کانتورینگ صورت لاغر و کشیده
۳ مرداد ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه zohre.kh

کانتورینگ صورت لاغر و کشیده با ترفندهای ساده!

به این مطلب امتیاز دهید

امروزه میکاپ صورت و استفاده از تکنیک‌های آرایشی از مهم‌ترین مهارت‌هایی محسوب می‌شود که هر فرد دوست دارد آن را بلد باشد. حتما دیده‌اید در یوتیوب، تیک‌تاک، اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی مختلف بسیاری از افراد خود را به‌عنوان میکاپ آرتیست معرفی کرده و اقدام به آموزش تکنیک‌های آرایشی می‌کنند. اگر سری به صفحه آن‌ها بزنید، با خیل عظیمی از مخاطبان‌شان مواجه می‌شوید. یکی از تکنیک‌هایی که این روزها مورد توجه میکاپ‌آرتیست‌ها و افراد عادی قرار گرفته است، کانتورینگ صورت نام دارد. این فرایند به‌منظور جلوه‌دادن به بخش‌هایی استفاده می‌شود که صورت فرد را زیباتر می‌کند. برای مثال افرادی که صورت گرد دارند با کانتورینگ به چهره خود زاویه می‌دهند و افرادی که صورت لاغر و کشیده دارند، با استفاده از کانتورینگ سعی در توپر نشان‌دادن صورت خود می‌کنند. اگر صورت لاغری دارید، با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب در رابطه با کانتورینگ صورت لاغر و کشیده اطلاعاتی به شما بدهیم.

به چه صورت‌هایی لاغر و کشیده می‌گویند؟

پیش‌از آموزش کانتورینگ صورت لاغر و کشیده، لازم است با فرم صورت‌های لاغر آشنا شوید و بدانید این فرم به چه چهره‌هایی اطلاق می‌شود. صورت‌های لاغر و کشیده اساسا از لحاظ قد بلندتر از دیگر فرم‌های صورتند.

این فرایند به‌منظور جلوه‌دادن به بخش‌هایی استفاده می‌شود که صورت فرد را زیباتر می‌کند.

اگر می‌خواهید بدانید صورتتان کشیده است یا گرد، یک خط فرضی بین دو طرف شقیقه‌تان بکشید و اندازه آن را با خطی که از بالای استخوان بینی (درست مابین چشمان شما) شروع شده است و تا زیر چانه‌تان امتداد دارد، مقایسه نمایید. اگر خط دوم بلندتر از خط اول بود، شما دارای صورت لاغر و کشیده‌ای هستید. در غیر این صورت فرم صورت شما گرد است.

به طور معمول افراد دارای صورت لاغر و کشیده پیشانی و چانه بلندی دارند؛ البته در این مورد استثناء هم وجود دارد، ولی عموما این گزاره برای ۸۰ درصد افراد صدق می‌کند. کاری که قرار است در کانتورینگ صورت لاغر و کشیده انجام دهید این است که استفاده از لوازم آرایشی مختلف از قد صورتتان کم کرده و به پهنای آن اضافه کنید. با این تکنیک صورتتان گردتر و توپرتر به نظر خواهد رسید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در رابطه با تکنیک کانتورینگ صورت لاغر و کشیده صحبت کنیم.

به پوستت جون تازه بده

وسایل مورد نیاز برای انجام کانتورینگ صورت لاغر و کشیده و مراحل آن

مرطوب‌کننده مناسب

استفاده از یک مرطوب‌کننده متناسب با پوستتان می‌تواند باعث آب‌رسانی به پوست، افزایش شفافیت و در نهایت زیباتر نشان‌دادن کانتور صورتتان شود. اگر پوست خشک و حساسی دارید، حتما این مورد را جدی بگیرید و آرایش چهره‌تان را با یک مرطوب‌کننده مناسب آغاز کنید.

پرایمرها در کانتورینگ صورت لاغر و کشیده

پرایمرها یکی دیگر از لوازم آرایشی بیسیک هستند که پیش‌از انجام کانتورینگ صورت باید از آن‌ها استفاده کنید. از این وسیله اصولا برای ثابت‌ماندن طولانی آرایش (مثلا در آرایش عروس)، کاهش تعریق و صاف و یکدست نشان‌دادن پوست استفاده می‌شود. پرایمر را باید 10 دقیقه پیش‌از شروع مرحله بعدی آرایش که استفاده از کرم پودر است، بزنید.

پرایمرها یکی دیگر از لوازم آرایشی بیسیک هستند که پیش‌از انجام کانتورینگ صورت باید از آن‌ها استفاده کنید.

کرم پودر‌ها

انتخاب یک کرم پودر مناسب از مهم‌ترین مراحل آرایش و کانتورینگ صورت است. در انتخاب کرم پودر باید توجه داشته باشید که محصول پوشش‌دهی بالایی داشته و کاملا همرنگ پوستتان باشد. تناسب بین رنگ کرم پودر و رنگ پوست شما مهم‌ترین نکته در انتخاب این محصول است. ابتدا باید رنگ پوست خود را بشناسید و سپس با توجه به آن، کرم پودر مورد نظر را انتخاب کنید.

  • اگر پوستتان روشن است و ته رنگ سردی دارد، کرم پودری که رنگ تنالیته بژ صورتی دارد، بهترین انتخاب خواهد بود.
  • اگر رنگ پوستتان به زردی می‌خورد، بهتر است کرم پودری انتخاب کنید که تناژ رنگ صورتی آن بیشتر است، زیرا رنگ صورتی می‌تواند زردی چهره را خنثی کند.
  • اگر پوستتان تیره است و ته رنگ گرمی دارد، توصیه می‌کنیم از کرم پودرهایی با تناژ نارنجی، بژ روشن یا بژ تیره استفاده کنید.
  • اگر رنگ پوستتان کمی کدر یا رنگ پریده است، بهترین گزینه انتخاب کرم پودرهایی با تنالیته بژ و بدون ته رنگ نارنجی و صورتی خواهد بود؛ زیرا این رنگ‌ها سردی صورت را افزایش می‌دهند و باعث مصنوعی‌شدن نتیجه آرایش شما می‌شوند. کرم پودرهای براق‌کننده یا اکلیل‌دار، انتخاب بسیار مناسبی برای این تناژ پوست هستند.
  • اگر پوستتان مشکلاتی مانند لک، جوش یا قرمزی دارد، بهتر است از کرم پودر‌هایی که تناژ قرمز دارند استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: کانتور صورت با ژل؛ 

اسکین اسکرابر کیوت اسکین، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

 کانتور

یکی از اصلی‌ترین مراحل میکاپ، کانتور صورت است. کانتورها درحقیقت کرم‌ها و یا پودرهایی هستند که جهت ایجاد سایه‌روشن روی پوست صورت استفاده می‌شوند. این محصولات باعث می‌شوند نقاطی از صورت که زیبایی را کمتر می‌کنند، محوتر نشان داده شوند. کانتورها عموما به سه شکل مایع، کرمی و پودری تولید می‌شوند.

دقت داشته باشید اگر کانتور کرمی دارید، باید آن را روی کرم پودر خود بزنید؛ اما اگر کانتورتان از نوع پودری بود، باید پیش‌از زدن کانتور صورت خود را با استفاده از پنکک کاملا فیکس کنید. طرز استفاده از کانتورهای پودری راحت‌تر از دو نوع دیگر است. کانتورهای کرمی بافتی طبیعی‌تر به پوست می‌دهند و کانتورهای مایع آسان‌تر بلندینگ می‌شوند. کانتور را باید یک تا دو درجه تیره‌تر از رنگ پوست خود خریداری کنید تا بتواند نقاط مورد نظر را برجسته نشان دهد.

جهت استفاده از کانتور برای صورت لاغر و کشیده، ابتدا باید به سراغ پیشانی رفته و مقداری از کانتور را در قسمت وسط و بالای پیشانی نزدیک محل رویش موها بزنید. در این مرحله توجه داشته باشید به هیچ عنوان از کانتور در نواحی اطراف پیشانی استفاده نکنید، چرا که هدف از کانتورینگ صورت لاغر و کشیده، کم‌کردن از قد صورت و اضافه‌کردن به پهنای آن است. بنابراین اگر به اطراف پیشانی کانتور بزنید، آن را لاغرتر خواهید کرد و در نهایت کشیده‌تر نشان خواهید داد.

قسمت بعدی که باید روی آن تمرکز کنید، چانه است. اگر چانه بلندی دارید باید مقداری از کانتور را درست روی آن بزنید. در مقابل اگر چانه کوچکی دارید، بهتر است از کانتور زیر چانه استفاده نمایید. اگر غبغب دارید، توصیه می‌کنیم مقداری از کانتور را زیر چانه و روی غبغبتان بزنید.

این تکنیک کمک می‌کند تا غبغبتان کمتر دیده شود. به‌طور کلی بهتر است کانتور را فقط روی چانه بزنید و از کشیدن آن در اطراف چانه و به سمت گوش خودداری نمایید؛ زیرا این کار باعث لاغرتر نشان‌دادن صورت در محل زاویه‌های فک شده و چهره را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

مرحله بعدی کانتورینگ صورت، آرایش گونه‌ها است. به این منظور باید از قسمت بالای گوش با کانتور خطی روی استخوان گونه خود بکشید. در این مرحله بهتر است به‌اندازه فاصله دو انگشتی که بین گونه و بینی خود می‌گذارید، خط کانتور را به سمت داخل صورت بکشید، نه کمتر و نه بیشتر از آن.

به هنگام کانتورینگ صورت خود توجه داشته باشید که اگر گونه‌های برجسته‌ای ندارید و می‌خواهید با کانتور آن‌ها را نمایان کنید، باید انتهای خطی که از بالای گوش کشیده‌اید را به شکل عصامانند کمی به سمت بالا بکشید. در مقابل اگر فرم گونه‌هایتان برجسته است، نیاز نیست این کار را انجام دهید و بهتر است خط کانتور شما کاملا راست باشد.

پس‌از این مرحله نوبت به کانتور‌کردن بینی می‌رسد و می‌توانید در صورت لزوم، بینی خود را کوچک‌تر نشان دهید. برای این کار از گوشه چشم خود شروع به کشیدن کانتور و تیره‌کردن بینی کنید و سپس به صورت دو خط موازی آن را تا انتهای بینی‌تان امتداد دهید. بعد از آن، فاصله بین دو سوراخ بینی را تیره کنید و برای استخوان وسط بینی از هایلایتر استفاده نمایید. این وسیله به توپر نشان‌دادن صورتتان کمک شایانی خواهد کرد.

اسفنج یا بلندر

وسیله دیگری که در کانتورینگ صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اسفنج یا بلندر نام دارد که از آن برای محو‌کردن و اصطلاحا بلندینگ کانتور استفاده می‌شود. برای استفاده از بلندر در کانتورینگ صورت لاغر و کشیده، باید در محل پیشانی کانتور را به شکل ضربه‌ای (تپ تپ) و به سمت بالا محو کنید. برای قسمت گونه نیز همین رویه را پیش بگیرید و در قسمت چانه به‌صورت ضربه‌ای کانتور را به سمت پایین محو کنید.

برای استفاده از بلندر در کانتورینگ صورت لاغر و کشیده، باید در محل پیشانی کانتور را به شکل ضربه‌ای (تپ تپ) و به سمت بالا محو کنید.

کانسیلرها در کانتورینگ صورت لاغر و کشیده

کانسیلر از لوازم آرایشی بسیار مهم است که در کانتور صورت به کارتان می‌آید. جهت استفاده از این وسیله برای صورت‌های لاغر و کشیده باید از زیر چشم (قسمت کنار بینی) تا نقطه انتهایی چشمتان مقدار مناسبی از کانسیلر را بزنید تا این قسمت‌ها کاملا برجسته شوند و صورت شما پهنای بیشتری پیدا کند. علاوه‌برآن لازم است مقداری کانسیلر را در وسط پیشانی و مقداری از آن را وسط چانه به‌منظور پهن‌تر‌شدن صورتتان بزنید.

سپس باید این نقاط را مانند کانتور به شکل ضربه‌ای با بلندر محو کنید. هنگام استفاده از کانتور و کانسیلر باید بدانید کار کانتور کوچک‌کردن و لاغر‌کردن نقاط مختلف و کار کانسیلر برجسته‌کردن بخش‌های مختلف صورت است. بنابراین باید از آن‌ها در جای مناسب استفاده نمایید. کانسیلرها علاوه‌بر برجسته‌کردن و هایلایت‌کردن نقاط مختلف، در رفع عیوب صورت نیز کاربرد دارند. این موارد عبارتند از:

رفع جوش، جای جوش، لک و ماه‌گرفتگی

جوش‌ها، لک‌ها و جای جوش‌هایی که در صورت ایجاد می‌شوند یقینا می‌توانند بافت آرایش را بر هم بزنند. با میکاپ درست و استفاده اصولی از کانسیلرها می‌توان این مشکل را برطرف کرد. اصولا از کانسیلر سبز به شکل نقطه‌ای برای محو‌کردن جای جوش و لک استفاده می‌کنند، زیرا رنگ سبز می‌تواند قرمزی جوش را خنثی کند.

کاور‌کردن کبودی‌های دور چشم و رفع پف چشم

بسیاری از افراد بر اثر عوامل مختلفی مانند ورزش یا حتی عوامل ژنتیکی، رنگ دور چشمشان تیره و به کبودی متمایل شده است. همچنین به دلیل حساسیت پوست زیر چشم عموما آن ناحیه دچار پف می‌شود و جلوه زیبایی ندارد. اگر شما هم این مشکل را دارید، می‌توانید از کانسیلرها برای یک‌دست‌کردن رنگ پوستتان استفاده کنید.

رژگونه

از دیگر لوازم کاربردی کانتورینگ صورت لاغر و کشیده می‌توان به رژگونه اشاره کرد. رژگونه می‌تواند به گونه‌های شما طراوات و زیبایی ببخشد و جلوه صورتتان را دوچندان کند. بهتر است هنگام زدن رژگونه لبخند بزنید تا قسمت برجسته گونه (اصطلاح سیب گونه) در دسترس شما قرار بگیرد. سپس رژگونه را در آن ناحیه بزنید و به وسیله براش مناسب آن را پخش کنید.

حتما فاصله دو انگشتی با بینی را رعایت کنید و از این مقدار به بینی نزدیک‌تر نشوید. وقتی رنگ رژگونه کاملا به خورد بافت پوستتان رفت، با براش کمی روی آن ضربه بزنید تا از حالت صاف و کشیده‌بودن خارج شده و جلوه طبیعی به خود بگیرد.

بهتر است هنگام زدن رژگونه لبخند بزنید تا قسمت برجسته گونه (اصطلاح سیب گونه) در دسترس شما قرار بگیرد.

هایلایتر

در بخش کانتور در رابطه با اهمیت هایلایترها صحبت کردیم. این وسیله از مهم‌ترین لوازم آرایش جهت تکمیل کانتورینگ صورت لاغر و کشیده است که باعث توپر نشان‌دادن صورت می‌شود. البته که استفاده از هایلایترها اختیاری است و به سلیقه و مهارت شما بستگی دارد. از این وسیله می‌توانید در چند ناحیه صورت استفاده کنید:

  • زاویه فک: خط فک از زیر گوش تا نزدیک چانه را در بر می‌گیرد و شما می‌توانید با هایلایت‌کردن این ناحیه به گرد‌شدن صورتتان کمک کنید.
  • بالای برجستگی استخوان گونه: می‌توانید درست بالای همان محلی که رژگونه زده‌اید را هایلایت کنید تا با برجسته‌تر نشان‌دادن آن، صورتتان از حالت کشیدگی در بیاید.
  • استخوان زیر ابرو: اگر به زیر ابروی خود دست بزنید، استخوان کوچکی را احساس می‌کنید. هایلایت‌کردن و روشن‌کردن این بخش از صورت و پخش‌کردن آن به سمت گیجگاه، باعث گرد نشان‌دادن آن می‌شود.
  • پلک: استفاده از هایلایتر در سطح پلک و گوشه داخلی آن باعث بهتر دیده‌شدن چشمتان خواهد شد. توجه داشته باشید اگر پلک‌های پف‌کرده‌ای دارید، نباید از این تکنیک استفاده کنید، زیرا نتیجه روشن‌تر‌کردن آن ناحیه، افزایش جلوه پف چشم‌هایتان خواهد بود.
  • استخوان قوس بینی: استفاده از هایلایتر برای قوس بینی به شما کمک می‌کند آن را کوتاه‌تر و بینی خود را کوچک‌تر نشان دهید.
  • بالای لب: استفاده از هایلایتر در نواحی دور لب، خصوصا بالای آن، موجب بیشتر‌شدن جلوه لب و گردتر نشان‌دادن صورتتان می‌شود.

پنکک و فیکس‌کردن صورت

ازجمله مراحل مهم کانتورینگ صورت لاغر و کشیده باید به فیکس‌کردن آن به‌وسیله پنکک اشاره کرد. به جز آن نیاز است از پودر کانتور برای فیکس‌کردن نواحی که کانتور کرده‌اید استفاده کنید تا کیفیت آرایشتان تا چند ساعت بعد هم تغییری نکند. برای این کار باید پودر کانتور را با براش در قسمت پیشانی و گونه به شکل ضربه‌ای و به سمت بالا بزنید و در قسمت چانه همین کار را به سمت پایین تکرار کنید.

برای این کار باید پودر کانتور را با براش در قسمت پیشانی و گونه به شکل ضربه‌ای و به سمت بالا بزنید

 اسپری فیکس

استفاده از اسپری فیکس بعد از کانتور به شما کمک می‌کند صورتتان از حالت پودری در بیاید و شکلی طبیعی به خود بگیرد. باید محتویات ظرف را از فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متری به صورت خود اسپری کنید.

آرایش چشم‌ها و لب

مرحله آخر کانتورینگ صورت لاغر و کشیده، آرایش چشم‌ها و لب‌ها است. در این مرحله باید با استفاده از خط چشم، ریمل، سایه چشم، مژه مصنوعی، شاین، خط لب، رژ لب و…، جلوه بیشتری به چشم‌ها و لب‌هایتان بدهید. می‌توانید از لایه‌‌بردارهای ملایم برای برداشتن پوست اضافی لب‌هایتان استفاده کنید. این لایه‌بردارها به شکل آماده در فروشگاه‌های معتبر موجود هستند. همچنین می‌توانید از اسکراب شکر برای انجام این کار استفاده نمایید.

به کمک خط لب و دو رنگ رژ لب، می‌توانید لب‌هایتان را کانتور کرده و آن را برجسته‌تر نشان دهید. بهتر است رنگ تیره را دور لب و رنگ روشن را وسط لب‌هایتان بزنید. استفاده از کانسیلر و هایلایتر نیز لب‌هایتان را زیباتر خواهد کرد.

مرحله آخر کانتورینگ صورت لاغر و کشیده، آرایش چشم‌ها و لب‌ها است.

بیشتر بخوانید: کانتورینگ صورت؛

اشتباهات رایج و نکات مهم در کانتورینگ صورت لاغر و کشیده

  • اضافه‌کردن دو خط صاف کانتور در طول بینی برای صورت‌های کشیده یک اشتباه بزرگ است، زیرا باعث بلندتر نشان‌دادن صورت شما می‌شود. شما باید تلاش کنید صورتتان گردتر و کوتاه‌تر نشان داده شود. به همین منظور می‌توانید مقداری از هایلایتر را در مرکز بینی خود بزنید تا فرم‌ آن کوتاه‌تر و کوچک‌تر به نظر برسد.
  • در صورت‌‌های لاغر و کشیده نیازی به کشیدن خطوط مشخص و صاف روی گونه جهت ایجاد زاویه بیشتر نیست. شما می‌توانید گونه‌های خود را با استفاده از یک هایلایتر مناسب هایلایت کنید و از اضافه‌کردن خطوط تیره برای زاویه‌دادن به آن نواحی بپرهیزید.
  • توجه داشته باشید استفاده بیش ازحد از هایلایتر هم می‌تواند نتیجه آرایش شما را مصنوعی و فاقد جذابیت بصری کند؛ چراکه این وسیله آرایش موجب بلندتر دیده‌شدن نواحی مختلف می‌شود. بهترین مناطقی که می‌توانید از هایلایتر استفاده کنید، روی پل بینی، پلک‌ها، ناحیه بین و زیر ابروها است.
  • استفاده از هایلایتر روی پلک‌ها باعث می‌شود توجه و تمرکز از سمت چانه و پیشانی به سمت چشم‌ها کشیده شده و جلوه آرایشتان دوچندان شود. یادتان باشد هایلایتر را به شکل ضخیم روی پلک‌هایتان نزنید، زیرا پوسته‌پوسته شده و حالت مصنوعی به خود می‌گیرد.
  • اگر می‌خواهید پس‌از کانتورینگ از رژگونه استفاد کنید، بهتر است خطوط رژگونه را پهن و نوک تیز به سمت بینی با فاصله دو انگشت بکشید. اگر صورتتان بیش ازحد کشیده است، در استفاده از رژگونه دست و دل‌باز باشید تا صورتتان گردتر دیده شود.
  • سعی کنید کانتور صورت خود را به خط رویش مو نواحی اطراف پیشانی متصل کنید. با این کار صورت شما پهن‌تر و گردتر به نظر خواهد رسید.

در این مطلب با کانتورینگ صورت لاغر و کشیده و تکنیک‌های مهم آن آشنا شدید. برای انجام این کار لازم نیست به سراغ آرایشگرهای حرفه‌ای بروید، با کمی تمرین و ممارست می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های گفته‌شده در این کار مهارت کسب کرده و خودتان اقدام به میکاپ صورت خود کنید.

منبع ++++

به چه صورت‌هایی لاغر و کشیده می‌گویند؟

اگر می‌خواهید بدانید صورتتان کشیده است یا گرد، یک خط فرضی بین دو طرف شقیقه‌تان بکشید و اندازه آن را با خطی که از بالای استخوان بینی (درست مابین چشمان شما) شروع شده است و تا زیر چانه‌تان امتداد دارد، مقایسه نمایید. اگر خط دوم بلندتر از خط اول بود، شما دارای صورت لاغر و کشیده‌ای هستید. در غیر این صورت فرم صورت شما گرد است.

کانتور صورت لاغر وکشیده چگونه است؟

جهت استفاده از کانتور برای صورت لاغر و کشیده، ابتدا باید به سراغ پیشانی رفته و مقداری از کانتور را در قسمت وسط و بالای پیشانی نزدیک محل رویش موها بزنید. در این مرحله توجه داشته باشید به هیچ عنوان از کانتور در نواحی اطراف پیشانی استفاده نکنید، چرا که هدف از کانتورینگ صورت لاغر و کشیده، کم‌کردن از قد صورت و اضافه‌کردن به پهنای آن است. بنابراین اگر به اطراف پیشانی کانتور بزنید، آن را لاغرتر خواهید کرد و در نهایت کشیده‌تر نشان خواهید داد.

آیا با کانتور میتوان جای جوش و لک را برطرف کرد؟

جوش‌ها، لک‌ها و جای جوش‌هایی که در صورت ایجاد می‌شوند یقینا می‌توانند بافت آرایش را بر هم بزنند. با میکاپ درست و استفاده اصولی از کانسیلرها می‌توان این مشکل را برطرف کرد. اصولا از کانسیلر سبز به شکل نقطه‌ای برای محو‌کردن جای جوش و لک استفاده می‌کنند، زیرا رنگ سبز می‌تواند قرمزی جوش را خنثی کند

۳ مرداد ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی