کهیر پوستی بدون خارش
۲۰ آبان ۱۴۰۱ ۱ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

کهیر پوستی بدون خارش؛ علائم، دلایل و درمان سریع خانگی

2.3/5 - (3 امتیاز)

آیا تا به حال شده روی پوست شما لکه‌های قرمز کوچک و بزرگی ایجاد شوند که هیچ آزار و اذیتی به جز ظاهر زشتشان برای شما نداشته باشند؟! در اصطلاح عمومی به این لکه‌های قرمز، کهیر پوستی بدون خارش گفته می‌شود. این نوع جوش یا کهیر می‌تواند به علل مختلفی ایجاد شود و عوارض مختلفی داشته باشد. حال در این مطلب به بررسی کهیر می‌پردازیم و دلایل به وجود آمدن جوش، کهیر و لکه‌های پوستی بدون خارش را نیز بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آن‌چه خواهید خواند...

علت به وجود آمدن کهیر پوستی بدون خارش چیست؟

انواع مختلفی از کهیر وجود دارد، از جمله:

  1. کهیر حاد: این‌ها کهیرهایی هستند که کمتر از 6 هفته دوام می‌آورند و شایع‌ترین علل ایجاد آنها، غذاها، داروها و عفونت‌ها هستند. نیش حشرات و بیماری‌ها نیز ممکن است عامل این امر باشند. رایج‌ترین غذاهایی که باعث کهیر می‌شوند، آجیل، شکلات، ماهی، گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ، توت تازه و شیر هستند. غذاهای تازه بیشتر از غذاهای پخته باعث کهیر می‌شوند. برخی از افزودنی‌های غذایی و نگهدارنده‌ها نیز ممکن است مقصر ایجاد انواع کهیر از جمله کهیر پوستی بدون خارش باشند. داروهایی که می‌توانند باعث کهیر شوند، عبارتند از آسپرین و سایر داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن، داروهای فشارخون بالا (به ویژه مهارکننده‌های ACE)، یا مسکن‌هایی مانند کدئین.
  2. کهیر مزمن: این کهیرها بیش از 6 هفته دوام می‌آورند و تشخیص علت ایجاد آنها معمولاً سخت‌تر از علل ایجاد‌کننده کهیر حاد است، به‌طوری که برای اکثر افراد مبتلا به کهیر مزمن، یافتن علت این بیماری غیرممکن است. اما در برخی موارد، علت ایجاد این شرایط ممکن است بیماری تیروئید، هپاتیت، عفونت یا سرطان باشد. کهیر مزمن می‌تواند اندام‌هایی مانند ریه‌ها، ماهیچه‌ها و دستگاه گوارش را نیز درگیر کند که علائم آنها شامل تنگی نفس، درد عضلانی، استفراغ و اسهال است.
  3. کهیر فیزیکی: این کهیرها ناشی از چیزهایی هستند که پوست را تحریک می‌کنند. برای مثال سرما، گرما، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، لرزش، فشار، تعریق یا ورزش باعث ایجاد کهیر فیزیکی می‌شوند. این نوع کهیر معمولا درست در جایی که پوست تحریک شده است ایجاد می‌شود و به ندرت در جای دیگری ظاهر می‌شود. بیشتر این کهیرها عرض 1 ساعت ظاهر می‌شوند.
  4. Dermatographism: این بیماری یک شکل رایج از کهیر فیزیکی است که در آن کهیر پس از نوازش محکم یا خاراندن پوست ایجاد می‌شود. این کهیرها می‌توانند همراه با سایر اشکال کهیر نیز ایجاد شوند.
این نوع جوش یا کهیر می‌تواند به علل مختلفی ایجاد شود و عوارض مختلفی داشته باشد.
به پوستت جون تازه بده

عوارض کهیر پوستی بدون خارش چیست؟

در ادامه بررسی کهیر پوستی بدون خارش خواهیم دید انواع کهیر چه عوارضی را می‌توانند برای انسان داشته باشند. حدود یک چهارم افراد مبتلا به کهیر حاد و نیمی از افراد مبتلا به کهیر مزمن دچار آنژیوادم می‌شوند که نوعی تورم عمیق در بافت‌های بدن است. کهیر مزمن می‌تواند ناراحت‌کننده باشد و بر خلق و خو و کیفیت زندگی فرد تأثیر منفی بگذارد.

کهیر مزمن می‌تواند ناراحت‌کننده باشد و بر خلق و خو و کیفیت زندگی فرد تأثیر منفی بگذارد.

آنژیوادم

آنژیوادم تورم در لایه‌های عمیق‌تر پوست فرد است. این بیماری اغلب شدید است و به دلیل تجمع مایعات ایجاد می‌شود. علائم آنژیوادم می‌تواند هر قسمت از بدن را تحت‌تاثیر قرار دهد، اما معمولاً اندام‌های زیر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد:

  • چشم‌ها
  • لب
  • اندام تناسلی
  • دست‌ها
  • پا

برای تسکین تورم می‌توان از داروهایی مانند آنتی هیستامین‌ها و دوره‌های کوتاه کورتیکواستروئیدهای خوراکی (قرص) استفاده کرد.

تاثیرات عاطفی

زندگی با هر نوع بیماری در طولانی مدت می‌تواند دشوار باشد. کهیر مزمن نیز از این امر مستثنی نیست و می‌تواند تأثیر منفی قابل توجهی بر خلق و خو و کیفیت زندگی فرد داشته باشد. به‌خصوص، زندگی با خارش پوست می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد.

با این حال کهیر پوستی بدون خارش معمولا این نوع عارضه را در پی ندارد. مطالعات نشان داده‌اند کهیر مزمن می‌تواند همان تأثیر منفی بیماری قلبی را داشته باشد. همچنین مشخص شده از هر 7 نفر مبتلا به کهیر مزمن، 1 نفر دارای نوعی مشکل روانی یا عاطفی مانند لیست زیر است:

  • اضطراب و استرس
  • افسردگی

اگر کهیر روحیه شما را پایین می‌آورد، به پزشک عمومی خود مراجعه کنید. درمان‌های موثری برای بهبود علائم شما در دسترس هستند. صحبت‌کردن با دوستان و خانواده نیز می‌تواند احساس انزوا را بهبود بخشد و به شما کمک کند با شرایط خود بهتر کنار بیایید.

آنافیلاکسی

کهیر می‌تواند یکی از اولین علائم یک واکنش آلرژیک شدید به نام آنافیلاکسی باشد. آنافیلاکسی همیشه باید به عنوان یک اورژانس پزشکی درمان شود.

علت کهیر پوستی بدون خارش

در ادامه بررسی کهیر پوستی بدون خارش، به علل ایجاد ضایعات پوستی که خارش و آزار و اذیتی برای شما ندارند می‌پردازیم. این لکه‌ها و کهیر پوستی بدون خارش می‌توانند به دلایل زیر روی پوست شما ایجاد شوند:

خال‌های مادرزادی، لکه‌هایی رنگی روی پوست ما هستند که در بدو تولد وجود دارند و یا اندکی پس از تولد ظاهر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: کهیر گرمایی؛

مارک‌ها و علائمی که هنگام تولد ایجاد می‌شوند

خال‌های مادرزادی، لکه‌هایی رنگی روی پوست ما هستند که در بدو تولد وجود دارند و یا اندکی پس از تولد ظاهر می‌شوند. گاهی اوقات این لک‌ها قرمز هستند. در این مورد، آنها معمولاً یک خال مادرزادی عروقی هستند. رگ‌های خونی غیرطبیعی در پوست باعث ایجاد این نوع خال‌ها می‌شوند.

آکنه از علل کهیر پوستی بدون خارش

آکنه یک بیماری پوستی شایع است که بین افراد مختلف از خفیف تا شدید متغیر است. آکنه معمولاً به صورت برآمدگی‌های پوستی ظاهر می‌شود که اغلب قرمز یا متورم هستند.

آنژیوم از علل کهیر پوستی بدون خارش

آنژیوم‌ها توده‌های پوستی هستند که می‌توانند در هر نقطه از بدن ایجاد شوند. آنها توسط رگ‌های خونی که روی هم جمع شده‌اند ایجاد می‌شوند و به صورت برجستگی‌های گنبدی قرمز رنگ (که به عنوان پاپول نیز شناخته می‌شوند) بر رو یا زیر پوست ظاهر می‌شوند.

کراتوز پیلاریس از علل کهیر پوستی بدون خارش

کراتوز پیلاریس یک بیماری پوستی بی‌ضرر است که از تولید بیش از حد پروتئین کراتین ایجاد می‌شود. این بیماری باعث ایجاد برجستگی‌های کوچک و سخت در اطراف فولیکول‌های مو، به‌خصوص روی ران‌ها، باسن و بازوها می‌شود.

کورک‌ها از علل کهیر پوستی بدون خارش

کورک یک عفونت پوستی مربوط به فولیکول مو یا غده چربی است. کورک معمولاً یک برآمدگی قرمز سفت است که اغلب با چرک پر می‌شود. کورک‌ها معمولاً پس از ترکیدن و تخلیه چرک یا مایع درونشان از بین می‌روند.

واکنش آلرژیک از علل کهیر پوستی بدون خارش

یکی از شایع‌ترین دلایل ایجاد کهیر پوستی بدون خارش و لکه‌های قرمز روی پوست، بثورات ناشی از واکنش‌های آلرژیک است.

این واکنش می‌تواند به غذا، گرده یا سایر آلرژن‌های موجود در هوا، لوازم آرایشی، محصولات مراقبت از پوست، مواد شوینده لباسشویی یا مجموعه‌ای از محرک‌های دیگر باشد. پزشک می‌تواند یک آزمایش پچ برایتان انجام دهد تا مشخص کند کدام آلرژن‌ها باعث ایجاد واکنش در پوست شما می‌شوند.

بثورات حرارتی از علل کهیر پوستی بدون خارش

بثورات حرارتی در نتیجه عرق حبس شده در منافذ مسدود شده‌ی پوست ایجاد می‌شود و به صورت برجستگی‌های قرمز رنگی ظاهر می‌شود که ممکن است احساس گزگز یا خارش داشته باشند و یا نداشته باشند. این نوع بثورات یک بیماری شایع در هوای گرم و مرطوب است و معمولاً پس از سرد‌شدن دمای پوست از بین می‌رود.

پیتریازیس روزا

پیتریازیس روزه آ جوشی است که توسط ویروس ایجاد می‌شود و معمولا بین شش تا دوازده هفته طول می‌کشد. این جوش شامل یک تکه بزرگ‌تر به نام “مادر”، همراه با تکه‌های کوچک‌تر اطراف آن است. این راش معمولاً صورتی یا قرمز است و ممکن است برجسته و پوسته پوسته باشد و معمولا خارش ندارد.

اینترتریگو

اینترتریگو بثوراتی است که در چین‌های پوستی (نواحی چین خورده‌ی پوست) ایجاد می‌شود و معمولاً در زیر بغل، زیر سینه‌ها، روی تنه یا اندام تناسلی ظاهر می‌شود. اینترتریگو معمولاً در افراد دارای اضافه وزن یا چاق یافت می‌شود و در نتیجه اصطکاک، افزایش گرما و رطوبت و سایر تحریکات پوستی ایجاد می‌شود.

درماتوفیبروم

درماتوفیبروما نوعی دیگر از کهیر پوستی بدون خارش و گره‌ای است که معمولاً در قسمت پایین ساق پا در زنان ایجاد می‌شود؛ اگرچه در مردان و در هر جایی از بدن نیز می‌تواند رخ دهد. این توده‌ها قرمز یا قهوه‌ای و غیر سرطانی هستند و معمولاً به صورت چند قلو ظاهر می‌شوند.

درماتیت تماسی تحریک‌کننده

درماتیت تماسی تحریکی اصطلاح دیگری برای بثورات ناشی از تحریک پوست توسط یک ماده خارجی است و برخلاف بثورات ناشی از یک واکنش آلرژیک، توسط محرک‌های مرتبط با سیستم ایمنی بدن ایجاد نمی‌شود. در عوض، درماتیت تماسی تحریکی معمولاً در اثر قرار گرفتن مکرر در معرض محرک‌های خفیف مانند صابون، مواد شوینده یا اسیدها و مواد قلیایی ایجاد می‌شود.

پیتچیا (Petechiae) / لکه‌های خونی

Petechiae یا لکه‌های خونی، لکه‌های گرد و قرمز رنگی هستند که در نتیجه ترکیدن رگ‌های خونی ریز به نام مویرگ‌ها زیر پوست ایجاد می‌شوند. این لکه‌ها در هنگام لمس‌کردن صاف هستند و گاهی اوقات می‌توانند مانند راش به نظر برسند، ولی باعث ایجاد برآمدگی پوستی نمی‌شوند. آنها به دلایل مختلفی مانند آسیب‌دیدگی، ایجاد فشار شدید روی پوست و آفتاب سوختگی ایجاد می‌شوند.

کهیر پوستی بدون خارش

کهیر نوعی بثورات شامل برجستگی‌های قرمز است که به‌طور ناگهانی و معمولاً در نتیجه یک آلرژن روی پوست ایجاد می‌شود. آنها معمولاً برای چند ساعت یا چند روز قبل از فروکش‌کردن روی پوستتان باقی می‌مانند.

کهیر نوعی بثورات شامل برجستگی‌های قرمز است که به‌طور ناگهانی و معمولاً در نتیجه یک آلرژن روی پوست ایجاد می‌شود.

آکنه روزاسه

روزاسه یک بیماری مزمن پوستی است که باعث ایجاد جوش‌های قرمز ریزی روی پوست می‌شود. این بیماری به‌طور معمول فقط در صورت رخ می‌دهد، زیرا صورت انسان جایی است که رگ‌های خونی کوچک روی سطح پوست ظاهر می‌شوند.

نیش حشرات

گزش حشرات معمولاً به صورت برآمدگی‌های گرد ظاهر می‌شود که ممکن است خارش داشته یا نداشته باشد و می‌تواند متورم شود. پشه‌ها مقصران معمول ایجاد این نوع کهیر پوستی بدون خارش هستند، اما اگر با برآمدگی‌های قرمز کوچک از خواب بیدار شوید، می‌تواند نشانه گزش ساس باشد.

علل کمتر شایع ایجاد لکه‌های قرمز و کهیر پوستی بدون خارش

اگرچه چندان شایع نیست، اما سایر بیماری‌های جدی نیز می‌توانند به صورت بثورات قرمز، لکه‌ها یا برجستگی‌ها روی پوست ظاهر شوند. این بیماری‌ها که باعث ایجاد لکه‌های قرمز و کهیر پوستی بدون خارش می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

  • سرخجه
  • زرد زخم
  • اختلالات خونریزی
  • لوپوس
  • بیماری کاوازاکی
  • سندرم رمزی‌هانت
  • آبله‌مرغان
  • تب خال ناحیه تناسلی
  • زگیل ناحیه تناسلی
  • عفونت MRSA (استاف).
  • گال
  • مخملک
  • سیفلیس
  • بیماری لایم
کهیر پوستی بدون خارش به صورت بثورات قرمز یا صورتی که صاف یا کمی برآمده هستند و خارش ندارند، دیده می‌شود

کهیر بدون خارش چگونه است؟

کهیر پوستی بدون خارش به صورت بثورات قرمز یا صورتی که صاف یا کمی برآمده هستند و خارش ندارند، دیده می‌شود و می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. اگر این لکه‌ها در سراسر بدن شما دیده شوند، برخی از دلایل زیر را می‌توانید به عنوان مقصر احتمالی ایجاد آنها بررسی کنید:

  • بیماری‌های ویروسی (مانند آبله‌مرغان، روزئولا یا سرخک)
  • واکنش به دارو یا واکسن (مانند آنتی بیوتیکِ آموکسی سیلین یا واکسن سرخک)
  • قرار گرفتن در معرض گرما یا آفتاب (مانند راشِ گرما یا آفتاب سوختگی)
  • تب بیش از 103 درجه فارنهایت (39.5 درجه سانتی‌گراد) می‌تواند منجر به صورتی‌شدن پوست به صورت گذرا شود که ممکن است لکه‌دار باشد.

بثوراتی که فقط در یک نقطه ایجاد می‌شود (محلی) نیز می‌تواند به دلایل زیر رخ دهد:

  • بثورات رایج در نوزادان (مانند کلاهک گهواره، راش آب دهان، میلیا، اریتم سمی یا راش پوشک)
  • آکنه یا جوش
  • مواد شیمیایی یا تحریک‌کننده روی پوست
  • عفونت‌ها (مانند زرد زخم یا کرم حلقوی)
گاهی اوقات، بثورات نشانه‌ای است برای اینکه در بدن شما اتفاقی جدی در حال رخ دادن است.

چه زمانی وجود کهیر یا جوش روی پوست می‌تواند خطرناک باشد؟

گاهی اوقات، بثورات نشانه‌ای است برای اینکه در بدن شما اتفاقی جدی در حال رخ دادن است. بنابراین باید مراقب هر گونه بثورات پوستی باشید و علائم آنها را بررسی کنید. در صورت بروز هر یک از علائم زیر به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.

اگر تب دارید

تب یکی از علائم کلیدی نشان‌دهنده این موضوع است که راش باید توسط پزشک بررسی شود. تب می‌تواند نشانه یک واکنش آلرژیک باشد. تب همراه با بثورات پوستی نیز می‌تواند نشان‌دهنده عفونتی مانند موارد زیر باشد:

  • تبخال
  • سرخک
  • مونونوکلئوز
  • مخملک

بثورات در حال گسترش و افزایش است

بثوراتِ در حال گسترش نشانه دیگری است که باید به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. بثوراتی که به سرعت در حال گسترش است ممکن است حتی یک اورژانس پزشکی باشد.

اگر بثورات شما به سرعت در حال گسترش است، بهتر است به یک مرکز مراقبت‌های فوری پزشکی یا اورژانس مراجعه کنید. اگر بثورات شما به آرامی گسترش می‌یابد، باز هم ایده خوبی است که آن را بررسی کنید، زیرا ممکن است هشداری از یک واکنش آلرژیک یا عفونت باشد.

ناحیه‌ی بثورات درد می‌کند

یک راش دردناک باید توسط یک پزشک متخصص بررسی شود، زیرا ممکن است عفونی شده باشد و یا نشانه‌ای از بیماری‌های سختی مانند زونا باشد. همچنین بهتر است هر جوشی را که دردناک نیست اما وقتی روی آن فشار می‌دهید حساس است، تحت نظر داشته باشید. این جوش می‌تواند نشانه عفونت باشد، و اگر بعد از یک روز یا بیشتر برطرف نشد، باید آن را بررسی کنید.

جوش و کهیری که ناگهانی ظاهر شده است

بثوراتی که به‌طور ناگهانی ایجاد می‌شود ممکن است واکنش آلرژیک به یک دارو باشد. گاهی اوقات، بثورات پوستی ممکن است در چند هفته اول پس از شروع مصرف یک داروی جدید ایجاد شود.

شما باید در اسرع وقت به پزشک از این عارضه جانبی اطلاع دهید. این نوع واکنش می‌تواند منجر به مشکل در تنفس شده و به یک اورژانس پزشکی تبدیل شود.

بثورات شروع به تاول زدن می‌کند

گاهی اوقات بثورات ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا پیچک سمی می‌توانند تاول بزنند. این بثورات معمولاً در بیشتر موارد خود به خود بهبود می‌یابند، البته اگر مطمئن باشید بثورات شما ناشی از نور خورشید یا پیچک سمی هستند! هر جوشی که تاول دارد، باید توسط پزشک بررسی شود، زیرا می‌تواند نشانه واکنش آلرژیک شدید به یک دارو یا ناشی از یک بیماری خود ایمنی به نام پمفیگوس ولگاریس باشد.

علائم عفونت را در بثورات مشاهده می‌کنید

بثورات به سطح پوست شما آسیب می‌رسانند. این امر می‌تواند باعث ایجاد عفونت شود، به‌خصوص اگر ناحیه بثورات را خراش دهید. بثورات عفونی باید توسط یک متخصص پزشکی بررسی شوند. علائم عفونت راش شامل موارد زیر هستند:

  • درد
  • گرم‌شدن پوست
  • ورم
  • پوسته پوسته‌شدن بثورات
  • ترشح زرد یا سبز رنگ
  • بوی بد ناشی از جوش‌ها و کهیر پوستی بدون خارش

در تنفس مشکل دارید

این مورد یک اورژانس پزشکی است و باید فوراً به دنبال مراقبت باشید. بثورات پوستی به همراه مشکل در تنفس می‌تواند نشانه یک واکنش آلرژیک جدی باشد. این حالت ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که چیزی بخورید یا بنوشید که به آن حساسیت دارید.

بثورات مانند لکه‌های بزرگ بنفش به نظر می‌رسد

بثوراتی که شبیه لکه‌های بزرگ بنفش یا کبودی‌های تیره است، می‌تواند نشانه یک بیماری جدی باشد. این حالت می‌تواند یک علامت هشدار‌دهنده از گسترش عفونت در سراسر بدن یا مشکل لخته‌شدن خون یا نشان‌دهنده وضعیتی به نام واسکولیت باشد که باعث التهاب رگ‌های خونی شما می‌شود.

کبودی داخل یا اطراف بثورات ایجاد می‌شود

بثورات همراه با کبودی یا تورم در اطراف آن ممکن است در اثر نیش حشره ایجاد شده باشد. اگر متوجه این علامت شدید، ایده خوبی است که به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. کبودی و تورم هشداری برای حالتی است که سم ناشی از گزش جریان خون را در ناحیه مورد نظر قطع کرده باشد.

بثورات به شکل دایره است

بثورات دایره‌ای شکل می‌تواند نشان‌دهنده بیماری لایم باشد. بیماری لایم که توسط کنه ایجاد می‌شود، معمولاً باعث ایجاد بثوراتی شبیه چشم گاو نر و علائمی شبیه آنفولانزا می‌شود. آنتی بیوتیک‌ها درمان اولیه بیماری لایم هستند، بنابراین برای تشخیص و تجویز باید به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: کهیر صورت؛ 

بیماری لایم که توسط کنه ایجاد می‌شود، معمولاً باعث ایجاد بثوراتی شبیه چشم گاو نر و علائمی شبیه آنفولانزا می‌شود.

بثورات بیش از یک هفته است که روی پوستتان باقی مانده است

بثوراتی که بیش از یک هفته باقی بماند، ارزش بررسی توسط یک متخصص را دارد. ممکن است دلیلی وجود داشته باشد که بدن شما در بهبود بثورات با مشکل مواجه است. به علاوه، حتی اگر بثورات شما خفیف باشد، یک متخصص پزشکی می‌تواند نکاتی را برای درمان آن در خانه به شما ارائه دهد.

بثورات باعث ناراحتی یا نگرانی شما می‌شود

هر جوشی که باعث ایجاد احساس ناراحتی یا نگرانی قابل توجهی در شما می‌شود، باید توسط متخصص پوست یا سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی بررسی شود.

به پایان مطلب بررسی کهیر پوستی بدون خارش می‌رسیم. در این مطلب انواع لکه‌ها، جوش‌ها و بثورات پوستی بدون خارش را بررسی کردیم و دلایل ایجاد آنها را بیان نمودیم. همچنین دیدیم علائم ضایعات پوستی خطرناک چیستند و چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد. با این حال کهیر پوستی بدون خارش معمولا بی‌خطر است و خودبه‌خود رفع می‌شود.

منبع ++++++

کهیر فیزیکی چیست؟

این کهیرها ناشی از چیزهایی هستند که پوست را تحریک می‌کنند. برای مثال سرما، گرما، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، لرزش، فشار، تعریق یا ورزش باعث ایجاد کهیر فیزیکی می‌شوند. این نوع کهیر معمولا درست در جایی که پوست تحریک شده است ایجاد می‌شود و به ندرت در جای دیگری ظاهر می‌شود. بیشتر این کهیرها عرض 1 ساعت ظاهر می‌شوند.

پیتریازیس روزا چیست؟

پیتریازیس روزه آ جوشی است که توسط ویروس ایجاد می‌شود و معمولا بین شش تا دوازده هفته طول می‌کشد. این جوش شامل یک تکه بزرگ‌تر به نام “مادر”، همراه با تکه‌های کوچک‌تر اطراف آن است. این راش معمولاً صورتی یا قرمز است و ممکن است برجسته و پوسته پوسته باشد و معمولا خارش ندارد.

راش دردناک را باید چه کرد؟

یک راش دردناک باید توسط یک پزشک متخصص بررسی شود، زیرا ممکن است عفونی شده باشد و یا نشانه‌ای از بیماری‌های سختی مانند زونا باشد. همچنین بهتر است هر جوشی را که دردناک نیست اما وقتی روی آن فشار می‌دهید حساس است، تحت نظر داشته باشید. این جوش می‌تواند نشانه عفونت باشد، و اگر بعد از یک روز یا بیشتر برطرف نشد، باید آن را بررسی کنید

۲۰ آبان ۱۴۰۱ ۱ دیدگاه
اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

1 دیدگاه برای کهیر پوستی بدون خارش؛ علائم، دلایل و درمان سریع خانگی

بدنم کهیاری بزرگ قرمز بدون خارش

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی