پدیکور ناخن
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه zohre.kh

پدیکور ناخن؛ آموزش انواع و مراحل دقیق پدیکور کردن ناخن

1/5 - (1 امتیاز)

مانیکور و پدیکور ناخن یکی از روش‌های مراقبت و زیبایی ناخن‌های دست و پا محسوب می‌شود که مراحل مختلفی دارد. در سالن‌های زیبایی مانیکور ناخن به‌شکل متفاوت‌تری تعریف می‌شود، اما به‌طورکلی مراحل آن شامل سوهان کشیدن ناخن، شکل‌دادن به‌آن، گرفتن پوست‌های اضافه، تمیز‌کردن کوتیکول ناخن و درنهایت لاک‌زدن به‌ناخن بوده و در هر مکانی که اقدام به ‌مانیکور یا پدیکور ناخن کنید، این مراحل انجام می‌شود. البته که ماساژ دست و پا و لایه‌برداری، آن هم در بیشتر مراکز توسط نیروی متخصص انجام می‌گیرد. تفاوت مانیکور و پدیکور ناخن در این است که مانیکور روی ناخن‌های دست و پدیکور برای مرتب‌کردن ناخن‌های پا انجام می‌شود. شما می‌توانید با یادگیری اصول اولیه مانیکور و پدیکور ناخن، به‌راحتی آن را انجام داده و از زیبایی ناخن‌هایتان لذت ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با مانیکور و پدیکور ناخن اطلاعات کاملی را به‌ شما بدهیم.

آن‌چه خواهید خواند...

انواع مانیکور ناخن چگونه انجام می‌شود؟

در ابتدای بحث به‌ سراغ مانیکور ناخن می‌رویم. مانیکور ناخن عموما به ‌دو شکل خشک و مرطوب انجام می‌گیرد و در هر دو حالت شما بعد از مرتب‌کردن ناخن‌هایتان می‌توانید تصمیم بگیرید که آرایش و شکل ظاهری ناخنتان چگونه باشد. می‌توانید با لاک به ‌ناخن خود جلوه بدهید، می‌توانید این کار را با برق ناخن انجام دهید و حتی می‌توانید ناخن‌هایتان را ژلیش کنید.

البته که ماساژ دست و پا و لایه‌برداری، آن هم در بیشتر مراکز توسط نیروی متخصص انجام می‌گیرد.

مانیکور ناخن به‌شکل مرطوب چگونه انجام می‌شود؟

اگر به‌دنبال مانیکور ناخن‌های خود بوده‌اید، احتمالا اصطلاح مانیکور مرطوب را شنیده‌اید. اما مانیکور ناخن مرطوب چیست؟ در مانیکور ناخن به ‌شکل مرطوب، ابتدا دست‌ها درون آب گرم خیسانده می‌شوند تا گوشت‌های اضافه و کوتیکول‌های اطراف ناخن کاملا نرم شوند. روش کار نیز به‌این‌صورت است که ابتدا باید لاک قبلی که روی ناخن است به ‌شکل کامل پاک شود.

سپس ناخن‌ها باید به ‌کمک ناخن‌گیر کوتاه شده و با استفاده از سوهان ناخن به‌آن‌ها فرم داده شود. بعد از این مراحل، باید دست‌ها را به‌مدت ۱۰ دقیقه درون کاسه‌ آب گرم به‌همراه مقداری صابون مناسب و مایع نرم‌کننده قرار دهید تا کاملا نرم شوند. سپس باید دست‌ها را با حوله خشک کنید.

در این مرحله نوبت به‌ تمیز‌کردن پوست‌های مرده روی سطح ناخن و مرتب‌کردن کوتیکول‌ها می‌رسد که یکی از مهم‌ترین مراحل در مانیکور ناخن محسوب می‌شوند و باید به‌ تمیزترین شکل ممکن انجام شوند. در نهایت هم با کرم‌زدن یا با استفاده از لوسیون‌های مخصوص، دست‌ها و ناخن‌ها باید ماساژ داده شوند تا خشک نگردند.

انجام فرایند مانیکور ناخن به‌ کمک پارافین نیز یکی از روش‌هایی است که اخیرا مورد استقبال ناخن‌کاران قرار گرفته است. این روش تا حدودی شبیه به‌ مانیکور ناخن خیس بوده و تنها تفاوتش این است که در این روش به‌جای آب گرم از پارافین استفاده می‌شود.

مانیکور ناخن به‌شکل خشک چگونه انجام می‌شود

مراحل انجام مانیکور خشک مانند همان مانیکور ناخن به ‌شکل مرطوب است؛ با این تفاوت که دست‌ها در این فرایند داخل آب قرار نمی‌گیرند و در همان حالت خشک تحت عملیات مانیکور قرار می‌گیرند. این روش برای افرادی که ناخن‌های شکننده یا پوست خشک و حساسی دارند، بسیار از مانیکور مرطوب مناسب‌تر است.

مانیکور ناخن خشک به ‌دو شکل معمولی و روسی انجام می‌گیرد. در مانیکور ناخن خشک معمولی از سوهان دستی استفاده می‌شود، اما در مقابل در روش روسی مانیکور سوهان‌های برقی و سر سوهان‌های شنی را مورد استفاده قرار می‌دهند.

روش‌های دیگری نیز برای انجام مانیکور وجود دارد که از جمله آن‌ها‌ می‌توان به‌ مانیکور فرانسوی، مانیکور آمریکایی و ژلیش اشاره کرد که تفاوتشان بیشتر در نوع لاک‌زدن ناخن است. در حقیقت عملیات مرتب‌کردن ناخن‌ها در تمامی این روش‌ها به‌ یکی از دو صورت مرطوب یا خشک انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونه ناخن‌ سالم و زیبا داشته باشیم؟

به پوستت جون تازه بده

مراحل انجام مانیکور ناخن

  • در مرحله اول توصیه می‌شود اگر لاکی روی ناخن‌های دستان شما باقی مانده است را کاملا پاک کنید. توجه داشته باشید این عملیات پاکسازی ناخن‌ها باید بدون هیچ‌گونه استونی انجام بگیرد. شما می‌توانید به‌جای استون از پدهای پنبه‌ای مخصوص جهت پاک‌کردن لاک‌های ناخن خود استفاده نمایید.
در مرحله اول توصیه می‌شود اگر لاکی روی ناخن‌های دستان شما باقی مانده است را کاملا پاک کنید.
  • در مرحله بعدی نیاز است از یک ناخن‌گیر جهت مرتب‌کردن ناخن‌های خود استفاده نمایید. در این مرحله توجه داشته باشید باید توسط یک سوهان مناسب گوشه‌های ناخن دستان خود را به‌شکل تمیزی مرتب کنید. در این مرحله می‌توانید با سوهان‌کشی مناسب ناخن‌های خود را به‌هرشکلی که دوست دارید، اعم از مربع، بیضی شکل، تیز یا بالرین در بیاورید. شما می‌توانید از یک بافر مناسب جهت تمیز‌کردن روی ناخن‌های خود استفاده نمایید.
  • در مرحله بعدی باید از یک کاسه بزرگ که در آن مقداری آب گرم و چند قطره شامپو بچه ریخته‌اید، استفاده کنید. بهتر است انگشتان دست خود را به‌مدت ۳ دقیقه درون این محلول قرار دهید تا خیس شدن‌کوتیکول به‌نرم شدن‌ناخن‌های شما کمک کرده و سبب ازبین‌رفتن سلول‌های مرده و کثیف پوستتان بشود. در این مرحله توصیه می‌شود از یک برس جهت تمیز‌کردن سطح ناخن و زیر آن استفاده نمایید.
  • در مرحله چهارم باید ناخن‌های خود را کاملا پاک کرده و از یک کرم کوتیکول جهت نرم‌کردن روی سطح ناخن‌هایتان استفاده کنید. سپس توسط یک پوشر مناسب، کوتیکول‌ها را ‌عقب بزنید. توجه داشته باشید که در این مرحله اگر فشار زیادی بر پوست و ناخن شما وارد شود، موجب آسیب دیدن ناخن‌های شما خواهد شد.
  • در مرحله بعدی دست‌ها و ناخن‌های شما نیاز دارند که کاملا مرطوب بشوند. از این رو باید از یک مرطوب‌کننده مناسب مانند کرم یا لوسیون مخصوص جهت آبرسانی به ‌انگشتان و ناخن‌های خود استفاده نمایید. همان‌طور که کاملا واضح است، اگر دست و ناخن‌های شما خیس شده باشد، به‌دلیل وجود رطوبت و هیدراته شدن، پوست شما به‌شکل راحت‌تری با کرم‌های مرطوب‌کننده احیا خواهد شد.
  • در مرحله ششم لازم است مقدار اضافی مرطوب‌کننده را از روی ناخن‌های خود پاک نمایید، زیرا باعث می‌شود که لاک به‌خوبی روی ناخن‌های شما ننشیند و شکل جالبی به‌ خود نگیرد.
  • در مرحله هفتم توصیه می‌شود حتما از یک پوشش پایه به‌عنوان لاک برای ناخن‌هایتان استفاده نمایید. شما می‌توانید از رنگ‌های روشن و سفید برای پوشش‌دهی پایه به ‌ناخن‌های خود استفاده کنید تا رنگ نهایی ناخن شما رنگ دلخواهتان باشد.
  • در مرحله بعدی می‌توانید از لاک اصلی خود به‌ هر رنگی که می‌خواهید استفاده نمایید. توصیه ما در این مرحله این است که در ابتدا یک لایه از لاک را روی ناخن خود بزنید و بعد از آن لایه بعدی را روی آن بکشید. این کار باعث می‌شود رنگ ناخن شما زیبایی بیشتری داشته و جلوه بی‌نظیری به‌ ناخن‌هایتان بدهد.
  • در مرحله آخر باید از یک برق ناخن مناسب جهت براق‌شدن‌ و محافظت لاک‌های زده ‌شده روی ناخن‌هایتان استفاده نمایید. پس از انجام‌دادن این مراحل و اطمینان حاصل‌کردن از اینکه برق ناخن به‌ شکل کامل خشک شده است، می‌توانید از کرم‌های مرطوب‌کننده یا لوسیون‌های مخصوص برای نرم‌کردن پوست اطراف ناخنتان استفاده کنید تا حساسیت و خشکی روی پوستتان ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: پدیکور خیس چیست؟ 

مزایای انجام مانیکور ناخن

مانیکور ناخن هم مانند پدیکور ناخن که درادامه خواهد آمد، مزایایی دارد:

 افزایش و بهبود جریان گردش خون

همان‌طور که دانستید در در روند انجام مانیکور ماساژ هم روی دست اعمال می‌شود که این ماساژها، در بهبود و افزایش گردش جریان خون و همچنین تحریک مفاصل به‌شدت اثر خواهد داشت.

بهبود سلامت وضعیت ناخن‌ها

با انجام مانیکور ناخن منظم در فواصل زمانی مناسب، احتمال بروز قارچ و سایر عفونت‌ها در ناخن شما و پوست اطراف آن کاهش پیدا می‌کند. بنابراین این ایده خوبی است که دست‌های خود را به‌شکل عمقی پاکسازی کنید تا سلول‌های مرده پوستتان از بین برود. این اقدام موجب تقویت و سلامت ناخن‌های شما خواهد شد.

با انجام مانیکور ناخن منظم در فواصل زمانی مناسب، احتمال بروز قارچ و سایر عفونت‌ها در ناخن شما و پوست اطراف آن کاهش پیدا می‌کند.

کاهش استرس و اضطراب و افزایش آرامش

همان‌طور که واضح است، ماساژ بدن یک راه بسیار عالی و ثابت‌شده برای استراحت و تحریک اعصاب پوست انسان محسوب می‌شود. مانیکور ناخن یک روش مطمئن جهت ایجاد آرامش خواهد بود که علاوه بر از بین بردن استرس و اضطراب، ظاهر لطیف و زیبایی به‌دست‌ها هدیه می‌دهد. شما می‌توانید با با اعتماد بنفس بیشتری در جمع دوستانتان حضور داشته باشید و از اضطراب خود بکاهید.

افزایش نرمی و لطافت دست‌ها

فصل زمستان و روزهای سرد و خشک سال باعث بروز حساسیت و خشک شدن ‌پوست برخی از افراد می‌شود. بنابراین اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، با استفاده از مانیکور ناخن در طول فصل زمستان می‌توانید پوست و ناخن‌های خود را کاملا نرم نگه دارید. اگر از دست‌هایتان مراقبت نکنید، پوستشان خشک و شکننده می‌شود و این امر در نهایت باعث بروز زخم‌های دردناک و ظاهر بسیار نامناسبی در ناخن‌های شما خواهد شد.

پدیکور ناخن چیست؟

پدیکور ناخن به ‌مجموعه‌ای از روش‌های درمانی، زیبایی و ناخن گفته می‌شود که روی ناخن‌های پا انجام می‌گیرد. پدیکور ناخن را می‌توانید هم در خانه خود انجام دهید و هم در سالن‌های زیبایی به‌دنبال انجام آن بروید. پدیکور ناخن نیز مانند مانیکور آن شامل مراحل مختلفی است که این مراحل عبارت‌اند از:

  • مرتب‌کردن اصولی ناخن‌های پا
  • برداشتن کوتیکول و پوست اضافه اطراف ناخن پا
  • استفاده از ماسک‌های مخصوص، لوسیون‌ها و روغن‌های درمانی جهت حفظ رطوبت پا و ناخن پا
  • ماساژ، لایه‌برداری اصولی و آب‌رسانی

مراحل انجام پدیکور ناخن در خانه

مراحل انجام یک پدیکور ناخن خوب در خانه شامل موارد زیر می‌شود:

در اولین مرحله باید توجه داشته باشید که لوازم مورد نیاز جهت پدیکور ناخن را تهیه کنید.

لوازمی که برای پدیکور ناخن نیاز دارید را تهیه کنید

در اولین مرحله باید توجه داشته باشید که لوازم مورد نیاز جهت پدیکور ناخن را تهیه کنید. هیچ چیز بدتر از این نخواهد بود که اواسط انجام فرایند باشید و متوجه شوید که وسیله‌ای را در خانه ندارید و مجبورید ساعت‌ها به‌دنبال آن بگردید.

بنابراین بهتر است تمام ابزار مورد نیاز خود را بردارید و یک مکان راحت برای انجام این فرایند در منزلتان انتخاب نمایید. شما قرار است به‌ خود و به‌ ناخن‌های خود کمی استراحت بدهید و این مهم است که یک مکان راحت را جهت انجام پدیکور ناخن انتخاب کنید.

در فرایند پدیکور ناخن، تمامی پولیش‌های قدیمی باقی‌مانده روی ناخن را پاک کنید

این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل پایه‌ای انجام پدیکور ناخن است. چه شما قبلاً روی ناخن‌هایتان لاک زده‌اید و چه این کار را انجام نداده‌اید، توصیه می‌شود از یک پد پنبه‌ای و پاک‌کننده لاک استفاده نمایید تا از شر باقی‌مانده‌های قدیمی لاک یا ژلی که روی ناخن‌ها مانده‌اند خلاص بشوید. می‌توانید برای انجام این کار از استون یا لاک پاک‌کن‌هاب غیرسمی بهره بگیرید.

در پدیکور ناخن، انگشتان پای خود را خیس کنید

شما به‌ مرحله ریلکسیشن و جذاب پدیکور ناخن رسیده‌اید. ابتدا باید وان، سطل یا ظرفی که برای انجام پدیکور انتخاب کرده‌اید را با آب گرم پر کنید. سپس در آن نمک اپسوم و روغن‌های ضروری را بریزید تا محیطی شبیه به‌آبگرم را تجربه‌کنید. اگر این موارد را در منزل ندارید، می‌توانید از یک صابون مایع ساده استفاده نمایید.

اگر هم فکر می‌کنید این مرحله زمان‌بر است و اهمیت خاصی ندارد، باید به ‌شما بگوییم که خیس‌کردن پاهایتان با آب گرم مخلوط‌شده با نمک و روغن‌های ضروری بسیار آرامبخش بوده و پاشنه پا و کوتیکو‌ل‌ها را کاملا نرم می‌کند. برای گرفتن بهترین نتیجه، باید پاهای خود را تقریباً ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کاملا خیس کنید. سپس پاهای خود را از آب گرم بیرون کشیده و با یک حوله نرم به‌آرامی آن‌ها را خشک نمایید.

اسکین اسکرابر، درما اف

بیشتر بخوانید: لایه‌ لایه شدن ناخن؛

برش فایل‌ و بافر ناخن

اکنون که پاهای شما به‌آن حد از نرمی رسیده که بتوانید پدیکور را شروع کنید، باید به‌سراغ انجام مراحل نظافتی ناخن بروید. در این مرحله ابتدا باید ناخن‌های خود را با ناخن‌گیر کوتاه کرده و سپس از سوهان و بافر جهت شکل‌دادن و صاف‌کردن لبه‌ها استفاده نمایید. توجه داشته باشید که شکل و طول ناخن‌ها کاملا به‌ سلیقه شما بستگی دارد.

از آن‌جایی که شما کنترل بیشتری بر ناخن‌هایتان دارید، بهترین کار این است که مستقیماً آن را برش دهید و از فایل برای ایجاد شکل دلخواه آن‌ها استفاده کنید.

حواستان به‌ کوتیکو‌ل باشد

در این مرحله باید یک نرم‌کننده کوتیکول را به‌تمام ناخن‌های پای خود بزنید و شروع به‌عقب‌زدن کوتیکول‌های پایتان کنید. این نه‌تنها به ‌انجام درست پدیکور حرفه‌ای ناخن شما کمک می‌کند، بلکه باعث نشستن بهتر لاک روی ناخن‌هایتان نیز شود. اگر فکر می‌کنید برایتان راحت است، می‌توانید برای کوتاه‌کردن پوست مرده اطراف ناخن‌های پای خود نیز از نوک کوتیکول استفاده نمایید، اما توجه داشته باشید که در انجام این کار زیاده‌روی نکنید.

نوبت به ‌برداشتن پینه‌های پا رسیده است

در این مرحله شما باید به‌سراغ پینه‌های پا بروید. می‌توانید با استفاده از سوهان پا یا پوکه جهت مالش‌دادن کف پاها پوست مرده را از بین ببرید و نرمی و زیبایی را برای پایتان به‌ ارمغان بیاورید. اگر هیچ‌کدام از این ابزارها را در منزل ندارید، یک اسکراب لایه‌بردار نیز می‌تواند به‌شما کمک کند.

انجام لایه‌برداری و مرطوب‌کردن پا

اکنون که توانسته‌اید پای خود را از شر پوست مرده و لکه‌های زبر خلاص کنید، وقت آن رسیده است که با یک لایه‌برداری پوست خود را به‌آرامش برسانید. جهت انجام این کار تنها نیاز است یک اسکراب بدن خریداری کمید و آن را روی تمام پاهایتان، خصوصا پاشنه پا بزنید.

هنگامی‌که عملیات اسکراب و لایه‌برداری کامل را انجام دادید، باید از روغن بدن، کرم پا یا لوسیون مورد علاقه خود استفاده نمایید تا پوستتان مرطوب و انعطاف‌پذیر باقی بماند. در نهایت هم با انجام یک ماساژ سریع آرامشی فوق‌العاده را به‌پاهای خود هدیه دهید.

در پدیکور ناخن، ناخن‌های پایتان را تمیز کنید و در جداکننده‌های انگشت پا قرار بدهید

اکنون که پوستتان کاملا هیدراته شده است، پیش از استفاده از لاک ناخن مطمئن شوید که هیچ گونه روغن، کرم مرطوب‌کننده و یا لوسیونی روی بستر ناخن شما باقی نمانده است. برای اطمینان بیشتر می‌توانید پیش از زدن لاک روی ناخن‌ها، آن‌ها را با استفاده از الکل کاملاً تمیز کرده و از جداکننده‌های انگشت پا جهت جلوگیری از لکه‌دار شدن‌لاک توسط انگشتان پایتان که با یکدیگر تماس دارند، استفاده نمایید.

اما اگر جداکننده دستی در دسترس خود ندارید، می‌توانید یک دستمال کاغذی را بغلتانید و آن را به ‌داخل و خارج انگشتان پای خود ببافید تا یک لایه جداکننده ایجاد کنید. نگران این مرحله نباشید! تنها لازم است مطمئن شوید که انگشت‌هایتان به‌یکدیگر برخورد نمی‌کند تا تمامی زحمات شما را بر باد بدهد.

تنها لازم است مطمئن شوید که انگشت‌هایتان به‌یکدیگر برخورد نمی‌کند تا تمامی زحمات شما را بر باد بدهد.

انجام پولیش و تاپ‌کوت ناخن در مرحله آخر

در این مرحله که آخرین مرحله انجام پدیکور ناخن است، نوبت به ‌پولیش ناخن رسیده است. در اینجا نیاز است که پایه، رنگ ناخن و تاپ کوت خود را روی ناخنتان بمالید و با خیال راحت از یک برس پاک‌کننده برای رفع هرگونه اشتباه در انجام این کار استفاده نمایید. نکته مهم در این مرحله این است که برای داشتن بهترین رنگ ناخن، توصیه می‌شود که دو لایه لاک ناخن بزنید. در حقیقت هر لایه لاک باید نازک زده شود که دوام و ماندگاری و جلوه بیشتری داشته باشد.

هر چند لایه از لاک که می‌زنید باید تا زمان خشک شدن‌کامل آن از ‌زدن لایه بعدی لاک خودداری نمایید. پس از‌ زدن لاک، هم حتما از TOPCOAT استفاده کنید که دوام و ماندگاری لاک ناخن پا را افزایش بدهد. با استفاده از یک گوش‌پاک‌کن می‌توانید گوشت اطراف ناخن پایتان را تمیز کنید. استفاده از یک مرطوب‌کننده مناسب پس از تاپ کوت می‌تواند به ‌نرمی پاهایتان کمک کند. باید پاهایتان را ماساژ دهید که محتویات آن کاملا جذب پوست شود. حواستان باشد که از خراش‌دادن لاک ناخن پایتان اجتناب کنید و مراقب باشید که سطح ناخن پا به ‌وسایل تیز و سطوح مختلف برخورد نکند. این اتفاق باعث لایه‌لایه شدن‌ سطح ناخنتان خواهد شد. لاک ناخن پا همچون لاک ناخن دست نباید مدت زیادی روی ناخن‌هایتان باقی بماند. پاک‌کردن هفتگی لاک‌ها توصیه‌ای است که باعث می‌شود رنگ ناخنتان کدر نشود. بهتر است برای انجام پدیکور بعدی چند روزی فاصله بیندازید.

نکات مهم در انجام پدیکور ناخن

  • یکی از مهم‌ترین دلایل شکنندگی ناخن پا، کاهش چربی است که به‌ دلیل استحمام مکرر و استفاده از آب داغ بروز پیدا می‌کند و سبب ریش‌ریش‌شدن‌ پوست کناره ناخن‌هایتان می‌شود. بنابراین از استحمام زیاد خودداری فرمایید تا چربی مورد نیاز پوست بدنتان از بین نرود.
  • بهتر است پوسته‌های کنار ناخن پا را با استفاده از یک ناخن‌گیر حذف کنید.
  • استفاده از کرم مرطوب‌کننده، لوسیون یا گلیسیرین را فراموش نکنید.
  • مطمئن باشید این فرایند موجب بروز بیماری خطرناک پوستی و تهدید سلامت عمومی بدن شما نخواهد شد.
  • سعی کنید برخی اوقات همه وسایل پدیکور ناخن خود را ضدعفونی نمایید.
  • عوارض انجام متعدد و بدون فاصله پدیکور ناخن، شامل لایه‌لایه‌شدن‌ ناخن و عفونت‌های پوستی خواهد بود.
  • هرقدر ضربه‌های کوچک یا بزرگ مانند برخورد با سطوح مختلف روی ناخن شما وارد بشود، شکنندگی آن افزایش پیدا کرده موجب تهدید سلامتی و زیبایی ناخن شما خواهد بود.
  • اگر می‌خواهید مشکلاتی مانند خراب‌شدن‌ لاک و پریدن نوک لاک برای ناخنتان پیش نیاید، از مواد و محصولاتی استفاده نمایید که مجوز سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دارا هستند.
  • در پدیکور ناخن سعی کنید که از top coat با پوشش‌های مرغوب و باکیفیت استفاده کنید.
  • اگر برای انجام پدیکور ناخن از سوهان برقی استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که این عمل باید به‌ آهستگی هرچه بیشتر انجام شده تا ضربات مختلف روی ناخن، باعث تضعیف و شکننده‌شدن ‌آن نشود. برای این کار باید از سر سوهان‌های مناسب استفاده کنید.
  • در این مرحله دورگیری ناخن باید به ‌شکلی باشد که به‌ پوست پای شما آسیب نرساند. دورگیری ناخن با سوهان برقی حتما باید توسط فردی متخصص و مجرب انجام شود. اگر توانایی انجام این کار را ندارید، می‌توانید از سوهان دستی استفاده کنید.
  • قسمت سفید رنگ ریشه ناخن کوتیکول نام دارد که اصولا متخصصان پدیکور ناخن این قسمت را حذف می‌کند. در حالی که برداشتن و حذف‌کردن آن، سطح ناخن را تهدید کرده و انگشت شما را در معرض انواع عفونت‌های قارچی و میکروبی قرار می‌دهد.
  • حتما توجه داشته باشید که پس از شستن پا، آن را خشک کنید تا رطوبت بین انگشتان پای شما باقی نمانده و محیطی مستعد رشد برای قارچ به‌وجود نیاید، زیرا قارچ سبب لیز‌شدن‌ بین انگشتان پا در زمان پدیکور ناخن خواهد شد.
  • سوهان‌زدن مکرر سبب صدمه به‌ ناخن پا و ایجاد خطوط و لکه‌های سفید روی آن می‌شود، بنابراین باید از انجام این کار بپرهیزید.
مطمئن باشید این فرایند موجب بروز بیماری خطرناک پوستی و تهدید سلامت عمومی بدن شما نخواهد شد.

مزایای پدیکور ناخن چیست؟

باید بدانید که پدیکور ناخن تنها برای زیبایی پا و انگشتان آن انجام نشده و در حقیقت روشی است جهت مراقبت از پا برای پیشگیری از آسیب‌ها و مشکلاتی که بعدا ممکن است برای ناخن‌ها پیش بیاید. با انجام پدیکور ناخن، به‌لطف استفاده از ماسک‌های مخصوص و روغن‌های درمانی مختلف، پوست پا از آسیب‌هایی همچون بروز خشکی بیش از حد و ترک خوردن دور می‌ماند. علاوه‌براین ناخن‌های پا محکم و انعطاف‌پذیر شده و از شکسته‌شدن ‌آن‌ها در اثر برخورد و… جلوگیری می‌شود. همچنین، همچون مانیکور ناخن پس از اتمام فرایند می‌توانید انواع طرح‌های زیبا را روی ناخن‌های پای خود پیاده کنید.

با انجام پدیکور ناخن، به‌لطف استفاده از ماسک‌های مخصوص و روغن‌های درمانی مختلف، پوست پا از آسیب‌هایی همچون بروز خشکی بیش از حد و ترک خوردن دور می‌ماند.

شما چه منزل خود را برای انجام پدیکور ناخن انتخاب کنید و چه به‌ سالن‌های زیبایی تخصصی بروید، درهرصورت باید مراقب بهداشت این فرایند باشید و مطمئن شوید که از وسایل تمیز و ضدعفونی‌شده و همچنین مواد مرغوب و باکیفیت استفاده می‌شود. توصیه می‌کنیم حتما انجام این فرایند را به ‌افراد متخصص این حوزه بسپارید و در غیراین‌صورت تلاش کنید حتما موارد بهداشتی را حین انجام کار رعایت فرمایید.

در این مطلب شما با صفر تا صد مانیکور و پدیکور ناخن، مراحل انجام و مزایای هرکدام آشنا شدید. همان‌طور که واضح است شما با استفاده از این روش‌ها می‌توانید ناخن‌های زیبایی را به‌ دست و پای خود هدیه دهید و خودتان نیز از این زیبایی و لطافت لذت ببرید. توصیه می‌کنیم حتما در فواصل زمانی مناسب اقدام به‌ مانیکور و پدیکور ناخن‌های خود کنید. امیدوارم توانسته باشیم به‌شما کمک کنیم.

منبع ++++

مانیکور ناخن چگونه انجام میشود؟

مانیکور ناخن عموما به ‌دو شکل خشک و مرطوب انجام می‌گیرد و در هر دو حالت شما بعد از مرتب‌کردن ناخن‌هایتان می‌توانید تصمیم بگیرید که آرایش و شکل ظاهری ناخنتان چگونه باشد. می‌توانید با لاک به ‌ناخن خود جلوه بدهید، می‌توانید این کار را با برق ناخن انجام دهید و حتی می‌توانید ناخن‌هایتان را ژلیش کنید.

مزایای انجام مانیکور ناخن چیست؟

1. افزایش و بهبود جریان گردش خون 2. بهبود سلامت وضعیت ناخن‌ها 3. کاهش استرس و اضطراب و افزایش آرامش 4. افزایش نرمی و لطافت دست‌ها

چگونه پدیکور ناخن پا را انجام بدیم؟

شما به‌ مرحله ریلکسیشن و جذاب پدیکور ناخن رسیده‌اید. ابتدا باید وان، سطل یا ظرفی که برای انجام پدیکور انتخاب کرده‌اید را با آب گرم پر کنید. سپس در آن نمک اپسوم و روغن‌های ضروری را بریزید تا محیطی شبیه به‌آبگرم را تجربه‌کنید. اگر این موارد را در منزل ندارید، می‌توانید از یک صابون مایع ساده استفاده نمایید.

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی