رژیم غذایی لاغری

امروزه لاغری در جامعه به مسئله‌ای تبدیل شده است که افراد نه تنها برای زیبایی ظاهرشان بلکه برای سلامتی جسمانی و روحی بیشتر به آن روی آورده‌اند و شما افراد زیادی را در اطراف خود مشاهده می‌کنید که دیگر به رژیم غذایی لاغری به چشم یک رژیم غذایی نگاه نمی‌کنند بلکه به آن طرز صحیح مصرف مواد غذایی و یا سالم خواری می‌گویند. بسیاری از افراد به دلیل اینکه معده خود را با غذاهای چرب و پر کالری پر نکنند و احساس نشاط، انرژی بیشتر و سبکی را جایگزین کسلی و سنگینی کنند، به سمت رژیم غذایی لاغری و یا رژیم غذایی سالم می‌روند.

دید خود را به رژیم غذایی لاغری عوض کنید

رژیم غذایی در تصور بعضی‌ها کار بسیار سخت و زجرآوری می‌باشد و به همین دلیل یا با سختی فراوان آن را اجرا می‌کنند و یا اجرای آن را به شنبه‌ی هفته‌های بعد می‌اندازند پس بهتر است دیگر به این سبک از مصرف مواد غذایی به چشم یک رژیم غذایی لاغری نگاه نکنیم و با دیدی مانند سبک غذایی سالم‌تر و پرانرژی‌تر، اجرای آن را برای خودمان راحت‌تر کنیم و از آنجایی که ما می‌توانیم با باور‌های خود، دیدمان را به مسائل عوض کنیم پس با این دید از رژیم غذایی لاغری به خودمان می‌فهمانیم که این کاری سخت و طاقت‌فرسا نیست و می‌توانیم با اشتیاق بیشتر آن را در عادات غذایی خود پیاده سازی و بعد از مدتی آن را جزء عادات خوراکی لذت بخش خود کنیم.

هرگز مواد زیر را از رژیم غذایی لاغری خود کم نکنید

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که اگر مواد غذایی بیشتری را از رژیم غذایی لاغری خود حذف کنند سریعتر به وزن و اندام دلخواه و ایده آل خود می‌رسند؛ اما باید به شما بگوییم درست است که حذف مواد غذایی می‌تواند باعث شود شما کالری کم‌تری را مصرف کنید، اما این کار باعث کم شدن مواد مورد نیاز بدنتان می‌شود که ممکن است بعد از مدتی برای سلامت جسمانی شما مشکل ایجاد کنند و سلامت شما را به خطر بیندازد به طوریکه جبران آن کاری آسانی نباشد.

انرژی بیشتر با جای دادن کربوهیدرات مناسب در رژیم غذایی لاغری

یکی از مواد غذایی که بسیاری از افراد هنگام تصمیم به لاغری از رژیم غذایی لاغری خود حذف می‌کنند کربوهیدرات‌ها می‌باشند درست است که با مصرف نکردن کربوهیدرات وزن شما سریع‌تر پایین می‌آید اما بدن شما انرژی لازمه را نیز دریافت نخواهد کرد؛ پس شما می‌توانید با مصرف کربوهیدرات‌هایی مانند نان سبوس دار، برنج قهوه‌ای و … علاوه بر دریافت کربوهیدرات و انرژی مورد نیاز بدنتان، وزن خود را نیز کم کنید.

رژیم غذایی لاغری

رژیم غذایی لاغری مناسب با مصرف چربی‌های مناسب

ما در بدن دو نوع چربی داریم که یک نوع آن برای بدن مضر است و نوع دیگر برای بدن لازم است. شما می‌توانید با استفاده از روغن‌های سالم مانند روغن زیتون، روغن موجود در آجیل‌ها، روغن موجود در بادام زمینی و … در رژیم غذایی لاغری خود و جایگزین آن با روغن‌های جامد و حیوانی علاوه بر داشتن اندامی زیبا و متناسب، سلامتی بدن خود را نیز تضمین کنید.

 با حذف وعده‌های غذایی، خود را گرسنه نگه ندارید

ممکن است شما به این فکر کرده باشید که هرچه وعده‌های غذایی کمتری در رژیم غذایی لاغری خود داشته باشید سریع‌تر وزن کم خواهید کرد؛ اما باید به شما بگوییم که در صورتی که شما به بدن خود گرسنگی بدهید، بدن نیز برای دریافت انرژی خود از عضله‌های شما استفاده خواهد کرد و بعد از مدت زمان کوتاه عضلات شما از بین خواهد رفت؛ پس برای حفظ سلامتی بیشتر و داشتن اندامی بهتر هرگز وعده غذایی را حذف نکنید.

رژیم غذایی لاغری

نکته‌ای دیگر که باید شما را در جریان آن قرار دهیم این است که در صورتی که بدن شما گرسنگی بکشد و قند خون شما پایین بیاید، باعث می‌شود که بدن برای به تعادل رساندن قند خونتان مقداری انسولین ترشح کند تا قند خون را بالا بیاورد و همین امر باعث می‌شود در آزمایش‌ها، قند خون شما نسبت به حالت عادی بالا نشان داده شود.

چه مواد غذایی را بیشتر در رژیم غذایی لاغری قرار دهیم؟

در رژیم غذایی لاغری به دلیل اینکه می‌خواهیم بیشترین مواد مغذی را با مصرف کمترین میزان کالری به بدن برسانیم بهتر است همیشه از مواد غذایی تازه و طبیعی استفاده کنیم. شما می‌توانید با استفاده از سبزیجات تازه و میوه های تازه‌ی هر فصل این کار را انجام دهید زیرا سبزیجات و میوه‌ها به دلیل فیبر بالایی که دارند می‌توانند سریعتر معده‌های شما را پر کنند و احساس سیری را به شما بدهند.

همه می‌دانیم که مصرف بیش از حد هر چیزی ممکن است برای سلامت بدن مفید نباشد که این قضیه حتی در مصرف مواد غذایی سالم نیز صدق می‌کند پس بهتر است در استفاده از میوه‌ها و سبزیجات نیز اعتدال را رعایت کنیم و موضوع دیگر این است که بدن به املاح، ویتامین، پروتئین، کلسیم و مواد دیگری نیز نیاز دارد که می‌بایست توسط مواد غذایی سالم دیگر به بدن برسد؛ پس بهتر است رژیم غذایی لاغری خود را فقط از سبزیجات و میوه‌ها پر نکنید و تنوع را در مواد غذایی که استفاده می‌کنید، در نظر بگیرید.

ورزش در کنار رژیم غذایی لاغری

اگر که می‌خواهید علاوه بر این که وزن خود را کم می‌کنید اندامی زیبا و تراشیده شده داشته باشید باید در کنار بهترین و کامل‌ترین رژیم لاغری، ورزش را نیز قرار دهید. ممکن است شما از رژیم غذایی لاغری استفاده کنید که به عنوان رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو به شما داده شده باشد، اما باید توجه داشته باشید که چربی‌های موجود در شکم و پهلو و یا ناحیه‌های دیگر از بدن به سادگی و تنها با رعایت رژیم غذایی مناسب از بین نمی‌روند و برای از بین‌بردن سریعتر و راحت‌تر آن‌ها حتما ورزش را نیز به برنامه‌های لاغری خود اضافه کنید.

رژیم غذایی لاغری

اگر که می‌خواهید اندام متناسب داشته باشید بهتر است در برنامه غذایی و یا رژیم غذایی لاغری خود مواد غذایی سرشار از پروتئین را نیز قرار دهید. در بسیاری از باشگاه‌ها افرادی هستند که قرص‌ها و یا پودر‌های خوراکی را به عنوان پروتئین به افراد معرفی می‌کنند اما از آنجایی که عوارض این گونه داروها مشخص نیست بهتر است با استفاده از مواد طبیعی مانند سفیده تخم مرغ و … پروتئین لازمه بدنتان را تهیه کنید و در کنار آن به کمک ورزش اندام ایده آل خود را بدون ضرر رساندن به سلامتی‌تان بسازید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *