فواید سنگ پا
۱۵ تیر ۱۴۰۱ ۶ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

فواید سنگ پا؛ نکات عجیب و روش صحیح استفاده!

5/5 - (1 امتیاز)

سنگ پا نوعی سنگ آتشفشانی است و اعتقاد بر این است که هنگام برخورد گدازه‌ها با آب شکل می‌گیرد. این ماده عمدتاً برای پاکسازی پوست استفاده می‌شود و به از بین بردن لایه‌های ضخیم پوست کمک کند. به دلیل این خاصیت، از سنگ پا برای ماساژ، درمان ترک پاشنه پا و بسیاری از مشکلات مربوط به پوست استفاده می‌شود. برخلاف نام آن، سنگ پا فقط برای پا قابل‌استفاده نیست و برای قسمت‌های دیگر بدن نیز کاربردهای فراوانی دارد؛ در این مقاله از کیوت مگ قصد داریم در مورد فواید سنگ پا و روش صحیح استفاده از آن صحبت کنیم؛ با کیوت مگ همراه باشید.

سنگ پا در بازار در اندازه‌ها و شکل‌های گوناگونی موجود است. سنگ پا را می‌توانید از فروشگاه محصولات آرایشی یا عطاری‌ها تهیه کنید. در بعضی از فروشگاه‌ها، سنگ پای دوطرفه نیز عرضه می‌شود. این سنگ‌ها دارای یک سمت زبر و خشن برای قسمت‌های زبر پوست و یک سمت نرم‌تر برای قسمت‌های حساس پوست هستند.

آیا استفاده از سنگ پا برای همه مناسب است؟

می‌توانید به‌شکلی ایمن و مؤثر از سنگ پا برای ازبین‌بردن موهای زائد یا لایه‌برداری پوست استفاده کنید؛ ولی فراموش نکنید ممکن است نتایج استفاده از سنگ پا روی پوست شما با نتایجی که برای فرد دیگری به دست می‌آید متفاوت باشد.

این ماده عمدتاً برای پاکسازی پوست استفاده می‌شود و به از بین بردن لایه‌های ضخیم پوست کمک کند.

اگر دچار هرگونه سوزش یا دردی شدید، فورا استفاده از سنگ پا را متوقف کنید. اگر در طول استفاده از سنگ پا پوست شما زخم شد، از ماده‌ای ضدعفونی‌کننده استفاده کنید و استفاده از آن را ادامه ندهید. فراموش نکنید که سنگ پا بسیار زبر و خشن است و باید بادقت از آن استفاده کرد.

افرادی که پوست حساسی دارند نمی‌توانند از سنگ پا استفاده کنند و کسانی که مشکلات پوستی جدی دارند نیز بهتر است که با متخصص پوست مشورت کنند و بدون مشورت با پزشک از سنگ پا استفاده نکنند.

به پوستت جون تازه بده

با ۷ فایده شگفت‌انگیز سنگ پا آشنا شوید

کشیدن سنگ پا موجب کاهش غلظت خون در اندام‌های بالایی بدن می‌شود و باعث کشاندن خون به اندام‌های انتهایی می‌شود به همین دلیل است که موجب کاهش سر‌درد و بیماری‌های مربوط به مغز می‌شود. سنگ پا کشیدن می‌تواند بسیاری از مشکلات روانی مانند افسردگی، بی‌خوابی، فکر و خیال زیاد و… را بهبود بخشد، البته اگر به‌طور مداوم صورت پذیرد.

اگر چه سنگ پا ظاهری سفت و خشن دارد اما برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی می‌تواند مفید باشد. سنگ پا یک داروی کاملاً طبیعی برای نرم کردن، از بین بردن خشکی و تیرگی پوست است. بگذارید از فواید سنگ پا برای شما بگوییم تا بدانید که چرا باید از سنگ پا استفاده کنید!

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

۱- درمان ترک پاشنه پا

به دلیل تغییرات آب و هوایی یا هر نوع آسیبی ممکن است پاشنه پا ترک بخورد. ترک پاشنه پا نه‌تنها باعث از بین رفتن زیبایی پا می‌شود بلکه می‌تواند به مشکلاتی در راه رفتن و درد پا منجر شود.

در حقیقت به خاطر ترک‌خوردگی پاشنه‌ها، پوست ضخیم می‌شود(که به آن هیپرکراتوز می‌نامند). یکی از فواید سنگ پا این است که می‌تواند مانند یک عامل کراتولیتیک عمل کرده و به از بین بردن لایه‌های ضخیم پوست کمک کند و در درمان ترک پاشنه پا مفید باشد.

ترک پاشنه پا نه‌تنها باعث از بین رفتن زیبایی پا می‌شود بلکه می‌تواند به مشکلاتی در راه رفتن و درد پا منجر شود.

۲- از بین بردن سلول‌های مرده پوست

پوسته‌پوسته شدن راهی طبیعی برای لایه‌برداری و به از بین بردن سلول‌های مرده پوست است. اگر پای شما دائماً در کفش یا جوراب باشد پوست آن به دلیل کمبود رطوبت یا ساییده شدن بر اثر راه رفتن و دویدن ممکن است شل و مرده شود. در این صورت لازم است که به‌طور مرتب لایه‌برداری یا اسکراب شود. سنگ پا یک درمان خانگی مفید است که با عملکردی مانند اسکراب می‌تواند به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک ‌کند.

سنگ پا یک درمان خانگی مفید با عملکردی مانند اسکراب است که می‌تواند به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک ‌کند.

۳- درمان میخچه و پینه

یکی دیگر از فواید سنگ پا برای پوست درمان میخچه و پینه پا است. این مشکلات اغلب در اثر فشار یا ساییدن پوست ایجاد می‌شود. استفاده از سنگ پا می‌تواند به کاهش اندازه میخچه و پینه‌های پا کمک کند. برای استفاده ابتدا قسمت آسیب‌دیده را با پماد سالیسیلیک اسید نرم کنید و سپس با سنگ پا به‌آرامی ماساژ دهید. فراموش نکنید در استفاده از سنگ پا برای میخچه و پینه باید بسیار مراقب باشید.

۴- از بین بردن موهای زائد بدن

بانوان اغلب برای از بین بردن موهای زائد بدن به اپیلاسیون متوسل می‌شوند که بسیار هزینه‌بر بوده و همچنین با درد زیادی همراه است. از بین بردن موهای زائد بدن در خانه یکی دیگر از فواید سنگ پا است.

برای این کار ابتدا پوست و سنگ را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در آب گرم خیس کنید و سپس پوست را صابون بزنید. حال سنگ را به‌آرامی و به شکل دورانی روی پوستتان بمالید؛ اگر هنگام استفاده از سنگ پا، پوستتان تحریک شد بلافاصله استفاده از آن را متوقف کنید و پوست را بشویید.

بیشتر بخوانید: پدیکور کف پا؛

۵- رفع تیرگی زیر بغل

پوست زیر بغل به دلیل اصلاح با ژیلت، کرم موبر، اپیلاسیون یا استفاده از ضدعرق‌ها رفته‌رفته شروع به تیره شدن می‌کند. برای خلاص شدن از شر پوست تیره، مات و خشن زیر بغل می‌توانید از سنگ پا جهت لایه‌برداری یا پاکسازی سلول‌های مرده پوست استفاده کنید.

این بدان معناست که سنگ پا پوست را سفید نمی‌کند بلکه آن را از سلول‌های مرده پاک می‌کند، درنتیجه پوست تمیزتر و روشن‌تر می‌شود. همچنین می‌توانید از سنگ پا برای رفع تیرگی آرنج، زانوها و پاشنۀ پا استفاده کنید، اما باید مراقبت باشید که پوست تحریک نشود.

خشکی پوست اغلب به دلیل تغییرات آب و هوایی یا سلول‌های مرده ایجاد می‌شود، در این شرایط لازم است لایه‌برداری پوست انجام شود.

۶- لایه‌برداری و از بین بردن خشکی پوست

خشکی پوست اغلب به دلیل تغییرات آب و هوایی یا سلول‌های مرده ایجاد می‌شود، در این شرایط لازم است لایه‌برداری پوست انجام شود. سنگ پا به‌عنوان یک اسکراب طبیعی می‌تواند خشکی را از بین برده و پوست را نرم کند. برای غلبه بر خشکی پوست بهتر است بعد از استفاده از سنگ پا مرطوب‌کننده بزنید،. همچنین اگر پوست بیش‌ازحد خشک است نباید از سنگ پا استفاده کنید.

۷- سنگ پا برای قند خون

اگر در مورد سنگ پا و دیابت چیزهایی شنیده اید، باید بدانید که استفاده منظم از سنگ پا برای ۱۰ دقیقه در روز می‌تواند به تنظیم انسولین و همچنین جلوگیری از ترک و خشکی پا کمک زیادی کند. به یاد داشته باشید که برای استفاده از سنگ پا حتماً آن را به آرامی روی پا بکشید تا موجب ایجاد زخم و پارگی نشود.

آیا از سنگ پا می‌توان برای صورت و گردن نیز استفاده کرد؟

صورت و گردن نسبت به قسمت‌های دیگر بدن حساس‌ترند و اگر فشار زیادی روی این قسمت‌ها وارد شود، موجب قرمزی پوست صورت و خراشیدگی آنها می‌شود؛ بنابراین برای صورت یا گردن حتما باید از سنگ پای دوطرفه استفاده کنید.

در استفاده از سنگ پا برای صورت و گردن، همان مراحل توضیح‌داده‌شده در پایین را انجام دهید، فقط به‌جای سمت زبر و خشن سنگ پا از سمت نرم‌تر آن استفاده کنید. سنگ پا را حدود ۱۵ ثانیه با حرکات دورانی روی پوست بمالید. اگر احساس قرمزی یا سوزش کردید، فورا استفاده از سنگ پا را متوقف کنید.

پس از لایه‌برداری پوست، صورت و گردن خود را با آب گرم بشویید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید. فقط یک بار در هفته می‌توانید از سنگ پا روی صورت خود استفاده کنید.

چگونه از سنگ پا استفاده کنیم؟

قرن‌هاست که از سنگ پا به‌عنوان ابزاری برای پاکسازی سلول‌های مرده پوست استفاده می‌شود اما آیا می‌دانید که استفاده نادرست از این سنگ می‌تواند باعث خونریزی پوست شود و خطر ابتلا به عفونت‌های پوستی را افزایش دهد. اگر می‌خواهید از فواید سنگ پا برای درمان مشکلات پوستی بهره ببرید بهتر است بدانید که چگونه باید از آن استفاده کنید. در ۴ گام ساده نحوه صحیح استفاده از سنگ پا را با هم مرور می‌کنیم:

تا زمانی که پوست مرده از بین برود، آن را مالش دهید و پوست تازه و نرم تر را در زیر آن پیدا کنید.

۱- آماده‌سازی پوست

ابتدا پوست را به مدت ۵ دقیقه در آب گرم قرار دهید تا خیس بخورد. نه‌تنها پوست بلکه سنگ را نیز در آب ولرم خیس کنید. هرگز از سنگ خشک استفاده نکنید زیرا ممکن است سبب کنده شدن پوست شود.

۲- لایه‌برداری

وقتی پوستتان به‌خوبی مرطوب شد ابتدا آن را با حوله خشک کنید سپس سنگ خیس‌خورده را به‌ آرامی و به صورت دورانی روی ناحیه آسیب‌دیده بمالید. آن را به آرامی بر روی ناحیه تماس پینه بسته به صورت دایره ای بکشید.

این کار باید درست شروع شود. تا زمانی که پوست مرده از بین برود، آن را مالش دهید و پوست تازه و نرم تر را در زیر آن پیدا کنید. این کار را ۲ تا ۳ دقیقه یا تا زمانی که پوست‌های مرده کاملاً از بین رفته و روی سنگ جمع شود، ادامه دهید. هرگز با فشار سنگ را روی پوست نکشید زیرا ممکن است پوست آسیب ببیند.

۳- خشک‌کردن پوست

بعد از لایه‌برداری لازم است که پوست را با آب بشویید و با حوله خشک کنید، سپس مرطوب‌کننده بزنید. استفاده از مرطوب‌کننده برای ترمیم ترک‌های پوستی بعد از لایه‌برداری ضروری است.

۴- سنگ خود را تمیز کنید

سنگ پا بعد از هر بار استفاده باید تمیز و خشک شود. فقط با یک آبکشی ساده با آب و صابون می‌توانید از رشد باکتری و قارچ‌ها در داخل منافذ سنگ اطمینان یابد. درنهایت سنگ را کاملاً خشک کنید و همچنین در جای خشک نگه دارید.

بیشتر بخوانید: همه‌چیز درباره اگزما در پا؛

برای این کار سنگ پا را زیر آب روان نگه دارید و با برس مویی یا مسواک پوست مرده را از منافذ آن خارج کنید.

نگهداری از سنگ پا

تمیزکردن سنگ پا با استفاده از مسواک

در استفاده و نگهداری از سنگ پا نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • پس از هر بار استفاده، سنگ پای خود را تمیز کنید. برای این کار سنگ پا را زیر آب روان نگه دارید و با برس مویی یا مسواک پوست مرده را از منافذ آن خارج کنید. برای اطمینان از تمیزی کامل سنگ پا ، از مقدار کمی صابون نیز استفاده کنید؛ زیرا ممکن است باکتری‌ها روی سطح سنگ پا رشد کرده باشند.
  • از سنگ پای مشترک با دیگران استفاده نکنید. هریک از اعضای خانواده باید سنگ پای مختص خودشان را داشته باشد.
  • برای خشک‌کردن سنگ پا آن را در محلی خشک و دور از رطوبت قرار دهید تا از رشد باکتری‌ها روی سطح آن جلوگیری کنید.
  • برای تمیزکردن عمیق سنگ پا می‌توانید آن را ۵ دقیقه در آب داغ بجوشانید. سپس بگذارید در معرض جریان هوا و در محلی دور از رطوبت خشک شود.
  • سنگ پا با گذشت زمان فرسوده و صاف می‌شود و خاصیت خود را از دست می‌دهد. اگر سنگ پای شما کوچک، صاف یا نرم شده است، از سنگ پای تازه استفاده کنید.

کلام آخر این که سنگ پا می‌تواند برای داشتن پوستی نرم و بدون ترک معجزه کند فقط به یاد داشته باشید که سنگ پا زبر است بنابراین باید با دقت استفاده شود؛ همچنین اگر مشکل جدی پوستی دارید بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید. آیا از فواید سنگ پا برای مشکلات پوستی بهره برده‌اید؟ آیا تا به حال از سنگ پا استفاده کرده‌اید؟ خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

فواید سنگ پا چیست؟

کشیدن سنگ پا موجب کاهش غلظت خون در اندام‌های بالایی بدن می‌شود و باعث کشاندن خون به اندام‌های انتهایی می‌شود به همین دلیل است که موجب کاهش سر‌درد و بیماری‌های مربوط به مغز می‌شود. سنگ پا کشیدن می‌تواند بسیاری از مشکلات روانی مانند افسردگی، بی‌خوابی، فکر و خیال زیاد و… را بهبود بخشد، البته اگر به‌طور مداوم صورت پذیرد.

برای درمان میخچه میتوان از سنگ پا استفاده کرد؟

یکی دیگر از فواید سنگ پا برای پوست درمان میخچه و پینه پا است. این مشکلات اغلب در اثر فشار یا ساییدن پوست ایجاد می‌شود. استفاده از سنگ پا می‌تواند به کاهش اندازه میخچه و پینه‌های پا کمک کند. برای استفاده ابتدا قسمت آسیب‌دیده را با پماد سالیسیلیک اسید نرم کنید و سپس با سنگ پا به‌آرامی ماساژ دهید.

آیا از سنگ پا می‌توان برای صورت و گردن نیز استفاده کرد؟

در استفاده از سنگ پا برای صورت و گردن، همان مراحل توضیح‌داده‌شده را انجام دهید، فقط به‌جای سمت زبر و خشن سنگ پا از سمت نرم‌تر آن استفاده کنید. سنگ پا را حدود ۱۵ ثانیه با حرکات دورانی روی پوست بمالید. اگر احساس قرمزی یا سوزش کردید، فورا استفاده از سنگ پا را متوقف کنید.

۱۵ تیر ۱۴۰۱ ۶ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

6 دیدگاه برای فواید سنگ پا؛ نکات عجیب و روش صحیح استفاده!

خیلی خیلی خوبه

عالیه یکی خوردن آب گرم قبل از خواب شبانه وصبحهاهر چی بیشتر تا 4 لیوان ودیگری همین سنگ پا زدن که یک احساس شادی ور هایی به آدم دست میده

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی