یوگای صورت برای درخشندگی درونی و بیرونی
۱۵ دی ۱۴۰۰ ۱۴ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

یوگا صورت چیست؟ معرفی 7 حرکت موثر در یوگا برای صورت!

4.2/5 - (6 امتیاز)

از بین بردن چین و چروک‌های صورت، از مسائلی‌ست که برای همه‌ی افراد اهمیت دارد و همه روزه در آزمایشگاه‌های سراسر جهان پزشکان و متخصصین پوست زیادی مشغول به تولید انواع کرم‌ها و سرم‌های مناسب برای از بین بردن چین و چروک‌های پوست صورت هستند و همانند دیگر مسائل مربوط به پوست صورت، بانوان اهمیت بیشتری به آن می‌دهند. در این مطلب از کوت بلاگ به چیستی یوگا صورت پرداختیم و از 7 تمرین و حرکت موثر در یوگا باری صورت برای شما گفته‌ایم، با ما همراه باشید!

یوگای صورت برای درخشندگی درونی و بیرونی

علاوه بر کرم‌ها و سرم‌هایی که به کاهش چین و چروک‌های صورت کمک می‌کنند، روش‌های دیگری نیز برای کاهش چین و چروک‌های پوست وجود دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بوتاکس کردن اشاره نمود.

در تلاش مداوم برای پیر شدن و ایجاد حس آرامش درونی، بسیاری از مردم به دنبال گزینه‌های طبیعی و مقرون به صرفه‌ای هستند که به آنها کمک می‌کند ظاهر و احساس بهتری داشته باشند.

یوگای صورت شامل ماساژ و تمریناتی است که ماهیچه ها، پوست و سیستم لنفاوی را تحریک می‌کند. این تکنیک برای نرم کردن و شل کردن عضلات صورت طراحی شده است تا به کاهش تنش، استرس و نگرانی کمک کند. این همچنین ممکن است به شما کمک کند که حالات صورت مرتبط با آن احساسات را متوقف کنید.

یوگای صورت شامل ماساژ و تمریناتی است که ماهیچه ها، پوست و سیستم لنفاوی را تحریک می‌کند
به پوستت جون تازه بده

یوگا صورت چیست؟

یوگای صورت یک گزینه طبیعی و جایگزین است که ممکن است نتایج ماندگاری به همراه داشته باشد. این تکنیک از انواع ماساژ و تمرینات برای هدف قرار دادن صورت، گردن و شانه‌های شما استفاده می‌کند.منبع معتبر تحقیقاتی نشان داده است که یوگای صورت ممکن است با تقویت عضلات گونه‌ها و صورت در بهبود ظاهر ساختاری صورت شما موثر باشد. تمرین‌کنندگان ظاهر جوان‌تری را نیز گزارش می‌کنند.

دانیل کالینز، بنیانگذار یوگای صورت، توضیح می‌دهد که یک روال متعادل یوگای صورت شامل تمرینات همراه با ماساژ، ریلکسیشن و تکنیک‌های طب فشاری است.او همچنین توصیه می‌کند که روی رفاه کلی خود تمرکز کنید.خوب خوابیدن، کاهش استرس و تغذیه سالم مهم است. سلامت کامل و مراقبت از خود کلیدی برای درخشان شدن پوست هستند زیرا مراقبت از درون خود در درخشش بیرونی شما منعکس می‌شود.

می‌توانید برنامه‌ای برای ناحیه خاصی از نگرانی در صورت خود ایجاد کنید، مانند خطوط اخم، خطوط پیشانی یا پنجه کلاغی. یا می‌توانید روی نگرانی‌های مربوط به مسائلی مانند استرس، اضطراب یا خواب تمرکز کنید.کالینز می‌گوید تمرین مداوم یوگا صورت به شما کمک می‌کند تغییرات مثبت بلندمدتی ایجاد کنید.

یوگای صورت شامل یک سری تمرینات و ورزش‌ها و حرکات یوگا است که به کاهش چین و چروک‌های پوست و شادابی و نشاط آن کمک می‌کند

حال اگر چین و چروک‌های پوست صورت‌تان برایتان آزاردهنده شده‌اند ولی قصد ندارید سراغ روش‌های شیمیایی و پر هزینه‌ی ذکر شده بروید، پیشنهاد ما به شما انجام یوگای صورت است.یوگای صورت شامل یک سری تمرینات و ورزش‌ها و حرکات یوگا است که به کاهش چین و چروک‌های پوست و شادابی و نشاط آن کمک می‌کند.

شاید اصطلاح یوگای صورت برایتان چندان اصطلاح آشنایی نباشد و به نظرتان عجیب بیاید، اما پوست صورت نیز همچون دیگر‌اند ام‌های بدن به ورزش نیاز دارد و انجام ورزش می‌تواند به جوانسازی پوست صورت کمک کند.

صورت، عضوی از بدن است که شامل عضله، عروق خونی و اعصاب است. عضلات و جوارح پوست در طول شبانه‌روز در معرض عوامل طبیعی و غیرطبیعی زیادی از جمله نور خورشید، باد، لوازم آرایشی و کرم‌ها قرار می‌گیرد و این عوامل هریک به نوعی روی تضعیف عضلات صورت تاثیر می‌گذارند و با گذشت زمان و بالا رفتن سن پوست صورت شل شده و چین و چروک روی آن پدیدار می‌شود.

بیشتر بخوانید: شستن صورت بعد از بوتاکس

فواید یوگای صورت

کسانی که به معجزه‌ی یوگای صورت ایمان دارند می‌گویند یوگا باعث می‌شود پوست پس از تنش‌هایی که در طول روز متحمل می‌شود، آرامش بیابید و عضلات صورت به حالت طبیعی خود بازگردند.

این افراد عقیده دارند در صورتی که یوگای صورت به درستی انجام شود، پوست از بوتاکس و کرم‌های جلوگیری از چین و چروک بی‌نیاز شده و شفافیت و جوانی خود را باز می‌یابد.بهبود توانایی تمرکز و خلق‌وخو از مزایای یوگا به شمار می‌رود. افرادی که یوگا کار می‌کنند اغلب خوشحال به نظر می‌رسند و تمرکز ذهنی خوبی دارند.

دکتر موراد الم (Murad Alam)، پروفسور دانشگاه نورث وسترن و معاونت این دانشگاه می‌گوید: تحقیقات و شواهد نشان می‌دهند ورزش صورت باعث بهبود وضع ظاهری پوست صورت شده و اثرات افزایش سن را کاهش می‌دهد. ورزش‌ها به قوی‌تر شدن عضلات صورت کمک می‌کنند و در نتیجه پوست سفت‌تر و مقاوم‌تر شده و ظاهری همچون پوست جوان پیدا می‌کند.

اگر بخواهیم به فواید یوگای صورت بصورت خلاصه اشاره کنیم، این فواید به شرح زیر هستند:

• باعث کاهش چین و چروک‌های نه چندان عمیق صورت می‌شود
• باعث بهبود شکل و حالت عضلات پوست صورت می‌شود
• به تسکین دردهای ناحیه‌ی صورت و سر کمک می‌کند
جریان خون را تحریک می‌کند
• به ریلکس شدن کلی بدن از نظر فیزیکی و روانی کمک می‌کند
• به کاهش فشار چشم کمک می‌کند
• به حفظ سلامت و درخشندگی پوست صورت کمک می‌کند و باعث صاف شدن و نرمی پوست می‌شود
• باعث آرامش عضلات صورت، بالاخص عضلات فک، ابرو و پیشانی می‌شود
• به آرامش و برگشت خاصیت کشسانی عضلات کمک می‌کند و باعث سفت شدن ماهیچه‌های صورت می‌شود
• به دلیل آنکه باعث خون‌رسانی و جاری شدن خون تازه درون رگ‌های پوست می‌شود، سموم و آلودگی‌ها از منافذ پوست به صورت عرق خارج شده و سلول‌های صورت تمیز می‌شوند
رنگ و ظاهر پوست به مرور زمان درخشان وشفاف می‌شود و چهره‌ای شاداب به ارمغان خواهد آمد.

مضرات یوگا چیست؟

تمرینات یوگا تا زمانی که وقت و انرژی زیادی صرف آن کرده باشید و تسلط کافی بر روی این تمرینات پیدا کنید، ساده خواهد بود و تاثیرات مثبتی رو هم به همراه داره. در واقع یوگا دارای تمرینات بسیار فنی هست که باید حتما تکنیک‌های انجام این تمرینات رو به درستی یاد بگیرید و در هنگام انتخاب روش‌های مختلف یوگا حتما به شخصیت درونی و تمایلاتی که دارید توجه داشته باشید و متناسب با این ویژگی‌ها، تمرینات یوگا رو انتخاب کنید.

زیرا در صورت یک انتخاب اشتباه، ممکنه جنبه‌ها و تمایلات منفی شما تقویت بشه و در نهایت یوگا تاثیر مثبتی بر روی جسم و ذهن شما نداشته باشه.

یوگا یکی از رشته‌های ورزشی هست که تاثیرات مثبت و منفی رو در کنار هم داره و اگر روش و چگونگی انجام تمرینات یوگا رو به درستی انجام ندید و اطلاعات غلطی در رابطه با یوگا داشته باشید، ممکنه با عوارض جانبی و مضرات یوگا مواجه بشید.

کشیدگی عضلات از مضرات یوگا

همه افرادی که یوگا کار می‌کنند تکنیک‌های انجام حرکات کششی رو به خوبی یاد گرفتند و انعطاف پذیری بدن خود رو به بهترین سطح ممکن رسوندند. بسیاری از حرکات و تمرینات یوگا مبتدی و پیشرفته نیاز به سطح خاصی از انعطاف پذیری بدن داره و اگر نتونید به این سطح از انعطاف پذیری برسید ممکنه در اثر انجام تمرینات یوگا یا کشیدگی عضلات و ایجاد فشار بر روی عضلات مواجه بشید.

مراحل انجام یوگای صورت

تصویر زیر را مشاهده کنید. در این تصویر سه ورزش یوگای صورت را مشاهده می‌کنید که همانطور که از عکس‌ها پیداست، تمرین‌های سختی به نظر نمی‌آیند.برای کاهش چین و چروک در نواحی خاص، ماساژ و ورزش‌هایی را انتخاب کنید که این مکان‌ها را هدف قرار می‌دهند. یا می‌توانید ورزش‌هایی را انتخاب کنید که برای کاهش نگرانی‌های خاص مانند سردرد، بی‌خوابی یا عفونت سینوسی طراحی شده‌اند.

در این تصویر سه ورزش یوگای صورت را مشاهده می‌کنید که همانطور که از عکس‌ها پیداست، تمرین‌های سختی به نظر نمی‌آیند.


روش‌های انجام ورزش‌های در تصویر به شرح زیر است:

عکس سمت راست: زبانتان را بیرون آورده و برای ۶ ثانیه به همین صورت بمانید، بهتر است آنقدر ادامه دهید تا اشک از چشمانتان جاری شود.
عکس وسط: درحالیکه لب‌هایتان را غنچه کرده‌اید لبخند بزنید.
عکس سمت چپ: دهانتان را به شکل حرف O انگلیسی باز کنید و به این صورت نگه دارید.
با انجام یوگای صورت بصورت مداوم، عضلات صورت خود را تقویت خواهید نمود و آثار و نشانه‌های بالا رفتن سن را از صورت خود خواهید زدود.
البته انجام این سه ورزش به تنهایی تمامی آثار بالا رفتن سن را از چهره‌ی شما پاک نخواهد کرد، برای آن که پوستی شفاف و جوان داشته باشید باید به تغذیه‌ی خود نیز اهمیت بدهید، پوست خود را در معرض آفتاب بدون محافظ قرار ندهید و از ورزش‌های صورت نیز بطور همزمان غافل نشوید.

در حین حرکات یوگای سنتی، روی هوشیاری صورت خود کار کنید. توجه داشته باشید که آیا تنش را حفظ می‌کنید یا حالات صورت خود را نشان می‌دهید. توجه داشته باشید که آیا آنقدر روی آرام کردن صورت خود تمرکز می‌کنید که در نهایت ابروهای خود را دراز کنید یا ابروهای خود را بالا ببرید.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

7 تمرین یوگا صورت برای شادابی صورت شما

انجام حرکات دقیق یوگای صورت به چند دسته تقسیم می‌شوند که در این بخش مراحل انجام بهترین روش برای جلوگیری و رفع چین و چروک عمیق روی پیشانی را مطالعه خواهید کرد. یوگای صورت یکی از بهترین ورزش‌ها برای جلوگیری و حتی رفع چین و چروک روی پوست است، روشی که شاید قرن هاست شرقی‌های زیبا پوست از آن استفاده می‌کنند.

برای هر تمرین، به راحتی روی خود کار کنید. ممکن است احساس گرما کنید، اما نباید درد یا ناراحتی را تجربه کنید.

قبل از شروع ماساژ لازم است که…

صورت خود را از هر گونه مواد آرایشی و بهداشتی پاک کنید.قبل از شروع صورت خود را با فیس براش به صورت عمقی شستشو بدهید و آن را با حوله‌ای نرم خوب خشک کنید.

همیشه با دست‌های تمیز و صورت تمیز شروع کنید. از روغن، سرم یا کرم‌های مغذی استفاده کنید تا انگشتانتان به راحتی روی پوستتان بچرخند بدون اینکه خیلی لیز شود. ماساژ دادن روغن‌ها یا سرم‌ها روی پوست می‌تواند به نفوذ این محصول در پوست شما کمک کند تا عمیق‌تر جذب شود.

بهترین روغن برای ماساژ پوست صورت

  • روغن نارگیل محبوب‌ترین روغن ماساژ صورت
  • روغن دانه گل رز
  • روغن جوجوبا نرم کننده قوی صورت
  • روغن آرگان مخصوص ماساژ صورت

تنش تحریک

این نقطه طب فشاری به کاهش فشار چشم کمک می‌کند. می‌توانید از آن برای آرام شدن در طول روز یا قبل از خواب استفاده کنید. گوشه داخلی چشم خود را به مدت 30 ثانیه فشار دهید. سپس به مدت 30 ثانیه به آرامی در یک جهت دور بچرخید. در جهت مخالف تکرار کنید.

حلقه‌های دور چشم

این ورزش گردش اکسیژن را تقویت می‌کند و پف کردگی را کاهش می‌دهد.

  1. انگشتان حلقه خود را در قسمت داخلی ابروهای خود قرار دهید.
  2. به آرامی انگشتان خود را به سمت بیرون ابروهای خود بزنید.
  3. برای چند ثانیه به شقیقه‌های خود فشار دهید.
  4. به ضربه زدن به بالای استخوان گونه به گوشه داخلی چشم خود ادامه دهید.
  5. 30 ثانیه ادامه دهید.
این تمرین عضله فرونتالیس را که عضله بزرگ جلوی پیشانی شماست را شل می‌کند

نرم کننده عضله ابرو

این تمرین عضله فرونتالیس را که عضله بزرگ جلوی پیشانی شماست را شل می‌کند. اغلب این عضله بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌تواند باعث سفتی و بروز استرس شود.

  1. نوک انگشتان خود را در مرکز پیشانی، به سمت داخل قرار دهید.
  2. همانطور که انگشتان خود را به سمت شقیقه‌ها حرکت می‌دهید، به آرامی نوک انگشتان خود را به پیشانی خود فشار دهید.
  3. انگشتان خود را رها کنید.
  4. 30 ثانیه ادامه دهید.

ماساژ گردن

این ورزش و یوگا صورت تخلیه لنفاوی را افزایش می‌دهد و تنش گردن را کاهش می‌دهد. به افتادگی پوست اطراف فک و گردن کمک می‌کند.

  1. سر خود را کمی به عقب خم کنید.
  2. انگشتان خود را در بالای گردن خود قرار دهید.
  3. هنگامی که انگشتان خود را به سمت استخوان ترقوه پایین می‌برید، فشار ملایمی وارد کنید.
  4. قبل از اینکه انگشتان خود را رها کنید، چند ثانیه به استخوان ترقوه خود فشار دهید.
  5. 30 ثانیه ادامه دهید.

باز کننده فک

  1. این تمرین عضلات فک و گردن شما را درگیر می‌کند.در حالی که نشسته اید، با دست چپ خود یک مشت بسازید و آن را در قسمت بیرونی فک خود قرار دهید و شست خود را رو به پایین قرار دهید.
  2. سر خود را به سمت مشت بچرخانید و در کنار گردن خود کشش را احساس کنید.
  3. اجازه ندهید دستتان حرکت کند.
  4. سپس فک خود را برای چند ثانیه به سمت دست خود فشار دهید.
  5. به آرامی رها کنید.
  6. در طرف مقابل تکرار کنید.
این تمرین تنفسی یوگا که به عنوان پوز شیر نیز شناخته می‌شود، استرس را کاهش می‌دهد و ماهیچه‌های صورت شما را آرام می‌کند.

نفس شیر

این تمرین تنفسی یوگا صورت که به عنوان پوز شیر نیز شناخته می‌شود، استرس را کاهش می‌دهد و ماهیچه‌های صورت شما را آرام می‌کند.

  1. از حالت نشسته به جلو خم شوید تا دستان خود را روی زانوها یا زمین قرار دهید.
  2. از طریق بینی عمیق نفس بکشید.
  3. دهان خود را کاملا باز کنید، زبان خود را بیرون بیاورید و زبان خود را به سمت چانه دراز کنید.
  4. در حالی که صدای “ها” می‌دهید، نفس خود را به زور از پایه زبان بیرون دهید.
  5. آرام باشید و به طور عادی نفس بکشید.
  6. تا 7 بار تکرار کنید.
  7. ۱ تا ۳ دقیقه عمیق نفس بکشید.

ضربه زدن به صورت

ضربه زدن باعث آرامش و افزایش گردش خون می‌شود.

  1. از پیشانی خود شروع کنید و از نوک انگشتان خود برای ضربه زدن ریتمیک به پوست خود استفاده کنید.
  2. تمام طول صورت خود را به سمت فک خود ادامه دهید.
  3. سپس به قسمت جلوی گردن و روی شانه‌های خود ضربه بزنید.
  4. سپس در امتداد پشت گردن به سمت سر خود حرکت کنید.
  5. در نهایت، کف دست خود را به هم بمالید تا گرما ایجاد شود.
  6. دستان خود را روی صورت خود جمع کنید و چندین نفس عمیق بکشید.
درگیر شدن در این تمرین مغذی به شما کمک می‌کند تا احساس آرامش و شادی بیشتری داشته باشید.

یوگای صورت یک تکنیک مراقبت از خود فوق العاده‌ای است که ممکن است با نرم کردن، کشش و تقویت عضلات صورت، ظاهر شما را بهبود بخشد. این دگرگونی بیرونی اغلب با احساس آرامش و اعتماد به نفس همراه است.به گفته کالینز، یوگای صورت می‌تواند به شما کمک کند تا با فعال کردن قدرت شفابخش دستان خود، با آنچه نیاز دارید هماهنگ شوید.

او می‌گوید: «همچنین توصیه می‌کنم از جملات تاکیدی مثبت به عنوان بخشی از یوگای صورت استفاده کنید، که به ما کمک می‌کند از چهره و پوست خود قدردانی کنیم و در عین حال عشق به خود را پرورش دهیم. درگیر شدن در این تمرین مغذی به شما کمک می‌کند تا احساس آرامش و شادی بیشتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: فواید ژل شستشوی صورت؛

هر روز مدتی را به یوگای صورت اختصاص دهید زیرا کالینز خاطرنشان می‌کند: «تمرین منظم روزانه بهترین نتیجه را می‌دهد.» وقت گذاشتن برای خودتان هر روز می‌تواند یادآوری ملایمی برای هماهنگی با نیازها و احساستان باشد.

منبع: +

یوگا صورت چیست و چه کمکی میکند؟

یوگای صورت شامل ماساژ و تمریناتی است که ماهیچه ها، پوست و سیستم لنفاوی را تحریک می‌کند. این تکنیک برای نرم کردن و شل کردن عضلات صورت طراحی شده است تا به کاهش تنش، استرس و نگرانی کمک کند. این همچنین ممکن است به شما کمک کند که حالات صورت مرتبط با آن احساسات را متوقف کنید.

فواید یوگای صورت چیست؟

1. باعث بهبود شکل و حالت عضلات پوست صورت می‌شود 2. به تسکین دردهای ناحیه‌ی صورت و سر کمک می‌کند 3. جریان خون را تحریک می‌کند 4. به ریلکس شدن کلی بدن از نظر فیزیکی و روانی کمک می‌کند 5.به کاهش فشار چشم کمک می‌کند 6. رنگ و ظاهر پوست به مرور زمان درخشان وشفاف می‌شود و چهره‌ای شاداب به ارمغان خواهد آمد. 7. به آرامش و برگشت خاصیت کشسانی عضلات کمک می‌کند و باعث سفت شدن ماهیچه‌های صورت می‌شود

مضرات یوگا چیست؟

کشیدگی عضلات از مضرات یوگا هست. بسیاری از حرکات و تمرینات یوگا مبتدی و پیشرفته نیاز به سطح خاصی از انعطاف پذیری بدن داره و اگر نتونید به این سطح از انعطاف پذیری برسید ممکنه در اثر انجام تمرینات یوگا یا کشیدگی عضلات و ایجاد فشار بر روی عضلات مواجه بشید.

قبل از شروع ماساژ لازم است چه کنیم؟

قبل از شروع صورت خود را با فیس براش به صورت عمقی شستشو بدهید و آن را با حوله‌ای نرم خوب خشک کنید. همیشه با دست‌های تمیز و صورت تمیز شروع کنید. از روغن، سرم یا کرم‌های مغذی استفاده کنید تا انگشتانتان به راحتی روی پوستتان بچرخند بدون اینکه خیلی لیز شود. ماساژ دادن روغن‌ها یا سرم‌ها روی پوست می‌تواند به نفوذ این محصول در پوست شما کمک کند تا عمیق‌تر جذب شود.

۱۵ دی ۱۴۰۰ ۱۴ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

14 دیدگاه برای یوگا صورت چیست؟ معرفی 7 حرکت موثر در یوگا برای صورت!

خیلی ممنون

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی