ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو
۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه zohre.kh

پروفایلو یا هایفو؛ تزریق ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟

به این مطلب امتیاز دهید

بسیاری از افراد به هر دلیلی مانند مصرف داروهای خاص یا افزایش سن دچار مشکلات ‌پوستی، همچون شل‌شدگی پوست، افتادگی، بروز چین‌وچروک ‌و… شده‌اند. مشخصا مشکلات پوستی تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و اعتماد به نفس انسان دارد. امروزه با پیشرفت صنعت پزشکی و ورود تکنولوژی به این صنعت، هر ساله روش‌های جدیدی جهت درمان مشکلات مختلف معرفی می‌شود. مشکلات پوستی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. هایفوتراپی و تزریق ژل پروفایلو، دو روش قدرتمند و تاثیرگذار هستند که جهت برطرف کردن مشکلات پوستی مختلف ابداع شده‌اند و توانسته‌اند جای خود را در میان روش‌های مختلف باز کنند. در ادامه می‌خواهیم بیشتر در رابطه با این دو روش صحبت کرده و مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنیم. بسیاری از افراد در انتخاب بین روش پروفایلو یا هایفو مردد هستند و دانستن این نکات می‌تواند برای آن‌ها کمک‌کننده باشد. با ما همراه باشید.

کدام یک از روش‌های پروفایلو یا هایفو بهتر است؟

 هایفوتراپی یک روش غیرتهاجمی جهت جوان‌سازی پوست محسوب می‌شود که با بهره‌گیری از امواج فراصوت با شدت بسیار بالا با مشکلات پوستی شما مبارزه کرده و آن‌ها را برطرف می‌کند.

. هایفوتراپی و تزریق ژل پروفایلو، دو روش قدرتمند و تاثیرگذار هستند که جهت برطرف کردن مشکلات پوستی مختلف ابداع شده‌اند

در این روش امواج فراصوت یا اولتراسونیک با ایجاد یک گرمای مرکزی در نقطه تابش این وظیفه را انجام می‌دهند و در طی این فرایند، گرما باعث از بین بردن کلاژن‌های قدیمی شده و با بازسازی آن‌ها به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. علاوه بر جوان‌سازی پوست از این روش برای سفت کردن پوست بدن، لیفت صورت، لاغر کردن برخی اندام‌ها و از بین بردن چین‌وچروک‌های نیز استفاده می‌کنند.

تزریق ژل پروفایلو به زیر پوست، یکی دیگر از روش‌های جوان‌سازی است که بدون نیاز به جراحی جهت رفع چین‌وچروک‌های پوست، بازگرداندن حالت ارتجاعی پوست و حفظ رطوبت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماده اصلی این ژل‌ها، هیالورونیک اسید نام دارد که به شکل طبیعی در بدن انسان یافت می‌شود.

از آنجا که این روش منشا طبیعی و سازگار با بدن انسان دارد، عوارض زیادی ایجاد نمی‌کند و نتیجه نهایی این جراحی، کاملا طبیعی خواهد بود. ژل پروفایلو قادر است به شکل موثری باعث بهبود تولید کلاژن پوست شده و در نهایت ساختار پوست را به این وسیله بازسازی کند.

پزشکان متخصص زیبایی با استفاده از این دو روش جوان‌سازی پوست را انجام می‌دهند و البته آن را بیشتر به افراد بالای ۳۰ سال توصیه می‌کنند. باید بدانید در عمل تزریق ژل پروفایلو حد بالای سنی و محدودیتی برای انجام جراحی مشخص نمی‌شود و افراد مسن‌تر هم می‌توانند از این روش برای برطرف کردن چین‌وچروک‌های پوست خود استفاده نمایند.

اما در مقابل استفاده از روش هایفو معمولا برای افراد بالای ۷۰ سال توصیه نمی‌شود و علاقه‌مندان به جوان‌سازی پوست در این محدوده سنی می‌توانند از شیوه‌های درمانی دیگر جهت درمان چین‌وچروک‌های پوستی خود استفاده نمایند. تحقیقات و مطالعات انجام ‌شده در این زمینه نشان داده است که اثرگذاری روش هایفوتراپی برای افراد جوان‌تر بیشتر است و نتیجه بهتری دارد. این در حالی است که تزریق ژل پروفایلو در افراد مسن‌تر با چین‌وچروک‌های عمیق‌تر اثرگذاری بیشتری داشته است.

البته این به آن معنی نیست که افراد زیر ۳۰ سال نمی‌توانند از روش پروفایلو استفاده کنند. افراد در این محدوده سنی نیز می‌توانند از تزریق ژل پروفایلو جهت جوان‌سازی پوست خود استفاده نمایند، اما باید بدانند که استفاده از این روش برای آن‌ها قرار نیست به‌ عنوان یک راه جهت جلوگیری از پیری پوست باشد.

این افراد می‌توانند جهت برجسته‌سازی گونه‌ها و لیفت صورت خود از روش پروفایلو بهره بگیرند. در رابطه با روش هایفوتراپی نیز باید گفت که افراد بالای ۲۵ سال می‌توانند جهت جلوگیری از پیری پوست خود از آن استفاده نمایند.

توجه داشته باشید که هایفوتراپی برای برطرف کردن چین‌وچروک‌های عمیق پوستی و افتادگی‌ها و شل شدگی‌های شدید کاربرد خاصی ندارد. از این روش بیشتر برای درمان افرادی استفاده می‌شود که قصد کندتر کردن روند پیری پوست یا برطرف کردن شل شدگی‌های خفیف یا متوسط موجود در نواحی مختلف صورت و گردن خود را دارند.

در مقابل آن، تزریق ژل پروفایلو کاملا مناسب افرادی است که چین‌وچروک‌های عمیق‌تری دارند و پوستشان به هر دلیلی شل و انعطاف‌ناپذیر شده است. برای مثال این روش مناسب افرادی است که به دلیل افزایش سن یا بیماری‌های مختلف، هیالورونیک اسید طبیعی پوست خود را از دست داده‌اند و قصد ترمیم آن و افزایش کلاژن‌سازی را دارند.

توجه داشته باشید که هایفوتراپی برای برطرف کردن چین‌وچروک‌های عمیق پوستی و افتادگی‌ها و شل شدگی‌های شدید کاربرد خاصی ندارد.

 همچنین افرادی که تمایل به از بین بردن غبغب خود دارند و یا می‌خواهند از شر سیاهی و گودی زیر چشم خود خلاص شوند، می‌توانند از روش هایفوتراپی استفاده نمایند. افرادی که پوست‌ خشک و حساس نیز دارند، قادر خواهند بود جهت بهبود روند آب‌رسانی و افزایش رطوبت پوست خود از ژل پروفایلو استفاده کنند. با تمام این حرف‌ها توصیه می‌شود قبل از انتخاب هریک از این روش‌ها با یک پزشک متخصص مجرب در زمینه زیبایی مشورت نمایید تا با توجه به شرایط و هدف شما بهترین روش را برایتان انتخاب کند.

به پوستت جون تازه بده

بررسی مزایای پروفایلو یا هایفو

ابتدا باید بدانید که هر دو این روش‌ها نیازی به جراحی و بیهوشی نداشته و در کم‌ترین زمان ممکن روند درمان شما را به اتمام رسانیده و مشکلات پوستی‌تان را برطرف می‌کنند. اگر برای انجام هایفوتراپی یا تزریق ژل پروفایلو به کلینیک تخصصی مراجعه نمایید، در بیشترین حالت یک ساعت برای عمل جراحی‌تان زمان نیاز خواهید داشت.

پس از آن هم دوران نقاهت خاصی ندارید و می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود مثل همیشه ادامه دهید، بدون اینکه نگران عوارض جانبی باشید که ممکن است از جراحی‌های همراه با بیهوشی برایتان پیش بیاید. البته این به تشخیص پزشک شما بستگی دارد و در برخی موارد ممکن است به بیش از یک جلسه درمانی نیاز پیدا کنید.

شاید برایتان خوشایند باشد بدانید از آنجایی که هایفوتراپی از امواج فراصوت برای از بین مشکلات پوستی و درمان آن‌ها استفاده می‌کند، شما قرار نیست هیچ‌گونه خونریزی و دردی پس از انجام عمل خود احساس کنید. این مزیت یقینا برای کسانی که از آمپول، تزریق و خون‌ریزی می‌ترسند، بسیار مفید بوده و می‌توانند به جای تزریق ژل پروفایلو از هایفوتراپی استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که تزریق ژل پروفایلو نیز با درد و خون‌ریزی همراه نیست، اما ممکن است برای برخی از افرادی که ترس از تزریق دارند، این روش کمی اذیت‌کننده باشد.

این مزیت یقینا برای کسانی که از آمپول، تزریق و خون‌ریزی می‌ترسند، بسیار مفید بوده و می‌توانند به جای تزریق ژل پروفایلو از هایفوتراپی استفاده کنند.

اما امواج فراصوت به چه نوع امواجی می‌گویند؟ امواج فراصوت همان امواجی هستند که در آزمایش‌ها و عکس‌برداری‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار گرفته و برای بدن انسان ضرر خاصی ندارند. پس با این حساب هایفوتراپی یک شیوه‌ کاملا ایمن و بی‌خطر محسوب می‌شود که حساسیتی برای بدن انسان ایجاد نخواهد کرد.

ژل پروفایلو هم از ترکیبات کاملا سازگار با پوست بدن انسان ساخته شده و ترکیبات موجود در آن حساسیتی ایجاد نمی‌کند. بنابراین این روش هم همچون روش هایفوتراپی یکی از روش‌های کم‌خطر و ایمن برای زیباسازی پوست محسوب می‌شود.

در بحث مشاهده نتیجه عمل باید بگوییم نتایج تزریق ژل پروفایلو بلافاصله بعد از تزریق ژل قابل مشاهده خواهد بود. البته اگر پس از تزریق چند روزی هم صبر کنید تا عوارض آن به شکل کامل از روی صورتتان برطرف شود، نتیجه بهتری را مشاهده خواهید کرد. در مقابل روش پروفایلو، برای بروز نتایج هایفوتراپی و مشاهده آن باید کمی بیشتر صبر کنید.

برای آنکه نتایج، هایفوتراپی خود را نشان دهند، باید چیزی حدود ۳ ماه صبر کنید. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که برای مشاهده نتیجه عمل خود عجله دارید و مردد هستید به سراغ پروفایلو یا هایفو بروید، بهتر است روش تزریق ژل پروفایلو را انتخاب کنید.

مقایسه عوارض پروفایلو یا هایفو

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، به طور کلی می‌توان هر دو روش هایفو و پرفایلو را از روش‌های بدون عارضه دانست. عوارض هایفوتراپی پس از انجام عمل تنها شامل کمی قرمزی و تورم پوست خواهد بود که معمولا چند ساعت پس از انجام عمل هم برطرف می‌شود.

در روش تزریق ژل پروفایلو، علاوه بر قرمزی و تورم پوست ممکن است عوارض دیگری ایجاد شود که جای نگرانی نیست؛ زیرا این عوارض معمولا شامل احساس بی‌حسی در ناحیه تزریق، کمی کبودی، ایجاد خون‌مردگی و سوزش در محل‌ تزریق بوده که نهایتا ظرف ۴۸ ساعت پس از تزریق ژل از بین خواهد رفت.

اگر قصد انجام هایفوتراپی یا تزریق ژل پروفایلو برای زیباسازی و جوان‌سازی پوست خود را دارید، نیازی نیست نگران عوارض جانبی ایجاد شده باشید، زیرا تمام عوارض ایجاد شده پس از عمل کوتاه‌مدت بوده و تا چند ساعت یا چند روز پس از انجام عمل برطرف خواهد شد.

میکرودرم خانگی رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن

بیشتر بخوانید: پروفایلو چیست؟ 

بررسی کاربردهای پروفایلو یا هایفو

از منظری دیگر می‌توان انتخاب بین روش‌های پروفایلو یا هایفو را مورد بررسی قرار دارد. در هایفوتراپی امواج فراصوت روی پوست انسان اثر می‌گذارند و کلاژن‌ها را تحریک می‌کنند. در نتیجه با تحریک کلاژن‌ها باعث سفت شدن و منعطف شدن پوست می‌شوند. در روش پروفایلو هیالورونیک، اسید موجود در ژل‌های تزریق به بافت پوست صورت انسان نفوذ کرده و از شل شدن پوست جلوگیری می‌کند. نتیجه این امر، افزایش شادابی و جوانی پوست خواهد بود.

کاربردهای تزریق ژل پروفایلو

تزریق ژل پروفایلو کاربردها و مزایای مختلفی دارد که در ادامه، آن‌ها را برایتان شرح می‌دهیم:

  • افزایش سطح آب‌رسانی به پوست و شاداب‌تر کردن آن
  • لیفت طبیعی گونه‌ها
  • از بین بردن چین‌وچروک‌های عمیق پوستی به شکلی کاملا طبیعی
  • بهبود خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست
  • بهبود وضعیت انعطاف‌پذیری پوست
  • جلوگیری از شل شدگی پوست صورت
در هایفوتراپی امواج فراصوت روی پوست انسان اثر می‌گذارند و کلاژن‌ها را تحریک می‌کنند. در نتیجه با تحریک کلاژن‌ها باعث سفت شدن و منعطف شدن پوست می‌شوند.

کاربردهای روش هایفوتراپی

روش هایفوتراپی نیز کاربردها و مزایای مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

  • کاهش چین‌وچروک‌های پوستی
  • تجزیه رسوبات چربی موجود در بافت بدن و لاغری موضعی بدون نیاز به هیچ گونه عمل جراحی
  • بهبود شمایل خط چانه
  • لیفت گردن و دکلته
  • ترمیم و بهبود وضعیت خط لبخند
  • لیفت صورت، پلک، ابرو و گونه‌ها
  • افزایش استحکام، سفتی و حالت ارتجاعی پوست
  • جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست، به خصوص در نواحی گردن و غبغب

مقایسه محل‌های کاربرد پروفایلو یا هایفو

در این بخش می‌خواهیم به بررسی اینکه محل انجام عمل چه تاثیری دارد صحبت کنیم. در حقیقت اینکه روش انتخابی شما قرار است برای زیباسازی چه محل‌هایی از بدن استفاده شود، تاثیر زیادی در تصمیم‌ شما دارد. تزریق ژل پروفایلو در صورت، معمولا در نواحی گونه، چانه، پایه بینی، زاویه ماندیبولار و کنار لاله گوش (ناحیه تراگوس) انجام می‌شود.

پزشک با توجه به اینکه میزان چین‌وچروک یا افتادگی پوست چقدر است، تصمیم می‌گیرد برای تزریق در نواحی مختلف اقدام کند. علاوه بر این‌ها از تزریق ژل پروفایلو می‌توان جهت برطرف کردن شل شدگی پوست، افتادگی، رفع چین‌وچروک‌های ناحیه سینه، گردن، دکلته، بازو و دست هم استفاده نمود.

در مقابل، اگر از روش هایفوتراپی به‌ عنوان یک روش جوان‌سازی پوست و نه لاغر کردن آن استفاده شود، بیشتر در ناحیه صورت و گردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. لیفت کامل صورت و ناحیه ابرو با استفاده از این روش، شامل اطراف ابروها، پیشانی، پلک‌ها، ناحیه بالای لب، چانه و نواحی کنار چانه می‌شود.

در لیفت نواحی پایین صورت و غبغب، معمولا فقط چانه، اطراف چانه و قسمت بالای لب تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند. در لیفت گردن و دکلته هم ناحیه جلویی گردن در معرض امواج فراصوت قرار گرفته و مشکلاتش برطرف می‌شود. پس اگر قصد دارید مشکل شل شدگی پوست خود را در نواحی مختلف بدن برطرف کنید، باید از تزریق ژل پروفایلو استفاده نمایید.

همچنین جهت برجسته‌تر کردن و افزایش حجم گونه‌ها هم تزریق ژل پروفایلو روش مناسبی محسوب می‌شود. اما برای درمان مشکلات ناحیه گردن توصیه می‌شود از هایفوتراپی استفاده نمایید، زیرا گردن ناحیه حساسی است و تزریق به آن، نیازمند مهارت و تجربه کافی است و اگر خطایی اتفاق بیفتد، ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری ایجاد شود.

این در حالی است که هایفوتراپی تزریق ندارد و خطرات ناشی از مهارت و تجربه کم پزشک در تزریق نیز به دنبال آن وجود نخواهد داشت. برای لیفت صورت و برطرف کردن مشکلات پوستی در این ناحیه، هم روش پروفایلو و هم هایفوتراپی مناسب خواهد بود.

مدت زمان تاثیرگذاری پروفایلو یا هایفو

در بررسی هر دو روش از لحاظ زمان تاثیرگذاری و ماندگاری باید گفت ماندگاری هر دو روش به سن شخص، نوع پوست، میزان آسیب و مشکلات، سبک زندگی و ژنتیک او مرتبط است. با اینکه نتایج تزریق ژل پروفایلو در مدت بسیار کوتاه‌تری نسبت به هایفو آشکار شده و قابل مشاهده خواهد بود، زمان ماندگاری نتیجه هایفوتراپی بیشتر است.

همان‌طور که اشاره کردیم نتایج تزریق ژل پروفایلو بلافاصله بعد از تزریق ژل قابل مشاهده بوده و نهایتا ظرف دو یا سه روز پس از انجام عمل به پایداری و نمود کامل می‌رسد. در حالی که در روش هایفوتراپی باید چند وقتی منتظر بازسازی کلاژن‌های پوستی باشید تا نتایج به شکل آشکاری مشاهده شود. بنابراین اثرات نهایی این روش دو تا سه ماه پس از انجام عمل خود را نشان داده و می‌توانید در مدت زمانی طولانی‌تر از آن بهره بگیرید.

باید توجه داشته باشید که مدت زمان نسبتا طولانی اثرگذاری هایفوتراپی اصلا نگران‌کننده نیست، زیرا در عوض نتایج آن تا یک یا دو سال پس از انجام هایفو ماندگار خواهد بود و نیاز به تمدید آن در مدت زمانی کوتاه نخواهید داشت. در مقابل، گرچه نتایج تزریق ژل پروفایلو خود را سریع نشان می‌دهد، اما بین ۶ تا ۹ ماه پس از تزریق ماندگار است. بنابراین باید تقریبا سالی یک یا دو بار جهت تمدید آن به کلینیک مراجعه نمایید.

باید توجه داشته باشید که مدت زمان نسبتا طولانی اثرگذاری هایفوتراپی اصلا نگران‌کننده نیست، زیرا در عوض نتایج آن تا یک یا دو سال پس از انجام هایفو ماندگار خواهد بود

مراقبت‌های پیش و پس از انجام هایفو

  • پیش از انجام هایفوتراپی باید از مصرف داروهای مخصوص فشار خون خودداری کنید.
  • مصرف نوشیدنی‌های الکلی پیش از هایفوتراپی اکیدا ممنوع است.
  • تا دو هفته قبل از انجام عمل، نباید کارهایی مانند بوتاکس یا تزریق دیگر ژل‌ها را انجام دهید.
  • تا دو هفته قبل از انجام هایفوتراپی، به هیچ وجه نباید فعالیت‌های لیزری انجام دهید.
  • پس از انجام هایفوتراپی، موضعی که در معرض تشعشع امواج فراصوت بوده‌ است، نباید در معرض سرما یا گرما قرار بگیرد.
  • با استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب، باید از این محل‌ مراقبت کنید.
  • بهتر است تا ۲۴ ساعت پس از انجام هایفوتراپی، از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

مراقبت‌های پیش و پس از تزریق ژل پروفایلو

  • یک شبانه‌روز قبل از تزریق ژل، حتما از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری فرمایید.
  • چند روز قبل از تزریق، نباید داروهای غیراستروئیدی مانند آسپرین مصرف کنید.
  • در صورتی که مبتلا به بیماری خاصی هستید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، باید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • پس از تزریق ژل پروفایلو به هیچ وجه از مواد آرایشی استفاده ننمایید.
  • تا مدتی بعد از تزریق ژل، از حضور در باشگاه، سونا یا استخر خودداری فرمایید، زیرا تعریق و رطوبت ممکن است اثرگذاری ژل را خنثی کند.
  • بهتر است از کمپرس آب سرد جهت بهبود عوارض جانبی مانند تورم و کبودی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: شستن صورت بعد از تزریق چربی

هزینه انجام این روش‌ها به فاکتورهای مختلف، مثل: انتخاب روش درمانی، تجربه پزشک، کلینیک میزبان، میزان مشکلات پوستی، مقدار زمان مورد نیاز و… بستگی دارد

در این مطلب، به بهترین شکل ممکن با مزایا و کاربردهای مختلف روش‌ هایفوتراپی و تزریق ژل پروفایلو آشنا شدید. همان‌طور که دانستید هر یک از این روش‌ها می‌تواند با داشتن کمترین عوارض جانبی مشکلات پوستی شما را برطرف کرده و پوستی شاداب، شفاف، جوان و انعطاف‌پذیر را به شما هدیه دهد. هزینه انجام این روش‌ها به فاکتورهای مختلف، مثل: انتخاب روش درمانی، تجربه پزشک، کلینیک میزبان، میزان مشکلات پوستی، مقدار زمان مورد نیاز و… بستگی دارد و شما می‌توانید با مشورت با پزشک خود،برآورد کلی از هزینه‌های درمانی داشته باشید. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار شما بگذاریم.

منبع ++++

آیا انجام پروفایلو یا هایفو نیاز به بیهوشی دارد؟

هر دو این روش‌ها نیازی به جراحی و بیهوشی نداشته و در کم‌ترین زمان ممکن روند درمان شما را به اتمام رسانیده و مشکلات پوستی‌تان را برطرف می‌کنند. اگر برای انجام هایفوتراپی یا تزریق ژل پروفایلو به کلینیک تخصصی مراجعه نمایید، در بیشترین حالت یک ساعت برای عمل جراحی‌تان زمان نیاز خواهید داشت.

کاربردهای روش هایفوتراپی چیست؟

1. کاهش چین‌وچروک‌های پوستی2. تجزیه رسوبات چربی موجود در بافت بدن و لاغری موضعی بدون نیاز به هیچ گونه عمل جراحی 3. بهبود شمایل خط چانه 4. لیفت گردن و دکلته 5. ترمیم و بهبود وضعیت خط لبخند 6. لیفت صورت، پلک، ابرو و گونه‌ها

نتایج تزریق ژل پروفایلو یا هایفو چه زمانی قابل مشاهده است؟

همان‌طور که اشاره کردیم نتایج تزریق ژل پروفایلو بلافاصله بعد از تزریق ژل قابل مشاهده بوده و نهایتا ظرف دو یا سه روز پس از انجام عمل به پایداری و نمود کامل می‌رسد. در حالی که در روش هایفوتراپی باید چند وقتی منتظر بازسازی کلاژن‌های پوستی باشید تا نتایج به شکل آشکاری مشاهده شود. بنابراین اثرات نهایی این روش دو تا سه ماه پس از انجام عمل خود را نشان داده و می‌توانید در مدت زمانی طولانی‌تر از آن بهره بگیرید.

۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی