میکرونیدلینگ زیر چشم چیست و چه فوایدی دارد؟
۲۱ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

میکرونیدلینگ زیر چشم؛ فواید، مضرات درمان چروک و سیاهی دور چشم

به این مطلب امتیاز دهید

برای رفع سیاهی زیر چشم و چین‌وچروک اطراف آن محصولات زیادی وجود دارند. احتمالاً برای پوشاندن این عوارض از کانسیلر استفاده کرده‌اید. اما بهتر است بدانید این محصول برای درمان تیرگی و چروک دور چشم اثری ندارد و فقط برای پنهان‌کردن موقت این عوارض استفاده می‌شود. همچنین اگر از کرم دور چشم استفاده می‌کنید و آثار سریع آن را روی صورتتان نمی‌بینید، بهترین راهکار این است که به دنبال یک روش درمانی دیگر بروید؛ بهترین روش برای رفع عوارض پوست صورت و اطراف چشم این است که نتایج به طور سریع روی صورت ظاهر شوند و ماندگاری بلندمدتی داشته باشند. متخصصان زیبایی پیشنهاد می‌کنند که از میکرونیدلینگ زیر چشم برای رفع مشکلات پوستی بهره‌مند شوید. در این مقاله درباره نتایج شگفت‌انگیز و فواید این فناوری در زیبایی صورت صحبت خواهیم کرد.

آن‌چه خواهید خواند...

میکرونیدلینگ زیر چشم چیست؟

میکرونیدلینگ یکی از روش‌های زیبایی صورت است که به طور بسیار ساده انجام می‌شود و تأثیرگذاری بالایی دارد. همچنین یک روش کم تهاجمی است و انجام آن به جراحی یا بریدگی خاصی نیاز ندارد. به‌طورکلی پزشکان از این روش برای جوان‌سازی پوست و رفع نشانه‌های رایج پیری زودرس استفاده می‌کنند.

بهترین روش برای رفع عوارض پوست صورت و اطراف چشم این است که نتایج به طور سریع روی صورت ظاهر شوند

دستگاه میکرونیدلینگ شامل میکروسوزن‌هایی است که روی پوست اعمال می‌شوند. این سوزن‌های بسیار ریز به طور کنترل‌شده روی پوست سوراخ‌های بسیار ریز ایجاد می‌کنند که به‌راحتی دیده نمی‌شوند.

این سوزن‌ها پوست بدن را برای کلاژن‌سازی بیشتر آماده می‌کنند و به جوان‌سازی سلول‌های پوستی قدرت بالایی می‌بخشند. افزایش کلاژن و الاستین به بهبود عوارض پوستی، مانند چروک، افتادگی و جای زخم کمک شایانی می‌کند.

میکرونیدلینگ یک روش مطمئن و کم‌خطر (بی‌خطر برای اکثر افراد) است که وظیفه بازسازی سلول‌های پوستی را ایفا می‌کند. متخصصان پوست و مو ادعا می‌کنند که میکرونیدلینگ یکی راه‌حل عالی برای زیبایی صورت است که دوره نقاهت و عوارض بسیار کمی دارد و نتایج آن شگفت‌انگیز است.

میکرونیدلینگ زیر چشم همانند میکرونیدلینگ صورت انجام می‌شود و میکروسوزن‌ها به سطح پوست زیر چشم وارد می‌شوند؛ سوراخ‌های ایجادشده توسط این سوزن‌های ریز، سیاهی دور چشم را بهبود می‌دهند. پروتئین‌هایی که با تحریک پوست تولید می‌شوند، مقاومت پوست را افزایش می‌دهند و آن را محکم‌تر می‌کنند.

چرا متخصصان زیبایی به میکرونیدلینگ زیر چشم اهمیت زیادی می‌دهند؟

متخصصان زیبایی همواره برای ارتقای محصولات مراقبت از پوست صورت تلاش می‌کنند. اما برای زیبایی و رفع مشکلات موجود در پوست زیر چشم توجه ویژه‌ای دارند.

دلیل اصلی تمرکز متخصصان پوست روی این مسئله، این است که پوست زیر چشم با پوست سایر قسمت‌های صورت و بدن متفاوت است؛ پوست اطراف چشم حساس‌ترین پوست در کل بدن است. پوست این قسمت همانند پوست سایر قسمت‌ها شامل سه لایه اصلی اپیدرم، درم و هیپودرم است، اما ظرافت بسیار بالایی دارد.

به همین دلیل است که علائم پیری زودرس در این قسمت سریع‌تر مشاهده می‌شوند. اگر در پوست اطراف چشمتان نشانه‌هایی مانند سیاهی، خطوط ریز، افتادگی و پف مشاهده کردید، باید برای رفع این علائم سریعاً اقدام کنید.

علائم پیری زودرس پوست زیر چشم دلایل زیادی دارند؛ اما در حالت کلی به ژنتیک، استرس، سبک زندگی، مصرف الکل و کمبود بدن مربوط می‌شوند. خبر خوشحال‌کننده این است که شما می‌توانید با اجرای راهکارهای مختلف و استفاده از فناوری‌های روز دنیا این علائم را مدیریت کنید و به‌مرورزمان آن‌ها را کاهش دهید. رایج‌ترین روش این است که از محصولات مراقبت از پوست صورت استفاده کنید.

اما این روش‌ها آثار کمی دارند و توانایی آن‌ها برای رفع بلندمدت علائم پایین است. برخی از مشاوران پوست و مو که در این زمینه تخصصی ندارند، توصیه می‌کنند برای رفع عوارض پوستی زیر چشم از کانسیلر استفاده کنید.

درحالی‌که کانسیلر برای مراقبت از پوست کاربردی ندارد و فقط یک محصول آرایش صورت است؛ بنابراین، بهترین راهکار مراجعه به متخصص زیبایی و دریافت خدمات میکرونیدلینگ زیر چشم است.

همچنین درمان‌های لیزری آثار زیبایی را با سرعت بیشتری روی پوست ایجاد می‌کنند؛

تفاوت میکرونیدلینگ با سایر روش‌های زیبایی چیست؟

یک متخصص زیبایی مطرح در این باره توضیح می‌دهد که لایه‌برداری شیمیایی به کمک لیزر برای رفع چین‌وچروک و عوارض پوستی مؤثر است. همچنین درمان‌های لیزری آثار زیبایی را با سرعت بیشتری روی پوست ایجاد می‌کنند؛ اما به دوران نقاهت و استراحت بیشتری نیاز دارد.

نتیجه مطالعه علمی که توسط جراحان پوست در سال 2018 انجام شد، ثابت کرد که میکرونیدلینگ پوست بهترین جایگزین برای لایه‌برداری با لیزر است، زیرا آثار آن سریع و بلندمدت است و عوارض بسیار کمی (در حد صفر) دارد. متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند یکی از روش‌های عالی برای بالابردن تأثیرگذاری میکرونیدلینگ، ترکیب آن با آر اف صورت (درمان توسط امواج رادیویی) است.

به پوستت جون تازه بده

فواید میکرونیدلینگ برای پوست اطراف چشم و زیبایی صورت چیست؟

میکرونیدلینگ ظاهر صورت را زیباتر می‌کند و بافت پوست را بهبود می‌دهد. این کار با بهبود خاصیت ارتجاعی، حذف جای جوش و کاهش چروک پوست انجام می‌شود.

این روش برخلاف سایر روش‌های زیبایی که عوارض دارند، برای پوست خطری ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل به یک روش ایده‌آل برای پوست‌های تیره تبدیل شده است. همچنین برخی از مزایای میکرونیدلینگ که زیبایی صورت را افزایش می‌دهند، عبارت‌اند از:

خطوط ریز و چروک صورت را کاهش می‌دهد

قطعاً شما نمی‌خواهید از لحاظ ظاهری فردی پیر به نظر برسید، اما این دست شما نیست. قبل از اینکه به سن پیری برسید، در میان‌سالی و حتی جوانی خطوط ریزی را روی صورتتان مشاهده می‌کنید که باعث چروکی پوستتان می‌شوند. میکرونیدلینگ با چین‌وچروک پوست صورت و اطراف چشم مبارزه می‌کند.

اجرای این روش زیباسازی باعث می‌شود ساختار پوست استحکامش را افزایش دهد تا شما جوان‌تر از سن واقعی‌تان به نظر برسید. همچنین میکرونیدلینگ مکانیسم ترمیم زخم را در زیر پوست فعال می‌کند که به رفع چروک‌های شدید روی پیشانی منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید:‌ غده زیر چشم

قبل از اینکه به سن پیری برسید، در میان‌سالی و حتی جوانی خطوط ریزی را روی صورتتان مشاهده می‌کنید که باعث چروکی پوستتان می‌شوند.

جای جوش و زخم را درمان می‌کند

بهبود برخی از زخم‌های برجسته به‌راحتی امکان‌پذیر نیست. میکرونیدلینگ ویژگی خودترمیمی پوست را به طرز معجزه‌آسایی فعال می‌کند؛ در نتیجه این عارضه سخت بهبود می‌یابد.

آسیب‌های نور خورشید را کاهش می‌دهد

احتمالاً بدون اینکه توجه کنید، در طول روز مدت زیادی را زیر نور خورشید قرار می‌گیرید. نور خورشید به دلیل تابش اشعه مضر، به سلول‌های پوستی آسیب شدیدی وارد می‌کند.

میکرونیدلینگ ضررهای ناشی از نور مضر خورشید را بهبود می‌دهد و لکه‌های صورت را رفع می‌کند. این روش زیبایی با تولید سلول‌های جوان، ظاهر صورت را زیباتر و رنگ آن را یکنواخت می‌کند.

برای پوست آثار ضد پیری دارد

با افزایش سن، علاوه بر اینکه پوست صورت تغییر رنگ می‌دهد، خاصیت ارتجاعی آن کاهش می‌یابد. بنابراین، افتاده و شل می‌شود و شما پیر به نظر می‌رسید. افزایش کلاژن‌های پوست، افتادگی پوست و علائم پیری را برطرف می‌کند.

منافذ پوست را کوچک‌تر می‌کند

باوجوداینکه سوزن‌های موجود در دستگاه میکرونیدلینگ پوست را سوراخ می‌کنند، اما اندازه منافذ را بزرگ‌تر نمی‌کنند. حتی به کوچک‌تر شدن منافذ پوست کمک می‌کنند. بنابراین چربی‌های اضافی و باکتری‌ها منافذ را مسدود نمی‌کنند و روی پوست جوش ایجاد نمی‌شود.

تأثیرگذاری محصولات مراقبت از پوست را افزایش می‌دهد

سوراخ‌های ریزی که توسط دستگاه میکرونیدلینگ ایجاد می‌شوند، مرطوب‌کننده‌ها و سایر محصولات مراقبت از پوست را به‌راحتی دریافت می‌کنند و به لایه‌های عمیق‌تر پوست می‌رسانند؛ در نتیجه فواید کرم‌های موضعی برای پوست بیشتر می‌شود.

علائم پارگی پوست را کاهش می‌دهد

برخی از پوست‌ها به دلایلی مانند رشد سریع بدن یا بارداری ترک می‌خورند. میکرونیدلینگ علاوه بر اثرگذاری مفید روی پوست صورت، پوست سایر قسمت‌های بدن را بهبود می‌دهد و علائم پارگی را کمتر می‌کند.

روزاسه را کاهش می‌دهد

با بروز روزاسه روی پوست، کلاژن‌های آن با سرعت زیادی تجزیه می‌شوند. میکرونیدلینگ فرایند کاهش کلاژن‌ها را متوقف می‌کند و آن‌ها را افزایش می‌دهد. بنابراین تحریک و التهاب پوست توسط روزاسه کمتر می‌شود.

جوش آکنه بهبود می‌یابد

درباره رفع جوش توسط میکرونیدلینگ اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. اما برخی از کلینیک‌های زیبایی گزارش داده‌اند یکی از راهکارهای رفع عارضه پوستی آکنه، استفاده از میکرونیدلینگ است. البته فواید میکرونیدلینگ بیشتر برای درخشان کردن پوست است و برای درمان قطعی جوش کاربردی ندارد. توصیه می‌کنیم در این مورد با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

نسبت به لیزردرمانی عوارض کمتری دارد

پوست شما برای اینکه پس از لایه‌برداری شیمیایی به حالت اولیه برگردد، به 14 تا 21 روز زمان نیاز دارد. اما این زمان در میکرونیدلینگ حداکثر 3 روز است.

البته فواید میکرونیدلینگ بیشتر برای درخشان کردن پوست است و برای درمان قطعی جوش کاربردی ندارد.

عوارض میکرونیدلینگ زیر چشم چیست؟

یکی از مسائل مهم درباره روش‌های جوان‌سازی، بررسی خطرات و عوارضی است که به پوست وارد می‌کنند. بر اساس یکی از مطالعاتی که جراحان پوست در سال 2017 انجام دادند، میکرونیدلینگ می‌تواند باعث ایجاد سوزش بسیار خفیف و قرمزی به مدت چند روز پس از جلسه میکرونیدلینگ روی پوست شود.

البته آن‌ها توضیح دادند این عارضه کاملاً طبیعی است و سلامتی فرد را تهدید نمی‌کند. همچنین متخصصان پوست و مو ادعا می‌کنند قسمت‌هایی از پوست مورد درمان ممکن است متورم، خشک، حساس یا پوسته‌پوسته شوند. در حالت کلی این دستگاه زیبایی برای سلامتی پوست نگران‌کننده نیست. اما میکرونیدلینگ در شرایط زیر برای شما توصیه نمی‌شود:

  • اگر در یک سال گذشته تحت پرتودرمانی قرار گرفته‌اید.
  • اگر باردار هستید.
  • اگر بیماری پوستی دارید.
  • اگر زخم باز دارید یا زخم‌های پوستتان به‌کندی درمان می‌شوند.
  • اگر در بدنتان عفونت‌های فعال دارید.

پیشنهاد می‌کنیم برای میکرونیدلینگ زیر چشم به یک متخصص پوست و مو که در این زمینه تجربه دارد، مراجعه کنید. پزشکان متخصص قبل از اینکه روی صورت میکرونیدلینگ انجام دهند، شرایط شما را بررسی می‌کنند و از مناسب‌بودن این روش برای شما مطمئن می‌شوند. همچنین پس از درمان، توصیه‌های مراقبتی را برای جلوگیری از عوارض احتمالی به شما ارائه می‌کنند.

باتوجه‌به اینکه تکنیک میکرونیدلینگ یک روش مکانیکی است و در طول درمان از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود، مطمئن‌تر از روش‌های جراحی پلاستیک است. همچنین زمان به تابش نور خورشید حساسیت ایجاد نمی‌کند.

نحوه اثرگذاری میکرونیدلینگ برای رفع سیاهی زیر چشم

امکان دارد شما با استفاده از محصولات آرایشی، سیاهی زیر چشم را پنهان کنید. اما بهتر است بدانید بهبودی این عارضه از درون پوست شروع می‌شود و به بیرون می‌رسد.

یکی از عوامل اصلی پیری زودرس، کمبود کلاژن‌های پوست است. میکرونیدلینگ پوست اطراف چشم همانند میکرونیدلینگ بقیه قسمت‌های صورت، پوست را برای تولید کلاژن‌های بیشتر تحریک می‌کند. بنابراین، جوان‌سازی پوست بهتر انجام می‌شود.

کی از عوامل اصلی پیری زودرس، کمبود کلاژن‌های پوست است.

پس از انجام میکرونیدلینگ پوست، سلول‌های قدیمی حذف می‌شوند و پوست سلول‌های جوان را جایگزین آن‌ها می‌کند؛ بنابراین، آثار جوانی را روی صورتتان می‌بینید. این تکنیک زیبایی به علت اینکه مشکل پوستتان را به طور ریشه‌ای حل می‌کند، علاوه بر رفع تیرگی زیر چشم، بهبودی چروک‌های این قسمت را هم انجام می‌دهد.

در جلسه درمانی میکرونیدلینگ زیر چشم چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از مشاوره و تعیین تعداد جلسات موردنیاز برای میکرونیدلینگ، فرایند سوراخ‌کردن پوست آغاز می‌شود. در جلسه درمانی پزشک متخصص کرم موضعی بی‌حس‌کننده را روی قسمت موردنظر قرار می‌مالد.

این کار درد جزئی درمان را کاهش می‌دهد. سپس دستگاه متصل به میکروسوزن‌ها را روی پوست حرکت می‌دهد. در نهایت پس از تمام شدن جلسه درمان، توصیه‌های مهم را به شما توضیح می‌دهد.

پوست اطراف چشم حساس است. بنابراین، زمانی که شما در جلسه میکرونیدلینگ زیر چشم شرکت می‌کنید، پزشک متخصص سوزن‌ها را به نحوی تنظیم می‌کند که به عمق پوستتان نفوذ نکنند. به همین دلیل لازم است باید برای انجام میکرونیدلینگ از رفتن به کلینیک‌های غیرمجاز خودداری کنید.

مراقبت‌های قبل و بعد از میکرونیدلینگ زیر چشم چیست؟

برای آماده‌کردن پوستتان قبل از جلسه میکرونیدلینگ، به انجام کار خاصی نیاز نیست. فقط مهم‌ترین کاری که باید قبل از یک هفته انجام دهید، این است که مصرف برخی کرم‌های موضعی یا داروهای خاص را متوقف کنید. ممکن است برای پوستتان حساسیت ایجاد کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه در این مورد به اطلاعات دقیقی برسید، از پزشکتان سؤال بپرسید.

پس از مشاوره و تعیین تعداد جلسات موردنیاز برای میکرونیدلینگ، فرایند سوراخ‌کردن پوست آغاز می‌شود.

همچنین باید قبل از مراجعه، از محصولات مراقبت از پوست خاصی استفاده نکنید و آرایش صورتتان را به طور کامل پاک کنید. متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند حداقل به مدت 24 ساعت پس از تمام شدن جلسه میکرونیدلینگ، از مصرف لوازم آرایشی خشن خودداری کنید.

بهترین راهکار برای بهره‌مندی حداکثری از فواید میکرونیدلینگ، استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و کرم‌های مراقبت از پوست ملایم است. معمولاً پزشکان محصولات مراقبت از پوست ضروری برای بعد از جلسه میکرونیدلینگ را برای شما تجویز می‌کنند. اما اگر به هر دلیلی این کار را انجام ندادند، در مورد محصولات مرطوب‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید، با آن‌ها مشورت کنید.

نتایج میکرونیدلینگ زیر چشم چند مدت پس از انجام آن مشاهده می‌شوند؟

پس از تمام شدن میکرونیدلینگ زیر چشم، روی پوست حساسیت جزئی ایجاد می‌شود. اما پس از گذشت 1 روز از آن، نتایج زیبایی را روی پوستتان مشاهده می‌کنید.

این نتایج به‌مرورزمان افزایش می‌یابند و پس از گذشت 1 هفته، آثار شگفت‌انگیز آن روی صورتتان ظاهر می‌شوند. همچنین اگر پس از جلسه درمانی میکرونیدلینگ به مراقبت از پوست و سبک زندگی خودتان اهمیت بدهید، نتایج جوان‌سازی پوستتان را به طور بلندمدت مشاهده می‌کنید.

آیا کمک‌گرفتن از روش‌های ترکیبی کارایی میکرونیدلینگ را بالا می‌برد؟

یکی از روش‌های ترکیبی برای افزایش تأثیر میکرونیدلینگ، پی آر پی (پلاسمای غنی از پلاکت) است. PRP یک تکنیک زیبایی است که مشابه میکرونیدلینگ عمل می‌کند و با افزایش جریان خون، باعث تولید کلاژن‌های بیشتر می‌شود. توصیه می‌کنیم حتماً درباره این مسئله با پزشکتان مشورت کنید.

هزینه میکرونیدلینگ زیر چشم چقدر است؟

تعرفه میکرونیدلینگ صورت بر اساس سطح دانش متخصص زیبایی، محل زندگی شما، تعداد جلسات موردنیاز و … تعیین می‌شود.

یکی از روش‌های ترکیبی برای افزایش تأثیر میکرونیدلینگ، پی آر پی (پلاسمای غنی از پلاکت) است.

بیشتر بخوانید: تزریق چربی زیر چشم؛

آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟

برخی از عکس‌هایی که از جلسات میکرونیدلینگ صورت مشاهده می‌کنید، صورت فرد تحت درمان را خونی نشان می‌دهند. اما این دلیلی برای خون‌ریزی و درد زیاد نیست. در واقع در جلسه میکرونیدلینگ پوستتان به طور جزئی خون‌ریزی می‌کند که خیلی سریع متوقف می‌شود. همچنین پزشک معالج قبل از شروع کار، از یک کرم بی‌حس‌کننده استفاده می‌کند و درد را به حداقل می‌رساند.

آیا می‌توان میکرونیدلینگ را در منزل انجام داد؟

باوجوداینکه میکرونیدلینگ زیر چشم یک روش غیرتهاجمی است و عوارض خاصی ندارد، اما توصیه می‌کنیم از کیت‌ها یا قلم‌های خانگی میکرونیدلینگ استفاده نکنید. این کار باید توسط یک پزشک متخصص انجام شود تا خطر عفونت پوست شما را تهدید نکند و به چشم شما آسیبی نرسد.

چشم‌ها و پوست اطراف آن‌ها در زیبایی صورت نقش مهمی دارند. افتادگی و تیرگی پوست این نواحی، زیبایی شما را کاهش می‌دهند. اگر می‌خواهید به طور موقت عوارض پوستی را از دید عموم پنهان کنید، از کانسیلر کمک بگیرید.

اما اگر می‌خواهید زیبایی بلندمدت را به چشم‌هایتان هدیه کنید، میکرونیدلینگ زیر چشم بهترین راهکار است. توصیه می‌کنیم برای انجام این کار به سالن‌های زیبایی که توسط افراد بی‌دانش و بی‌تجربه اداره می‌شوند، مراجعه نکنید. کلینیک‌های تخصصی پوست و مو که در آن‌ها پزشکان معتبر فعالیت می‌کنند، بهترین گزینه برای دریافت این خدمات هستند.

منبع +++++++

میکرونیدلینگ زیر چشم چیست؟

میکرونیدلینگ یکی از روش‌های زیبایی صورت است که به طور بسیار ساده انجام می‌شود و تأثیرگذاری بالایی دارد. همچنین یک روش کم تهاجمی است و انجام آن به جراحی یا بریدگی خاصی نیاز ندارد. به‌طورکلی پزشکان از این روش برای جوان‌سازی پوست و رفع نشانه‌های رایج پیری زودرس استفاده می‌کنند.

چرا متخصصان زیبایی به میکرونیدلینگ زیر چشم اهمیت زیادی می‌دهند؟

دلیل اصلی تمرکز متخصصان پوست روی این مسئله، این است که پوست زیر چشم با پوست سایر قسمت‌های صورت و بدن متفاوت است؛ پوست اطراف چشم حساس‌ترین پوست در کل بدن است. پوست این قسمت همانند پوست سایر قسمت‌ها شامل سه لایه اصلی اپیدرم، درم و هیپودرم است، اما ظرافت بسیار بالایی دارد.

آیا میکرونیدلینگ منافذ صورت را باز میکند؟

باوجوداینکه سوزن‌های موجود در دستگاه میکرونیدلینگ پوست را سوراخ می‌کنند، اما اندازه منافذ را بزرگ‌تر نمی‌کنند. حتی به کوچک‌تر شدن منافذ پوست کمک می‌کنند. بنابراین چربی‌های اضافی و باکتری‌ها منافذ را مسدود نمی‌کنند و روی پوست جوش ایجاد نمی‌شود.

۲۱ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی