درمان خانگی قارچ پوست
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۵ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

درمان خانگی قارچ پوست؛ علائم و انواع + 15 روش درمان خانگی

2.5/5 - (2 امتیاز)

استفاده از درمان‌های مختلف مانند درمان خانگی قارچ پوست، برای افراد مبتلا به این بیماری بسیار مهم است. به هر حال هیچ انسانی را نمی‌توان یافت که زیبایی و ظاهر هیچ اهمیتی برایش نداشته باشد. ما دوست داریم تا همواره زیبایی خود را به روش‌های مختلف افزایش دهیم. اما گاهی اوقات بیماری‌هایی وجود دارند که می‌توانند مانع از تحقق بخشیدن به این میل طبیعی انسان شوند. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به قارچ پوست اشاره کرد؛ عارضه‌ای پوستی که در اثر عوامل مختلفی به وجود می‌آید. اگر شما نیز مبتلا به این قارچ هستید، نگرانی چندانی نداشته باشید، زیرا روش‌های مختلفی برای درمان خانگی قارچ پوست وجود دارد. ابتدا با قارچ پوست و انواع آن آشنا می‌شوید. در نهایت نیز آشنایی با روش‌های درمان خانگی به شما کمک می‌کند تا قارچ پوستی خود را از بین ببرید.

قارچ پوست چیست؟

قارچ‌ها به طورکلی در طبیعت و کنار ما به زندگی خود ادامه می‌دهند. آن‌ها به صورت طبیعی چندان خطرناک نیستند. آن‌ها در آب، خاک، گیاهان و حتی به صورت طبیعی در بدن انسان زندگی می‌کنند. قارچ‌ها نیز همانند میکروب‌ها هم خاصیت‌های مفید و درمانی دارند و هم می‌توانند موجب بیماری‌های مختلف شوند.

اگر شما نیز مبتلا به این قارچ هستید، نگرانی چندانی نداشته باشید، زیرا روش‌های مختلفی برای درمان خانگی قارچ پوست وجود دارد.

برخی از قارچ‌ها ممکن است به جهت رشد و تکثیر خود بر روی ناحیه‌ای از بدن انسان نفوذ کنند. در این شرایط سیستم ایمنی بدن قادر به دفاع در برابر این حمله نیست. در نتیجه انسان دچار عارضه‌ای به نام قارچ پوستی می‌شود. قارچ پوستی انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

به پوستت جون تازه بده

انواع قارچ‌های پوستی

انواع قارچ‌های پوستی به شرح زیر است:

تینه آ پدیس

تینه آ پدیس در اصطلاح رایج به عنوان قارچ پای ورزشکاران شناخته می‌شود. فعالیت و تحرک‌های ورزشی موجب می‌شود تا این قارچ‌ها فرصت مناسبی برای رشد و تکثیر پیدا کنند، زیرا محیط گرم و مرطوب برای آن‌ها بسیار مناسب است. از همین رو پای ورزشکاران، رختکن‌ها و تجهیزات ورزشی مختلف، نواحی بسیار مناسبی برای رشد آن‌ها به حساب می‌آیند.

ایجاد چنین قارچ پوستی در تابستان بیشتر اتفاق می‌افتد. همچنین پابرهنه راه‌رفتن در رختکن نیز بر ایجاد این قارچ تأثیرگذار است. نشانه‌های آن اگرچه از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما می‌توان به طورکلی، موارد زیر را جزء علائم ناشی از تینه آ پدیس دانست.

  • قرمزی یا تاول در ناحیه قارچ زده
  • پوسته‌پوسته شدن ناحیه قارچ زده در پا
  • ترک خوردن پوست
  • خارش و سوزش در ناحیه قارچ پوستی

کاندیدا آلبیکانس

کاندیدا آلبیکانس نوعی قارچ است که موجب بیماری‌هایی مانند برفک دهان می‌شود. همچنین این قارچ عامل اصلی ایجاد بیماری واژینیت یا همان التهاب دستگاه تناسلی در زنان است. مواردی مانند رژیم غذایی مناسب، عدم پوشیدن لباس‌های تنگ و رعایت بهداشت فردی، موجب جلوگیری از ایجاد چنین قارچی می‌شود. علائم کاندیدا آلبیکانس به شرح زیر است:

  • خارش و تورم در اطراف واژن
  • سوزش و درد هنگام ادرار
  • قرمز شدن اطراف واژن

تینه آ کروریس

یکی دیگر از عفونت‌های قارچی پوست، تینه آ کروریس یا همان قارچ پوستی کشاله ران است. مناطق گرم و مرطوب از عوامل اصلی ایجاد این نوع از قارچ هستند که می‌توانند در کشاله ران، باسن و قسمت‌های داخلی ران به وجود بیایند. متأسفانه این بیماری پوستی مسری است و به راحتی از طریق تماس با فرد آلوده به شما نیز منتقل می‌شود.

قارچ پوستی کشاله ران در مردان بیشتر از زنان دیده می‌شود. با رعایت بهداشت، پوشیدن لباس‌های گشاد و عدم تماس با فرد آلوده، می‌توانید از وجود این عارضه پوستی در خود جلوگیری کنید. از نشانه‌های آن نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرمز شدن کشاله ران، باسن یا قسمت‌های داخلی ران
  • خارش
  • سوزش
  • جوش‌های قرمز که به شکل دایره‌ای به وجود آمده‌اند
  • پوسته‌پوسته شدن

تینه آ کاپیتیس

قارچ پوست سر از دیگر بیماری‌های قارچی به حساب می‌آید. این بیماری در اکثر اوقات در کودکان و نوزادان بروز پیدا می‌کند. همانند قارچ پوستی کشاله ران، قارچ پوست سر نیز بسیار مسری است. تینه آ کاپیتیس دارای انواع مختلفی است که شدیدترین نوع آن کریون است. علاوه بر انتقال انسان به انسان، راه‌های دیگری نیز برای سرایت قارچ پوست سر وجود دارد. انتقال از حیوان و اشیاء آلوده نیز از دیگر راه‌های انتقال قارچ پوست سر است. برجستگی‌های قرمزرنگ روی سر و ریزش مو از علائم تینه آ کاپیتیس به شمار می‌رود.

تینه آ انگویوم

تینه آ انگویوم همان عفونت قارچ در ناخن‌ها است. این بیماری پوستی موجب ضخیم شدن ناخن‌ها می‌شود. ناخن‌ها در این شرایط معمولاً زردرنگ می‌شوند. معمولاً بزرگسالان بیشتر درگیر این نوع از قارچ پوستی می‌شوند.

علائم قارچ پوستی

هر کدام از انواع قارچ‌های پوستی ذکر شده دارای نشانه‌های مخصوص به خود هستند. از همین رو ابتدا باید مشخص شود که به کدام یکی از آن‌ها مبتلا شده‌اید.

سیستم ایمنی ضعیف، اضافه‌وزن، دیابت، حساسیت نسبت به یک محصول مراقبت پوستی، تعرق بیش از حد، بارداری، مصرف آنتی‌بیوتیک‌های قوی در طولانی‌مدت و عدم رعایت بهداشت، شما را مستعد گرفتن قارچ‌های پوستی می‌کند. اما به طورکلی می‌توان گفت که انواع مختلف قارچ‌های پوستی علائم زیر را دارند.

  • قرمز شدن پوست
  • ترک‌خوردگی پوست
  • پوسته‌پوسته شدن پوست
  • خارش

15 روش برای درمان خانگی قارچ پوست

به طورکلی برای درمان قارچ پوست، دو راه جلوی ما قرار دارد. اکثر افراد ممکن است مراجعه به پزشک و استفاده از داروهای شیمیایی مختلف را برگزینند. در واقع این روشی است که می‌تواند ما را هر چه سریع‌تر از شر این عارضه خلاص کند. با وجود مؤثر بودن این روش، اما می‌توان گفت که استفاده از داروهای مختلف، عاری از ضرر نیست.

در واقع برخی از آن‌ها، همانند بسیاری از داروهای پزشکی، عوارض خاص خود را دارند. همین عوارض مختلف یا نتیجه‌ نگرفتن از قرص‌ها سبب می‌شود تا مردم به درمان‌های خانگی و گیاهی روی بیاورند. خوشبختانه از ایام قدیم تا کنون پزشکان توانسته‌اند راه‌های گوناگونی را برای درمان قارچ پوست کشف کنند. در این مقاله، شما با 15 روش درمان گیاهی آشنا می‌شوید که هر کدام از آن‌ها می‌تواند قارچ پوست شما را از بین ببرد.

به طورکلی برای درمان قارچ پوست، دو راه جلوی ما قرار دارد. اکثر افراد ممکن است مراجعه به پزشک و استفاده از داروهای شیمیایی مختلف را برگزینند.

سرکه سیب

سرکه سیب خاصیت ضدباکتری و ضدقارچ دارد. از همین رو برای مبارزه با قارچ‌های پوستی بسیار مناسب است. سرکه سیب گزینه بسیار مناسبی برای مقابله با نوعی قارچ به نام کاندیدا آلبیکانس است. در واقع سرکه سیب رقیق شده موجب می‌شود تا کاندیدا آلبیکانیس نتواند رشد کند.

همین امر موجب درمان بیماری‌های مربوط به این قارچ می‌شود. روش‌های مصرف سرکه سیب متفاوت است. برخی افراد تمایل دارند تا روزانه به شکل خوراکی این سرکه را مصرف کنند. برخی دیگر تمایل دارند تا مقداری از این سرکه را بر روی ناحیه قارچ زده بمالند.

تمامی این روش‌ها می‌تواند کارآمدی خود را داشته باشند. در استفاده از روش آغشته‌سازی سرکه سیب به ناحیه قارچ زده، از یک پنبه تمیز استفاده کنید.

عمل آغشته کردن سرکه سیب به پوست را 3 بار در روز انجام دهید. نکته حائز اهمیت آن است که اگر پس از گذشت یک هفته بیماری قارچی شما با استفاده از این روش درمان نشد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: قارچ پوستی چیست؟

ماست، راهی برای درمان خانگی قارچ پوست

 لاکتوباسیلوس نوعی از باکتری است که در درمان بیماری‌های مختلف جنسی، گوارشی و پوستی اثرگذار است. یکی از مواد غذایی که به وفور در آن لاکتوباسیلوس یافت می‌شود، ماست است. از همین رو ماست از جمله مواردی است که می‌تواند به شما برای از بین‌ بردن بیماری قارچ پوست کمک کند.

لاکتوباسیلوس در معده، یک ترکیب شیمیایی به نام هیدروژن پراکسید را آزاد می‌کند. این ترکیب شیمیایی معمولاً در درمان قارچ‌های پا به شدت تأثیرگذار است. نکته مهمی را درباره ماست باید بدانید! اگر از ماست‌های صنعتی که اندکی شیرینی را با خود دارند استفاده کنید، ممکن است این روش درمانی برعکس عمل کند و موجب گسترش قارچ پوست شود. از همین رو دقت داشته باشید حتماً از ماست‌های طبیعی برای قرار دادن آن روی پوست خود استفاده کنید.

روغن درخت چای

اگر مواد تشکیل‌دهنده روی محصولات آرایشی و بهداشتی را بخوانید، نام روغن درخت چای را می‌بینید. روغن درخت چای به طور طبیعی ضدقارچ است و به همین دلیل در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. در یک تحقیق انجام شده بر روی ورزشکارانی که مبتلا به قارچ پوستی در پاهای خود بودند، اثرگذاری روغن درخت چای سنجیده شد.

در این تحقیق به برخی از ورزشکاران روغن درخت چای داده شد، در حالی ‌که گروه دیگر تنها داروهای پزشکی را مصرف کردند. پس از گذشت یک ماه دانشمندان مشاهده کردند که ورزشکاران مصرف‌کننده روغن درخت چای، 30 درصد بیشتر از گروه دیگر بهبود پیدا کرده‌اند.

توصیه می‌کنیم روغن درخت چای را به طور مستقیم بر روی پوست خود نمالید. این امر می‌تواند منجر به حساسیت‌های پوستی دیگری در شما شود. از همین رو بهتر است این روغن را با روغن نارگیل، زیتون یا بادام مخلوط کنید و سپس در جهت درمان پوست خود از آن استفاده کنید.

زردچوبه، راهی برای درمان خانگی قارچ پوست

احتمال زیاد هنگام دررفتگی یا تورم دست‌ها و پاها شنیده‌اید که برخی از افراد قرار دادن تخم‌مرغ و زردچوبه را پیشنهاد می‌کنند. زردچوبه علاوه بر مؤثر بودن برای تورم‌های مختلف، به جهت درمان قارچ پوست نیز تأثیرگذار است، زیرا خاصیت ضدالتهابی و ضدعفونی دارد. در زردچوبه، ماده‌ای به نام کورکومین وجود دارد که در برابر انواع مختلف قارچ‌های پوستی مؤثر است.

زردچوبه نیز همانند روغن درخت چای بهتر است تا به تنهایی استفاده نشود. زردچوبه را می‌توانید با روغن نارگیل یا آب ترکیب کنید و آن را در ناحیه پوستی درگیر قارچ بمالید. پیش از شستشو بگذارید تا ترکیب به دست‌آمده روی پوستتان کاملاً خشک شود.

زردچوبه علاوه بر مؤثر بودن برای تورم‌های مختلف، به جهت درمان قارچ پوست نیز تأثیرگذار است، زیرا خاصیت ضدالتهابی و ضدعفونی دارد.

آب زغال اخته

معمولاً به دلیل ضدباکتریایی بودن آب زغال اخته، آن را برای سلامتی مثانه توصیه می‌کنند. سالیان اخیر محققان کشف کردند که می‌توان از این ماده در جهت درمان قارچ نیز استفاده کرد. به جز کاندیدا آلبیکانیس، کشف شد آب زغال اخته برای درمان انواع مختلف قارچ‌های پوستی هم مناسب است. بهتر است آب زغال اخته را آغشته به پوست خود نکنید، بلکه آن را همچون مایعات دیگر بنوشید.

سیر، راهی برای درمان خانگی قارچ پوست

سیر از جمله گیاهانی است که قدیمی‌ترها همواره آن را دوای هزاران بیماری و درد می‌دانستند. سیر علاوه بر قوی‌تر کردن سیستم ایمنی بدن شما می‌تواند در جهت درمان قارچ نیز استفاده شود. در سیر ماده‌ای به نام آلیسین وجود دارد که خواص ضدمیکروبی آن موجب می‌شود تا قارچ‌های پوستی از بین بروند.

توصیه می‌شود که سیر را با روغن نارگیل یا زیتون ترکیب کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. پس از آن می‌توانید آن را به پوست خود بمالید. بگذارید ترکیب به ‌دست‌آمده به مدت 2 ساعت بر روی پوستتان بماند. این عمل را دو بار در روز تکرار کنید. اگر ترکیب به دست‌آمده موجب ایجاد هرگونه تورم یا قرمزی پوست شد، دیگر از آن استفاده نکنید. این نشانه‌ها حاکی از آن است که پوست شما نسبت به سیر حساس است.

روغن نارگیل

پیش ‌از این نیز ما درباره زردچوبه و روغن درخت چای گفتیم که بهتر است با روغن نارگیل ترکیب شود. روغن نارگیل به دلیل داشتن اسیدهای چرب سالم و ویتامین E، یک محلول بسیار قوی در برابر هر نوع بیماری پوستی است.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

مؤثر بودن روغن نارگیل موجب شده تا شرکت‌های تولیدکننده محصولات مراقبت از پوست، از آن در محصولات خود استفاده کنند. مطالعات سال 2015 روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داد که مصرف روغن نارگیل باعث کاهش بیماری قارچی، به ویژه کاندیدا آلبیکانیس می‌شود. توصیه می‌شود تا 3 بار در روز از این روغن در جهت درمان استفاده کنید.

آلوئه‌ورا، راهی برای درمان خانگی قارچ پوست

داشتن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان و ضدباکتری بودن آلوئه‌ورا موجب شده تا سازندگان لوسیون‌ها و کرم‌های دست و صورت به سراغ استفاده از این گیاه بروند. از همین رو معمولاً از آلوئه‌ورا در جهت جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود. اما کمتر کسی می‌داند که این گیاه برای درمان قارچ‌های پوستی نیز بسیار مفید است. می‌توان با مالیدن ژل آلوئه‌ورا، علاوه بر درمان قارچ پوستی، خارش‌ها و تورم‌های ناشی از این بیماری را نیز تسکین داد.

داشتن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان و ضدباکتری بودن آلوئه‌ورا موجب شده تا سازندگان لوسیون‌ها و کرم‌های دست و صورت به سراغ استفاده از این گیاه بروند.

گل اسپیلانتس، راهی برای درمان خانگی قارچ پوست

اسپیلانتس گیاهی است که به دلیل داشتن خاصیت ضدقارچی خود برای درمان بیماری‌های پوستی و مشکلات مربوط به دهان و دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روغن پونه کوهی

پونه کوهی نیز از دیگر گیاهانی است که خاصیت ضدقارچ قوی دارد. به همین دلیل از روغن آن در جهت درمان انواع عفونت‌های قارچ پوست استفاده می‌شود. دو ماده موجود در روغن پونه کوهی به نام‌های تیمول و کارواکرول، خاصیت ضدقارچی قوی دارند. این ماده برای درمان کاندیدا آلبیکونیس بسیار تأثیرگذار است. توصیه می‌شود که روغن پونه کوهی را به طور مستقیم روی پوست خود قرار ندهید.

بهتر است مقداری از آن را با آب ترکیب کنید و سپس آن را روی پوست خود بمالید. اگر عفونت قارچی در ناحیه ناخن‌های پای شما نفوذ کرده، پیش از استفاده از روغن کوهی به حمام بروید و سپس از این روغن استفاده کنید. 3 بار در روز بهتر است روغن پونه کوهی را جهت درمان استفاده کنید.

عصاره دانه گریپ‌فروت

از عصاره دانه گریپ‌فروت به جهت خلاص شدن از بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. از همین رو یک قطره از این عصاره را با یک قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید. برای درمان قارچ‌های پوستی بهتر است این عمل را 2 بار در روز انجام دهید.

پودر شیرین‌بیان

چینی‌ها در طب سنتی خود از پودر شیرین‌بیان برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌کنند، زیرا شیرین‌بیان خاصیت ضدقارچی و ضدویروسی دارد. این پودر برای درمان التهاب‌های مختلف نیز کاربرد دارد. از همین رو گزینه‌ای مناسب برای درمان قارچ به حساب می‌آید. مراحل زیر را برای درمان قارچ‌های پوستی با استفاده از پودر شیرین‌بیان انجام دهید.

  • 3 قاشق غذاخوری از پودر شیرین‌بیان را در یک لیوان آب بریزید.
  • ترکیب به دست‌آمده را به مدت 10 دقیقه بجوشانید.
  • پس از خنک شدن ترکیب ذکر شده، آن را بر روی پوست خود قرار دهید. 2 بار در روز و هر بار به مدت 10 دقیقه بگذارید تا بر روی ناحیه قارچ زده بماند.

روغن بادرنجبویه

از دیگر مواردی که می‌توان برای درمان قارچ‌های پوستی استفاده کرد، روغن بادرنجبویه است. 2 بار استفاده از این روغن به شکل روزانه می‌تواند فرایند درمان قارچ‌های پوستی را برای شما تسهیل کند.

عسل، راهی برای درمان خانگی قارچ پوست

 در اکثر بیماری‌های مختلف، عسل به عنوان یک راه درمانی فوق‌العاده شناخته می‌شود. بهترین جمله برای توصیف عسل این است که بر هر درد بی درمانی دواست. عسل می‌تواند در از بین ‌بردن قارچ‌های پوستی نیز بسیار تأثیرگذار باشد. این ماده مفید به طور طبیعی دارای پراکسید هیدروژن است.

همان‌طور که پیش ‌از این بیان کردیم، هیدروژن پراکسید خاصیت ضدباکتریایی و قارچی دارد که همین امر موجب ازبین‌ بردن قارچ‌های پوستی می‌شود. یک قاشق غذاخوری عسل را بر روی ناحیه قارچ زده بمالید و بگذارید تا نیم ساعت بماند. این عمل را 2 بار در روز انجام دهید.

 در اکثر بیماری‌های مختلف، عسل به عنوان یک راه درمانی فوق‌العاده شناخته می‌شود.

برگ چریش، راهی برای درمان خانگی قارچ پوست

برگ چریش از زمان‌های قدیم به عنوان یک گیاه سم‌زدای قوی، به منظور درمان بیماری‌های پوستی استفاده می‌شد. امروزه نیز می‌توان از این گیاه در همین راستا استفاده کرد. برگ چریش را می‌توانید از دو راه در جهت درمان استفاده کنید.

یک روش این است که برگ این گیاه را در آب به مدت 2 الی 3 دقیقه بجوشانید و سپس ترکیب به دست‌آمده را روی پوست قرار دهید. راه دیگر آن است که مایع جوشانده شده را بنوشید.

روش درمان خانگی قارچ پوستی

هر کدام از انواع قارچ‌ها، شیوه‌های درمانی مخصوص به خود را دارند. از روش‌های گوناگون نیز به منظور استفاده از درمان‌های گیاهی استفاده می‌شود. در واقع برخی از روش‌های گفته شده بهتر است با گیاهان دیگر ترکیب شوند و برخی نیز به شکل مستقیم بر روی پوست آغشته شوند.

همان‌طور که بیان کردیم بهتر است زردچوبه و روغن درخت چای در ترکیب با روغن نارگیل استفاده شود. سیر نیز از جمله مواردی است که در ترکیب با روغن نارگیل یا زیتون باید مورداستفاده قرار بگیرد. آب زغال اخته نیز بهتر است نوشیده شود تا اینکه آن را به بدن خود آغشته کنید.

پودر شیرین‌بیان و برگ چریش را نیز بهتر است همراه با آب بجوشانید و پس از سرد شدن بر روی پوست خود قرار دهید. نکته حائز اهمیت آن است که اگر در یک مدت‌زمان خاص، هیچ‌گونه پیشرفتی از بکارگیری روش‌های گیاهی مشاهده نکردید، هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید.

برای مبارزه با عفونت‌های قارچی از این دارو استفاده کنید

گیاهان دارویی در اکثر موارد توانایی درمان قارچ پوست را دارند. اما اگر این اتفاق رخ نداد، می‌توانید از راهنمایی پزشکان بهره بگیرید. پزشکان بر مبنای نوع قارچ پوستی، از داروهای مختلفی استفاده می‌کنند. اما برخی از داروها در بهبود عفونت‌های قارچی بسیار تأثیرگذار هستند. معمولاً پزشکان از سه درمان زیر استفاده می‌کنند.

  • کرم‌های ضدقارچ، مانند کرم کتوکنازول، کلوتریمازول
  • شامپوهای ضدقارچ
  • داروهای ضدقارچ خوراکی، مانند تربینافین، فلوکونازول

قارچ پوست از جمله عارضه‌های پوستی است که انواع مختلفی دارد. قارچ پای ورزشکاران، کشاله ران، پوست سر، ناخن و نواحی جنسی، از جمله انواع مختلف قارچ‌های پوستی به شمار می‌روند. هر کدام از این انواع دارای علائم مختلفی هستند، اما به طورکلی خارش، قرمز شدن پوست و پوسته‌پوسته شدن در اکثر آن‌ها مشترک است.

به جهت درمان قارچ‌های پوستی، هم می‌توان از داروهای پزشکی و هم از درمان‌های گیاهی استفاده کرد. روش‌های مختلفی برای درمان خانگی قارچ پوست وجود دارد. از عسل، سرکه سیب، ماست، آلوئه‌ورا، زردچوبه و…، می‌توان به منظور درمان خانگی قارچ پوست بهره برد. پزشکان نیز از شامپوها، داروهای خوراکی و کرم‌های ضدقارچ استفاده می‌کنند تا انواع عفونت‌های قارچی را درمان کنند.

منبع +++++

قارچ پوست چیست؟

برخی از قارچ‌ها ممکن است به جهت رشد و تکثیر خود بر روی ناحیه‌ای از بدن انسان نفوذ کنند. در این شرایط سیستم ایمنی بدن قادر به دفاع در برابر این حمله نیست. در نتیجه انسان دچار عارضه‌ای به نام قارچ پوستی می‌شود.

علائم قارچ پوستی چیست؟

1. قرمز شدن پوست 2. ترک‌خوردگی پوست 3. پوسته‌پوسته شدن پوست 4. خارش

آیا عسل برای قارچ پوستی مناسب است؟

در اکثر بیماری‌های مختلف، عسل به عنوان یک راه درمانی فوق‌العاده شناخته می‌شود. بهترین جمله برای توصیف عسل این است که بر هر درد بی درمانی دواست. عسل می‌تواند در از بین ‌بردن قارچ‌های پوستی نیز بسیار تأثیرگذار باشد. این ماده مفید به طور طبیعی دارای پراکسید هیدروژن است.

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۵ دیدگاه
اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

15 دیدگاه برای درمان خانگی قارچ پوست؛ علائم و انواع + 15 روش درمان خانگی

سلام من یه قارچ پوستی توی ناحیه سر بغل گوش دارم پیش دکتر هم بردم و دارو های نوشته ولی خوب نکرده وبد تر شده حالا چی کار کنم

منم ریزش مو گرفتم دکتر گفت احتمالا بخاطر قارچی هست که پشت گوشت زده.. برام یه شامپو ضد قارچ تجویز کرد قرار شده یک روز درمیان فقط با این شامپو سر و گردنو بشورم ، و به مدت سه دیقه با ناخن بطوری که زخم ایجاد نشه سرمو با شامپو بشورم ، قسمت گردن و پشت گوش هم باید همینکارو باهاش انجام داد
مارک شامپو : سیوند
ضد شوره حاوی 2% سالیسیلیک اسید
حالا نتیجه رو یه هفته دیگه خبر میدم
اما زود رفعش کن چون بدجور ریزش مو میگیری تا حدی ک کامل خالی میشه

ما رفتیم پزشک دارو نوشت متاسفانه دارو نیست مسولین لطفا فکری بکنند چون بیماری
قارچ پوستی تصاعدی درحال افزایش هست

سلام بچه ها من هردارویی که فکرمیکنیداستفاده کردم ازجمله پمادهای ترکیبی وقرص ایتراکونازول و…بنظرم بهترین گزینه صابون ذغال و ترکیب روغن درخت چای ونارگیل هست وسعی کنیدهمیشه قسمت قارچ زده روخشک نگهدارین وبه هیچ وجه نخواریدش.

عرض درود…بنده دچار قارچ کشاله ران.هستم.چند ماه درگیرش هستم.خیلی عذابم میده.داروهایه شیمیایی ب کرات استفاده کردم.هیچ اثری نداشته.لطفا کمکم کنید سپاس

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی