کرم برای چروک صورت
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

کرم برای چروک صورت؛ راهنمای خرید و استفاده از کرم ضد چروک

به این مطلب امتیاز دهید

چین و چروک صورت، بخشی طبیعی از روند پیری است. با بالا رفتن سن افراد، پوست نازک‌تر، خشک‌تر و قابلیت ارتجاعی کمتری پیدا می‌کند؛ به این معنی که کمتر می‌تواند از خود در برابر آسیب‌ها محافظت کند. این امر منجر به ایجاد چین و چروک در صورت و خطوط روی پوست می‌شود. از این رو لازم است از کرم برای چروک صورت استفاده شود.

حالات چهره، مانند: لبخند زدن، اخم کردن یا خیره شدن، منجر به ایجاد خطوط ظریف و چین و چروک در سنین پایین می‌شود. این خطوط با افزایش سن عمیق‌تر می‌شوند. هنگامی ‌که یک فرد جوان است، پوست او به حالت اولیه خود برمی‌گردد، اما با افزایش سن، پوست انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد و برگشت پوست دشوارتر می‌شود و در نتیجه شیارهای دائمی ‌ایجاد می‌شود.

نکته اینجاست که شما نمی‌توانید روند پیری را متوقف کنید، اما می‌توانید با عادات صحیح آن را کاهش دهید. انواع کرم‌ برای چروک صورت می‌تواند یک راه‌‌حل عالی برای پیشگیری از روند طبیعی پیری پوست باشد، زیرا بهترین آن‌ها موادی را به پوست می‌رسانند که به ترمیم و تجدید بهتر پوست کمک می‌کنند.

آیا استفاده از کرم‌ برای چروک صورت واقعاً مؤثر است؟

محصولات ضد پیری بخش بزرگی از بازار مراقبت از پوست را تشکیل می‌دهند. از سرم گرفته تا کرم‌ها، ادعاهایی برای معکوس کردن یا جلوگیری از علائم پیری مطرح می‌کنند.

باورش سخت است که چیزی به سادگی صاف کردن یک کرم می‌تواند نتایج مهمی ‌به همراه داشته باشد، اما صحبت با متخصصین پوست ما را متقاعد کرد که کرم‌های ضد پیری واقعاً کار می‌کنند و می‌توانند موادی را به پوست برسانند که به ترمیم و تجدید بهتر پوست کمک کنند.

محصولات ضد پیری بخش بزرگی از بازار مراقبت از پوست را تشکیل می‌دهند.

نکته اساسی این است که دیدن هر نوع نتیجه واقعی و معکوس کردن علایم پیری به زمان نیاز دارد. متخصصین پوست تأکید دارند که افراد باید مراقب هر گونه تبلیغات و ادعای سریع اثرگذاری محصول باشند، زیرا حتی بهترین محصولات مراقبت از پوست ۴ تا ۸ هفته طول می‌کشد تا تغییرات پوستی قابل اندازه‌گیری را ایجاد کند.

همچنین برای به دست آوردن مزایای کامل، باید یک روال ثابت را دنبال کرد. این بدان معناست که سرم‌ها و کرم‌ها باید هر روز استفاده شوند.

به پوستت جون تازه بده

انواع کرم برای چروک صورت

متخصصین پوست معتقدند که در روال مراقبت از پوست و جلوگیری از چین و چروک صورت، شما باید از انواع کرم برای چروک صورت، مثل کرم شب و کرم روز استفاده کنید، زیرا نیازهای پوست شما در روز و شب متفاوت است.

در طول روز پوست شما در معرض تعدادی از عناصر مانند آلودگی، گرد و غبار و اشعه‌های مضر UV خورشید قرار می‌گیرد و پوست شما نیاز به محافظت در برابر این عناصر دارد. عناصری که هر یک می‌توانند منجر به ایجاد خطوط و چین و چروک در صورت و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست و موارد دیگر شود.

اشعه ماورای خورشید می‌تواند به عمق پوست شما نفوذ کند و به فیبرهای کلاژن آسیب برساند که منجر به ایجاد چین و چروک، رنگ ناهموار پوست، تغییر در بافت پوست و موارد دیگر ‌شود. کرم روز دارای موادی است که نه تنها از پوست شما در برابر اثرات مضر آفتاب محافظت می‌کند، بلکه دارای ترکیباتی با خواص آنتی اکسیدانی است که رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و از پوست در برابر آسیب محافظت می‌کند.

شب هنگام که به خواب می‌روید، سلول‌های پوست کار ترمیم و بازسازی را برعهده می‌گیرند. این زمانی است که پوست برای ترمیم و بازسازی کار می‌کند.

به همین دلیل ترکیبات کرم شب نسبت به کرم روز سنگین‌تر است و غلظت بیشتری از مواد، مانند پپتیدها و مواد فعال قوی‌تر مانند رتینول را دارد. یک کرم شب با ترکیبات غنی از آنتی اکسیدان‌ها به ترمیم پوست، کاهش علائم اولیه پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک صورت کمک می‌کند. به طور معمول کرم‌های ضد پیری به عنوان کرم شب استفاده می‌شوند.

شب هنگام که به خواب می‌روید، سلول‌های پوست کار ترمیم و بازسازی را برعهده می‌گیرند.

ویژگی‌های بهترین انواع کرم برای چروک صورت (ضد چروک)

مرطوب کننده‌ها به تنهایی می‌توانند ظاهر پوست شما را بهبود بخشند، به طور موقت پوست را حجیم کنند و خطوط چین و چروک صورت را کمتر نمایان کنند. مرطوب کننده‌ها، لوسیون‌ها، کرم‌ها و ژل‌ها از آب، روغن و سایر مواد پروتئینی موم گلیسیرین لاکتات و… ساخته می‌شوند، اما کرم‌های چین و چروک اغلب مرطوب کننده‌هایی با مواد فعال هستند و همچنین مزایای بیشتری را ارائه می‌دهند.

این مواد افزوده شده برای بهبود رنگ پوست بافت، خطوط ریز چین و چروک در نظر گرفته شده است. اثربخشی محصولات تا حدی به نوع پوست، ماده و یا ترکیبات فعال بستگی دارد، اما نکاتی وجود دارد که باید قبل از خرید بدانید.

قیمت واقعاً مهم نیست! طبق گفته متخصصین، این تصور غلط وجود دارد که محصولات گران‌تر همیشه بهتر عمل می‌کنند، اما در واقع همه چیز به مواد تشکیل دهنده انواع کرم‌ برای چروک صورت برمی‌گردد. این بدان معناست که محصول باید دارای ترکیبات فعال باشد. از جمله این ترکیب‌های فعال موارد ذیل است:

رتینول

یکی از مواد بسیار مهم کرم‌ برای چروک صورت، رتینول می‌باشد. رتینول می‌تواند علائم پیری را معکوس کند و عنصر کلیدی برای معکوس کردن علائم پیری شکل فعال از ویتامین A است. با افزایش سن، بدن ما ویتامین A را به طور طبیعی از دست می‌دهد که به ایجاد علائم پیری مانند چین و چروک و کدر شدن چهره کمک می‌کند، اما رتینول می‌تواند این قضیه را معکوس کند.

رتینول و به ویژه رتینوئیک اسید برای افزایش گردش سلولی ساخت کلاژن، بهبود تغییر رنگ و درمان چین و چروک صورت عمل می‌کند. همین‌طور به سلول‌های پیر پوست می‌آموزد که چگونه مانند سلول‌های جوان‌تر و سالم‌تر رفتار کنند. بنابراین اگر محصول حاوی رتینول باشد، می‌توانید انتظار داشته باشید که پوستی صاف‌تر، روشن‌تر و سفت‌تر ببینید.

آنتی اکسیدان‌ها عنصری اصلی در انواع کرم برای چروک صورت

از اجزای کلیدی دیگر در مراقبت از پوست و ضد پیری آنتی اکسیدان‌ها هستند. آنتی اکسیدان‌ها در واقع باعث ترمیم و التیام پوست می‌شوند و مزیت اصلی ضد پیری آنها پیشگیری است.

آنتی اکسیدان‌ها به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد و استرس‌های محیطی مانند آسیب اشعه ماورای بنفش و آلودگی کمک می‌کنند. آن‌ها ساختارهای کلیدی پروتئینی حمایت کننده در پوست با کاهش سرعت تخریب هستند.

ویتامین c

یک آنتی اکسیدان قوی است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های خورشید محافظت می‌کند و به کاهش چین و چروک صورت کمک می‌کند.

هیدروکسی اسیدها

آلفا هیدروکسی اسید‌ها (AHAs) شامل: اسید گلیکولیک، سیتریک و لاکتیک است. آنها به حذف سلول‌های مرده پوست (لایه برداری) کمک می‌کنند.

استفاده منظم از یک محصول AHA پوست شما را برای جذب بهتر محصولات دیگر آماده می‌کند و رشد پوست جدید صاف و یکنواخت می‌شود. همچنین اسیدهای بتا هیدروکسیل به نام پلی هیدروکسی اسیدها نیز بر کاهش خطوط ریز و چین و چروک صورت مؤثر هستند.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

کوآنزیمQ10

از مواد دیگری است که در کرم‌ برای چروک صورت به کار رفته و به کاهش چین و چروک‌های ریز اطراف چشم کمک می‌کند و از پوست در برابر آسیب‌های خورشید محافظت می‌نماید.

پپتیدها عنصری در کرم برای چروک صورت

پپتیدها قادر به تحریک تولید کلاژن هستند و نشان داده شده که بافت چین و چروک پوست را بهبود می‌بخشند.

عصاره چای سبز، چای سیاه و اولانگ

ترکیباتی با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند؛ تا جایی که در انواع کرم‌ برای چروک صورت از عصاره چای سبز نیز استفاده می‌شود.

عصاره هسته انگور

عصاره هسته انگور علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی‌اش، باعث تولید کلاژن می‌شود.

نیاسینامید عنصری در کرم برای چروک صورت

یک آنتی اکسیدان قوی است. این ماده با ویتامین B3 (نیاسین) مرتبط است و به کاهش از دست دادن آب در پوست کمک می‌کند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد.

 مواد فعال باید در دوزهای بالا در کرم ضد چروک صورت شما وجود داشته باشد. دقت کنید زمانی که مواد تشکیل دهنده کرم ضد چروک خود را مطالعه می‌کنید، این مواد باید با غلظت بالا و در بالای لیست باشند.

بودن در بالای لیست نشان دهنده غلظت بالاتر محصول است. اجزای مرطوب کننده مفید هستند، اما نباید جزء اصلی باشند، زیرا شما برای دریافت مزایای طولانی مدت کرم ضد پیری به چیزی بیش از رطوبت نیاز دارید.

اسید هیالورونیک پوست را آبرسانی و حجیم می‌کند و همچنین در آبرسانی به پوست معجزه می‌کند. پوست با افزایش سن، آب و رطوبت خود را از دست می‌دهد.

این ماده به هیدراتاسیون پوست کمک می‌کند. همچنین دوز‌های قوی رتینول می‌توانند پوست را خشک کنند. بنابراین در حالی که به دنبال محصولاتی حاوی رتینول و آنتی‌اکسیدان هستید، مراقب اسید هیالورونیک باشید تا به تعادل رطوبتی پوست برسید.

بیشتر بخوانید: آلوئه ورا برای چروک صورت ضروری است!

بهترین انواع کرم‌ برای چروک صورت و دور چشم

پوست اطراف چشم شکننده‌تر و مستعد خشکی است و زودتر سن و خستگی را نشان می‌دهد. چروک شدن و حرکت مداوم چشم‌ها نیز باعث تسریع در پیدایش خطوط و چین و چروک می‌شود و مایعات زیر چشم جمع می‌شوند و باعث پف و سیاهی دور چشم می‌شوند. کرم‌های دور چشم می‌توانند برخی از این مشکلات را برطرف کنند.

کرم‌های دور چشم معمولاً حاوی موادی مشابه سایر کرم‌های صورت هستند که اغلب در دوزهای کمتر برای پیشگیری استفاده می‌شود. به علاوه مرطوب کننده‌های چشم برای سیاهی و پف چشم طراحی شده‌اند. مطالعات روی انواع کرم‌ برای چروک صورت نشان می‌دهد، ویتامین C، پپتیدها و رتینول تولید کلاژن را افزایش می‌دهند.

سرامید و اسید هیالورونیک نیز به این امر کمک می‌کنند. این‌ها مرطوب کننده‌هایی هستند که به جلوگیری از دست دادن آب در پوست و بهبود خاصیت ارتجاعی کمک می‌کنند.

کرم‌های دور چشم، محصولات آرایشی بهداشتی هستند که به طور خاص برای استفاده در پوست ظریف دور چشم فرموله شده‌اند. کرم‌های دورچشم می‌توانند به آبرسانی پوست زیر چشم و روشن شدن آن کمک کرده و آن را بهبود بخشند. بهترین نکته برای استفاده از کرم دور چشم این است که همیشه باید ملایم باشند. به یاد داشته باشید پوست زیر چشم، ظریف‌ترین بخش پوست صورت شماست.

کرم‌های دور چشم، محصولات آرایشی بهداشتی هستند که به طور خاص برای استفاده در پوست ظریف دور چشم فرموله شده‌اند.

کرم‌های دورچشم می‌توانند پوست را سفت و آبرسانی کنند و در عین حال مشکلات رایج پوست را درمان کنند. کرم دور چشم را می‌توان در ساعات مختلف روز استفاده کرد.

با این حال برای زمان‌های مختلف به کرم دور چشم متفاوت نیاز خواهید داشت. برای مثال در هنگام بعد از ظهر برای کاهش خطر چین و چروک، به دنبال محصولی با SPF باشید. هنگامی که کرم دور چشم را در عصرگاه استفاده می‌کنید، از یک کرم مناسب با مواد آبرسان به پوست زیر چشم و بدون SPF استفاده کنید.

در هنگام خرید محصولات و انواع کرم برای چروک صورت، موارد بالا را در نظر داشته باشید و همچنین در زمان خرید کرم دور چشم به مواد تشکیل دهنده روی آن دقت کنید تا حتما از مواد زیر در فرمول آنها موجود باشد:

  • کوآنزیم CoQ10: از پوست در برابر آسیب‌های خورشید محافظت می‌کند و خطر چین و چروک را کاهش می‌دهد.
  • پپتیدها
  • سرامید‌ها: استحکام و رطوبت پوست را بهبود می‌بخشند و باعث آبرسانی به پوست زیر چشم می‌شوند.
  • نیاسینامید: این آنتی اکسیدان اثر روشن کنندگی و آبرسانی دارد.
  • اسید هیالورونیک: آب را جذب کرده و پوست زیر چشم را مرطوب می‌کند و همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد.
  • آلفا هیدروکسی اسیدها
  • ویتامین c
  • ویتامین e
  • کافئین
  • رتینوئیدها
  • اسید فولیک
  • بابونه
  • گلیسیرین

افتادگی و شل شدن پوست

با اینکه هر فردی ممکن است دچار افتادگی پوست شود، اما این مسأله با افزایش سن در افراد بیشتر رخ می‌دهد. همچنین افرادی که وزن قابل توجهی را از دست داده‌اند، بیشتر مستعد ابتلا هستند.

پوست سفت می‌تواند به راحتی کشیده شود و به جای خود بازگردد. هنگامی ‌که پوست این توانایی را از دست می‌دهد، شروع به افتادگی می‌کند. افتادگی از پوست در هر جایی از بدن ممکن است رخ دهد. نواحی رایجی که ممکن است پوست افتاده را مشاهده کنید، عبارتند از: پلک‌ها، گونه‌ها، چانه، گلو و بازوهای بالایی.

با افزایش سن، پوست دو پروتئین مهم تولید شده در درم، یعنی الاستین و کلاژن را از دست می‌دهد.

علل افتادگی پوست

با افزایش سن، پوست دو پروتئین مهم تولید شده در درم، یعنی الاستین و کلاژن را از دست می‌دهد. الاستین به پوست خاصیت ارتجاعی می‌بخشد و کلاژن از فیبر‌های محکمی ‌تشکیل شده است که به پوست کمک می‌کند ساختار و استحکام خود را حفظ کند. تولید الاستین و کلاژن با افزایش سن کاهش می‌یابد.

این دو پروتئین همچنین می‌توانند در اثر عوامل خارجی در طول زمان کاهش یابند. قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش، آلاینده‌های محیطی موجود در محیط از جمله دود سیگار و برخی از عوامل سبک زندگی، مانند: تغذیه نامناسب، نوشیدن بیش از حد الکل و عدم مراقبت از پوست و سلامتی می‌تواند روند پیری پوست و افتادگی و چین و چروک صورت را سرعت بخشد.

  • کاهش وزن و چروک صورت

حمل وزن اضافی برای مدت طولانی می‌تواند باعث آسیب به رشته‌های کلاژن و الاستین در پوست شما شود. این امر باعث می‌شود که هنگام کاهش وزن برگشتن پوست سخت‌تر شود. اگر مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست داده‌اید ممکن است مقادیر قابل توجهی از افتادگی پوست ایجاد شود. از آن‌جایی که پوست جوان با سهولت بیشتری برمی‌گردد، سن شما در زمان کاهش وزن نیز می‌تواند در افتادگی پوست شما نقش داشته باشد.

  • بارداری

بارداری و متعاقباً کاهش وزن بعد از آن از عوامل دیگر افتادگی پوست می‌باشد. اگر نگران افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک در صورت خود هستید، کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش یا از بین بردن آن انجام دهید. اگر افتادگی جزئی دارید، ورزش (تمرینات وزنه برداری و ورزش‌های مقاومتی پیلاتس) می‌تواند باعث ایجاد توده عضلانی یا سفت شدن ماهیچه‌ها شود.

ورزش‌های صورت می‌تواند افتادگی پوست اطراف چانه، گردن و گلو را کاهش دهد. بسیاری از طرفداران یوگا بر این باورند که برخی ورزش‌ها برای کاهش افتادگی پوست صورت مفید هستند.

درمان‌های موضعی

کرم‌ها، لوسیون‌ها و سرم‌هایی که حاوی موادی مانند رتینول هستند، می‌توانند خاصیت ارتجاعی اطراف چشم و پوست صورت را بهبود بخشند. رتینوئیدها در انواع کرم برای چروک صورت، می‌توانند تولید کلاژن را افزایش دهد. همچنین تغییر سبک زندگی، استفاده از کرم ضدآفتاب، حذف مواد مضر مانند سیگار کشیدن، می‌تواند به پوست شما کمک کند که شاداب‌تر به نظر برسید.

در نهایت شما نمی‌توانید روند پیری را متوقف کنید اما می‌توانید با داشتن عادات و روال صحیح مراقبت از پوست و رژیم غذایی سالم، روند ایجاد چین و چروک‌های صورت را کاهش دهید.

همچنین تغییر سبک زندگی، استفاده از کرم ضدآفتاب، حذف مواد مضر مانند سیگار کشیدن، می‌تواند به پوست شما کمک کند که شاداب‌تر به نظر برسید.

از خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند به پوست شما آسیب برساند و منجر به پیری زودرس و چین و چروک شود. از کرم ضدآفتاب غافل نشوید، برای محافظت بیشتر از کلاه‌های لبه‌دار، لباس‌های رنگ روشن و عینک آفتابی استفاده کنید.

از رتینوئید‌ها استفاده کنید

ویتامین‌های موجود در رتینوئیدها توانایی افزایش تولید کلاژن را دارد که به حجیم شدن پوست کمک می‌کنند. یک مرطوب کننده مانند نوشیدن آب، برای صورت شما عمل می‌کند. مرطوب ‌کننده‌ها که از جمله انواع کرم برای چروک صورت هستند، به تغذیه و آبرسانی پوست کمک می‌کنند. این امر به ویژه با افزایش سن و خشک شدن پوست بسیار مهم است و از چین و چروک صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: علل پیدایش چین و چروک صورت در جوانی

هیدراته بمانید

نوشیدن آب برای سلامتی ضروری است. علاوه بر عملکرد‌های حیاتی مانند دفع سموم از بدن و تنظیم دمای بدن می‌تواند به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از چین و چروک پوست کمک کند.

غذای غنی از ویتامین بخورید

غذاهایی مثل: چای سبز، روغن زیتون، ماهی سالمون، انواع سبزیجات، بخصوص هویج، کدو تنبل، سبزیجات برگ‌‌دار، فلفل دلمه، کلم بروکلی را مصرف کنید.

به پشت بخوابید

افرادی که به پهلو یا شکم می‌خوابند، مستعد نیروهای فشار مکانیکی هستند که می‌توانند چین و چروک صورت را افزایش دهند.

غذاهایی مثل: چای سبز، روغن زیتون، ماهی سالمون، انواع سبزیجات، بخصوص هویج، کدو تنبل، سبزیجات برگ‌‌دار، فلفل دلمه، کلم بروکلی را مصرف کنید.

سیگار نکشید

نیکوتین موجود در سیگار باعث انقباض عروق خونی شما می‌شود و جریان خون به پوست را کاهش می‌دهد. در نتیجه، پوست به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی‌کند و باعث ایجاد چین و چروک روی صورت می‌شود.

صورت خود را شل کنید

حرکات مکرر صورت، مانند اخم کردن یا جمع کردن لب‌ها می‌تواند شکل‌گیری چین و چروک را تسریع کند. همچنین ورزش منظم، تمرینات تنفسی عمیق یوگا و مراقبه اقداماتی هستند که برای کاهش سرعت پیشرفت چین و چروک در صورت بسیار مفید هستند.

در نهایت باید گفت که استفاده از انواع کرم برای چروک صورت بسیار مفید است و این کرم‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که در زمان خرید لازم است به آن توجه کنید.

منبع ++++++

آیا استفاده از کرم‌ برای چروک صورت واقعاً مؤثر است؟

باورش سخت است که چیزی به سادگی صاف کردن یک کرم می‌تواند نتایج مهمی ‌به همراه داشته باشد، اما صحبت با متخصصین پوست ما را متقاعد کرد که کرم‌های ضد پیری واقعاً کار می‌کنند و می‌توانند موادی را به پوست برسانند که به ترمیم و تجدید بهتر پوست کمک کنند.

آیا رتینول برای چروک صورت موثر است؟

یکی از مواد بسیار مهم کرم‌ برای چروک صورت، رتینول می‌باشد. رتینول می‌تواند علائم پیری را معکوس کند و عنصر کلیدی برای معکوس کردن علائم پیری شکل فعال از ویتامین A است. با افزایش سن، بدن ما ویتامین A را به طور طبیعی از دست می‌دهد که به ایجاد علائم پیری مانند چین و چروک و کدر شدن چهره کمک می‌کند، اما رتینول می‌تواند این قضیه را معکوس کند.

کرم های دور چشم چه کمکی میکنند؟

پوست اطراف چشم شکننده‌تر و مستعد خشکی است و زودتر سن و خستگی را نشان می‌دهد. چروک شدن و حرکت مداوم چشم‌ها نیز باعث تسریع در پیدایش خطوط و چین و چروک می‌شود و مایعات زیر چشم جمع می‌شوند و باعث پف و سیاهی دور چشم می‌شوند. کرم‌های دور چشم می‌توانند برخی از این مشکلات را برطرف کنند.

علل افتادگی پوست چیست؟

تولید الاستین و کلاژن با افزایش سن کاهش می‌یابد.این دو پروتئین همچنین می‌توانند در اثر عوامل خارجی در طول زمان کاهش یابند. قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش، آلاینده‌های محیطی موجود در محیط از جمله دود سیگار و برخی از عوامل سبک زندگی، مانند: تغذیه نامناسب، نوشیدن بیش از حد الکل و عدم مراقبت از پوست و سلامتی می‌تواند روند پیری پوست و افتادگی و چین و چروک صورت را سرعت بخشد.

۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی