ترک پا نشانه چیست؟
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

ترک پا نشانه چیست؟ علل اصلی ترک پاشنه پا + 20 درمان خانگی

2/5 - (1 امتیاز)

پوست بدن مانند یک سپر دفاعی محکم است که از شما در برابر آلودگی و عفونت محافظت می‌کند. اما اگر این سپر آسیب دیده باشد، نمی‌تواند به درستی از اجزای درونی بدن محافظت کند. این امر در مورد پوست ضخیم و محکم کف و پاشنه‌ی پا هم صادق است. پاشنه‌های ترک خورده زمانی ایجاد می‌شوند که پوست اطراف پاشنه‌ها از هم جدا شوند. ترکیبی از خشکی و فشار بیش از حد منجر به ایجاد ترک پا می‌شود، زیرا پوست نمی‌تواند سطح رطوبت را بالا نگه دارد و در نهایت شکننده شده که منجر به ترک خوردگی می‌شود.

ترک خوردگی پوست ناشی از شکاف‌های ریزی است که در پوست خشک و آسیب‌دیده ایجاد می‌شود. اگر این پارگی‌ها درمان نشوند، می‌توانند به ترک‌های عمیق‌تری تبدیل شده که در نهایت شکاف‌های بزرگی را ایجاد می‌کنند. در این مطلب خواهیم گفت ترک پا نشانه چیست و چگونه می‌توانید آن را در منزل درمان کنید. با ما همراه باشید.

اما اگر این سپر آسیب دیده باشد، نمی‌تواند به درستی از اجزای درونی بدن محافظت کند.

دلایل ایجاد ترک پاشنه پا

پاشنه‌ها وزن بدن شما را هر زمان که ایستاده‌اید، حمل می‌کنند، بنابراین وقتی رطوبت نداشته باشند و پوست آنها خشک شود، پاشنه‌های ترک‌دار ایجاد می‌شوند. ترک‌های پاشنه معمولاً به دلیل رطوبت ناکافی ایجاد می‌شوند. این ترک‌ها می‌توانند زخم شوند و حتی ممکن است خونریزی کنند. در ادامه‌ی بررسی موضوع ترک پا نشانه چیست، خواهیم دید که خشکی شدید پا ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله:

  • ژنتیک: شما می‌توانید از نظر ژنتیکی مستعد خشکی یا ضخیم شدن پوست و پینه در اطراف پاشنه پا باشید که منجر به ترک پاشنه پا می‌شود.
  • مرطوب نکردن پاها (عدم استفاده از کرم مناسب): این مورد، شایع ترین علت ترک پاشنه پا است. پوست اطراف پاشنه شما دارای تعداد نسبتاً کمی غدد عرق است و خاصیت ارتجاعی ندارد. بنابراین اغلب ممکن است خشک، زبر و ترک خورده شود.
  • گرفتن حمام یا دوش بسیار داغ و خیساندن پا در حمام داغ برای مدت طولانی یا به صورت خیلی مکرر: آب روی پاها می‌تواند چربی‌های طبیعی پوست را از بین ببرد و پوست را خشن و خشک کند. ایستادن طولانی مدت در مناطق مرطوب، مانند حمام، می‌تواند باعث خشکی و ترک پاشنه پا شود.
  • استفاده از صابون‌های خشن و خشک کننده‌ی پوست: ناتوانی در تمیز نگه داشتن پاها، می‌تواند دلیل دیگری برای ترک پاشنه پا باشد. اگرچه استفاده از صابون‌های خشن و شستشوی شدید می‌تواند به این مشکل کمک کند.
  • کفش باز: صندل‌ها یا کفش‌های پشت باز می‌توانند باعث شوند چربی زیر پاشنه به طرفین منبسط شود و احتمال ایجاد ترک در پاشنه‌های شما را افزایش دهد. هنگام پوشیدن کفش‌های باز، مراقبت منظم از پاها، به خصوص در تابستان، مهم است. کفش‌های پشت باز یکی دیگر از مقصران اصلی در مورد پینه هستند، زیرا هیچ حمایتی از پد پا نمی‌کنند. راه رفتن با پای برهنه و کفش‌هایی که سایز آنها با سایز پای شما تطابق ندارد نیز مشکل را بدتر می‌کند.
  • چاقی: اضافه وزن می‌تواند فشار روی پد چربی زیر پاشنه پا را افزایش دهد. این امر می‌تواند باعث انبساط آن به طرفین شده و اگر پوست انعطاف پذیری نداشته باشد، به پاها فشار آورده و منجر به ترک پاشنه پا شود.
  • سایر اختلالات سلامتی: قارچ پا (پای ورزشکار)، پسوریازیس، اگزما، بیماری تیروئید، دیابت و برخی بیماری‌های پوستی دیگر می‌توانند باعث ترک پاشنه پا شوند.
  • کمبود مواد مغذی: کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن و روی در رژیم غذایی می‌تواند بر سلامت پاشنه پا تأثیر منفی بگذارد.
  • فشار: ایستادن طولانی مدت در محل کار یا خانه می‌تواند به پوست پاشنه پا فشار وارد کند.
  • پیری پوست: پوست ضخیم و خشک با افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و به همین دلیل با افزایش سن احتمال ایجاد ترک بیشتر می‌شود.
  • هوای سرد زمستان، سایش پاها به صورت خشک، کم آبی بدن، یا ننوشیدن آب کافی نیز از دیگر علل ایجاد ترک پاشنه پا می‌باشند.

Alan K. Mauser، متخصص معروف پا می‌گوید: شکاف و ترک پاشنه زمانی رخ می‌دهد که پوست رطوبت خود را از دست داده و خشک می‌شود و ترک می‌خورد. وقتی پاها خیلی خشک می‌شوند، شکاف پوست پاشنه به راحتی ایجاد می‌شود. دکتر ماوزر نیز توضیح می‌دهد: ترک پاشنه مثل این است که روی یک بادکنک مقداری گچ ساختمانی را خیس کرده و قرار دهید و بگذارید خشک شود. سپس بادکنک را باد کنید، بدین ترتیب گچ منبسط شده و ترک می‌خورد.

پد پاشنه‌ی پا نیز به همین ترتیب می‌خواهد به سمت بیرون منبسط شود، اما پوست آنقدر انعطاف‌پذیر نیست که با آن منبسط شود. بنابراین ترک می‌خورد. با ترک خوردن پوست، پا ممکن است شروع به خونریزی کند. این شکاف‌های عمیق پاشنه می‌توانند به باکتری‌ها و ویروس‌ها اجازه ورود به بدن را داده و منجر به عفونت و بیماری شوند.

در ادامه‌ی پاسخ به این سوال که ترک پا نشانه چیست، بد نیست نگاهی به عوامل خطر ایجاد آن بیندازیم. دکتر ماوزر خاطرنشان می‌کند که دو عامل خطر بزرگ برای ترک پاشنه پا، دیابت و چاقی هستند. افراد دیابتی احتمالاً ترک پاشنه پا را تجربه می‌کنند، زیرا آسیب به اعصاب پا در اثر قند خون کنترل نشده می‌تواند باعث خشکی پوست شود.

افراد مبتلا به دیابت حتی بیشتر از افراد غیردیابتی در معرض عفونت ناشی از ترک پاشنه پا قرار دارند. اگر دیابتی هستید، مهم است که به طور مکرر پاهای خود را برای علائم ترک یا عفونت معاینه کنید.

چاقی نیز احتمال ترک پاشنه پا را افزایش می‌دهد، زیرا وزن بیشتری روی پد پاشنه وجود دارد که باعث انبساط بیشتر آن می‌شود. پوست خشک قادر به تحمل فشار اضافی و ترک‌های ریز نیست. با این حال، در طول ماه‌های زمستان، هر کسی می‌تواند پاشنه‌های خشک و ترک خورده داشته باشد.

حمام و دوش گرفتن طولانی و بسیار داغ نیز می‌تواند این وضعیت را تشدید کند. علاوه بر این، افرادی که به طور منظم پاهای خود را با یک لوسیون یا مرطوب کننده خوب و بر پایه‌ی روغن مرطوب نمی‌کنند، احتمال بیشتری دارد که شقاق و شکاف پاشنه پا را تجربه کنند. ننوشیدن آب کافی و تغذیه نامناسب نیز از عوامل خطر ترک پاشنه پا هستند.

بیشتر بخوانید: درمان ترک پا؛

به پوستت جون تازه بده

علائم ترک پا نشانه چیست؟

در ادامه‌ی بحث ترک پا نشانه چیست به بررسی علائم این اختلال آزاردهنده می‌پردازیم. علائم ترک و شکاف پاشنه می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. نمونه‌هایی از علائم خفیف عبارتند از:

  • تغییر رنگ پوست به سمت قهوه‌ای یا زرد که نشان دهنده وجود پینه است
  • ضخیم شدن پوست اطراف ترک یا شکاف
  • ترک یا شکاف قابل مشاهده‌ی پوست روی پاشنه پا
چاقی نیز احتمال ترک پاشنه پا را افزایش می‌دهد، زیرا وزن بیشتری روی پد پاشنه وجود دارد که باعث انبساط بیشتر آن می‌شود.

اگر ترک پاشنه درمان نشود، علائم خفیف‌تر می‌توانند شدیدتر شوند، از جمله:

  • خونریزی
  • ایجاد زخمهای باز
  • درد هنگام فشار دادن به پاشنه پا یا راه رفتن

شکاف پاشنه پا همچنین می‌تواند منجر به زخم‌های عمیق شود که می‌توانند عفونی شده و منجر به سلولیت (عفونت دردناک پوست) شوند. به همین دلیل است که پیشگیری و درمان شقاق پاشنه در صورت امکان بسیار مهم است.

درمان خانگی ترک پاشنه پا

در ادامه‌ مطلب ترک پا نشانه چیست به روش‌هایی ساده برای درمان خانگی این معضل می‌پردازیم.

ماسک پا، حاوی نمک، گلیسیرین و گلاب

گلاب حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که از آسیب سلولی جلوگیری می‌کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به تسکین پوست خشک و تحریک شده کمک کند. گلیسیرین یک مرطوب کننده موثر است که به پوست شما کمک می‌کند تا سطح رطوبت طبیعی خود را حفظ کند. این خواص می‌تواند به مرطوب کردن پاشنه‌های ترک خورده کمک کند.

نحوه‌ی استفاده: نمک خام، یک قاشق غذاخوری گلیسیرین و یک قاشق چایخوری گلاب را به یک لگن پر از آب گرم اضافه کنید. حدود 15 تا 20 دقیقه پاهای خود را در این مخلوط قرار دهید.

پاشنه‌ها و کناره‌های پا را با سنگ پا یا اسکرابر پا تمیز کنید. همچنین شما می‌توانید یک قاشق چای خوری گلیسیرین و یک قاشق چای خوری گلاب را با هم مخلوط کرده و روی پاشنه‌های ترک خورده خود بمالید. از آنجایی که این مخلوط چسبناک خواهد بود، می‌توانید یک جفت جوراب بپوشید و بگذارید این ترکیب یک شب بر روی پایتان بماند و سپس صبح آن را با آب ولرم بشویید.

گلاب حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که از آسیب سلولی جلوگیری می‌کند.

روغن نباتی

مطالعات نشان می‌دهد که روغن‌های گیاهی دارای خواص نرم کنندگی همراه با خواص ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و بهبود زخم هستند.

آنها به عنوان بلوک‌های سازنده مواد مغذی برای پوست سالم عمل می‌کنند. این ویژگی‌های قوی روغن‌های گیاهی می‌تواند به درمان ترک پاشنه پا کمک کند.

نحوه‌ی استفاده: پاهای خود را بشویید و با یک حوله‌ی تمیز خشک کنید. یک لایه روغن گیاهی را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. یک جفت جوراب ضخیم بپوشید و بگذارید یک شب بماند. صبح پاهای خود را بشویید.

ماسک پای موز و آووکادو

آووکادو حاوی ویتامین‌های A، E و اسیدهای چرب امگا و سایر مواد مغذی است که باعث بهبود زخم می‌شوند. موز به عنوان یک مرطوب کننده عمل می‌کند. این خواص ممکن است به درمان ترک پاشنه پا کمک کند.

نحوه‌ی استفاده: یک موز رسیده و نصف آووکادو را با هم مخلوط کنید. این خمیر غلیظ و خامه‌ای را روی پاشنه‌ها و پاهای خود بمالید. آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه نگه دارید و سپس پاهای خود را با آب ولرم بشویید.

ژله پترولیوم راهکاری برای ترک پاشنه پا

ژله پترولیوم به بازگرداندن رطوبت به پاشنه‌های خشک و ترک خورده کمک کرده و از دست دادن آب از پوست بیرونی را کاهش می‌دهد. این کار پوست شما را هیدراته و نرم نگه می‌دارد. جوراب‌های پشمی در به دام انداختن گرمای بدن کمک می‌کنند و اثربخشی مخلوط را افزایش می‌دهد.

نحوه‌ی استفاده: پاهای خود را به مدت 15 تا 20 دقیقه در آب گرم قرار دهید. از سنگ پا برای مالش دادن پوست سخت یا خشک استفاده کنید. پاهای خود را خشک کنید. مرطوب کننده را به ناحیه آسیب دیده بمالید. روی آن وازلین بمالید تا رطوبت آن قفل شود. یک جفت جوراب پشمی بپوشید. آنها را در طول شب نگه دارید و صبح پاهای خود را بشویید.

درمان طبیعی با موم پارافین

موم پارافین به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل می‌کند و به نرمی پوست شما کمک می‌نماید. این یک درمان موثر برای ترک خوردگی و درد پاشنه پا است.

نحوه‌ی استفاده: موم پارافین را با روغن خردل یا روغن نارگیل مخلوط کنید. مخلوط را در تابه گرم کنید تا موم به درستی ذوب شود. اجازه دهید این مخلوط تا دمای اتاق خنک شود. قبل از رفتن به رختخواب آن را روی پاهای خود بمالید و یک جفت جوراب بپوشید.

عسل

عسل یک ضد عفونی کننده طبیعی است که به بهبود ترک پا کمک کرده و خواص تسکین دهنده‌ی آن به احیای پوست کمک می‌کند.

نحوه‌ی استفاده: یک فنجان عسل را در نصف سطل آب گرم مخلوط کنید. پاهای خود را حدود 15 تا 20 دقیقه در مخلوط آب و عسل خیس کنید.

آرد برنج

آرد برنج می‌تواند به لایه برداری، پاکسازی و بازسازی مجدد پوست کمک کند و آن را صاف و نرم نماید.

نحوه‌ی استفاده: دو تا سه قاشق غذاخوری برنج آسیاب شده را با چند قطره عسل و سرکه سیب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. اگر پاشنه پاهای شما به شدت خشک و ترک خورده است، می‌توانید یک قاشق چای خوری روغن زیتون یا روغن بادام شیرین به مخلوط اضافه کنید. پاهای خود را به مدت 10 دقیقه در آب گرم خیس کنید و به آرامی آن را با خمیر بمالید تا سلول‌های مرده پوست پاهای شما پاک شود.

روغن زیتون راهکاری برای ترک پاشنه پا

روغن زیتون دارای خواص مغذی است که پوست شما را نرم و لطیف می‌کند، با این حال، برای همه انواع پوست مناسب نیست. بنابراین، قبل از استفاده از آن در ناحیه آسیب دیده، تست پوستی پچ را انجام دهید.

نحوه‌ی استفاده: مقداری روغن زیتون را بر روی پنبه بمالید و پاهای خود را به آرامی با حرکات دایره‌ای به مدت 10 تا 15 دقیقه با آن ماساژ دهید. یک جفت جوراب نخی ضخیم بپوشید و بعد از یک ساعت پاهایتان را بشویید.

روغن زیتون دارای خواص مغذی است که پوست شما را نرم و لطیف می‌کند، با این حال، برای همه انواع پوست مناسب نیست.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر دارای خواص ضد التهابی و مرطوب کننده است که به خلاص شدن از شر سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و پوست را نرم می‌نماید.

نحوه‌ی استفاده: پودر جو دوسر و روغن زیتون را مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. این خمیر را روی پاهای خود بمالید، به خصوص روی پاشنه‌ها و هر قسمت ترک خورده. بگذارید حدود نیم ساعت بماند. سپس با آب سرد بشویید و خشک کنید.

روغن کنجد راهکاری برای ترک پاشنه پا

روغن کنجد دارای خواص مغذی، مرطوب کننده و ترمیم کننده پوست است. این امر به نرم شدن و تسکین پاهای خشک و ترک خورده کمک می‌کند.

نحوه‌ی استفاده: روغن کنجد را به پاشنه پا و هر قسمت ترک خورده دیگر مالیده و خوب ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

روغن نارگیل

روغن نارگیل پوست خشک را مرطوب می‌نماید و همچنین به خلاص شدن از شر سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. این روغن می‌تواند به لایه‌های عمیق تر پوست نفوذ کند و آنها را تغذیه نماید.

نحوه‌ی استفاده: هر مقدار روغن نارگیل که دوست دارید را بر روی پاهای خود بمالید. جوراب‌ها را بپوشید و به رختخواب بروید.

لیسترین

آغشته کردن پاهایتان به لیسترین می‌تواند پوست مرده و سفت شده را نرم کرده و تمیز کردن آن را آسان‌تر کند. لیسترین یک ضد عفونی کننده است و به دلیل مواد شیمیایی گیاهی مانند منتول و تیمول که در آن وجود دارد، پوست را تسکین می‌دهد. با این حال، هیچ مدرک علمی برای حمایت از این اثرات وجود ندارد.

نحوه‌ی استفاده: پاهای خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در مخلوط مایع حاوی لیسترین قرار دهید. سپس پاهای خود را را با استفاده از سوهان یا سنگ پا بسایید تا پوست مرده از بین برود و بعد از آن با آب تمیز بشویید، خشک کرده و مرطوب کنید.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

جوش شیرین

جوش شیرین یک لایه بردار رایج است که سلول‌های مرده را از بین می‌برد و همچنین پوست را تسکین می‌دهد.

نحوه‌ی استفاده: دو سوم سطل را با آب گرم پر کنید و جوش شیرین را اضافه نمایید. مخلوط را خوب هم بزنید تا جوش شیرین در آب حل شود. پاهای خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در این مخلوط قرار دهید. سپس پاهای خود را به آرامی با سنگ پا ساییده و با آب تمیز بشویید.

سرکه سیب (ACV)

اسیدهای ملایم موجود در ACV به عنوان لایه بردارهای شیمیایی عمل می‌کنند. آنها به نرم شدن پوست خشک و مرده کمک کرده و پوستی شاداب و سالم را به ارمغان می‌آورند.

نحوه‌ی استفاده: پاهای خود را حدود 15 دقیقه در آب حاوی سرکه سیب خیس کرده و با اسکراب، پوست مرده پاهایتان را پاک کنید.

نمک اپسوم

نمک اپسوم پوست را نرم می‌کند و همچنین پاهای خسته را تسکین می‌دهد. این نمک همچنین عملکرد سد پوستی را بهبود می‌بخشد، التهاب را کاهش می‌دهد و پوست شما را هیدراته نگه می‌دارد.

نحوه‌ی استفاده: پاهای خود را حدود 15 دقیقه در آب حاوی نمک اپسوم شسته و با اسکراب، پوست مرده پاهایتان را پاک کنید.

آلوئه ورا راهکاری برای ترک پاشنه پا

آلوئه ورا پوست‌های خشک و مرده را تسکین داده و برجستگی‌ها و ترک‌هایی که با افزایش سنتز کلاژن ایجاد شده‌اند را بهبود می‌بخشد. اسیدهای آمینه موجود در این گیاه به نرم شدن پوست کمک می‌کنند.

نحوه‌ی استفاده: پاهای خود را چند دقیقه در آب ولرم خیس کنید، سپس خشک کنید و ژل آلوئه ورا را آزادانه بر روی آنها بمالید. جوراب بپوشید و بگذارید ژل یک شب روی پاهایتان بماند.

روغن درخت چای (تی‌تیری)

روغن درخت چای به کاهش التهاب کمک می‌کند. این روغن همچنین دارای خواص ترمیم کننده‌ی زخم است و به بهبود ترک‌ها کمک می‌کند. روغن نارگیل (یا روغن عشق) پوست خشک را مرطوب کرده و ترک‌ها را التیام می‌بخشد.

نحوه‌ی استفاده: روغن درخت چای و روغن نارگیل (یا روغن زیتون) را مخلوط کنید. این ترکیب را روی پاهای ترک خورده بمالید و یک یا دو دقیقه ماساژ دهید. یک شب پاهای خود را با جوراب بپوشانید.

سنگ پا راهکاری برای ترک پاشنه پا

سطح ناهموار سنگ پا می‌تواند به راحتی پوست مرده را بتراشد تا پوستی سالم و نرم نمایان شود.

نحوه‌ی استفاده: پاهای خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب گرم قرار داده و سپس به آرامی با سنگ پا تمیز کنید تا سلول‌های مرده پوست از بین بروند.

روغن ویتامین E

روغن ویتامین E پوست را تغذیه و آبرسانی کرده و پاشنه پاها را صاف و نرم می‌کند.

نحوه‌ی استفاده: این روغن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و به مدت یک دقیقه ماساژ دهید.

کره شیا (شی باتر)

شی باتر پوست را هیدراته، تغذیه و مرطوب می‌کند و همچنین دارای خواص درمانی است و به دلیل داشتن ویتامین A و E، مشکلات مختلف مرتبط با خشکی پوست را بهبود می‌بخشد.

نحوه‌ی استفاده: کره شی را روی پاهایتان بمالید و یک یا دو دقیقه ماساژ دهید تا جذب شود.

قبل از بررسی این نکته که ترک پا نشانه چیست، بهتر است راه‌های پیشگیری از این مشکل را هم بیاموزیم. مرطوب کردن پاها به صورت صحیح، اولین قدم برای جلوگیری از خشکی پاشنه پا است. پوشیدن کفش‌های راحت، خودداری از پیاده‌روی زیاد و اجتناب از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آلودگی، ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از ترک‌خوردگی پاشنه پا هستند.

شستن منظم پاشنه پا با سنگ پا و فرو بردن آنها در آب نمک گرم یا آب با آب لیمو که به آن اضافه شده است، می‌تواند آنها را تمیز و نرم نگه دارد. ریلکس کردن پاها و انجام ماساژ پا با روغن نیز از خشکی و ترک پاشنه پا جلوگیری می‌کند. همچنین شما باید مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست خود را هیدراته و لطیف نگه دارید.

ترک پا نشانه چیست؟

به پایان مطلب ترک پا نشانه چیست می‌رسیم. پاشنه‌های ترک خورده یا شقاق پاشنه پا نه تنها می‌توانند ناراحت کننده و ناخوشایند باشند، بلکه ممکن است باعث خونریزی و افزایش خطر عوارض سلامتی و عفونت شوند.

از آنجایی که پاشنه‌های پا حاوی غدد چربی نیست، پوست خشک می‌شود و عدم استفاده از مرطوب‌کننده، قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها و برخی بیماری‌های خاص، مانند دیابت، اگزما، تیروئید و پسوریازیس می‌تواند مشکل را بدتر کند.

شما می‌توانید از داروهای خانگی مختلفی برای کمک به روند بهبودی استفاده کنید. گلاب، گلیسیرین، بلغور جو دوسر، آرد برنج، ژله پترولیوم، موم پارافین، عسل و آلوئه ورا، چند ترکیبی هستند که می‌توانید برای درمان‌های خانگی ترک پا استفاده کنید.

علاوه بر این، پاهای خود را به خوبی مرطوب نگه دارید، از قرار گرفتن آنها در معرض آلودگی خودداری کنید، استرس پاهای خود را کاهش دهید، ماساژ پا را با استفاده از روغن‌های طبیعی انجام دهید و برای جلوگیری از خشکی و ترک پاشنه پا، بیماری‌های زمینه‌ای را درمان کنید.

منبع ++++

دلایل ایجاد ترک پاشنه پا چیست؟

1.ژنتیک: شما می‌توانید از نظر ژنتیکی مستعد خشکی یا ضخیم شدن پوست و پینه در اطراف پاشنه پا باشید که منجر به ترک پاشنه پا می‌شود. 2. مرطوب نکردن پاها (عدم استفاده از کرم مناسب): این مورد، شایع ترین علت ترک پاشنه پا است. پوست اطراف پاشنه شما دارای تعداد نسبتاً کمی غدد عرق است و خاصیت ارتجاعی ندارد. بنابراین اغلب ممکن است خشک، زبر و ترک خورده شود.

علائم ترک پا نشانه چیست؟

1. تغییر رنگ پوست به سمت قهوه‌ای یا زرد که نشان دهنده وجود پینه است 2. ضخیم شدن پوست اطراف ترک یا شکاف
ترک یا 3. شکاف قابل مشاهده‌ی پوست روی پاشنه پا

آیا آلوئه ورا برای ترک پاشنه پا مناسب است؟

آلوئه ورا پوست‌های خشک و مرده را تسکین داده و برجستگی‌ها و ترک‌هایی که با افزایش سنتز کلاژن ایجاد شده‌اند را بهبود می‌بخشد. اسیدهای آمینه موجود در این گیاه به نرم شدن پوست کمک می‌کنند.پاهای خود را چند دقیقه در آب ولرم خیس کنید، سپس خشک کنید و ژل آلوئه ورا را آزادانه بر روی آنها بمالید. جوراب بپوشید و بگذارید ژل یک شب روی پاهایتان بماند.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی