لب‌های صورتی است.

لب های شما روزانه در معرض عواملی از جمله هوای سرد پاییزی، غذاها و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنید، باد، آفتاب و آلودگی هوا، هستند که می‌توانند آن ها را خشک کنند. یا  ممکن است از آن دسته افرادی باشید که حتی با خوردن آب کافی، باز هم لب هایتان خشک است.

درمان خشکی و پارگی لب
مواد تشکیل دهنده ای مانند عسل طبیعی ، گلیسیرین ، روغن بادام و ویتامین E را در بالم لب خود بررسی کنید.

۲- خودتان را هیدراته کنید تا لب‌هایتان هم هیدراته شوند

آبرسانی، رنگ مایل به صورتی و آبدار به لب می‌دهد، در حالی که لب های خشک کاملاً برعکس، تیره و کسل کننده به نظر می‌رسند. هیدراته نگه داشتن خود، بدون توجه به فصل، با خشکی لب ها مقابله می‌کند. فقط کاربرد خارجی رطوبت کافی نیست، آبرسانی داخلی نیز مهم است.

شاید تعجب برانگیر باشد، اما نوشیدن آب زیاد در اینجا هم کاربرد دارد و به زیبایی لب‌ شما کمک می‌کند. حقیقت این است که اگر بدن شما دچار کم آبی شود، اولین  نشانه ای که از خود بروز می‌دهد، ترک خوردن یا خشک شدن لب است. در این زمینه توصیه پزشکان و متخصصان پوست و مو برای داشتن لب‌هایی زیبا، نوشیدن روزانه 6 تا 8 لیوان آب است.

 ۳.قبل از استفاده از رژ لب ، لبهای خود را با بالم لب بپوشانید

با این کار اطمینان حاصل می‌کنید که لب‌هایتان با وجود رژ لب، مرطوب هستند. از رژ لب های مات خودداری کنید؛ زیرا باعث خشکی لب ها می‌شود. مطمئن شوید که قبل از زدن رژ لب یا برق لب، لب های خود را به خوبی مرطوب کرده‌اید. 

۴- لب هایتان را ماساژ دهید

مالش لب به شما کمک می‌کند تا از سلول های مرده خلاص شوید و در نتیجه لب های قابل بوسیدن و نرم ایجاد کنید. روش های مختلفی برای ماساژ لب وجود دارد، شما می‌توانید لب های خود را صبح هرروز هنگام مسواک زدن لب ها با مسواک مالش دهید.

یا یک اسکراب لب شکری درست کنید، مقداری شکر دانه ریز را به بالم لب خود اضافه کنید، آن را خوب مخلوط کنید و یک لایه روی لب های خود بمالید. لب های خود را با حرکت دورانی مالش دهید و با یک پارچه یا دستمال مرطوب پاک کنید.

ماساژ روزانه لب ها، عادت بسیار خوبی است که به روشن کردن لب ها تیره در عرض مدت کوتاهی کمک می‌کند. با روغن بادام و آب لیمو ترش مرهمی بسازید و هر شب چند دقیقه پیش از خواب لب های تان را با این ترکیب ماساژ دهید.

بیشتر بخوانید: روغن خراطین و لب؛

۵- از رنگ های تیره دور شوید

رژ لب های تیره و رنگی ممکن است حالت صورتی رنگ را از لب های شما گرفته و در نهایت منجر به لب های تیره  برای شما شود. از رنگ های ملایم یا حتی روشن استفاده کنید. همچنین از مارک های شناخته شده باید برای رژ لب استفاده شود؛ زیرا ممکن است حاوی سمومی باشند که به لب های شما آسیب می‌رسانند.

لبهای صورتی
روش های مختلفی برای ماساژ لب وجود دارد ، شما می توانید لب های خود را صبح هرروز هنگام مسواک زدن لب ها با مسواک مالش دهید.

۶- گلبرگ‌های گل رز برای لبهای نرم صورتی

مقداری گلبرگ گل سرخ را خرد کرده و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. اگر لب های شما دارای رنگدانه ملانین است، یک قاشق چای خوری پودر شیر به آن اضافه کنید.

این مخلوط را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه بر روی لب های خود بمالید و با دستمال مرطوب پاک کرده و سپس بالم لب خود را بزنید.

گل رز، پودر شیر و عسل لب ها را روشن می‌کند و رنگ مایل به صورتی به لب می‌دهد. استفاده منظم یا روزانه از این برای لطیف و صورتی نگه داشتن لب ها ضروری است.

۷- سیگار کشیدن ممنوع

نیکوتین باعث تیرگی و تغییر رنگ لب ها می‌شود، بنابراین اگر لب های صورتی و سالم می‌خواهید بهتر است سیگار را ترک کنید. سیگار نه تنها سلامت شما را به خطر می‌اندازد، بلکه لب های شما را نیز تیره میکند.

 ۸- بدون قهوه یا چای

از آنجا که اجزای کافئین باعث سیاه شدن لب ها می‌شود، بنابراین باید از مصرف چای و قهوه خودداری کرد. بهتر است از نوشیدنی های رنگ دار مانند چای و قهوه نیز کمتر استفاده کنید.

۹- از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید

تیرگی لب ها ممکن است به دلیل وجود بیش از حد رنگدانه ملانین در لب  رخ دهد. خورشید باعث افزایش سنتز ملانین در بدن می‌شود. بنابراین، برای اطمینان از صورتی و سالم بودن لب ها از خود در برابر اشعه های مضر مانند اشعه ماورا بنفش آفتاب، با استفاده از محصولات لب مانند بالم لب که حاوی SPF یا کرم های ضد آفتاب دیگر است، محافظت کنید.

۱۰- اطمینان از استفاده از مواد آرایشی خوب

استفاده از مقدار زیادی  رژ لب  یا سایر مواد آرایشی مصنوعی روی لب ها به دلیل وجود مواد شیمیایی خورنده و ناسالم در آنها می‌تواند مضر باشد. استفاده بیش از حد و طولانی مدت از مواد آرایشی، به ویژه آن‌هایی که از نظر کیفیت پایین هستند، روی لب ها می‌توانند باعث ایجاد رنگدانه شوند.

رژ لب، براق کننده لب و غیره باید ترجیحاً با روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل یا بادام پاک شوند. تاریخ انقضا مواد آرایشی قبل از استفاده، باید بررسی شود زیرا استفاده از ماده منقضی شده باعث حساسیت شدید می‌شود.

۱۱- یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

پیروی از یک رژیم غذایی که در آن مقدار میوه و سبزیجات بسیار باشد برای داشتن لب های سالم بسیار ضروری است. ویتامین هایی مانند ویتامین C، به طور طبیعی لب ها را مرطوب کرده و رنگدانه ها را کاهش می‌دهد. از این رو داشتن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین ضروری است.

اگر کپسول ویتامین E دارید، می‌توانید به سادگی یک کپسول را باز کنید و مواد درون کپسول را درست روی لب های خود بمالید. ویتامین E گردش خون را تقویت می‌کند. این امر موجب خوشرنگ شدن لب ها می‌شود. همچنین این ویتامین به تولید سلول های جدید پوست لب کمک می‌کند و لب های شما را نرم تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: مزوتراپی لب چیست؟

 ۱۲- از تماس با کلر خودداری کنید

همچنین آب کلر باعث ایجاد رنگدانه در لب ها می‌شود. از این رو بهتر است از تماس لب با آب کلر دار خودداری شود. 

سلامتی لب ها
پیروی از یک رژیم غذایی که در آن مقدار میوه و سبزیجات بسیار باشد برای داشتن لب های سالم بسیار ضروری است.

 ۱۳- ویژگی ژنتیکی

برخی از افراد با لب‌های تیره متولد می‌شوند، که این نتیجه عوامل ژنتیکی است. در چنین مواردی برای روشن کردن رنگ لب ها به طور طبیعی بسیار دشوار است و تنها عمل جراحی برای دستیابی به لب های صورتی است

۱۴- برخی دیگر از داروهای طبیعی

اگر می خواهید لب های قرمز طبیعی داشته باشید به شما توصیه می کنیم که مقداری آب تمشک، آب انار یا آب چغندر را بر روی لب ها بمالید تا موقتا آن ها را قرمز یا صورتی رنگ کند.

چگونه لب های صورتی سالم را به طور طبیعی بدست آوریم؟ جدا از روش های آرایشی، عادی و جراحی، استفاده از برخی محصولات طبیعی مانند آب آهک، روغن بادام، گلیسیرین، عسل، عصاره گلبرگ، آب خیار، آلوئه ورا و غیره در مرطوب سازی و تغذیه لب ها مفید است و به آنها سلامتی می‌بخشد.

  • اسکراب شیر و زردچوبه

اگر می‌خواهید لب های نرم و صورتی رنگ طبیعی داشته باشند می‌توانید از اسکراب شیر و زردچوبه استفاده کنید. یک قاشق چای خوری شیر سرد را با نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه ترکیب کنید و بر روی لب ها بمالید، بگذارید 5 تا 6 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

  • ماسک ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی و آبرسانی طبیعی است که به مرطوب شدن لب ها و درمان خشکی لب کمک می‌کند. مقداری ژل آلوئه ورا تازه را با چند قطره روغن زیتون ترکیب کنید و آن را مانند بالم لب، بر روی لب ها بمالید.

15- لب های خود را لایه برداری کنید

لب های خود را پاک سازی و لایه برداری کنید، این کار به از بین رفتن سلول های مرده پوست لب کمک کرده و باعث افزایش گردش خون در آن ها می‌شود.

توصیه می‌شود که هر شب قبل از خواب مقداری بالم لب بر روی لب ها بمالید و یک مسواک نرم یا پارچه ی نخی را به آرامی بر روی لب ها ماساژ دهید تا سلول های مرده را از بین ببرد.

لب های خود را پاک سازی و لایه برداری کنید، این کار به از بین رفتن سلول های مرده پوست لب کمک کرده و باعث افزایش گردش خون در آن ها می‌شود.

16- از آفتاب دوری کنید

راز زیبایی صورت بدون آرایش و داشتن لب‌های قرمز رنگ، دوری از آفتاب است! بیشتر افراد فراموش می‌کنند که لب‌های آن‌ها هم باید مانند سایر اعضای بدنشان در مقابل آفتاب محافظت شود. شما باید این موضوع را درک کنید که نور خورشید، می‌تواند برای شما و لب‌هایتان بسیار خطرناک باشد و باعث تیرگی آن شود.

پس برای درمان تیرگی لب و محافظت از لب‌های خود، توصیه می‌کنیم که حتما از مواد ضدآفتابی استفاده کنید که دارای حداقل SPF 15 باشند. این مورد را به یاد داشته باشید که باید از این مواد ضدآفتاب در تمام طول سال استفاده کنید.

به پوستت جون تازه بده

ماساژ لب با آیون ماساژور کیوت اسکین

ماساژ دادن یکی از راهکارهای موثر برای حفظ زیبایی و شادابی لب‌هاست. پیشنهاد ما این است که به صورت روزانه لب‌هایتان را با آیون ماساژور ماساژ دهید.

بیشتر بخوانید: آفتاب سوختگی لب

با این نکات و راه حل های ساده و آسان، دستیابی به لبهای نرم و سالم بسیار آسان است. امیدوارم این مقاله را در مورد نکات شگفت انگیز لب‌های صورتی دوست داشته باشید. چگونه از لب های خود مراقبت می‌کنید؟ در زیر با ما در میان بگذارید.

چرا لب ها خشک میشوند؟

لب های شما روزانه در معرض عواملی از جمله هوای سرد پاییزی، غذاها و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنید، باد، آفتاب و آلودگی هوا، هستند که می‌توانند آن ها را خشک کنند. یا  ممکن است از آن دسته افرادی باشید که حتی با خوردن آب کافی، باز هم لب هایتان خشک است.

آیا برای لب باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

پس برای درمان تیرگی لب و محافظت از لب‌های خود، توصیه می‌کنیم که حتما از مواد ضدآفتابی استفاده کنید که دارای حداقل SPF 15 باشند. این مورد را به یاد داشته باشید که باید از این مواد ضدآفتاب در تمام طول سال استفاده کنید.

چرا باید لب ها را لایه برداری کنیم؟

لب های خود را پاک سازی و لایه برداری کنید، این کار به از بین رفتن سلول های مرده پوست لب کمک کرده و باعث افزایش گردش خون در آن ها می‌شود. توصیه می‌شود که هر شب قبل از خواب مقداری بالم لب بر روی لب ها بمالید و یک مسواک نرم یا پارچه ی نخی را به آرامی بر روی لب ها ماساژ دهید تا سلول های مرده را از بین ببرد.

۲۳ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی