جوانسازی پوست گردن
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

جوانسازی پوست گردن؛ از سیر تا پیاز لیفت گردن

به این مطلب امتیاز دهید

با افزایش سن و با ورود به ۴۰ سالگی، یکی از اولین نقاطی که دچار تغییر رنگ، چین‌وچروک و افتادگی می‌شود پوست گردن است. پوست گردن سه برابر نازک‌تر از پوست صورت است، ازاین‌رو مستعد پیری زودرس بوده و زودتر از پوست سایر قسمت‌های بدن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، همین مسئله سبب می‌شود که شخص پیر و فرسوده به نظر برسد. خوشبختانه روش‌های زیادی برای جوانسازی پوست گردن وجود دارد که این آثار پیری را از بین می‌برد و به زیبایی گردن کمک می‌کند. در این راهنما برخی از ‌روش‌های جوانسازی پوست گردن را با هم مرور می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

جوانسازی گردن چیست؟

جوانسازی پوست گردن مجموعه‎ از روش‌های جراحی یا غیر جراحی برای جوانسازی و از بین بردن علائم پیری پوست است که در طول زمان یا بر اثر عوامل ژنتیکی پدید می‌آیند. مثلا غبغب ممکن است در اثر وراثت یا افتادگی پوست اتفاق بیافتد و ظاهر خوشایندی نداشته باشد. در این میان روش‌های مختلف جوانسازی و لیفت گردن به درمان غبغب کمک می‌کنند.

جوانسازی پوست گردن
خوشبختانه روش‌های زیادی برای جوانسازی پوست گردن وجود دارد که این آثار پیری را از بین می‌برد و به زیبایی گردن کمک می‌کند.

روش‌هایی که برای لیفت گردن یا جوانسازی پوست گردن وجود دارند به تنهایی هم انجام می‌شوند. اما توجه داشته باشید که جوانسازی پوست صورت و لیفت گردن بهتر است با هم انجام شود تا ظاهری هماهنگ ایجاد کند.

به پوستت جون تازه بده

چه کسانی مناسب جوانسازی پوست گردن هستند؟

در هر عمل زیبایی، افرادی بهترین نتیجه را می‌گیرند که کاندیدای مناسبی برای آن عمل باشند؛ یعنی شرایط لازم را داشته باشند تا آن روش جوانسازی نتایج خوبی برایشان داشته باشد. در ادامه به این می‌پردازیم که چه کسانی کاندیدای مناسب جوانسازی پوست گردن هستند.

  • افرادی که چاق بوده‌اند و با لاغر شدن دچار افتادگی پوست گردن و دکلته شده‌اند.
  • کسانی که به دلایل ژنتیک یا افزایش سن، غبغب دارند کاندیدای مناسبی برای لیفت گردن هستند.
  • افرادی که به دلیل ضعف عضلات گردن، چین و چروک‌های زیادی روی گردن و دکلته دارند.
  • کسانی که پوست گردنشان پوست مرغی است هم می‌توانند از روش‌های جوانسازی گردن استفاده کنند.

علائم پیری پوست گردن چیست؟

  • ایجاد نوارهای عمودی
  • ایجاد خطوط عرضی
  • شل شدن و افتادگی پوست
  • بوجود آمدن ضایعات روی گردن
جوانسازی پوست گردن با جراحی
در طی لیپوساکشن جراح سوراخ‌های کوچکی در گردن و زیر چانه ایجاد می‌کند تا بتواند سلول‌های اضافی چربی این ناحیه را با مکش بیرون بکشد.

جوانسازی پوست گردن با جراحی

لیفت گردن یکی از شناخته‌شده‌ترین روش‌ها برای سفت کردن و جوانسازی پوست گردن است که سبب کشیده شدن پوست آویزان آن می‌شود. این روش حتی بالاترین درجه شلی پوست صورت و گردن را از بین می‌برد. در این روش جوانسازی پوست گردن برش‌هایی دو طرف صورت و در امتداد خط مو و جلوی گوش ایجاد می‌شود.

سپس برای از بین بردن افتادگی بافت‌ها، قسمت پایین صورت و گردن را می‌کشند تا سفت شود. جراحی لیفت گردن منجر به صاف و محکم‌تر شدن فک و گردن می‌شود.

لیپوساکشن (برداشتن چربی اضافی گردن)، سرویکوپلاستی(برداشتن پوست اضافی گردن)، پلاتیسماپلاسمی(حذف یا جایگزین کردن عضلات گردن) ازجمله روش‌های لیفت گردن هستند که با توجه به شرایط جسمی و نیاز فرد مورداستفاده قرار می‌گیرند.

لیفت گردن یکی از شناخته‌شده‌ترین روش‌ها برای سفت کردن و جوانسازی پوست گردن است که سبب کشیده شدن پوست آویزان آن می‌شود.

لیفتینگ گردن با نخ

استفاده از نخ این روزها طرفداران زیادی دارد. شاید مزایای این روش دلیل این محبوبیت باشد. کشیدن و لیفت اجزای افتاده بدن با نخ دارای مزایایی است که از جمله آنها می‌توان به موقتی بودن آن، داشتن ظاهری بهتر بعد از انجام لیفت گردن با نخ، درد و خونریزی کم و دوران نقاهت کوتاه آن اشاره داشت.

یکی از روش‌های جوانسازی پوست گردن و لیفتینگ استفاده از نخ می‌باشد. در این روش پوست گردن توسط چندین نخ نازک به سمت بالا کشیده می‌شود. در این روش جوانسازی نیازی به جراحی نیست و نخ هایی که وظیفه ی بالا کشیدن پوست را به عهده دارند بعد از حدود یک سال و نیم جذب بدن می‌شوند. تا زمانی که نخ در پوست جذب شود سلول های فیبروبلاست و کلاژن های پوست تحریک می شوند بدین ترتیب ماندگاری این روش تا سه سال ادامه خواهد داشت.

لیپوساکشن

گردن نیز مانند هر قسمت دیگری از بدن با چربی‌های موضعی روبه‌رو خواهد بود. در طی لیپوساکشن جراح سوراخ‌های کوچکی در گردن و زیر چانه ایجاد می‌کند تا بتواند سلول‌های اضافی چربی این ناحیه را با مکش بیرون بکشد.

یکی از مزیت‌های لیپوساکشن این است که بخیه و برش‌های پوستی در آن باقی نمی‌ماند زیرا شکاف‌های موردنیاز بسیار کوچک هستند. محل جراحی به مدت ۵ روز باید بانداژ شود تا پوست اضافی گردن بهبودیافته و به عضله زیرین بچسبد. لیپوساکشن بدون شکافتن پوست نتایج چشمگیری در جوانسازی پوست گردن ایجاد می‌کند.

یکی از مزیت‌های لیپوساکشن این است که بخیه و برش‌های پوستی در آن باقی نمی‌ماند زیرا شکاف‌های موردنیاز بسیار کوچک هستند.

بیشتر بخوانید: هیالورونیک اسید چیست و در جوانسازی پوست چقدر موثر است!

سرویکوپلاستی(Cervicoplasty)

سرویکوپلاستی یک روش جراحی است که با از بین بردن پوست و ثابت کردن بافت اضافی، سبب سفت شدن و جوانسازی پوست گردن می‌شود.

در این روش جراح برش‌هایی زیر چانه و نزدیک گوش ایجاد می‌کند تا به چربی، عضلات و پوست چانه و گردن دسترسی یابد. سپس با برش یا لیپوساکشن، چربی و پوست‌های اضافی گردن را برداشته تا عضلات گردن سفت شوند. بعد از اتمام جراحی محل برش بخیه خورده و بانداژ می­شود.

پلاتیسماپلاستی(Platysmaplasty)

نوارهای عمودی روی گردن در اثر انقباض عضله سطحی گردن به نام پلاتیسما ایجاد می‌شوند که با افزایش سن از عضله جلویی گردن(دیاستاز) جدا شده و به‌صورت نوار درمی‌آید و اغلب از زیر چانه تا پایین گردن گسترش می‌یابد.

پلاتیسماپلاستی با یک برش کوچک زیر چانه باعث کاهش ظاهر نوارهای گردن می‌شود. در این روش ابتدا با استفاده از دستگاه‌های آندوسکوپی 3D عضلات شناسایی می‌شوند، سپس از دو طرف به‌طور جزئی برش داده شده و در وسط گردن با بخیه‌های ثابت جمع می‌شوند.

اگر بیمار پوست زائدی داشته باشد پلاتیسما، پوست اضافه را نیز لیفت یا حذف می‌کند. به‌طورکلی این روش برای افرادی با سنین۴۰ تا ۶۰ سال مناسب است و برای افراد بالای ۶۰ سال که مقدار زیادی پوست و چربی زیر گردن دارند مناسب نیست.

جوانسازی پوست گردن بدون جراحی

اگر به دنبال روشی غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست گردن هستید، بوتاکس و لیزر ازجمله روش‌های بدون جراحی هستند که می‌توانند در کاهش چین‌وچروک، افتادگی گردن و غبغب مؤثر باشند.

جوانسازی پوست گردن بدون جراحی
این روش برای جوانسازی پوست گردن بسیار ایده­آل است زیرا نسبتاً بدون درد است.

بوتاکس

بوتاکس یک ماده تزریقی(مورد تأیید FDA) است که می‌تواند در کاهش یا از بین بردن چین‌وچروک گردن مؤثر باشد. بوتاکس حاوی سم توکسین بوتولینوم است که از نوعی باکتری به دست می‌آید. با تزریق بوتاکس در ناحیه گردن قسمت‌های خاصی از عضلات سطحی گردن مثل پلاتیسما فلج می‌شوند.

روند درمان بوتاکس فقط چند دقیقه طول می‌کشد و نیازی به بیهوشی ندارد. این روش برای جوانسازی پوست گردن بسیار ایده­آل است زیرا نسبتاً بدون درد است. معمولاً نتایج آن بعد از ۲ هفته ظاهر شده و تا ۶ ماه ماندگاری دارد.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

مزایای جوانسازی گردن با تزریق بوتاکس:

  • سبب می‌شود که نوارهای گردنی برطرف شوند و یا از حد آنها بسیار کم می‌شود. این نوارها اغلب عموی هستند و به نوعی تزریق بوتاکس سبب می‌شود که گردن ظاهری زیبا داشته باشند.
  • چین های عرضی گردن را کمتر می‌کند و از عمق آن می‌کاهد.
  • پوست گردن را می‌کشد و این کشیدگی به بلندتر نشان دادن گردن بسیار کمک می‌کند.

لیزر

این روش به‌عنوان یکی از مؤثرترین روش‌ها برای سفت شدن پوست شل گردن شناخته‌شده که برای مدت طولانی ماندگار است. در این روش غیرتهاجمی، لایه فوقانی پوست با نور متمرکز لیزر حرارت دیده و گرم می‌شود.

با گرمای ایجادشده توسط نور لیزر، پوست به ساخت کلاژن تحریک شده و از این طریق سبب کاهش چین‌وچروک و سفت شدن پوست گردن می‌شود. جوانسازی با لیزر به سه دسته تخریبی، غیر تخریبی و فراکشنال تقسیم می‌شود.

در روش تخریبی سطح پوست تخریب می­شود تا انرژی لیزر به عمق پوست نفوذ کند. این روش برای جوانسازی پوست گردن مناسب نیست زیرا پوست گردن برخلاف پوست صورت می‌تواند دچار اسکار یا کلوئید شود. اما در روش غیر تخریبی گرما بدون تخریب سطح پوست به عمق پوست نفوذ کرده و سلول‌های پوستی را تحریک می­کند تا کلاژن بسازند.

لیزر جنسیس یکی از بهترین لیزرهای غیر تخریبی است که باعث قرمزی، زخم و آسیب پوست نمی‌شود و فرد بلافاصله بعد از درمان می‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را از سر گیرد. در جوانسازی به روش فراکشنال، اشعه لیزر به‌صورت ستون‌هایی با قطر کم وارد پوست شده و تنها بخشی از پوست را تخریب می‌کند. پوستی که بین ستون‌های لیزر قرار می‌گیرد شروع به بازسازی خود می‌کند.

انجام مزوتراپی

همانطور که می‌دانید در مزوتراپی محلولی به پوست تزریق می‌شود که حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، داروها و آمینو اسیدهای لازم پوست است.

پوست با دریافت آنچه به آن نیاز دارد تحریک می‌شود و روند تولید کلاژن و الاستین در آن سریع تر خواهد شد. با تولید الاستین و کلاژن پوست جوانی و قوام خود را مجددا به دست می‌آورد. برای درمان افتادگی و چین و چروک پوست گردن نیز می‌توان از مزوتراپی استفاده نمود.

در مزوتراپی محلولی به پوست تزریق می‌شود که حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، داروها و آمینو اسیدهای لازم پوست است.

یکی از دلایل پیری زودرس در پوست عدم دستیابی پوست به مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز است. از این رو می‌توانید آنچه پوستتان برای زیبایی نیاز دارد به او هدیه دهید و نتایج آن را به مرور مشاهده نمایید.

درمان به روش مزوتراپی چندان طولانی مدت نیست و فرد می‌تواند بالافاصله بعد از تزریق به زندگی عادی خود بازگردد.بعد از چند روز از تزریق مشاهده می‌نمایید که پوست گردن درخشان تر شده، پوست چین و چروک خود را به مرور از دست می‌دهد و پوست گردن جوان‌تر شده است.

هایفوتراپی

این روش با دستگاه هایفوتراپی و با کمک امواج فراصوت پوست تا تحریک به ساخت کلاژن که یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های طبیعی موجود در پوست است، می‌کند. حضور مجدد این پروتئین در پوست سبب می‌شود پوست در دراز مدت سفت شده و حالت ارتجاعی خود را بازیابد.

جوانسازی گردن با از بین بردن ضایعات پوستی گردن

بدیهی است که وجود ضایعات اضافی (مانند منگوله‌های پوستی یا خال‌ها یا دیگر ضایعات خوش‌خیم) روی گردن از زیبایی ظاهر آن می‌کاهند. خوشبختانه با روش‌های ساده و بسیار کم خطر می‌شود بسیاری از این ضایعات را از بین برد، بدون آنکه جای ضایعات باقی بماند.

یک سری ضایعات گوشتی بر روی گردن ایجاد می شود که بسیار نازیبا هستند مانند منگوله های پوستی یا خال ها و یا سایر ضایعات که در لیست خوش خیم قرار دارند. مثلاً کرایوتراپی یا سرما درمانی یکی از روش های از بین بردن ضایعات پوستی بر روی گردن است. این کار بدون درد است.  لیزرهای کیو سوئیچ نیز هستند که بسیاری از لکه های پوست گردن را برطرف می کنند.

به عنوان مثال خیلی راحت و با روشی بدون درد (تحت بی‌حسی موضعی) می‌شود منگوله‌های پوستی را برداشت یا آنها را لیزر کرد.
همچنین سبورئیک کراتوزها (همان ضایعاتی که شبیه به خال هستند و به پوست چسبیده‌اند) را می‌توان با کرایوتراپی (سرمادرمانی) یا لیزر نابود کرد (البته نگران نباشید، این کارها تحت بی‌حسی انجام می‌شوند و شما دردی حس نمی‌کنید).

یک سری ضایعات گوشتی بر روی گردن ایجاد می شود که بسیار نازیبا هستند مانند منگوله های پوستی یا خال ها و یا سایر ضایعات که در لیست خوش خیم قرار دارند.

مراقبت های قبل و بعد از عمل زیبایی لیفت گردن

بعد از انجام عمل زیبایی لیفت گردن شما تا مدت ها گردنی کشیده با پوستی صاف خواهید داشت. چربی های انباشته شده در آن حذف شده است و یا پوست افتاده گردن شما به صورت کامل برداشته می‌شود. اولین پیشنهاد قبل از انجام عمل زیبایی لیفت گردن انتخاب پزشک مجرب و ماهر است.

انتخاب پزشک اهمیت زیادی دارد زیرا در صورتی که پزشک به کار خود آشنایی کامل نداشته باشد عوارض جبران ناپذیری همچون آسیب رسیدن به اعصاب، باقی ماندن جای زخم، خونریزی و کبودی بیش از اندازه، مرگ پوست و عدم تقارن را تجربه کنید. بهتر است با نکاتی که قبل از عمل لیفت گردن باید انجام دهید شما را بیشتر آشنا نماییم.

  • ترک سیگار و انواع دیگر دخانیات
  • درباره تمامی بیماری هایی که دارید پزشک را مطلع نمایید.
  • در صورتی که پزشک مصرف داروی خاصی را منع نمود و یا داروهای خاصی را تجویز نمود همه را با دقت مصرف نمایید.

اما بعد از انجام عمل زیبایی لیفت گردن نیز باید مواردی را رعایت کنید تا دچار عوارضی همچون عفونت، باز شدن زخم‌ها، خونریزی و کبودی نشوید. این مراقبت ها شامل موارد زیر خواهد شد.

  • به بهداشت زخم ها رسیدگی کنید.
  • پانسمان ها را به موقع تعویض نمایید.
  • خون آبه خارج شده را مدیریت کنید تا عفونت ایجاد نشود.
  • داروهای تجویز شده مخصوصا آنتی بیوتیک ها را به موقع مصرف نمایید.
  • برای جلوگیری از تورم و کبودی می توانید از کمپرس آب سرد استفاده نمایید.
  • مراجعات منظم به پزشک می تواند روند درمانی شما را بهبود ببخشد.
  • داشتن یک همراه که بتواند 24 ساعته از شما مراقبت کند در روند درمان شما تاثیر خواهد داشت.
بعد از انجام عمل زیبایی لیفت گردن شما تا مدت ها گردنی کشیده با پوستی صاف خواهید داشت.

هزینه جوانسازی پوست گردن:

همانند تمامی جراحی‌های زیبایی، جراحی لیفت گردن نیز جنبه درمانی ندارد. لذا مسئولین بیمه هزینه‌ای برای آن در نظر نخواهند گرفت و بیمار لازم است تمامی هزینه‌های مربوط به عمل را برعهده بگیرد.

هزینه‌های جراحی می‌تواند با توجه به آناتومی و شرایط بیمار، بیمارستان یا مرکز جراحی انتخاب شده، میزان تجربه و مهارت جراح فوق تخصص، لوازم و تجهیزات مربوط به درمان، تعداد آزمایش‌های لازم و … برای هر بیمار متغییر باشد.

درمجموع جوانسازی پوست گردن انواع روش‌های درمانی را توصیف می‌کند که پوست شل، آویزان و چین‌وچروک گردن را از بین برده تا درخشش جوانی‌تان را به شما بازگرداند. آیا از روش‌های فوق برای درمان افتادگی یا چروک گردن استفاده کرده‌اید؟ خوشحال می­شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

جوانسازی گردن چیست؟

جوانسازی پوست گردن مجموعه‎ از روش‌های جراحی یا غیر جراحی برای جوانسازی و از بین بردن علائم پیری پوست است که در طول زمان یا بر اثر عوامل ژنتیکی پدید می‌آیند. مثلا غبغب ممکن است در اثر وراثت یا افتادگی پوست اتفاق بیافتد و ظاهر خوشایندی نداشته باشد. در این میان روش‌های مختلف جوانسازی و لیفت گردن به درمان غبغب کمک می‌کنند.

علائم پیری پوست گردن چیست؟

1. ایجاد نوارهای عمودی 2. ایجاد خطوط عرضی 3. شل شدن و افتادگی پوست 4. بوجود آمدن ضایعات روی گردن

هایفوتراپی چیست؟

این روش با دستگاه هایفوتراپی و با کمک امواج فراصوت پوست تا تحریک به ساخت کلاژن که یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های طبیعی موجود در پوست است، می‌کند. حضور مجدد این پروتئین در پوست سبب می‌شود پوست در دراز مدت سفت شده و حالت ارتجاعی خود را بازیابد.

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی