مزایای لایه برداری پوست
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

مزایای لایه برداری پوست

به این مطلب امتیاز دهید

لایه برداری پوست صورت درمانی است که در طی آن یک محلول برای از بین بردن لایه های آسیب دیده خارجی پوست استفاده می‌شود. امروزه، لایه برداری پوست صورت به این علت محبوب است که نتایج تقریبا سریع داشته و می‌تواند به صورت سرپایی و بدون بستری شدن به انجام برسد. لایه‌برداری کلید درخشش پوست است مخصوصاً وقتی از تابستان به پاییز می‌رویم! با لایه‌برداری می‌توانید شادابی و درخشش پوستتان را حفظ کنید؛ جادویی به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟ لایه برداری پوست باعث از بین رفتن آلودگی‌ها از منافذ پوست شده و از بروز آکنه جلوگیری می‌کند. اگر پوستتان کدر به نظر می‌رسد با لایه‌برداری می‌توانید فرصتی برای تنفس و درخشش به پوست بدهید. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع لایه برداری پوست و مزایای آن صحبت کنیم.

لایه برداری چیست؟

لایه برداری یا پیلینگ روشی ست که طی آن سلول های مرده پوست به علاوه یک لایه پوست از روی صورت بلند شده و طی این عمل پوستی شفاف و تازه را مشاهده خواهید کرد. بعد از انجام این عمل کرم ها و محصولات مراقبتی دیگر در عمق بیشتر پوست فرو می‌روند و عملکرد بهتری را خواهند داشت. پوستی که خوب لایه ‌برداری شده باشد نرم، لطیف، صاف و سالم است.

لایه برداری پوست
لایه‌برداری کلید درخشش پوست است مخصوصاً وقتی از تابستان به پاییز می‌رویم!

پوست ما به طور طبیعی هر ۳۰ روز یکبار سلول‌های مرده را از خود جدا می‌کند تا جا برای رشد و تقسیم سلول‌های جدید باز شود. گاهی سلول‌های مرده به طور کامل نمی‌ریزند. اگر سلول‌های مرده روی پوست جمع شوند، نتیجه‌اش خشکی، پوسته پوسته شدن و انسداد منافذ پوستی است. لایه برداری پوست به شما کمک می‌کند که این اتفاق‌ها نیفتد.

به پوستت جون تازه بده

فواید لایه برداری برای پوست چیست؟

بسیاری از نواقص پوستی ناشی از آسیب خورشید، آکنه، پیری یا تولید سلول های مرده پوست باعث می‌شوند که پوست صورت، چروکیده، پر از لکه و زخم و همراه با منافذ مسدود شده باشد. لایه برداری شیمیایی به طور چشمگیری می‌تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد. لایه برداری می‌تواند شادابی، لطافت و درخشش پوست را بیشتر کند. لایه برداری منظم، لایه بیرونی پوست را تقویت می‌کند، بافت، ضخامت و تن رنگ قسمت سطحی پوست را نیز تقویت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بررسی ۵ روش لایه برداری پوست

انواع لایه‌برداری پوست

لایه‌برداری فرایندی است که طی آن سلول‌های مرده لایه خارجی(اپیدرم) پوست از بین می‌روند. اگر پوستتان کدر به نظر می‌رسد با لایه‌برداری می‌توانید از داشتن پوستی شفاف و درخشان لذت ببرید. به طور کلی لایه برداری پوست دو نوع دارد: فیزیکی، شیمیایی. لایه‌برداری فیزیکی به مکانیسم و روش انجام لایه‌برداری اشاره دارد. برای لایه­ برداری فیزیکی در خانه کافی است کمی اسکراب روی لیف حمام بریزید و صورتتان را با آن ماساژ دهید از این طریق سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند.

اما لایه ­برداری شیمیایی که اغلب در مطب انجام می‌شود شامل مواد شیمیایی فعال مثل آلفا هیدروکسی اسید، اسید لاکتیک و اسید سالیسیلیک است. لایه‌­برداری شیمیایی برای کسانی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند توصیه می‌شود زیرا به عمق منافذ نفوذ کرده و بدون ساییدگی، به درمان آکنه کمک می‌کند.

لایه‌برداری چیست؟
لایه‌برداری فرایندی است که طی آن سلول‌های مرده لایه خارجی(اپیدرم) پوست از بین می‌روند.

۱۰ مزیت لایه برداری پوست

در ادامه برخی از مزایای لایه برداری پوست عنوان شده است:

۱- بهبود رنگ و بافت پوست

از پوست ناهموار خود که همیشه یک یا دو لکۀ خشک‌شده روی آن هست خسته شده‌اید؟ حتی با آرایش هم نمی‌توانید این لکه‌ها را بپوشانید؟ منتظر چه هستید لایه‌برداری کنید! چه صورت خشکی داشته باشید چه رنگی و لکه‌دار، لایه برداری پوست می‌تواند به شما کمک کند. از بین بردن سلول‌های قدیمی پوست و اجازه نفوذ سلول‌های جدید، روح تازه‌ای به پوستتان می‌بخشد. لایه برداری پوست سبب بهبود بافت و رنگ پوست شده و ظاهری نرم و لطیف همانند پوست کودک به آن می‌دهد.

لایه برداری پوست سبب بهبود بافت و رنگ پوست شده و ظاهری نرم و لطیف همانند پوست کودک به آن می‌دهد.
پاکسازی عمیق منافذ با لایه برداری
زمانی که لایه‌برداری می‌کنید به طور موثری منافذ پوستتان را از انسداد و گرفتگی نجات می‌دهید.

۲. پاکسازی عمیق منافذ پوست

زمانی که لایه‌برداری می‌کنید به طور موثری منافذ پوستتان را از انسداد و گرفتگی نجات می‌دهید. از بین بردن پوست مرده و خشکی که در اثر پاکسازی روی پوست باقی مانده، جلوی مسدود شدن منافذ را می‌گیرد و به طور مؤثر از ایجاد جوش‌های سرسفید و سرسیاه جلوگیری می‌کند.

لایه‌برداری برای مراقبت از پوست مستعد آکنه، عالی است؛ با لایه‌برداری نه تنها از جذب بیشتر محصولات مراقبت از پوست خود لذت می‌برید بلکه نرمی بیشتری در پوست احساس کرده و به علاوه پوستتان کمتر در معرض لک و جوش قرار می‌گیرد.

۳. یکنواخت کردن رنگ پوست

افرادی که از لکه‌های زبر، جوش ‌های تیره و اسکار روی پوست رنج می‌برند در صورت لایه ‌برداری مناسب شاهد بهبود خواهند بود.یک روش خوب برای درمان لکه های صورت است لایه ‌برداری پوست باعث از بین رفتن تیرگی سطح پوست می‌شود و لکه‌های زبر و جاهای جوش را نرم می‌کند.

۴. پیشگیری از آکنه:

آکنه رایج‌ترین مشکل پوستی است که همواره در حال جنگیدن با آن هستیم! سبوم اضافی، ژنتیک، عدم تعادل هورمونی و باکتری‌های آکنه زا برخی از دلایلی هستند که منجر به بروز آکنه روی پوست می‌شوند. با این حال یک چیز قطعی است و آن اینکه از بین بردن و مقابله با آکنه آسان نیست. 

لایه‌برداری و پاکسازی منافذ پوست نه تنها از جوش‌های سرسفید و سرسیاه بلکه از بروز آکنه نیز جلوگیری می‌کند. اگر پوست مستعد آکنه دارید بسیار مهم است که لایه برداری پوست را در روتین مراقبتی خود قرار دهید. می‌توانید هفته­ای یک تا دو بار از لایه‌بردار فیزیکی استفاده کنید. هرگز از لایه‌بردارهای فیزیکی روی التهاباتی که تازه هستند استفاده نکنید زیرا سبب تشدید التهاب، خشک شدن و تحریک بیشتر پوست می‌شود، همچنین روند بهبودی را به تأخیر می‌اندازد. به پوستتان گوش دهید اگر بعد از لایه‌برداری حساس و قرمز می‌شود دفعات لایه‌برداری را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: پیلینگ یا لایه برداری پوست چیست؟

درخشندگی پوست با لایه برداری
لایه برداری پوست با بهبود سلول‌های پوستی به طور فعال، پوستی روشن، شفاف و جوانتر به شما هدیه می‌دهد.

۵. درخشندگی پوست

اگرچه نمی‌توانید به عقب برگردید اما بدون سفر به سال‌های جوانی هم می‌توانید درخشندگی پوستتان را بازیابید! لایه برداری پوست با بهبود سلول‌های پوستی به طور فعال، پوستی روشن، شفاف و جوانتر به شما هدیه می‌دهد. با لایه‌برداری منظم به پوست درخشان و زرق‌وبرق­دار خود افتخار کنید.

۶. افزایش گردش خون

لایه‌برداری منظم پوست در طول سال مفید است به خصوص در زمستان. هوای سرد و گرمای اتاق می‌تواند پوستتان را خشک و کدر کند. لایه برداری پوست به تحریک جریان خون کمک کرده و پوستی زیبا و گلگون به شما هدیه می‌دهد. این تنها یک مزیت موقتی است!

زیرا بهبود جریان خون به معنای بهبود تولید کلاژن در پوست است که جلوگیری از افتادگی و پیری پوست را به ما نوید می‌دهد. برای بهبود جریان خون و تخلیه لنفاوی و همینطور احیای پوستتان، لایه‌برداری کنید.

لایه ‌برداری منظم به از بین رفتن انباشت سلول‌های مرده و قدیمی پوست و لکه‌های زبر کمک می‌کند و باعث افزایش بازسازی سلول‌های پوستی جدید می‌گردد. لایه‌ برداری پوست گردش سلولی را افزایش می‌دهد که نتیجه آن پوست با طراوت، سالم، نرم و درخشان خواهد بود.

۷. افزایش جذب محصولات مراقبت از پوست

استفاده از لوسیون‌ها و روغن‌های لوکس روی پوستی که به اسکراب نیاز دارد، بی فایده است زیرا این محصول روی سطح پوست می‌نشیند و فقط به سلول‌های قدیمی پوست می‌چسبد و جذب منافذ نمی‌شود. با لایه‌برداری، سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند بنابراین منافذ باز و آماده دریافت مواد مغذی هستند تا از آن تغذیه کنند.

اسکین اسکرابر کیوت اسکین، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

۸. افزایش تولید کلاژن

لایه‌برداری خوب باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می‌شود. افزایش تولید کلاژن در پوست منجر به برخورداری از پوست حجیم و محکم خواهد شد. همچنین خاصیت ضد پیری برای پوست دارد.

کلاژن عامل اصلی زیبایی، درخشش و جوانی پوست شما است. افزایش این پروتئین باعث بهبود انعطاف‌پذیری پوست و کاهش خطوط ظریف پوستی و افتادگی پوست می‌شود.

بیشتر بخوانید: کلاژن چیست؟ 

۹. رفع آسیب های ناشی از نور خورشید

در بین مزایای لایه برداری پوست می توان به رفع آسیب های ایجاد شده بر روی پوست بر اثر نور خورشید اشاره کرد. اشعه ماوراء بنفش موجود در نور خورشید به پوست آسیب رسانده و سبب تیره شدن رنگدانه های پوست می گردد. با لایه برداری پوست به روش مکانیکی و شیمیایی پوست های تیره شده بر اثر تابش نور خورشید از بین رفته و پوست روشن و شفاف می شود.

۱۰ . رفع چین و چروک 

از مهمترین مزایای لایه برداری پوست می توان به رفع چین و چروک پوست و جوان سازی پوست اشاره نمود. از عوارض بالا رفتن سن افزایش پوست مرده و ایجاد چین و چروک بر روی پوست می‌باشد. لایه برداری بهداشتی پوست سبب از بین رفتن لایه ها و سلول های مرده پوست شده و به تدریج به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست منجر می‌شود.

اگر پوستی سالم و درخشان می‌خواهید، لایه‌برداری را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

چه کسانی نباید لایه برداری انجام دهند؟

کسانی که از آکنه رنج می‌برند باید حتماً در مورد لایه برداری با پزشک متخصص پوست مشورت کنند. اگر آکنه شما مزمن یا کیستیک باشد، پوست‌تان خود به خود ملتهب است و لایه برداری باعث التهاب بیشتر می‌شود. در این صورت احتمال به جا ماندن لکه‌های تیره پوستی که به هایپرپیگمنتیشن معروف‌اند، وجود دارد. این لکه‌ها در کسانی که پوست تیره رنگی دارند شایع‌تر و ماندگارتر است. پس مراقب باشید.

اگر روی پوست خود هرگونه زخم، آفتاب سوختگی، آسیب یا عفونتی مشاهده کردید، لایه برداری نکنید. این توصیه شامل تب خال هم می‌شود. در این زمان‌ها پوست شما بیشتر از لایه برداری به آبرسانی و مراقبت‌های درمانی نیاز دارد.

اگر پوستی سالم و درخشان می‌خواهید، لایه‌برداری را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید. دقت کنید که لایه برداری پوست را بیشتر از یک تا دو بار در هفته انجام ندهید زیرا لایه‌برداری بیش از حد باعث خشک شدن، تحریک و آسیب پوست می‌شود. آیا شما به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست، لایه ­برداری می­کنید؟ لطفاً تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

لایه‌برداری پوست با اسکین اسکرابر کیوت اسکین

اگر به دنبال راهکاری مناسب برای لایه‌برداری پوستتان هستید ما به شما دستگاه اسکین اسکرابر را پیشنهاد می‌کنیم این محصول جادویی مزایای گوناگونی دارد از جمله:

  • پاکسازی کامل منافذ باز و سلول‌های پوست
  • کاهش چین و چروک صورت
  • جلوگیری از آکنه و جوش‌های سرسیاه
  • افزایش اثرگذاری محصولات مراقبت از پوست
  • آبرسانی به پوست صورت همزمان با لایه‌برداری
  • افزایش گردش خون در پوست صورت
  • درخشش و شادابی در نتیجه سلامت و زیبایی پوست
  • لیفتینگ و افزایش قوام پوست صورت
  • تغذیه پوست با استفاده از آیون تراپی

لایه برداری پوست با میکرودرم کیوت اسکین

یکی از بهترین روش های لایه برداری پوست استفاده از میکرودرم ابریژن می‌باشد. با استفاده از این روش سطح پوست به وسیله سری میکروکریستالی سایش داده شده و همزمان مکش دستگاه تمام پوست مرده و کثیفی را از سطح پوست پاک می‌نماید.

میکرودرم خانگی کیوت اسکین علاوه بر قابلیت مکش و ابریژن دارای سری های مخصوص از بین بردن جوش های سرسیاه و همچنین دارای تکنولوژی پرتو آبی می باشد. ال ای دی تراپی یا درمان توسط پرتو آبی یکی از جدیدترین روش‌های درمانی پوست می باشد که توسط طول موج آبی با خاصیت استرلیزه و ضدعفونی کنندگی باعث کنترل، درمان و کاهش سرعت شیوع جوش‌های فعال می شود.

لایه برداری چیست؟

لایه برداری یا پیلینگ روشی ست که طی آن سلول های مرده پوست به علاوه یک لایه پوست از روی صورت بلند شده و طی این عمل پوستی شفاف و تازه را مشاهده خواهید کرد. بعد از انجام این عمل کرم ها و محصولات مراقبتی دیگر در عمق بیشتر پوست فرو می‌روند و عملکرد بهتری را خواهند داشت.

فواید لایه برداری برای پوست چیست؟

بسیاری از نواقص پوستی ناشی از آسیب خورشید، آکنه، پیری یا تولید سلول های مرده پوست باعث می‌شوند که پوست صورت، چروکیده، پر از لکه و زخم و همراه با منافذ مسدود شده باشد. لایه برداری شیمیایی به طور چشمگیری می‌تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد.

آیا لایه برداری در پیشگیری از آکنه موثر است؟

لایه‌برداری و پاکسازی منافذ پوست نه تنها از جوش‌های سرسفید و سرسیاه بلکه از بروز آکنه نیز جلوگیری می‌کند. اگر پوست مستعد آکنه دارید بسیار مهم است که لایه برداری پوست را در روتین مراقبتی خود قرار دهید. می‌توانید هفته­ای یک تا دو بار از لایه‌بردار فیزیکی استفاده کنید.

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی