بلافیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ۷ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

بلافیل چیست؟ بررسی فواید، عوارض و مراقبت‌های لازم

به این مطلب امتیاز دهید

آیا خط لبخند و چین‌وچروک‌هایی روی صورت دارید که شما را پیرتر از آنچه هستید نشان می‌دهد؟ آیا جای زخم جوش‌های باقی مانده از سال‌های نوجوانی، شما را آزار می‌دهد؟ اگر به هر یک از سؤالات فوق جواب مثبت داده‌اید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید. یکی از جدیدترین روش‌های جوانسازی پوست تزریق ماده‌ای پُرکننده به اسم ژل بلافیل است. با استفاده از آن می‌توان تمامی چین و چروک‌های موجود بر روی پوست صورت به علاوه خطوط اخم و لبخند و جای زخم‌ها و اسکارهای قدیمی را به آسانی از بین برده و درمان نمود. بلافیل یک ژل تزریقی پرکننده پوست است که باعث تحریک رشد کلاژن در درازمدت شده و تا ۵ سال به حفظ جوانی شما کمک می‌کند!

آشنایی با ژل تزریقی پر کننده بلافیل

بلافیل که تا قبل از سال ۲۰۱۵ با نام Artefill شناخته می‌شد اولین و تنها ژل تزریقی پرکننده دائمی پوست است که تأییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا(FDA) را نیز دریافت کرد. بلافیل یک فناوری منحصربه‌فرد در درمان‌های زیبایی به شمار می­رود که بدون جراحی و با تزریق ژل پرکننده، قادر به از بین بردن خطوط اطراف لب، بینی و خط اخم است.

بلافیل چیست؟
آیا خط لبخند و چین‌وچروک‌هایی روی صورت دارید که شما را پیرتر از آنچه هستید نشان می‌دهد؟

درمان با بلافیل فوری، طولانی‌مدت، بدون زخم و جراحی است و حتی برای درمان زخم‌های آکنه نیز بسیار مؤثر و ایمن عمل می‌کند. برخلاف سایر پرکننده‌های پوستی که هر ۱۲ ماه نیاز به تجدید دارند بلافیل یک پرکننده نیمه دائمی است که تا ۵ سال ماندگار است.

برخلاف سایر پرکننده‌های پوستی که هر ۱۲ ماه نیاز به تجدید دارند بلافیل یک پرکننده نیمه دائمی است که تا ۵ سال ماندگار است.
به پوستت جون تازه بده

کاربردهای بلافیل چیست؟

بلافیل مانند هر پرکننده پوستی برای صاف کردن خطوط لبخند، جای زخم، چین‌وچروک‌های صورت و حجم کلی پوست استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای بلافیل عبارت‌اند از:

  • جوانسازی پوست
  • کاهش خطوط ریز روی پیشانی و صورت
  • برطرف کردن چین‌وچروک
  • از بین بردن خطوط لبخند و خط اخم
  • درمان اسکار و ترمیم جای جوش
  • افزایش حجم لب و گونه گذاری
  • زاویه‌دار نمودن فک
کاربرد بلافیل
درمان با بلافیل فوری، طولانی‌مدت، بدون زخم و جراحی است و حتی برای درمان زخم‌های آکنه نیز بسیار مؤثر و ایمن عمل می‌کند.

بلافیل چگونه کار می‌کند؟

مکانیزم بلافیل در مقابل سایر پرکننده‌های پوستی بی‌نظیر است. تزریق ژل بلافیل در منطقه موردنظر سبب تولید سریع کلاژن طبیعی توسط بدن می‌شود و یک ساختار متراکمی را در اطراف ناحیه درمان ایجاد می‌کند. این نوآوری بی‌نظیر حاوی دانه‌های میکروسکوپی پلی متیل متاکریلات(PMMA) است که ترکیبی جدید بر پایه کلاژن برای تقویت طولانی‌مدت بافت نرم تولید می‌کند.

این ترکیب به زیر چین‌وچروک‌های پوست یا جای زخم تزریق می‌شود. زمانی که این دانه‌های میکروسکوپی در لایه‌های پوست قرار می‌گیرند جذب پوست نمی‌شوند بلکه بدن را به تولید کلاژن تحریک می‌کنند و پوستی سفت و ظاهری جوان‌تر را به شما هدیه می‌دهند. درواقع کلاژنی که با ترکیبات بلافیل ایجاد شده با کلاژن طبیعی بدن ترکیب می‌شود و کمک می‌کند تا چین‌وچروک‌های پوستی و زخم‌های عمیق در درازمدت پر شوند.

برخلاف سایر پرکننده‌های پوستی که طی ۶ تا ۱۲ ماه کاملاً جذب بدن می‌شوند، فرایندهای بیولوژیکی بدن بر ژل بلافیل بی‌اثر است بنابراین در جای خود باقی مانده و شرایطی را برای تولید کلاژن طبیعی در درازمدت فراهم می‌سازد. مطالعات نشان داده‌اند که اثرات بلافیل برای درمان‌های جوانسازی معمولاً بیش از ۵ سال و برای زخم‌های آکنه تا یک سال ادامه دارد.

مزایای استفاده از ژل بلافیل

مهم‌ترین مزایای استفاده ژل بلافیل به شرح زیر است:

  • دارای اثرات ماندگار و طولانی مدت
  • عدم نیاز به تزریق مداوم
  • جوانسازی پوست صورت
  • کاربرد وسیع و استفاده آسان
  • دارا بودن عوارض جانبی بسیار کم
  • حجم دهی و جوانسازی هم زمان پوست
  • سرپایی بودن این روش و بدون نیاز به بستری
  • مشاهده نتایج به صورت آنی
  • دارای هزینه‌ای بسیار پایین نسبت به سایر تکنیک‌های جوانسازی پوست و عمل‌های زیبایی
مدت زمان درمان با بلافیل
زمانی که این دانه‌های میکروسکوپی در لایه‌های پوست قرار می‌گیرند جذب پوست نمی‌شوند بلکه بدن را به تولید کلاژن تحریک می‌کنند و پوستی سفت و ظاهری جوان‌تر را به شما هدیه می‌دهند.

بلافیل برای جوانسازی کدام قسمت استفاده می شود؟

همانطور که گفتیم بلافیل برای آکنه و خط لبخند بسیار زیاد استفاده می‌شود. بلافیل این قسمت ها را لطیف تر می‌کنند و ظاهر جوان تری را بیش از 5 سال به چهره شما می‌بخشد. این فیلر پوستی برای آکنه بیش از یکسال تاثیرگذار خواهد بود و می‌توان سریع بعد از پروسه، اثرات آن را مشاهده کرد.

تمام انواع فیلرهای پوستی به طور عمومی برای آکنه و چروک ها مناسب می‌باشند اما بلافیل برای قسمت های عمیق تر به کار نمی‌رود. نکته ای که باید مورد توجه قرار دهید، این است که حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید و در مورد کلینیک های معتبر تحقیق کنید زیرا این پروسه کاری نیست که هر کسی بتواند از پس آن بر بیاید و نیاز به متخصص دارد.

بیشتر بخوانید: بوتاکس صورت؛ 

اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

درمان با بلافیل چقدر طول می‌کشد؟

بلافیل یک روش غیر جراحی است که تقریباً ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. این زمان بسته به نیازهای فردی می‌تواند متفاوت باشد. بیشتر بیماران نتایج فوری را بعد از یک جلسه درمان مشاهده می‌کنند اما بسته به نتایج ممکن است ۳ تا ۶ هفته بعد، به یک درمان اضافی نیاز داشته باشند. تزریق بلافیل به‌صورت سرپایی و معمولاً در مطب پزشک انجام می‌شود.

چه کسانی می‌توانند از بلافیل استفاده کنند؟

هر آقا و خانمی که می‌خواهد از شر خط لبخند و چین‌وچروک روی صورت خود خلاص شود می‌تواند از درمان بلافیل بهره ببرد. اگر پرکننده‌های موقت دیگری را امتحان کرده‌اید و از تکرار آن هر ۳ تا ۶ ماه خسته شده‌اید، مطمئن باشید از این راه‌حل بلندمدت سود زیادی خواهید برد!

بلافیل نتایج فوری ارائه می‌دهد و برای خانم‌ها و آقایان در سنین ۲۱ تا ۶۰ سال مناسب است. درمان بلافیل برای مناطقی از صورت که پوست نازکی دارند مانند خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم توصیه نمی‌شود. یک کاندیدای خوب برای درمان بلافیل، باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • بیمار باید حداقل ۲۱ سال سن داشته باشد.
  • محل تزریق باید از هرگونه آکنه فعال، بثورات یا عفونتی پاک باشد.
  • بیماری که دارای برخی بیماری‌ها مانند اختلالات خونریزی است کاندید خوبی برای این درمان نیست.
  • بیمار نباید نسبت به محصولاتی که حاوی کلاژن گاو هستند حساسیت داشته باشد.
  • نباید مستعد ابتلا به زخم‌های کلوئیدی یا هیپرتروفیک باشد.
  • اگر از بیماری‌های خاص مانند سرطان، التهاب روده، پسوریازیس، آرتریت و سایر بیماری‌ها رنج می‌برید و داروی خاصی مصرف می­کنید یا در ۶ ماه گذشته از سایر درمان‌های پرکننده پوستی استفاده کرده‌اید حتماً پزشکتان را در جریان بگذارید.
عوارض بلافیل
این عوارض شامل کبودی، قرمزی یا تورم در اطراف محل تزریق است که معمولاً طی یک تا دو هفته فروکش می‌کند.

آمادگی پیش از تزریق ژل بلافیل

هنگامی که برای تزریق بلافیل آماده می‌شوید، لازم است که سابقه پزشکی خود را آماده کرده و در صورتی که هرگونه حساسیت یا مشکلات پزشکی مانند اختلالات خونی یا مشکلاتی که منجر به زخم‌های غیر عادی می‌شود، به پزشک اعلام کنید. همچنین نیاز است که تست پوستی بلافیل را انجام دهید تا مطمئن شوید که به کلاژن گاوی حساسیت ندارید.

پزشک ممکن است از شما بخواهد که مصرف برخی داروهای خاص مانند داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) را قطع کنید، زیرا می‌تواند خطر خونریزی یا کبودی در ناحیه تزریق را افزایش دهد.

هزینه ی بلافیل چقدر است؟

هزینه ی بلافیل نیز مانند دیگر پر کننده های پوست، با توجه به محل زندگی و دز تزریقی متفاوت است. دز تزریقی ایده آل در هر بیمار متفاوت است. برخی تنها یک سرنگ نیاز دارند، و برخی دیگر بیشتر از یک سرنگ.

البته در مقایسه با دیگر پر کننده ها هزینه ی بلافیل بالا است ولی در طولانی مدت موجب صرفه جویی در هزینه ها می‌شود – به بیان دیگر، شما به پیگیری های پس از درمان های زیادی به اندازه ی دیگر پر کننده ها نیاز ندارید یا حتی ممکن است به هیچ پیگیری پس از درمانی احتیاج نباشد.

عوارض تزریق ژل بلافیل

اگرچه بلافیل در دسته درمان‌های غیر جراحی با ریسک پایین شناخته می‌شود اما برخی عوارض احتمالی وجود دارد. این عوارض شامل کبودی، قرمزی یا تورم در اطراف محل تزریق است که معمولاً طی یک تا دو هفته فروکش می‌کند.

برخی عوارض جانبی که کمتر دیده‌شده عبارت‌اند از خارش، قرمزی یا تورم مداوم، بروز جوش بعد از ۴۸ ساعت و حساسیت در محل تزریق. علاوه بر این افرادی که داروهای ضدالتهابی یا آسپرین مصرف می‌کنند ممکن است خونریزی یا کبودی بیشتری در محل تزریق مشاهده کنند.

اگرچه بلافیل در دسته درمان‌های غیر جراحی با ریسک پایین شناخته می‌شود اما برخی عوارض احتمالی وجود دارد.

تفاوت بلا فیل با ژوویدرم چیست؟

حدودا یک ماه قبل از بلافیل از شما تست آلرژی می‌گیرند تا مطمئن شوند بدن شما به آن واکنش نشان نمی‌دهد. سپس بعد از قطعی شدن نتیجه این پروسه را برای شما انجام می‌دهند اما در ژوویدرم، هیچ تست آلرژی وجود ندارد زیرا این فیلر بسیار ساده و مخصوص استفاده عموم می‌باشد و بسیاری از افراد بعد از مشاوره کلامی، اقدام به انجام آن می‌کنند.

نتایج حاصل از تزریق بلافیل چه زمانی نمایان خواهد شد؟

نتایج حاصل از تزریق کاملا قابل لمس بوده و در اولین جلسه قابل رویت خواهد بود. کلاژن موجود در ژل بلافیل در مدت زمان بسیار کمی جذب پوست شده و با تحریک روند کلاژن سازی در پوست و قرار گرفتن میکرو پلی متیل متاکریلات در پوست، لایه های پوست تقویت شده، چین و چروک ها از بین رفته و زیبایی واقعی پوست نمایان خواهد گشت.

بیشتر بخوانید: بوتاکس پنجه کلاغی؛ 

مراقبت‌های بعد از تزریق بلافیل

درمان با بلافیل هیچ‌گونه خرابی‌ای ندارد این بدان معناست که بیمار می‌تواند بلافاصله بعد از درمان به فعالیت‌های روزانه خود بازگردد؛ بااین‌حال بهتر است برخی نکات مراقبتی زیر را در نظر داشته باشید:

  • از مالش یا لمس ناحیه موردنظر برای چند روز اول خودداری کنید زیرا این امر می‌تواند منجر به خروج ژل از محل شود.
  • در ۶ تا ۱۰ ساعت اول پس از تزریق ژل برای کاهش درد خود از استامینوفن استفاده کنید.
  • از استعمال دخانیات خودداری کنید.
  • مصرف نمک را کاهش داده و محدود نمایید.
  • به حداقل رساندن حرکاتی که سبب چین‌خوردگی صورت می‌شود مانند لبخند زدن یا اخم کردن.
  • شنا و استفاده از سونای خشک و بخار در ۳ هفته نخست تزریق ممنوع است.
  • استفاده از کمپرس سرد و گرم را فراموش نکنید.
  • از انجام ورزش و فعالیت‌های شدید بدنی بعد از تزریق جداً خودداری کنید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق بلافیل از کرم‌های آرایشی یا ضد آفتاب استفاده نکنید.
درمجموع بلافیل یک پرکننده پوستی ایمن و بی‌خطر است که با تحریک رشد کلاژن، پوستی سفت و بدون چین‌وچروک به شما هدیه می‌دهد.

انتخاب ژل مناسب برای بسیاری از علاقه مندان به جوانسازی و زیبایی پوست چالشی مهم به شمار میرود. ژل بلافیل یکی از برترین محصولات موجود در بازار است که دارای تاییدیه سازمان های معتبر غذا و دارو بوده و از سوی بسیاری از متخصصان زیبایی و پزشکان مورد تایید قرار گرفته اند.

درمجموع بلافیل یک پرکننده پوستی ایمن و بی‌خطر است که با تحریک رشد کلاژن، پوستی سفت و بدون چین‌وچروک به شما هدیه می‌دهد. اگر تزریق بلافیل انجام داده‌اید خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بلافیل چیست؟

یکی از جدیدترین روش‌های جوانسازی پوست تزریق ماده‌ای پُرکننده به اسم ژل بلافیل است. با استفاده از آن می‌توان تمامی چین و چروک‌های موجود بر روی پوست صورت به علاوه خطوط اخم و لبخند و جای زخم‌ها و اسکارهای قدیمی را به آسانی از بین برده و درمان نمود.

درمان با بلافیل چقدر طول می‌کشد؟

بلافیل یک روش غیر جراحی است که تقریباً ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. این زمان بسته به نیازهای فردی می‌تواند متفاوت باشد. بیشتر بیماران نتایج فوری را بعد از یک جلسه درمان مشاهده می‌کنند اما بسته به نتایج ممکن است ۳ تا ۶ هفته بعد، به یک درمان اضافی نیاز داشته باشند. تزریق بلافیل به‌صورت سرپایی و معمولاً در مطب پزشک انجام می‌شود.

عوارض تزریق ژل بلافیل چیست؟

اگرچه بلافیل در دسته درمان‌های غیر جراحی با ریسک پایین شناخته می‌شود اما برخی عوارض احتمالی وجود دارد. این عوارض شامل کبودی، قرمزی یا تورم در اطراف محل تزریق است که معمولاً طی یک تا دو هفته فروکش می‌کند. برخی عوارض جانبی که کمتر دیده‌شده عبارت‌اند از خارش، قرمزی یا تورم مداوم، بروز جوش بعد از ۴۸ ساعت و حساسیت در محل تزریق.

۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ۷ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی