اسکوم تراپی چیست؟
۱ شهریور ۱۴۰۱ ۷ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

اسکوم تراپی چیست؟ بررسی فواید، تکنیک‌ها و هزینه‌ها

1/5 - (1 امتیاز)

آماده یک درمان انقلابی برای جوان‌سازی پوست هستید؟! اسکوم تراپی یک روش درمانی بسیار مؤثر و غیرتهاجمی برای پاکسازی، جوان‌سازی و شادابی پوست است که با دستگاهی به نام اسکوم (Sqoom) انجام می‌شود. اسکوم تراپی یکی از روشهای درمانی شایع برای جوانسازی و ترمیم پوست می‌باشد که با استفاده از تکنولوژی اولتراسوند و یونیزاسیون به ماساژ و پاکسازی عمیق پوست می‌پردازد. اگر مایلید تا با این شیوه درمانی و فواید آن بیشتر آشنا شوید، با کیوت مگ همراه شوید. آیا می‌خواهید بدانید که چگونه اسکوم تراپی به شما کمک می‌کند پوستی سالم و سفت داشته باشید و عالی به نظر برسید؟ با کیوت مگ همراه باشید.

اسکوم تراپی چیست؟

اکثر افراد با بالا رفتن سن، همواره تلاش می‌کنند تا با روشهایی پوست خود را جوان و شاداب نگه دارند. یکی از این روشهای شایع، اسکوم تراپی می‌باشد که شیوه درمانی خیلی موثر و غیر تهاجمی برای پاکسازی و جوانسازی پوست بوده و  با استفاده از دستگاهی به نام اسکوم(sqoom) اجرا می‌شود.

اسکوم تراپی با ترکیب تکنولوژی اولتراسوند و با کمک یونیزاسیون (جریان یونی)، به‌ آرامی اما باقدرت، بیرونی‌ترین لایه پوست (اپیدرم) و غشای میانی پوست (درمیس) را ماساژ می‌دهد.

این روش درمانی بسیار موثر با جوانسازی و ترمیم پوست کمک می‌کند تا پوست سالم و شفافی داشته باشید. در اسکوم تراپی از تکنولوژی اولتراسوند و یونیزاسیون جهت ماساژ و پاکسازی عمیق پوست بهره می‌گیرند.

اسکوم تراپی با ترکیب تکنولوژی اولتراسوند و با کمک یونیزاسیون (جریان یونی)، به‌ آرامی اما باقدرت، بیرونی‌ترین لایه پوست (اپیدرم) و غشای میانی پوست (درمیس) را ماساژ می‌دهد. در این فناوری، امواج اولتراسوند یک‌ میلیون لرزش نرم در هر ثانیه تولید می‌کنند و انرژی یونیزاسیون مسیرهایی را در پوست باز می‌کند تا ژل‌های جوان‌کننده به عمق پوست نفوذ کنند. این فرایند سبب اکسیژن‌رسانی به پوست شده، گردش خون را در پوست افزایش می‌دهد، سیستم لنفاوی را تحریک و رشد کلاژن را تقویت می‌کند.

اسکوم تراپی یک روش درمانی بسیار مؤثر برای بهبود و ترمیم پوست است که به‌منظور دستیابی به بهترین نتیجه، انواع مختلفی از سرم­های احیاکننده(جهت شخصی‌سازی درمان) را برای مشکلات پوستی افراد به کار می‌گیرد.

در حالی که این روش درمان برای جوان‌سازی عمومی پوست به اثبات رسیده است اما این توانایی درمانی را دارد که شرایط خاص پوستی مانند روزاسه و سوختگی را هدف قرار داده و همچنین در کاهش درد مؤثر باشد. اسکوم تراپی برای انواع پوست مناسب است. چه کسانی که پوست خشک، حساس و چرب دارند و چه آن‌هایی که از لک‌ها و آسیب‌های پوستی رنج می‌برند، می‌توانند از این روش درمانی جهت ترمیم پوست استفاده کنند.

اسکوم تراپی یک روش درمانی بسیار مؤثر برای جوانسازی و ترمیم پوست است که از تکنولوژی اولتراسوند و یونیزاسیون، برای ماساژ و پاکسازی عمیق پوست استفاده می­کند.
دستگاه اسکوم دارای 5 حالت مختلف پاکسازی، ماساژ، لیفتینگ، جوان‌سازی، روشن‌کننده و یک حالت برای پوست‌های حساس است
به پوستت جون تازه بده

دستگاه اسکوم چگونه کار می‌کند؟

کار با دستگاه اسکوم بسیار ساده است و هر جلسه اسکوم تراپی حدوداً 20 تا 30 دقیقه زمان می‌برد. راز موفقیت اسکوم در ژل‌های طبیعی و ارگانیک آن که عاری از هرگونه مواد شیمیایی و مواد نگه‌دارنده هستند، نهفته است. ژل ترمیم‌کننده بروی سری دستگاه اسکوم اعمال شده و با قرار گرفتن روی صورت، پوست را ماساژ می‌دهد.

با یک‌میلیون لرزشی که در هر ثانیه توسط ارتعاشات اولتراسوند ایجاد می‌شود مسیرهایی در پوست باز شده و اجازه می‌دهد که ژل به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کند، درنتیجه باعث لایه‌برداری، پاکسازی و کاهش‌اند ازه منافذ پوست می‌شود.

دستگاه اسکوم دارای 5 حالت مختلف پاکسازی، ماساژ، لیفتینگ، جوان‌سازی، روشن‌کننده و یک حالت برای پوست‌های حساس است. همان‌طوری که پیش‌تر اشاره کردیم برای انواع مشکلات پوستی، از ژل‌های خاص استفاده می­شود.

این ژل‌ها به دلیل مواد طبیعی ضد پیری و چروک پوست می‌تواند به طور کامل پوست شما را شاداب نموده و چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز را کم کند. همچنین تأثیرات بر روی پوست را با سرعت زیادی انجام دهد. به راحتی برای انواع پوست‌ها حتی برای آقایان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترکیبات موجود در ژل‌های اسکوم

اسکوم تراپی برای درمان تمام آسیب‌های پوستی قابل انجام است زیرا کارکرد دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که برای درمان‌های مختلف قابل تغییر است.

ژل اسکوم تراپی بسیار مهم و متفاوت با سایر سرم‌ها و ژل‌های پوست است. درون ژل اسکوم هیچگونه مواد شیمیایی و مواد نگهدارنده استفاده نشده است و کاملا طبیعی و ارگانیک است. شاید به همین دلیل باشد که اسکوم تراپی در درمان اکثر مشکلات پوستی بسیار اثربخش است.

در واقع بر اساس نوع موادی که در ژل‌ها بکار رفته است می‌توان از آن برای درمان‌های مختلف استفاده کرد. برای مثال آرگیرلین موجود در ژل برای از بین بردن چین و چروک و باز کردن خطوط پوست بسیار فوق العاده است و یا اسید هیالولونیک که اکسیر ضد پیری است و برای جوانسازی و شاداب سازی پوست عالی است.

عصاره بابونه, عصاره جوجوبا، آلوئه ورا…همه از ترکیبات موجود در ژل اسکوم تراپی هستند.مواد اصلی که تشکیل دهنده ژل‌های اسکوم تراپی هستند شامل اسید هیالولونیک (خاصیت ضد پیری)، آلوئه‌ورا (افزایش رطوبت پوست)، آرگیرلین(ماده اصلی ضد چروک)، پانتنول(خاصیت تسکین دهنده درد)، عصاره بابونه و جوجوبا می‌باشد.

بیشتر بخوانید: سن مراقبت از پوست کی آغاز می‌شود؟

تعداد جلسات درمان با اسکوم تراپی به مشکل پوستی شما برمی‌گردد اگرچه بلافاصله بعد از درمان تازگی و درخشندگی بیشتر را در پوست احساس می‌کنید

فواید اسکوم تراپی

در این بخش برخی از فواید اسکوم‌تراپی را باهم مرور می‌کنیم:

  • تغذیه، آبرسانی و حفظ لطافت پوست
  • بازسازی و ترمیم پوست با تحریک و تغذیه سلول‌های پوستی
  • سفت و محکم کردن پوست
  • یک درمان شفابخش و تغذیه‌ای عالی برای احیای جوانی و تازگی ظاهری پوست
  • با حفظ لطافت و بازگردان حالت ارتجاعی پوست سبب از بین رفتن چین‌وچروک اطراف چشم و خط لبخند می‌شود.
  • درمان خشکی شدید و اگزما پوستی
  • کاهش‌اند ازه منافذ و پاکسازی عمیق پوست
  • رفع چربی اضافی پوست و سرعت بخشیدن به مراحل درمان آکنه و جوش‌های پوستی
  • اسکوم، رگ‌های قرمز قابل‌مشاهده روی صورت، کک‌ومک، جای جوش و زخم‌ها را به‌سادگی از بین می‌برد.
  • از بین بردن ترک‌های پوستی ناشی از افزایش و کاهش وزن و برطرف کردن افتادگی و شلی پوست شکم و سینه پس از زایمان در بانوان از دیگر فواید اسکوم تراپی است.
  • این روش برای رفع افتادگی‌های پوست صورت و گردن، اطراف چشم و پلک‌ها، فرم دهی لب و لیفت گونه‌ها بسیار مناسب است.
  • جوان‌سازی و رفع شل شدگی پوست پشت دست، قفسه سینه و سایر قسمت­های بدن
  • برطرف ساختن کبودی و تیرگی اطراف چشم
  • همچنین بیمارانی که جراحی لیفتینگ انجام داده‌اند می‌توانند بعد از عمل از این روش درمانی بهره ببرند.
  • این روش بدون استفاده از سوزن، مواد شیمیایی، گرما و جراحی، درمانی ایمن، غیرتهاجمی و به‌راحتی قابل‌تحمل است.
  • این روش درمانی بدون زخم، التهاب، سوزش، کبودی و تورم است.
  • تأثیر اسکوم تراپی برای پوست‌های حساس و آسیب‌دیده نیز اثبات شده است.

فواید اسکوم تراپی برای درمان جوش، جای جوش و آکنه

از دیگر مزایای اسکوم تراپی برای پوست، کمک به برطرف کردن جوش، جای جوش و آکنه است. همانطور که می‌دانید جوش‌های پوستی ظاهری بد و آزار دهنده برای پوست به وجود می‌آورند.

به همین علت باید به جای کاور کردن آنها با کرم پودر از یک روش درمانی مناسب استفاده کرد. از آنجایی که طی اسکوم تراپی آبرسانی و تغذیه به پوست انجام می‌شود، چربی پوست کنترل شده و جوش و آکنه‌های پوستی درمان می‌شود.

به همین علت می‌توان گفت استفاده از یک روش مناسب برای حذف این چین و چروک‌ها به جوانسازی و زیباسازی پوست کمک زیادی می‌کند.

فواید اسکوم تراپی برای از بین بردن چین و چروک‌های پوستی

یکی دیگر از مزایای استفاده از روش اسکوم تراپی، کمک به جوانسازی و زیباسازی پوست است. ظهور چین و چروک‌های ریز سطح پوست، ظاهری بد برای پوست به وجود می‌آورد. به همین علت می‌توان گفت استفاده از یک روش مناسب برای حذف این چین و چروک‌ها به جوانسازی و زیباسازی پوست کمک زیادی می‌کند.

اسکوم تراپی یکی از روش‌های بسیار مناسب برای کمک به برطرف کردن چین و چروک‌های پوستی می‌شود و تا حد بسیار زیادی می‌توان گفت به زیبایی و جوانی پوست کمک می‌شود.

لیفتینگ پوست

یکی دیگر از مزایا و ویژگی‌های اسکوم تراپی برای پوست، لیفتینگ است. همانطور که می‌دانید پوست شل و افتاده آسیب‌های زیادی می‌بیند. بسیاری از چین و چروک‌های پوستی نیز به دنبال همین شل شدگی پوست به وجود می‌آیند. بنابراین می‌توان گفت در اسکوم تراپی تکنولوژی اولتراسوند به پوست کمک می‌کند تا سفت شود و خاصیت ارتجاعی خودش را به دست آورد. این موضوع منجر به جوانی و زیبایی چهره می‌شود.

میکرودرم رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن

پاکسازی عمقی پوست

از دیگر ویژگی‌ها و مزایای اسکوم تراپی، پاکسازی عمقی پوست است. فاکتورهای بسیار زیادی هستند که به لایه‌های زیرین و به عمق پوست نفوذ پیدا می‌کنند. به همین علت نیاز است تا پوست به صورت عمیق پاکسازی شود. از دیگر مزایای این روش درمانی، کمک به پاکسازی عمیق پوست است. در فرآیند درمان با دستگاه اسکوم تمامی آلودگی‌هایی که در لایه‌های زیرین پوست قرار دارند، برطرف می‌شود و پوست شادابی و طراوت خودش را به دست می‌آورد.

آبرسانی پوست

از دیگر مزایای اسکوم تراپی، آبرسانی به پوست است. همانطور که می‌دانید، خشکی پوست آسیب‌های بسیار زیادی برای پوست به همراه دارد. این روش درمانی علاوه بر کمک به برطرف کردن مشکلات پوستی، باعث آبرسانی و تغذیه پوست نیز می‌شود. به همین علت می‌توان گفت اگزمای پوستی و التهابات پوستی نیز با این روش درمان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: آبرسانی به پوست را فراموش نکنید!

همانطور که می‌دانید، خشکی پوست آسیب‌های بسیار زیادی برای پوست به همراه دارد.

اسکوم تراپی چه تاثیری روی پوست می‌گذارد؟

یکی از مهمترین تاثیراتی که اسکوم تراپی برای پوست دارد، پاکسازی عمیق آن است. ذرات معلق در هوا، آلودگی ها، مواد آرایشی و… همگی جزو فاکتورهایی هستند که باعث آلوده شدن پوست می‌شوند. گاهی این مواد و ذرات به عمق پوست نفوذ پیدا می‌کنند و باعث بروز جوش‌های سرسیاه و آکنه‌های پوستی می‌شوند.

همچنین ممکن است منافذ پوستی را بیش از حد باز یا بسته کنند. به همین علت خوب است تا پوست به صورت عمقی پاکسازی شود. پاکسازی صورت به صورت عمقی از جمله ویژگی‌های دستگاه اسکوم است. دستگاه اسکوم در هر دقیقه هزاران ارتعاش در سطح پوست ایجاد می‌کند که این ارتعاشات باعث ماساژ پوست می‌شوند.

همچنین ژلی که به سری دستگاه می‌زنند، دارای خاصیت ترمیم کنندگی برای پوست می‌باشد و هیچ نوع عوارضی را برای پوست صورت شما به وجود نمی آورد. دستگاه اسکوم، علاوه بر پاکسازی عمقی پوست باعث لیفت و جوانسازی نیز می‌شود. برای آشنایی با مزایای بیشتر این روش زیباسازی و جوانسازی پوست، موارد زیر را دنبال کنید.

اسكوم تراپی يا ميكرونيدلينگ؟ کدام روش جوانسازی بهتر است؟

در روش جوانسازی میکرونیدلینگ از نفوذ سوزن‌های بسیار ریز به پوست برای تحریک کلاژن سازی استفاده می‌شود اما اسکوم تراپی روشی غیر تهاجمی بدون استفاده از سوزن یا گرماست در نتیجه تاثیر مخربی بر پوست ندارد. اما هزینه درمانی میکرونیدلینگ پایین‌تر است. 

تعداد جلسات درمان، دوره نقاهت و عوارض جانبی اسکوم‌تراپی

اسکوم تراپی هیچ‌گونه عوارض جانبی ندارد زیرا از سوزن و گرما استفاده نمی‌کند و به‌عنوان یک شیوه درمانی ایمن، بدون درد، بدون قرمزی، تورم و کبودی شناخته شده است. همچنین این روش درمانی دوره نقاهت ندارد و می‌توانید بلافاصله بعد از درمان فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید.

همچنین این روش درمانی دوره نقاهت ندارد و می‌توانید بلافاصله بعد از درمان فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید.

تعداد جلسات درمان با اسکوم تراپی به مشکل پوستی شما برمی‌گردد اگرچه بلافاصله بعد از درمان تازگی و درخشندگی بیشتر را در پوست احساس می‌کنید و بعد از گذشت چند ماه نتیجه کامل درمان برای ترمیم را مشاهده خواهید کرد.

برای جوان‌سازی پوست لازم است که یک یا دو بار در هفته از این روش درمانی استفاده شود اما ممکن است متخصص زیبایی با ارزیابی پوست بعد از گذشت یک ماه یا بیشتر، مجددا یک برنامه درمانی برای حفظ نتایج تعیین کند.

برای جوان سازی پوست، در آغاز، یک یا دو بار در هفته درمان انجام می‌شود. بعد از گذشت یک ماه یا بیشتر، باتوجه بنظر پزشک متخصص پوست و زیبایی برنامه درمانی ارزیابی و مجدد تنظیم می‌شود. ادامه برنامه درمانی را برای حفظ نتیجه بسیار تعیین کننده است.

عوارض جانبی اسکوم تراپی

این روش به دلیل شیوه درمانی غیر تهاجمی و بی خطر برای تمامی افراد ایمن بوده و اصلاً درمان در این روش دردی برای افراد نخواهد داشت؛ بنابراین اصلاً نگران عوارض بعد از اسکوم تراپی نباشید، اگر پوست شما رنگ قرمز پیدا کرد، اصلاً نگران نباشید زیرا این موقتی بوده و پس از مدتی از بین خواهد رفت.

بنابراین اصلاً نگران عوارض بعد از اسکوم تراپی نباشید، اگر پوست شما رنگ قرمز پیدا کرد، اصلاً نگران نباشید زیرا این موقتی بوده و پس از مدتی از بین خواهد رفت.

پوست صورت پس از اسکوم تراپی چه تغییراتی می‌کند؟

بلافاصله پس از یک جلسه اسکوم تراپی، پوست درخشش و لطافت خود را باز می‌یابد و مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می‌کند. پس از گذشت چند ماه از اسکوم تراپی، بهبود و ترمیم پوست به طور واضح قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: تزریق ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟

چه مدت زمانی پس از اسکوم تراپی، پوست به حالت طبیعی باز می‌گردد؟

در این روش درمانی از سوزن و گرما استفاده نمی‌شود، بنابراین هیچگونه تاثیر مخربی بر روی پوست ندارد. هیچ گونه التهاب یا آکنه پس از درمان روی صورت ایجاد نمی‌شود و می‌توانید بلافاصله به فعالیت عادی خود بازگردید.

اسکوم تراپی یکی از روش‌های غیر تهاجمی و درمانی برای پوست است که مزایا و فواید بسیار زیادی دارد. این روش درمانی بدون درد و خونریزی مشکلات پوستی را برطرف می‌کند و کلاژن سازی را در پوست تحریک می‌نماید. شما می‌توانید برای برطرف کردن مشکلاتی همچون خشکی و اگزمای پوست، جوش و جای جوش، چین و چروک‌های پوستی و… از این روش استفاده کنید و نتایج فوق العاده شگفت انگیز آن بر روی پوستتان را ببینید.

کلام آخر اینکه با اسکوم تراپی پوست خود را زنده کنید و شادابی و طراوت را به پوستتان بازگردانید. آیا شما از این روش درمانی برای جوان‌سازی پوست خود استفاده کرده‌اید؟ خوشحال می‌شویم تجربیات و نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

اسکوم تراپی چه تاثیری روی پوست می‌گذارد؟

یکی از مهمترین تاثیراتی که اسکوم تراپی برای پوست دارد، پاکسازی عمیق آن است. ذرات معلق در هوا، آلودگی ها، مواد آرایشی و… همگی جزو فاکتورهایی هستند که باعث آلوده شدن پوست می‌شوند. گاهی این مواد و ذرات به عمق پوست نفوذ پیدا می‌کنند و باعث بروز جوش‌های سرسیاه و آکنه‌های پوستی می‌شوند. همچنین ممکن است منافذ پوستی را بیش از حد باز یا بسته کنند. به همین علت خوب است تا پوست به صورت عمقی پاکسازی شود.

پوست صورت پس از اسکوم تراپی چه تغییراتی می‌کند؟

بلافاصله پس از یک جلسه اسکوم تراپی، پوست درخشش و لطافت خود را باز می‌یابد و مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می‌کند. پس از گذشت چند ماه از اسکوم تراپی، بهبود و ترمیم پوست به طور واضح قابل مشاهده است.

فواید اسکوم تراپی برای درمان جوش، جای جوش و آکنه چیست؟

از دیگر مزایای اسکوم تراپی برای پوست، کمک به برطرف کردن جوش، جای جوش و آکنه است. همانطور که می‌دانید جوش‌های پوستی ظاهری بد و آزار دهنده برای پوست به وجود می‌آورند. به همین علت باید به جای کاور کردن آنها با کرم پودر از یک روش درمانی مناسب استفاده کرد. از آنجایی که طی اسکوم تراپی آبرسانی و تغذیه به پوست انجام می‌شود، چربی پوست کنترل شده و جوش و آکنه‌های پوستی درمان می‌شود.

۱ شهریور ۱۴۰۱ ۷ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

7 دیدگاه برای اسکوم تراپی چیست؟ بررسی فواید، تکنیک‌ها و هزینه‌ها

سلام
ژلهای اسکوم را از کجا تهیه کنیم؟

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی