مراقبت از مو بعد از پروتئین تراپی
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ۱ دیدگاه zohre.kh

با مراقبت از مو بعد از پروتئین تراپی به موهایتان جانی دوباره دهید

2/5 - (1 امتیاز)

مراقبت از مو هم به اندازه‌ی مراقبت از پوست اهمیت دارد و روی زیبایی شما تاثیر‌گذار است. اگر موهای شما دچار مشکلاتی مانند ریزش، موخوره، شکنندگی و… باشد، نشان‌دهنده سبک غلط زندگی شما است. این مشکلات می‌تواند به‌دلیل تغذیه ناسالم، عدم محافظت از مو و بی‌توجهی به مراقبت‌های بهداشتی باشد. هم‌چنین ممکن است که رنگ و دکلره کوتیکول و فولیکول، موی شما را تضعیف کرده باشد. تمامی این موارد می‌تواند منجر به بدحالی و از دست رفتن طراوت موهای شما شود. در این‌صورت کاری که می‌توانید برای احیای موهای خود انجام دهید، پروتئین تراپی مو است. این روش باعث می‌شود که موهای شما سالم شود، اما برای نتیجه‌گیری بهتر لازم است که مراقبت از مو بعد از پروتئین تراپی را جدی بگیرید. در ادامه نکاتی را در این خصوص بیان خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

پروتئین تراپی مو چیست؟

قبل از این‌که با روش‌های مراقبت از مو بعد از پروتئین تراپی آشنا شوید، بهتر است در مورد پروتئین تراپی توضیحاتی را بیان کنیم. تارهای مو حاوی پروتئین هستند و پروتئین‌ها در سلامت مو نقش مهمی دارند. در پروتئین تراپی جذب کراتین و مواد پروتئینی در تار مو افزایش پیدا می‌کند و جلوی آسیب رسیدن به موها گرفته می‌شود.

تمامی این موارد می‌تواند منجر به بدحالی و از دست رفتن طراوت موهای شما شود.
تمامی این موارد می‌تواند منجر به بدحالی و از دست رفتن طراوت موهای شما شود.

در واقع پروتئین تراپی روشی است که از آن برای تقویت و بازسازی مو استفاده می‌شود. هربار که عمل دکلره و یا رنگ روی موها انجام شود، پروتئین‌ها بیشتر تجزیه می‌شوند و موها ظاهری خشک و شکننده پیدا می‌کنند. در این‌صورت بهتر است که از عمل پروتئین تراپی استفاده کنید. به‌صورت کلی پروتئین تراپی هر دوماه یک‌بار انجام می‌شود.

به پوستت جون تازه بده

انواع پروتئین تراپی مو

پروتئین درمانی مرطوب کننده

اگر موهای خشک و آسیب دیده‌ای دارید یا دائم موهای خود را رنگ می‌کنید و یا موهای دهیدراته‌ای دارید، از این روش استفاده کنید.

پروتئین درمانی ترمیم کننده

 این روش پروتئین تراپی هم برای موهای آسیب دیده مناسب است. در این روش همراه رطوبت یک‌سری مواد مغذی مو هم تامین می‌شود. برای اثر بخشی بهتر، هر دو هفته یک‌بار این روش را  انجام دهید.

بیشتر بخوانید: موخوره از ریشه؛ علائم، دلایل و روش درمان خانگی

در پروتئین تراپی جذب کراتین و مواد پروتئینی در تار مو افزایش پیدا می‌کند و جلوی آسیب رسیدن به موها گرفته می‌شود.
در پروتئین تراپی جذب کراتین و مواد پروتئینی در تار مو افزایش پیدا می‌کند و جلوی آسیب رسیدن به موها گرفته می‌شود.

برای این‌که نتیجه بهتری بگیرید، حتما مراقبت از مو بعد از پروتئین تراپی را جدی بگیرید.

مراحل انجام پروتئین تراپی مو

پروتئین تراپی را می‌توان در منزل و هم در سالن‌های مخصوص انجام داد. اگر در خانه این‌کار را انجام می‌دهید، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

 موهایتان را کاملا بشویید و سپس با حوله، آب مو را بگیرید و بعد با استفاده از سشوار آن را خشک کنید. سپس موها را به دسته‌های مختلف تقسیم‌بندی کنید. شامپو پروتئینی‌تان را لایه لایه روی مو بزنید و بعد با استفاده از یک شانه روی موها پخش کنید. با توجه به حجم مو، آن‌ها را به مدت 20 تا 45 دقیفه داخل یک کلاه پلاستیکی قرار دهید. منتظر بمانید تا مواد روی موهایتان خشک شود.

اگر به آرایشگاه رفته باشید، برای صاف کردن و خشک کردن مواد روی مو معمولا از دستگاه‌های مخصوص استفاده می‌کنند. سپس موهای خود را با آب گرم بشویید و از یک نرم کننده استفاده کنید. بعد از انجام این مراحل موها را بشویید و کاملا خشک کنید. در نظر داشته‌باشید که تا دو هفته نباید موهای خود را رنگ کنید.

اگر به آرایشگاه رفته باشید، برای صاف کردن و خشک کردن مواد روی مو معمولا از دستگاه‌های مخصوص استفاده می‌کنند.
اگر به آرایشگاه رفته باشید، برای صاف کردن و خشک کردن مواد روی مو معمولا از دستگاه‌های مخصوص استفاده می‌کنند.

مراقبت‌های بعد از پروتئین تراپی مو

مراقبت از مو بعد از پروتئین تراپی اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود که موهای شما تقویت و زیبا شوند، پس رعایت موارد زیر را جدی بگیرید.

تا 24 ساعت بعد از پروتئین تراپی حمام نروید

وقتی پروتئین تراپی انجام می‌دهید، نباید تا 24 ساعت موهای خود را بشویید، چرا که تمامی مواد پروتئینی که برای احیای مو استفاده کرده بودید، از بین می‌رود و لازم است این مواد پروتئینی 24 ساعت روی موهای شما بمانند.

رنگ و دکلره نکنید

یکی دیگر از تکنیک‌های مراقبت از مو بعد از پروتئین تراپی، پرهیز از رنگ کردن مو و انجام دکلره است. با انجام این کار ماندگاری پروتئین تراپی کاهش پیدا می‌کند و اثرات آن از بین می‌رود.

از شامپوهای فری‌سولفات استفاده کنید

شامپوهای سولفات‌دار موجب خشکی و آسیب رساندن به مو می‌شوند. پس لازم است که بعد از پروتئین تراپی از شامپو‌های فری سولفات یا شامپوهای پروتئینی استفاده کنید.

از ماسک موی مناسب استفاده کنید

بعد از اهمیت استفاده از شامپو‌های بدون سولفات، لازم است که حتما از ماسک مو هم استفاده کنید. ماسک موی مناسب تهیه کرده و بعد از شستن موها با شامپو، اجازه دهید ماسک به مدت 10 دقیقه روی موهایتان بماند و بعد آبکشی کنید. یکی از گزینه‌هایی که برای ماسک مو می‌توانید انتخاب کنید، ماسک موی جوانه گندم است. این ماسک به براق شدن مو و حفظ رطوبت کمک می‌کند و موجب لخت شدن مو هم می‌شود.

بیشتر بخوانید: فواید و عوارض مصرف زنجبیل برای پوست و مو

موها را با سشوار خشک کنید

برای افزایش ماندگاری پروتئین تراپی، موها را بعد از حمام خشک کنید. ابتدا آب موها را بگیرید و بعد موها را از بالا به پایین سشوار بکشید. در این‌صورت ماندگاری و دوام مواد پروتئینی بیشتر خواهد شد.

موهایتان را درست بشویید

یکی دیگر از مواردی که برای مراقبت از مو بعد از پروتئین تراپی باید به آن توجه کرد، شستشوی صحیح مو است. برای شستشوی صحیح، باید شامپو را به کف سر بزنید و بعد آرام ماساژ دهید. برای شستن ساقه‌ها هم باید آن‌ها را در دست بگیرید و از بالا به پایین با ماسک مو ماساژ دهید. توجه داشته‌باشید که به هیچ وجه نباید موها را چنگ بزنید، چرا که چنگ زدن موجب گره خوردن مو می‌شود.

برای شستشوی صحیح، باید شامپو را به کف سر بزنید و بعد آرام ماساژ دهید.

 بهترین شامپو بعد از پروتئین تراپی مو

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، انتخاب شامپوی مناسب اهمیت زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ و بهبود سلامت مو ایفا می‌کند. در ادامه چند مورد از بهترین شامپوهایی که پس از پروتئین تراپی می‌توانید استفاده کنید، معرفی خواهیم کرد.

  • شامپو حاوی پروتئین: شامپوهایی که حاوی پروتئین هستند، بهترین انتخاب خواهند بود، چرا که به تقویت و باز‌سازی موها کمک می‌کنند. این شامپوها حاوی مواد مغذی هستند و سبب تقویت و حفظ رطوبت موها می‌شوند.
  • شامپو حاوی عصاره‌های گیاهی: شامپوهایی که حاوی آلوئه ورا، چای سبز، نعناع و… هستند به مراقبت و تقویت مو کمک می‌کنند. این عصاره‌ها سبب تغذیه عمقی موها و حفظ رطوبت و لطافت آن‌ها می‌شوند.
  • شامپو مرطوب‌کننده: پس از پروتئین تراپی از شامپوهای مرطوب کننده که می‌توانند رطوبت و لطافت مو را تضمین کنند، استفاده کنید. این شامپوها، مو را نرم و درخشان می‌کنند و موجب حفظ رطوبت طبیعی مو می‌شوند.
  • شامپو بدون سولفات: شامپوهای بدون سولفات برای مراقبت از مو بعد از  پروتئین تراپی مناسب هستند. سولفات‌ها ممکن است باعث خشکی و آسیب به موها شوند، بنابراین استفاده از شامپوهای بدون سولفات می‌تواند به حفظ رطوبت و سلامتی موها کمک کند.

با انتخاب شامپوی مناسب و استفاده منظم از آن، از سلامت و زیبایی موهایتان لذت خواهید برد.

بیشتر بخوانید: افزایش سرعت رشد مو در آقایان

مزایای پروتئین تراپی مو

محافظت از مو در برابر آسیب

فولیکول‌ها نقش مهمی در مو دارند و باید از آسیب رساندن به آن‌ها محافظت کنیم . استفاده از مواد پروتئینی یک لایه سخت کوتیکولی در اطراف فولیکول ایجاد می‌کند که از آسیب رساندن به آن جلوگیری می‌کند.

تقویت تار مو

با پروتئین تراپی، پروتئین از دست رفته مو در کوتیکول جایگزین می‎‌شود و در حالت کلی موجب بهبود سلامت مو می‌شود.

درمان شکنندگی و ضعف مو 

با انجام پروتئین تراپی، استحکام و قابلیت ارتجاعی کوتیکول افزایش پیدا می‌کند و این امر موجب تقویت مو و سلامت آن می‌شود.

بهبود حالت پذیری و ظاهر مو

پروتئین تراپی مشکلاتی مانند موخوره و وزی را حل می‌کند و به مو ظاهری براق و سالم می‌دهد. هم‌چنین موجب می‌شوند که موها ضخیم‌تر و قوی‌تر به‌نظر برسند.

بیشتر بخوانید: فواید و عوارض آلوئه‌ورا برای پوست صورت و مو

پروتئین تراپی مشکلاتی مانند موخوره و وزی را حل می‌کند و به مو ظاهری براق و سالم می‌دهد.

سخن آخر
تمامی نکات و موارد لازم برای مراقبت از مو بعد از پروتئین تراپی به شما گفته شد و امید است با انجام تمام مراقبت‌های لازم و استفاده از محصولات مناسب، موهایتان را در حالت بهتری نگه‌داری کنید. هم‌چنین، استفاده از بهترین شامپوها و محصولات پس از پروتئین تراپی، به سلامت و زیبایی موهایتان کمک خواهد کرد. با توجه به این نکات و راهنمایی‌ها، می‌توانید از موهایی سالم، قوی و درخشان برخوردار شوید و از زیبایی و جذابیت آن‌ها لذت ببرید.

سوالات متداول:

مراقبت‌های بعد از پروتئین تراپی مو چه مواردی است؟

1. تا 24 ساعت بعد از پروتئین تراپی حمام نروید 2. رنگ و دکلره نکنید 3. از ماسک موی مناسب استفاده کنید 4. موها را با سشوار خشک کنید 5. موهایتان را درست بشویید 6. از شامپوی فری‌سولفات استفاده کنید

مزایای پروتئین تراپی مو چیست؟

1. محافظت از مو در برابر آسیب 2. تقویت تار مو 3. درمان شکنندگی و ضعف مو  4. بهبود حالت پذیری و ظاهر مو

منابع: +

۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

1 دیدگاه برای با مراقبت از مو بعد از پروتئین تراپی به موهایتان جانی دوباره دهید

میتونیم موهامونو ببندیم؟

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی