مزوتراپی صورت
۲۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

مزوتراپی صورت؛ مزایا و مراقبت‌های رفع لک و چروک پوست و صورت!

به این مطلب امتیاز دهید

میل‌به داشتن پوستی سالم و درخشان آن چیزی است که هرکسی به‌دنبال آن است. امروزه بسیاری از افراد از روش‌های فراوانی در صنعت زیبایی که نوید نتایج شگفت‌انگیز را می‌دهد، استفاده می‌کنند. بااین‌حال، چند تکنیک وجود دارد که می‌تواند به شما در دستیابی به پوستی زیبا، جوان و شاداب کمک کند. مزوتراپی صورت یکی از این روش‌های درمانی است که هدف آن سفت‌کردن و احیای پوست به‌منظور جوان‌سازی آن است. با افزایش تعداد افرادی که برای ارتقای سلامت و زیبایی پوست خود به داروهای هومیوپاتی و مبتنی‌بر عصاره گیاهی ارگانیک متوسل می‌شوند، طبیعی است که در این روش درمانی نیز از فرمول‌های گیاهی و ویتامین برای افزایش زیبایی استفاده شود. باتوجه‌به گستردگی استفاده از روش مزوتراپی، در این مطلب به بررسی کاربردها، مزایا و معایب این روش جوان‌سازی پوست می‌پردازیم.

مزوتراپی صورت چیست؟

کلمه “meso” به‌معنی “وسط” است. در روش‌های مزوتراپی صورت، از سوزن‌های نازک برای تزریق به لایه میانی پوست استفاده می‌شود. یک درمانگر هورمون‌ها، ویتامین‌ها و آنزیم‌ها را با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک به پوست شما تزریق می‌کند تا آن را سفت و احیا کند.

مزوتراپی صورت یکی از این روش‌های درمانی است که هدف آن سفت‌کردن و احیای پوست به‌منظور جوان‌سازی آن است.

هدف از این درمان رسیدگی به علل ریشه‌ای بدترشدن پوست، مانند التهاب و گردش خون ضعیف است. این روش برای کمک‌به کسانی که از ناراحتی ناشی از مسائل پزشکی رنج می‌برند ایجاد شده است. همچنین از مزوتراپی در درماتولوژی زیبایی برای ازبین‌بردن چربی استفاده شده و اغلب به‌عنوان جایگزینی برای لیپوساکشن استفاده می‌شود.

مزوتراپی معمولاً برای درمان انواع مشکلات پوستی، ازجمله رنگدانه، شل‌شدن پوست، چین‌وچروک، خطوط اضافی و… استفاده می‌شود. افتادگی پوست صورت، گردن و بازوها نیز با استفاده از این فرآیند قابل تقویت و سفت‌شدن است. در زیبایی‌شناسی، این درمان بیشتر برای جوان‌سازی پوست صورت و گردن، سفت و سفیدکردن پوست و کاهش چین‌وچروک کاربرد دارد. وقتی صحبت از درمان‌های غیرجراحی برای جوان‌سازی پوست می‌شود، مزوتراپی صورت یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود.

به پوستت جون تازه بده

کاربرد مزوتراپی صورت

به‌طور کلی مزوتراپی شامل سه تکنیک مختلف تزریقی است که پوست را در سه سطح مختلف درمان می‌کند. این سطوح شامل سطح اپیدرمی، سطح درمو اپیدرمی معروف به “پاپولا” و سطح داخل پوستی به نام “ناپاژ” است.

این سه تکنیک با رسیدن‌به عمق‌های مختلف پوست، اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. به همین منظور متناسب‌با مشکلات پوستی بیمار و کیفیت پوست باید از یک، دو یا هر سه مورد استفاده شود. بنابراین، درمان مزوتراپی صورت در ابتدا با معاینه دقیق بیمار و درخواست‌های او شروع می‌شود.

معاینه خاص مزوتراپی صورت می‌تواند نقاط یا نواحی تزریق را مشخص کند، به‌عنوان مثال نقاط حساسی که توسط بیمار توصیف شده یا در طول معاینه کشف شده است.

باید توجه داشته باشید رویکرد پزشک شما به درمان‌های زیبایی مانند مزوتراپی و مشاوره‌ای که به شما ارائه می‌دهد، باید مبتنی‌بر رسیدن‌به نتایج طبیعی و بدون اصلاح بیش‌ازحد باشد. همچنین در این روش درمانی باید همیشه یک رویکرد فردی و شخصی به هر بیمار ارائه شود، زیرا ممکن است نوع و شدت درمان در افراد مختلف متفاوت باشد.

معاینه خاص مزوتراپی صورت می‌تواند نقاط یا نواحی تزریق را مشخص کند، به‌عنوان مثال نقاط حساسی که توسط بیمار توصیف شده یا در طول معاینه کشف شده است. به‌طور کلی دلایل زیادی برای استفاده از مزوتراپی در پزشکی زیبایی وجود دارد و این امر به‌دلیل کاربردهای فراوان و موثر این روش در درمان مشکلات پوستی است. مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل موثربودن روش درمانی مزوتراپی، شامل موارد زیر است:

  • مزوتراپی یک تکنیک منطقی است.
  • مزوتراپی یک تکنیک مؤثر است.
  • مزوتراپی یک تکنیک ساده است.
  • مزوتراپی تکنیکی است که امکان انطباق کامل را فراهم می‌کند.

مزایای مزوتراپی صورت

اگر نمی‌خواهید تحت عمل جراحی قرار بگیرید و درعوض می‌خواهید بااستفاده از داروهای موثر گیاهی برای تقویت و زیبایی پوست خود از درون اقدام کرده و ظاهری درخشان داشته باشید، مزوتراپی صورت یک انتخاب عالی محسوب می‌شود. برای تغذیه، التیام و تجدید پوست، یک درمان مزوتراپی معمولی ممکن است شامل اجزای فعال متعددی باشد. این درمان دارای مزایای بی‌شماری است، از این‌رو یکی از بهترین روش‌های زیبایی و جوان‌سازی پوست است. برخی از مهم‌ترین مزایای مزوتراپی عبارتند از:

برای تغذیه، التیام و تجدید پوست، یک درمان مزوتراپی معمولی ممکن است شامل اجزای فعال متعددی باشد.

 ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد

مزوتراپی یک گزینه عالی برای افرادی است که مایل‌به درخشندگی بیشتر روی پوست، به‌خصوص در ناحیه صورت و گردن هستند. براساس اجزای مورد استفاده، این روش به حذف لکه‌های پیری، تغییر رنگ و لکه‌های پوستی کمک می‌کند. این درمان رنگ پوست شما را روشن و صاف کرده، الاستین و کلاژن را تحریک می‌کند تا لطافت را به صورت شما بازگرداند.

 ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی را فراهم می‌کند

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، ویتامین‌ها، سرم‌ها و سایر ترکیبات مغذی از اجزای موثری هستند که با روش مزوتراپی صورت به پوست شما تزریق می‌شود. به این صورت، احساس تازگی و شادابی نصیب پوست شما خواهد شد. توجه داشته باشید که زمانی که مزوتراپی توسط یک متخصص حرفه‌ای و باتجربه انجام شود، این موضوع را که موادمغذی به اندازه کافی به پوست شما تزریق شده را تضمین می‌کند.

نیازهای مختلف پوست را برطرف می‌کند

مزوتراپی یک درمان چندمنظوره است؛ به این معنی که شما با دریافت موادمغذی موجود در ترکیبات تزریقی این روش درمانی، درواقع یک داروی ضدپیری، روشن‌کننده پوست صورت و گردن و یک احیاکننده موثر پوست را دریافت کرده‌اید. در مزوتراپی صورت، پوست شما یک تقویت‌کننده انرژی دریافت می‌کند و اثرات قابل توجهی پس از درمان مشاهده می‌شود.

پوست را هیدراته نگه می‌دارد

 همان‌طور که می‌دانید یکی از دلایل اصلی شادابی و طراوت پوست، مرطوب‌بودن همیشگی آن است. به این صورت، پوست روال پیری و چروک‌شدن را کندتر تجربه خواهد کرد. این درحالی است که در کنار دیگر مزایای مزوتراپی صورت، این روش درمانی موثر، به افزایش رطوبت پوست کمک کرده و آن را پر، سفت و سالم می‌کند.

جایگزین جراحی‌های گران‌قیمت

مزوتراپی نسبت‌به سایر روش‌های درمانی و جراحی‌ها، کمتر مداخله‌گر است و می‌تواند علاوه‌بر مراقبت از پوست، اثرات ضدپیری و جوان‌سازی را نصیب پوست شما کند. باید بدانید که شما برای بهبود ظاهر پوست خود نیازی به جراحی ندارید. با مزوتراپی صورت، پس از تزریق سرم‌های غنی‌شده از طریق سوزن روی پوست، پوستی طبیعی و سالم به دست می‌آورید و درعین حال هزینه کمتری را نیز پرداخت می‌کنید.

حذف چربی

در روش مزوتراپی، مایع تزریق‌شده در لایه‌های پوست، دیواره‌های سلول‌های چربی را می‌شکند و به چربی اجازه می‌دهد تا به‌راحتی از بین برود. سیستم لنفاوی چربی اضافی را دوباره جذب کرده و آن را از طریق فرآیند متابولیک طبیعی بدن تخلیه می‌کند. از آنجایی که آنزیم‌های موجود در آن سلول‌های چربی را مختل می‌کنند، این درمان برای حذف و بهبود سلولیت بسیار موثر است.

 ریزش مو

درکنار تمام مزایای مزوتراپی صورت، این درمان زیبایی در کاهش روند نازک‌شدن و ریزش مو با ترکیبی از تغذیه و دارو بسیار موثر است. به این صورت که تقویت‌کننده ویتامین به پوست سر تزریق شده و درنتیجه آن، گردش خون بهبود یافته و فولیکول مو بهتر و موثرتر تغذیه می‌شود. ایده خوبی است که به‌محض مشاهده اولین آثار ریزش مو شروع به درمان مزوتراپی کنید، زیرا این کار روند نازک‌شدن مو را کند یا متوقف می‌کند.

بیشتر بخوانید: درمان ريزش مو با ليزر؛

درکنار تمام مزایای مزوتراپی صورت، این درمان زیبایی در کاهش روند نازک‌شدن و ریزش مو با ترکیبی از تغذیه و دارو بسیار موثر است.

عوارض مزوتراپی صورت

وقتی مزوتراپی توسط یک متخصص حرفه‌ای انجام شود، حداقل عوارض را به‌همراه خواهد داشت. بااین‌حال، ممکن است برخی از عوارض جانبی و رایج مزوتراپی صورت، ازجمله تهوع، درد، حساسیت، تورم، خارش و قرمزی را تجربه کنید. به‌طور کلی مزوتراپی خطرات و عوارض کمی دارد، زیرا یک درمان غیرتهاجمی محسوب می‌شود.

اسکین اسکرابر کیوت اسکین، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

اکثر بیماران عرض چند روز پس از درمان آمادگی انجام کارهای معمول خود را دارند. درصورت بروز التهاب و سفتی در اطراف محل تزریق، ممکن است نیازبه مراقبت بیشتر و یک روز مرخصی از کار را داشته باشید. اگر تصمیم دارید برای انجام مزوتراپی اقدام کنید، با پزشک متخصص و باتجربه مشورت کنید تا خطرات و عوارض ناشی از درمان را به حداقل ممکن برسانید. برخی از عوارض جانبی مزوتراپی صورت عبارتند از:

  • ادم (تورم ناشی از جراحت یا التهاب)
  • اریتم (قرمزی پوست)
  • خارش
  • درد خفیف (در ناحیه تحت‌درمان)
  • افزایش حساسیت پوستی
  • حالت تهوع
  • اسهال
  • استفراغ
  • ندول‌های زیرجلدی حساس در ناحیه تحت‌درمان
  • مسائل مربوط‌ به رنگدانه
  • واکنش‌های پوستی بیش‌ازحد حساس مانند بثورات

به خاطر داشته باشید که حتی ممکن است به برخی داروها و موادی که در مزوتراپی استفاده می‌شود، واکنش‌های آلرژیک نشان دهید. از این‌رو، بسیار مهم است که بدانید آیا به مواد تشکیل‌دهنده و ترکیبات مایع تزریقی آلرژی دارید یا خیر.

تمام مواردی که به‌عنوان عوارض جانبی این روش درمانی به آن اشاره شد، درصورتی که توسط یک پزشک غیرمتخصص و تازه‌کار انجام شود، ممکن است شدید و آزاردهنده نیز شود. به همین‌خاطر می‌توان گفت که برخی از عوارض مزوتراپی صورت نیز به دلیل موارد زیر گزارش شده است:

  • تکنیک‌های معیوب تزریق و درمان که باعث ایجاد زخم و عفونت می‌شود.
  • یک روش آسپتیک ضعیف که ممکن است باعث انتقال عفونت‌های پوستی شود.

روش انجام مزوتراپی صورت

 مزوتراپی یک روش درمانی ساده و بی‌خطر برای جوان‌سازی و تقویت پوست است. بااین‌حال، توصیه می‌شود قبل از اقدام برای درمان مشکلات پوستی خود به روش مزوتراپی، ابتدا یک قرار ملاقات با متخصص پوست خود برای رفع نگرانی‌های موجود و پاسخ به سوالات خود داشته باشید.

در جلسه مشاوره متخصص موردنظر، خواسته‌ها و نیازهای پوستی شما، نوع و شدت درمانی که ممکن است به آن نیاز داشته باشد را درک خواهد کرد. در این مرحله، شما با آگاهی از مشکل و نتیجه درمان مزوتراپی صورت، بهترین و مطمئن‌ترین تصمیم را خواهید گرفت. در طول جلسه درمان، متخصص پوست ممکن است از یک بی‌حس‌کننده موضعی برای بی‌حس‌کردن نواحی موردنظر استفاده کند. استفاده از مواد بی‌حس‎کننده به آستانه درد شما نیز بستگی دارد.

سپس محتویات مواد قابل‌تزریق با استفاده از میکرونیدل توسط متخصص در محل موردنظر تزریق می‌شود. باید بدانید باتوجه‌به نوع و شدت مشکل پوستی شما، تزریق در اعماق مختلف پوست انجام می‌شود. همچنین تعداد تزریق‌ها و جلسات درمانی نیز باتوجه‌به شدت درمان و مواد تشکیل‌دهنده درگیر متفاوت خواهد بود.

در این مرحله، شما با آگاهی از مشکل و نتیجه درمان مزوتراپی صورت، بهترین و مطمئن‌ترین تصمیم را خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید: جالپرو بهتر است یا پروفایلو؟ 

تعداد دفعات مزوتراپی صورت

در هرجلسه درمان مزوتراپی بسته‌به شرایط شما، تزریق‌ها را می‌توان در اعماق مختلف ازجمله 1 تا 4 میلی‌متر در پوست انجام داد. پزشک ممکن است در هربار تزریق، سوزن را با زاویه‌ای متفاوت در پوست شما قرار دهد یا حین تزریق خیلی سریع مچ دست خود را تکان داده و زاویه تزریق را تغییر دهد.

همچنین در هر تزریق ممکن است فقط یک قطره کوچک از محلول به لایه پوستی شما برسد. احتمالاً برای رسیدن‌به اثر موردنظر به چندین جلسه مزوتراپی نیاز خواهید داشت. به‌طور کلی ممکن است نیاز باشد بین 3 تا 15 جلسه برای طول درمان به پزشک خود مراجعه کنید. در ابتدا، هر 7 تا 10 روز یکبار باید تزریق را انجام دهید. اگر پوست شما شروع به بهبود کرد، درمان‌ها به مدت دو هفته یک بار یا یک بار در ماه تغییر می‌کند.

اقدامات قبل از مزوتراپی صورت

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، مزوتراپی یک روش درمانی ساده برای جوان‌سازی پوست بوده که با چند جلسه، شما را به نتیجه مطلوب می‌رساند. بعد از مشورت با پزشک و تصمیم برای انجام مزوتراپی، باتوجه‌به شرایط پوستی و شدت درمان درنظر گرفته‌شده برای شما، ممکن است دکتر دستورالعمل‌هایی را برای آماده‌سازی قبل از انجام مزوتراپی صورت به شما ارائه کند.

به‌عنوان مثال شما باید یک هفته قبل از انجام عمل صورت، مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) و آسپرین را متوقف کنید، زیرا ممکن است خطر کبودی و خونریزی شما را افزایش دهند. البته ممکن است برخی مراقبت‌های ویژه نیز باتوجه‌به سابقه پزشکی، حسایت‌های آلرژیک و… به شما ارائه شود. توصیه می‌شود برای رسیدن‌به بهترین نتیجه و دستیابی به پوستی زیبا، جوان و شاداب، حتما مراقبت‌های قبل از مزوتراپی را به‌خوبی انجام دهید.

مزوتراپی یک روش درمانی ساده برای جوان‌سازی پوست بوده که با چند جلسه، شما را به نتیجه مطلوب می‌رساند.

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی صورت

علاوه‌بر رعایت مراقبت‌های قبل از انجام مزوتراپی، باید تمام نکات مراقبتی که برای کاهش عوارض و تسریع مدت زمان بهبودی بعد از مزوتراپی صورت به شما توصیه می‌شود را نیز به‌خوبی رعایت کنید.

البته می‌توان گفت مراقبت‌های بعد از مزوتراپی صورت از اهمیت بیشتری برخوردار است و بهتر است آن را جدی بگیرید، چراکه درمان انجام شده و شما با عوارض جانبی حتی محدودی روبه‌رو هستید که درصورت رعایت‌نکردن اصول مراقبتی صحیح، ممکن است این عوارض را تشدید کرده و بهبود را به تعویق بیندازید.

برخی از مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از مزوتراپی شامل موارد زیر است:

  • حداقل تا 8 ساعت پس از درمان مزوتراپی از شست‌وشو صورت و محل تزریق یا دوش گرفتن خودداری کنید.
  • تا 48 ساعت پس از درمان از حمام آب گرم استفاده نکنید. پس از دوره 48 ساعته، برای هفته اول حمام مجاز است، اما بهتر است مدت زمان آن به 15 دقیقه محدود ‌شود. به خاطر داشته باشید که حمام‌های طولانی ممکن است به تشدید هرگونه کبودی که رخ داده است، کمک کند.
  • تا 48 ساعت پس از درمان مزوتراپی صورت، از ورزش و فعالیت بدنی سنگین خودداری کنید. ورزش باعث تعریق شما می‌شود و محلول را از منافذ پوست خارج می‌کند. نتیجه این اتفاق نیز باعث کاهش اثربخشی درمان می‌شود.
  • حداقل یک لیتر آب در روز درمان بنوشید و این میزان مصرف آب را تا یک هفته ادامه دهید.
  • تا 48 ساعت پس از درمان و تا زمان رفع کبودی، باید از قرارگرفتن درمعرض نورخورشید اجتناب شود. درصورت لزوم برای قرارگرفتن درمعرض نورخورشید، حتما از ضدآفتاب با درصد SPF 25 یا بیشتر استفاده کنید.
  • واکنش‌های آلرژیک بعد از انجام مزوتراپی صورت، می‌تواند به شکل توده‌های کوچک بروز پیدا کند. اگر متوجه قرمزی یا توده‌های کوچک در محل تزریق شدید، با پزشک خود تماس بگیرید تا نحوه درمان و رفع مشکل در این ناحیه را تعیین کند. توجه داشته باشید بیشتر واکنش‌های آلرژیک در ناحیه تزریق، موضعی و موقت هستند؛ اما درصورت هرگونه سوال یا نگرانی، با پزشک خود تماس بگیرید.
  •  با ژل یا کرم آرنیکا سه تا چهار بار در روز محل تحت‌درمان را به‌آرامی ماساژ داده تا تورم و کبودی را کاهش دهید.
باید تمام نکات مراقبتی که برای کاهش عوارض و تسریع مدت زمان بهبودی بعد از مزوتراپی صورت به شما توصیه می‌شود را نیز به‌خوبی رعایت کنید.

آیا می‌توانم بلافاصله پس از مزوتراپی به سر کار بروم؟

 یکی از رایج‌ترین دغدغه‌ها برای انجام مزوتراپی صورت، این است که آیا دوره نقاهت این روش درمانی کوتاه است و می‌توان بلافاصله بعد از درمان به انجام کارهای روزمره مانند رفتن‌به سرکار پرداخت؟ پاسخ مثبت است. باید بدانید بعد از مزوتراپی هیچ وقفه‌ای در زندگی و کار روزمره شما نمی‌افتد.

البته صورت شما تا حدودی قرمز و ملتهب به‌نظر می‌رسد و این امر کاملا طبیعی است، زیرا روی پوست صورت شما تزریق انجام شده است. قرمزی معمولا در عرض 48 ساعت فروکش می‌کند و پوست به حالت نرمال خود بازمی‌گردد. به‌طور کلی مزوتراپی یک روش درمان پوستی ایده‌آل است که با انجام آن می‌توانید به ظاهری درخشان و زیبا با تکیه‌بر موادطبیعی و راه‌حل‌های مؤثر گیاهی بپردازید.

هزینه مزوتراپی صورت

هزینه مزوتراپی صورت ممکن است با‌توجه‌به نوع درمان، تعداد جلسات موردنیاز و میزان تزریق در هرجلسه متفاوت باشد. شما می‌توانید درباره حدود هزینه موردنیاز برای انجام این روش درمانی موثر را در جلسه مشاوره با پزشک خود بررسی و مشخص کنید. همچنین برخی کلینیک‌ها نیز قیمت‌های متفاوتی را به مراجعین خود ارائه می‌دهند. از آنجایی که مزوتراپی یک درمان زیبایی است و از نظر پزشکی ضروری نیست، شرکت‌های بیمه معمولا هزینه را پوشش نمی‌دهند.

مزوتراپی یک روش زیبایی غیرجراحی است که به‌طور کلی نقاط مشکل‌دار بدن مانند احیای پوست صورت و گردن، کانتورکردن بدن، ترک‌های پوستی و چربی‌های اضافی را هدف قرار می‌دهد. از مزوتراپی برای کاربردهای زیبایی و احیای پوست نیز استفاده می‌شود. در روش مزوتراپی صورت، مجموعه‌ای از ترکیبات حاوی انواع ویتامین‌ها، موادمعدنی و داروها به پوست شما تزریق می‌شود.

علاوه‌براین، مزوتراپی برای درمان انواع بیماری‌های پوستی موثر است. این یک روش فوق‌العاده قدرتمند پزشکی زیبایی است، زیرا لایه‌هایی از پوست را هدف قرار می‌دهد که سایر درمان‌های غیرتهاجمی نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. با این حال، قبل از انجام مزوتراپی یا سایر جراحی‌های زیبایی، همیشه باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

منبع +++++

مزوتراپی صورت چیست؟

کلمه “meso” به‌معنی “وسط” است. در روش‌های مزوتراپی صورت، از سوزن‌های نازک برای تزریق به لایه میانی پوست استفاده می‌شود. یک درمانگر هورمون‌ها، ویتامین‌ها و آنزیم‌ها را با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک به پوست شما تزریق می‌کند تا آن را سفت و احیا کند.

مزایای مزوتراپی صورت چیست؟

اگر نمی‌خواهید تحت عمل جراحی قرار بگیرید و درعوض می‌خواهید بااستفاده از داروهای موثر گیاهی برای تقویت و زیبایی پوست خود از درون اقدام کرده و ظاهری درخشان داشته باشید، مزوتراپی صورت یک انتخاب عالی محسوب می‌شود. برای تغذیه، التیام و تجدید پوست، یک درمان مزوتراپی معمولی ممکن است شامل اجزای فعال متعددی باشد. این درمان دارای مزایای بی‌شماری است، از این‌رو یکی از بهترین روش‌های زیبایی و جوان‌سازی پوست است.

آیا می‌توانم بلافاصله پس از مزوتراپی به سر کار بروم؟

باید بدانید بعد از مزوتراپی هیچ وقفه‌ای در زندگی و کار روزمره شما نمی‌افتد. البته صورت شما تا حدودی قرمز و ملتهب به‌نظر می‌رسد و این امر کاملا طبیعی است، زیرا روی پوست صورت شما تزریق انجام شده است. قرمزی معمولا در عرض ۴۸ ساعت فروکش می‌کند و پوست به حالت نرمال خود بازمی‌گردد. به‌طور کلی مزوتراپی یک روش درمان پوستی ایده‌آل است که با انجام آن می‌توانید به ظاهری درخشان و زیبا با تکیه‌بر موادطبیعی و راه‌حل‌های مؤثر گیاهی بپردازید.

۲۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی