قرص کراتین برای پوست
۳ شهریور ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

قرص کراتین برای پوست؛ همه چیز راجع به کراتین درمانی پوست!

به این مطلب امتیاز دهید

پوست چروکیده، ناخن‌های شکننده و موهای خشک نشان‌دهنده کاهش میزان پروتئین‌های ساختاری در بدن ما هستند. پر‌کردن این ذخایر پروتئینی ازطریق مصرف کراتین، کلاژن و سایر ریزمغذی‌های زیستی قابل دسترس می‌تواند پوست، مو و ناخن‌ها را احیا کند. برای این منظور، امروزه مکمل‌هایی بر پایه کراتین توسعه یافته‌اند که هدف آنها بهبود خاصیت ارنجاعی و جوانسازی پوست، نرم و خوش‌حالت‌کردن مو و افزایش استحکام ناخن‌های ما می‌باشد. در این مطلب با مکمل‌های زیبایی تقویت‌کننده پوست و مو آشنا می‌شویم و به طور ویژه، تاثیر قرص کراتین برای پوست را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

تاثیر قرص‌های مکمل بر زیبایی پوست

خب! اول از همه ببینیم قرص کراتین برای پوست چه تاثیراتی را خواهد داشت؟ امروزه با فراگیر‌شدن صنعت مد و زیبایی در سراسر دنیا، اکثر مردم به‌خصوص بانوان برای پوشاندن پوست، ناخن‌ها و موهای خسته، کدر و بی‌جان، تمام تلاش خود را می‌کنند. اما کمتر کسی می‌داند اهمیت ظاهر بیرونی چین‌وچروک‌های پوست، ناخن‌های شکننده و موهای خشک فراتر از مسائل زیبایی سطحی است.

پر‌کردن این ذخایر پروتئینی ازطریق مصرف کراتین، کلاژن و سایر ریزمغذی‌های زیستی قابل دسترس می‌تواند پوست، مو و ناخن‌ها را احیا کند.

آنها نشانگر پیری بافت همبند در سراسر بدن ما هستند. بافت همبند از مو، پوست و ناخن‌ها پشتیبانی می‌کند. همانطور که ما بالغ می‌شویم، کاهش تولید پروتئین‌های ساختاری باعث زوال بافت‌های همبند در بدنمان می‌شود. خوشبختانه، بسیاری از این تغییرات سطحی را می‌توان با استفاده از ترکیبی از مکمل‌های زیبایی مثل کراتین و کلاژن خوراکی خنثی کرد.

مطالعات بالینی معکوس‌شدن نشانگرهای پیری سطحی (پوست و مو و…) را در پاسخ به دوباره پر‌کردن ذخایر پروتئین‌های ساختاری در بدن ما نشان می‌دهند. درواقع پر‌شدن ذخایر کراتین و کلاژن در بدن، ازطریق موهای درخشان‌تر، ناخن‌های قوی‌تر و پوستی شاداب‌تر منعکس می‌شود.

با افزایش سن، بدن ما کراتین و کلاژن کمتری تولید می‌کند، دو پروتئین ساختاری کلیدی که برای سلامت بافت‌هایی که مو، پوست و ناخن‌ها را تشکیل می‌دهند ضروری هستند. در خارج از بدن ما، این کمبود منجر به ریزش مو، پوست خشک و چروکیده و ناخن‌های کدر و شکننده می‌شود. بااین حال، این تغییرات ظاهری در زیبایی، منعکس‌کننده مشکلات جدی‌تری در داخل بدن است؛ از جمله تغییرات در دیواره رگ‌های خونی، استخوان، بافت‌های همبند و سایر اندام‌های حیاتی که در آنها این پروتئین‌های ساختاری بسیار ضروری و غالب هستند.

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

برای بسیاری از کسانی که مشکلات زیبایی به دلیل کاهش تولید کراتین بدن دارند، راه‌حل منطقی، جایگزین‌کردن کراتین ضروری در بدن با مصرف قرص و مکمل است. مشکل بسیاری از فرآورده‌های کراتینه تجاری این است که از سم، شاخ و پر حیوانات ساخته می‌شوند.

در نتیجه، آنها فاقد فعالیت بیولوژیکی در انسان هستند، زیرا در طول قرار گرفتن در معرض گرما و سایر شرایط سخت، بیش از حد پردازش شده‌اند. برای رفع این مشکل، دانشمندان یک فرآیند ثبت اختراع ایجاد کرده‌اند که کراتین را محلول کرده، فعالیت زیستی آن را حفظ می‌کند و آن را قابل هضم می‌نماید.

کراتین محلول حاوی بلوک‌های سازنده پروتئین، از جمله اسیدهای آمینه حاوی گوگرد، برای جایگزینی کراتین از دست رفته در فرآیند پیری بدن است.

در نتیجه، این پروتئین‌های کراتین با کیفیت بالا به طور مستقیم به سلول‌هایی که به شکل‌گیری مو، ناخن و پوست کمک می‌کنند تحویل داده می‌شوند. کراتین محلول‌شده قابلیت زیستی بالایی دارد، به این معنی که می‌تواند به سرعت شروع به پر‌کردن کراتین تخلیه‌شده‌ی بدن کند.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند کراتین محلول، سلول‌های پوست را تا 160 درصد بیشتر از زمانی که بدون پروتئین تکثیر می‌شدند برای بازسازی و تکثیر دوباره تحریک می‌کند و به سلول‌ها اجازه می‌دهد تا تولید پروتئین‌های ساختاری خود را افزایش دهند.

این امر منجر به افزایش ضخامت اپیدرم می‌شود که خود منجر به کاهش خطوط ریز و عمق چین‌وچروک‌های پوستی می‌شود. علاوه بر این، ارتقاء سلول‌های پوستی سالم با بهبود عملکرد در سد پوستی و ایجاد استحکام و کشسانی کافی در آنها، باعث کاهش از دست‌رفتن آب بدن ازطریق پوست می‌شود.

این امر منجر به افزایش ضخامت اپیدرم می‌شود که خود منجر به کاهش خطوط ریز و عمق چین‌وچروک‌های پوستی می‌شود.

از دیگر تاثیرات قرص کراتین برای پوست می‌توان به تاثیر آن بر آسیب‌های ناشی از نور خورشید روی پوست اشاره کرد. استرس اکسیداتیو مزمن و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می‌توانند منجر به کاهش شادابی پوست شوند. در تحقیقات پیش بالینی نشان داده شده است که مکمل این کراتین جدید می‌تواند سیستم‌های آنزیمی طبیعی در سلول‌ها از جمله گلوتاتیون و سوپراکسید دیسموتاز را بازسازی کند.

بیشتر بخوانید: کراتینه مو چیست؟ 

در ادامه بررسی تاثیر قرص کراتین برای پوست بد نیست نگاهی به تحقیقات انجام شده راجع به اثربخشی این قرص‌ها داشته باشیم. در مجموع، یکی از راه‌های افزایش کراتین بدن در خانه، مصرف مکمل‌های مربوطه است. در یک نظرسنجی از متخصصان سلامت نشان داده شد که 66 درصد از 300 متخصص پوست، مکمل‌های غذایی را برای سلامت پوست، مو و ناخن به بیماران توصیه می‌کنند.

جالب است بدانید 79 درصد از این متخصصان شخصاً از مکمل‌ها استفاده می‌کردند. در یک مطالعه، متخصصان پوست روزانه 500 میلی‌گرم مکمل کراتین را به 50 زن دادند. این زنان در مقایسه با گروهی که از دارونما استفاده می‌کردند، از نظر ریزش مو، رشد مو، قدرت مو، درخشندگی مو و ترکیب اسیدهای آمینه و همچنین استحکام و ظاهر ناخن مورد آزمایش قرار گرفتند. در پایان آزمایش، نتایج زیر حاصل شد:

  • 17 درصد بهبود در استحکام مو پس از 30 روز مصرف قرص کراتین برای پوست و مو
  • 39 درصد بهبود در استحکام مو بعد از 60 روز مصرف قرص کراتین برای پوست و مو
  • 47 درصد بهبود در استحکام مو پس از 90 روز مصرف قرص کراتین برای پوست و مو
  • 80 درصد آنها بعد از 90 روز ناخنی سالم، سفید و مستحکم داشتند

مطالعه دیگری نشان داد که بعد از 90 روز مصرف مکمل کراتین، رطوبت، صافی و قابلیت ارتجاعی پوست بهبود یافته و میزان چین‌وچروک‌های پوستی 11 درصد کاهش یافته است.

به پوستت جون تازه بده

مصرف مکمل‌های زیبایی تقویت پوست و مو

در ادامه مطلب قرص کراتین برای پوست قصد داریم چندین مکملی که به طور کلی باعث بهبود کیفیت پوست و موی شما می‌شوند را بررسی کنیم. اگر از پوست خشک، لب‌های ترک‌خورده یا موهای کدر ناامید شده‌اید، مکمل‌های غذایی طبیعی یا ویتامین‌ها برای مو و پوست ممکن است پاسخی باشد که به دنبال آن هستید.

اما با اینکه انواع مختلفی از ویتامین و مکمل برای پوست و مو در بازار وجود دارد، ولی اثرات آنها با هم متفاوت است. مثلا بیوتین یکی از ویتامین‌های مو است که در بسیاری از غذاها یافت می‌شود و به صورت مکمل در داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها در دسترس است. برخی از یافته‌ها نشان می‌دهند سیگار‌کشیدن ممکن است باعث کمبود بیوتین شود که علائم آن عبارتند از:

  • از دست‌دادن رنگ مو
  • بثورات پوسته پوسته قرمز در اطراف چشم، بینی و دهان
  • نازک‌شدن مو
مثلا بیوتین یکی از ویتامین‌های مو است که در بسیاری از غذاها یافت می‌شود و به صورت مکمل در داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها در دسترس است.

مشخص شده است که مصرف مکمل بیوتین برای درمان کمبود بیوتین “احتمالا موثر” است و زمانی که در مقادیر توصیه شده استفاده شود بی‌خطر است (برچسب مکمل را بخوانید). آیا این می‌تواند ویتامین رشد مویی باشد که به دنبال آن بوده‌اید؟ بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، مکمل‌های بیوتین ممکن است برای افرادی که دچار کمبود بیوتین هستند مفید باشد، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که این مکمل‌ها برای افرادی که دارای سطوح کافی از این ویتامین در بدن خود هستند مفید باشد.

به خاطر داشته باشید طبق گفته محققان، کمبود بیوتین نادر است. این ویتامین به طور طبیعی در غذاهایی مانند موز، تخم مرغ و شیر یافت می‌شود، بنابراین اکثر مردم آن را از طریق رژیم غذایی خود به اندازه کافی دریافت می‌کنند. کمبود بیوتین می‌تواند در افرادی که باردار هستند، دچار سوءتغذیه می‌باشند، کاهش وزن سریعی را تجربه کرده‌اند و یا افرادی که برای مدت طولانی با لوله تغذیه می‌کنند یا دارای یک بیماری ارثی هستند، ایجاد شود.

اسیدهای چرب امگا 3 یکی دیگر از تقویت‌کننده‌های پوست و مو هستند. امگا 3 ممکن است درخشندگی موهای شما را افزایش داده و از پوسته پوسته‌شدن پوست سرتان جلوگیری کند.

مطالعه‌ای که در سپتامبر 2017 در مجله Biochimica et Biophysica Acta منتشر شد، نشان داد که مکمل‌های غذایی با روغن ماهی (پر از اسیدهای چرب امگا 3) می‌تواند برای بسیاری از بیماری‌های التهابی پوست ارزش درمانی داشته باشد. مطالعه دیگری که در مارس 2015 در مجله Cosmetic Dermatology منتشر شد، نشان داد که مصرف مکمل‌های امگا 3 و امگا 6 به مدت شش ماه به همراه آنتی‌اکسیدان‌ها به طور موثر از ریزش مو جلوگیری کرده و تراکم مو را بهبود می‌بخشد.

جایگزینی آهن به طور کلی ازطریق مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی انجام می‌شود. پزشک شما می‌تواند یک آزمایش ساده برای بررسی کم‌خونی انجام دهد.

برای زنانی که در سنین باروری هستند، کم‌خونی به دلیل از دست‌دادن خون در دوره‌های قاعدگی و در نتیجه ریزش مو غیرمعمول نیست. کمبود آهن یک علت معمول برای کم‌خونی است. جایگزینی آهن به طور کلی ازطریق مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی انجام می‌شود.

پزشک شما می‌تواند یک آزمایش ساده برای بررسی کم‌خونی انجام دهد. روی نیز دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است و برای مقاومت بدن در برابر عفونت و برای ترمیم بافت حیاتی است. با این حال، دوزهای بالای روی سمی هستند. بنابراین با پزشک خود در مورد رژیم غذایی خود صحبت کنید تا ببینید آیا نیاز به مکمل روی دارید یا نه.

ویتامین C یکی دیگر از ویتامین‌های پوست است، زیرا به پوست شما کمک می‌کند کلاژن را حفظ کند و ظاهری صاف‌تر به آن می‌بخشد. مطالعه‌ای که در نوامبر 2017 در مجله Nutrients منتشر شد، نشان داد که ویتامین C همچنین به بهبود زخم و کنترل التهاب کمک می‌کند.

بسیاری از مواد معدنی و ویتامین‌ها برای مو و پوست این قدرت را دارند که چهره‌ای جوان‌تر، موهایی براق‌تر و ناخن‌هایی قوی‌تر به شما بدهند. فقط لازم است که قبل از افزودن هر یک از این مکمل‌ها به برنامه روزانه خود با یک پزشک مشورت کنید.

کراتین برای پوست

از تاثیرات قرص کراتین برای پوست گفتیم، حال ببینیم که کراتین در پوست دقیقا چگونه عمل می‌کند؟ پوست شما مانند یک کت بارانی بیولوژیکی است که تمامی اندام‌های داخلی را می‌پوشاند. دلیل ضدآب‌بودن آن چیست؟ کراتین. الیاف قوی و انعطاف‌پذیر پوست شما را در برابر خراش و نفوذ عوامل خارجی مثل آب و باکتری‌ها حفظ می‌کند.

کراتین همچنین باعث می‌شود پوست شما انعطاف‌پذیر و منعطف باشد (به این دلیل که به شما کمک می‌کند تا آب مورد نیاز خود را حفظ کنید و درواقع از خروج آب بدن ازطریق پوست جلوگیری می‌کند).

پس کراتین به عنوان یک جزء ساختاری اصلی در پوست، علاوه بر وظایفی که برای محافظت از بدن شما دارد، با حفظ آب کافی به زیبای و شادابی آن نیز کمک می‌کند. اما به عنوان بخشی از روند طبیعی پیری، تولید کراتین در بدن کاهش می‌یابد که می‌تواند منجر به خشکی و کدر‌شدن پوست شود.

کراتین همچنین باعث می‌شود پوست شما انعطاف‌پذیر و منعطف باشد (به این دلیل که به شما کمک می‌کند تا آب مورد نیاز خود را حفظ کنید

در این زمان شما باید کراتین کافی را به بدن خود برسانید تا زمان پیر‌شدن پوست را تا حد ممکن به تعویق بیندازید. استفاده از مکمل‌ها و قرص کراتین برای پوست، یکی از بهترین راهکارهای ممکن است.

کراتین‌تراپی پوست نیز یکی از روش‌هایی است که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته و نتایج شگفت‌انگیزی نیز دارد. همچنین برخی از غذاها به صورت طبیعی می‌توانند سطح کراتین را در بدن شما افزایش دهند که در مطلب “کراتین” به صورت مفصل به آنها پرداختیم..

کلاژن برای پوست

تا اینجا از تاثیرات قرص کراتین برای پوست بسیار صحبت کردیم، اما پروتئین دیگری به نام کلاژن نیز وجود دارد که دارای تاثیرات زیادی روی زیبایی انسان است. درواقع، کلاژن فراوان‌ترین پروتئین در بدن شماست و جزء اصلی بافت‌های همبند است که چندین قسمت بدن، از جمله تاندون‌ها، رباط‌ها، پوست و ماهیچه‌ها را می‌سازند.

کلاژن عملکردهای مهم بسیاری دارد، از جمله ایجاد ساختار پوست و تقویت استخوان‌ها. کلا 28 نوع کلاژن وجود دارد، اما در ادامه چهار نوع از رایج‌ترین آنها را می‌بینید:

  • نوع I: شایع‌ترین نوع که در تمام بافت همبند یافت می‌شود
  • نوع ll: موجود در مفاصل و دیسک‌های بین مهره‌ای (بالشتک‌هایی که به عنوان ضربه گیر ستون فقرات شما عمل می‌کنند)
  • نوع lll: جزء اصلی فیبرهای شبکه‌ای است که در پوست و رگ‌های خونی شما یافت می‌شود
  • نوع lV: جزئی از کلیه‌ها، گوش داخلی و عدسی چشم
تا اینجا از تاثیرات قرص کراتین برای پوست بسیار صحبت کردیم، اما پروتئین دیگری به نام کلاژن نیز وجود دارد که دارای تاثیرات زیادی روی زیبایی انسان است.

همانطور که می‌بینید، کلاژن نوع 3 یکی از اجزای اصلی تشکیل‌دهنده‌ی پوست است. بنابراین اکنون اهمیت مصرف کلاژن کافی روی زیبایی و شادابی پوست را بهتر درک می‌کنید. برای این منظور در سال‌های اخیر، مکمل‌های کلاژن رایج شده‌اند. بیشتر این مکمل‌ها هیدرولیز می‌شوند، به این معنی که کلاژن در آنها تجزیه شده تا جذب آن آسان‌تر شود.

این مکمل‌ها عمدتا به شکل پودر و گاهی به صورت کپسول در بازار موجود هستند. انواع کلاژن موجود در مکمل‌ها متفاوت است. برخی از آنها تنها حاوی یک یا دو نوع هستند، در حالی که بقیه حاوی حداکثر پنج نوع هستند. بنابراین هنگام خرید قرص و مکمل کلاژن برای زیبایی پوست، باید به مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن دقت کنید.

چندین غذا هم وجود دارند که به طور طبیعی سطح کلاژن بدن شما را افزایش می‌دهند. غذاهای حاوی ژلاتین، مانند آبگوشت استخوان، کلاژن تولید می‌کنند. ژلاتین یک ماده پروتئینی است که پس از پخته‌شدن کلاژن تولید می‌کند. کلاژن در بافت همبند حیوانات هم یافت می‌شود. بنابراین، غذاهایی مانند پوست مرغ، پوست بوقلمون، گوشت گاو و ماهی، منابع خوبی از کلاژن هستند. ویتامین C برای سنتز کلاژن بسیار مهم است، بنابراین باید مطمئن شوید غذاهای غنی از این ویتامین مانند مرکبات، کلم بروکلی و فلفل دلمه‌ای را به طور روزانه مصرف می‌کنید.

بااین حال، تحقیقات برای تعیین اینکه آیا خوردن غذاهای غنی از کلاژن به افزایش سطح کلاژن در بدن شما کمک می‌کنند یا خیر، کافی نیستند، زیرا ممکن است این غذاها مزایایی مشابه مکمل‌ها را نداشته باشند. دلیل این امر هم چندان پیچیده نیست. آنزیم‌های گوارشی، کلاژن موجود در غذا را به اسیدهای آمینه و پپتیدهای جداگانه تجزیه می‌کنند.

با این حال، کلاژن موجود در مکمل‌ها قبلا تجزیه شده یا هیدرولیز شده‌اند، به همین دلیل تصور می‌شود که جذب کلاژن از مکمل‌ها موثرتر از کلاژن موجود در غذاها باشد. به همین دلیل، مصرف مکمل‌های کلاژن مزایای زیر را برای بدن انسان به ارمغان می‌آورند:

  • تسکین درد مفاصل
  • جلوگیری از تحلیل استخوان
  • افزایش توده عضلانی
  • ارتقای سلامت قلب
  • سلامت دستگاه گوارش
  • سلامت مغز
  • کاهش وزن
  • بهبود کیفیت مو و ناخن‌ها
  • بهبود سلامت پوست

از آنجایی که این مطلب روی زیبایی پوست و مو تمرکز دارد، 2 مورد آخر را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم. مصرف کلاژن ممکن است با جلوگیری از شکنندگی، استحکام ناخن‌های شما را افزایش دهد. به طور کلی کلاژن به رشد مو و ناخن کمک می‌کند. همچنین همانطور که گفتیم، کلاژن جزء اصلی پوست شماست و در تقویت پوست و همچنین در خاصیت ارتجاعی و آبرسانی آن نقش دارد.

با افزایش سن، بدن شما کلاژن کمتری تولید می‌کند که منجر به خشکی پوست و ایجاد چین‌وچروک می‌شود. با این حال، چندین مطالعه نشان داده‌اند پپتیدهای کلاژن یا مکمل‌های حاوی کلاژن ممکن است با کاهش چین‌وچروک و خشکی، روند پیری پوست را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: فرق کراتینه مو با پروتئین تراپی

یک بررسی از 11 مطالعه که بیشتر روی زنان متمرکز شده بود نشان داد مصرف 3 تا 10 گرم کلاژن در روز به مدت 69 روز منجر به بهبود خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست می‌شود. این مکمل‌ها ممکن است حتی بدن شما را برای تولید کلاژن تحریک کنند.

علاوه بر این، مکمل‌های کلاژن ممکن است تولید پروتئین‌های دیگری را که به ساختار پوست شما کمک می‌کنند، را افزایش دهند. همچنین ادعاهای حکایتی زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه مکمل‌های کلاژن به جلوگیری از آکنه و سایر بیماری‌های پوستی کمک می‌کنند، اما این موارد توسط شواهد علمی تایید نشده‌اند.

برای داشتن بافت پوست و موی سالم و شاداب، دریافت پروتئین‌های ساختاری حیاتی بدن، یعنی کراتین و کلاژن ازطریق رژیم غذایی یا مکمل‌ها ضروری است

به پایان مطلب بررسی تاثیر قرص کراتین برای پوست می‌رسیم. سلامت و شادابی مو، ناخن و پوست با سلامت بافت‌هایی که آنها را تشکیل می‌دهند آغاز می‌شود. برای داشتن بافت پوست و موی سالم و شاداب، دریافت پروتئین‌های ساختاری حیاتی بدن، یعنی کراتین و کلاژن ازطریق رژیم غذایی یا مکمل‌ها ضروری است.

خوشبختانه امروزه قرص‌ها و مکمل‌های زیادی برای تقویت کلاژن و کراتین بدن وجود دارد که تحت نظر پزشک می‌توانید آنها را مصرف کنید. تحقیقات نشان داده‌اند مصرف این محصولات می‌توانند جوانی را به چهره شما بازگردانده و پوست و موی سالم‌تر و شاداب‌تری را برایتان به ارمغان بیاورند. به هر حال، لوازم آرایشی گران‌قیمت فقط به طور موقت نشانه‌های بدن خسته و پیر را پوشش می‌دهند!

منبع +++++

ژلاتین چیست؟

ژلاتین یک ماده پروتئینی است که پس از پخته‌شدن کلاژن تولید می‌کند. کلاژن در بافت همبند حیوانات هم یافت می‌شود. بنابراین، غذاهایی مانند پوست مرغ، پوست بوقلمون، گوشت گاو و ماهی، منابع خوبی از کلاژن هستند. ویتامین C برای سنتز کلاژن بسیار مهم است، بنابراین باید مطمئن شوید غذاهای غنی از این ویتامین مانند مرکبات، کلم بروکلی و فلفل دلمه‌ای را به طور روزانه مصرف می‌کنید.

کلاژن برای پوست چه فوایدی دارد؟

همانطور که می‌بینید، کلاژن نوع 3 یکی از اجزای اصلی تشکیل‌دهنده‌ی پوست است. بنابراین اکنون اهمیت مصرف کلاژن کافی روی زیبایی و شادابی پوست را بهتر درک می‌کنید. برای این منظور در سال‌های اخیر، مکمل‌های کلاژن رایج شده‌اند. بیشتر این مکمل‌ها هیدرولیز می‌شوند، به این معنی که کلاژن در آنها تجزیه شده تا جذب آن آسان‌تر شود

قرص کراتین برای پوست چه تاثیری دارد؟

از دیگر تاثیرات قرص کراتین برای پوست می‌توان به تاثیر آن بر آسیب‌های ناشی از نور خورشید روی پوست اشاره کرد. استرس اکسیداتیو مزمن و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می‌توانند منجر به کاهش شادابی پوست شوند. در تحقیقات پیش بالینی نشان داده شده است که مکمل این کراتین جدید می‌تواند سیستم‌های آنزیمی طبیعی در سلول‌ها از جمله گلوتاتیون و سوپراکسید دیسموتاز را بازسازی کند.

۳ شهریور ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی