مراقبت از پوست در سفر
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ۱۵ دیدگاه zohre.kh

مراقبت از پوست در سفر؛ روتین اختصاصی کیوت اسکین!

به این مطلب امتیاز دهید

یکی از سؤالات پرتکراری که امروزه از مشاوران پوست پرسیده می‌شود، درباره مراقبت از پوست در سفر است. بروز لکه‌ها و جوش‌های مختلف روی پوست، هنگامی که سفر می‌کنید بسیار ناخوشایند است. این مسئله زمانی تبدیل به دغدغه می‌شود که عوارض پوستی روی صورت پدید می‌آیند و زیبایی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. آب‌وهوا، رژیم غذایی و سبک زندگی، علت اصلی تغییرات ظاهری پوست صورت در سفر است. نکته مهم‌تر این است که برای مراقبت از پوست در سفر، روش‌های آسانی وجود دارد که در این مقاله درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

اهمیت مراقبت از پوست در سفر

بدن شما هنگام بازگشت از سفر بسیار سرحال و شاداب است، اما زمانی که روبروی آینه قرار می‌گیرید، احساس خوبی در شما ایجاد نمی‌شود؛ زیرا جوش‌هایی را می‌بینید که پس از سفر روی پوستتان ایجاد شده است. اگر برای مراقبت از پوستتان برنامه روزانه‌ای دارید و هر روز به سلامت پوست صورتتان رسیدگی می‌کنید، به این نکته توجه کنید که شرایط بیرونی موجود در سفر می‌توانند اجرای نکات مراقبتی پوستتان را به تعویق بیندازند و برای سلامت پوستتان مضر باشند.

این مسئله زمانی تبدیل به دغدغه می‌شود که عوارض پوستی روی صورت پدید می‌آیند و زیبایی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند.

احتمالاً برای رفتن به یک شهر یا کشور دیگر با هواپیما مسافرت می‌کنید؛ کابین داخل هواپیما به علت اینکه رطوبت بسیار پایینی دارد، برای پوست شما اصلاً مناسب نیست. از نظر متخصصان زیبایی، نشستن در هواپیما به مدت چند ساعت، همانند قرارگرفتن در بیابان به مدت یک روز است.

کاهش سطح رطوبت پوست می‌تواند باعث افزایش خشکی، حساسیت و جوش‌های صورت شود. همچنین به علت پایین‌بودن سطح اکسیژن و گردش کم خون بدن در هواپیما، پوست تحریک‌پذیری بالایی در مسافرت دارد.

عوارضی پوستی هنگام سفر، به حضور در محیط داخلی هواپیما محدود نمی‌شود و قرارگرفتن در محیط‌های روباز هم برای پوست صورت و بدن خطراتی دارد. حضور در تورهای گردشگری پوست شما را درمعرض نور خورشید قرار می‌دهد. تابش مستقیم اشعه‌های آفتاب، برای پوست صورتتان مضر است.

از طرفی به علت اینکه نظافت دائمی صورت در برخی از مسافرت‌ها به‌راحتی ممکن نیست، میکروب‌ها و آلودگی‌ها روی پوست صورتتان جمع می‌شوند و احتمال بروز عوارض پوستی را بیشتر می‌کنند. اجرای نکات مهم مراقبت از پوست در سفر، سطح اکسیژن پوست را بالا می‌برد و پوست به‌طور پیوسته مرطوب می‌ماند.

در نتیجه عوامل اصلی ایجاد جوش‌ها و لکه‌ها به حداقل می‌رسند. به عبارتی، رعایت بهداشت و مراقبت از پوست به‌عنوان روش‌های پیشگیری عمل می‌کنند و از ایجاد خارش، حساسیت و بروز مشکلات پوستی بیشتر جلوگیری می‌کنند.

اجرای نکات مهم مراقبت از پوست در سفر، سطح اکسیژن پوست را بالا می‌برد و پوست به‌طور پیوسته مرطوب می‌ماند.
به پوستت جون تازه بده

نحوه آبرسانی و مراقبت از پوست در سفر

گاهی‌اوقات حذف عواملی که باعث ایجاد حساسیت پوستی در سفر می‌شوند، کاری نسبتاً غیرممکن است. استرس، تغییر رژیم غذایی و شرایط محیطی باعث می‌شوند که پوست حین سفر خشک شود و زمینه‌ساز بروز عوارض پوستی باشد. بهترین راه برای اینکه عوارض پوستی هنگام سفر را به حداقل برسانید، این است که پوستتان را مرطوب نگه‌دارید.

با اجرای روش‌های آبرسانی به پوست، شما می‌توانید بدون انجام کارهای پردردسر و زمان‌بر از پوستتان حین سفر مراقبت کنید. پرکاربردترین و آسان‌ترین روش‌های آبرسانی به پوست در مسافرت، عبارتند از:

یک بطری آب همراه خود داشته باشید

احتمالاً حمل دائم یک قمقمه یا بطری آب برای شما خوشایند نباشد، اما باید توجه کنید نوشیدن آب در تمامی شرایط سفر امکان‌پذیر نیست و ممکن است به مدت چند ساعت آبی ننوشید. این یک روش کم‌هزینه و ساده است که از خشکی پوستتان جلوگیری می‌کند. اگر برای مدت طولانی در هتل اقامت دارید، از مهماندار هتل درخواست کنید در یخچال اتاق شما آب قابل نوشیدن بگذارد.

بیشتر بخوانید:‌ فواید نوشیدن آب برای پوست، مو و سلامتی

نوشیدنی‌ها و غذاهایتان را بادقت انتخاب کنید

تصور اشتباه در مورد نوشیدن چای این است که کم‌آبی بدن را جبران می‌کند. اما بهتر است بدانید که نوشیدنی‌های حاوی شکر، چای، قهوه و الکل کم‌آبی بدن شما را بیشتر می‌کنند. همچنین مصرف غذاهایی که سرخ شده‌اند و نمک زیادی دارند، باعث کم‌آبی بدن می‌شوند.

تنقلات طبیعی را جایگزین تنقلات مصنوعی کنید

خوراکی‌هایی مانند پفک، پاستیل و آبمیوه‌های صنعتی که با مواد مصنوعی و شیمیایی درست شده‌اند، علاوه‌بر اینکه فایده‌ای برای بدن ندارند، باعث خشکی آب بدن می‌شوند. میوه خشک یا میوه تازه دو گزینه مناسب برای تنقلات شما هستند. میوه‌ها علاوه‌بر فواید و ویتامین‌های زیادی که دارند، یک منبع قوی برای تأمین آب بدن و پوست هستند.

میوه خشک یا میوه تازه دو گزینه مناسب برای تنقلات شما هستند.

نوشیدنی‌های حاوی الکترولیت بنوشید

آب‌میوه طبیعی و آب نارگیل جزو این دسته از نوشیدنی‌ها هستند. نوشیدنی‌هایی که الکترولیت دارند، از طریق مواد معدنی درون خودشان آب را به قسمت‌های موردنیاز بدن هدایت می‌کنند.

از مرطوب‌کننده‌های صورت استفاده کنید

معمولاً در سفرهای تفریحی، حضور در محیط‌های خیلی گرم زیاد است. کرم‌های مرطوب‌کننده یک گزینه مناسب برای تقویت رطوبت پوست هستند که تهیه، حمل و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است.

حمام‌کردن منظم را فراموش نکنید

با وجود مشغله زیاد و زمان کمی که در سفر دارید، می‌توانید با دوش آب گرم در زمان استراحتتان به پوستتان طراوت زیادی ببخشید. آلودگی‌های مختلفی که روی پوست صورت و بدن تجمع می‌کنند، مانع از رسیدن اکسیژن و آب به پوست می‌شوند و فواید استفاده از محصولات مراقبتی آب‌رسان را به صفر می‌رسانند.

شستن بدن و صورت علاوه‌بر ازبین‌بردن میکروب‌ها از روی پوست، آن را مرطوب می‌کند. اگر به طبیعت سفر می‌کنید و به حمام دسترسی ندارید، شناکردن در حوضچه‌های طبیعی آب‌معدنی گزینه خوبی برای شماست.

راهکارهای ساده برای مراقبت از پوست در سفر

احتمالاً مهم‌ترین دغدغه شما در سفر، کمبود زمان و امکانات است. به همین دلیل روش‌های مراقبت از پوست که اجرای آن‌ها به زمان زیادی نیاز دارد، گزینه مناسبی برای سفر نیستند. راهکارهای ساده به‌راحتی اجرا می‌شوند و انجام دقیق آن‌ها پوست بدن را در مقابل عوارض بیرونی محافظت می‌کند. آسان‌ترین روش‌های مراقبت از پوست در سفر، عبارت‌اند از:

دست‌های خود را به‌طور منظم بشویید

حضور در مکان‌های عمومی مانند هواپیما و هتل باعث می‌شود دست‌های شما با مقدار زیادی از آلودگی در ارتباط باشند. صورتتان را با دست‌هایتان لمس می‌کنید و به دلیل اینکه پوست صورتتان محافظ خاصی ندارد، آلودگی‌ها و میکروب‌های زیادی روی صورت شما باقی می‌مانند.

اولین قدم برای جلوگیری از عوارض پوستی، این است که دست‌ها و صورتتان را به‌طور منظم با آب و صابون بشویید. استفاده از ژل یا محلول ضدعفونی‌کننده، یکی از گزینه‌های جایگزین در مواقع کمبود آب است.

استفاده از ژل یا محلول ضدعفونی‌کننده، یکی از گزینه‌های جایگزین در مواقع کمبود آب است.

بیشتر بخوانید:‌ مراقبت از پوست دست؛ 

محصولات مراقبتی و بهداشتی پوستتان را یکباره تغییر ندهید

یکی از دلایل بروز حساسیت‌های پوستی در سفر، استفاده از محصولات نظافتی هتل است. احتمالاً در برنامه روزانه خودتان از محصولات مراقبت از پوست یا شوینده‌های خاصی استفاده می‌کنید. قطع یکباره استفاده از محصولاتی که پوست شما به آن‌ها عادت کرده است، می‌تواند پوستتان را در طول سفر حساس کند.

همچنین ممکن است محصولات بهداشتی موجود در هتل یا شهر مقصد با پوست شما سازگار نباشند و به آن صدمه بزنند. پیشنهاد می‌کنیم محصولات مراقبت از پوست و نظافت شخصی‌تان را قبل از سفر همراه خودتان ببرید. اگر حمل تمامی آن‌ها برایتان سخت است، مقداری از هرکدام را به یک ظرف کوچک منتقل کنید و در کیفتان قرار دهید.

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

آب کافی بنوشید

نوشیدن آب علاوه‌بر اینکه برای مرطوب نگه‌داشتن پوست مفید است، به دفع سموم بدن کمک می‌کند. با تغییر رژیم غذایی، pH بدن تغییر می‌کند که با نوشیدن آب، pH بدن متعادل می‌شود و دفع سموم بدن راحت‌تر انجام می‌گیرد. در نهایت، پوست شفاف‌تر به نظر می‌رسد و شادابی خود را به‌طور طبیعی از درون بدن می‌گیرد.

حشرات را از روی پوستتان دفع کنید

اگر در تورهای طبیعت‌گردی شرکت کنید، متوجه حضور حشرات سمی و مضر برای پوستتان خواهید شد. تعداد حشرات بی‌شمار است و مبارزه برای ازبین‌بردن آن‌ها می‌تواند برای شما کار خسته‌کننده‌ای باشد و تجربه سفرتان را تلخ کند. بهترین راهکار، استفاده از کرم‌هایی است که مخصوص دفع حشرات ساخته شده‌اند و ضرری برای پوستتان ندارند.

بهتر است آرایش نکنید

استفاده از محصولات آرایشی در زمانی که دسترسی به آب کافی ندارید یا شستشوی هرروزه صورتتان کار غیرممکنی است، خطر جدی برای پوستتان ندارد. اما پیشنهاد می‌کنیم کرم‌های ضدآفتاب را جایگزین آن‌ها کنید تا پوست شما در مقابل مواد شیمیایی محصولات آرایشی و اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت شود.

استفاده از محصولات آرایشی در زمانی که دسترسی به آب کافی ندارید یا شستشوی هرروزه صورتتان کار غیرممکنی است، خطر جدی برای پوستتان ندارد.

اهمیت خواب برای پوستی زیبا در سفر

هنگامی که به مسافرت می‌روید، احتمالاً علاقه دارید تا نیمه‌شب بیدار بمانید و با هم‌سفرهایتان معاشرت کنید. کم‌خوابی استرس شما را زیاد می‌کند و استرس یک عامل مضر برای سلامتی پوست است. کم‌خوابی و استرس، چروک پوست را افزایش می‌دهد و گودی زیر چشم را بیشتر می‌کند.

هنگامی که می‌خوابید، پوست همانند سایر اعضای بدن استراحت می‌کند و ترمیم سلول‌های مرده خود را به‌راحتی انجام می‌دهد. دلیل اصلی این است که هنگام خواب، گردش خون در بدن افزایش پیدا می‌کند و سلول‌های جوان پوست با سلول‌های مرده جایگزین می‌شوند و پوست پس از خواب شاداب‌تر به نظر می‌رسد.

بااینکه رفتن به مسافرت و گردش برای سلامتی بدن بسیار مفید است، اما عدم رعایت نکات بهداشتی می‌تواند باعث ایجاد عوارض پوستی شود. مهم‌ترین مشکل پوست شما در سفر، خشک‌شدن آن است که باعث بروز لکه‌ها، جوش‌ها و مشکلات دیگر می‌شود. بهترین راهکار برای پیشگیری از ایجاد‌شدن عوارض پوستی در سفر، این است که آن را مرطوب نگه‌دارید.

مزیت روش‌های مراقبت از پوست در سفر که این است که اجرای آن‌ها به هزینه و زمان زیادی نیاز ندارد. نوشیدن آب کافی، نظافت و شستن منظم پوست و خواب کافی، سه عامل مهمی هستند که باید در سفرهای کاری و تفریحی رعایت کنید تا خاطره شیرین سفرتان به یک تجربه تلخ تبدیل نشود.

منبع ++++++++

چرا باید دست‌های خود را به‌طور منظم بشوییم؟

حضور در مکان‌های عمومی مانند هواپیما و هتل باعث می‌شود دست‌های شما با مقدار زیادی از آلودگی در ارتباط باشند. صورتتان را با دست‌هایتان لمس می‌کنید و به دلیل اینکه پوست صورتتان محافظ خاصی ندارد، آلودگی‌ها و میکروب‌های زیادی روی صورت شما باقی می‌مانند.

اهمیت خواب برای سلامت پوست در سفر چیست؟

هنگامی که به مسافرت می‌روید، احتمالاً علاقه دارید تا نیمه‌شب بیدار بمانید و با هم‌سفرهایتان معاشرت کنید. کم‌خوابی استرس شما را زیاد می‌کند و استرس یک عامل مضر برای سلامتی پوست است. کم‌خوابی و استرس، چروک پوست را افزایش می‌دهد و گودی زیر چشم را بیشتر می‌کند.

نوشیدنی‌های حاوی الکترولیت چیست؟

آب‌میوه طبیعی و آب نارگیل جزو این دسته از نوشیدنی‌ها هستند. نوشیدنی‌هایی که الکترولیت دارند، از طریق مواد معدنی درون خودشان آب را به قسمت‌های موردنیاز بدن هدایت می‌کنند.

۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ۱۵ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی