تغییرات پوست از تولد تا 70 سالگی
۹ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

تغییرات پوست از تولد تا 70 سالگی؛ عوامل موثر و دلایل

به این مطلب امتیاز دهید

همه ما به خوبی می‌دانیم که هر فردی از تولد تا 70 سالگی دچار تغییرات پوست می‌شود و این یکی از مسائلی می‌باشد که اجتناب ناپذیر است و از آن نمی‌توانیم فرار کنیم. روش‌های زیبایی بسیار زیادی وجود دارد که تغییرات پوست را درمان می‌کند و افراد را جوان تر می‌سازد، ولی با این وجود شما باید در مورد علت تغییراتی که در پوست شما ایجاد می‌شود اطلاعات کافی و لازم به دست آورید. بر همین اساس در ادامه برخی از مهمترین و اصلی‌ترین علت هایی را که در تغییرات پوست از تولد تا 70 سالگی وجود دارد را بیان می‌کنیم تا اطلاعات شما در این زمینه بیشتر شود.

علائم و دلایل تغییرات پوست

بر اساس توضیحاتی که ارائه دادیم شما باید به خوبی متوجه شده باشید که علت تغییرات پوست تا حد بسیار زیادی متنوع است و اگر شما با این علت ها آشنایی بیشتری داشته باشید، شاید تلاش نمایید پوست خود را جوان‌تر و زیباتر نگه دارید. برخی از این عواملی که در تغییر دادن پوست شما از تولد تا 70 سالگی نقش دارد عبارت است از :

استفاده از هورمون‌های ترکیبی برای پیشگیری

یکی از مهمترین عواملی که موجب تغییرات پوست می‌باشد استفاده از قرص‌های هورمونی است. این قرص ها با اینکه مزیت‌های بسیار زیادی دارند، ولی استفاده کردن از آنها موجب می‌شود در پوست سالم  و جوان شما تغییراتی به وجود آید.

با این وجود شما باید بدانید قرص‌های هورمونی که برای پیشگیری از بارداری مورد استفاده قرار می‌گیرند ماده ای به نام ملاسما را تولید می‌کنند و این ماده مشکلات پوستی زیادی را برای افراد به بار می‌آورد، و یکی از مهمترین نشانه‌های آن وجود رنگدانه های قهوه ای در پوست است.

متاسفانه باید بدانید که هر یک از این قرص‌ها که دارای استروژن و پروژسترون می‌باشند در این امر دخیل هستند و زیبایی پوست را از بین می‌برند.

بارداری

همه ما به خوبی در این مورد اطلاع داریم که هورمون‌های بدن در دوران بارداری تا حد بسیاری دچار تغییر می‌شود و همین امر تغییرات پوست را هم به همراه خود می‌آورد. بیشتر خانم‌هایی که دوران بارداری را تجربه کرده اند تغییرات زیادی را در پوست و چهره خود مشاهده نموده‌اند.

در واقع باید بدانید مشکلات و تغییراتی که در پوست رخ می‌دهد و مربوط به دوران بارداری است بعد از یک سال به طور کلی از بین می‌رود، ولی در آن دوران جوش ها، آکنه ها، لکه‌های رنگی و یا موارد دیگری را امکان دارد مادر روی صورت و یا بدن خود مشاهده کند.

با اینکه در دوران بارداری مصرف دارو اصلا جایز نمی‌باشد، ولی برخی از پزشکان مصرف اسیدهای میوه و … را برای اینکه از به وجود آمدن آکنه جلوگیری شود را توصیه می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: تأثیر قرص ضدبارداری بر پوست و مو

تغییرات پوست
یکی از مهمترین عواملی که موجب تغییرات پوست می‌باشد استفاده از قرص‌های هورمونی است.
به پوستت جون تازه بده

مصرف الکل

استفاده کردن از الکل هم نقش بسیار زیادی در تغییرات پوست دارد و یکی از مهمترین اثرات آن این است که رگ‌های خونی زیادی روی پوست نمایان می‌شود. اگر افراد بیش از حد مصرف الکل خود را زیاد کنند، امکان دارد که رگ‌های عنکبوتی زیادی روی صورت آنها به وجود آید که بیشتر آن را در قسمت بالا تنه می‌توان مشاهده نمود.

یکی از مضراتی که الکل برای تغییرات پوست دارد این است که پوست دور چشم را تیره می‌کند و همچنین کف دست هم قرمز می‌شود. همانطوری که بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از پیری بهتر است ضد آفتاب استفاده کنید تا اشعه خورشید به پوست آسیب وارد نسازد، باید بدانید که دود سیگار و آلودگی هوا هم در تغییراتی که روی پوست به وجود می‌آید دخیل است.

تغییرات پوست
اگر افراد بیش از حد مصرف الکل خود را زیاد کنند، امکان دارد که رگ‌های عنکبوتی زیادی روی صورت آنها به وجود آید که بیشتر آن را در قسمت بالا تنه می‌توان مشاهده نمود.

خوراکی های تحریک کننده

یکی دیگر از عواملی که در تغییرات پوست نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد و بسیاری از افراد با این مورد آشنایی دارند، استفاده کردن از خوراکی‌هایی می باشد که پوست را تحریک می‌کند. برخی از این خوراکی‌ها دارای مواد تحریک کننده هستند و به همین دلیل است که برای پوست بسیار ضرر دارند.

البته برخی از گیاهان هم هستند که در تغییرات زیبایی پوست تاثیر می‌گذارند، چرا که آنها در معرض نور خورشید بسیار قوی رشد می‌کنند. به طور کی اگر شما می‌خواهید زیبایی پوست و جوانی آن را بیشتر کنید، بدون شک باید در مصرف خوراکی‌های خود دقت و وسواس بیشتری به خرج بدهید.

کم آب شدن پوست

زمانی که پوست صورت شما خشک شود، بدون شک به زیبایی چهره‌تان آسیب بسیار جدی وارد می‌سازد، بر این اساس باید برای اینکه زیبایی پوست خود را بیشتر سازید و آن را حفظ کنید به آبرسانی پوست خود اهمیت بسیار زیادی دهید. در واقع خشک شدن پوست یکی از مهمترین تغییرات پوست به شمار می‌رود که بسیاری از افراد از این مورد اطلاع ندارند و به آن بی اهمیت هستند.

پروتئین‌هایی که برای آبرسانی پوست دارای اهمیت زیادی می‌باشد را باید به خوبی و درستی شناسایی کنید و از آنها استفاده نمایید تا پوست شما زیبا و سالم باشد. البته برخی از محلول‌ها و کرم‌هایی هم هستند که شما می‌توانید برای زیباسازی و جوان‌تر کردن صورت خود از آنها استفاده کنید که انتخاب آنها باید بر اساس شناخت پوست خودتان باشد، در غیر این صورت شاید آن محلول و یا کرم برای پوست شما مناسب نباشد.

اخم کردن

بدون شک اینکه شما اخم کنید زیبایی صورت تان را از دست خواهید داد، بر این اساس سعی کنید هرگز اخم نکنید، چرا که اخم کردن هم یکی از عوامل تغییرات پوست به شمار می‌رود و بسیاری از افرادی که زیاد اخم می‌کنند در صورت خود چروک‌های زیادی دارند.

اینکه شما برای از بین بردن اخم های خود از روش‌های زیبایی استفاده می‌کنید تا حدودی روش درستی می‌باشد، ولی اگر اخم نکنید دیگر به این روش‌های زیبایی نیازی نخواهید داشت.

تغییرات پوست
اینکه شما برای از بین بردن اخم های خود از روش‌های زیبایی استفاده می‌کنید تا حدودی روش درستی می‌باشد، ولی اگر اخم نکنید دیگر به این روش‌های زیبایی نیازی نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: روتین صبحگاهی پوست؛ 

نشستن صورت

و اما مهمترین عوامل تغییرات پوست که اهمیت بسیار زیادی دارد و بسیاری از افراد آن را شاید رعایت نکنند، این است که صورت خود را شستشو نمی‌دهند. شما برای شستشوی صورت خود باید در ابتدا نوع پوست خود را به خوبی تشخیص دهید.

اینکه شما پوست چرب و یا خشک دارید دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد، چرا که بر اساس نوع پوست خود باید صورت خود را به تعداد دفعاتی شستشو دهید تا از پیری پوست‌تان جلوگیری نمایید.

شستشو دهنده‌های بسیار متنوع و زیادی هستند که شما می‌توانید برای شستشوی صورت خود از آنها استفاده کنید. به طور کلی باید بدانید که تغییرات پوست به مدت مرور زمان روی پوست ایجاد می‌شود و زیبایی پوست را کاهش می‌دهد، اگر شما از آن دسته افرادی می‌باشید که مایل نیستند تغییرات زیادی در پوست خود داشته باشند، بهتر است به نکات بهداشتی و تمیزی پوست خود اهمیت بسیاری دهید تا همیشه پوست زیبا و سالمی داشته باشد تا از تماشای پوست‌تان لذت ببرید.

مهم ترین عامل تغییر پوست چیست؟

اما مهمترین عوامل تغییرات پوست که اهمیت بسیار زیادی دارد و بسیاری از افراد آن را شاید رعایت نکنند، این است که صورت خود را شستشو نمی‌دهند. شما برای شستشوی صورت خود باید در ابتدا نوع پوست خود را به خوبی تشخیص دهید.

آیا آبرسانی پوست مهم است؟

زمانی که پوست صورت شما خشک شود، بدون شک به زیبایی چهره‌تان آسیب بسیار جدی وارد می‌سازد، بر این اساس باید برای اینکه زیبایی پوست خود را بیشتر سازید و آن را حفظ کنید به آبرسانی پوست خود اهمیت بسیار زیادی دهید.

مصرف الکل برای پوست چه مشکلی ایجاد میکند؟

استفاده کردن از الکل هم نقش بسیار زیادی در تغییرات پوست دارد و یکی از مهمترین اثرات آن این است که رگ‌های خونی زیادی روی پوست نمایان می‌شود. اگر افراد بیش از حد مصرف الکل خود را زیاد کنند، امکان دارد که رگ‌های عنکبوتی زیادی روی صورت آنها به وجود آید که بیشتر آن را در قسمت بالا تنه می‌توان مشاهده نمود.

۹ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی