فرق فیلر و ژل زیر چشم چیست؟
۱ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

فرق فیلر و ژل زیر چشم؛ هزینه‌ها، تفاوت، مزایا و معایب!

به این مطلب امتیاز دهید

افتادگی پلک، چین‌وچروک پنجه‌کلاغی، حلقه‌های سیاه، گود افتادگی دور چشم و غیره از جمله بارزترین علائم پیری هستند که اطراف چشم ظاهر می‌شوند. تزریق ژل و همچنین بهره‌مندی از فیلر، دو نوع از امیدوارکننده‌ترین روش‌های درمانی هستند که چهره بیماران را چندسال جوان‌تر می‌سازند. اما نکته مهم اینجاست که فرق فیلر و ژل زیر چشم دقیقاً در چه چیزهایی است و با توجه به چه نکاتی می‌توان بهترینشان را انتخاب کرد. تزریق ژل و فیلر زیر چشم، هرکدام دارای کاربردها و ویژگی‌های خاص خودشان هستند و به‌همین دلیل است که در بخش‌های مخصوصی از صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. فیلر برای بازگرداندن حجم پوست در نواحی زیر چشم مناسب است و تزریق ژل برای صاف کردن پوست و محو کردن چین‌وچروک‌ها محبوب شده است. با تمامی این اوصاف، بهتر است در ابتدا نحوه عملکرد فیلر و تزریق زیر چشم را با یکدیگر مقایسه کنیم تا به کارکرد هرکدام پی ببرید.

تزریق ژل یا فیلر: کدام یک برای بهبود پوست زیر چشم مناسب است؟

فیلر زیر چشم و ژل دو مورد از محبوب‌ترین عمل‌های جراحی ضد پیری در ایالات متحده محسوب می‌شوند. طبق آماری که توسط انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS) منتشر شده، فیلر و تزریق ژل، حدود 7 میلیون از تعداد عمل‌های زیبایی جامعه را تشکیل می‌دهند. اگرچه هر دو روش برای درمان و بهبود پوست زیر چشم طراحی شده‌اند، اما بدیهی است تزریق ژل با فیلر یا پر کردن خطوط با اسید هیالورونیک بسیار متفاوت است.

تزریق ژل و همچنین بهره‌مندی از فیلر، دو نوع از امیدوارکننده‌ترین روش‌های درمانی هستند که چهره بیماران را چندسال جوان‌تر می‌سازند.

دانستن نحوه عملکرد هر کدام از روش های درمانی فوق، تاثیر بسیار مهمی در انتخاب هرکدام برای درمان دارد. بهتر است که در ابتدا با یک پزشک متخصص زیبایی مشورت کنید تا ببیند آیا مشکلات نواحی اطراف چشمتان به «ریلکس شدن» نیاز دارند یا «پر شدن»؟

به پوستت جون تازه بده

مروری بر نحوه عملکرد ژل و تاثیرگذاری آن

ژل ماده‌ای است که از بوتولینوم نوع A حاصل شده و از طریق تزریق به بافت‌های پوست منتقل می‌شود. تزریق ژل باعث می‌شود سیگنال‌ها یا پیام‌های عصبی بافت پوست مسدود شوند تا ماهیچه‌های زیر پوست شل شوند و خطوط یا چین‌وچروک از بین بروند.

تزریق ژل علاوه بر کاربردهای آرایشی و زیبایی، برای درمان بیماری‌های مختلف مثل تعریق بیش‌ازاندازه، تنبلی چشم و همچنین اختلالات عضلانی هم به‌کار گرفته می‌شود.

در طول تزریق پزشک تلاش می‌کند با انتقال ژل زیر پوست، ناحیه مورد نظر را تحریک کند. پس از تزریق ژل، خاصیت شل‌کنندگی آن باعث می‌شود چین‌وچروک‌های موجود در عضلات به‌صورت موقت شل شوند تا هر زمان که بیمار می‌خندد یا صحبت می‌کند، اثری از خطوط ریز زیر چشمانش نباشد.

تزریق ژل معمولاً در پی افزایش سن افراد پیشنهاد می‌شود، چرا که با استفاده از این روش درمانی می‌توان عرض چند روز به نتایج دلخواه و امیدوارکننده دست پیدا کرد. تزریق ژل معمولاً دارای دستاوردهای زیر است:

  • درمان چین‌‌وچروک پنجه‌کلاغی
  • از بین بردن خطوط اخم
  • محو کردن چین‌وچروک دور چشم
  • محو کردن چین‌وچروک پیشانی
  • لیفت ابرو
  • لیفت پلک

عوارض جانبی تزریق ژل

نتایج تزریق ژل تنها چند روز پس از عمل و با شل شدن عضلات ظاهر می‌شوند. با تمامی این اوصاف، تزریق ژل به‌عنوان یک روش دائمی با نتایج همیشگی تلقی نمی‌شود و موقتی است. با توجه به چنین ویژگی‌هایی همه مشتریان و بیماران باید این انتظار را داشته باشند که نتایج این روش درمانی تا چندماه دوام خواهد داشت.

البته لازم‌به‌ذکر است روش‌هایی از تزریق ژل هم وجود دارند که برای تمدید نتایج مثبت آن ارائه می‌شوند. همچنین، عوارض جانبی احتمالی تزریق ژل شامل موارد زیر هستند که باید آنها را در نظر داشت:

  • سردرد موقتی
  • کبودی دور چشم
  • تورم در زیر چشم
  • قرمزی
  • احساس درد در نزدیکی محل تزریق ژل
  • ضعف عضلانی موقتی
  • عدم تقارن در دو طرف پلک‌ها
  • احتمال بروز مشکلات تنفسی و بلع
اگر عملیات تزریق ژل را به یک شخص مجرب و متخصص بسپارید، هم احتمال بروز عوارض جانبی خیلی پایین است و هم به حداکثر نتایج طبیعی دست می‌یابید.

انتخاب یک پزشک یا مطب معتبر برای انجام تزریق ژل بسیار مهم است، چرا که تنها یک متخصص باتجربه می‌داند کدام بخش از پوست زیر چشم برای تزریق مناسب است. اگر عملیات تزریق ژل را به یک شخص مجرب و متخصص بسپارید، هم احتمال بروز عوارض جانبی خیلی پایین است و هم به حداکثر نتایج طبیعی دست می‌یابید.

فیلر یا پرکننده زیر چشم چه نوع درمانی است؟

برای درک بهتر فرق فیلر و ژل زیر چشم، باید با نحوه عملکرد و همچنین عوارض جانبی این روش آشنا شوید. فیلر یا پرکننده حاوی مواد مختلفی است که باعث می‌شوند پوست دور چشم روشن‌تر و حجیم‌تر به‌نظر برسد. برندهای مختلفی همچون Juvederm و Restylane انواع مختلف فیلرها را ارائه می‌دهند و ترکیب مواد یا محلول‌های مختلف در ساختار آنها، مشکلات مختلف پوست را حل می‌کنند.

اصلی‌ترین ماده‌ای که فیلر را تشکیل می‌دهد، اسید هیالورونیک است. همان ماده‌ای که به‌صورت طبیعی در بدن یافت می‌شود و پس از مدتی با افزایش سن کاهش می‌یابد.

بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی موجود در بازار حاوی اسید هیالورونیک هستند و همین ویژگی آنها باعث می‌شود مشتریان از نتایج راضی باشند.

برخلاف تزریق ژل که باعث شل شدن ماهیچه‌ها می‌شود، فیلرها با بازگرداندن حجم ازدست‌رفته پوست زیر چشم، مشکل خطوط ریز و چین‌وچروک‌ها را حل می‌کنند. فیلر هم مانند ژل یک عمل است که در ناحیه چین بین گونه بالایی و پلک پایینی تزریق می‌شود.

انواع مختلفی از فیلرهای زیر چشم وجود دارند که نوع مبتنی بر اسید هیالورونیک آنها از همه موثرتر است. فیلرهای مبتنی بر اسید هیالورونیک، احتمال جمع شدن مواد پس از تزریق را بسیار کاهش می‌دهند تا بیمار هم به‌خوبی استراحت کند و هم به حصول نتیجه مثبت دلخوش شود.

آیا فیلر زیر چشم ریسک یا خطر دارد؟

نتایج فیلر زیر چشم بلافاصله پس از تزریق ظاهر می‌‎شوند، اما ممکن است چندین هفته تا ظهور نتایج مثبت طول بکشد. نتایج فیلر زیر چشم هم مانند تزریق ژل دائمی نیستند و ممکن است بیماران برای تمدید ظاهر مطلوبشان، باز هم به مطب و پزشک متخصص خود مراجعه داشته باشند. ضمناً ممکن است شخص بیمار پس از تزریق فیلر با عوارض جانبی زیر روبه‌رو شود:

  • کبودی در ناحیه تزریق
  • ظهور نقاط قرمز در محل تزریق فیلر
  • سرخی و تغییر رنگ پوست
  • پف کردن موقتی زیر یا دور چشم

اکثر این علائم و عوارض جانبی تنها چندروز بعد از تزریق محو می‌شوند و از بین می‌روند. با این اصاف اگر این علائم از بین نرفتند، تشدید یا تمدید شدند، حتماً با پزشک معتمد و متخصص تماس بگیرید و مسئله را با او درمیان بگذارید. پزشکان اغلب با تزریق ماده‌ای به‌نام «هیالورونیداز» عوارض جانبی حاصل از فیلر را برطرف می‌کنند.

اکثر این علائم و عوارض جانبی تنها چندروز بعد از تزریق محو می‌شوند و از بین می‌روند.

بررسی فرق فیلر و ژل زیر چشم از لحاظ درمانی

بسیاری از چین‌وچروک‌های صورت مخصوصاً دور چشم، مشکل ابروهای نامتقارن یا افتادگی پلک‌ها نیازی به عمل‌های زیبایی مثل جراحی پلک ندارند. تزریق ژل یا استفاده از فیلر زیر چشم معمولاً برای صاف کردن خطوط ظریف و بازگرداندن حجم پوست زیر چشم برای ظاهری جوان‌تر کافی هستند و جایگزینی برای عمل‌های جراحی سنگین محسوب می‌شوند.

هم فیلر و هم تزریق ژل از جمله روش‌های قدرتمند برای جلوگیری از پیری زودرس هستند و به بیماران کمک می‌کنند درخشش ازدست‌رفته صورت را به‌دست بیاورند.

به‌عنوان یک قاعده کلی، نیاز است پیش از انتخاب هرکدام از این روش‌های درمانی، بدانید پوست زیر چشمتان دارای چه مشکلاتی است. تزریق ژل برای درمان چین‌وچروک‌های جدید مناسب است و فیلر زیر چشم برای خطوط یا چین‌چروک‌های قدیمی، کاربردی محسوب می‌شود.

آیا می‌توان از ترکیب هر دو روش بهره‌مند شد؟

از آنجایی که هر دو روش درمانی ذکرشده از نوع کم‌خطر و غیرتهاجمی هستند، انجام هر دو به‌صورت همزمان اشکالی ندارد. البته همه این اتفاقات بستگی به آن دارد که پزشک معالج شما چقدر تجربه و مهارت دارد و چقدر می‌تواند تزریق ژل و فیلر زیر چشم را با نهایت دقت به پایان برساند.

نتایج نشان می‌دهند اکثر بیمارانی که از هر دو روش درمانی برای بهبود پوست اطراف چشمشان بهر‌ه‌مند شده‌اند، نتایج بسیار مثبتی را دریافت کرده‌اند.

تزریق ژل معمولاً در نواحی مشکل‌دار دور چشم انجام می‌شود تا تحرکات عضلات صورت محدودتر شوند. در ادامه می‌توان فیلر زیر چشم را هم روی آن انجام داد تا حجم پوست همان نواحی بازگردانده شود.

حرکات آهسته و کُند ماهیچه‌ها و عضلات در اثر تزریق ژل این امکان را فراهم می‌کند تا اسید هیالورونیک به‌راحتی در بافت پوست جذب شود. نهایتاً با اعمال هر دو روش درمانی، پوستی بدون چین‌وچروک، صاف، محکم و درخشان حاصل می‌شود.

تزریق ژل معمولاً در نواحی مشکل‌دار دور چشم انجام می‌شود تا تحرکات عضلات صورت محدودتر شوند.

جدول بررسی تخصصی فرق فیلر و ژل زیر چشم

جدول زیر، مقایسه‌ای تخصصی و کامل‌تر از تفاوت‌های فیلر و ژل زیر چشم ارائه می‌دهد:

فیلر زیر چشمتزریق ژلمولفه‌های مقایسه‌ای
همه افرادی که 30 سال و به‌بالا هستنداکثر افراد با سن بالای 30 سالسن
قابل استفاده برای تمامی نواحی صورت از جمله دور چشم، گونه‌ها، خطوط بینی به دهانخطوط اخم، خطوط ظریف پیشانی، چین‌وچروک پنجه‌کلاغی، نواحی پایین صورت و خط فکنواحی تحت درمان
افراد بسیار لاغری که سطح چربی کمتری در بدن آنها وجود دارد. افرادی که به‌صورت طبیعی، بافت پوست صورتشان خالی استبیماران معمولی و افرادی که به‌دنبال روشی ساده برای رفع چین‌وچروک هستندبیماران مورد هدف
حداکثر 12 الی 18 ماه3 الی 4 ماهمدت‌زمان دوام نتایج درمان
30 الی 60 دقیقه20 الی 30 دقیقهمدت‌زمان درمان
لبه‌های گوش، دست‌ها، پوست ناحیه پایینی گردن و بازوهاتعریق بیش‌ازاندازه، سردرد و جراحی دنداندیگر نقاط بدن که تحت درمان قرار می‌گیرند
پزشک متخصص یا تکنسین مجربپزشکان متخصصافرادی که می‌توانند تزریق ژل و فیلر را انجام دهند

تزریق ژل یا فیلر زیر چشم: کدام یک شما را جوان‌تر نشان می‌دهد؟

هر دو روش درمانی ذکرشده می‌توانند به ایجاد ظاهری جوان و جذاب کمک کنند. این روش‌ها می‌توانند در کنار هم و در ترکیب با هم برای تاثیرگذاری بیشتر ظاهر شوند، چرا که تزریق ژل می‌تواند خطوط ظریف پوست را کاهش دهد و فیلر زیر چشم هم می‌تواند آن نواحی از پوست را که به‌علت افزایش سن آسیب دیده‌اند، درمان کند.

با تمامی این اوصاف، هدف از انجام هر دو روش درمانی فوق برای جوانسازی افراد نیست، بلکه برای کمک به ساختن ظاهری سرحال و شاداب است.

بیشتر بخوانید: تزریق چربی زیر چشم؛

کدام نواحی از پوست صورت به تزریق ژل و فیلر واکنش بهتری دارند؟

فیلرها معمولاً در نقش پرکننده‌های پوستی و برای بهبود شکل لب‌های نازک و لاغر، کاهش چین‌وچروک‌های ریز دور لب و همچنین نواحی دیگر مثل پوست بازوها هم استفاده می‌شود.

از طرفی، تزریق ژل می‌تواند چین‌وچروک‌های اطراف لب را مثل فیلر درمان کند و باعث درمان عارضه لبخند نامتقارن شود. عارضه لبخند نامتقارن در اثر افتادگی عضلات و ماهیچه‌های زیر پوست نواحی صورت رخ می‌دهد و می‌تواند ظاهر انسان را به‌طرز ناخوشایندی تغییر دهد.

از طرفی، تزریق ژل می‌تواند چین‌وچروک‌های اطراف لب را مثل فیلر درمان کند و باعث درمان عارضه لبخند نامتقارن شود.

بررسی فرق فیلر و ژل زیر چشم از لحاظ ماندگاری نتایج

فرق فیلر و ژل زیر چشم از لحاظ ماندگاری و طول نتایج درمان نشان می‌دهد نتایج مثبت حاصل از تزریق فیلر برای مدت‌زمان بسیار بیشتری نسبت به ژل دوام می‌آورند.

نتایج حاصل از تزریق ژل 3 الی 4 ماه ماندگاری دارند و این در حالی است که نتایج فیلر می‌توانند برای حداکثر یکسال‌ونیم دوام بیاورند. نتایج هر دو درمان می‌تواند متغیر باشد و این مسئله مستقیماً به موارد زیر بستگی دارد:

  • نوع و برند فیلر زیر چشم
  • نوع و برند ژلی که می‌خواهد تزریق شود
  • مقدار فیلر یا ژلی که تزریق می‌شود
  • بررسی این مسئله که عضلات زیر پوست شما چقدر در ناحیه درمانی تحرک دارند

در ادامه به مدت ماندگاری نتایج حاصل از تزریق ژل وفیلر با توجه به برند آنها اشاره‌ای خواهیم داشت:

  • فیلرهای محرک کلاژن از برند Radiesse دارای نتایجی با ماندگاری 15 ماهه هستند
  • فیلرهای مبتنی بر اسید هیالورونیک از برندهای Restylane، Juvederm و Emervel دارای ماندگاری 4 الی 6 ماهه هستند
  • ژل‌های برند Azzalure و Xeomin دارای ماندگاری 3 ماهه هستند

اگر در رابطه با نحوه درمان و محو کردن چین‌چروک‌های زیر چشم یا خطوط ظریف پیشانی دچار سردرگمی شده‌اید، می‌توانید با تکیه بر نکات این مقاله تصمیم بگیرید. در حال حاضر، دو روش درمانی تزریق ژل و فیلر زیر چشم می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای رفع مشکلات پوست حساس اطراف چشم محسوب شوند.

در این مقاله ما علاوه بر بررسی فرق فیلر و ژل زیر چشم از جنبه‌های مختلف، قابلیت این روش‌های درمانی را برای درمان کیست‌های چشمی، چین‌وچروک‌های مقاوم به درمان، مثل خطوط پنجه‌کلاغی و غیره هم ذکر کردیم.

نظر شما در مورد کاربرد و ویژگی‌های مثبت این روش‌ها چیست؟ به‌نظر شما آیا عوارض جانبی این روش‌ها همانطوری هستند که ذکر شد و آیا می‌توان روی خاصیت درمانی آنها حساب ویژه‌ای باز کرد؟

منبع ++

فیلر یا پرکننده زیر چشم چه نوع درمانی است؟

برای درک بهتر فرق فیلر و ژل زیر چشم، باید با نحوه عملکرد و همچنین عوارض جانبی این روش آشنا شوید. فیلر یا پرکننده حاوی مواد مختلفی است که باعث می‌شوند پوست دور چشم روشن‌تر و حجیم‌تر به‌نظر برسد. برندهای مختلفی همچون Juvederm و Restylane انواع مختلف فیلرها را ارائه می‌دهند و ترکیب مواد یا محلول‌های مختلف در ساختار آنها، مشکلات مختلف پوست را حل می‌کنند.

آیا می‌توان از ترکیب هر دو روش بهره‌مند شد؟

از آنجایی که هر دو روش درمانی ذکرشده از نوع کم‌خطر و غیرتهاجمی هستند، انجام هر دو به‌صورت همزمان اشکالی ندارد. البته همه این اتفاقات بستگی به آن دارد که پزشک معالج شما چقدر تجربه و مهارت دارد و چقدر می‌تواند تزریق ژل و فیلر زیر چشم را با نهایت دقت به پایان برساند.

کدام یک شما را جوان‌تر نشان می‌دهد؟

هر دو روش درمانی ذکرشده می‌توانند به ایجاد ظاهری جوان و جذاب کمک کنند. این روش‌ها می‌توانند در کنار هم و در ترکیب با هم برای تاثیرگذاری بیشتر ظاهر شوند، چرا که تزریق ژل می‌تواند خطوط ظریف پوست را کاهش دهد و فیلر زیر چشم هم می‌تواند آن نواحی از پوست را که به‌علت افزایش سن آسیب دیده‌اند، درمان کند.

۱ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی