مراقبت از پوست در هوای شرجی
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ۶ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

مراقبت از پوست در هوای شرجی؛ +6 ترفند ساده!

به این مطلب امتیاز دهید

مطمئناً تابستان در کنار سواحل بسیار زیباست اگرچه می‌تواند به‌طور غیرقابل وصفی مرطوب باشد. شاید بسیاری از ما به دلیل مجعد شدن موها در هوای شرجی از قرار گرفتن در این هوا متنفریم اما کارشناسان عقیده دارند تاثیر هوای شرجی بر پوست بسیار وحشتناک‌تر از آن است. اگرچه رطوبت کم برای پوست خوب است اما وقتی رطوبت هوا بیشتر از 50 درصد باشد می‌تواند صورت شما را چرب و براق کند و منجر به جوش شود. در این مقاله قصد داریم راهکارهای ساده‌ای برای مراقبت از پوست در هوای شرجی ارائه دهیم که به کمک آن می‌توانید پوست خود را تمیز و تازه نگه دارید و حتی در رطوبت شدید احساس خوبی داشته باشید!.

هوای شرجی و پوست سالم با 3 عادت کلیدی

اگر در جایی زندگی می‌کنید که رطوبت هوا در فصل تابستان بسیار سنگین است مطمئناً به این مسئله آگاه هستید که باید روال مراقبت از پوست خود را با این آب‌وهوا متناسب سازید.

مراقبت از پوست در هوای شرجی
اساسی‌ترین راه برای بهبود وضعیت پوست در هوای گرم و مرطوب تابستان، خنک نگه‌داشتن آن است.

اساسی‌ترین راه برای بهبود وضعیت پوست در هوای گرم و مرطوب تابستان، خنک نگه‌داشتن آن است. پایین نگه‌داشتن دمای پوست سبب سفت شدن منافذ و کاهش تولید بیش‌ازحد چربی شده و از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری می‌کند. در این میان برخی عادت‌های کلیدی هستند که می‌توانند تأثیر هوای شرجی بر پوست را کاهش داده و به محافظت از آن در تابستان کمک کنند. برخی از این عادت‌ها عبارت‌اند از:

شستشوی صورت با آب سرد

برای پایین نگه‌داشتن دمای پوست و خنک شدن آن در تابستان توصیه می‌کنیم بعد از هر شستشو در صبح و شب، صورت خود را با آب سرد آب‌کشی کنید.

ماساژ صورت با قاشق سرد

یک ترفند شگفت‌انگیز دیگر برای مراقبت از پوست در هوای شرجی این است که یک قاشق بزرگ یا غلتک فلزی را در فریزر قرار دهید تا خنک شود، سپس صبح صورت خود را با آن ماساژ دهید؛ این کار سبب خنک شدن و سفتی پوست می‌شود.

اصلی‌ترین روش مراقبت از پوست در هوای شرجی خنک نگه‌داشتن آن است چراکه پایین نگه‌داشتن دمای پوست سبب سفت شدن منافذ و کاهش تولید بیش‌ازحد چربی شده و از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری می‌کند.

7 لایه تونر بزنید!

این راز زیبایی کره‌ای راهی عالی برای خنک و مرطوب نگه‌داشتن پوست، بدون استفاده از سرم­ها و لوسیون­ها در طول روز است. تونرها به‌منظور آبرسانی، خنک کردن، تسکین و سفت کردن منافذ ساخته شده و در حفظ خنکی و شادابی پوست مؤثرند.

هوای شرجی و پوست
زمانی که صحبت از مراقبت از پوست در هوای شرجی تابستان می‌شود ضروری است که علاوه بر کنترل چربی بر خنک نگه‌داشتن پوست نیز متمرکز شویم؛

بعد از تمیز کردن پوست کافی است تونر را در 7 لایه روی صورت بمالید! نگران نباشید برای این کار فقط به چند قطره تونر نیاز دارید نه بیشتر. هر لایه از تونر را که زده‌اید صبر کنید تا کاملاً خشک شود سپس لایه بعدی را بزنید. بعد از اینکه 7 لایه تونر را به پوست خود زده‌اید از اینکه چقدر پوستتان خنک، آرام و مرطوب است شوکه خواهید شد.

بیشتر بخوانید: آفتاب گرفتن در هوای ابری!

به پوستت جون تازه بده

چگونه از پوست خود در آب‌وهوای شرجی مراقبت کنیم؟

زمانی که صحبت از مراقبت از پوست در هوای شرجی تابستان می‌شود ضروری است که علاوه بر کنترل چربی بر خنک نگه‌داشتن پوست نیز متمرکز شویم؛ یعنی همزمان باید اطمینان یابیم که سطحی از هیدراتاسیون و رطوبت پوست حفظ می‌شود. این ممکن است متناقض به نظر برسد بااین‌وجود برای سالم ماندن پوست باید تمامی این جوانب را در نظر گرفته و آن‌ها را به تعادل برسانیم. در این قسمت 6 راهکار ساده برای مراقبت از پوست در هوای شرجی را با هم مرور می‌کنیم:

لایه‌برداری

اگرچه در هر زمانی از سال و در هر شرایط جوی لایه‌برداری یک راهکار بسیار عالی است اما وقتی رطوبت هوا افزایش می‌یابد این کار می‌تواند در حفظ شفافیت پوست مؤثر بوده و به پوست اجازه تنفس بدهد. استفاده از اسکراب یا صابون‌هایی با خاصیت لایه‌برداری می‌تواند خشکی پوست و آلودگی منافذ را از بین ببرد و پوستی تازه به شما هدیه دهد.

اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

دقت کنید که در این مرحله نباید از کرم‌های سنگین برای مرطوب کردن پوست استفاده شود چراکه می‌تواند منافذ را مسدود کند. استفاده از لوسیون­های سبک که حاوی روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن آووکادو هستند می‌تواند به رطوبت و هیدراته ماندن پوست کمک کند. سعی کنید از لوسیونی استفاده کنید که عاری از مواد نگهدارنده مصنوعی، رنگ و رایحه باشد زیرا این مواد می‌توانند سبب تحریک، قرمزی و در حقیقت بروز جوش در صورت شوند.

مرطوب کردن پوست

یک راهکار دیگر برای مراقبت از پوست در هوای شرجی، مرطوب کردن مجدد پوست است. هوای شرجی و پوست خشک در تابستان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد زیرا با افزایش دما، زیاد عرق می‌کنید و آب زیادی از دست می‌دهید، لذا خشکی و چربی پوست را همزمان تجربه خواهید کرد. بنابراین برای حفظ تعادل پوست بهتر است از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.

استفاده از کرم‌های آبرسان و هیدراته کردن پوست

پیش‌تر گفتیم خنک نگه‌داشتن پوست بهترین راه مراقبت از پوست در هوای شرجی است، اگرچه بهترین راه کاهش دمای پوست اطمینان از رطوبت پوست در طول روز است. هیدراته نگه‌داشتن پوست نه‌تنها درجه حرارت پوست را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد بلکه سبب کاهش چین‌وچروک و خطوط ریز سطح پوست می‌شود. برای سالم ماندن پوست نه‌فقط در هوای شرجی تابستان بلکه در تمام طول سال از کرم‌های آبرسان غافل نشود.

تاثیر هوای شرجی بر پوست
برخی از روزهای تابستان بسیار گرم‌تر و شرجی‌تر از آنچه فکر می‌کنیم هستند و ما را غافلگیر می‌کنند.

کنترل چربی پوست با زغال فعال

اینکه پوست شما چرب، مختلط، نرمال یا حتی خشک است فرقی ندارد، با استفاده از پاک‌کننده‌هایی بر پایه زغال فعال می‌توانید از تمیز شدن، کاهش منافذ باز و متعادل نگه‌داشتن چربی پوست اطمینان یابید. محصولات حاوی زغال فعال برای انواع پوست مناسب هستند اما بهتر است افرادی که پوست خشک دارند با تجویز پزشک از این محصولات استفاده کنند. برای اطمینان از اینکه پوست شما در طول روز از هرگونه چربی اضافی پاک است توصیه می‌کنیم صبح و شب با یک شوینده حاوی زغال فعال صورتتان را بشویید.

استفاده از ماسک خنک‌کننده و کنترل‌کننده چربی پوست

برخی از روزهای تابستان بسیار گرم‌تر و شرجی‌تر از آنچه فکر می‌کنیم هستند و ما را غافلگیر می‌کنند. در این شرایط بهتر است که در معرض نور آفتاب قرار نگیریم و در خانه از پوست خود محافظت کنیم. اگر ناچارید که بیرون از خانه بمانید توصیه می‌کنیم بعد از بازگشت، از یک ماسک خنک‌کننده و آرام‌بخش استفاده کنید تا پوستتان را آبرسانی و آرام کند. ماسک‌هایی که حاوی مواد آبرسان و زغال فعال هستند می‌توانند احساس شادابی را فوراً به پوستتان بازگردانند.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست در هوای خشک

از جلبک دریایی کمک بگیرید!

جلبک دریایی یک ضد التهاب طبیعی و پر از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به التهاب و سوزش پوست کمک می‌کند. شاید بپرسید این چه ربطی به هوای شرجی و پوست شما دارد؟ باید بگویم جلبک دریایی می‌تواند به تسکین، ترمیم و سوزش ناخواسته پوست(ناشی از رطوبت زیاد هوا) کمک کند.

آبرسانی و مراقبت از پوست در هوای شرجی بسیار مهم است زیرا پوست غیرمغذی روغن اضافی تولید می‌کند و زمانی که با عرق بدن ترکیب شود منافذ را مسدود کرده و اجازه تنفس به پوست نمی‌دهد. بنابراین لازم است از سرم­های آبرسان یا مرطوب کننده‌های سبک، محصولات کنترل‌کننده چربی پوست و مات‌کننده‌ها برای کنترل درخشش اضافی پوست استفاده کنید یا با یک تونر پاک‌کننده، پوست را تازه و تمیز نگه دارید.

منبع: +

راهکار دیگر برای مراقبت از پوست چیست؟

یک راهکار دیگر برای مراقبت از پوست در هوای شرجی، مرطوب کردن مجدد پوست است. هوای شرجی و پوست خشک در تابستان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد زیرا با افزایش دما، زیاد عرق می‌کنید و آب زیادی از دست می‌دهید، لذا خشکی و چربی پوست را همزمان تجربه خواهید کرد. بنابراین برای حفظ تعادل پوست بهتر است از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.

برای مراقبت از پوست بهتر است چه کنیم؟

برخی از روزهای تابستان بسیار گرم‌تر و شرجی‌تر از آنچه فکر می‌کنیم هستند و ما را غافلگیر می‌کنند. در این شرایط بهتر است که در معرض نور آفتاب قرار نگیریم و در خانه از پوست خود محافظت کنیم. اگر ناچارید که بیرون از خانه بمانید توصیه می‌کنیم بعد از بازگشت، از یک ماسک خنک‌کننده و آرام‌بخش استفاده کنید تا پوستتان را آبرسانی و آرام کند. ماسک‌هایی که حاوی مواد آبرسان و زغال فعال هستند می‌توانند احساس شادابی را فوراً به پوستتان بازگردانند.

اساسی‌ترین راه مراقبت پوست چیست؟

اساسی‌ترین راه برای بهبود وضعیت پوست در هوای گرم و مرطوب تابستان، خنک نگه‌داشتن آن است. پایین نگه‌داشتن دمای پوست سبب سفت شدن منافذ و کاهش تولید بیش‌ازحد چربی شده و از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری می‌کند. در این میان برخی عادت‌های کلیدی هستند که می‌توانند تأثیر هوای شرجی بر پوست را کاهش داده و به محافظت از آن در تابستان کمک کنند.

۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ۶ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی